אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מי מהמורים מפחד מתגמול על הישגים?

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
עדיין לא נקבעו הקריטריונים
לפיהם ייבחרו המורים . ארגון המורים לא ייתן יד למצב בו חדרי המורים יהפכו לזירת התגוששות . ראמ"ה תקבע את הקריטריונים לבחירת המורים יחד עם נציגים של הארגון ובכל מקרה ארגון המורים צריך לאשר אותם . הנהלת ארגון המורים ומועצת ארגון המורים קשובים לרחשי ליבם של המורים ומחפשת את הדרך הטובה ביותר למורה בשטח . בכל מקרה ציוני התלמידים לא יהוו קריטריון יחיד , לזה גם אני מתנגד !
שרון  | 13.07.11
10.
ומי ילמד את כיתות אומץ? ולמה שנחזיק תלמידים עם קשיים?
אני לא מפחד באופן אישי מתגמול לפי הישגים. פגשתי את המורים הערכיים שנאבקים נגד הסעיף הרע הזה ברפורמה, אף אחד מהם לא חושש ברמה האישית. אני מניח שמבחינת הישגים החבורה הזאת שמה בכיס הקטן את מרבית המורים, אבל המאבק אינו על עוד משכורת לכיס שלי. השאלה היא מוסרית, ערכית וחינוכית. אני אנסח את השאלה באופן הכי פשוט: האם אתה, שרון, מוכן ללמד כיתה חלשה (נניח, כיתת אומ"ץ) - בידיעה שאין לך סיכוי לקבל את התגמול הדיפרנציאלי ? ואם אתה לא, אז מי כן? הפראייר שילמד את החלשים, יעבוד קשה יותר ויזכה בסיפוק בעוס מי שהצליח ללמד תלמידים חזקים יקבל את הכסף? במילים אחרות, הסעיף הזה ברפורמה (שאני תומך בה, כפי שהיא מסתמנת) גורם לנו להעדיף את התחרות הפרועה על פני שוויון ההזדמנויות. במציאות שבה עדיף ללמד כיתה של אשכנזים מצפון תל אביב על פני כיתה של אתיופים מרחובות - אני לא רוצה להיות.
דוד גולנזר | 13.07.11
9.
קשקוש בלבוש
מילים יפות כתבת, תגמול דיפרנציאלי, מורים מצטיינים. מתוך הכתבה נשמע שאתה עובד במפעל היי טק. במפעל היי טק העבודה היא בצוותים קטנים ומצומצמים, ושם ניתן לשדרג את השכר, את ההצלחה ולתגמל. בהיי טק אופיה של העבודה היא תחרותית, שם ניתן לתגמל. מה לעשות מערכת החינוך היא מערכת אחרת לחלוטין, עובדת בפרמטרים חברתיים. כאן, צריך לשאול מה זה מורה מצטיין? זה שדאג שהכיתה תעבוד באווירה טובה ומגובשת - המחנך, זה שהוביל את תלמידיו להצלחה בבחינות הבגרות - המורה המקצועי, זה שריכז ודאג שכל השכבה תעבור תהליך כלשהוא - רכז השכבה. מה זה מצטיין? מהניסיון רמא"ה פועלת בניגוד גמור להצטיינות בחינוך. רמא"ה היא רשות להערכה ומדידה, בהתאם לאופנה האחרונה , למדוד את התוצאה. כל רעיון הזה מקורו מהעולם העיסקי, ההיטקיסטי. במערכת החינוך יש מקום לתגמול של כל פועלי הייצור שהובילו לתוצאות. מי יקבע מהן התוצאות. בקיצור הדברים שנכתבו פה, בכתבה משקפים חוסר הבנה בסיסי של מערכת חינוך מהי, ובטח מערכת חינוך למצויינות. חבל על המילים שהושחתו לריק.
מיכאל | 11.07.11
7.
תגובה לפולטין
לשוש פולטין את שוב כותבת הרבה בלי לומר כלום אני כתבתי על תוספת השכר למצטיינים ולא על הרפורמה בכללותה . ציינתי שכל ההסכמים שהושגו נשארו , לעומת הרפורמה אופל חדש . אולי באמת עשינו טעות כשלא בחרנו בך להנהלת הארגון . את בטח היית משיגה תוספת של 50 אחוז וגם מפחיתה לנו בשעות העבודה . אם עדיין לא ברור לך מי עומד מולנו , כדאי להתעורר !
שרון גול | 09.07.11
6.
בבקשה לדייק
1. תוספת מקסימלית של עד 8,000 ש"ח אינה משכורת 13 רק 10% המהמורי יקבלו את התגמול הגבוה היתר הרבה פחות. 50% בכלל לא. הדבר יביא לפילוג בצוותים - אתה יכול לדמיין צוות מחנכים בשכבה שאחד מתוגמל ב 8,000 ש"ח והשני בכלל לא? מה זה יעשה לאווירה בצוות? במקום זה היה צריך לתגמל תגמול גבוה יותר על התפקיד של מחנך, רכז שכבה, רכזים אחרים. וזה לא נעשה. 2. תוספת הדרגות - בניגוד למה שהוצהר בהתחלה על ידי רן ארז , תוספת זו הפכה למינימאלית - 4 דרגות בלבד בתגמול 2% לאחר צבירת דרגה, המשקפת השקעה גדולה. זה לא תמרוץ אלא צחוק מהעבודה. 3. לא ציינת שבניגוד למוצהר הרפורמה לא תהיה וולונטרית (בעוד 3 שנים יצטרכו ועדת חריגים כדי לא להצטרף לרפורמה ). 4. אם היום עובדים ימים כלילות , אז לאחר הרפורמה יעבדו עוד יותר, כי גם לאחר השהייה הרבה בבית הספר יצטרכו לקחת עבודה הבייתה גם לאחר הרפורמה. (רן ארז לא הכחיש זאת בתוכנית במבט שני) 5. לא ברור נושא הטיולים שציינת- הסבר בבקשה למה התכוונת כאשר כתבת "כל הפרמטרים הללו יכנסו לתוך הרפורמה" - כיצד? 6. כתבת "כל הרפורמה כולה אין בה כל שינוי" לא הזכרת בכלל את תוספת העבודה המאוד גדולה -מעבר משבוע עבודה של 24 שעות ל 40 שעות זה לא שינוי?!. מסירת חצי אמת כמוה.... 7. לא ציינת שהגמולים של היום יהפכו גם הם לשעות שהייה, אם זו לא פגיעה ושינוי אז מה כן?
שושי פולטין | 09.07.11
4.
עוז לתמורה - מה רן ארז לא מספר למורים
היי שרון, כקולגה לתחום ההוראה אותו אני מאוד אוהב אני חייב להפנות אותך ל"עבודה שחורה" שם תוכל להווכח שכשנכנסים לפרטים של ה"רפורמה" מגלים כמה נפסדים יוצאים המורים... בכותרות יפות (ברמת המאקרו - כמו שרן מפמפם כמנטרה) נראה שאנחנו יוצאים נשכרים מה"שינוי" אבל ידידי הנכבד אנחנו הולכים להוסיף בין 66% ל- 100% (כן לא טעיתי - למי שיש גמולי בגרות , שעות גיל , וכד') ולקבל כ- 41% ( ולא כ-51% כמו שכולם חושבים כמובן לפי המנטרה של רן...) ועוד לא דיברתי על התנאים בהם נעבוד...
מ | 08.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת