19. כשהעדר במנוסה אף אחד לא משתרך מאחורי זקן איטי - פשוט רומסים אותו זה מה שאתה מציע גם לנו? נ | 16.07.11 (ל"ת)
18. להאשים את חותכי הנתיבים בבהמיות זאת הרבה פעמים הגזמה אם אנחנו נוסעים בנתיב האמצעי באיילון, ורוצים לרדת בירידה כלשהי, נצטרך בשלב כלשהו לחתוך ימינה ולהאט את כל הנתיב, לא משנה כמה אנחנו נהגים אדיבים. לציפורים אין נתיבים מוגבלים והם נעים כולם לאותו יעד, אז מצבם שונה. מה שכן, ברגע שמחשבים יחליפו סוף סוף בני אדם בנהיגה, תהיה ירידה דרסטית בפקקים ממש כמו בתאונות דרכים. נמרוד | 16.07.11 (ל"ת)
16. ציטוט: "מאה אנשים מטומטמים, אך ממושמעים, הם כמו אדם חכם אחד" חוכמת ההמון היא ללא ספק דבר חמקמק... אדולף היטלר, מיין קאמפף | 16.07.11 (ל"ת)
15. על ההבדל בין האדם לחרקים החברה המערבית מדברת כל הזמן על ייתרון יחסי של הבודד מול שאר החברה. היא מדגישה שכל פרט יוכל להצליח ולהעלות את "רמתו" אם ייטיב וימצא במה הוא יכול להיות טיפה יותר טוב או לנצל יותר טוב הזדמנויות שקיימות בסביבתו לצרכיו. בתפיסת עולם שכזו, הפרט לא ישתף פעולה עם אף אחד אחר אם הוא לא יוכל לקבל ייתרון בפעולה זו. לכן, אם נסתכל על הפקק, לעמוד בתור ולחכות עם כולם שהפקק יעבור או להנהג "בסדר" ולא לחתוך נתיבים לא משרת את המטרה של לנצל הזדמנויות או לייצר ייתרון יחסי. הקודים החברתיים הם אלו שכביכול "כופים" צורת התנהגות שהיא יותר לטובת החברה ופחות לטובת הבודד, ואנו רואים שבחברות "מסודרות" יותר אכן אנשים (בגלל אותם קודים חברתיים) יעשו פחות לטובת עצמם. הרעיון בתוכנה או אינטליגנציה מלאכותית הוא שהתוכנה תעבוד על פי קודים חברתיים יותר ופחות על פי שיטת היתרון היחסי/ניצול הזדמנויות. נראה כי כדי להציל את האונושות מעצמה צריכים לפתח כלים "אנטי אנושיים"... אליהו | 16.07.11 (ל"ת)
14. הפקקים בכבישים מהירים כן נוצרים בגלל הנהגים לפני מספר שנים נערך בבריטניה מחקר: מדוע בכבישים מהירים ללא רמזורים נוצר פקק ללא סיבה אוביקטיבית כמו תאונת דרכים. התברר ממעקב אחרי צילומים של התנועה בכבישים אלו שמספיק שנהג אחד בכביש מהיר יאט את נסיעתו בבלימה פתאומית ללא סיבה , או יחתוך מנתיב לנתיב בצורה מסוכנת, כתוצאה מכך נהיגה כזו של נהג אחד גורמת לפקק של מספר קילומטרים לפניו. יעקב | 16.07.11 (ל"ת)
13. אפשר למצוא סינגולריות בכבישי הודו שם איש לא מאט את רעהו והנסיעה זורמת עם ציפצופים ר מ | 16.07.11 (ל"ת)
12. הצחקתני טוב שלא כתבת מאמר מדוע כדאי להיות עשיר. עדריות היא טבע האדם, לא צריך לעודד חיה מסוג אדם להתנהג על פי טבעה. המומחה | 16.07.11 (ל"ת)
11. מספר 3 צודק מי שנוהג הרבה בכבישי ישראל יודע שאלו הסיבות ליצירת הפקקים: 1. כביש שהולך וצר. 2. צמתים מרומזרים. 3. משאיות ואוטובוסים שלא סוחבים בעליות או מבצעים עקיפות מסוכנות. 4. תאונות דרכים. רועי | 16.07.11 (ל"ת)
10. יש בזה משהו בגלל זה כל החברות שלי הולכות ליובל המבולבל 5 פעמים במקום ללכת להצגות איכותיות הרבה יותר כמו היה אאוץ' אווה דירה להשכיר וכדומה אילנה | 16.07.11 (ל"ת)
9. אם מצפים שארגון יתפקד כעדר יהיה משתלם יותר להעסיק תוכנה שתבצע את העבודה. כמו שנאמר במוסך הקודם. עומר.נ | 16.07.11 (ל"ת)
8. ואני שואל את עצמי- אם עקיפה בפקק היא התנהגות טבעית, ומי שלא עוקף- מרסן את עצמו לטובת הכלל. מצד שני, מה יותר טבעי מהטע בעצמו, שם אין עקיפות ותאונות? ניר סמדר | 16.07.11 (ל"ת)
7. ממש לא מדוייק האם במדינות כמו גרמניה או אנגליה בהן הנהגים מאד ממושמעים ולא חותכים אין פקקים? בודאי שיש! הבעיה היא משאבים או חוסר משאבים כמו מקום בכביש או יותר נכון נפחי תנועה אפשריים. יובב | 16.07.11 (ל"ת)
4. מאוד מעניין תמיד חשבתי שהסיבה לפקקים היא מעט נהגים גרועים שמשפיעים על כל היתר. עכשיו הוכחת. תודה אני | 16.07.11 (ל"ת)
3. תיאוריה מופרכת להיווצרות פקק לא בגלל שאחד חתך בנתיב נוצר פקק. אם זה היה המצב אז הנחיל היה מתקן עצמו בחלוף מספר מכוניות או דקה אחת. הבעיה לא פתירה בדמגוגיה כזאת. הפקק נוצר ננחזור במשאב. צומת למשל. רמזור. אורי | 15.07.11 (ל"ת)
2. לדוגמה בהשתלבות של שני כבישים גדולים יש פקק כי יש המון מניאקים מטומטמים אופורטוניסטים הם חושבים על הרווח המיידי שלהם (לעקוף ארבע מכוניות מימין) ועוברים לנתיב הימני הפנוי יחסית כי הנתיב שלהם איטי. הנתיב שלהם איטי כי המטומטם שהיה במקומם לפני שתי דקות עשה בדיוק את אותו הדבר. הם לא מסוגלים להתאפק כי הם בטוחים שמישהו אחר יקדים אותם ויעשה את אותו מהלך מבריק. צריך להגדיר סוג חדש של קו לבן שמותר לחצות אותו לכיוון אחד בלבד. ככה כל עלובי הנפש לא יוכלו לעבור לנתיב הימני כדי לעקוף את הטור שלפניהם מימין. מיואש מהעם | 15.07.11 (ל"ת)
1. תודה שיזף - מאמר מעניין ועל זה נשאלת השאלה: האמנם, מותר הישראלי מהבהמה? יונתן (יסמין-יערה) | 14.07.11 (ל"ת)
למה כדאי לנהוג כמו עדר חיות?
20 תגובות לכתיבת תגובה