10. זה עוד צעד בדרך להלאמה. קודם מלאימים באמצעות מס חלק ניכר מהמאגר. אח"כ יגבילו את המחיר ואז יציעו לרכוש את כל הגז בעשירית משוויו. לא יאומן. משקיע שהולאם | 17.07.11 (ל"ת)
9. מדוע שהמדינה לא תרכוש מכוניות ותמכור לאזרחים במחיר נמוך לא מובן לי כלל וכלל מדוע המדינה עוסקת בטירפוד ובהרס היוזמה הפרטית בענף הגז.הרי ללא התערבות המדינה עם הקמת ועדת ששינסקי היום יכל להיות לנו גז כחול לבן זורם לתחנות הכח משדות נועה או תמר ולא היה צורך בהעלאת החשמל לצרכן . במקרה זה התערבות המדינה בצורה לא מידתית בתגליות הגז גרמה נזק לצרכנים ולמשק המדינה בטווח הקצר והארוך. אם המדינה רוצה להוזיל מחירים אז מדוע שלא תקנה כמויות גדולות של רכבים מהיבואנים ותקבל הנחות כמו שמקבלים חברות הליסינג של 15עד 20% ותמכור לצרכנים במחיר שהיא קונה . וכך תוכל לנהוג בכל ענפי המשק ותטיב עם אזרחי המדינה .מדוע היא החליטה להאלים ולהרוס את ענף הגז ולא על ענפים אחירים? האם המדינה במקרה זה זה ראשו הקודח של שטייניץ ???? דר | 17.07.11 (ל"ת)
6. תיכנסו בשותפות עם תשובה אתם צריכים את הגז מסיבות בטחוניות ואסטרטגיות ,תשובה צריך כסף - מה יותר פשוט? ישראל תקנה "מניית זהב" בתמר ולוויתן ,וכולם ירוויחו: גם תשובה יחזיר את הכסף ,וגם ישמרו על המאגרים אם המצב הבטחוני יחמיר. ומחיר הגז יהיה בפיקוח ,או ירד (והחשמל יוזל). | 17.07.11 (ל"ת)
5. לא ניתן להתערב במחיר הגז כי זה עולמי כמו נפט ניתן לרכוש כמויות ולהוזיל מעט את המחיר אך לא בצורה קיצונית כי יש לגז מחיר בעולם ויש ייצוא ויבוא אבי | 17.07.11 (ל"ת)
4. לי זה נשמע כמו סידור עבודה לחבר'ה... יפתחו חברה בת עם מנכל סמנכלים פקידות ופקידים שבחודש אחד יסגרו מחירים מול חברות הגז וב-11 חודשים יגרדו את עצמם לדעת. מנחם | 17.07.11 (ל"ת)
3. לא רואה טעם לקדוח ולפתח מאגרים חדשים. אין סיכוי למשקיעים לראות תמלוגים. (אני לא מדבר על מהמרי בורסה.) גל | 17.07.11 (ל"ת)
בלעדי ל"כלכליסט": המדינה תרכוש גז טבעי במרוכז לחברות קטנות
11 תגובות לכתיבת תגובה