אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ראש אחר

118 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

118.
מעניין מאוד. מזכיר את הסיפור על השרף מבריסק
בקצרה: שונאיו טפלו עליו עלילת שקר של קבלת שוחד או משהו כזה. במשפט, ההגנה ביקשה מהעד הראשי שידגים כיצד ראה את הרב סופר את הכסף. העד הדגים פעם אחר פעם את תנועת ה"דפדוף" והספירה כביכול של הרב. לאחר שהעד סיים, עלה הנאשם (הרב) לדוכן, והראה לשופט שהוא כלל לא צריך לספור כסף. מספיק שהוא רואה לרגע אחד חבילה של שטרות והוא יודע בדיוק כמה כסף יש בה. (מזכיר יותר את יכולת הצילום של מפסל החיות שבכתבה) השופט ההמום עשה לרב מספר נסיונות, ולאחר שהרב עמד בכולם, העדות הוכרזה כעדות שקר והרב זוכה מאשמה.
מנחם | 18.09.15
117.
אינטואציה
זה אומר שאנחנו יודעים אבל לפני שאנחנו יודעים איך להסביר. כלומר חלק מפעילות המחשבה היא אוטומטיות למשל 1 ועוד1 זה 2 לא חישבתי כלום. זה הולך יותר רחוק. אני גם לא מזהה פנים אני מזהה תבניות. ומהם אני לומד כלומר מספיק לי לראות פרצצוף לדעת עם מי אני מתעסק. כן כם אני מאובחן.
ויש את זה לכולםםםם | 15.08.15
116.
גם אני לא מזהה פרצופים ולא מקומות
אובחנתי כאספרגר לפני שבועיים ואני קורא וקורא. היה אזה מקרה שגרתי במלבורן 10 חדשים בצפון קולפילד ובאו חברים לבקר . אני נסעתי איתם אבל לא יכולתי להגיד להם לאזה כוון לנסוע. אפה נמצא הבית. והם חשבו שאני לא רוצה אותם או משהו כזה , זה באמת מוזר. דיברתי אנגלית טובה מכול הישראלים בלי מבטא אפילו, אינטלגנט כאילו אבל לא יודע איפה הוא גר? וכול יום נסעתי מהבית לעבודה קבוע.. גם אם היום אסע למלבוררן אני זוכרר הכול אבל לא פרצופים ולא מקומות. זוכר בתחושות וכוולי. צבעים טעמים אווירה מזג אוויר. לא זוכר איך מגיעים ממקום למקום בצרפת בסינגפור שהייתי כמה פעמים והלכתי ברגל לכול מקום. או במקומות אחרים שהייתי. ואני מאבד את הרכב חפשי . לא יודע איפה חניתי, אבל... אין לי יכולות מדהימות של סוואנט. צבעים אני זוכר ככה 1 זה לבן 2 זה צהוב 3 ירוק 4 אדום 5 כחול וכולי.
שי האוטיסט | 31.07.14
114.
אני גם סינסתזית
זאת תופעה מדהימה שרק בבגרותי נתקלתי במחקר ששודר בטלויזיה וגיליתי שיש לזה שם.אני רואה הכל מחובר לצבעים וצורות,למספרים יש אופי והכל נראה מאוד ברור,שמות של אנשים למשל זה מדהים לראות את הגוונים שיש בהם,יש אנשים כהים בשם ויש בהירים.למילה אחת יש כמה צבעים בה,ולכל צורה יש קשר למשהו,ולכל צליל יש עולם משלו.קצת קשה לי להסביר את זה במילים.רק רציתי לשתף.
נטלי הולדינג | 16.08.11
112.
טאמט מדהים אך יצא לי לראות סרט על אדם מדהים נוסף
לפני מספר שנים יצא לי לראות פרק בסדרה על אנשים יוצאי דופן (רובם ככולם סוואנטים) על הבחור הזה (בו הוא נראה בעת דקלום ספרות הפאי ובאותו הפרק בסדרה ניתנה לו המשימה להוכיח עד כמה הוא טוב בקליטת שפות ולדבר איסלנדית שנחשבת לשפה הקשה באירופה בתוך שבוע בלבד) ומאד התרשמתי. אבל יש בחור גרמני שיצא לי לראות בערוץ דיסקברי בסרט על אנשים עם יכולות יוצאות דופן, ממש על אנושיות, (צייר עיוור מלידה שהצליח 'להמציא מחדש' את הפרספקטיבה שנוצרה ע"י אמן איטלקי בימי הרנסנס, בחורה שגם חווה מספרים והיא היחידה בעולם שחווה אותם בשני מימדים - גם טעם וגם מראה, בחור שיכול לחמם את הגוף שלו עד כדי כך שהוא הציל בוהן שקפאה והחזיר אליה את מחזור הדם) שנשר מהתיכון בעיקר מאחר והוא נכשל במתמטיקה ורק מספר חודשים אחר כך כששינן את לוח הכפל הבין שהוא גאון בתחום, בדומה לטאמט גם אותו בחור מחשב מהר יותר ממחשבון ומגיע לספרות אחרי הנקודה העשרונית שהמחשבונים לא מגיעים אליהם, הוא נלקח לסידני כדי להבדק אצל אחד המומחים הגדולים בעולם לחקר המוח האנושי שהיה משוכנע לחלוטין שמדובר בעוד סוואנט, והוא ערך לאותו בחור מספר ניסויים כשבאחד מהם היה עליו לפתור בעיה מתמטית שהוצגה בפניו, לפי המומחה הסוואנטים פשוט זוכרים ומשננים את המשוואות ואת דרכי הפתרון ומתאימים לאותן משוואות ודרכים את המספרים שעליהם נשאלו ובכך מגיעים לתשובה, ובכן את הבעיה שהוצגה לפני אותו בחור, לטענת מדענים שונים אי אפשר לפתור בשום דרך, אז אותו האדם, תוך מספר דקות יצר נוסחה חדשה (שנחשבה לבלתי אפשרית מבחינה מדעית) בכדי לענות את השאלה, ובכך הפתיע את החוקר המומחה והוכיח שהוא פשוט גאון מתמטי ולא סוואנט.
ג'ואי | 15.08.11
111.
108 אתה טועה
קבוע פלאנק וכל קבוע פיסיקלי בסיסי אחר לא יכולים להיות אי-רציונליים שכן הם נמדדו רק עד לדיוק מסויים ולכן ניתנים לייצוג רציונלי - לדוגמא קבוע פלאנק שהבאת הוא בדיוק הידוע כיום (15-)^10*4.135667516 eV*s - מס' רציונלי לחלוטין. ולצוות כלכליסט - תודה על הכתבה המעניינת
ויקטור | 15.08.11
109.
הקשר האמיתי בין פאי לכתבה
22/7 הוא קירוב לערך פאי שנעשה בו שימוש כמה מאות שנים, עד שהוחלף בשבר מדויק יותר 355/113... הטבע שלנו בנוי ממשוואות "אלגנטיות" המתארות את הקשר בין הגודל והמשקל, המיקום והזמן. פאי, או אי (e האקספוננט הטבעי) הינם אי רציונליים, כלומר אינם ניתנים לביטוי כשבר. המשמעות היא שאי אפשר לתארם כרצף מחזורי (ראו תגובה 27 ואילך) בטבע "שתולים" כמה קבועים אי-רציונליים כאלה : קבוע פלאנק - נראה די מכוער ולא אלגנטי - אולי בגלל הייצוג העשרוני. המספר 9 מקיים תכונות יפות שהוזכרו למעלה - אבל זה בגלל שהתרגלנו לחשוב עשרוני. גם התנ"ך מלמד אותנו לחשוב בבסיס עשרוני. נא קיראו פרשת בראשית על 9 הדורות הראשונים. רובנו המוחלט לא יודע שבבסיס 16 (הנפוץ כל כך בשימוש אצל מהנדסי חומרה) כל היופי של 9 נמוג, ומתקיים אחד לאחד ... עבור 15... צורת הייצוג לפיכך משפיעה על האלגנטיות. יום אחד נגלה צורת ייצוג חדשה בה קבוע פלאנק או פאי יראו אלגנטיים, ואז כל תינוק יוכל לדקלם את כל הספרה האחת של הפאי... אוילר היה הראשון שניסח את היופי הזה בצורת הייצוג הפשוטה ביותר: e^{i*pi} =-1 http://en.wikipedia.org/wiki/Euler%27s_identity ולא טאמט. אוילר (או קפלר או איינשטיין) כמדען, שילב בין יכולת אריתמטית גבוהה לבין הבנה (לא זכרון) באופן טבעי, התרבות האנושית התחילה בטבעי, המשיכה עם שברים ושליליים, ומנסה להתמודד עם האי-רציונלי. המלחמה של העולם המדעי מול המספרים הראשוניים היא שיא ההתמודדות הזאת. הספר "המוזיקה של המספרים הראשוניים" מתאים לכל אדם המעונין להרחיב את ידיעותיו או אפילו לגרות את מוחו. שבת שלום
טל | 05.08.11
108.
כתבה מעניינת, בעיה אחת:
דניאל טאמט הוא בן אדם, ולכן הוא אנושי. לכן גם המוח שלו אנושי. הוא אמנם שונה ככל הנראה מרוב האנשים, אבל בהחלט לא "על-אנושי". זה משהו שאומרים בתור תואר חיבה לאדם, לא בכתבה שאמורה להביא ידיעות אובייקטיביות. לטאמט יש מוח ככל הנראה מבריק או גאוני או גם וגם, אבל הוא בהחלט לא משהו לא-טבעי. אלא אם כן יוכיחו אחרת, דניאל טאמט הוא בן אנוש לכל דבר. ועל כך הוא צריך לעורר השתאות. חוץ מזה, כתבה מרתקת.
רוני | 04.08.11
100.
רשימה
1. התכונה המדוברת היא בפשטות - שפה. הבחור לפי עדותו מזהה תבניות כפי שעושים כל האספרגרים. שפה בנויה כולה מתוים שהשכל מייחס להם משמעות מופשטת, שאינה בהכרח אמיתית. בכלל זאת המתמטיקה. 2. מי שהשווה את איינשטין או אחרים הרי שאנשים שכאלו גילו תופעת טבע קיימת וניסחו אותה בהתאם לחוקי שפה. לעומתם, האספרגר משתמש בתכונה שכלית הזהה אולי למחשב, כדי למצוא ביטוי מילולי או מספרי או אחר לאותה חוקיות, אולם אינו מגלה את פשרה. 3. שתי התכונות יקרות ערך מכיוון ולאור עוד ועוד משפטים מתמטיים, מוסיקליים וכדומה, אפשר לבחון תיאוריות ולנסות לגלות את סודות הטבע כולו.
יאיר | 30.07.11
94.
יש לזה הסבר על פי היהדות.
לכל אחד יש את היכולות האלו רק שהן "נעולות" באיזשהו אופן. ומדי פעם קורה משהו חריג שגורם ל"נשמה האלוקית" להתפרץ ביותר כח מהבן אדם. כמו במקרה הזה של דניאל ועוד סוואנטים נוספים. התנאים בתקופת המקרא יכלו להחיות מתים... לא נראה לי שיש מישהו היום שיכול לעשות את זה... עם כל הכבוד לאדם הזה וליכולות המרשימות האלו. החוכמה האמיתית נמצאת בתורה. וסה"כ מה שהוא קיבל זה מתנה מבורא עולם, כמו שיש לכולנו (וכפי שהוא הזכיר בעצמו - אותו מושא של הכתבה.!!)
5אר7 | 30.07.11
87.
יש לזה הסבר על פי היהדות.
לכל אחד יש את היכולות האלו רק שהן "נעולות" באיזשהו אופן. ומדי פעם קורה משהו חריג שגורם ל"נשמה האלוקית" להתפרץ ביותר כח מהבן אדם. כמו במקרה הזה של דניאל ועוד סוואנטים נוספים. התנאים בתקופת המקרא יכלו להחיות מתים... לא נראה לי שיש מישהו היום שיכול לעשות את זה... עם כל הכבוד לאדם הזה וליכולות המרשימות האלו. החוכמה האמיתית נמצאת בתורה. וסה"כ מה שהוא קיבל זה מתנה מבורא עולם, כמו שיש לכולנו (וכפי שהוא הזכיר בעצמו - אותו מושא של הכתבה.!!)
5אר7 | 30.07.11
83.
יש עוד כמוהו בעולם, רק שטרם התקשורת הפנתה את אור הזרקורים אליהם
בשביל שאדם בעל תסמונת סוואנט יהיה מודע ליכולותיו הוא צריך סביבה תומכת שתעזור לו להעצים את יכולותיו ולא לפחד. לרוב, מדובר באנשים מפוחדים, שהסביבה מתנכלת/מתעלמת מהם. בודדים מהם זכו לנסיבות שונות בחייהם שאיפשרו להם "לצאת החוצה" לעולם ולחשוף את יכולותיהם החריגות.
רון | 30.07.11
82.
ל-26 הטיפש!
אוטיסטים נולדים לאנשים רגילים, הם לא "הולכים ונעלמים", אלא להיפך! ככל שעובר הזמן יש יותר יותר ילדים המאובחנים עם אוטיזם, עדיין לא יודעים בדיוק מה הסיבות המדויקות אבל ידוע שלפני שנים אובחן 1 ל-150 והיום מאובחן 1 ל-90. מעדיפה ילד אוטיסט וחכם מאשר אדיוט גמור כמוך
אני | 30.07.11
71.
כתבה מצויינת ( על טאמט)
כתבה אדירה !! כשם שכותב גם אותו פרופסןר המצויין בכתבה .."נחשף לנו סוף סוף אותו תהליך חשיבה נכסף ולא מובן עד כה" ..של גאון .... נחשף כביכול יקום מנטאלי אדיר זר ושונה.. נחשפת מעין מוטציה .. מעין מהפיכה טכנולוגית בטבע האדם שעושה היקום כרגע.. או אותו ההוא למעלה?? או כל הגדרה נוספת אחרת אפשרית לו / לה / במקרה זה.. וההוא הזה ..כן..!! אחראי לה.. ואאו כמה מרתק. ומה לעשות.. המידע לאיך מתי כמה למה עדיין אוי גוד..!! . איננו בידנו.. והמסתורין ממשיך להלום בנו.. כתמיד.. וכדרכו.. מדהים אותו עולם האיסוף הצבעוני " והאגדתי " כמעט של אותו גאון טאמט.. .. "איש הגשם" בודאי שייך לאותה פלנטה שלו. יעל משאלי ..סופרת ישראלית..מיטיבה לראשונה לעשות משהו אדיר ועוצמתי דומה והפעם בענינם של חולי הנפש. בספרה : "לפתע ביום קייץ..." היא מתארת בפינצטה את אותה יבשת מחשבתית של "המתמודדים" הללו.. הגדרה שהם חוסים בצילה בעשור האחרון.. .. יעל משאלי נוברת חופרת וחושפת לנו ..לבריאים וללא יודעים שביננו..את כל מה שלא מוכר לנו עד כה. מעלה למעלה סוף סוף החוצה ולעיני כל תהליכים פנים מחשבתיים אצל חולה/ת נפש ועושה זאת בכמעט גאונות.. היא משייטת למעננו..בים האינסופי הזה של תחושות צבעים ומחשבות ..המנותקות כמעט לחלוטין למרבה הצער מעולם הנפש האנושי שלנו, המוכר הידוע הסטנדרטי כל כך לפעמים והמשעמם כל כך לפעמים.. מעורר תיקווה לכן ומחייה את הנפש התהליך לפיו פורץ לפתע הבלתי צפוי בדמותו של טאמט הפעם..ומסיר בבת אחת את הלוט מהמסתורין הנכסף להיגלות לחשוף ולנבא לנו יקומים חדשים עתידים חדשים ומהפיכות חדשות בעקבותיהם.. האם תורגמו ספריו של טאמט לעברית? אם משהו יודע? ? אשמח לרכשם.
תירזה עבודי | 30.07.11
67.
נשאלת שאלה, איך מגדירים חכמה? האם זה עיניין של מהירות או עומק. א. אינשטיין למשל, לא ניחן
במהירות. הוא גם היה חלש (יחסית:) בחשבונאות. ובכל זאת, קיימת נטייה להחשיב אותו כגאון. א.א. אמנם לא חשב מהר אבל הוא ידע לרדת למעמקים ששום אדם לפניו לא הגיע. לי אישית קשה להשוות בין אוטיסטים (שהם סוג של מחשב אנושי) לבין אדם שהיצירתיות שלו הופכת אותו לגאון. זה פשוט לא אותו הדבר. בכל אופן, הנ"ל איננו החכם עלי אדמות - אבל הוא מאוד מעניין.
אחד מהעם | 30.07.11
65.
מצחיק שיש כמה טוקבקיסטים "גאונים" שמנסים להסביר מהי חוכמה...
הוא אכן בעל חוכמה נדירה. ולא רא מתבטאית בהעתקה: כתב שני ספרים מוגדרים כפורצי דרך, למד שפה (אם אתם יודעים מהי למידת שפה, זה לא רק למידת מילים בעל פה...), במהירות וכנראה בהבנה מעולה (תירגם את הספר שלו לכמה שפות.. כמה אנשים מסוגלים לתרגם ספרים...תחשבו האם אותם מבקרים של הכתבה מסוגלים לתרגם בוא נגיד מאנגלית לעברית.....). כל אדם חכם אינו מושלם. תמיד יש לו את הצדדים החזקים שלו והחלשים שלו. אצלו הוא הצד החברתי-רגשי.. השאלה כמה אתה יודע לנצל את החוכמה שלך. והוא אכן יודע!!!!! כתבה יפה!
מאיה | 30.07.11
64.
זה הכל? אישתי מכינה פאי מהסיפרה 100 אלף ומעלה אז היא יותר געונית ממנו !!
לא ציינתם אם הספר תורגם לעיברית, והשאלה כמובן היא מתי הסרט והאם נעשה עליו סרט תיעודי (כמעט בטוח שכן) חוץ מההומוסקסואליות שלו הייתי מתחלף איתו..נשמע יש לבחור חיים מעניינים, נסיעות בעולם ראיונות ובכלל חיים הרבה יותר מעניינים מהאיש הממוצע!
סגול מזעזע | 30.07.11
60.
הוא איש מדהים. (ראיתי אותו ב TED, יו-טיוב וניורק טייס) אבל, לקחתם כמה עובדות רחוק מידי
א. הוא לא אחד מ - 50, יש הרבה. הבעיה שהם לא מתקשרים עם הסביבה. (אני אישית מכיר מישהו שזוכר כל פרט מרגע לידתו, מסוגל לחשב כל חישוב, סוג של ריימן) דבר נוספ, ע"מ לחשב פאי לא צריך מחשב על מספיקה תוכנת בייסיק פשוטה (אני חישבתי שורש של 2 (הרעיון דומה) באמצעות מחשב עתיק במיוחד...) כמו כן, סינסטיזיה אינה תופעה נדירה כ"כ, לי יש אותה, לבת שלי יש את זה (ויש לי רק בת אחת, כך שהסתברותית כנראה שזה לא נדיר) ואני מודה זה מוסיף הרבה עומק לחיים (למשל אחד הטעמים המדהימים ביותר שיש הוא - צבע סגול (מאוד מסויים)...
אחד מהעם | 30.07.11
57.
ל - 27. אתה טועה ובגדול!
כנראה בבית ספר סיפרו לך שיש להתייחס ל 22/7 כאילו הוא פאי, אבל זה לא נכון. פאי אינו מה שמכונה "מספר רציונאלי" והוא לא ניתן לתיאור ע"י שבר - זו בדיוק הסיבה שנעשות תחרויות שינון שלו. בעוד שכל שבר שתבחר, יתן לך תשובה עשרונית שמתישהו חוזרת על עצמה, פאי, e, ועוד (אינסוף למעשה) מספרים אחרים המוגדרים כאי רציונאלים אינם חוזרים על עצמם. למרבה היופי, הם נמצאים בין השברים :)
אייל | 30.07.11
54.
הבחור הזה מלמד דברים חדשים על המציאות
ניתן ללמוד מהכתבה שהידע הוא חוויה מלאת חיים. לא רק קשרים עם בני אדם הם חווייתיים. כלומר, יש הרבה שיפוטיות בזה שקובעים שקשרים עם בני אדם הם חמים ועם ידע הם קרים. יש בו לא רק ידע אלא גם חוכמה כי הוא משתמש במוח שלו כדי לתרום לחינוך ילדים. הוא לא סתם מדקלם ידע שאפשר למצוא אותו בספרים או במחשב. הוא מדבר על כך שדברים שילדים לומדים בצורה מתסכלת עם ההיגיון המערבי ועם חישובים ומשמעת ועבודות בית כבר קיימים במוח ואפשר למצוא דרכים למצוא אותם בצורה משעשעת. דבר נוסף שאפשר ללמוד זה שסובלנות לשונות היא המפתח. כאשר מחליטים מה נורמלי ומה לא, מה נכון ומה לא, ומכריחים את כולם להתיישר לפי אותו סולם של יכולות, אז יוצא שחלק מהאנשים פחות מוצלחים וחלק לא כי תמיד משווים את כולם לדבר אחד. אבל אם מתייחסים לכל היכולות אז אפשר לגלות שכל אחד הוא גאון בתחום אחר וכל אחד יכול לתרום ומה שיותר חשוב כל אחד מרגיש רלוונטי ולא מזדנב אחרי כמה כוכבים.
גליה | 30.07.11
52.
אף פעם לא הצלחתי להבין איך אנשים כאלה יכולים לבצע חישובים מתמטים מסובכים בשניות
אני יכול להבין שיש לו זכרון פנומנלי. אני יכול להבין שהוא יכול בשל כך ללמוד שפות, ואפילו את הרגשות הוא חש כלפי מספרים, או האופן בו הוא תופס את העולם. מה שאני לא מצליח להבין אצל אנשים כאלה זה איך הם מבצעים חישובים מתמטים מסובכים כבמטה קסם. במילים אחרות - מה הקשר בין אינטואיציה עמוקה של מספרים לבין לבצע פעולת חילוק עם דיוק של מאה ספרות לאחר הנקודה, או להוציא את השורש ה-10 ממספר בן 50 ספרות, או למצוא מספרים ראשוניים ענקיים. הם טוענים שהתוצאות פשוט מבצבצות להם בדמיון והם לא מבצעים שום חישוב מתמטי, כאילו שאיזה מלאך מגלה להם את התשובה במקום. אבל אני לא מצליח לתפוס את זה, שהרי המוח חייב לבצע איזושהי פעולת חישוב מתמטית, אבל איך הוא "יודע" להוציא שורש עשירי ממספר בן 50 ספרות בכמה שניות. זה מעלה אצלי תהיות פילוסופיות, כגון, שהמתמטיקה היא מעין שפה קוסמית מוזרה שבאופן לא ידוע ניתן לבצע חישובים בה ללא שום ביצוע חישוב אנליטי כמו שמקובל. כאילו שהתוצאה של תרגיל חשבוני שקולה לאיזשהו מצב עדין או רגישות מסוימת שרק אנשים מסויימים מאוד "יכולים לחוש אותם" במקום ולפלוט את התשובה בלי שהם יודעים איך הם הגיעו אליה. זהו פלא אמיתי, לא פחות.
יובל | 30.07.11
49.
בעצם המדובר בחיווט מחדש של רובוט. הרובוט הפעם הוא בן אנוש.
המוח האנושי מבזבז שטח אדיר ולא פרופורציונאלי וזמן "חישוב" על זיהוי תווי פנים. זה מה שאנחנו עושים בצורה מעולה ועושים את זה אוטומטית ולכן לפעמים אנחנו רואים תבניות של פרצופים אפילו איפה שאין. וזה לא לחינם-זו אולי המשימה החשובה ביותר של האדם שחשובה לשרידותו: הנויירונים של הסוואנט המדובר שאמורים לזהות תווי פנים ולהפוך אותו לחיה חברתית וללמוד אמפתיה ואהבה לאנשים פשוט נותבו לכיוונים אחרים והפכו לסוג של מחשב שמגיע לתוצאה בדרך של סוג של דמיון מודרך. ממש כמו מחשב שיש לו זמן מעבד מיותר בגלל שהוא לא מסוגל לבצע את המשימה הבסיסית הנדרשת ממנו. לא משנה כמה יפים תאוריו וכמה עולמו מלא, הוא הדבר שהכי קרוב לרובוט עם רגשות שלא מופנים באמת למין האנושי. מפחיד לחשוב שאפשר לגדל בעצם דורות שלמים של תינוקות ולהכריח אותם להשתמש בנטייה הטבעית שלנו להיות חיה חברתית ולהפוך אותם לגוף שנושא מחשבות ומטרות ששונות ממה שהן אמורות להיות. מה המשמעות של האהבה שהוא מפנה כלפי אחיו בני האדם? לדעתי האמפתיה והאהבה שדואג הבחור לשדר לאנשים בעולם היא אמפתיה מזוייפת. האהבה שאנחנו חשים כלפי הזולת נובעת בדיוק ממקום של השוני וההבדל שבין האנשים שנובע קודם כל מהפנים והפרצופים והניואנסים שבהן ופעולות הגומלין האישיות שלהן איתנו. אנחנו אוהבים ושונאים בגלל ההבדלים הללו ובלעדיהם אין פעולת גומלין בין אישית ואנושית. ומי שלא יודע לזהות את אביו ואת אימו איך יוכל לומר שהוא באמת אוהב אותם? ומי שלא יודע לזהות לאחר שיחות שנמשכות ימים מי בן זוגו לשיחה... ומי שלא יודע לזהות מי בת זוגתו? אפילו בעלי חיים מזהים מצויין פרצופים של בני אדם - והם תלויים בכך לקיומם. כלב שלא מזהה את בעליו לא יוכל להיצמד אליו ולהישאר נאמן - ולשרוד. יכול להיות שהבן אדם חש אהבה וחש את מלוא קשת התחושות אבל הוא מחבר את הרגשות הללו לעולם דמיוני ולא לאנשים - ואין דבר יותר מפחיד מזה! לאן הוא מנתב את הרגשות השליליים שבו? איך הוא יודע לשלוט בהן? האם אדם שכזה מסוגל להבחין בין להכאיב לשולחן לבין להכאיב לבן אדם? (לא ברמה הלוגית). הרי הצעקה של האדם לא מעוררת בו אמפתיה ונשמעת לו ממש כמו ה"בום" שמשמיע השולחן. אם היא חכם הוא חכם בגלל שהוא מצליח לשטות ולהעביר מסר של אמפתיה לבני המין האנושי שלו אין קשר ממשי איתם.
דרואיד | 30.07.11
38.
מוח יוצא דופן בתחום במיוחד - אבל לא ביכולת
כולנו מעריכים מאד אנשים המסוגלים לחשב חשבונות מהר, לשחק שחמט או לזכור אבל מבחינה חישובית אלה משימות קלות יחסית. היכולת של המוח לראות ולהבין את העולם שאנו רואים היא משימה קשה בהרבה - שום מחשב גם החזק ביותר לא מסוגלים לעשות מה שאנו עושים בלי להקדיש לכך הרבה מחשבה - אבל למעשה חלק ניכר של המוח מוקדש לכך.
New York | 30.07.11
30.
גם אם מישהו נולד עם "משהו גדול במיוחד", זה לא עושה לו בהכרח את החיים קלים!
במיוחד היום בעידן המחשבים, "זכרון פנומניאלי" כבר פחות משמעותי או מרשים...הרי כולנו נעזרים בכל מיני מכשירים טכניים, כדי לצלם,להקליט,לזכור,לחשב... אם היה חי בימים קדומים יותר, היה בודאי אפשר "להפיק" ממנו יותר!. תארו לעצמם אדם שנולד עם כח פיזי אימתני...זה בהחלט עלול לפגוע בו בחיי היום יום... היום ישנם גאוני מחשב, שהם מוזרים כלשהוא...אבל יכולים לשנות עולם....בעתיד, כשהמחשב "יחשוב בעצמו", הם עלולים להיות מיותרים... כנ"ל כל אלה "בעלי הכלי הגדול".
לא תמיד מתנה זו מתנה... | 29.07.11
29.
אלון (25), חזון אופטימי, אבל מסגיר חוסר הבנה בסיסי בתורת האבולוציה
כמה ילדים יש לבחור שעליו הכתבה? בו אני אהרוס לך את הפאנצ' - אפס. הגנים שלו לא הולכים לשום מקום. לא יהיו עוד צאצאים, אנשים כמוהו ישארו מוטציות נקודתיות וזהו. מה גם - שלפי מה שכתוב בכתבה היכולות שלו הם תוצאה מפגם התפתחותי ולא גנטי. כלומר אם יהיו לך 1000 ילדים ותחבוט לכולם בראש כשהם קטנים אולי אחד ייצא "אוטיסט גאון", הילדים שלהם יהיו רגילים כי הגאונות באה מסביבה ולא מהגנים.
 | 29.07.11
27.
ראש אחר
המספר פאי 22/7 הינו שבר עשרוני בעל אין סוף ספרות. 6 ספרות קבועות החוזרות על עצמן (142857) 3.142857142857142857142857XXXXXXXXXXXXXXXX סימן לזכור: זוג ספרות ראשון 14: 2 כפול 7 = 14 זוג ספרות שני 28 : 4 כפול 7 = 28 זוג ספרות שלישי 57: 8 כפול 7 + 1 = 57 זוג ספרות רביעי שווה לזוג הראשון,זוג חמישי שווה לזוג השני, זוג ששי שווה לזוג השלישי , והכל חוזר על עצמו
יוסי | 29.07.11
23.
ל-17
היה בטוח שמי שצריך להעזר בו כבר פנה אליו. התקשורת לא מפרסמת כל דבר או יודעת כל דבר. היא יודעת בעיקר מה שמאכילים אותה. לומר שהוא האיש החכם ביותר בעולם זו יומרה. ברור לו שהמטרה היתה למשוך קוראים לכתבה. ללא ספק דניאל בחור שנולד עם מתנה מסוימת אבל כמו שהוא אומר בהרצאותיו אין זה עושה אותו חכם יותר מרוב האנשים. המוח שלו מתפקד בצורה שונה מרוב בני האדם וזה מה שמאפשר לו יכולות מוגברות ביחס לרוב בני האדם. אבל לא היתה מגדיר זאת חוכמה. כן, יש לו יכולת לזכור ולעבד מידע בצורה יעילה ומעניינת מרוב בני האדם אבל השאלה היא מה אתה עושה עם המידע הזה . לא לשכוח שהוא סובל מתסמונת סוואנט. אליה וקוץ בה.
יריב | 29.07.11
19.
כותרת דמגוגית. יש להגדיר ראשית מהי "חוכמה"...
....לפני שמסוגלים להעריך אם אדם הוא חכם אם לאו. אני מגדיר חוכמה בתור היכולת ליישם באופן יצירתי ויצרני את המידע, המתכונות והתובנות אשר רכשת. לפי הגדרה זו, אין שום דבר חכם ביכולת שינון מספר הפאי, משום שאין בה שום דבר יצירתי או יצרני. לעומת זאת, לכתוב ספר אודות שינון מספר הפאי ולהיות מסוגל למכור אותו ל-600 אלף שוטים מאמינים - זאת חוכמה!
אורן | 29.07.11
15.
קים פיק הוא ה"סאבאנט" היחיד שחי אי פעם, וגם זה רק בגלל המחלה הגנטית שממנה הוא סבל.
זה קל להאמין לטאמט שהוא בעצם נולד/הפך ל"גאון", אבל הגאונות היחידה שלו היא ביחסי שיווק. כילד, הוא היה אובססיבי להראות שהוא חכם (אגו פגוע בשל בעיות חברתיות), ולכן הוא אימץ בשיטתיות דרכי למידה שונות כדי להוכיח זאת. הוא לא מתחיל להתקרב ליכולות שהיו לפיק, כי בפועל, המוח של טאמט הוא כמו המוח שלכם. המנגנון שהדריך אותו לכך, הוא אותו מנגנון שמשכנע אתכם שהוא באמת "סאבאנט". כשאין שום הבדל משמעותי (ואין אף מחקר שיאמר כך) בין מוח אחד למוח אחר, המשמעות היא שכל אחד יכול לעשות בדיוק מה שהוא עושה. הבעיה אז היא שאז צריכים להסביר לאגו שלנו למה אנחנו לא חכמים כמוהו - התשובה תמיד תהיה שזו אשמתנו, אזי, או שהסופר אגו ידחיק את הסיפור ע"י יצירת מצג שווא של אמונה בטאמט כ"גאון מולד", או, שהוא ייצור טאמט חדש. ניתוח נחמד אם אתם פרוידיאנים, אבל עובד גם בשיטות אחרות. בכל מקרה, אתם משלים את עצמכם. כרגיל.
 | 29.07.11
14.
הכותרת לא נכונה
דניאל אינו האיש החכם ביותר בעולם. בשל תסמונת הסוואנט מוחו פועל בשונה משאר בני האדם ומאפשר לו יכולות על אנושיות. הוא אינו חכם יותר יותר מאנשים אחרים. הוא אינו ממציא דברים. למעשה הוא "מפגר-גאון" , כלומר, אדם שנולד עם פיגור רק שבאופן חריג ויוצא דופן מוחו פועל שונה משלנו בשל הקישורים שהוא עושה בין החושים ועל כן דניאל מצליח לזכור ולפתור דברים מורכבים לנו מאחר ומוחו נותן לאותן סוגיות אינטרפרטציה שונה מכל אדם אחר. אבל ללא ספק מוחו נותן לנו הצצה על צפונות המוח האנושי. כתבה יפה.
רן | 29.07.11
8.
ואו איזה מעניין
דברים מעוד מעניינים אלה. תחשבו להפך, אם העולם היה מורכב מאנשים עם יכולותיו של דניאל טאמט, והיו כמה בודדים בעלי אמפתיה ויכולות רגישות לבני אדם כמונו האנשים הרגילים היום, הם היו יכולים להיחשב לגאונים. אמנם אני לא יודע אם אז היה מישהו שיצביע על הגאונות וישבח או ישים לב אליה (פרט ל"יחידי הסגולה" עצמם). איתי להט תודה רבה.
romanon5 | 29.07.11
2.
המספרים 6 ו 9 בכתבה
6 ביהדות מסמל שקר וכך הוא בגימטריה קטנה (בלי האפסים) 9 מסמל אמת כנל. במקרה שניהם הפכים כמובן, אבל זה כבר לא קשור ליהדות, כיוון שביהדות אין ספרות. 9 הוא מספר הקבי. כל הכפולות שלו תמיד ישארו 9 1+8, 2+7 וכן הלאה. סתם נחמד לדעת שזה בא לידי ביטוי ברוחניות שלהם.
שמואל | 28.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת