אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרופ' דן בן דוד: "רציתם להיות מנהיגים - אז תנהיגו"

89 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

87.
גזלת כספי ציבור
מדוע איש אינו נותן את דעתו , קם וצועק על כי לאנשי משרד הביטחון ומשרתי צהל בכול תפקידיהם מתאפשר לצאת לגימלאות בגיל 42 בעוד גיל הפנסיה עלה לכול כלל הציבור .הייתכן שאנו כולנו נממן את הוצאות הגימלה של אותם צעירים שיכולים לעבוד עוד שנים רבות כמו כולנו. לא כול עובדי משרד הביטחון ומשרתי צהל הינם בתפקידים קרביים לבושים מדי ב' מחזיקים נשק 24 שעות ביממה ונלחמים. ברובם פקידים היושבים במשרדים ממוזגים עם תנאי שכר נכבדים . אני מצפה שנקום כולנו יחד ונזעק ונמרוד גם על סוגיה זו שהיא הריי תקציב גדול מאוד על חשבון הזוגות הצעירים,מחוסרי הדיור, הסטודנטים הנזקקים ובכלל שכבת הביניים הנאבקת יום יום שעה שעה על קיומה במדינתינו המושחתת ,שלדעתי אינה שונה ממדינות דרום אמריקה ואפילו במידת מה ממדינת קובה הקומונוסטית למרות שבקובה אנשים אינם רעביםואינם יכולים לצאת מהמדינה, אך האזרח הישראלי שאין לו שכר המאפשר לו להתקיים ולקיים את משפחתו בכבוד וודאי אינו יכול לצאת מישראל למדינה אחרת גם כן ומכך מה ההבדל? אני מצפה שיקום מישהו מיידית ויעלה בתקשורת ומעבר לכך את הסוגייה הנ"ל.
 | 03.08.11
85.
ועוד דבר אחד
בהמשך לתגובתי למעלה - אם ציפי לבני פועלת ממניעים של רצון לשרת את בוחריה, תואיל-נא לעשות את הצעד המתבקש ותחבור לביבי לממשלת אחדות על מנת שיחד יוכלו להתמודד פוליטית עם האילוצים הסקטוריאליים השונים. המשך המקלות בגלגלים של הממשלה בשביל להחליף אותה רק ישמרו את המצב וישחקו לידיהם של הסקטורים הקטנים שמקבלים חלק לא פרופורצינלי בעוגת התקציב וסדרי העדיפויות. יותר מביבי זה בעיקר המבחן של ציפי
גיאצ'ו | 03.08.11
82.
הלוואי שלממשלה הזאת יהיה אכפת מהמדינה הזאת ותאמץ את דבריך ,לזעוק זה כנראה לא מספיק
גם קרציות שלא מטפלים בהם ,הורגות את ה"כלב"(השכירים- משלמי המסים). מלבד מה שהזכרת אני רוצה להוסיף את התערבות הממשלה לטובת הטייקונים כמו למשל הורדת מס חברות , הלוואות כספים לטייקונים מהציבור (שבכלל לא בטוח שיצליחו להחזיר)כדי שאח"כ יוכלו לספק לנו שירותים במחירים מופקעים , גם בגלל מונופולים וגם בגלל העדר פיקוח . לגבי האבטלה ,ברור לי שזהו נתון שקרי כיוון שאני רואה סביבי הרבה אנשים שלא עובדים יותר משנתיים (מהנדסים שעברו את גיל 50 ושילמו כל חייהם מיסים גבוהים כדי שהממשלה תנתב את כספם לחברות שקולטות צעירים בלבד). הייתי רוצה לדעת את הנתון האמיתי של הבלתי מועסקים (לא כולל חרדים ) . אני בטוחה שמספרם הוא מעל 20% כיוון שכבר לאחר חצי שנה הם כלל לא מופיעים בלשכה ובעצם אף אחד לא סופר אותם. לומר ש"האבטלה ירדה" זהו אחד השקרים הגדולים שהממשלה מפיצה ומנסה לנכס לעצמה ולהאדיר את שמה בעזרת הפודלים של ביבי (שטייניץ ונערי האוצר). בכל חברות כח האדם הם בפירוש אומרים שדרישות החברות הם עובדים צעירים כולל במשרדי הממשלה וההסתדרות שדורשים את מס' ת. הזהות על מנת לזהות את גילם כדי לא להיתפס באפליה. בכל מקרה הייתי שמחה אם היית מנסה לכוון את מובילי המחאה חסרי הנסיון בדרישותיהם
ציונה נ. | 03.08.11
81.
בסוף זה ייגמר בעוד מסים-לכאורה על עשירים, למעשה על מעמד הביניים שיש לו(עדיין) כסף
פוליטיקאים, ובאופן כללי בני אדם, נעים לפעולה רק כשאין ברירה. אנחנו עדין לא שם, וכשנהייה שם עלות הפתרון והתיקונים תהייה יקרה פי כמה - אבל זה טבע האדם. בין לבין, כדי להרגיע את המחאה ולייצר מראית עין של עשייה - יוטלו מסים חדשים, יימכרו לנו בספינים את הצדק שבהם - אבל בפועל רק הפראיירים (מי שעובד חוסך והגיע למשהו בחיים) ישלמו. החדשות הרעות שהמאגר הזה מידלדל, לא יהיה ממי לקחת יותר כספים. בעיית השורש של הפוליטיקה הישראלית היא הרמה הנמוכה של הפוליטיקאים - חוסר יכולת ניהול וביצוע, הרמה העלובה של משרתי הציבור (נהנים מביטחון תעסוקתי ללא יעדים, ללא פיטורין של הלא-יוצלחים, ללא בקרה).
זה לא ייגמר בלי משבר ופיצוץ, אנחנו רחוקים משם | 03.08.11
79.
מיסוי על השכרת דירות
לדעתי הסיבה העיקרית שעלו מחירי הדיור היא שאנשים החלו לקנות דיור להשקעה כי זה יותר משתלם מאשר להחזיק את הכסף בבנק בריבית כמעט אפסית. צריך להטיל מס על השכרת דירות ולאכוף זאת באמצעות מס הכנסה. יש אנשים שבבעלותן מס' דירות שמכניסות להם אלפי שקלים ללא כל תשלום מס. במצב כזה אנשים יחשבו כמה פעמים אם לקנות דירה להשקעה ויעודד אותם למכור דירות שבבעלותם, כי מי ירצה להתעסק עם מס הכנסה וכל מה שכלול בכך? עובדה שלפני שמר סטנלי פישר הוריד את הריבית המחירים היו נמוכים. זה פשוט מאוד וזה מה שצריך לעשות
דניאל | 03.08.11
78.
רובכם פשוט טיפשים !
ההתנחלויות הם עניין אסטרטגי (גם אם נדרש תקציב מסויים לביטחונם) לטובת משא ומתן עתידי (יותר מינוף במשא ומתן). המתנחלים משרתים ביחידות קרביות, עושים מילואים, רבים מהם עובדי הייטק (יצא לי לפגוש לא מעט במילואים), ומשלמים מיסים כמו כולם. אחת הבעיות המרכזיות מבחינה סקטוריאלית כפי שציין הפרופ' היא עם הערבים והחרדים. תפסיקו להכניס פוליטיקה לבעיה האמיתית והכ"כ צודקת שיש פה ! ולא צריך לדרוש כל דבר באופן גורף, אם אינטל לדוגמא קיבלו פה מענק של כמה מאות מליונים זה רק כי הם מחזירים את המענק פי כמה לאחר מכן (בין אם במשרות ישירות\עקיפות,מיסים,ייצוא,פיתוח טכנולוגי וכו' ...) לא אחזור שוב על דבריי חלק מהמגיבים והפרופ' אך יש הרבה דברים שדורשים תיקון אמיתי אל תהרסו את משמעותם עם כל מיני בקשות לא הגיוניות !
סטודנט במיל. | 03.08.11
77.
"אותה אוכלוסיה שמוחה היום תהיה זו שתשלם יותר, אבל בכלל לא תקבל את מה שהיא נלחמת למענו"
זו בדיוק הבעיה - יותר מדי אנשים דורשים דרישות בלי לחשוב על התוצאות המלאות. הם גם יתלוננו על תשלום המס שלהם, אבל יתנגדו לכל נסיון לגבות גם מאלו שעובדים בשחור ולא משתתפים בנטל המס. למה? - ככה. כי הרגילו אותם לחשוב בצורה כזאת.
אזרח | 03.08.11
76.
טעות בסיסית
במדינת ישראל יש חוקי כלכלהאחרים.יש תחרותיות גבוהה מי יגונב יותר.הומצאה תאוריה חדשה המיושמת בכל הדרגים ושמה "היד הנעלמה".עם תרבות כזו ומוסר כזה אין יכולת להתקיים.אשפי המשחק במספרים מציגים מצגי שווא.האינדקטורים הנממדים אינן משקפים דבר פרט ליכולת לבנות מהם ספינים תקשורתיים כמו שעור האבטלה ירד.אך אני מציע שיבדקו את שעור הבטלה.ויבדקו כמה מפעלים חדשים הוקמו וכמה משרות נפתחו.כלכלת מדינת ישראל היא כלכת ענן ומהר מאד הכל יתנפץ לפנינו.
פרופסור | 03.08.11
74.
אין תחליף למדיינות ארוכת טווח של בניית מדינת רווחה מחדש
בין אם ביבי או לא - צריך להתמיד במאבק, ולהבין שאנחנו נאבקים על דמותה של מדינת ישראל: האם אכן תהיה זו מדינה של אזרחיה, שחיים בה בכבוד, והפוליטיקה משרתת אותם; או שנהיה מצבור אנושי לשימוש ככוח אדם זול לבעלי ההון. אין ספק שביבי פועל בנחישות אין קץ כדי שיותר מאיתנו יהיו עובדי קבלן, חסרי הזכלה, וללא יכולת ביטוי והתאגדות. אין ספק שזו לא טעות - זו מדיניות. אנחנו חלשים בכך שאין בנמצא מנהיגות שונה בגישתה, שזוכה לפופולריות מספקת. אולי שלי יחימוביץ'.
דוד | 03.08.11
72.
מהפכה דה לה שמאטה....כמה קולע
הבעיה שלכם היא הזכרון הקצר שלכם, וכנ"ל קוצר הראות שלכם. מדינת ישראל נמצאת היום במצב הטוב ביותר שלה מאז קום המדינה. אם זה בבטחון. אם זה בכלכלה אם זה במצב המים אם זה במצב האנרגיה לאור גילוי מאגרי הגז האדירים. התגובה של מדינות אחרות למחאה בישראל היא...אל תצחיקו אותנו...יש לכם בעיות של עשירים. אנחנו לא חיים בעולם ריק. צריך לקחת בחשבון את התמורות האדירות בכלכלה העולמית ואת מצב המדינות שנקלעו לצרות וללמוד איך לא להכנס לשם. כי אם נכנס לשם אז לא יהיה לכם גם כסף לקנות אוהלים
יוגב | 03.08.11
71.
צריך להקשיב לו
מנהיגי המאבק אמצו את הדו"ח שיתווה את הדרך ויאחד את כל מעמד הביניים ללא הבדלי אידיאולגיה פוליטיים.יש לבצע שינויים בהרכב הקואלציה ולומר את זה באופן גלוי ללא חרדים ללא מתנחלים קואלציה מבוססת על הילכוד וקדימה ואז לבצע רפורמות שיכללו חלוקת משאבים בצורה נכונה יותר, ושיתוף אוכלוסיות חלשות יותר בשוק העבודה. אם נעשה זאת נהיה חברה מתוקנת יותר קרי שלום עם עצמנו, השלום עם שכינינו כבר יגיע.. אמן
איציק | 03.08.11
70.
אני מסכים עם 44
ביבי מדבר על הקפאת הורדת המיסים ב 5% לבעלי שכר של מעל 8500 ש"ח ברוטו. חברה,אילו בדיוק מעמד הביניים. נפסיד 5% משכרינו ונרוויח אולי 2% במע"מ וכמה שקלים בודדים לסבסוד מעונות לתקופה הקצרה שבו ילדינו קטנים. ה 5% הפסד מהשכר יחולק למימון החינוך חינם והורדת המע"מ שממנה יהנו החרדים והערבים שהם עובדים בשחור ומשלמים 0% מס הכנסה. צריך להחליף את הדוברים של ההפגנות,ילדות בנות 20 יגרמו בסופו של דבר נזק לציבור. ההפגנות צריכות איש מקצוע בתור הדובר שלהם (שלנו).
 | 03.08.11
69.
כל מי שתומך במחאה חייב לקרוא את 44. אנחנו הולכים לדפוק את עצמנו!
כל מי שחי בשחור, תופעה נפוצה מאוד בשני המגזרים המדוברים, או חי מקצבאות אינו משלם מס הכנסה ואינו תורם למדינה דבר (להזכירכם שהערבים לא מוכנים אפילו לעשות שירות לאומי בקהילות שלהם, שלא לדבר על החרדים). המס היחידי שהם משלמים הוא המיסים העקיפים על הצריכה. אם נוריד את המע"מ ונעלה את מס הכנסה הרי ששני הסקטורים הללו ישלמו פחות מס ואנחנו, בני מעמד הביניים, נשלם בסה"כ יותר מס! זה מגוחך.
מעמד הביניים | 03.08.11
68.
הפרופסור נגע בקצה הבעיה הקיומית האמיתית שלא ברור כיצד פותרים
יש שתי משקולות כבדות על המדינה. מי שנושא את המשקולות הללו זה החלק העליון של מעמד הביניים שנושא ברוב נטל המס במדינה (ועובד, ומשרת ומוליד ילדים בקצב שפוי). המעמד הזה לא רק נשחק אלא גם הולך וקטן. כאשר שתי האוכלוסיות הלא יצרניות מתרבות בקצב גבוה (מי ששמע היום את הדוח על אחוזי התלמידים במגזר החרדי והערבי אמור להיבהל מהעתיד) העול רק הופך כבד יותר. הממשלה הזו, להבדיל מקודמותיה אכן עושה מאמצים להכניס אותם למעגל העבודה אבל זו טיפה בים. נזכיר גם שהממשלה הקודמת (שרת חינוך מהעבודה-שלום עכשיו בממשלת קדימה) ויתרה לחרדים על לימודי הליבה ואנו רואים שהסיכוי להביא את המגזרים הללו להיות מועילים בחברה של המאה ה-21 קטנים. אז מה עושים? מפסיקים את תשלומי הרווחה ואומרים שמעכשיו חייבים לעבוד? זה לא יעבוד. הפיתרון היחידי שאני רואה הוא הפסקת מוחלטת של המימון לכל מוסד חינוכי שאינו מלמד את תכנית הליבה. אבל גם פיתרון זה יקח שנים עד שישפיע על המצב. :-(
מכיר את הפרופסור ומעריך אותו | 03.08.11
63.
הכול נכון אך התיקון אינו בסמפטומים. אלא בעקרונות.
מילים בסלע. ועיקרן ביבי תתחיל לעבוד. אך ביבי לא יתחיל לעבוד. ועמו הממשלה כולה תעסוק בהשרדות. הכנסת גם היא לא מתפקדת ויוצרת עקרונות. אנו מדינה ללא מסורת. או אולי מסורת שבורה. יהדות אחרי השואה. דמוקרטיה חדשה באזור ורקע טוטליטרי. תרבות מתהווה. ביין קיבוץ לת"א החוגגת. שוק שחור עליה ומעברה. לדעתי שורש הבעיה הינו שאפילו המחוקק הפך. לפותר בעיות לשעה. אין הבחנה בן עקרון. לתופעה חולפת. בין גורם לסמפטום. לביבי מלבד השרדותו כמעט ואיין שום עקרון. גם ברק שפעם היה לוחם. ומוכן לההרג בעת לחימה. הפך לחסר עקרונות מלבד קיומו האישי. אם המחא תתגלגל לתקונים ביחסי ממשל בוחר. במחויבות ממשל לתפקידו מעבר להשרדות. אולי אז נלמד כיצד לבקר את ה"ריכוזיות" את היכולת לאכוף על מדינה את רצון בעל העצמה ללא מסגר. וזה לא משנה באם זה אוליגרך מהמשפחות השולטות.מפלגה סקטורילית קיצונית. ברגע שהשולטים. כעת ביבי. ברק. ישי ..... יעוד.. יבינו שאינם שולטים לעד. שהם נתונים לביקורת. ומחר יהיו לאחד האדם. הם לא נולדו למלוכה. הם הרי יעופו מחר או מחרתיים. אול יעסקו קצת יותר בתפקידם. לנהל את המדינה עבור אזרחיה.
אפי | 03.08.11
62.
תחושת הבטן דור הבניים לא מאמין לביבי
טועה אתה פרופסור נכבד המחאה יצאה מתחושת בטן קשה של מעמד הבניים אתה תמים עד היום לא היתה רגולציה לא היה יבוא מתחרה האדמות לא אדמות מדינה אם כן למה אנו משלמים מחירים גבוהים ולא משבעים את תאבון משפחות השליטה במשק כי המנהגים והאוכפים יהיו מחר העובדים של הטיקונים על המנהיגים לדעת כי כלכלת ישראל חזקה בזכות העובדים כי היום טיקון שולט בדלק ומחר באפריקה ישראל אך העובדים לעןלם קיימים זאת לא מחאה זה סימפטום המחאה והמהפכה בוא יבואו והארץ תרעד והטיקונים ישארו ללא נכסים אם לא יתעשתו ויפסיקו לחלוב את רכושם וכספם של דור הבניים כי אנו ארץ קטנה ומשק קטן ולא יכולים לצמוח בו פערים עצומים בהכנסות הפנויות של תושבי הארץ הזאת
izzet | 03.08.11
59.
הייתי אומר שהמחאה צריכה להסתכם בדרישה אחת שהיא לבד תשנה דרמטית את המצב
והיא לחוקק חוק שכר מקסימום (כמו שיש שכר מינימום), וכך למנוע התעשרות מוגזמת של בודדים. חוק כזה יבטיח שמעל מדרגת שכר מסוים (נגיד לצורך העניין: 50000), ינוכה 100% מס. בקיצור, לתקן את השיטה כך שלא יהיו כאן אנשים עשירים מדי, וע"י כך מן הסתם תיפתר גם בעיית העוני והפערים העצומים.
רפי | 03.08.11
58.
השיטה הנוכחית כשלה משום שפזלה לקצוות.
מדיניות רווחה בלתי מבוקרת המושתתת על נפוטיזם , פנקסים אדומים , כרוניקה של חוסר מעש , מינויי אישים לא ראויים , "כיסא לשם כיסא" ותיעדוף של ציבורים בשיטת ה"איפה ואיפה" היא אסון . אבל בל נשכח שאותה מדיניות רווחה שכרגע הזכרתי , היא דוגמא רעה לכיצד לוקחים אנשים קלוקלים רעיון טוב ומחרבים אותו עד לכדי מיאוס מהשיטה עצמה (ולמרבה האירוניה , לא מהאנשים הקלוקלים שהרסו אותה...) . אך כך או כך , מדיניות סוציאליסטית על גבול השלטון הריכוזי היא קצה קיצוני ממש כמו האולטרא קפיטליזם חזירי שאנו חווים כיום ובו , למעמד הפלורטריון אין ערך סגולי מלבד קביעת זהותה של הממשלה בבחירות ותשלום המיסים , אין חלק בחגיגת הצמיחה , אין חלק ברווחי עשיריה שכנגזר מהשיטה , בעצם מנהלים את הכלכלה (הם מוצאים דרכים לא כשרות לשמר את כספם ולא לחלוק אותו איתנו במיסים) וגם אין חלק בהנאה מתנאי תעסוקה הולמים הנגזרים מהצמיחה , מה שאומר ש"חגיגת השכר" נעצרת גבוה מידי בפרמידה הארגונית של תאגידים וחברות ולא מאפשרת חלוקת רווחים הוגנת בין העובדים שיוצאת להם הנשמה . אם כך כמו כל מטוטלת ששואפת להיעצר בנק' האמצע , גם המטוטלת שלנו רוצה כבר לעצור ולשם כך , היא חייבת ברומטר שישמש כבלם המונע מהאינטרסנטים לגרור אותה לקצוות . לא תתפלאו לשמוע שהברומטר הוא אנחנו , חברים יקרים . אם לא נשכיל לקבוע כיום את חוקי המשחק ולקבע את המטוטלת בנק' האיזון , אנו גוזרים על עצמינו זגזוג כפייתי ואין סופי בין תפיסות כלכליות וחברתיות . למה הדבר דומה ? לאחד שאוכל מלח גס וכשמלוח לו מדי בפה, הוא רץ לאזן עם סוכר לבן . ואז מתוק לו מדי והוא שוב רץ לאכול מלח וחוזר חלילה . די ! זה צריך להיפסק . הזגזוג הזה בין הקצוות מפיל אותנו שדודים לרגלי דמגוגים שיודעים לנצל כל מצב קיצוני לרעה על מנת למשוך אותנו למצב קיצוני אחר שטוב להם . חייבים אם כך , לשמר חופש קפיטליסטי יחסי שיאפשר נק' זינוק לכל אחד ואחד מאיתנו , לצד אידאל ה"עבודה ששכרה בצידה" לשמרנים והלא משכילים שגם להם מגיע לחיות . חייבת להיות מערכת בקרה שתמנע ממשכילים ובעלי אמביציות לנצל את הקפיטליזם לשם שיעבוד ועריצות . חייבים לשים בראש אנשים נקיים ככל האפשר שיבטאו קונצנזוס נרחב ככל האפשר בתחומי כלכלה וחברה . אני מאוד מצטער , אבל "X יחלק את ירושלים" לא צריך לנהל לנו את סדר היום . ברוך השם , יש רמטכ"ל , יש שר ביטחון ואת המלחמה הבאה ננצח לא בזכות ה"ימניות" שלנו , אלא בזכות אהבתינו למדינה שגם יודעת להחזיר אהבה ולהעריך בנים טובים . התעוררנו וזה יפה , אבל עכשיו הגיע הזמן לשטוף פנים . תחי המהפכה !
kortez | 03.08.11
57.
מאוחר מדי
לפני 20 שנה היה אפשר לשפר את מצבה של מדינת ישראל, אבל כיום היא הופכת להיות מדינה חרדית - ערבית. לחילונים אין מה לחפש בישראל ועדיף לעזוב. בכל מקום בעולם, מאוסטרליה עד בראזיל, רוצים לקבל בזרועות פתוחות מהגרים ישראלים, כי הם רוצים גם אצלם מהנדסים ויזמים מעולים כאלה. הבעיה היא שמעטים מהגרים כי הגירה היא קשה והסיכונים רבים. מי שצעיר ומוכשר כדאי לו לעזוב עכשיו ולא לחכות. בעוד 20 שנה ספק אם יהיה כאן תזמורת פילהרמונית או טכניון. יהיו אולי כוללים בלי סוף, עוני ומלחמות על התור לרופא כי לא יהיו רופאים.
הפורש | 03.08.11
56.
ללא צדק חברתי לא תהיה מוטיבציה לשרת בצבא. ישראל תחת איום תמידי ונראה שביבי ופישר
שכחו זאת. כל הזמן משווים את הנתונים הכלכליים של ישראל עם מדינות אחרות ונראה ששוכחים מדוע הוקמה מדינת ישראל ושאינה מדינה ככל המדינות. חשוב שהאזרח הקטן המשרת בצבא ירגיש טוב ולכן יש להפסיק ההפרטה לאלתר ולהחזיר את מדינת הרווחה.
ב | 03.08.11
50.
כבר מאוחר מידי
חוסר האימון של האזרחים בהנהגה הפוליטית מצד אחד, והציניות והאטימות של ההנהגה הפוליטית מאידך, אומרים רק דבר אחד - הסיכוי של שינוי משמעותי קטן מאוד. לכל היותר תהיה קוסמטיקה, אבל בודאי שלא טיפול שורש, עד שתהיה מפולת כללית. לצעירים אני מציע לחפש מקום חילופי, כי בישראל לא יהיה להם עתיד. והמבוגרים יותר, הם יצטרכו לאכול את התבשיל שהקדיח באשמתם.
מאחר | 03.08.11
48.
בגדול מזדהה עם העמדה שלך .
הכתבה שלך משקפת ברובה את דעותי בנושא. שכחת להתייחס לכך שיש להגביל את המשכורות הבלתי נתפסות שמשולמות למנכל"ים שהפער בינם לבין המשכורות הממוצעות הוא אדיר ובלתי מוצדק בעליל. ברצוני להוסיף שיש לבנות בצורה מסיבית גם ביהודה ושומרון ואני תומכת בהצעות החוק של החכי"ם בעינין, כאשר במקביל יש לבנות אמצעי תחבורה יעילים ונוחים למרכז . לשם יש להפנות את המשאבים שהצטברו בקופת המדינה. מסכימה בהחלט שיש דחיפות לטפל בנושאים האלה שמא נאחר את המועד. לגבי הציבור הערבי והדתי שזולל את כספי הביטוח הלאומי , יש לקצץ בו ולהפסיק את קצבאות הילדים ובמקביל להפנות את הכספים לחינוך ומפעלי הזנה כך שכל ילד יזכה לארוחה חמה ומי שיהנה מהכסף יהיו באמת הילדים ולא ההורים הבטלנים שלהם שבחלקם מתקיימים מכספים אלו ולא עובדים.
לילי בלום | 03.08.11
47.
המחאה הזו נגמרה. מישהו צריך לקחת אותה למקום הנכון.סנהדרין כלכלי
המחאה הזו לא תתרומם יותר מפני שמי שהוביל אותה לא מסוגל ליותר. הם הותירו צלקת גדולה בפני השלטון שיאלץ מעתה לשנות שפת דיבור ולעשות דברים אחרת. השרידות הפוליטית של הפוליטיקאים היא שתחזיק את עקרונות המחאה חיים ובועטים.עכשיו צריך לקום סנהדרין כלכלי של אנשים מתנדבים ,מהאקדמיה,אנשי משק וחברה שמבינים דבר או שניים במציאות חיינו ובשוק העולמי והם חייבים להוציא קול קורא שבועי לשלטון. החיילים צריכים לפנות מקום לאנשי ההגיון בעלי הידע והמוסר ולסמוך עליהם
שיייקה | 03.08.11
46.
הגיע הזמן שהעם יבין שהחרדים המתנחלים חיים לגמרי על חשבונו
תבדקו כמה החילוני משלם על חינוך וכמה החרדי ווהמתנחל תבדקו כמה החילוני משלם על דיור וכמה החרדי והמתנחל החרדים מתרבים בקצב רצחני לא תורמים כלום לכלכלה כמעט רק מוצצים את זיעת החילוני והדתי המסורתי החרדים לא עושים צבא לא פלא שהחרדים והמתנחלים לא משתתפים בהפגנות הם יודעים טוב מאוד שאם יבדקו לעומק של העיותים במדינה יגיעו אליהם אבל אל דאגה ביבי חסר חוט השדרה לא יגע בהם ביבי מכר את המדינה לפרזיטים לכן המדינה לא תחזיק מעמד כמה עוד נוכל להחזיק על גבנו את הפרזיטים האחרון ששיכבה את האור
טוני סופרנוס | 03.08.11
45.
אבל המחאה היא לא למען מעמד הביניים, אלא למען החרדים והערבים!
הורדת מע"מ תשחק לטובת החרדים והערבים, שמעלימים מס או בכלל לא עובדים. הפחתת מסים ישירים, העלאת מס על חסכונות וקרנות השתלמות - כל הדברים האלו יפגעו במעמד הביניים. גם העלאת מס חברות תפגע במעמד הביניים, כי חברות יצטמצמו ויתייעלו ויפטרו עובדים כדי לשמור על רמת הרווחיות. לחרדים ולערבים לא אכפת. הם במילא חיים על חשבון השאר. כל המחאה הזו ירייה מטורפת בראש, שמעמד הביניים עושה לעצמו, בניצוחם של אנשי חד"ש קיצוניים שהשתלטו על המחאה. המחאה צריכה להיות על דבר אחר לגמרי - התניית קבלת תקציבי רווחה בכך ששני בני הזוג עובדים (אלא אם הם חולים או לפחות מתייצבים בלשכת התעסוקה).
יהונתן | 03.08.11
44.
הדרך היחידה לנצח במלחמה הזו
היא שהחילוניים מהימין והשמאל יתאחדו, אחדות אמיתית ולא השחיתות שיש בקדימה. צריך יהיה לבחור מפלגה שהיא קודם כל חברתית ואחר כך מדינית. על הגבולות יושב לו צה"ל ולכן אנחנו לא צריכים את כל השטויות שמוכרים לנו ביבי וחבריו, יש מספיק גנרלים וקצינים טובים שישמחו לקבל את תפקיד הביטחון ולא צריך את ברק ודומיו. הגיע הזמן למחוק את השמאל והימין מהלקסיקון ולהתחיל לגבש נוסחא שתאחד ביננו לבין עצמנו, להקים גוף גדול ומאוחד שעומד כנגד החרדים והערבים. נראה לכם שאם מפלגה שתוכל להקים קואליציה לבדה עם כח אלקטורלי עצום מאחוריה תצטרך את מפלגות החרדים? הם ישר יהפכו למפלגות כמו בל"ד וחד"ש, קיימות שם ורק מציקות, לא יהיו יותר קרובים לתקציב המדינה ולא לכספים. אולי אפילו דבר זה יוליך שרוב החרדים יעזבו את הארץ לניו יורק ואני אומר שיהיה להם המון בהצלחה שם ושימצאו רק אושר, אבל פה אנחנו זקוקים לאחדות בעם.
שלומי | 03.08.11
42.
אכיפת חוקים במדינה הזו - נושא קריטי לאג'נדה של מארגני המחאה
אם חוקים יאכפו במדינה שלנו פחות אנשים ימותו בתאונות דרכים, יהיה פה הרבה פחות מלוכלך, אף ג'יפ לא יסע על חוף הים וחוף הכינרת ועוד המון המון נושאים יקבלו את הטיפול הראוי. יש הרבה חוקים ואין אכיפה. פרופסור דן בן דוד העלה כאן נושא קריטי, שקשור ישירות למחאה הזו, והוא צריך לייעץ למארגני המחאה.
רינת | 03.08.11
41.
פרופ' בן דוד הנכבד - צדקת כמעט בכל
רק למה שוב אתה נטפל לחרדים, זה כל כך באנאלי. תתרכז בטיפול בטייקונים. נכון שהם מביאים הרבה כסף מחו"ל, אבל רבים רק מניעים כסף בתוך המשק הישראלי שגם זה עניין חשוב, אבל מרוב ישראליות שכחו את הישראלי. כמו שמרוב דיבורים על מדינה יהודית שכחו את היהדות. צדקת צריך לחזור לחינוך. חינוך יהודי החינוך שהגויים מעריצים, כן, כן הם מעריצים את החינוך היהודי ולא את השראלי שנופל מהחינוך שהם נותנים. תתחיל לחשוב באמת ולא רק מה שנשמע טוב.
אליהו שלמה | 03.08.11
40.
בקיצור נדרש ניקוי אורוות רציני על מנת שנרגיש שינוי
לסלק את הלוביסטים מהכנסת לאסור על בעלי תאגידים שליטה באמצעי התקשורת לחנך את העם לצרכנות נבונה ולהסביר להנהגה בשפה פשוטה שבשביל להשאר כאן......... ולאכול את השיט של המצב המתוח והטעון מבחינה בטחונית וחברתית שיש לנו.......אנחנו צריכים להרגיש שלא משתינים עלינו בקשת.
 | 03.08.11
39.
17 נקודות מתוך 30
1. פרוק הקרטלים והמונופולים – תרומה מרכזית להעלאת כח הקניה שלנו 2. יצירת סביבה תחרותית שתוזיל מחירים 3. די לעסקאות בעלי עניין כולל שכר הבכירים העושק את בעלי המניות מהציבור 4. איסור בעלות צולבת על מוסדות פיננסיים ראליים ומדיה 5. הגדלת הצע הדירות בענק כולל פינוי בינוי מאסיבי במרכזי הערים - תרומה מרכזית להעלאת כח הקניה שלנו. 6. מיסוי כבד של דירות ריקות עכשיו 7. די להעדפות מס לנדל"נ – מס רווחי הון אחיד ופרוגרסיבי לכל סוגי ההון 8. עם כל הצער – הפחתת שכר ותנאים בצה"ל. חבר'ה – הגזמתם. כך גם במונופולים הציבוריים. 9. תקציב אפס – הכל מחדש מייד, וכל 10 שנים 10. ריווח מדרגות המס ותוספת שתיים גבוהות יותר 11. העלאת מס חברות לרמת השליש העליון ב – OECD וביטול פטורים גורפים לטבע, כי"ל ודומיהם הענקים 12. לא לסיבסוד ילדים למעט חינוך ובריאות 13. השקעות בתשתית – תחבורה, תקשורת, בריאות, חינוך 14. די להעדפות סקטורייליות מכל סוג 15. די להטבות במס לזרים – פיננסים ונדל"ן 16. הממשלה תפסיק להתנהל כמו מונופול חולב ותוריד עלויות לציבור 17. הקטנת היקפי העובדים הזרים לסוגיהם השונים
עפר | 03.08.11
37.
אכן צודק מאוד פרופ' בן דוד, אמ-מה...ה-בעיה
כאמור היא סדרי עדיפויות מעוותים וחלוקת משאבים מטומטמת/פוליטית. זה לא ישתנה מן הסתם עד שישנו את שיטת הבחירות והממשל בישראל, וזה לא יקרה כיון שהחתול (בעיקר החרדים אבל לא רק) חייב לשמור על השמנת שלו (כספים יחודיים) אחרת הוא פשוט ימות, ולכן לצערי נגזר גורלנו בעוד דור או שניים בדיוק כמו שנאמר ואבוי לעתיד (או האין עתיד) ילידנו ונכדינו.
יואב | 03.08.11
33.
חזרנו לימי הביניים, אנשים עשירים בגיל 60 הולכים עם ילדות בנות 18, אין סוף לתיאבון שלהם...
בבוא היום הם יעמדו למשפט בכיכר העיר, זה רק עניין של זמן........עד שאיזה אבא של ילדה כזאת ישתגע ויעשה מעשה או איזה פועל מנוצל ואז המדינה תרעד וכל " המסודרים" האלה ילכו לביה"ס אם לא לגרדום........
קוקו | 03.08.11
31.
איך הגענו למצב הזה? ההסבר בפנים...
עשרות שנים של הוצאות בטחון מטורפות, צבא שיש לו מדינה ולא להיפך, +40 שנים של כיבוש והוצאות מטורפות בשטחים (בקושי יש לנו משאבים להחזיק מדינה אחת ופה אנחנו מחזיקים גם את מדינת יהודה שומרון ובעבר גם עזה), שיטה פוליטית בזויה שבא המיעוט קובע ולא הרוב, והכוונה כאן היא בעיקר לחרדים שהם עלוקות שמוצצות את דם המדינה ובכל קונסטלציה פוליטית (ימין או שמאל) הם לשון מאזניים המקבלים תקציבי עתק למגזר לחלוטין לא יצרני (ושגם לא משלם מיסים). מדובר פה על עשרות מיליארדים בכל שנה במשך עשרות שנים. זו בדיוק הסיבה לאן שהגענו. ביבי לא רוצה ולא יכול לשנות דבר. לכן הוא פועל בשיטה נלוזה של הפרד ומשול. מוכר קפיטליזם לעובדים ומשלם שוחד לסקטורים שלמים שרק ישתקו ויתמכו בו.
ביביבלוף | 03.08.11
30.
צריך לרווח את מדרגות המס
משכר של 15000 נשאר לי בקושי 100000. אני ממן כל חודש מ ה 5000 ש"ח מיסים את הערבים שעובדים בשחור. תגידו לי,מישהו ממכם קנה מערבי וקיבל חשבונית? אני נגד הורדת המע"מ ונגד חינוך חינם כי אז אצטרך לשלם עוד 750 ש"ח לחודש לממן את הערבי. אני מעדיף להרוויח 15000 ש"ח נטו ולממן בעצמי את חינוך ילדיי. חוץ מזה איך מדברים על שיויון עם הערבים כאשר בני עובד 3 שנים בחינם בצבא כאשר ילד בגילו עובד וחוסך?
 | 03.08.11
24.
הפאופ' צודק. החלפת השילטון לא תועיל כלל, למעט סיפוק יצר הנקמה
הרי ממשלת קדימה לא היתה שונה מהותית במדיניות שלה, וגם לא ממשלות העבודה אי אז. כל הממשלות עסקו בעיקר בנושא הפלשתיני, הפריטו שירותים בלי חשבון והתנערו מחובותיהם כלפי האזרח. הפתרון הוא בשינוי סדרי העדיפויות.
אורן | 03.08.11
23.
דימוי ביבי כאיש האומר דבריו לא מיושמים.
אזרחים המאמינים במנהגים הינו א,ב בהתיחסות למוצא פיו . במקרה ראש הממשלה דבריו מתקבלים כאימרות שאין להם כל כיסוי וביצוע למעשים לתועלת ואיכות חיים של תושבי המדינה.זהו האיש האמון על מנהיגות אמת ואין בנמצא. גלי המחאה מראה שמאסה דרך התנהגות ראש הממשלה ומנתווי המדיניות וצריך לעשות ולעשות למען המשך ישיבתנו בחבלי המדינה היקרה.
הר ציון | 03.08.11
21.
עניין של פוקוס
הסיבה להזנחה המתמשכת היא שבמשך שנים סדר היום הציבורי התרכז בניסיון להגיע להסדר שלום עם הפלשתינאים למרות שברור כבר למעלה מעשר שנים שאין פרטנר ואין סיכוי להתקדמות משמעותית. אבל במקום שהממשלות, התקשורת והציבור יתרכזו במדיניות הפנים, כולם המשיכו להקדיש תשומת לב מוגזמת לעניין שהוא אכן חשוב ומשמעותי מאד- אבל שיכולת ההשפעה פה של קובעי המדיניות בישראל אפסיים, בעוד שיכולת ההשפעה שלהם על שאר תחומי החיים פה - חינוך, תחבורה, דיור, שיטור, סביבה הם גבוהים לאין שיעור. העיקר - טוב שזה סוף סוף השתנה!
גיאצ'ו | 03.08.11
20.
ממתי ארה"ב היא מדינת רווחה?
ראית כמה עולה שם ביטוח בריאות נורמלי? קצת יותר משכ"ד שנתי של דירה ברוטשילד. רק בחלק ממדינות אירופה יש באמת מדיניות רווחה טובה (בעיקר צפון אירופה ושוויץ), ולהם אין מצב מדיני כמו אצלנו (מי יתקוף אותם? פינגווינים או פרות?). הפרופסור אומר דבר טוב - אם חרדים וערבים יתחילו לעבוד, הם יתחילו גם לשלם מיסים (ומאוחר יותר בתקווה, גם לשרת בצבא) והעול ייפול על פחות אנשים. כרגע מעמד הביניים "מנוצל" מאחר שהחרדים לא עובדים. אין ממשלה בישראל שתזרוק את החרדים ותגיד מי שלא משלם מיסים לא מקבל קצבאות, כי אין כאן א, אחד פוטנטי מספיק לעשות את זה (גם טומי לפיד לא אמר את זה). הדבר היחיד ההגיוני הוא לנסות לשכנע אותם להגיע לשוק העבודה, דבר שמגיע דרך הגבלת הקצבאות וחיוב בשירות צבאי/לאומי.
אסף | 03.08.11
18.
אם ביבי לא יעוף העז תיגווע ונסראללה יחגוג את שקר החוסן הישראלי
ביבי, נעריו באוצר,הנגיד וזרוע המינהל מוכיחים שהם לא רוצים לשנות את השיטה ובדיוק בחינוך בבריאות ובכל שרותי המדינה לאזרח הם נוהגים כמו סוחר שמטרתו היחידה למכסם רווחים אין אפילו דיבור על הקטנת מחירי הקרקעות למרות שמחירן שרירותי ושערורייתי והרי זה עושק ישיר של המדינה את אזרחיה ומה ביבי עושה עם הוד"לים משחרר חסמים כדי שגלגל העושק ינוע יותר מהר הרי במקביל יש מחאת רופאים שמבקשים להציל את הבריאות וביבי והאוצר והנגיד החזיר עומדים כמו בריון העושה הכל כדי להמשיך להרעיב את העז
דן | 03.08.11
17.
חשוב : הרצאה שכל אדם בישראל חייב ללמוד בע"פ .
http://tinyurl.com/zelika שעה של הרצאה מעניינת מאד מאד מאד ! חשוב להעביר לכל אדם שתומך במחאה של העם ! מידע מבהיל (ומצחיק לאללה) רק חבל שהכל אמיתי. לא להאזין בחצי אוזן ולשכוח !! שלחו בכל תגובה שלכם את הקישור הזה. http://tinyurl.com/zelika שלחו למובילי מחאהת האוהלים ! יש סיכוי לשינוי !
דג | 03.08.11
16.
הכל נכון אבל מה לעשות שעד העכשיו כל העיתונים וכל האירגונים רק רצו...
ביבי לא עושה תהליך שלום, ביבי הורס את תהליך השלום, שלום עכשיו, שלום אחר כך, גבולות 48, 67, וכו'... אי אפשר שלא להאשים אך ורק את השמאל ואת העיתונאות בכל מה שקורה כאן היום! איפה הם היו עד עכשיו?! הרי זה בכלל לא עניין אותם, כל היום רק שמענו על תהליך השלום הזה, שעומד במקום מהיום שבו התחיל, ולא רבין, ולא אולמרט ולא פרס, אף אחד לא הצליח לקדם אותו מילימטר. איפה אז עניין אותכם המענקים לחרדים? או מעמד הביניים? סוף סוף השלום תופס את מקומו האמיתי!, הם רוצים שלום אמיתי? שיבואו וידברו תוך יומיים יהיה הסכם שלום. בלי פליטים בלי קווי 67, ובלי ירושלים. לזכותו של ביבי הגענו למצב הזה היום, כי השמאל היה תקוע כל כך חזק בשלום הזה, שכבר היה מוכן למכור את המדינה רק בשביל איזה מסמך שלא שווה את הדיו.... אז נכון שהמצב חייב שיפור, ונכון שקשה במדינה הזאת, וחייבים לתקן, אבל האחרון שאשם במצב זה ביבי, אז לפחות על תהיו צבועים!
izzet | 03.08.11
10.
"הראייה הממלכתית בישראל הלכה לאיבוד תחת לחצים סקטוריאליים" = קפיטליזם
ממלכתיות היא לא מילה גסה. התוצאות של הקפיטליזם החזירי לא מאחרות לבוא. כל אחד עושה לביתו ואין גורמים מאזנים. זה לא עובד ככה. אנחנו מדינה, וכמדינה הרואה עצמה כמתוקנת צריך לעשות הכל על מנת לצמצם כמה שאפשר פערים חברתיים... תראו את הערבים סביבנו וכל מדינות העולם השלישי - שם יש אלפיון עליון עשיר ככורח וכל השאר עניים מרודים... ממשלת ישראל צריכה לקחת המצב בידיים ולפעול. הפרופסור צודק. נבואתו היתה במקום בזמנו.
billy the kid | 03.08.11
8.
הזעקה עדיין לא הגיעה לשיאה.
מעמד הביניים ספג מהלומה כבדה במשך שנים. מסתכלים עלינו דרך החור שבגרוש. זו לא בעיה של הצעירים בלבד אלה של גילאים שונים, אין שכיר במעמד הביניים שלא קבל מהלומה. החיים במדינה הופכים לקשים יותר מיום ליום ובלתי נסבלים. במישור האישי אני יכול להעיד, אני עובד מזה 34 שנים במקום עבודה קבוע שכר השעה שלי 27 ש"ח לשעה. פועל סיני שבגשתי ברחוב משתכר 100 ש"ח לשעה. בשחור. אם לא ימצא פיתרון הולם לשכבות הביניים זה יוביל לאסון חברתי.
יואב | 03.08.11
6.
"ביבי תתעשת ותתחיל לעבוד" - הצחקת אותי פרופסור
ביבי שבוי בידי האידיאולוגיה הקפיטליסטית החזירית שלמד בארה"ב עוד בתקופה שבה התחפש לאמריקאי וקרא לעצמו בנג'מין ניתאי. ע"פי האידיאולוגיה הזאת שחלק ממנה המציא מילטון פרידמן הנערץ כל כך ע"י ביבי, מי שצריך לעבוד הם בני מעמד הביניים ופשוטי העם שמשמשים כחמורים שסוחבים את העגלה עבור בני המעמד העליון. הכסף שהחמורים האלה ייצרו, יגיע לידיהם של בני המעמד העליון שיזרימו אותו חזרה למשק וכך תיווצר צמיחה (בתקווה שהעשירים לא יעבירו את הכסף הזה לסין כדי להרוויח עליו יותר). לסיכום: ע"פי האידיאולגיה הפיאודלית הזאת שבה ביבי תומך, לא הוא צריך לעבוד ולא חבריו העשירים, אלא אנחנו, העם הפשוט. ואכן, ביבי מיישם עד תום את האידיאולוגיה הזאת שבה הוא כל כך מאמין! אז בואו כולנו ננסה להיזכר בדבר אחד חיובי שביבי עשה מהיום שבו הוא עלה לשלטון. והתשובה: כלום, גורנישט! הוא לא עשה כלום! ואם אני טועה ואכן הוא עשה מעשה חיובי אחד מהיום שבו הוא עלה לשלטון, אשמח אם מישהו יעמיד אותי על טעותי ויזכיר לי את זה.
שאול | 03.08.11
2.
פרופסור נכבד: המסר לא יכול להיות ׳תתחילו לעבוד׳
חברינו בכנסת שכחו איך עושים את זה! כל מדינות המערב נאנקות תחת נטל מדיניות הרווחה, זה לא ייחודי רק לישראל. אבל האופן שבו מקבלי ההחלטות מטילים את כל השגיאות שלהם על מעמד הביניים, את זה צריך להפסיק. ראה את מנכ״ל האוצר לשעבר חיים שני, כשיש אי סדרים מהותיים בתחום שבאחריותך אז אתה קם ומתפטר, ביוזמתך או ביוזמת השר, העיקר שאתה לוקח אחריות על מעשיך. שני מגיע מתחום ההייטק, גם שם יש מנגנון שלם של ניצול אבל לפחות שם אנשים יודעים שיש קשר בין גובה שכרם לבין האחריות האישית הנילוות לו.
Ken | 03.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת