אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דור ללא חיסכון

127 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

127.
לזיו
גם אחרי התוספת שלך בתגובות אתה יוצא מפונק. אתה אומר שיש לך הוצאות של 10 אלף בחודש- אנחנו מוציאים 9-10 בחודש, זוג+1, כולל שכירות של מעל 3. ומתוך זה אלפיים הולך למעון. ההוצאות שלכם פשוט לא הגיוניות. ולמה אתה אומר שדירה במרכז עולה מינימום מיליון וחצי? זה פשוט לא נכון. כרגע אתם בלי ילדים, אפשר להסתדר עם ידל אחד ואפילו שניים בדירת 3 חדרים. מי אמר שישר צריך 4 חדרים? מתחילים מקטן. אנחנו קנינו דירת שלושה חדרים במיליון. אז כן, אתה מפונק. לנסוע לחול פעמיים בשנה זה פינוק. לחיות בת"א במחירים של היום זה פינוק. רכב זה פינוק. (אנחנו קנינו רכב רק אחרי שהילדים נולדו). בקיצור, אי אפשר לחיות חיי נהנתנות ופזרנות ובסוף עוד לבכות שאין לי כסף.
 | 14.08.11
126.
חוצפה
מי שמרויח 20.00 שח וחוסך 7,00 שח בחודש ועוד מתלונן שיבוא ללמוד איך אנשים חיים עם פחות מ10,000 שח בחודש מחזיקים בית שני זוגות אז לאן בדיוק אנשי ההיטק רוצים להגיע... תנו כבוד למעמד הביניים.. תנו חיזוק לאנשים שחיים משכר מינימום..לזוג שמוציא על ילד גן 2,500 שח ומשכנתא 4,00 שח ממה בדיוקיחסוך ואיך בדיוק יטוס לחול? אז חברה נכון התחלנו את החיים שלנו כהורים לילים שלנו עם שני חדרים עבדנו שלוש עבודות.. אבל היום הכל יקר. אין תוספות יוקר עמלה על כל פיפס על כל שורה המע"מ על כל נשימה שאנו נושמים...על הרווחים בבנק כשרוצים לקבל את החיסכון משלמים מס.. אז למה לחסוך.. אז מי שעשיר ימשיך להיות שבע ולעולם לא יראה את הרעב...שבע לא רואה רעב.. אני מחזיקה עשר אצבעות לילדים שלנו שיבואו לקראתם שתהיה להם השמחה לבנות את חייהם ביחד ..
רחלי | 14.08.11
124.
ההבדל העיקרי לעומת דור ההורים - חתונה מוקדמת!
כשחיים בשכירות לבד אי אפשר לחסוך כי ההוצאות ברובן דומות מאוד להוצאות של זוג או משפחה - שכ"ד,ועד בית,ארנונה,רכב. גם מבלים ויוצאים הרבה יותר כי משעמם להישאר בדירה. הורינו התחתנו מוקדם בגילאים 22-23 ואף שהיה להם קשה בהתחלה הם התקדמו לאט לאט.בתחילה קנו דירת 2 חדרים וכל כמה שנים התקדמו.הם לא הוציאו כספים על בילויים ונסיעות ארוכות לחו"ל (בדורנו נסיעה של שנה לדרום אמריקה נהיתה חובה,למה ומדוע?) וכשהגיעו לגילאים שהיום מביאים את הילד הראשון הם כבר היו מסודרים פחות או יותר. מגיל זה הם כבר התחילו לחסוך באופן רציני. הדור שלנו מבזבז את העשור שלאחר הצבא על שטויות. כולם נוסעים לחו"ל,חוזרים לעשות תואר ראשון כלשהוא,סתם שיהיה.לא שזה תחום שמענין אותם ובו הם רוצים להעמיק ולעשות קרירה.סתם ,לומדים יחב"ל וסוציולוגיה. אחרי זה בגיל 28 הם בלי שקל ובלי תואר שמענין מישהו. הם בעצם לא התקדמו ס"מ מבחינה כלכלית ופעמים רבות גם מנטלית ורוחנית,מהיום בו השתחררו מהצבא. אז אני יודע שזה לא פופולרי,אבל עצתי היא: התחתנו מוקדם. לא צריך להיפרד סתם מהחברה מהצבא או התיכון רק משום ש"אני צעיר מכדי להתחייב ורוצה להינות". מחויבות היא לא מילה הפוכה מהנאה.דווקא מחויבות יוצרת חיים של משמעות,וזו ההנאה האמיתית. טעמו וראו.
סתם אחד | 09.08.11
123.
להזכירכם: עד לעליות המחירים הייתה אמונה שלא כדאי להשקיע בדירה
כרווקה קניתי דירה ברמת גן לפני כעשר שנים לא כי הייתי מתוחכמת כלכלית (לצערי) אלא כי הוריי הציעו לתת לי סכום כסף רציני בתנאי שאקנה. בדיעבד יצא לי טוב אבל אני זוכרת איך כולם נזפו בי שקניית דירה אינה צעד כלכלי חכם ושעדיף להשקיע במניות. בשנים האחרונות בערבות העליות המטורפות הלך הרוח השתנה לגמרי אבל למרבה הצער רבים נשארו בלי דירות. אגב, לפני עשור כשקניתי את הדירה השוק היה מת, היה של קונים בלבד. הלך הרוח היה לא לקנות ואם רוצים לקנות אז לחכות. העיתונים ממש המליצו אז (אינתיפדת אל אקצה) לא לקנות. תנשמו עמוק, תחסכו, המחירים עוד יתאזנו.
אחת | 08.08.11
120.
לזיו אל תתיאש
אני ובן זוגי נמצאים בערך באותו מצב, אנחנו משתדלים לחסוך קצת יותר אז עשינו את המעבר לפרברים (שכירות נמוכה יותר). בעירקרון זה יהיה פחות מ7 שנים כי גם לך ולבת זוגתך כנראה יש קרנות השתלמות כך שאם תצרף אותן יחד עם מה שחסכתם עד היום יש סיכוי שתגיע לסכום שאתה שואף אליו היום תוך 4 שנים. נישמע יותר מעודד !!!
יולי | 06.08.11
118.
ביבי ! יש פתרון פשוט וקל לרב הבעיות!!!! קרא ותבין!!
חוק חינוך חינם לכל ילד/ה ששני ההורים שלו/ה עובדים לפחות %80 משרה!!!! זה ישחרר כסף לכל משפחה עם ילדים בגנים ויאפשר להם לחסוך, מי שלא יהיה אחראי ויבזבז ,מצד אחד המשק ירוויח אבל ידע אין יותר עזרה אחרת ,זה החיסכון שהמדינה יכולה להעניק לכל משפחה בתקופה שבה הילדים בגנים, זה שווה לכל משפחה הרבה כסף , ועם הכנסה פנויה זו ישלמו משכנתא !!!!! זהו פתרון הזהב !! ביבי תתעורר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חכם אבל מאד!! | 06.08.11
117.
מקום המגורים
העיניין הוא שאנשים כאלה שמרוויחים משכורות יפות לא עולים על הבעיה האמיתית. 1) ניהול נכון בעת קנייה- מותגים מותגים מותגים. אולי הגיע העת להתחיל ולחזור לתקופה יותר עתיקה שבה הבגד הוא בגד ולא נייק או קסטרו. 2)מיקום המגורים- אולי שכר הדירה יקר ,תעברו לערים אחרות בהם השכר יותר זול ותגיעו לעבודה בתחבורה ציבורית וכאן תמצאו את החיסכון האמיתי . כי בן אדם שמרוויח 20000 בחודש ומוציא בין 4 ל6 אלף שקל על דירה שבפועל הוא היה יכול להשכיר דירה במחצית הכסף ואז היה חוסך. אז נכון הוא לא היה גר בתל אביב ולא בהרצליה ולא ברעננה . אבל בסופו של דבר האוכלוסייה נשארת אדישה ואולי אם האנשים מהמעמד הזה היו עוברים לערים שיותר רחוקות מגוש דן אז המצב לאט לאט היה משתפר. תחשבו על זה ותיקחו כנקודה למחשבה!!!
בן | 06.08.11
116.
חשוב ! ! ! ל מ ה ג ר מתגובה 43
ניראה שאתה לא כסיל ויש לך יכולות במידה זו או אחרת. לכתוב תגובה כמו שלך בלי להזדהות זו עליבות נפש ופחדנות. אם אתה עומד מאחוריה מה שכתבת תאמר את שימך המלא וגם במה אתה עוסק על מנת אולי כך נכיר אותך ונבין מה המניעים שלך לכתוב דברים כל כך רעים על מדינתנו שהאכילה אותך ב 30 שנים האחרונות. ו
שמוליק | 06.08.11
115.
תראו את הדגנרט הזה "10 דברים שכדאי לדעת על חסכון לילדים"....
מדברים פה על המצב שלא יכולים לחסוך כדי לסגור תחודש והמטומטם מדבר איך לחסוך. כן, למכור כליה אולי זאת הדרך היחידה או להיות אם פונדקאית לנשים! הודו שהייתה עד שנות 1990 עכשיו זה ישראל !!! או עניים, או מנופחים בכסף.
ALBERT | 06.08.11
114.
וככל שאמתגברים- השכר יורד או מתקשים למצוא עבודה!!!
מדינה שבזה לאזרחיה אשר כל השנים שילמו, שרתו במילואים, מימנו.....ובגיל מסויים מפלה אותם לרעה על בסיס גיל. יש לך ניסיון והתבגרת- פוחתת העדפה לתעסוקה במקום להיפך. אני מציעהלזרוק את בני ה-40 לים ואז לא תהיינה כלל בעיות....
מדינה | 06.08.11
113.
ככה לא קונים דירה
אני מהנדס תוכנה מעל גיל 30 שעובד בת"א ומרוויח טוב. אני גר 30 ק"מ מת"א, במזרח השרון, כדי ששכ"ד יהיה נמוך, נוהג ברכב פרטי עם מנוע קטן ורוכב כמה פעמים בשבוע את חצי הדרך כדי לחסוך בדלק ולא טס לחו"ל. אני חוסך בידיעה שאולי אחרי גיל 40 תהיה לי דירה בארץ, או בטוח בחו"ל. אי אפשר להסתמך על ממשלה שמעודדת בורות בש"ס והחרדים לכונן תשתית נורמלית לקניית דירה. זה לא מעניין אותם. אילו היו חושבים על טובת המדינה, היו מפסיקים את מימון הבורות, ומבינים שקניית דירה של כל אחד מאיתנו היא הכנסה טובה למדינה ממיסים וארנונות חדשות. רק אנחנו יכולים לפתור את המצב. לחסוך לפחות 3000 בחודש. לקנות דירות רק מחוץ לגוש דן: באריאל, בקריית גת, באשקלון או בגליל, ולמען מחאה אמיתית, להסדיר עם המעסיק לאפשר לנו לשלם את מס ההכנסה - ולא לשלם - או לעזוב את הארץ שגם ככה כבר מזמן לא ציונית ולא ישראלית; היהדות נעלמה בסוף בית ראשון ושלא יעבדו עליכם.
מהנדס תוכנה | 06.08.11
109.
לקובי מתגובה 105
חחחחחח כנראה שאלוהים היה קמצן בן חסכן (פרסי) בכול הנוגע לשכל שהעניק לך כי כנראה אצלך שבוע זה ימים ראשון עד חמישי בלבד!!! האם אתה יכול לדמיין שאפשר לעשות ספורט בימים שישי שבת שבהם לא עובדים בכלל?או שזה יותר מידיי גדול עליך? כנראה שהמיליון $ שיש לי שיגע אותך ובמיוחד העובדה שזה בא מעבודה חוקית בארץ ובהתמדה. תנוח דעתך.לא חולה נפש וכבר לא צריך לעבוד קשה (מספיק לי 9 שעות)אחרי פרויקט כזה כי מהתשואה על הכסף אני חי מצויין גם אם לא ארצה לעבוד יותר דקה אחת.(מקווה שאתה יודע לחשב כמה אני מקבל מ 10% מ 1.0 מיליון $).כסף למי שמבין בו (ואני כריש בתחום) הוא מנוע תחליפי ליצירת פרנסה בדרך של שכר עבודה.לך לעבוד סטלבטן / קנאי במקום להעביר ביקורת!
 | 06.08.11
108.
ביטחון בחיסכון
משום מה אף אחד לא מתייחס לכך שבעצם אין טעם לחסוך בארץ כי: א. הריביות שמשלמים על חסכונות הן ממש מצחיקות. ב. אי אפשר לדעת מתי הכל יתמוטט (כמו שהיה בשנות ה 80. כל החסכונות הלכו לפח). ואני אדם שחוסך. מתוך הרגל. בהוראת קבע. לילדים, לעצמי, לקניית רכב . וגם משקיעה בבורסה ובדירות. אבל מרגישה חוסר אמון בסיסי בבנקים ובמערכת הכלכלית בארץ. חוסכת ומשקיעה מתוך הרגל - אבל ממש לא בטוחה שזה יעזור בעתיד. אם אצטרך ללכת לבית אבות למשל - בכלל לא בטוח שמה שצברתי יספיק. ובטח שאין לי מספיק כדי לעזור באופן משמעותי לארבעת הילדים שלי לקנות דירות. בעיה!!!
ורדה | 06.08.11
107.
אני המהגר מתגובה 43 ומתכבד להשיב לאדון 100 : אבריט כשא ספא , נכון ?...
אתה כזה "מנהל גדול מעמק הסיליקון" שאינך יודע ... עברית אפילו.... לא כותבים " נושאים במכוניות " אלא " נוסעים במכוניות " ... ( זה היה רגע של דיקדוק שלא יכולתי להתאפק מלהעביר לך קצת ידע בעברית ...). אם אתם המנהלים בעמק הסיליקון עכשיו אני מבין מדוע המחשב שלי הוא חתיכת זבל שבקושי עובד וכל שנתיים צריך להחליף אותו ... "בעלי חברות ענק באירופה " ... איזה מזל נפל על האירופאים שבאו עליהם הישראלים לפתח להם את הכלכלה ... מסכנים האירופאים , הם שכחו כנראה שכאשר אתם באים אתם מפתחים חלחלה ולא כלכלה , או, ליתר דיוק, אתם מפתחים קלקלה, כפי שרואים גם בארץ הדבש החלב ושכר הדירה. תקשיב ... דימה ... לפי השם שלך ... גם אתה מהגר ... דימה זה שם רוסי אם אני לא טועה. אבל לי לא אכפת שאתה רוסי. ההיפך, אני נהנה מזה לראות את ישראל מלאה בעולים מברית המועצות... ממש מתענג על זה. אני באמת חושב שזה מה שמגיע לישראל. לסיכום : לא הבנת כלום מהתגובה שלי , מנהל גדול מעמק הסיליקון .... אול אתה מתכוון לסיליקון שבשדיים של הישראליות ??
מהגר משיב לאדון 100 | 06.08.11
106.
צדק חברתי = גבית מס הכנסה מכולם
בכל ימיה של המחאה המעוררת לא נשמעו קולות שקוראים לאכיפת גבית מס הכנסה על כל אזרחי המדינה. במצב המושרש בארץ ישנם אחוזים גבוהים של מגזרים שמעלימים מס , מה שנקרא "עובדים על שחור" וביניהם אותם מתעשרים שהיום כן יכולים לגור בדירות, ולהחזיק דירות נוספות. המדינה היא האחראית הבלעדית לאיבוד הכנסותיה מאי גבית מס הכנסה שיכול היה לממן צרכים אזרחיים רבים! כך, מוכר לכולכם האינסטלטור , השיפוצניק והמוסכניק שלא מוציעים קבלות ולמעשה לא מצהירים על הכנסותיהם. שלא לדבר על המגזר הערבי שמעלים מס וגם אינו משלם על חיובים שוטפים כמו ארנונות בכפרים, שאותו מעמד ביניים תל אביבי קורס תחתיו. הצדק החברתי חייב להתחיל באכיפת הגבייה וביצוע עונשים הקבועים בחוק כלפי כל אזרחי המדינה. זה שיוויון חובות ואח"כ אפשר לדבר על שיוויון זכויות! מקורות ההכנסה של המדינה קיימים אך אינם מנוצלים כראוי.
ענבל | 06.08.11
103.
מהגר מתגובה 43 צודק. הישראלים הפכו נהנתנים וחזירים
יתר על המידה. כל אחד קונה מכל דבר בלי סוף ולא מבין אח"כ למה אין לו כסף לחסוך או לגמור את החודש. החיים שלנו דבש לעומת מדינות אחרות שאין להם בכלל כסף לאוכל שלא לדבר על כסף לקורת גג במיקום הכי גרוע שאפשר. זה בסדר להנות מהחיים, אבל צריך לדעת לשים גבולות, צריך לדעת לחיות לפי היכולת שלך (ולא לפי מה שרואים אצל אחרים) והכי חשוב לדעת לקבל ולהעריך את מה שיש ולא מה שאין - כי תמיד יכול להיות יותר גרוע. זה מצחיק אותי שהמפגינים מתלוננים על קפיטליזם, אבל הם נהנתנים, הולכים כמו עדר אחרי תרבות הצריכה ומספרים לנו כמה הם "סוציאליסטים" דרך האייפון. אדון מפגין יקר, להחזיק באייפון זה הקפיטליזם במיטבו למקרה שלא ידעת. יחי הטמטום!
דון | 06.08.11
102.
אתם דור בכיין ומפונק .כך עשיתי מיליון דולר בתוך 20 שנה מעבודה כחוק בארץ.
בואו תלמדו מה זה להתכלב: 1.לחיות עד רגע זה עם רהיטים שנולדת איתם 2.להשלים ריהוט מהסבא שלך שנפטר 3.לקנות רק ירק פרי קצת סלטים מצוננים בלי בשר כול החודש.בשר רק פעם בחודש בארוחה משפחתית.הרבה יותר בריא. 4.לעבוד כול יום 18 שעות 5 ימים בשבוע 5.להשקיע חסכונות רק בחו"ל בהשקעות פיננסיות שמניבות 8-10% לשנה.כןכן יש דבר כזה גם ברגע זה. 6.למעט מקרר וארון קיר לא קניתי כלום לבית במשך 12 שנה. 7.לא קונה ביגוד.מתקן נעליי ומשתמש באותם נעליים עשור.חולצות גולף סיניות ב 19 ש"ח ליחידה. 8.הייתי בקולנוע רק פעם ב 20 שנה האחרונות. 9.לא אכלתי ארוחה עסקית בישראל במסעדה 20 שנה. 10.נוסע לאירופה פעם ב 3 שנים לשבוע מלון דרגה 4*. 11.רכב יש חדש.מחליף פעם ב 10-15 שנה.כך אני דופק את מערכת המס! 12.ספורט בירקון חינם תחת כיפת השמים 13.אין כבלים.אין פלאזמה.טלויזיה בת 35 שנה. 14 אינטרנט 2.5 נייח בלבד 15.סלולר 5 ש"ח לחודש כי לא הסכמתי להתחייב לשום תוכנית .לא מוציא שיחות אלא רק מקבל. 16.אין לי לפ טופ 17.אין לי סמארטפון.יש נוקיה פשוטה ללא גלישה וללא דור 3 שעלתה לי בדוכן בקניון 180 ש"ח וזהו. 18.השכלה אקדמית של 5 שנים(תואר ראשון ושני) חלקן במלגות. 19.שכיר כול חיי. 20.לא מתחתן בכוונה.שהמדינה תשלם לי ,אז אכנס לסטטוס זה.ילדים?לא תודה.לא מייצר חיילים ודור נוסף של עבדים לתאגידים ולמגנון המס של מדינת ישראל.אם אין לי עתיד סביר למה שלילדיי יהיו.לא מוכן לשכפל מחסור לילדיי. הבנתם המסר?תצרכו בשכל בדיוק מה שצריך באמת ולא מה שרואים בעיניים.תחיו צחןברים למציאות והגיבו בזמן לתהליכים שמרחשים. האם אני מאושר?מאוד.תחושת שליטה מלאה ובטחון כלכלי ומנטלי בלתי רגילים לאורך כול הזמן וסיפוק מהישגיי שעשיתי בכוחות עצמי והצלתי לא רק את עצמי אלא עוד 2 אנשים ממשפחתי הכול בזכות אסטרטגיה צופה פני עתיד והתמדה איך יכול להיות?הבנתי בגיל צעיר שכולם קורבנות של אגו וצורך להשוויץ ע"י צריכה נטולת רסן.אני לעומתם לא דופק חשבון לאיש ביקום אם אני מתכלב או לא.אלו חיי שלי לא שלהם.צוחק מי שצוחק אחרון!תלמדו לחיות לפי הגודל שלכם מפונקים ובכיינים!
 | 05.08.11
100.
התייחסות לאדון מהגר 43
אדון מהגר - מבחינתי נצלן ממדרגה ראשונה!!! אם כל כך רע לך ואתה לא סובל את כולנו אז לך לך לדרכך ואם אתה החלטת לחיות כאן בישראל, אז כנראה כל מה שכתבת, בעיקר שקר מוחלט או שאתה בעצמך אפס מאופס!!! כן אנחנו מבלים עם מזגנים במשרדים, אנחנו גם נושאים במכוניות (מקווה שאתה יודע מה זה...) - כי למדנו וכיום לידיעתך רב שכבת הניהול בעמק הסיליקון בארה"ב היא ישראלים כמונו! בעלי חברות ענק באירופה - שוב ישראלים!!! אנו חכמים, אנו מצליחנים והצרה שלנו שכל זה מביא שכר הולם בחול ולא בארץ!!! אז אינך מבין על מה אתה מדבר - עדיף שתשתוק! (כי כנראה שרוב החלקים במחשב שלך, בעזרתו כתבת את תגובתך המטומתמת הינם פרי חשיבה של אנשים כמונו ולא כמוך!!!)
דימה | 05.08.11
99.
רמת החיים עלתה מאוד - אם היו חיים כמו הורינו היינו חוסכים המון... כנסו חובה
אני דוגמא לאדם שחסך מגיל מאוד צעיר. אחרי הצבא לא עשיתי טיול גדול ועבדתי מייד. גרתי אצל סבא וסבתא שלי שגרים באזור ת"א לא עשנתי וגם לא הרבתי בשתייה למדתי במכללה שנהנת משכר לימוד אוניברסיטאי לא הרשתי לעצמי לאכול הרבה בחוץ וכבר בגיל 27 היה לי הון עצמי לדירה ראשונה. כ 200,000 ש"ח (אז זה הספיק) כל זה ללא לקחת שקל מהורי. תחשבו אייך הורינו היו חיים לא מבזבזים כסף מיותר (לא גינס דיזל לא קפה ב 20 ש"ח לא מדברים בטלפון לא מבצעים נסיעות ארוכות עם הרכב, לא פנקו אותנו במתנות ובמסעדות) חברים אפשר גם אחרת. אם רק רוצים הכל אפשרי
תומר לביא | 05.08.11
97.
אם רוצים -מסתדרים והחיים יפים.
למען הסר ספק - אני תומכת במחאה החברתית, וזאת גם בגלל שאני עובדת בתחום המתמודד עם התוצאות העלובות של ההפרטות מדי יום (ראה ערך בריאות התלמיד, למשל. ולא, אני לא אחות). אבל: עם נטו של 6,000 ש"ח גידלתי לבד שני ילדים (לא, אבא לא תרם כלום, פרט למובן מאליו). נסיעות לחו"ל? נופשון אחת ל-4 שנים, אם יוצא. רכב אחד בו אני משתמשת רק כשאין תחבורה ציבורית ליעד (חייה בפריפריה הרחוקה), ואין שום עוזרת. עדיין: החיים שלי נפלאים. יש כאן ארץ יפהפיה, הנופים שלה חינם. מבתי קפה אני נהנית אפילו יותר, כשהם לא "קורים לי" כל יום. רכשתי מיומנויות של שיפוצניקית (כשצריך, אפשר) ואני בהחלט לא מרגישה שאני מתכלבת. אולי -במקביל להחזרת כמה מהפונקציות של מדינת רווחה, כדאי להתחיל גם להסתפק בקצת פחות, ולראות את היופי בכל מה שיש.
אמא לשני בנים גדולים | 05.08.11
96.
ההבדל מול הדור הקודם והפתרונות לעתיד
כיום יש הרבה הוצאות שנחשבות ל"סטנדרט", שלא היו קיימות בדור ההורים - לפני 25-30 שנה: כבלים אינטרנט מחשב טלפון סלולרי מכונית פרטית (לא היתה סטנדרט לפני 25 שנה) מיזוג אוויר נסיעות לחו"ל מכון כושר ועוד... בסה"כ הכל ה"סטנדרט" כיום הרבה יותר גבוה ממה שהיה בתקופת הורינו, וההבדל: עלייה של 4,000 - 3,000 ש"ח לחודש לפחות בסכום שדרוש לרמת חיים שאנחנו קוראים "בסיסית" תחיו כמו שההורים שלכם חיו בשנת 1985, ותראו שההוצאות שלכם יורדות פלאים. והפתרונות: מכיוון שרוב האנשים לא מסוגלים להוריד לעצמם את רמת החיים מסיבות של הרגל, סטטוס חברתי, ותחושה של "מגיע לי", הפיתרון צריך לבוא מצד המדינה: 1. פנסיה חובה ברמה גבוהה (להמשיך להעלות את ההפרשות חובה לפנסיה). 2. לשמור ולחזק חסכונות משותפים עם המעסיק (כמו קרנות השתלמות), שעבור הרבה אנשים זה החיסכון הוולונטרי היחיד. 3. להגביל בחוק את האוברדרפט (אולי לקשור אותו להכנסה השנתית או משהו דומה).
 | 05.08.11
95.
ניתן לחסוך
שלום, זוג צעיר ללא ילדים שמרויח 20000 ש"ח נטו לא לדבר על בונוסים ועוד..., ולא חוסך כלום סימן שהוא מבזבז את הכסף במקומות אחרים. הנאות מרובות עולות הרבה כסף מבלי להכיר את הזוג הראשון. כזוג ללא ילדים בסכומים כאלה ניתן גם לחסוך, אולי לא לדירה אבל לחסוך, וגם לבלות גם אם קצת פחות. המצב קשה והחיים יקרים אבל הדוגמא לא טובה. שבת שלום
יובל | 05.08.11
94.
מספיק לקרוא את הפיסקה הראשונה כדי להבין מה דפוק פה
מרוויחים ביחד מעל ל 20 אלף נטו בחודש פעמיים בשנה טיסות לחו"ל חי כמו שצריך ואומר שאפילו שהוא יכול לחסוך כמה אלפים כל חודש - הוא לא עושה את זה, כי מה הטעם... נו באמת... אני אגב, גם מהנדס שמרוויח לבד 13.5 נטו בחודש. חוסך יפה מאוד כמה אלפים כל חודש, ממש לא מתכלב. ואני חושב שהסכום שאני חוסך, ביחד עם קרן השתלמות שנחסכת דרך העבודה - יכולים אחרי מספר שנים להוות סכום התחלתי יפה מאוד לדירה. אבל אתה רוצה או הכל או כלום... אז תשאר עם הכלום.
 | 05.08.11
93.
לזיו היקר
עם כל הכבוד לך, אם אתה מייצג את אנשי המחאה - המהפכה לא שווה כלום. אני מניחה שאם אתה כיום בן 32 אתה מרוויח יפה כבר כמה שנים. כלומר שאם אתה חוסך כמו שאתה אומר עד היום כנראה כבר יש לך סכום נכבד בחסכון. אם החלטת עד היום לחיות את החיים ולא לחסוך אלא לבלות, וזה מקובל לחלוטין בשלב מסוים של החיים, אין לך על מה לבכות. דבר נוסף - ברגע שאנשים מחליטים לחסוך למטרה מסוימת שיקרה יותר מהוצאות יום יומיות כמו דירה או רכב, צריך להכנס למצב תודעתי של חסכון. וזה לא אומר לחיות כמו עני, זה אומר לחסוך איפה שצריך כדי לקדם את עצמך. אז לא יקרה כלום אם למשך שנתיים לא תסע לחו"ל או מלון באילת, תצא קצת פחות מכרגיל ותקצץ קצת מהמותרות. לא אמרתי כל המותרות אבל לכל אחד יש בזבוזים שהוא יכול לוותר עליהם לתקופה. אין מה לעשות - זה החיים. אי אפשר הכל מהכל. בעלי ואני כשנתיים מעלייך, מרוויחים בדיוק כמוכם (ולפני כמה שנים היה פחות מזה), עם שני ילדים ומסתדרים מצויין. עומדים להכנס לדירה שרכשנו וגם מצליחים לחסוך מעט (בעיקר בשביל הילדים). דבר נוסף - דירה של 1.5 מיליון? זה אומר שאתה מכוון גבוה לדירת 4 או 5 חדרים. תכוון נמוך יותר ותצליח. עד שיהיו לך 2 ילדים שכבר מצדיק דירה של 4 - 5 חדרים יעברו כמה שנים ותוכל לשדרג את עצמך. זאת לדעתי בעיית המחאה הזו - אנשים שחיים מעל יכולתם ובוכים שלא מצליחים להגיע לזה. בכל מקרה אני מאחלת לך ולזוגתך הצלחה בחיים ושתצליחו להגשים את כל שאיפותיכם.
נגה | 05.08.11
92.
קשה, אבל
אין לי ויכוח שהחיים קשים כאן לצעירים אבל זוג אירופאי ממוצא לא מבזבז כל כך הרבה כסף כמו שבארץ והסיבה העיקרית היא שאי אפשר שם לקנות דבר בתשלומים! אין לחלק ל12 תשלומים ברכישה של טלויזיה חדשה או קניה בסופר. מה שנראה טבעי כאן, פלאפון לילד , חוגים לפעוטות ,כבלים ועוד נחשב למותרות לעשירים בלבד באירופה!
Anita | 05.08.11
90.
הצעה למדינה - לאפשר לקחת משכנתא במינוף גבוה עד הפנסיה.
ואפילו מגיל צעיר, כך כל מי שיוצא לדרך עצמאית יוכל לקנות דירה בהתאם לצרכיו, לשלם תשלום נמוך כי הוא פרוש להרבה שנים. כמובן שצריך דירה גדולה יותר ניתן לעבור כמו שמגלגלים היום משכנתאות. המדינה רק צריכה לאפשר קיום משכנתאות כאלו, ולעזור לסבסד חלק מההיקף (דרך הריבית) כך יצא שכל הכסף שיופנה למגורים יכסה משכנתא ולא "יזרק" על שכירות. בעת היציאה לפנסיה, ניתן יהיה לממש את הבית במשכנתא הפוכה ובכך להגדיל את ההכנסות בפנסיה, דבר חשוב ביותר במיוחד לאור העובדה שלאנשים קשה לחסוך. כך יצרנו מצב בו מסתכלים על מרכיב הדיור לאורך כל חיי האדם ומתאימים אותו לו. במצב כזה ההורים לא יורישו דירה לילדים, אך מצד שני לילדים תהיה דירה משלהם מההתחלה.
ברק | 05.08.11
89.
כתבה של מפונקים
אני פשוט לא תופס את האנשים האלה.. רוצים לגור בת"א ,לצאת כל יום לאיזה בר ולשלם 100 שקל על כמה בירות , ללכת למסיבות , חו"ל, אוטו חדש ,חדר כושר, מסעדות וכמובן - אייפון - הרי איך אפשר בלי? זה רק אני או שיש הרגשה שכל יום במדינה הזו נהיה פסטיבל? כל מקום יש דוכנים , חנויות , אוכל מוכן , בתי קפה ..ואנשים מתפתים , אנשים לא מפסיקים לפתוח את הארנק. תפסיקו לאכול את כל הבולשיט שמביאים לכם מהטלוויזיה , בן אדם לא צריך לשתות בירה כל יום ולא חייבים להסתובב עם אייפון ולגור בת"א , יש עוד הרבה דברים בעולם הזה שהם לא קשורים לחומריות. תתבגרו כבר.
NOFX | 05.08.11
88.
אנשים כאלה הופכים את כל מעמד הביניים לבכיינים ולא בצדק
זוג ללא ילדים שמרוויח 20 אלף נטו,ולא מצליח לחסוך,צריך לעשות בדק בית,תרתי משמע. הם לא מייצגים מבחינתי את מעמד הביינים שמרוויח 15 אלף נטו,ומגדל שני ילדים. שיקחו על עצמם אחריות ויפסיקו להתבזבז על ימין ועל שמאל!!!
ארתור | 05.08.11
87.
איזה מסכן נשמע אוי אוי אוי עם 20000 נטו לא מצליח לחסוך
אחרי שקראתי מה הבחור הרווק עם 20000 ש"ח נטו יחד עם החברה לא חוסך שקל, שיפנה אליי אני מוכן לממן לו על חשבוני לפחות טישו מדובר בחוסר אחריות מינימלית וחוסר חינוך פיננסי והטלת אחריות על אחרים לכולם קשה, אבל חייבים לשים משהו בצד, כן "להתכלב" כי בסופו של דבר זה מה שיכול לאפשר לשרוד בתקופה קשה או לא צפויה תשאלו אפילו את וורן באפט אחד מעשירי העולם - כן הוא היה נוהג "להתכלב" גם כשהיה צעיר ועני ולשמור משהו בצד ליום סגריר ועוד מילה על יוקר המחיה - אנחנו אשמים בעליית המחירים אנחנו כולנו ובמיוחד אנשים מהסוג שלא אוהב להתכלב - הם יוצרים ביקוש קשיח שמעלה את מחירי יוקר המחיה בכל תחום בשוק חופשי
שמישהו יביא לי טישו | 05.08.11
86.
יוקר המחיה הוא ענין של היצע וביקוש
אם לא היו כל כך הרבה מטומטמים שמוכנים לשלם שכר דירה של אלפים על חדרון, רק כדי לגור בתל אביב, המשכירים לא היו דורשים מחירים כאלה כי לא היה מי שישלם. אותו הדבר לגבי המסעדות המפוצצות בסועדים בתל אביב, הפאבים המלאים כל ימות השבוע, הקניונים עם הקופות שלא מפסיקות לצלצל והנסיעות לחו"ל. מי שמשלם הון גורם לעלית המחירים בעצמו. מי שמשלם עבור לילה בצימר סכום מטורף של 1000 ש"ח שם לעצמו ולכל האחרים רגל ומעלה את המחירים. בעל צימר צריך להיות אידיוט לא לדרוש מחירים מופקעים כאלה אם יש כל כך הרבה מפגרים שמסכימים לשלם.
אזרחית | 05.08.11
85.
זיו, תודה שדייקת את הדברים כי...
כשקראתי את הכתבה ממש אמרתי לעצמי "הוא מפונק וחי בסרט" : ) אני ובעלי אקדמאים, עובדים, מגדליטם 2 ילדים מקסימים בסכום שאתם מרווחים. קשה, אבל אפשרי. אנחנו יוצאים להפגין עכשיו כי מתים לילד שלישי ואי אפשר... הילדים ואנחנו עושים חופשות עם אוהלים ליעד מקורות מים, היינו בחול פעם אחת בעשור הזה רק שנינו, לא הולכים למסעדות אבל לפעמים מנגבים חומוס והכי קשה - לא לומדים הלאה (שנינו ההורים, אפילו לא חוג...) הילדים מקבלים אבל בפרופורציות, חוג אחד לילד , בגדים משוק הכרמל (שווה!) ובית קטן מחוץ לעיר אבל עם שכנים טובים וחינוך איכותי. שנצליח כולנו לשנות ושאתה תבין שאפשר לחיות בפחות כסף
עדי | 05.08.11
84.
הנה ההסבר: הקפיצה בעלות של ברמת החיים
העלות של רמת החיים הממוצעת-המקובלת בקרב אנשי מעמד הביניים כיום, לא מאפשרת לחסוך, גם למי שעובד קשה ומרויח טוב. לעומת זאת, מי שעבד קשה והרויח טוב לפני 30 ו-40 שנה, הצליח לממן בקלות את רמת החיים המקובלת דאז וגם לחסוך סכומים משמעותיים.
אלון | 05.08.11
82.
גם לאנשי הייטק קשה אבל לא לשכוח שלרוב האנשים במדינה יש משכורת מתחת לממוצע
אנשים מרוויחים בין 4500 שח לבין 8000 וזה רוב העם בישראל ולא מדובר על סטודנטים וצעירים הם לא בזבזנים ולא מפונקים ולא טסים לחול ולא מצליחים לחסוך כלום ולא מנסים לחיות את הרגע, אז צאו מהבועה שלכם
עידו | 05.08.11
81.
רק בישראל עשירים שמרווחים 20 אלף בחודש מתבכיינים....עלובים מגעילים
איזה דור עלוב נהנתן בזבזן נובורישי שעוד מעיז להתבכיין.... מי שמרוויח 20 אלף בחודש ולא חוסך כסף כי הוא חי חיי נהנתנות אז הוא פושע שמגיע לו לחיות בעוני בזקנתו!!! רק בישראל השבעה והעשירה אנשים שמרווחים משכורות פאר מעיזים לצאת למחאה !! לכו תראו מה קורה בעולם יא חבורת עלובים בזויים חסרי אחריות!!
רן | 05.08.11
80.
תיכנס ואסביר לך איך גם אתה יכול
7000 ש"ח חיסכון לחודש מכסה משכנתא לטווח ארוך של כ 1.2 מליון ש"ח. וכן, אפילו באיזור ת"א יש דירות (לא מגדלים אבל בהחלט גם 4 חדרים) איפה? ביפו, בתקווה, באזור, בשכונת עפר- ייתכן שאתה מרגיש מורם מהתושבים שם- אבל מסתבר שלא- כי לשם מתאימה יכולתך הכלכלית! ודרך אגב גם נווה צדק התחילה כשכונה ירודה בשם שבאזי, כנל יפו והכרם ופלורנטין - תקנה בהתקווה היום- ובעוד 15 שנה יצעקו עליך שאתה קפיטליסט עשיר וחזיר- הבטחה. איך עושים זאת? ובכן כ 70% אפשר לקבל על הבית שאתה קונה, ואת ה30 הנוספים או שמגרדים או (כן מה לעשות) מגייסים משכנתא לטווח קצר על הבית של אמא ואבא - לא הלוואה מהם אלא מששכון שי של ביתם לתקופה מוגבלת. מאחר שה 7K של החיסכון ילך לדירה שבה תגור- מתפנה לך כ6K של המגורים בשכירות שאותו תקדיש להחזר מהיר של המשכנתא של בית ההורים (מה שיאפשר לך לקחת את היתרה הזאת לכ8 שנים!) אז איפה הבעיה? אולי ההורים לא רוצים לסייע? (אז למה שביבי ובעלי הבתים כן) אולי הסביבה לא מתאימה לך דמוגרפית? (ובכן התקווה שכונה יפהפיה עם שירותים מלאים וקרבה מעולה לצירי תחבורה ציבורית ובכלל) - אם תתבונן בעצמך בראי האמת תבין ששם מקומך ובכייף! סתם, בשביל שתתדע בשבוע שעבר חבר קנה ביפו ד פנטהאוז דופלקס של 120 מ, קומה ד, בלי מעלית בבנין משופץ במליון ש"ח! הוא לא פחות היי טק ממך, וגם לא פחות זלצמן ואפילו יש לו ילדים- אז תזיז תתיז, ותעשה במקום לילל! ודרך אגב בסכום שאתה מרוויח אני מגדל 4 ילדים(גנים ואו"נ ואוכל ובלויים ו..) וגם מפריש למשכנתאות בשביל לקנות עוד דירה להשקעה( ילדים פנסיה..) זה אומר פחות בלויים, קפה שותים בבית לא בבית קפה וגם בבית לא יוקרתי (יש מיכל ב20 אז לא קונים ב30) פחות ביגוד, יותר שוק, פחות פירות, יותר ירקות, פחות סיגריות, פחות בשר אדום, יותר בשר עוף, פחות חו:ל , יותר טיולים בארץ באהל, לא מתביישים לקנות יד שניה (בשוק, ביד 2) ועוד שאר דרכים-. לסיכום: רדו למדינה מהוריד- תמקסמו את היש, תלמדו לחיות לפי היכולת והגודל, אל תחכו שיעשו בשבילכם, אל תמצבו עצמכם למעמד גבוה מהאמיתי (דירה חדשה במגדל בת"א, ארוחות סושי ב100 ש"ח לסועד) ובטח ובטח אל תשלחו יד לכיס של מי שככה מתנהלים כבר שנים והצליחו להגיע לדירה השניה שאותה אתם משכירים- הם דרך אגב המעמד הבינוני האמיתי.
זיו אחר | 05.08.11
79.
חיינו
אני ד"ר למדעים באחת המוסדות להשכלה גבוה בעל קביעות במחלקה ואשתי עובדת סוציאלית בכירה. יש לנו תינוקת בת שנה וחצי. אנו מרוויחים בסביבות 20-25 אש"ח בחודש. למזלנו להורינו יש כמה דירות, אז אנחנו גרים באחת מהן בדרום ת"א בתשלום סמלי (פחות מחצי המחיר הריאלי). המיקום אומנם ממש לא בסביבה האקדמאית (מדובר בסלאמס ליד פארק דרום). אז אנחנו כן מצליחים לחסוך בערך 100 אש"ח בשנה, אך חיים כמו חסכנים בני קמצנים. הקניות רק ע"פ המבצעים – מחפשים ואוגרם את מבצעי 1+1 מרשתות שונות בכמויות כמעט קמעונאיות ומזה נזונים. כמעט ולא קורה שקונים משהו בלי מבצע. כך אנחנו מוזילים את עלויות המזון וחיתולים למינימום שבמינימום. יוצא לנו בערך 2000 ש"ח לחודש למשפחה. מעולם לא טסנו לחו"ל במחיר מלא. פעמיים בשנה יש לי כנסים מדעים, אז אשתי לפעמים מצטרפת. העלות שלנו רק הכרטיס שלה. מעולם לא קנינו רהוט יד 1, רק יד 2. במקרה הקיצון – פגום מתצוגה בחצי מחיר. גם בביגוד אנחנו קמצנים. פה ושם יש מבצעים אפילו עד 80% על פריטים סבירים יחסית. בסה"כ החיים שלנו סבירים. אנחנו לא רעבים, לא מלוכלכים, יש לנו אחלא ג'ובים ותקווה תוך עשור לצאת מהסלאמס. אבל אם מי מהקולגות שלנו מחו"ל בעל אותו המעמד כמונו יראה איך אנחנו חיים הוא יהיה בהלם.
ד"ר למדעים | 05.08.11
76.
פרופ דב פרוהמן - צודק בכל מילה צנוע והנחיל לרבים את דרכו
שימו לב : הצטרפו למאבן ותמכו בפרופסור דב פרוהמן לכנסת שימו לב אם הצליח לעצב אלפי עובדי אינטל בארץ הוא יצליח בזכותו מצבי הכלכלי מצויין כי עדיין חייבים לשמור על צניעות,לכלכל את מעשינו בתבונה יישר כח דב פרוהמן היקר. ציטוט לא מהיום:יישר כח 2 נובמבר 2010 – פרופ' דב פרוהמן לוקח את התחזיות שלו ברצינות. פרוהמן, שפרש בשנת 2001 מאינטל לאחר יותר משלושה עשורים בחברה שבהם הקים וניהל את הפעילות בישראלדב פרוהמן: משבר בישראל יתרחש על רקע חברתי - לא ביטחוניפרוהמן, האיש שהביא את אינטל לישראל, מוחה על היעדר מחאה בישראל ומצר על הדגש הביטחוני הרב בכל נושא ■ "אם תהיה הזדמנות להיכנס לפוליטיקה - אצטרף מיד"12/11/2010, 07:15 והקישור http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000600566 שימו לב הצטרפו לתנועה וקיימת בפייסבוק
ישראלית  | 05.08.11
74.
אני ואישתי עם 2 ילדים מביאים יחד 14 אלף לחודש ומתנהלים בצורה מאוד אחראית מבחינה כלכלית
בזכות האחריות שלא להוציא על כבלים (כל הזמן הערוצים מחליפים ביניהם את הסרטים). מחזיקים רכב אחד. המשרד במקום לשכור חדר, יש חדר בבית שמשמש אותי לעבודה בעסק. טלוויזיה אחת בכל הבית. בזכות כך אני חי בפנטאוז 5 חדרים עם מרפסת של 90 מטר. אני אגיד לכם את האמת? אם היינו מביאים מעל 20 אלף לחודש אני מבטיח לכם שהיתה לי היום עוד דירה של 2 או 3 חדרים. החברה האלה מגזימים בטירוף. ולזה שחוסך מעל 7000 לחודש. למה אתה כל הזמן משאיר את הכסף אצלך? אולי תשקיע אותו בקניית דירת 2 חדרים ותשכיר כדי שבאמת לא תפסיד את ערך הכסף שאתה חוסך? הרי ברור שתמיד יש מדד אז למה המדינה צריכה לכסות לך את ההחלטות השגויות שלך בחיים? אני מגדיר את עצמי כסוציאליסט וחושב שחייב גנים חינם למרות שהילדים שלי כבר בבתי ספר. אבל חברה יש גבול גם למה שהמדינה יכולה. זה כבר לא קשור לרוצה או לא.
עצמאי | 05.08.11
72.
אין גבול לטמטום?
אתם באמת מנסים לשכנע אותנו שזוג שמכניס כ-20 אלף שקל בחודש לא מסוגל לחסוך? לא נסחפתם קצת? שכר דירה יכול להגיע ל-5,000 ש"ח? אוכל לא עולה יותר מ-1,500 לשני אנשים (אני עושה קניות כל שבוע, אני יודע). איך שלא מסתכלים על זה, עדיין נשארים כ-13,000 ש"ח בחודש. צר לי, אבל ממש לא תשכנעו אותי שאי אפשר לחיות מזה. חברים, לא צריך לצאת לאכול שש פעמים בשבוע, ולא חייבים לבלות עד אין קץ. מי שרוצה לחיות ככה צריך לדעת שבסוף יש לזה מחיר.
nhavu | 05.08.11
71.
זיו אתה צודק לגבי יוקר הדירות...אבל
לצערי, מי שקבע את גובה המחיה זה אתה ...ואתה... ועוד כאלה שרוצים לגור רק בת"א (ציינת זאת בטוקבק).בסך הכול מזלך שפר עלייך ואתה מרוויח ביושר את לחמך...אבל מתחת לביתך החיים קשים מאוד מאוד ועבורם ההפגנה אמיתית ולא מזוייפת...רק הם לא נחשבים עד שהמצב מחלחל לתוך קיבת השוסי.
קובי | 05.08.11
68.
מפונקים!
זוג שמרוויח 20K ומוציא 20K חי ברמת חיים מאוד מאוד מאוד מאוד גבוהה! בואו ניקח רגע מצב קיצון של הוצאות: דירה טובה לזוג בעיר נורמלית (לא תל אביב) נגיד ראשון לציון תעלה להם כ- 3500 שח לחודש. מזון לזוג לא אמור לעלות יותר מ 2000 שח בחודש!! (אנחנו משפחה של חמישה נפשות, כולם בוגרים - אוכלים מעולה אף פעם לא חסר כלום וזה הסכום שאנו מוציאים) הוצאות רכב- אני אגזים לרגע ואגיד שמדובר בבערך 4000 ש"ח לחודש- לא סביר בעליל, אבל נגיד... בילויים - 1000ש"ח עוד משהו? בואו ניתן עוד 3000 אלף... יוצא 14.5K סה משאיר להם עוד 5.5 אלף שקל לחיסכון!!! בשנה מדובר ב 66 אלך ש"ח! מספיק שהם קצת יחסבו מההוצאות השותפות והם יכולם בשקט לחסוך עוד אלף שקל ועדיין לחיות כמו מלכים. אז די עם הבכיינות.
אני | 05.08.11
66.
זיו: תגור איפה שאתה רוצה ותקנה איפה שאתה יכול - כנס
מה השטויות האלה? אתה אף פעם לא תוכל לקנות מה שאתה רוצה ובגודל שאתה צריך, ככה אם תמשיך רק תרדוף אחרי הזנב שלך. אם אתה חוסך 90 אלף לשנה חכה שנתיים ועם 180 אלף הון עצמי לך קנה דירה במקום רחוק ב-600 אלף וככה תתחיל. עם השכר דירה שתקבל תשלים אם יישאר לך אחרי המשכנתא את שכה"ד במקום החדש ותפסיק לחסוך כך כעבור 15 שנה אתה בעל נכס ללא חובות.
אינסטלטור בלי תואר שני | 05.08.11
65.
חיסכון
כיועץ מנחה ומדריך אנשים לשיפור אפקטיביות ותפקוד אישי מזה מספר שנים שאני זיהיתי את התופעה שלדור Y ן-Z יש בעייה גדולה בהתנהלות אישית ממוקדת ומכוונת מטרה ארוכת טווח. אני עובד עם ציבור רחב של חברה צעירים במסגרת חוגים להכניסם למתווה מאורגן עם יכולת הקצאת משאבים נבונה כך שלכל אחד מהם יהיה "עצם בעתיד" המבטיח להם מקור מחייה בכבוד ומקור כספי לעיתות חרום ומצוקה אישית , משפחתית ואחרת. ממליץ לכל אחד ואחת להפריש מהכנסתכם 15% החודשית לחיסכון בכל מסלול סולידי המתנהל במסגרת בנקאית ממוסדת. בברכה, ד"ר יוסף רחמים יועץ אישי מנחה ומדריך לחיים המרכז להעצמה אישית
ד"ר יוסף רחמים | 05.08.11
63.
כולם נוסעים לחול כמה פעמים בשנה+מחזיקים סמראטפון ורכב חדש ואח"כ בוכים
יש לי אחת כזו בעבודה - כל היום אין לי כסף היא אומרת אבל קונה רכב ב- 150 אלף וגם נוסעת כל שנה בחגים בפסח ובסוכות לחודש לחול ואז גם טיול של חודש וגם הפסד הכנסה שלה ושל בעלה למשך חודשיים בשנה וכמובן יש לה גם סמסונג גלאקסי S , איך לא ? , אבל כסף לדירה אין ואז היא הולכת להפגין עם כל הבייכנים והפרזיטים ברוטשילד שלא רוצים לעבוד כדי להשיג את היעדים שלהם
משלם המיסים | 05.08.11
62.
פשוט כואב מאוד
פשוט כואב מאוד מה שהמדינה הזאת גורמת לאנשים - תעשה צבא , תלמד , תואר ראשון ואחר כך תואר שני כי תואר אחד היום זה כמו בגרות , תשקיע ממיטב כספך ומה בסוף ? אני לא מסוגל לא רק לחסוך אלה רחוק מלסיים את החודש בכבוד ! שכר דירה קורע אותך , דלק גורם לכך שתחשוב 100 פעם לפני שאתה יוצא עם המשפחה שלך החוצה ! אתה רוצה לעבוד ולהרוויח כסף טוב ומס הכנסה מגביל אותך ! אני מצדיע בפני המוחים ומחזק את ידיהם ואף בעצמי מוחה ! חזרתי לגור עם בת זוגתי שבהריון עם ההורים (ואני לא לבד כזה בחדרה ) רחוק מלהשכיר דירה והחלום של לקנות דירה רחוק מאות שנות אור ממני ... וכמוני מאות אלפים בארץ ! אני קורה לממשלה להתעורר לפני שיום אחד היא תתעורר למצב של מהפכת אזרחים ולירידה המונית מהארץ של צעירים מלומדים כי אני כבר חושב על זה - MBA שלי יהיה מאוד מוערך בחו"ל זה כבר אני יודע !!!
מוראד | 05.08.11
61.
יש דבר אחד משותף לכל הלא-חסכנים ששונה מהדור הקודם
לכולם היום יש אוטו ובהרבה מקרים אפילו שניים ו/או ליסינג שזה בכלל שחיטה, כשהורינו היו בגילנו לרוב המוחלט לא היה אוטו, מכונית כידוע זה דבר יקר מאוד שיכול להגיע לאלפיים שקל בחודש (ובליסינג שלושת אלפים שקלים!) שזה סכום נאה מאוד לחיסכון.. מבחינת רובנו הפתרון הפשוט הוא למכור את המכוניות ולעבור לתחבורה ציבורית, התחבורה הציבורית היא אומנם חרא אבל סיבה גדולה שהיא חרא זה בגללנו כי אף אחד לא רוצה לנסוע בה מה שמוריד את מס' הקווים וכ"ו הפתרון הכי פשוט מבחינת כל אחד הוא לחפש מקום עבודה קרוב לבית ו/או מקום שיהיה לו קו אוטובוס ישיר מהבית למקום העבודה.
סדר חדש | 05.08.11
60.
איך אומר אלון גל? המינוס מתחיל מהראש. צריך לחנך לחסוך ולדעת לכלכל נכון את עצמך
לפני חמש עשרה שנה הכרתי את בעלי. מיד עם התחלת ההיכרות הבנתי ש"נפלתי" על בן אדם שונה ממני, שבא מרקע אחר. שבוע אחרי שנפגשנו הוא גילה שאני מחזיקה בידי שני כרטיסים של מפעל הפייס ושאל כמה זה עולה לי. בזמנו אם אני לא טועה זה עלה לי משהו כמו שישים ש"ח עבור שני כרטיסים. הוא שאל כמה שנים אני מחזיקה את הכרטיסים וכמה הרווחתי עד לאותו יום. עניתי שיש לי אותם כמעט 10 שנים ופעם הרווחתי 100 שקל ועוד חמש או שש פעמים זכיתי ב-10 שקלים. הוא היה בשוק ועשה לי חישוב מיידי כמה הפסדתי בכל השנים וכמה יכלתי לחסוך בבנק אילו הייתי משקיעה את הכסף בחיסכון. חשבתי שהוא קמצן ולא מבין מהחיים. מסתבר שלחיות כמו שאני חייתי וכמו שאני מעריכה חיים רבים מהצעירים, זה לא עוזר כלל לעתיד. אני חייתי את הרגע. לא עניין אותי מה יהיה מחר. כל הזמן חשבתי שכל עוד אין לי בעל וילדים, אני יכולה לעשות מה שאני רוצה. השתחררתי מהצבא, התחלתי לעבוד וכמעט כל יום יצאתי עם חברה או חברים לבלות. פעם מסעדה ופעם סרט ופעם פאב ופעם שופינג. גרתי אצל ההורים, כמובן. כל כך אהבתי את הרעיון שיש לי כסף משלי. נסעתי לחו"ל עם חברים, הוצאתי את החיסכון שההורים חסכו לי וקניתי לי אוטו חדש מחברת השכרה. קניתי לי מערכת סטריאו. בקיצור השתדלתי להנות מכל רגע. כשאבא שאל כמה שמתי בצד לחיסכון לא הבנתי מה הוא רוצה ולמה? כשהייתי קצת במינוס ויתרתי על כמה הנאות. כשבעלי הציע לי נישואים חשבתי שזכיתי במפעל הפיס. הבחור היה בחו"ל כמה שנים, עבד וחסך והביא לארץ תכולה של דירה כתושב חוזר. חשבתי שהוא גר בשכירות אבל מסתבר שהוא חסך ולקח משכנתא לזכאים וקנה דירה של 2 חדרים. אגב, את החתונה עשינו בצניעות להבדיל מהחתונות של היום. אני לא מאמינה כמה זוג מוציא או יותר נכון הוריהם מוציאים על חתונה. כל אחד רוצה יותר מפואר והכי נורא זה שאחרי שנה רבים כבר מתגרשים. יש כאלה שעושים חינה באולם ושבוע אחרי חתונה באולם. הם מודעים לכך שהם בחיים לא יחזירו את ההשקעה שלהם, אבל כולם ידברו על החתונה היקרה שלהם. הצעירים של היום עוד סומכים על ההורים שלהם שיתנו להם. הצעירים היום לא חושבים כלל לחסוך. הם נוסעים במכוניות די חדישות ויש להם פלאפונים הכי מתקדמים והם לבושים עם המותגים הכי הכי וכמובן נוסעים לחו"ל וכמעט כל ערב יוצאים לבלות (בדיוק כמו שאני הייתי). החסכון מתחיל מחינוך נכון בבית. עובדה שבכל זאת יש אנשים שהצליחו להתקדם. אני מודה לאלוהים שהכרתי את בעלי. לו המשכתי לצאת עם החבר הקודם אין לי ספק שהייתי היום במחאה מתבשלת בתוך אוהל. אתה עובד? אתה משתכר? נכון שיש לך הוצאות, אבל שים בצד בכל זאת. אל תגיד שאין בשביל מה לחסוך. תמיד תחשוב על המחר. החיים יקרים מאד, תעשה סדר עדיפויות. אין לך עכשיו לבזבז? אל תבזבז. אנשים שאין להם נכנעים ללחץ וקונים לילדים שלהם פלאפונים נורא נורא יקרים או נעלי התעמלות שעולים 700 שקל (וזה לילד אחד בלבד). להסביר שלא תמיד אפשר לקנות, שאסור לקנא ורצוי לחיות בצניעות על פי היכולות.
דנה | 05.08.11
59.
הצעה לפתרון
אני מודעת לקושי של החבר'ה הצעירים , גם אני חשה בכל קניה שאני עורכת בעליות המחירים למרות שאני קונה רק במקומות זולים ומשווה מחירים. אך נראה לי שהפתרון איננו הזרמת כספים, דבר זה יכול להועיל רק בשלב השני, אך בשלב הראשון המדינה חייבת ומהר לפתוח סדנאות חינם בכל מתנ"ס, בכל יישוב ויישוב, וכן להתחיל בחינוך כלכלי כבר מהגיל הרך. מי שלא חוסך ממשכורת של 20,000 ש"ח, לא יחסוך גם אם יקבל 100,000 ש"ח +דירה ומכונית בחינם! חבר'ה, אני מציעה לכם מסלול נוסף לטיול מאוד מעניין, פה בארץ! צאו ותפגשו אנשים שמגדלים משפחות לתפארת (חלקם אף משפחות ברוכות ילדים), בהרבה פחות כסף, הם לא מקבלים יותר מהמדינה, ושמחים ומאושרים ואף בוחרים לבלות את שעות הפנאי שלהם בתרומה לחברה. אחרי שנשנה קצת את הראש, יש בהחלט מקום לערוך שינוי מהותי אצל כולם, כולל הטייקונים, ולהגדיר מה היחס הנכון בין רמת השכר של מנהל לאחרון פועליו, ומה אנחנו רוצים לתת לבנינו שמסיימים את השירות הצבאי. במהלך כזה גם האדם הפרטי וגם המדינה יוכלו לחסוך ולאפשר רווחה כלכלית לכ-ו-ל-ם!
ברוריה | 05.08.11
58.
אני באמת לא מבין מה הבעיה
אני מנהל בנק וחוסך מדי חודש 250 אלף שח מדי חודש קניתי כבר 4 דירות תוך כמה שנים לכל הילדים כמובן שאני חב את חיי לעמלות הבנקים ועוד כל מיני שטיקים וטריקים שמשרד האוצר סידר לנו אחלה מדינה מה יש לכם אם איו לכם תמיד אפשר למצוא מקום לגור מול הים.. על שפת הים אפילו.. באוהל!! חה חה חה חה .. חי חי חי חי חו חו חו חו ... תודה ביבי תודה ציפי תודה לקדימה שהחלה להניע את הכלכלה קדימה ... ודרסה את כולכם ... חה חה חה אגב אני לא לבד במדינת הטייקונים כולנו מסודרים מגיע לכם פסיכים תמשיכו לעבוד בשבילנו ולא להגיע לשום מקום ושום כלום קומו בבוקר לכו לעבוד למעננו וקחו כמה גרושים כדי לשרוד... ח ה חה ח ה חה החה חה חה חה הח הח הח הח החה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
 | 05.08.11
57.
ל 8 מיפו- יפו העתיקה ועג'מי ליד הים יותר יקרות היום מצפון תל אביב
איפה שחולדאי הקים את פארק המדרון המחירים לדירות בנות 70 שנה הם בשמיים ורק יהודים עשירים יכולים לקנות שם דירה וככה וחקים ת הערבים מעג'מי. אז אם אתה גר ביפו- יש שם 3 מעמדות: 1) העשירים היהודים שגרים קו ראשון לים בעג'מי. 2) יהודים ממעמד ביניים ותחתון שגרים בעיקר ביפו ג' ויפו ד'. 3) ערבים שרבים מהם גרים באופן לא חוקי ומפונים הרבה לאחרונה לטובת העשירים.
גיא | 05.08.11
55.
השיטה לא עובדת- מחזקת את זיו וזוגתו
אני בת 28, מסיימת תואר שני. עובדת 12 שעות ביום, 5 ימים בשבוע. מרוויחה 6000 נטו, ולפעמים פחות מזה. בן זוגי דוקטורנט לביולוגיה, מרוויח 7 נטו. אין חיסכון, אין עתיד, שכר הדירה עולה ועולה (כרגע משלמים כמעט 4000 ולא, אנחנו לא גרים בתל אביב כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו!). מתחתנים בקרוב. מאיפה אני אמורה להתחיל לחסוך? חשמל 600 שקל לחודשיים, ארנונה ומים 750 שקל לחודשיים, קניות בסיסיות (טוב, לפעמים גם קורנפלקס מיוחד ומפנק. עכשיו טוקבקיסטים יגידו ש-וואו, אנחנו מה זה בזבזנים...), מחזיקים רכב. מאיפה להתחיל לחסוך? מאיפה? אם הזוג שמרוויח 7000 שקל יותר מאיתנו לא מצליח, ממה אני אמורה לחסוך? ואם אני אעבור מהמרכז (שוב, אני ממש לא גרה בתל אביב או גבעתיים!) איפה אני אעבוד? איזו תחבורה ציבורית תעזור לי? ביזיון. משלמת 13000 לאוניברסיטת תל אביב בשנה לשכר לימוד. איפה האברך שמשלם את הסכומים האלה? לא רוצה לממן אותו, רוצה לממן את עצמי בכבוד! למה שזיו לא יסע פעמיים בשנה לחו"ל? היום זה לא כל כך יקר כמו פעם, ההורים שלנו לא יכלו להרשות לעצמם נסיעות לחו"ל, היום יש דילים של 300 יורו. באילת החופשה תעלה יותר. שלא נדבר על הדלק להגיע לשם. או שגם לשם אני אמורה לנסוע באוטובוס? אני מבטיחה לכם שאלו הנסיעות של זיו וזוגתו ולא שיט בקאריביים פעמיים בשנה של 15 יום באלפי דולרים. אל תתלהמו! אנחנו עובדים קשה, למה שלא נהנה בדרך? המדינה כבר יציבה ועומדת על רגליה, זה לא שנות החמישים פה! הרי תמיד ההורים שלנו אמרו לנו שלנו יהיה יותר קל, שלא נצטרך לעבוד קשה כמו שהם עבדו. אנחנו עובדים קשה כמו שהם עבדו בדיוק, רק ללא יכולת לקנות דירה או לחסוך...
נטע | 05.08.11
53.
אין פה תרבות חיסכון. "שלמו לעצמכם" מעשר בכל חודש
כמו שאתם משלמים מסים עשו תוכנית חיסכון בגובה של לפחות 10% מהמשכורת שתרד מיד עם קבלת המשכורת. התייחסו לכך כאל עוד הוצאה, ותראו שאתם מסתדרים עם מה שנשאר. קראו את "אבא עשיר אבא עני" ותלמדו לשלם לעצמכם. אם הייתי חוסכת אפילו 100 שקל לחודש, היום היה לי הרבה יותר כסף.
50+ | 05.08.11
52.
די להתנגח ברווחי ריביות, איך אפשר להרוויח משהו מריבית
של 2 אחוזים שזה בערך הרבית בכל האג"חים הממשלתים המונפקים כרגע. לרווח של 20 אחוז לוקח לחכות לפחות 10 שנים. למי שיש כרגע כסף ויכול להשקיע בדירה ולהשכיר אותה יכול להגיע לרווח הרבה יותר גבוהה אבל זה לא המצב לאותם אנשים
אזרח | 05.08.11
47.
ואתם לא מתייחסים לכך שאין בטחון תעסוקתי. קטסטרופה.
חיים מהיד לפה, בחברות סטראפים, חברה מוכשרים, ומעבידים אותם בפרך. מכירה מישהו שעובד עד אמצע הלילה וגם בשישי מכריחים אותו לבוא. הוא יכול להגיד שהוא לא רוצה, אבל אז ישקלו פיטורין שכל הזמן מרחפים מעל כעננה. ויש ילדים ואין התחשבות. חזרירות לשמה. כל שקל פנוי הוא לבייבי סיטר , על מה מדברים , על חיסכון? הדור הזה של ההורים הצעירים לא יתנו לילדים שלהם כלום והם יברחו מהארץ. שמישהו אחר ישמור להם על הטייקונים, בצבא. חברים תלכו מכאן כבר עכשיו ותחיו. אנחנו כהורים לזוגות צעירים עוזרים על חשבון הפנסיה שמי יודע אם תהיה לנו, גם לזקנים מתעמרים פה, אבל לא יכולים לראות את הילדים שלנו בקשייהם ולא לעזור.
אופירה | 05.08.11
43.
אני מהגר . אני שונא את טיפשותכם ואני שונא את חזירותכם
אני מהגר. אני בישראל כמעט 30 שנה. סיימתי בת"א אוניברסיטה. עובד . אין לי אוטו. אין לי דירה. אני בן 52. גר אצל אמא. אין לי ילדים. אין לי אישה (יש נשים בישראל ??). אני שונא כל רגע בישראל. אני שונא את טיפשותכם ואת עצלנותכם. אני שונא את חזירותכם, את אי היכולת שלכם להבין כמה שאתם בזבזנים , נהנתנים, עושקים אנשים אחרים. אתם מדברים על חוסר יכולת לחסוך כאשר אתם מרוויחים משכורות עתק. כן, כן, 12 או 14 או אפילו 10 אלף ש"ח הן משכורות עתק. אבל מי שהורגל לחיות כמו עלוקה יחיה כמו עלוקה גם אם ירוויח מיליון לחודש. להורים שלכם יש בית. אתם לא תעשו עבודות שמהגר עושה ובוודאי לא עבודות שפועל זר עושה. אתם מסוגלים להביא ולגדל ילדים. אני בישראל גם ילדים לא יכול להביא כי המשכורת שלי 6200 לחודש. אבל אני לא נחשב לישראלי. למרות כמעט 30 שנה בקלחת. אני לא שייך לאף קליקה אשכנזית או מזרחית. אני בז לכם, אני נגעל מכם. לא מגיע לכם כלום, ביבי צודק, מגיע לכם רק לחיות כמו בתאילנד וגם זה יותר מדי. הייתי הולך להקיא אבל חבל לי לאבד את האוכל שכרגע הכנסתי לבטן. מי אתם בכלל ? מה אתם בכלל ? מדוע לכם מגיעה דירה ? מדוע לכם מגיע אוטו ? מדוע לכם מגיעים ילדים ? מדוע לי לא ? אתן לכם את התושבה : התרגלתם לחיות על תפקידים וירטואלים, שלא מייצרים ולא מניבים כלום : מנהל שיווק, עורך דין, מנהל מיחשוב, מדריכת יוגה, מתווך דירות, סוחר בבורסה, מלטש יהלומים, וכו'. כמה מכם יצרנים ? כמה מכם מייצר עצם אחד שמיש ? למשל כיסא ? או שולחן ? או כיכר לחם ? מי עובד כאן באמת ? ידוע : עולים חדשים, עובדים זרים, ערבים פלסטינאים, לא אתם... אתם רק מגדלים את התחת במשרדים שלכם, בחוץ העבדים מתאילנד מזיעים והבונים מסין עמלים על פיגומים. מה עושים ילדי הארץ ? מדריכי יוגה ויועצי חינוך, עורכי דין לעיניני גירושין... כפי שאני אמות בעוד כמה שנים לא רבות בגלל העוני (שדרך אגב לא מגיע לי), גם אתם תגיעו לתחתית אבל לעומתי לכם זה כן מגיע. סחר בנשק, סחר בפיצויים , סחר בקופות גמל, סחר בחסכונות עובדי משרד ומפעלים, וכו'. מה אתם מייצרים חוץ מפסולת נוזלית ומוצקה ? חוץ מניצול אחרים ? יחידים ועמים ? כלום. פלא שגם כך יש לכם מה לאכול. מנהלים אתם ? תוצרת פגומה , לא מנהלים, לא דובים , לא יער. עשרים אלף לחודש ואתם בוכים ??? גועל נפש אחד גדול.
מהגר  | 05.08.11
42.
אושר ועושר לכולם
חלוקת המשאבים מעוותת.הרבה כסף לבטחון ונספחיו.הרבה פטורים ממס לסקטורים שלמים.אני בעד שכולם ירויחו המון אבל למה רק ועדים חזקים מקבלים המון ולמה רופא מרויח 30 שח.ולמה צריך את כל האבטחה סביב השרים.ולמה 4000 שח בגוד.התפיסה הכלכלית של ביבי שגויה והוא צריך לשלם בבחירות על המסירות שלו לעשירים.חינוך חינם מגיל 0 חובה לאומית.דירה קטנה ולמודים אקדמאים לחייל קרבי משוחרר מסט.דוגמא אישית מהשרים והחכים.השתתפות הועדים הגדולים המאמץ הכלכלי{הדוק חגורה ופחות שביתות}.חזוק הפריפריה.בטול ההטבות לחרדים שלא עובדים.ממשלה סוציאליסטית ורחומה.
עמוס | 05.08.11
40.
אני מסכים עם הכל, אבל בכל זאת יש לי כמה שאלות.
למה זוג עם שני ילדים צריכים דירת 4 חדרים בפ"ת שעולה מיליון וחצי, הרי אפשר להסתפק בדירת שלושה חדרים ישנה שעולה 900 אלף, ואז להשקיע בה עוד 100 אלף והיא תראה אפילו יותר יפה מדירה חדשה! ומדוע חייבים מדיח כלים בבית? לא ברור. נכון שיש חוסר צדק בין עשירים מאד למעמד בינוני, אבל יחד עם זאת יש גם כשל מחשבתי בנושא צרכנות.
לי-חי | 05.08.11
39.
הפתרון: להוריד את רמת החיים, לחסוך כל חודש ולזרוק את כרטיסי האשראי.
להוריד את רמת החיים: דוגמאות - זוג + 1 לא צריך מדיח כלים. לא להתעצל, בבקשה, לשטוף כלים בידיים. לא חייבים לקנות טלביזיה 42 אינטש. זוג צעיר לא צריך 2 מכוניות. מכונית אחת ותחבורה ציבורית. לא חייבים לשדרג כל פעם לדור חדש של טלפונים ניידים; לברוח ממותגים, וללמוד לקנות במכירות סוף עונה. לחסוךו סכום קבוע כל חודש (התייעצו עם היועץ בבנק איך כמה ולמה). לזרוק את כרטיסי האשראי: דוגמא: ללכת לסופרמרקט רק עם מזומן קבוע מראש, ולהחזיר בקופה כל מוצר שעובר את הסכום הזה. למלא דלק במזומן ואז מראש מצמצמים את תכנון הנסיעות; לא לקנות מוצרים חדשים בכרטיס אשראי, אלא קודם - במשך מספר חודשים - לשים כסף בצד למטרה זו. כן. כן, כמו פעם ....... ופעם לא היה כל כך רע. ועובדה = ההורים שלכם תומכים בכם עכשיו, יש להם דירה משלהם, ויש להם גם חסכונות שיעברו אליכם אחרי 120. .
רוית | 05.08.11
36.
לזיו, קראתי את תגובתיך ועדיין לא השתכנעתי לגמרי
בגילך כבר אמור להיות לך חיסכון יפה של כ- 100-200 אש"ח לפחות (לפחות!), בלי החיסכון של בת זוגתך. איפה הוא? האם שרפת הכל על טיסות לחו"ל? כמה חסכת כשהיית בגיל 26 לפני שמחירי השכירות זינקו וכבר עבדת בהייטק (אלא אם כן גם עשית טיול ארוך אחרי הצבא)? למה לגור בת"א? צא מת"א, תוריד את השכ"ד בלפחות 1000 ש"ח בחודש ותגדיל את החיסכון ל-8000 ש"ח. תשקיע את הכסף במשהו שיניב איזשהי ריבית מינימלית. אני בגילך גם איש הייטק וכבר קניתי עם אשתי לפני שנתיים דירה ב-1.4 מיליון (מקבלן. רק לאחרונה נכנסנו אליה). נכון, ההורים עזרו, נכון לקחנו משכנתא, אבל עדיין היה לנו חיסכון של חצי מיליון, וגם אנחנו לא ממש התכלבנו. משהו עדיין לא מסתדר לי בסיפור שלך.
יוני | 05.08.11
35.
הזוגות האלה מעטים
לא מדובר על הזוגות בלי ילדים שחוסכים יותר או פחות ,מדובר על אנשים שמרוויחים ועובדים וקשה לחיות בארץ הזו כי על הכל אנחנו משלמים כפול. ואני בתור אמא לילדים דואגת לדור הבא כי זה רק נעשה קשה יותר. הדור הקודם עוד ירש משהו אבל הדור הזה לא יכול לסמוך על ירושות שיצילו אותו בגלל תוחלת החיים. רוב העם זה שמשלם את רוב המיסים לא מקבל שום תמורה וזו הבעיה.
עינת | 05.08.11
34.
אני בהלם אני בשוק אני המומה
חוצפנים צעירים. למה הם מצפים. שיגידו תודה לאלוהים. הם בריאים ויש לכזו הכנסה של עשירון עליון. למה הם מצפים עוד ? אם הייתי יכול הלחסוך אלפי ש"ח בחודש הייתי אומרת תודה לאל ושותקת מול החציון ועשירון תחתון. כל 500 ש"ח שחוסכים בחודש זו ברכה. ולא צריך לקנות דירה יוקרתית. אפשר לחבור עם חברים לשכונות החלשות ובדרך לשקם אותם. אני רוצה לראות את הצעירים הנ"ל הולכים לגור בדיור ציבורי. אז למה הם מבקשים דיור ציבורי אם גם היום יש והם לא נכנסים לשם ?
קוקי | 05.08.11
32.
מעמד הביניים משלם כל חודש כ- 2000 ש"ח לפחות מס טיקונים בגלל אי תחרות
תושבי המדינה ,מעבר למיסי המדינה, נידרשים לשלם מס טיקונים שהינו כסף ישיר לכיסי משפחות הפשע הכלכלי הטיקונים שמוכרים לנו את כל המוצרים והשרותים בהם שולטים במחירים מופקעים כי המדינה נותנת להם לשחוט את העם.
העם | 05.08.11
31.
אדון זיו נוסע פעמיים בשנה לחול, ובטח אוכל במסעדות- אז איך תחסוך יקירי??
אנחנו צריכים להתחיל להיות יותר צנועים בהתנהלות שלנו. לא יתכן מצב שעם משכרות של מהנדס תוכנה הבחור לא הצליח לחסוך עד גיל 32 לפחות סכום של מחצית דירה (משהו כמו 500 אלף שח). עד שמתחתנים כל אחד מבני הזוג צריך שיהיו בידיו כמה מאות אלפני שקלים . ואז יש את הסכום ההתחלתי לדירה....ומסתדרים! אבל לחיות קצת בצניעות אנשים! ואם גם אתם תפסיקו לשלם מחירים מופקעים למנות מיניאטוריות במסעדות, ועל כוס יין תפסיקו לשלם 60 שח, אז אולי כל המחירים ירדו וגם תוכלו לחסוך משהו. ובמקביל מחירי הדירות ירדו.... ונסתדר.
 | 05.08.11
30.
מהנדס שלא מבין מה משמעות ריבית דריבית לחיסכון? עצוב
זיו, הגיע הזמן שתתאפס על עצמך. תוריד קצת את רמת החיים, כן, תתכלב קצת, לא מתים מזה -תגדיל את החיסכון וותלמד להשקיע אותו בתבונה. תצליח להגיע לדירה מהר מאד. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. זוג צעיר גם לא חייב להתחיל בדירת 5 חדרים במרכז ת"א. אפשר למצוא בסביבה דירות יפות מאד בהרבה פחות, גם דירות יד שניה שלושה/ארבעה חדרים ולהתקדם עם הזמן. דור של מפונקים.
זמן להתבגר | 05.08.11
29.
ניתן להגדיל את ההיצע
חייבים להחזיר את מחיר הדיור לשפיות ע"י יצירת דיור מלאכותי (עד להיצע הטבעי עוד 5 שנים) : 1.דיור במושבים קיבוצים - מיידי (השכרות + קארווליות) 2.אלפי משרדים ריקים בתל אביב - הסבה מיידית (3 חודשים) 3.ארנונה 300% על דירות "צרפתיות" ריקות - הצפה מיידית של דירות אלו
כך נלחמים במחירי הנדלן | 05.08.11
28.
הרבה ישראלים רוצים להיות מליונרים במהירות אז הם דורסים את כולם!!!
מעלים מחירים של נדל"ן מזון ביגוד תקשורת אחזקת רכב ומה לא?? העיקר לגרוף רווח גבוה כעצמאי או כשכיר מנהל והעם היושב בציון סובל http://www.facebook.com/?ref=logo#!/groups/208011609239889/ הגיע הזמן שנתאגד ודרוש מהממשלה לשלם פחות על חשמל מים דיור טלפון מזון ונופש באילת ככה ישאר לכל משפחה לפחות 1000++ שקלים בכל חודש לשפר במשהו את חייה.
רוויטל | 05.08.11
26.
אולי תראו אנשים מסכנים באמת!?!?
תפסיקו לעלות על העצבים ולהראות את אלה שטסים לחו"ל ושמרוויחים מצויין אבל לא נשאר להם כסף לתענגות ,אלה לא מסכנים! אלה אנשים שיכולים לחסוך אבל מעדיפים לחיות ביוקרה אז תפסיקול לבלבל תמוח ותראו את המסכנים האמיתיים הזוגות הצעירים שלא מרוויחים 10000 בחודש ושלא טסים לחו"ל כי הם עובדים ולומדים ומפרנסים את המשפחה הילדים הקטנים! בגלל כתבות כאלו יש אנשים שחושבים שהמחאה לא צודקת ולא אמיתית למרות שמעולם לא הייתה מחאה צודקת יותר!! אז תפסיקו להתבכיין "מסכנים" ותתחילו להפריש לפעמים בחיים צריך להתכלב!
דודי | 05.08.11
25.
מניסיון אישי "פעמונים" עזרו לי ללמוד התנהלות כלכלית בריאה ונכונה!
מניסיון אישי "פעמונים" עזרו לי ללמוד התנהלות כלכלית בריאה ונכונה! ממליץ לכולם לפנות אליהם זו עמותה שמצמידה לך מלווה לכמה חודשים בחינם לצורך בניית הרגלי התנהלות בריאים מבחינה כלכלית. מוזמנים לפנות אליהם: http://www.paamonim.org/
 | 05.08.11
24.
המלצה לחסכון - התקנת צלחת לויין פרטית בעלות חד פעמית
לפני שנה וחצי התקנתי צלחת לוויין פרטית - זה מותר לפי חוק ללא צורך באישור הוועד או העיריה. עלות ההתקנה היתה כ- 2100 ש"ח עם שני ממירים מצוינים, יכולתי לבחור גם ממיר אחת בהוזלה ניכרת. עברתי כבר שני קייצים וחורף אחד וכמעט אף פעם אין בעיית קליטה. יש לי 5 ערוצים ישראלים (1, 2, 10, 33, 99), ערוצי חדשות באנגלית ( BBC, CNN, France24 English, Al Jazeera, NHK ועוד), כ- 6-7 ערוצי סרטים וסדרות באנגלית (של MBC ו- FOX), כמה ערוצי מוסיקה, שניים-שלושה ערוצי אופנה. כמו כן- 4-5 ערוצם בגרמנית (אני מבין קצת), ולמי שמבין - יש שפע ערוצים ברוסית, איטלקית, צרפתית, רומנית, פולנית, טורקית, פרסית, ערבית, סרבית, יוונית או ספרדית. אמנם אין תרגום ואמנם אין לוח שידורים - אבל מאז נגמר סיפור התשלום החודשי לכבלים., והאנגלית שלי משתפרת.
ע | 05.08.11
17.
לזיו: כמה דברים שלא לקחת בחשבון
ראשית, לא לקחת בחשבון את התשואה שהכסף שלך יניב לאורך 7 השנים: אם תקנה בחסכון שלך אג"ח מדינה לא צמוד ל-6-7 שנים (הזמן שבו אתה רוצה לקנות דירה), תקבל היום כ-5% תשואה בשנה (לפני מס 20% וללא הצמדה). נניח שתתאמץ, אולי נגיד תצאו מת"א, ותצליחו לחסוך 100,000 ש"ח בשנה. במקרה כזה אחר 7 שנים: תחסוך 700K ש"ח (קרן) והתשואה על החסכון תהיה 150K ש"ח - כלומר שנה וחצי נוספות של חסכון מתוך התשואה. אם תצליח להשיג בממצוע 6% בשנה, יותר מסובך וכנראה מצריך קניה של אג"ח חברות מה שמגדיל את הסיכון ודורש פיזור, כבר תגיע אחרי 7 שנים קרוב מאוד ל-200K ש"ח תוספת מהריביות. בשנה ה-8 הריבית מהחסכון שלך תהיה כבר 50K-60K ש"ח ותוסיף עוד כ-100K חסכון מעבודה. כלומר הגדלת את קצב החסכון שלך ב50%-60%. באיזור השנה ה-13, אם נגיד עדיין לא מצאת דירה, התשואה מהריבית כבר גבוהה יותר מהחסכון שלך. קצב החסכון שלך הוכפל. דבר נוסף שלא לקחת בחשבון הוא קרן ההשתלמות שלך. היא תניב לך כ-300-400K ש"ח ב-7 שנים פטורים ממס. זה מה שאני עשיתי. אחרי 10 שנות עבודה בהי-טק היה לי חסכון של כ-1.6 מליון שקל וקניתי דירת 4 חדרים במרכז ת"א עם עוד משכנתא של כ-750K ש"ח שאותה אחזיר לאורך כ-10 שנים.
מודאג | 05.08.11
16.
הסיפור בספרד הולך להגמר חברים אתם עך האלימפוס הארץ הזאת
הסרט הטוב שהינו בו בעשור האחרון היה רק סרט המציאות הופכת להיות קשה מאוד כדאי לכם להבין שאתם ברי מזל עם שכר כזה אתה בגן עדן אז תחסכו אל תבזבזו תחסכו עוד ועוד ותהיהו חזקים תוך כמה שנים יש לכם בית והכסף שהוא בחסכון הוא צובר ריבית ואם הוא בקרן אז יש קצת רוחים תתפסו אתם בגן עדן!!!!!
אנחל מספרד  | 05.08.11
15.
ב17.000 אלף שח בגילך חסכתי 9000 שח בהתאמה
שלום לכותב ההגון כל הכבוד על היושרה והמוכנות לחשיפה ללא ספק מחיר הדיור אוכל יותר מההכנסה הפנויה וזאת בשל העדר תכנון ארוך טוח של המדינה אבל תוך מס שנים הענין ירגע נגיד 3 שנים הקרטלים הבנקאים ומונופולי החלב אכן חיבים להשבר הם חונקים אותנו אבל יש לנו קרטלים של מקורות חברת חשמל רשות הנמלים עם שכר מנופח בהם חיבים לטפל היכן שיש כוח הוא משחית אולם מחירי האנרגיה הם לא בשליטת המדינה וזו בעיה כלל עולמית ולבסוף עליך לחסוך יותר יש להקריב 3-5 שנים עם לחם וחמאה עם ירקות לחתוך בבשר החי !!!!!!! לאחר מכן חייך יראו הרבה יותר טוב זו הקרבה למען מטרה ללא קפה ללא חול וללא מלונות אפשר צימר ההגעה ליעד זו מטרה נעלה או לעבוד 12 שעות ביום כל עוד אתה צעיר ואז גם לא יהי לך זמן לבזבז המדינה באמת לא ממש תדאג לך וכדאי לדעת תמיד שיש הרבה אנשים שחיים עם חצי מזה ואפילו שמחים בחלקם זה סוג של נחמה אתם נראים צערים בריאים ובעלי יכולת מנטאלית גבוה אנו ישראלים ספרטנים חזקים ובעלי הרבה אורך רוח אופטימיות אז עם הרבה עבודה קשה תבוא הצלחה ואל תשכחו יש לנו ארץ נהדרת !!
יורם ממושב ריחן  | 05.08.11
13.
רונה היקרה (טוקבק מס 12) - תקראי את טוקבק מס 2 ותביני שאני יותר חסכן ממך
רונה היקרה, את מוזמנת לקרוא את טוקבק מס 2. - כן אני כתבתי אותו. לצערי הכתב שראיין אותי בחר להציג את מה שהוא רוצה ולא את המציאות כפי שהיא. אגב חבל מאוד זה גורם להרבה אנשים שחיים כמוני להצטייר כבזבזנים למרות שלא כך הדבר. וגרוע מכך - זה גורם לאנשים כמוך להשלות את עצמם במחשבה שאם ירוויחו יותר יצליחו לחסוך לדירה. לצערי המצב הרבה יותר גרוע. המצב הכלכלי במדינה הזו הוא רע מאוד לכל מי שאין ברשותו נכס. ולצערי הכתבה הזו גורמת למציאות להיראות הרבה יותר ורודה ביחס לצבעה השחור כהה.
זיו זלצמן | 04.08.11
12.
זיו זלצמן.מהנדס שלא יודע להנדס את חייו.
מי שמרוויח מעל 20000 בחודש לא מגיע לו שתהיה לו דירה אי פעם אם הוא לא מצליח לחסוך מזה.אתה צודק אל תתכלבלב.אבל תמשיך לשלם שכ"ד עוד יותר שנים בגלל תרבות הביזבוז החזירית שלך.מי שיש לו מטרה מוותר על דברים אחרים בדרך.לא רוצה לוותר תלין על כך רק לעצמך ולא לממשלה.נשמה הלוואי שאני ארוויח חצי ממה שרשמת אני אוחל לחסוך כמו מלך.
רונה | 04.08.11
11.
עיל הבנקאית צודקת מאה אחוז
בלי להפחית מהטענות לגבי יוקר המחייה - וגם אני מעמד בינוני אקדמאי שבחיים לא יצליח לקנות דירה - אני חושבת שאחת הבעיות היא היעדר חינוך ומודעות לחיסכון. אני מסתכלת ממש בצער על החינוך שאני קיבלתי מההורים שלי של בזבז עכשיו כי מי יודע מה יהיה מחר. רוב החברים שלי גדלו ככה ורובם לא יודעים מה מצב העו"ש שלהם, לא בודקים הכנסות מול הוצאות, אין להם מושג מה יוקר המחייה האמיתי שלהם. זה גם עניין תרבותי של תרבות צריכה שוטפת מוח והתמכרות לשטויות כמו כבלים וסמארטפונים. חשוב להתחיל לחנך כבר ילדים קטנים בצרכנות נבונה, במעבר לקניית יד שניה, ובאיזון של הוצאות מול הכנסות.
מיקי | 04.08.11
10.
קשקוש אחד גדול
אם יש להם 20,000 ש"ח נטו לחודש, ואין ילדים נוריד אפילו 8000 ש"ח שכ"ד (ואני לארג' - בדר"כ זה יהיה פחות), נוריד עוד 5000 ש"ח מזון (ואני מה-זה לארג' - אני כאבא ל-6 ילדים לא מוציא כזה סכום בחודש על מזון), ואפילו עוד 3000 ש"ח על חשמל, מים, ארנונה ושאר מרעין בישין אחרי כל זה נשאר עוד 4000 ש"ח לחודש ! אפילו אם קונים רכב (ולא בטוח שצריך - אם הבנאדם עובד בהי-טק יש לו בטח רכב חברה) עדיין נשאר משהו לשים בצד כל חודש. בקיצור - החבר'ה פשוט לא יודעים להתנהל כלכלית, או שמדובר בחבורת בזבזנים שלא דופקים חשבון
משה | 04.08.11
9.
בתור צעיר בן 26 בא לי לבכות. איך אני אצליח אי פעם לקנות דירה בישראל??
אני היום בגיל 26, בלי חיסכון רציני, בלי אוטו, ורק מסיים ללמוד (לפחות אין לי חובות מהלימודים). איך אני אמור לממן דירה של מליון ש"ח אי פעם?? מתי בכלל יהיה לי מספיק כסף לשלם את המקדמה לדירה?? ממשכורת של אקדמאי מתחיל חיים מהיד לפה, אולי מצליחים לשים בצד 1500 ש"ח בחודש. זה יוצא שעוד 15 שנה יהיה לי אולי 300 אלף לשים למקדמה. ואלוהים יודע באיזה גיל בכלל אצליח להחזיר את כל הקרן? וזה עוד בהנחה שלא יהיו לי ילדים עד גיל 40 כי אלוהים ישמור כמה כסף עולה לגדל פה ילדים.. אני אישית מכיר כבר אנשים בני 25 בארה"ב שיש להם כבר דירה ואוטו, אמנם לא דירה במנהטן אבל משהו צנוע עם משכנתה מינימאלית. ואני לא מדבר איתכם על אנשים גאונים או עשירים, אנשי מעמד הביניים ואפילו מעמד נמוך. רק אצלי ובני גילי זה נראה כמו חלום רחוק... מי שמסודר זה רק בגלל ההורים שלו או ההייטק. אתם לא מבינים איזה דכאון זה.. אני שוקל ברצינות לעבור לחו"ל לכמה שנים טובות בשביל להצליח לחסוך כסף.
דוד | 04.08.11
6.
זהו תיאור מדוייק של מצב המשק האמריקאי, ערב משבר הסאב פריים
גם בארה"ב המשק שיגשג, רגע לפני פרוץ משבר הסאב-פריים. גם בארה"ב כולם רצו לחיות כמו מיליונרים, ואלו שלא הרוויחו די הצורך על מנת לקיים את סגנון החיים הזה, עשו זאת באמצעות אשראי והלוואות. גם בארה"ב מחירי הדיור עלו בלי חשבון, וגם אנשים שאין להם רכשו דירה עם משכנתה, בהנחה שעליית ערך הנכס תצדיק את המהלך בכל מקרה. גם בארה"ב הבנקאים התחרו זה בזה מי יידחוף ללקוחות יותר הלוואות, ומי ייקח יותר סיכונים. כשהפיצוץ יבוא, כל מי ש"חי טוב" היום, יהפוך לעני מרוד, ורק מי שחסך ליום סגריר יהפוך למלך.
אורן | 04.08.11
5.
דרכים להקטין את הצריכה ולהרגיש טוב עם עצמך
קודם כל לפי דעתי חשוב להמשיך להפגי בעד המאבק , יש הרבה דרכים להפוך את המדינה למקום הרבה יותר טוב. לצערנו הפתרון יגיע רק בטווח הארוך. כל אחד חייב לעשות בדק בית ולראות איפה הוא יכול לחסוך בהוצאות. כמה דרכים שאני ובת זוגתי מיישמים: 1.ביטלנו את הכבלים ועברנו לממיר עידן. 2.מנויים לספריה הציבורית , יש שם מגוון של ספרים. בינינו לא כל ספר צריך לקנות. 3.מעדיפים להזמין חברים לביתנו לארוחות מאשר לצאת לפאבים ומסעדות.פעם אנחנו מזמינים וביתר הפעמים שאר החברים. 4.כאשר אפשר מסתמכים על תחבורה ציבורית. 5.עדיין יש מקומות שלא עולים כסף:פארק הירקון , חופי רחצה ,הליכה בשכונה וכו'. האמת היא שאנחנו לא מרגישים שאנחנו מתכלבים , אנחנו מדברים הרבה יותר ומערכת היחסים בינינו פורחת. בהצלחה לכולנו , בתקווה לעתיד טוב יותר
ישי | 04.08.11
4.
פרופ' פרוהמן צודק בכל מילה
כבנקאית, אני יכולה לאשרר את דבריו ולהוסיף עליהם: אנו נתקלים כל כך הרבה פעמים במסגרת עבודתנו בחיילים או בצעירים רווקים בשנות ה-20 לחייהם עם חשבונות מעוקלים, מוגבלים או עם חובות עתק בעיקר בגלל חיובי פלאפון מנופחים וכרטיסי אשראי. את מי שיש לו סתם מינוס, אנו מנסים לכוון אותו להתנהלות כלכלית בריאה יותר. אלא שברוב המקרים זה פשוט לא עוזר: או שהצעירים האלה רגילים שההורים מצילים אותם בכל אימת שיחפצו (גם הורים ללא שקל על התחת, כי איזה אמא לא תרצה לעזור לילד שלה?), או שהם מתנשאים ומזלזלים בהצעותנו, או שהם צועקים עלינו בגסות על שהעזנו להעיר להם ומי אנחנו בכלל שנציע להם איך לנהל את כספם. יתר על כן, אנו נתקלים ביותר ויותר סטודנטים שפשוט ויתרו על הרעיון לעבוד (נכון, לא כולם יכולים), והם מסתמכים על מימון הורי מלא: הו"ק כל חודש של סכום כסף למחיה, מימון שכר לימוד ואם צריך גם שכר דירה ואפילו רכב. שוב, לא מדובר רק בהורים בעלי ממון. זה דומה כאילו המצב הזה הופך ונעשה לברירת המחדל המובנת מאליה, וזו, לדעתי, אחת הסיבות העיקריות מדוע המחשבה על חיסכונות בכלל לא מפציעה או נחשבת כמעשה נדרש גם בשלב מאוחר יותר לקראת גיל ה-30. לגבי חיסכונות באופן כללי: דווקא המעמד הנמוך נוטה לנסות לחסוך יותר מטעמים פסיכולוגיים. לא מדובר בכספים שיאפשרו קניית דירות, אבל שכן יאפשרו להחליף אוטו או "לכל צרה שלא תבוא". מי שמרוויח יותר מסרב לחסוך כי "בשביל מה לי להרוויח גרוש וחצי בשנה". לא עוזרים כל ההסברים שחיסכונות לאו דווקא נועדו כדי לקצור רווחים מהריביות/תשואות מנייתיות - מבחינתם מדובר בבזבוז זמן. לסיכום: אין ספק שיוקר המחייה משחק כאן תפקיד חשוב, אבל הוא לא הפרמטר היחיד שמשפיע על חשבון הבנק שלנו.
יעל | 04.08.11
2.
אני חוסך לא מעט - אבל זה לא מספיק בשביל לקנות דירה
שלום רב, אני המרואיין בכתבה. אני חש שאני מוצג קצת בתור אדם לא אחראי שאינו חוסך. אבל אין כך הדבר. הרשו לי לתקן מספר דברים: 1. ההכנסה החודשית (נטו) שלי ושל זוגתי עומדת על בערך 17 אלף ש"ח אני חוסך למעלה מ-7000 ש"ח כל חודש. זה סכום מאוד יפה לחיסכון. בחישוב שנתי זה מגיע בערך ל - 85-90 אלף ש"ח. דירה סבירה בגוש דן רבתי - בוא נגיד פתח תקווה/חולון/בת-ים, עולה כיום בערך 1.5 מליון ש"ח. מה שאומר שאני זקוק לכ-600 אלף ש"ח הון התחלתי. בואו נגיד שמחירי הדיור לא יעלו בעשור הקרוב. זה בסה"כ אומר שתוך בערך 7 שנים אני אצליח לגייס את ההון ההתחלתי. לצערי/שמחתי כנראה שבמהלך 7 השנים האלו יגדלו ההוצאות בצורה ניכרת, כי קרוב לוודאי שיכנסו ילדים לתמונה. נוסיף על כל זה שמחירי הדיור כן יעלו בשיעור גבוה מעליית המשכורת שלי ושל זוגתי. מה שישאיר אותנו בסוף בלי יכולת לקנות דירה סבירה במדינת ישראל (כי על דירה במדינת ת"א כבר מזמן ויתרנו :( ) אשמח לענות על כל שאלה במייל, זיו
זיו | 04.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת