35. Prius number1 !!!! מר רפאלי אייני יודע מה בדיוק המניעים שלך כנגד טויוטה פריוס אבל מספר עובדות ש"שכחת" לציין. 1) טויוטה פריוס הייה עד לא מזמן האוטו היחיד שתוכנן מראש כאוטו היברידי. 2) אין אוטו היברידי בעל צריכת דלק נמוכה כשל פריוס. 3) פריוס למרות שהוא מאוד מאוד מתוחכם הוא האוטו האמין ביותר הקיים בשוק! 4) זיהום אויר שהוא פולט הוא בתחום ירוק ביותר! 5) בטיחות-5 כוכבים. 6) טויוטה פריוס הייה האוטו הנמכר ביותר ביפן ב2010 מר רפאלי, האוטו שלי (וזה הפריוס השלישי שלי) צורך 3.7 ליטר ל100 ק"מ !!!! וזה 1 ליטר ל27 ק"מ! את מי אתה רוצה לשכנע כי הפרסום של פריוס בלוף? peter gros | 06.08.11 (ל"ת)
34. הפריוס מסוגלת לעשות יותר מ-25 ק"מ ליטר (בדוק) הפריוס באמת מסוגלת לנסוע מעל 25 ק"מ ליטר, וזוהי צריכה ממוצעת, גם עירונית וגם בינעירונית. וזה נובע מכמה סיבות: א. בעמידה ברמזור או בפקק מנוע הבנזין של הפריוס מודמם, וכאשר מתחילים לנסוע מופעל בתחילה רק המנוע החשמלי. זה אומר שאם תקועים בפקק אז 90-95% מהזמן מנוע הבנזין מושבת, ב. כאשר מאיטים או נוסעים בירידה, המנוע החשמלי הופך לגנרטור, ומנצל את האנרגיה לטעינת המצבר. זה נעשה באופן אוטומטי, מבלי שהנהג צריך אפילו לחשוב על זה. ג. כאשר מאיצים, המנוע החשמלי מצטרף למנוע הבנזין, והם עובדים במקביל. כך נמנעת צריכת הבנזין המוגברת של מנוע הבנזין בהאצה. בנוסף לכך הפריוס מאד אמינה, יש לי חבר שקנה פריוס לפני 5 שנים, ומאז לא ראה מוסך פרט לטיפולים התקופתיים. הוא אפילו לא היה צריך להחליף נורה. הבעיה של הנהג הישראלי עם הפריוס, שהוא לא יודע איך לנהוג נכון על רכב היברידי, ולכן הפריוס עושה אצלו בקושי 17-18 ק"מ לליטר במקום 27 ק"מ לליטר. מוטי | 06.08.11 (ל"ת)
33. ל 18 הונדה טובה מטיוטה והקורולה אגב ממש מכוערת! לא לומר שרכבי טויוטה לא טובים, נהפוך, אבל הם מדורגים מתחת להונדה - על פי פרמטרים בינלאומיים וסקר שביעות רצון. | 06.08.11 (ל"ת)
32. 16 - חבל לשקר, אין שום קרינת מיקרוגל ברכבים היברידיים או חשמליים. פרט לטלפון הסלולרי שלך, אין קרינת מיקרוגל. אז למה להוציא דיבה? רק מהטלפון | 06.08.11 (ל"ת)
31. מה הוא המוצר שלך? אייך תבדל ותמתג את המוצר שלך? דפוס הצריכה, מן הסתם הוא אותו דפוס. המותג צריך להיות לעבור בידול ומיתוג ברורים. אבל, כשאתה מוכר מותג ראווה, אין קושי. כשאתה מוכר (מבדל וממתג) את ההיפך, ההוצאות שלך זהות, המוצר אמור להיות זול יותר ולא ברור מה הוא המוצר, כי למעשה יש לא מעט אופציות זולות וכממריץ מן הסוג שהגדרת, לא חשוב לך באיזה מן האופציות הזולות, הצרכן ייבחר. בנוסף, כממליץ, בחירה במוצר אחד מייקרת אותו ואי בחירה פוגעת במיתוג. דורי | 06.08.11 (ל"ת)
30. רפאלי נפל כאן בגדול בדוגמא לא נכונה טוטלית. אין מתחרה טובה כמו הפריוס במחיר שלה ההברידיות האחרות במחיר שלה, של הונדה בלבד, נופלות ממנה משמעותית. הפריוס היא ההיברידית העממית הטובה ביותר במחיר שלה. חיסכון של 40% מול משפחתית אוטומטית רגילה. רפאלי נפל כאן בחוסר הבנה בסיסי בתחום הרכב. לא רציני, כן נורא. | 06.08.11 (ל"ת)
29. לגבי טיבה של הפריוס (+ עניין הקרינה) בארץ אין חלופות המגיעות לרמה של הפריוס, לא בצריכת הדלק, לא בחווית הנהיגה ולא בנוחות מבפנים. טויוטה היו חלוצים בנוסע ההיברידית ולכן יש להם יתרון שוק אדיר - הדור השלישי שלהם מאוד מוצלח וניכר שהפיקו לקחי עבר. לגבי הקרינה: מחקרים אקדמיים (ולא כתבות פופוליסטיות) מדברים על כך שהקרינה מגלגלי הרכב (כל רכב) גדולה בכמה סדרי גודל מהקרינה ממצבר ההיברידית ולכן כל הדיון סביב רמות הקרינה של רכב היברידי הוא עקר. א.מ. | 06.08.11 (ל"ת)
27. תשובה ל-4 כל מכונית דיזל ידנית/רובוטית תעשה לך 1 ל -17 ללא בעיות. ומה המחיר ? העל מ-115000 שקל (סקודה פביה ספייס), הרבה פחות מפריוס. 135000 אוקטביה ידנית VW ג'טה ידנית 140000 C4 רובוטית 145000 אוקטביה DSG ג'טה DSG ... Homeless | 06.08.11 (ל"ת)
25. אני רוצה מכונית שיש לכולם כי אז יהיה קל להשיג חלפים, הרבה מוסכניקים יכירו אותה ואוכל למכור אותה. לכן מכונית רגילה קניתי יונדאי והיברידית טיוטה רציונלי לגמרי | 06.08.11 (ל"ת)
23. אין סיבה למחיר המנופח - המכונית צריכה לעלות לנו 100 אלף ש"ח. ריווחי היבואן מופרזים לחלוטין. המיסים של הממשלה מטורפים. אזרח לא פראייר. | 06.08.11 (ל"ת)
22. בגלל זה משה זוכמי מעדיף להשקיע ברכב נוצץ במקום טיפוח המראה העצמי. מרבית הישראלים, לא יודעים וגם לא רוצים לדעת כיצד להתלבש. אבל על רכב נוצץ הם מוכנים להוציא סכום עתק. כי את הרכב כולם רואים, אבל מי יראה שהתג הפנימי של החולצה שלי הגיע מבית אופנה משובח? לעזאזל - מה עם ההרגשה האישית? לנצח תראו שלומפרים? והיכן בת הזוג לכל הרוחות? זה לא מפריע לה? ממש מכך | 06.08.11 (ל"ת)
21. פריוס עולה על מתחרותיה. אני נוהג בפריוס כבר 5 שנים והספקתי לעבור שני דגמים. יש לי מדידות ורישומים מדוקדקים. ובכן זוהי מכונית חסכונית שצורכת פחות ממחצית כמות הבנזין של רכב רגיל מאותו סדר גודל. שימו לב: פחות מחצי!!! הפריוס הנוכחית שלי צורכת בממוצע ארוך זמן 5.0 ליטר בנזין ל100 ק"מ. יש נסיעות שבהם היא צורכת גם 4.0 ליטר ל 100 ק"מ. אז מה אתה מקשקש ,חבר שלי, שהיא אינה טובה ממתחרותיה??? חוץ מהדלק זו מכונית מצויינת שכיף ממש לנסוע בה. כאן לא אפרט. תנהגו ותיווכחו. שרוליק | 06.08.11 (ל"ת)
20. איזה בול שיט איזה מתחרות בדיוק טובות יותר מהפריאוס ? האינסייט ? , ממש לא. אתה אולי מבין בכלכלה (אולי) , אבל ברכבים... יש לך מה ללמוד חביבי. אל סקווירלו | 06.08.11 (ל"ת)
19. הכתבה הזאת פשוט לא רצינית זה שאנשים קונים מותגים בשביל להיראות לבושים/מחזיקים/נוהגים במותגים אלה, זה ממש לא דבר חדש. הדוגמא הטובה ביותר לצריכה מסוג כזה היא אייפון. כמה אנשים באמת צריכים מכשיר טלפון שיודע לעשות כ"כ הרבה דברים ? כמה אנשים באמת מנצלים עד תום את יכולותיו ? כמה אנשים מכירים את כל האפשרויות הגלומות בו ? לא רבים. אבל בכל זאת מיליונים ברחבי העולם קנו את המכשיר הזה. והם שילמו על כך סכום גדול יותר מאשר מכשיר פשוט יותר שמבחינת הפונקציונליות שרלוונטית לרובנו כמו שיחות, smsים, יומן, ספר טלפונים וכו' - זהה לאייפון. דבר שני - בכל מבחן רכב שקראתי עד כה, טיוטה פריוס הצטיינה כרכב ההיברידי הכי בשל ביחס לאלטרנטיבות אחרות. טויוטה נמצאת בתחום זה כבר שנים רבות וזה מסביר את העובדה שהמערכת שלה באמת בולטת על פני מערכות של חברות אחרות. אני באמת הייתי שמח לדעת מהן האלטרנטיבות היותר מוצלחות שהחוקרים האלה מדברים עליהן. דוד | 06.08.11 (ל"ת)
18. טיוטה בכלל והפריוס בפרט טובה מכל רכב אחר ! כאחד שנסע על עשרות סוגי רכב היום רכב אירופאי לא בא בחשבון יונדאי וטיוטה הכי טובים כי הם מובילים בהשקעה במחקר ולכן הם מקדימות את כולם נוסף לזה טיוטה תמיד היתה חסכונית בדלק! הפריוס טובה וחזקה משמעותית מכל מתחרותיה! ישראל | 06.08.11 (ל"ת)
17. היברידיות הן לא באמת ירוקות...התשובה נמצאת במנועי טורבו-דיזל מודרניים... נכון שהיברדיות חסכוניות בדלק, אבל אם מחשבים את כלל החתימה האקולוגית שלהן, ולוקחים בחשבון את הסוללה תהליך הייצור והחלפים היקרים לאחזקה - ה"ירוקות" שלהן מסתכמת באמירה בלבד. מי שחייב להשתמש ברכב ורוצה להיות אקולוגי, שיירכוש רכב בעל מנוע טורבו-דיזל מתקדם. הנצילות שלהם היא ללא תחרות (שזה הירוק האמיתי) וצריכת הדלק זהה ואף עולה על ההיברידיות למינהן. אורך החיים של המנועים הללו מגיע למאות אלפי ק"מ, והם ידידותיים לסביבה עפ"י כל פרמטר מקובל. המהדרין ישתמשו בגיר ידני שם החיסכון גדול אף יותר. מליוני אירופאים לא טועים... אלון | 06.08.11 (ל"ת)
16. זהירות קרינה מהמצברים של ההיברידיות כולל בפיריוס !!!!!!! לצערי אנשים לא נותנים את הדעת לקרינה האלקטרומגנטית שפולטים המצברים הנטענים של המכוניות החשמליות....... האם מישהו מוכן להיות כל היום במיקרוגל? נראה לי שהנושא לא ניבדק מחקרית ואני לא מוכן להיות שפן נסיונות של טכנולוגיה שגם צה"ל למשל לא אימץ למרות החיסכון בדלק ולמרות הקילומטרז הגבוה שרכביו גומאים . נקודה למחשבה. אני מקווה שלא ניתעורר עוד עשור עם עשרות מקרים של סרטן לא מוסבר..... אולי אני טועה והחשש מוגזם אבל אני מוכן לשלם קצת יותר עבור רכב רגיל ולא לחיות בפחד..... אריה ש | 06.08.11 (ל"ת)
15. חוסר קשר בין טויוטה פריוס לכתבה הייתכן שמדובר בעוד ניסיון סרק להתנגח בטויוטה? בארץ בוודאי שאין כלי רכב המסוגלים להתחרות בתמורה שמייצרת הפריוס, מכאן שאין מקום להשוואה. מדובר ברכב אמין מאוד, טיפולים תקופתיים/ על פי מרחק זולים מאוד ולמי שנוסע הרבה, החיסכון בדלק הינו דרמטי ובמהירות רבה מאוד מצטמצם הפער בין עלות הרכישה לעלויות הנסיעה. לא בכדי טויוטה הינה החברה בעלת נפח המכירות/ רווחיות הגדולה בין חברות הרכב בעולם. עדיין לא נמצאו המתחרים הראויים לה. דורון | 06.08.11 (ל"ת)
14. יקרה, אולם בגלל היעדר תחרות. איזו מכונית מתחרה טובה יותר? הפריוס צורכת מחצית מהדלק של אותו מקביל עם מנוע רגיל, ומאובזרת יותר. היא גם בטוחה (לפחות המודל החדש) מבחינת קרינה בניגוד להונדה. אין עוד אף רכב כזה בשוק כרגע, וזוהי הסיבה היחידה למחיר הגבוה, שמשתלם מבחינה אישית ובטח לאומית. אם כל המכוניות בארץ היו מתחלפות לפריוס ברגע, תחשבו מה יהיה האפקט הסביבתי המיידי? הכלכלן | 06.08.11 (ל"ת)
13. ממש כמו שיודעים בוודאות שהשמש תזרח אפשר לסמוך על מתחרי טויוטה שיממנו כתבה לפני מגיע דגם חדש של פריוס לפני בואו של הדגם הקודם וזה שלפניו דברו על הקרינה והנה כמו בואה הצפוי של הסנונית הגיעה הכתבה התורנית אלי | 06.08.11 (ל"ת)
12. למספר 2 כן כן, עוד ישראלי שלא יכול לפרגן וחייב לרשום משהו שלילי, אבל חייב! (את לא תשני בלילה אם לא תוציאי פה קצת ביוב הא?) גרגמל | 06.08.11 (ל"ת)
11. חלקי, מאוד חלקי היא הייתה ראשונה, טויוטה הייתה לבד בעסק הזה הרבה שנים ושני הדברים האלה מיקמו את הפריוס כחלוצה יעילה יחסית ויחידה מסוגה יותר מחצי עשור. בנוסף, הטענה שיש היברידיות טובות ממנה לא לגמרי מחזיקה מים. וכן, היא הצהרה אחד | 06.08.11 (ל"ת)
10. תרומה בסתר זה קנוניה. כל אחד רוצה שאחרים ידעו שהוא תרם. המטרה האמיתית של התרומות בסתר זה להעביר כסף בשקט בלי לתת דין וחשבון וגם למטרות אפלות. מובן שיש גם מטרה מעשית יותר שאם אחרים ידעו שתרמת אז יבקשו ממך לתרום גם להם ,ומכאן אין סוף הטרדות, אבל זה מטרה שולית. אלדד | 06.08.11 (ל"ת)
8. אבל הפריוס באמת חסכונית אפשרי שהמחקר צודק בחלקו אך למשל דוגמא אחרת . קודם נסעתי בטויוטה אוונסיס המעבר לפריוס מהווה: חיסכון של למעלה מ100 אחוז בדלק המכוניות בעלות אותו מחיר . לגבי הכתבה - אני לא מכיר מכונית דומה עם אותו חיסכון בדלק. אשמח להכיר. אגב נתון צריכת הדלק שלי בפועל הוא כ -17 קמ לליטר . ( רחוק מאד מהפרסומים של 24 קמ לליטר אבל זה נכון גם לשאר המכוניות שהיו לי.) באוונסיס בפועל היה קצת מעל 8 קמ לליטר. אני נוסע מעל 40,000 קמ בממוצע שנתי יוסי | 06.08.11 (ל"ת)
7. סבבה, אבל מה הם באמת האלטרנטיבות שלא מכירים? אני מבין שזה לא מטרת הכתבה - אבל בלי אזכור של מכוניות שאנשים לא מספיק מודעים אליהם (או לפחות לינק לכתבה אחרת שתספר על ההיצע הזה שלא יודעים שהוא קיים), אני מרגיש שקצת עבדו עלי... אני לא בטוח שהפריוס היא באמת פחות טובה מהמתחרות. הלוואי ויסבירו לי למה כן ומה הן המתחרות. מולי | 06.08.11 (ל"ת)
6. מצטער. במדינת הלבנט, עתירת קופי האדם, יש נושאים חשובים יותר לטפל בהם כרגע. בקיצור - תגיעו להפגנה הערב. הארנב | 06.08.11 (ל"ת)
5. כרגיל הסוציולוגים טועים טויוטה היא מותג ידוע ולא חדש. למעשה זה מותג המכוניות המוביל בעולם, ולכן אין פלא שגם בתחום המכוניות ההיברידיות היא מובילה, וזאת בלי קשר לשום פוזה. שאלה פשוטה לכותב - כמה מכוניות היברידיות יש בכלל? התשובה שאין הרבה. מי שרוצה מכוניות כאלה (לא חשוב מאיזה סיבה) הבחירה בפריוס היא אחת המעטות שקיימות. הפורש | 06.08.11 (ל"ת)
4. Stolen from Freakonomics Stolen from Freakonomics of exactly one month ago Maya Feba | 06.08.11 (ל"ת)
3. אבל הפריוס כן יותר טובה למרות שהמחבר צודק חלקית הפריוס מאובזרת ברמה של מכוניות יקרות יותר, החשה יותר מרווחת מהקמרי (טויוטה), אמינה ונוחה. נכון, היא יוצרת באזז בגלל התדמית, אבל הקביעה שהיא נמכרת רק בגלל זה שטחית ולא מבוססת. האם המחיר שלה ריאלי? (152 א"ש) כנראה שלא, האם ההפרש במחיר בינה לבין (לדוגמא) מזדה 3 מוצדק? . כן חלקית. האם ההברידית של הונדה (אינסייט ברמתה?) אנא בדוק בעצמך ותגיע לבד למסקנה אייל | 06.08.11 (ל"ת)
2. אבל זה בדיוק כמו החברות ש"תורמות" לחברה טוב לב ופילנתרופיה אמיתית זה "מתן בסתר". כל הקרנות והתרומות של עסקים זה אך ורק למען התדמית הציבורית (טוב, נו, והקלות במס). אז מה בעצם זה מחדש לנו כאן? גם אני מגיבה | 05.08.11 (ל"ת)
עשית ולא גילית - האם אכן עשית?
35 תגובות לכתיבת תגובה