אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פסח בא - תנועת דרור ישראל רוצים לשנות את השיטה

113 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

102.
קריאה לחברה של דרור ישראל להגיב על 25
אני הרי יחד איתכם בכל תגובותיכם להורים. יחד עם זאת חסרה לי תגובתכם למשפט שכתבתי בתגובה 25 : "עונשם של אלה שלא עוסקים בפוליטיקה שאידיוטים מהם מושלים בהם" . לא נראה לי שאת ההורים תגובתי 25 מעניינת ועל כן סביר שהציון 11-מראה לדעתי התנגדות אילמת שלכם לתוכן התגובה וחבל, שמא אני טועה?
יענקלה טל , האיש של עטליה אוברמן | 20.08.11
100.
עזבתי את הנעור העובד ואני לא מצטער על רגע שהייתי שם
כל ההורים והמבקרים המלעיזים. אני עזבתי את תנועת הבוגרים של הנוער העובד לפני שנתיים. בגיל 27. כל השנים שהייתי שותף למפעל היו טובות וחשובות. לא מרגיש שפספסתי משהו. לא מרגיש שהעולם התקדם בלעדי. קיבלתי המון כלים חשובים לחיים. בסופו של יום מדובר בחבורת אנשים בוגרת וערכית. ורצינית. אף אחד לא נמצא שם כי מכריחים אותו. וכל אחד יכול לעזוב מתי שבא לו בדיוק כמו שאני עשיתי. כל הורה שמתלונן על התנועה כנראה לא סומך על הילד שלו ושיקול הדעת שלו וחבל
עמי | 15.08.11
98.
הצטרפו לדף הפייסבוק של נייר הלקמוס ועזרו לנו להוביל שינוי חברתי
נייר הלקמוס היא תכנית לשינוי הפרדיגמה הכלכלית חברתית בישראל. מוצעים בה מספר צעדים ברורים ומעשיים שביצועם יביא לצמצום אי השוויון בחברה לצד צמיחה כלכלית. כדי לקרוא, להכיר ולתמוך כנסו לדף הפייסבוק שלנו: http://www.facebook.com/lakmuspaper
נייר הלקמוס | 14.08.11
96.
חלוציות עכשיו
לכל האנשים/הורים שבשם הפנסיה (ההולכת כנראה להיות לא מובטחת לכל אחד במדינה כאן חוץ מלעשירים ביותר..)מנסים לדכא את החלומות של הילדים שלהם ושל הצעירים של היום, האם גם לחלוצים שעלו ארצה בראשית הציונות ובהמשכה הייתם קוראים לא לעלות בשם הפנסיה הלא מובטחת שם בארץ ישראל? כנראה שכן. כל דור צריך גם חלוצים אשר מוכנים לחיות בצניעות ולהיאבק את המאבק לחברה טובה יותר, ובשעה היסטורית ויפה זו בה כוחות רבים מתאחדים למאבק זה אני מציע שתזוזו הצידה.
 | 14.08.11
95.
אבנר היקר ושותפיו
אמנם לא כולם היו שותפים ברגע בו קבעו את המסגרת לחיים אותם בוגרי התנועה מנהלים, אך כל בוגר בוחר בעצמו אם לחיות כך או לא. לנוכח הפערים החברתיים, ההפרטה התפישתית והפיזית מאיש את רעהו והגזענות שבארצנו קמה לה תנועה של צעירים אשר שמה לה למטרה למגר חולי זה ולהיות מדרכים בחברה. בישראל של היום לעסוק בחינוך דהיינו "להתפשר" על איכות חיים מתחת ל"ממוצע" בייחוד כאשר אינך חלק מאיחוד כזה או אחר של מורים. אנשים רדיקלים שחיים במסגרת זו, בתנועה, דורשים מעצמם המון על מנת להביא לשינוי במדינת לטובת דרך חיים צודקת לכל. דרך התנועה היא דרך החינוך ולא דרך היועץ מס, המהנדס או הרופא. אנשים שרואים עצמם עוסקים בחינוך וטוב להם במסגרת בוודאי שיבחרו להישאר בה, ולא סתם רבים מעוזביה ממשיכים לעסוק בחינוך. בתוך הבחירה ישנה, כמו שהורים ומתנגדים רבים אוהבים להגיד, הקרבה גדולה של הגשמה עצמית, יציבות כלכלית מובטחת וחיי משפחה נהדרים. על שני הסעיפים הראשונים אומר שהינני רואה אותם מתקיימים בצורה כה יפה בעיקר בקרב משרתי הקבע (לפחות אלו הנמצאים שם מתוך תחושת שליחות) ובקרב מנהלים מחוננים שגם ובמקרה חברתם נפלה ימצאו מעסיק חדש. הסעיף השלישי אמנם לא לגמרי רווח בקרב חברי התנועה, ועם זאת הוא אינו מובטח לאף אחד אחר (וזאת מבלי להציץ על נתוני גיל הנישואין העולה ואחוז הגירושין הגבוה). הפלא ופלא, השנים עוברות וצצים להם תפקידים ועיסוקים שונים בתנועה (מורי של"ח, בית דפוס ואחרים) כמו בעולם ה"חיצון". מסגרות חדשות לחיים מתפתחות. חתונות מתקיימות . ילדים נולדים. לא הכל ורוד והכל ראשוני גם לאלו הנמצאים במסגרות הותיקות יותר. אנו חברי תנועת דרור ישראל בשאיפה מתמדת לשנות ולהשתנות. להיות יותר טובים, כפרטים וכחברה. אין הקרקע בה אנו עובדים מוכשרת לגמרי לחזוננו, ועל כן אנו נתקלים בקשיים ועומלים רבות למעננו, אזרחי מדינת ישראל להווה ועתיד ראויים יותר.
חנן | 14.08.11
91.
לחבר התנועה תגובה 86
לבי לבי לך ולחבריך חברי "דרור ישראל" החיים בעיניים עצומות. הגיע הזמן לפקוח את העיניים ולהבין שלא אתם בחרתם בדרך החיים הסגפנית בה אתם נמצאים אלא מנהיגי התנועה בחרו בדרך זו עבורכם ובמהלך הסמינרים האינסופיים הכניסו למוח שלכם שזו בחירתכם. היום אתם בטוחים שזה רצונכם אבל דרככם אינה דרך הטבע וככזו אין היא באה מרצונכם וגם אין בה כל עתיד. האם אתם באמת חושבים שעליכם לעבוד מבוקר עד ערב, להעביר את שכר עבודתכם לאחרים ולהשאיר לכם קצבת רעב בלבד. מה הם חייכם הנוכחיים אם לא עבדות במלוא מובן המילה? קומו, צאו מהמחנק, החלו בחיים נורמאלים והיו אזרחים מועילים למדינתכם. הגיע הזמן למחשבה אישית ללא שוט המדריך.
אבנר | 13.08.11
90.
דרור - עלה נעלה
כמה אני גאה להיות סבתא לצעירה שעשתה את כל המסלול מהקן בשכונה, דרך קורס מדצים והדרכה, דרך שנת שרות לא קלה, דרך שרות בנח"ל בגדוד קרקל, וכעת בקומונה בכרמיאל. הנכדה שלי גרה עם קבוצת איכות - חברים מכתה ד שהלכו יחד על פי בחירה, וכעת הם מגשימים את חלומם, מתפתחים ושואפים להעניק ממה שיש להם לאלה הזקוקים לכך. יש בחברה הישראלים מקומות רבים שהפעילות הזאת מצילה אותם וללא הקבוצות האיכותיות האלה - הם היו מסתובבים ברחובות ובבתי הכלא. יישר כוח לתנועת הנוער העובד, שגם אני הייתי חניכה ומדריכה בה, ובעיקר לפסר ולבוגרי התנועה - דרור, אותם אני מכירה מקרוב וממשיכה לעכוב אחר פעילותם. אל דאגה, הורים יקרים. זהו דפוס חיים אחר, בלתי מקובל, אבל עם המיטען העודף שהנערים האלה מגיעים לצורת החיים המיוחדת הזאת - אפשר לסמוך עליהם. תנו להם להחליט מה טוב להם. הם לא מנוצלים. הם בחרו לעשות מה שטוב למדינה וגם להם בתוכה.
לאה קריב | 13.08.11
88.
חברי תנועה נפלאים וכואב עד כמה מנוצלים
הייתי בנוער העובד והייתי קומונרית בנוער העובד, בעבר. החברה היום עושים דברים נפלאים ויבורכו על כך. יחד עם זאת, שוחחתי עם בוגרים שעזבו ומתארים חיי כת ושטיפת מוח ומשוחחת עם בוגרים שנמצאים בתנועה, נפלאים נאיבים וחושבים רק על היום, רק על המדינה ומוכנים לתת הכל למענה.אינם מודעים למצבם האישי האמיתי. המחאה צודקת וחברי התנועה צודקים. הכל נכון, רק הדרך איננה נכונה. גם חברי הקבוצים שחיו ללא פנסיה ורק עם אידאולוגיה, הבינו את טעותם הגדולה. לא נכון ללכת אחורה. נכון להתקדם עם הזמן. להמשיך עם האידאולוגיה והדברים היפים שעושים אך עם סכום של 2000 שקלים בקופת הפנסיה, שנחסכו במשך 9 שנים של התנדבות, הנוער יפול למעמסה על המדינה (כי הוריהם שתומכים בהם היום, כבר לא יהיו) ולא בטוח שיהיה מי שיעזור להם. לא מגיע לנוער המעולה הזה שכולו אידאלים ומעשים טובים להגיע למצב של פת לחם ועדיף שמישהו יתעורר כבר עכשיו ויפקח עיניים. אנחנו כולנו בעד הפעולות הנפלאות ויבורכו אך לא מגיע להם עונש על כך. בנוסף, מנהיג של תנועה אמור לשמש דוגמא. לגור עם כולם בתנאי קומונה אבל הוא כבר מבוגר יותר, והתפכח, אבל משתמש בצעירים להאדיר את שמו וחלומותיו.
רחל | 13.08.11
86.
בעיקבות תגובה 79
כן, בוגר ועוזב התנועה אומר שהתנועה מזכירה לו כת. ולא רק לו. אם כך, רצוי שמתנגדיה מבין חניכיה, בוגריה והורים לאלה שעדיין כלואים בתוכה יפנו למרכז לנפגעי כתות. אולי בעזרתם ניתן יהיה לחלץ משם את בני הנוער הנפלאים שטופי המוח הכלואים נפשית ופיזית שם.
יאיר | 13.08.11
85.
כמה סיסמאות ואף הצעה רלוונטית אחת מבחינה כלכלית
ביבי רע, נתניהו עושק, אוהב טייקונים, רשע, נחש שרוצה שכולם יסבלו. ביבי אסון, קפיטליזם זה רע, כסף גדל על עצים. יש לי שיטה חלופית, נחלק לכולם כסף ופנסיות, ונעלה את שכר המינימום, ונחזיק את כל הקרקעות בידי המדינה, והפקידים שלנו שעובדים תשע עד חמש ואסור לפטר אותם, ויקבלו אחלה משכורת מלא לעשות כלום, ידאגו שהכל יהיה טוב והחיים יהיו יפים. ונחלק את כל התקציב לכולם. וניקח מהעשירים וניתן לעניים. צדק חברתי. כמו פעם. כמו בקיבוצים. החיים הטובים. דשא, בריכה, מתנדבות שבדיות. איזה כיף יהיה פה אם נעיף את ביבי. ונעשה שלום. תורך דקה. כי הבעיה היא המתנחלים הפרזיטים והחרדיפ הפרזיטים ולהיכוד המסריח והמושחת. ונעשה פה ערבות הדדדית. כלולנו ערבים זה לזה. חוץ מהמתנחלים והחרדים. כמובן שהם חארות. אחחח איזה כיף זה מהפכה.
קשקושים קומוניסטיים | 13.08.11
84.
"עיניים להם אבל אם לא יראו, אוזניים הם אבל הם לא ישמעו"
הורים וקרובים יקרים, אנחנו אומרים לכם ביותר מניסוח אחד את מה שעל ליבנו, אבל כנראה שכשבן-אדם לא רוצה להקשיב, שום הסבר לא יעזור. אנחנו חיים טוב, אוכלים טוב, מקיימים חיים מלאים עם החברים הכי טובים שלנו ובתוך כל זה גם היינו חלק מרכזי מהקמת המחאה החברתית הגדולה ביותר בתולדות המדינה. יש לכם טענות על פנסיה? עתיד ילדיכם? לגיטימי, אתם דואגים להם, אבל מאיפה יש לכם את החוצפה לקרוא לתנועה שטיפת מוח? ובמיוחד החבר שעזב בתיכון- אתה לא יודע שום דבר מבפנים, היית חניך ומד"צ, לא חווית את החיים, אז שלא תעז להכפיש את איך שאני חי, כמו שאני לא מעיז להגיד שבגלל שלמדת תואר מסויים או עשית בחירה מסויימת אז החיים שלך לא שווים כלום. אנחנו אנשים בשר ודם, עם בחירות אמיתיות, האמירות שלכם פוצעות ופוגעות בנו, לא בתנועה. אנחנו אלה שמדממים מהיחס המזלזל והחבלני שלכם.
חבר תנועה | 13.08.11
83.
למרות הזדהותי המלאה עם כאבו של פסח
אני חושש מאוד מהטיפוס הזה ומן התנועה שהוא מוביל בעשורים האחרונים. זוהי תנועה בלתי-דמוקרטית במהותה, מכיוון שהדמוקרטיה מתקיימת בה רק לאחר שכל גורם החולק על הקו המפלגתי שלה נאלץ לפרוש. במובן הזה היא מזכירה לי מאוד את המעבר מהדמוקרטיה של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של לנין דרך המהפכה הבולשביקית ועד לטיהורים הגדולים של סטאלין. י.ל. פרץ כתב על כך במאמרו "תקווה ופחד", והביע חשש שלוחמי הצדק של אתמול יהפכו לדיקטטורים של המחר. החזון של פסח ואנשי הנוער העובד והלומד הוא להקים חברה חלוצית-אוטופיסטית-קומונלית ומנותקת מהעולם הסובב אותה. היא מעודדת את בניה לחיות חיי כפר של צדק, שוויון ואחווה. מתוך הכרות עמוקה עם חלק מחבריה וחברותיה, הראשונים לפרוש היו אלו שבחרו לרכוש מקצוע והשכלה ומה שנקרא "לעשות לביתם." אלו שנותרו בה הם אמנם אידיאליסטים שוחרי צדק, אך הם על פי רוב טיפוסי חסרי שאיפות אישיות וחריצות יוצאת דופן. אם מאבקם ייכשל, יישארו רפתנים, עובדי גד"ש ומחנכים. אם יצליח - יהפכו פוליטיקאים מדושני עונג כמו אבותיהם הקדמונים מבננין הועד הפועל של ההסתדרות.
ישעיהו | 13.08.11
81.
ליברמן צודק - גן עדן , אבל רק לעשירים
גם בארצות הברית אחוז אחד מהאוכלוסיה מחזיקים ב- 48% מהנכסים , והעשירים שם משלמים רק 15 אחוז מס. בישראל המצב דומה , ואף גרוע בהרבה . ממש עשו כאן הכל כדי להעשיר את העשירים . כי פה המציאו קפיטליזם נטול תחרות . וגם מיסוי נמוך לעשירים . מתברר שהם הטייקונים, משלמים בפועל רק שמונה עשרה אחוז, בעוד שעל שמונת אלפים שקלים משלמים כולם כבר ארבעים אחוז. ועל היצוא , כמו חברת טבע , לא משלמים בכלל מס . אמר ליברמן -"גן עד ן" . הוא צודק - גן עדן לעשירים, בעוד שרוב העם בקושי מתקיים. אפילו רופאים בקושי מתקיימים .
אליהו  | 13.08.11
80.
סוף כל סוף מישהו מדבר על הפנסיות שלנו שביבי גוזל מיתנו 1/3 מהם !!!
הגיע הזמן לנהל את הפנסיות שלנו ע"י הממשלה, עם אג"ח יעודי, ולא ע"י השוק הפרטי שגוזר על גבינו קופון שמן ומעביר הלאה לעושק הבא. את החטא הזה ביב גזר עלינו יחד עם בכר . זה לא נפל עלינו במעמד הר סיני וחיבים לשנות את זה ומהר.
גונן | 13.08.11
79.
מה קורה בנוער העובד והלומד?
תגובות 29 41 42 ו 46 הן תגובות חשובות מאוד לפי דעתי הייתי והדרכתי בנוער העובד תקופה ארוכה ולמזלי יצאתי לפני שהתחילה כל ההגזמה שאחרי התיכון מצחיק שבתחילת הכתבה פסח מדבר על שטיפת מוח, מי שיסתכל בכנסים שהתנועה מקיימת, בסיסמאות הריקות, במחויבות הטוטאלית, בטקסים הכמעט פגאניים יגלה במהירות מהיא שטיפת מוח אמיתית שנעשית לילדים בגיל הפגיע ביותר לדברים האלו. בקיצור מי שרוצה ללמוד על שטיפות מוח שיחקור את הנוער העובד והלומד, זאת אני אומר אחרי שראיתי הכול, ואפשר לראות את קצה קרחון התוצאות של השטיפה הזו בחלק מהתגובות שבכתבה התנועה שחרטה על דגלה להילחם בניצול בתנאי העבודה לילדים ובני נוער היא הנצלנית הגדולה ביותר, תחת תירוץ של התנדבות היא גורמת לאנשים לבזבז את החיים שלהם לגמריי, עובדים מהבוקר עד הערב וללא כל גמול אמיתי, לוקחת נערים ונערות בשיא הפוטנציאל והורסת להם את העתיד אני לא טוען שחלק מהעבודות שנעשות אינן חשובות, אבל אסור לזה לבוא על חשבון החברים עצמם סביר להניח שכל מה שאני אומר כאן נשמע לכולם מופרח ולא הגיוני אבל הייתי שם ראיתי הכול, הגוף הזה יותר מזכיר כת מאשר תנועת נוער החרטה והדאגה העיקרית שלי (בחיים בכלל) היא לגבי החניכים שגייסתי לתנועה בזמן שהייתי מדריך, באותו זמן לא חשבתי עד הסוף על ההשלכות שיכולות להיות לדבר על החיים שלהם, ואיך התנועה יכולה לקחת שליטה על החיים שלהם, המחאה הציבורית היא מחאה במקום, אבל פסח הזה הוא בסך הכול עוד עסקן שמנסה לקפוץ על העגלה גם אם הוא באמת תורם הרבה מהמרץ שלו (או יותר נכון מהמרץ של הנתינים שלו)
הייתי שם | 13.08.11
78.
ל-חנה (28) . המענה של 32 לתענותייך על תנועת דרור וראשיה נכונה ברובה , אך גם בדברייך יש אמת!
אני מכיר ילדים (בוגרים) שלנו הפעילים בקומונות. הם לא יתעשרו ואף לא יגיעו לבית משלהם אם ימשיכו שם מעבר לגיל מסוים. יחד עם זאת הם מלאי סיפוק ובטוחים בקיומם הכלכלי. חלק מהם פועלים בקומונות גם מתוך בררת מחדל פנימית אישית, ואולי ילדך /ילדתך אחד מהם. מוטב כך מאשר מיחוץ למסגרת בונה (לזולת), שם הם עלולים לאבד עולמם ועולמך. שיטת הכלכלה האמריקאית ה"חדשה" שביבי ודומיו נעולים עליה לא היתה מקלה עליהם בחוץ. אל תשכחי שאת המדינה הזו הקימו בעיקר צעירים שהלכו נגד הזרם של משפחותיהם בגולה (עליות ראשונות בעיקר, ופליטים נרדפים מהגולה) ועם תקוה גדולה חסרת הסבר רציאונלי. מוטב שאת ואנחנו נמשיך לעודדם מתוך אמונה שמקומם לא יפקד גם לעת זיקנתם.
מייק | 13.08.11
76.
הייתי חבר בתנועת הבוגרים וכן היו בעיות אבל העשייה של האנשים שם היא עבודת קודש וצריך לכבד את בחירתם
יש משהו בטענות ההורים לגבי הלימודים והשכר שחברי התנועה כביכול מקבלים אבל עם הזמן הדברים משתכללים ומתקדמים ומוצאים פתרונות להרבה דברים. האנשים האלה הם מלח הארץ זה אותם אנשים שלא משנה מה יגיעו למילואים ויקראו לכולם להתגייס לקרבי זה אותם אנשים שיגיעו לשכונות המצוקה הכי נידחות בישראל שמדינת ישראל מזמן שכחה מהם. זה אותם אנשים שבמשך מלא שנים הלכו והניפו את דגל הצדק החברתי בעוד כל שאר העם לעג להם ולפועלם בזכות שומרי הגחלת הזו קמה המחאה והיא חיה ונושמת. אני ועוד רבים כמותי שגדלו בתנועה והתחנכו בה לוקחים חלק בהפגנות והרבה מאיתנו הם הפנים החדשות של מפלגת העבודה ואנחנו אלה שבעטנו את ברק החוצה ואת חבריו שלא יספרו לכם אחרת שלי יחימוביץ שואבת את כוחה במפלגה מאקטיביסטים יוצאי התנועות הככחולות אגב לא רק הנוער העובד גם המחנות העולים ותנועות סוציאליסטיות נוספות. להורים אני אומר תעריכו את מה שהילדים שלכם עושים הם עושים עבודת קודש למענכם ולמען עתיד הנכדים שלכן. במקום לבוא בטענות לפסח ולראשי התנועה הייתי בה בטענות לממשלת ישראל שבמשך שנים מצמצמת את תקציב החינוך ובפרט את תקציב הנוער ולמעשה בתהליך איטי מנסה לחסל אותן. אם המדינה הייתה מבינה כמה האנשים הללו הם חשובים לקיומה היא הייתה ממזמן מתקצבת אותם במקום לתקצב אברכים בישיבה או כל מיני אוכלי חינם אחרים שרק גוזלים מהמדינה.
אייל | 13.08.11
74.
הפנים האמיתיות של הפוטש מופיעות
החולצה עם השרוך האדום ( והלבן) מחזירים אותי לייאוש של עולה חדש השנות החמישים, שהבין שאם אתה לא מפאיניק- אבוד לך. נזכרתי גם בבן- אהרון שאמר ( אחרי 77 ) שיש להענישאת העם. שוב הקומוניזם מרים ראש?? צריך כבר להיערך לפרוטקציוניזם, להעדפת אנשינו וכל הרע של המדינה, בגללה אמרו במיתון של 66 - האחרון בלוד ( עכשיו נתב"ג) שיכבה את האור. אסור לתת לזה להתפתח.
דני | 13.08.11
72.
למדריכי היקר,לשעבר ישר כוח!
אנחנו בתקופה מרגשת והסטורית,הצמר גפן שהיה תקוע באוזני העם ששמע את סיסמת הצדק החברתי יצא. האלרגיה לרעיונות סוציאליסטים תמה. אנחנו זקוקים לתבונה שלך ולניסוח הרהוט שלך , כמו בהצלחתך לסחוף את הנוער לעשיה חברתית ערכית. עלה והגשם ישי
ישי אייל | 13.08.11
61.
יישר כוח - פסח האוספטר !!!! המשך בעבודתך הברוכה. ולענין הפנסיות שהזכרת -
השחיקה שלהן, בגלל מדיניות נתניהו, כבר כאן !! לפי שיטת נתניהו, המישחק בבורסה כבר שחק אותן, רק בשבוע האחרון - ב-6% !!!!!! חבל מאוד שהמפגינים, בני הדור הצעיר, מדגישים רק את ענין הדיור וענין יוקר המחיה. אלו אמנם דברים חשובים ביותר, אבל גם העתיד שלנו כפנסיונרים שיצטרכו לחיות לאחר גיל פרישה למשך עוד 20 - 30 שנה מכספי הפנסיות שצברנו - העתיד שלנו בסכנה גדולה. ואת העתיד הזה הרי מעגנים בחוקים וקובעים נוהלים כבר עכשיו. ולכן צריך להלחם על נושא הפנסיות באותה התמדה ובאותה נחישות כמו על הנושאים האחרים של המחאה.
יעל אטיאס | 13.08.11
59.
זו שאלה של אמות מידה
חנה, מיכל ו"אמא מודאגת" - האם חשבתן פעם שילדכן אולי אינם שואפים לאותם חיים זעיר-בורגניים שאתן חיות, ושאולי אמות המידה שלהם ל"חיים טובים" שונים משלכן? אימי תמיד רצתה שאהיה עורך דין, אבל בשלב כלשהו היא הבינה שזה לא מה שאני רוצה לעצמי ושעלי למצוא את דרכי בחיים בעצמי. היא התאכזבה אבל התגברה על זה. ילדיכן בחרו לעצב את חייהם בצורה שונה ממה שאתן תכננתן וחלמתן עבורם, ואני מבין שזה כואב לכן, אבל עליכן לבטוח בהם ולהאמין שאלה החיים שהם רוצים לעצמם, ככה הם מדמיינים את עתידם - ואם יתחרטו, ואם יחליטו שעשו טעות, יעזבו, ילכו לחפש את עתידם במקום אחר. אבל בינתיים, בזמן שהם חברים בתנועה, הם מעצבים את חייהם יום-יום בצורה שמתאימה להם. אני בעצמי עזבתי את התנועה לפני חודשים מספר משום שהחלטתי לרדוף אחרי חלומות אחרים בחיים שלי, ואני באמצע שנות ה-20 של חיי. כמובן שאיני יודע מיהם ילדיכם, אבל אני יכול להגיד לכם ברמה גבוהה למדי של ביטחון שלא חסר להם דבר, לא בחומר (אפילו פנסיה יש להם) ואני מקווה שלא ברוח.
ר | 13.08.11
56.
לכל המודאגים...
גם לי שני אחים בתנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד, עזבו אם יש תואר,או אין תואר, יש קיצבה או אין קיצבה. הסירו דאגה מליבכם - במקום להסתובב בהודו ולחפש את עצמם הילדים שלכם משנים את העולם. דואגים להפוך את המדינה שלנו לראויה, למקום שכולנו יכולים להיות גאים בו. ומעבר להשלכות שיש לפעילות שלהםברמת המקרו, על המדינה - היו בטוחים שהם עצמם מרוצים, שלמים, בטוחים, ערכיים ומסופקים. וזה שווה הרבה בעולמנו. וכן, אולי חלק מהקרדיט מגיע גם לכם ההורים? :-)
מיכל | 13.08.11
55.
דרור ישראל-מלח הארץ
אחייני גיא גולדשטיין הינו מנהיג וחלק בלתי נפרד מדרור ישראל שנים רבות.אלו חבר'ה משובחים אחד אחד! מלח הארץ ממש.חבר'ה שבראש מעייניהם חינוך ,נתינה והסתפקות במועט. הם נדירים בימינו בלי קשר למחאה האחרונה ,הם פעילים ותורמים רבות לחברה .יישר כוח!
אורית | 13.08.11
54.
בצד של הטובים
אני חבר בתנועת הבוגרים של הנוער העובד. אני לא רק מסתכל על הסיפור הזה מבפנים, אני גם כותב אותו, ביחד עם חבריי ושותפיי. צאו מהסרט. אנחנו אנשים, פקוחי עיניים, פקוחי לב, אנחנו חיים בעולם, אנחנו בוחרים בתוכו מה שטוב לנו, אנחנו לא מתביישים גם להביט אל העתיד ולחשוב אותו, גם העתיד האישי, וגם העתיד החברתי, אף אחד לא "מוביל" אותנו באיזה חליל קסם, כל אחד מנגן את הצליל שלו ויחד אנחנו יוצרים מנגינה. מנגינה שעכשיו גם יותר ויותר אנשים מצטרפים אליה: "העם דורש צדק חברתי!"
ירון כספי | 13.08.11
52.
מי שמציב מטרה ולא מציע דרך כאילו לא אמר דבר
שלום לכולם מי שמציב מטרה ולא מציע דרך כאילו לא אמר דבר. אין ספק שקיימת בעיה וחובה עלינו לתקנה, השאלה היא כיצד. להפגין ולהתריע זה טוב וחשוב ,פעם פעמיים שלוש אך מה ייצא מיזה,מתאיפים ומפסיקים והכל חוזר על עצמו. חובה להציע פתרונות ,דעתי היא שבמידה ונרד לשורש הבעיה שאביאה למצבינו היתה כתובה על הקיר מיזה שנים רבות ,והיא ריבוי פרורי מפלגות . העם בגדול מחולק לשלוש ולכן צריך לגרום לכך שיהיו שלוש מפלגות ימין - כדוגמת ליברמן שמואל- כדוגמת חנין והמפלגות הערביות והיתר מרכז ,אין אבדל ההשקפות הפולטיות ביניהן ,בין ביבי ,ציפי ,ברק,ומי שינהיג את מפלגת העבודה. לצערי אי איחודן לגוף אחד נובע ממניעים אישיים ואותנו העם זה לא צריך לענין. בוא כולנו ניקח על עצמינו מטרה "שלוש מפלגות בלבד". ע"י העלאת אחוז החסימה ל-20% . זה הפיתרון יהיו 3 מפלגות מפלגה אחת דומיננתית שתוביל 4 שנים תהיה טובה תמשיך לא טובה ,תוחלף לאחר 4 שנים
חנוך מליס | 13.08.11
51.
למיכל תל אביב
צר לי שאת רואה את החינוך ודרך החיים שתנועת הנוער העובד מקנה לחניכיה ולבוגריה בעין כל כך צרה. בתור חבר בתנועת הבוגרים עד לא מזמן אני שמח להגיד לך שגם אלא שבוחרים לעזוב את חיי הקומונה מצליחים לחיות, ושהערכים שקיבלתי שם ממשיכים להקנות לי דרך גם היום. בסופו של דבר מה שכל כך מרגש במחאת האוהלים הזאת היא הצורה שבה אנשים לומדים להסתדר ולהתמודד אחד עם השני (בעיקר ההבדלים בינינו), ולקבל אחד את השני, שזהו בעצם לב ליבה של החינוך התנועתי. אני מקווה שתנועת הנוער העובד תמשיך לקחת חלק מוביל במחאה הכל-כך צודקת הזאת ושאנשים יהיו מספיק חכמים להבין מהו בעצם השינוי הנדרש פה, בשיטת השליטה ההזויה הזאת של ביבי.
אליקו | 13.08.11
49.
לכל נפגעי הנוער העובד והלומד והגרעינים-בתור קרובת משפחה, אני עצובה לאמר כי:
מנצלים ניצול ציני חבורה של אנשים שהם מלח הארץ! החברה' חיים בתנאים לא קלים, בצימצום עם קצבה מצחיקה כשהם עובדים יומם ולילה! מי שיוצא מהתנועה (כמעט כולם בסופו של יום, כי אין חזון ואין עתיד ואין שם כלום!), מוצא עצמו כמו תינוק שלומד ללכת בפעם הראשונה. וזאת משום העידוד ללמוד חינוך במקרה הטוב או לא ללמוד כלל. לא ירחק היום שבו יגישו תביעה ייצוגית נגד המפעל "הקדוש" הזה שעושק את פועליו הנלהבים ומלאי החזון והופך אותם לבלתי רלוונטים בעולמנו. ולמי שנעלב שיוצאים נגד פסח מעל גבי האינטרנט- כנראה אין לך ילדים, אם היו לך לא היית ישן בשקט בשעה שילדיך מנוצלים!!!! ואין דרך אחרת לאמר זאת! כשמסתכלים על כל הסיפור מבחוץ-תמיד רואים יותר טוב. ללא כל קשר, הנני תומכת נלהבת של המאבק.
מיכל | 12.08.11
48.
לחנה, מרכז. קצת כעוסה ומצולקת
תראי חנה יש מצב גדול שהחוויות שלך מהתנועה היו לא טובות יש מצב שאת עזיבתך לא ידעו לגבות יש מצב שעזיבתך הייתה כואבת ויש מצב שאת סתם מכירה אנשים שחיים ככה.\ התנועה היא תנועה מורכבת כמו שהחיים שאת חייה עכשיו מורכבים את כעוסה על משהו שקרה לך או שאת סתם מעבירה ביקורת. התנועה היום שונה ביכולתה ובכוונותיה יש אנשיפ שהולכים ללמוד ובטח לא תעודת מדריך אלה תואר בהוראה וגם בכלכלה ויש גם ילדים קטנים שנולדו בתנועה ומשפחות ויד עוד הרבה מאוד דברים שאת לא חלק מהם היום. א. תךזכרי מאיפה באת תזכרי את הרגעים הראשונים שלך כחניכה כי אם זה רק מה שאת יודעת להגיד על התנועה את כפויית טובה ולא משנה לאן תלכי זה יהיה אופייך. ב. ממליץ לך לפרק אם עצמך תתחושות או עם אדם קרוב ג. אם את רוצה באמת להגיד למה התגובות שלך כאלה ועל מה את כל כך עצבנית תוכלי לדבר איתי refaelsagiv@gmail.com לא נראה לי שתרצי יש לי תחושה שאת לא רוצה שום דבר חוץ מלעמוד על צדקתך בדבר
רפי | 12.08.11
47.
להורי החברים
יפה, חנה ואמא מודאגת - גם ההורים שלי לא שלמים עם הבחירה שלי להיות חבר תנועת דרור ישראל. זה בסדר ולגיטימי. גם לגיטימי לדאוג לנו - הילדים. באופן אישי הייתי מאוד נפגע אם ההורים שלי היו בוחרים לתקוף את כל אורח חיי, כך - בפרהסיה, בדיון אינטרנטי. זה היה פוגע אנושות במערכת היחסים האישית שלי איתם - ואני מקווה שילדיכם סולחים לכן על התנהגות בוטה כל כך ברמה הבין-אישית. אני בהחלט חושב שיש לנו מה לחשוב ולתכנן לעתיד. בחרנו דרך לא קלה ולא סלולה. זה לא שהדרך של אנשים אחרים בהכרח כן סלולה ופשוטה - אבל שלנו בוודאי שאינה כזו. יש דברים שיצתרכו להשתנות - יש דברים שמשתנים כבר עכשיו. זה לא פשוט לעשות משהו חדש. יש מחיר להעזה, אי אפשר להתעלם מכך. יש לנו בדרך גם הרבה סיפוק. אני לומד המון, בכמה וכמה צורות, ומגוון מאוד רחב של נושאים. איש לא מחזיק אותנו בכוח, ואנחנו בוחרים את דרכנו בעצמינו. הייתי מציע לכן לבחון מה הן אמות המידה של ילדיכן לחיים טובים ונכונים, ולנסות ולגבש איתם אמות מידה משותפות. ייתכן וישארו חילוקי הדיעות - אבל אם רוצים להמשיך בתיקשורת בריאה - ובחיי משפחה נעימים - צריך לדעת גם לגשר אל מעבר לדיעה. להראות אהבה וגם לשחרר את המושכות.
ניצן צבי כהן | 12.08.11
45.
לכל החוששים לעתידי הככלי
נכון, המצב לא פשוט. מוכנים להתחלף איתי? אם כ אחד מכם היה מוחה טיפה מדי פעם, או לפחות היה עוסק בחינוך, לא היינו צריכים תנועו בוגרים. מה אתם רוצים? אם לא יהיו קומונות ולא מחאה אמיתית המצב הכלכלי שלי יהיה טוב בעתיד? נכתב מהטלפון החכם שלי (למרות שאני מתנועת בוגרים).
עוד אחד | 12.08.11
43.
התייחסות לדברי זהבה הבר מראשון לציון
זהבה הבר היקרה, עם כל הכבוד, לדעתי את מדבררת בשני קולות. האם חשבת פעם שאחרי שהאפרוח בוקע מהביצה אין יותר שום ערך ומשמעות לקליפות ואין להן יכולת להשפיע על המך דרכו של האפרוח? מצד אחד את לוקחת לעצמך קרדיט על תמיכתך בפועלו של הבן שלך ומצד שני את תוקפת באופן חסר כבוד את פסח, העושה עבודת קודש נזירית, כשזה מלווה ב"הנחות" שלמעשה לי מובן שאת חושבת עליהן כ"עובדות" שאין את כלל יודעת האם הן נכונות. גם אם כן- אין זה רלבנטי !!! עצתי לך שקבלי החלטה כלפי הבן שלך כפי שאשתי ואני קיבלתנו כלפי שני בניה (צחי (28) ואיל (26)אוברמן) הפעילים בתנועה הבוגרת של הנוער העובד:והחיים בקומונות : אן שאת אמא פולניה שרואה הכול דרך הפתרונות האישיים ורווחתו הפנסיונית של בנך, או שאת בוטחת ללא כל סייג בבנך ומאמינה שהוא מספיק בוגר כדי לבחור בעצמו את דרכו ולקחת אחריות על חייו, כולל זקנה מכובדת על פי תפישתו. מה שאני יכול לאחל לך שבנך ימשיך ויתמיד בפעלו בתנועת הנוער העובד ואולי בעוד כמה שנים יהיה הפסח הבא שיחזיר לעם את המדינה. ולחברה של דרור ישראל: קריאתכם להורים להפסיק להתנצח נקייה וברורה. צר לי שרבים ההורים שתמיכתם בבניהם הפעילים בתנועה הבוגרת של הנוער העובד והלומד מלווה בהרבה "אבלים"....התגברו והמשיכו לחיות עם זה. אתם העתיד– הם העבר!!!
יענקלה טל , האיש של עטליה אוברמן | 12.08.11
42.
למיסיפוס מתגובה 32
כל דברי הם אמת לאמיתה ולא אתפלא אם נשלחת להגיב כמו שהגבת. כתב דברים שאין כל קשר בינם לבין המציאות. רק חסר היה בתגובתך שתספרי כי את ארוחותיהם הם מקבלים ממסעדות שף יוקרתיות. אבל האמת היא מאד מאד עגומה. גם אני ראיתי מה יש במקרר שלהם וזה - כלום. כסף לאוטובוס מבקשים מההורים, כי למה כבר יכולה קיבצה קטנטונת להספיק. אם לך טוב עם מצבה של אחותך ואולי אינך מעוניינת במצב אחר עבורה - שיבוסם לך. אבל אם תפקחי את עינייך ותביטי למציאות ישר ללבן של העיניים והמצב, אכן, יהיה איכפת לך, יש להניח שלא תישני טוב בלילה. אך אין דאגה, כשאחותך לא תתאים עוד לחיי העליבות ותעזוב את התנועה, קחי בחשבון שהיא תבוא להתגורר אצלך, כי לא תהיה לה פרוטה בכיסה וגם לא פנסיה בבגרותה. הכיני משאביך לבוא אחותך להתגורר אצלך.
חנה | 12.08.11
41.
תגובה למיסיפיס 32
איני יודעת בת כמה אחותך וכמה זמן היא נמצאת בתנועת הבוגרים. ואיני מכירה את הכותבת חנה מתגובה 29. אך האמיני לי שאני מכירה את נושא תנועה הבוגרים וחקרתי את הנושא עם אנשי מקצוע. הידוע לך מה הקצבה שלהם????? האם גם את היית מסתפקת בקצבה כזו????? האם את יודעת שחברה נפלאים אלו עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה?????? ללא משכורת ותנאים סוציאליים??. האם גם את היית מוכנה לעבוד בשכר שהוא בהרבה מתחת לשכר המינימום וללא תנאים סוציאליים?? האם בדקת מהו "התואר" ??? אז לאחר בדיקתי רוצה אני לומר לך שזהו לא "תואר" אל תעודת מדריך מוסמך. הקמת משפחה - בדקת כמה מתוך 1200 - 1500 בוגרים בתנועה נשואים, כדאי לך לבדוק. יודעת אני שאתם הצעירים אינכם חושבים היום על הגיעכם לגיל פניסה. אך מציעה לך אני שבי וחשבי ואולי דברי עם הורייך שאיני יודעת את גילם ושוחחי איתם כמה חשוב הוא להגיע לגיל פנסיה ושתיהיה לך פנסיה שתוכלי לשרוד ואולי גם במקרה במצב בריאותי לקניית תרופות. רוצה לומר ילדתי החמודה שכאם דואגת, אנני יודעת מה יעלה בגורל בני לאחר לכתי לעולמות אחרים. מי ידאג לו אז........ ומי יעוזר לו בצרכיו האישיים שבת שלום לך וחשבי רגע על מה שכתבתי לך
אמא מודאגת | 12.08.11
39.
מי אמר שאין תחליף לביבי, אז למה זה לא מצליח?
ברור שיש פה מי שיודע מה, לא לעשות, נראה שיודע מה כן לעשות , כל התאוריות הנכונות זה יפה מאד, אז למה זה לא תופס תאוצה? אולי יש בעיה בדרך ש"מוכרים" את התאוריה, הקפיטליזם כמו מפעל הפיס מוכרים, חלום, ברור שאנשים ריאליים לא היו קונים פיס ולא היו מאמינים לחלום הקפיטליסטי שדוקא הם יהיו המיליונרים הבאים, למרות קשיי הכלכלה בארה"ב עדיין מוכרים לנו את החלום הקפיטליסטי ואנשים נוהים אחריו. צריך לקום מנהיג שידע למכור את החלום הסוציאל דמוקרטי,
תמים | 12.08.11
36.
המחאה הזאת היא התגשמות של חלומות ישנים
אין מילים לסיכוי שנפתח בפנינו עם התחלת המחאה. המחאה הזו פרצה אחרי שנים רבות של מדיניות כלכלית-חברתית מכוונת שמטרת האחת והיחידה היא לפלג את העם לשבטים שבטים. כל שבט הוחלש ודוכא בגזרתו כך שלאורך שנים היה נראה שאין כל קשר בין כל אזרחיה של מדינה זו. עתה שנפתח סדק קטן ניתן לאמר את האמת שפתיחתו התאפשרה ע"י תנועת דרור. האבן הזאת, שפסח ותנועת דרור מגוללים זה שנים, והיה נראה שאיש לא יזיזה ממקומה פתאום זזה. אל לנו הצינקנים להטיל בכך רפש ! היתכן שהגרגיר יתכן בסוף את אבן הריחים ???
טמיר | 12.08.11
35.
מחשבים חישובים עם מספרים שבסוף משפיעים על החיים בפועל - באמת נורא, עדיף לשלוף מהשרוול
הבעיה עם הנוער העובד, היא שזו תנועה שמקדמת בערות. הם עושים באמת דברים טובים, אבל הבוגרים לא לומדים באוניברסיטה בהגדרה (מי שבתנועת הבוגרים). הם מוציאים עצמם מכלל החברה ומעבירים ביקורת ללא מידע מספק. אנשים רוצים באופן כללי שהפנסיה שלהם תהיה בבורסה, בעיקר כאשר הם בני 30, כי יהיה להם בסיכוי מאוד גבוה יותר כסף מאשר אם זה היה בקופת ההסתדרות. דרושה רגולציה, זה נכון, אבל אנשים רוצים שוק חופשי, קפיטליסטי, ולא קומוניסטי כושל.
חן | 12.08.11
33.
דרור ישראל - חלוצים
הורים יקרים של החניכים בתנועת דרור ישראל - ילדיכם עושים מעשה אמיץ ותורמים לעתידה של המדינה, בדומה לחלוציה ומקימיה של ארץ ישראל ! גם אז קיבלו מכתבים נזעמים מההורים באירופה שרצו אחריהם עם סוודר ומטפחת. הניחו לילדיכם להגשים את הערכים שבהם הם מאמינים וראו שמצטרפים אליהם רבבות ואלפים. במקום לעמוד ולמחות להם כפיים אתם שבים ומתנצחים איתם ועם חבריהם לתנועה. זאת הזדמנות אמיתית לראות בתפארתה של התנועה אותה בניכם הקימו - דרור ישראל היא המעשה שלהם ולא של איש זה או אחר. תודה
דרור | 11.08.11
32.
לחנה מתגובה 29
אני אמנם חיה את חיי הבורגנים והתבניתיים, אבל אחותי הוא חלק מתנועת הבוגרים של הנוער העובד, ואני חייבת לתקן את רצף הטיעונים הכוזבים (לחלוטין) שבתגובתך שנובעים או מזריקת סיסמאות לאוויר ללא כל בדיקה וגיבוי או מרצון לפגוע ולהזיק לתנועה של אנשים שמקדישים את חייהם עבור עולם טוב יותר. לגבי העוני - מעולם לא ראיתי שלאחותי חסר דבר מה. ביקרתי מספר פעמים בקומונה: המקרר מלא, יש לכל אחד קצבה אישית, ביטוח בריאות מלא, מימון טיפולים רפואיים, מנוי למרכזי ספורט, חוגים, ועוד. אם יש משהו שאני יכולה להגיד זה שאני שקטה מאוד לגבי מצבה הכלכלי. אקדמיה - באופן טבעי, התואר שיעשו רוב החברים הוא בחינוך ויש להם מסלול שמכשיר אותם לתואר שכזה. כן כן, תואר ותעודת הוראה ממש כמו בעולם שלך. נחשפתי גם לכך שיש עורכי דין בתנועה, כלכלנים וכו' הקמת משפחה - כנראה לא פגשת את דור ההמשך, עשרות ילדים מקסימים לחברי תנועת הבוגרים, שגם להם אני בטוחה שלעולם לא יחסר אוכל (ובטח שלא אהבה). "רצוי שלא להקים משפחה"? התבלבלת עם סין. מעניין מאוד למה רשמת את הדברים שרשמת, (באמת).
מיסיפוס | 11.08.11
31.
רוח של מציאות חדשה
תנועת דרור ישראל מביאה רוח של מציאות חדשה (או שמא ישנה). מציאות של דאגה לזולת, אחווה, סולדריות ועוד כלמני קודים חברתיים שבשנים האחרונות שכחנו את משמעותם. המושג "ציונות" בראשית המדינה עסק בעיקר בהקמת יישובים, אהבה ובניית המולדת. בימנו המושג "ציונות" צריך לעסוק בחינוך לשוויון בן בני אדם ובשאיפה לייצר עתיד טוב יותר לנו ולילדנו. מצד אחד עצוב לראות שעד היום חלק כל-כך קטן מהעם היה ער ורגיש למציאות הנוראית בה חיים רבים בישראל אך מהצד השני משמח אותי שבעיתות של תקווה ושינוי כמו היום יש מי שיכול לקחת אחריות ולהצעיד אותנו קדימה. אני מניח שלמוסף כלכליסט קשה היה להקדיש כתבה מהסוג הזה לאדם שלא נמצא בקונצזוס, אך כנראה שאט אט כולם מתחילים להבין שאין מנוס והשינוי חייב לבוא. פסח ותנועת דרור, כולי תקווה כי תמשיכו לצעוד הלאה ולהילחם על עתידה של המדינה, רק שעכשיו (בתקווה) לא תעשו את זה לבד.
גיא | 12.08.11
29.
פסח מובלי את אנשיו לאבדון
פסח לקח טרמפ על תנועת המחאה. אין כל קשר בין האג'נדה שלו לזו של תנועת המחאה. החברה מרוטשילד רוצים חיי רווחה, דיור סביר, משכורת בסדר וגם לימודים באקדמיה בתנאים טובים . כן, הם רוצים להיות אקדמאים. ומה הג'נדה של פסח אליה הוא מוביל את חניכיו: חיים בעוני מחפיר, הסתפקות בפרוטות למחייה, תנאים סוציאלים לכל עובד שלו - מה פתאום? מגורים בקמונות בתנאי תת עוני - זה כן. אקדמיה עפ"י כישורים אישיים - חס וחלילה זה קפיטליזם, הקמת משפחה - רצוי שלא. האם זו מדינת הרווחה אליה שואפים אנשי תנועת המחאה? התשובה היא: לא באלף רבתי. אם כך פסח, הסר ידיך מהמחאה הצודקת הזו, תפיסת הטרמפ עליה היא התגלמות הציניות.
חנה | 11.08.11
28.
לובשי החולצות הכחולות
לכל המשבחים את פעילותו של יו"ר תנועת "דרור ישראל" פסח האוספטר שאיני יודעת מי אתם ומה גילכם? החברה הנפלאים האלה הם הטובים שבבני הדור הצעיר, נלחמים למען זכויות החלשים- ילדי העובדים הזרים, ילדי הפליטים וכו'. הם עצמם מהווים למרבה הצער קורבן של ניצול ועבריינות על חוקי העבודה וזכויות אדם בסיסיות. הם עובדים ללא משכורת (בהתנדבות) במטרה שלא להעניק הם משכורת ותנאים סוציאליים. אותם בוגרי התנועה בהגיעם לגיל פנסיה יעברו לגור באוהלים ברוטשילד או יהיו הומלסיים ברחובות צודק פסח "אין עבודה יש עבדות זה מה שנקרא הפוך על הפוך" החברה הנפלאים האלה העוסקים בעבודת קודש הם העבדים של תנועת דרור ישראל ובראשה היו"ר פסח האוספטר
יפה | 11.08.11
25.
איש גדול, תנועה גדולה
פסח, אתה וחניכיך חייבים להיות בכנסת. אינכם יכולים להרשות לעצמכם את הלוקסוס של לברוח מפוליטיקה. על כך נאמר: "עונשם של אלה שלא עוסקים בפוליטיקה שאידיוטים מהם מושלים בהם" ולעניין ביבי: יש גרוע ממנו- אהןד ברק. ועוד לחשוב ש"הנהיג" את מפלגת העבודה!!! מנותקמהעם ברמות על,יהיר, מתנשא, אלפיון עליון בפני עצמו!!! שילך לתקן שעונים!!!! אל תיתן יד לכך שתאונה נוראית שכמותו תתרחש שנית למפלגת העבודה. שלי יחימוביץ מדברת מגרונך ובשר מבשרך. רק אנשים כמוך יכולים להחזיר את יכולת הביצוע הפוליטית למפלגת העבודה.
יענקלה טל | 11.08.11
23.
כחבר תנועת הבוגרים לשעבר
פסח, לצערי אני עוסק בחינוך. בימים כאלה אני מצטער שלא הלכתי ללמוד כלכלה - אולי הייתי מנערי האוצר היום ותומך דווקא בשמאל הכלכלי. אולי הייתי מאזן. חבל שמהתנועה כל הפורשים עוסקים בחינוך וכו' ולא מתעסקים בכלכלה , פיננסים,פוליטיקה. אני יודע שתגיד שההוויה קובעת את ההכרה. אז מה . אולי זאת הדרך לנצח. אני מגיע לכל ההפגנות, רואה מלא עוזבי תנועה שמתייצבים, גאה בהם וגאה בתנועה עלה והגשם
אופיר | 11.08.11
21.
תודות לתנועת דרור ישראל
יישר כוח גם על המאבק בחיפה, גם אוהל בחיפה היה בסכנת פילוג אך על אף הקשיים, היתה הפגנה רצינית של מעל 10,000 אנשים, הפגנה שלא נראתה מאז שנות ה-80. חברים אלו פוקדים כל ערב את האוהלים, ישנים איתנו, אוכלים איתנו ומדברים איתנו על החזון למדינה טובה יותר. עלה והגשם
אחר הצהריים  | 11.08.11
20.
מילים כדורבנות, אבל איפנה הדאגה לחניכיך?
אני גאה בתנועת דדרור ישראל המחנכת לאהבת הארץ, לשיוויון, למנהיגות ולאחריות, כזו שרואה במילה ציונות ערך עליון ולא סתם מילה גסה, אבל אני מוכרחה לציין את אי הנוחות שלי מהעובדה הפשוטה שגם הבן שלי, חניך התנועה שמקדיש ימים כלילות לעבודה חינוכית, ציונית, התנדבותית ברובה, לא יוכל לאפשר לעצמו לרכוש דירה באחד הימים, כיוון שהוא לא עובד בעבודה מסודרת וקבועה עם תנאים סוציאליים, שיאפשרו לו חיי משפחה נוחים בבוא היום. אני מצפה ממך פסח, ראש התנועה שמושך אחריו חבר'ה נפלאים, שרואים בעבודתם החינוכית ערך עליון, שתדאג לכל אחד ואחד מהחניכים שלך, שיוכלו לחיות ברווחה בעתיד ולא יצטרכו עוד עשר שנים להקים אוהל מחאה ברוטשילד. תרשה לי להניח שאתה עובד במשכורת קבועה עם תנאים סוציאליים ובבוא היום כשתגיע לגיל בו תיאלץ לפרוש, (אם בגלל הגיל, או חלילה מטעמי בריאות)ככל הנראה גם תוכל לחיות מהפנסיה שלך בנוחות. אני רוצה את זה גם עבור הבן שלי וחבריו, ציוניים אמיתיים ומנהיגי העתיד. אני מאוד גאה בבן שלי וחבריו, אבל אני רוצה שיוכל להקים בית ולחיות ברווחה כלכלית ממוצעת. אנא, חשוב על זה. כל הורה רוצה את זה בשביל ילדיו, וכמי שדואג היום לצעירים המוחים ברוטשילד, זכור שחניכיך הם גם ילדיך וגם להם צריך לדאוג
זהבה הבר | 11.08.11
19.
יאללה הנוער העובד!!
אני עולה לשכבת המעפילים(כיתה י''א) ואני בתנועה מזה שנתיים, ואני ממש שמח שהתנועה פועלת למען הערכים שלה ולא רק מדברת!!! יצא לי להיות מספר פעמים במאהל באשקלון(בחולצת תנועה כמובן) ובמספר הפגנות בכל רחבי הארץ ואני ממש גאה בתנועת הנוער העובד והלומד על המעורבות החברתית הגבוהה. חשוב ביותר. כל הכבוד לפסח על הציוניות! :)
תם | 11.08.11
17.
גאה בתנועת דרור ישראל
כמי שמכירה מקרוב את הפעילות של החברים בשנים האחרונות, אני יכולה להגיד שהם גם עושים ולא רק מדברים. פסח, מנווט באופן דמוקרטי ודיאלוגי את התנועה הגדולה הזאת, אות ומופת למנהיגות רצינית ואחראית. כמי ששמו את החינוך ולא את הפוליטיקה בראש מעייניהם הגיע הזמן להקשיב לחבר'ה הצעירים הללו.
לילה  | 11.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת