אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יפעת יעקובסון: "ממרום גילי אין לי כלום"

143 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

143.
יפית,לא חייבים לגור בבניין חדש
רוב הבניינים בת"א הם בניינים ישנים. מכאן שמי שבוחר לגור דווקא בבניין חדש הוא מפונק. את יכולה לגור באותה שכונה בדירה ישנה זולה יותר, או לחפש דירה יותר זולה בשכונות אחרות. יש לי חבר שגר בשכונת שפירא הסמוכה וזה עולה לו אלפיים שקל (2 חדרים). נכון, זו שכונה פחות טובה ולבחורה כמוך לא הייתי ממליץ לגור שם. גרים סביבו אפריקאים ושסניקים. לא כיף. את יכולה לחפש דירה קטנה ביפו באלפיים שקל. אפילו בצפון ת"א את יכולה לגור - בשכונת נווה שרת, השכונה הכי חלשה (באופן יחסי) והכי זולה בצפון ת"א, אפשר לשכור דירת 3 חדרים קטנה וישנה, שמתאימה ל 2 שותפים, ב 3000 שקל ככה שזה יוצא 1500 שקל לאדם.
תל אביבי | 16.08.11
142.
כדאי שתדעו - לעצמאים שסוגרים עסק לא מגיע דמי אבטלה אפילו ששילמו ביטוח לאומי
הועסקתי במקום מסוים שלא יכל לקלוט אותי למערכת והציע שאפתח עוסק פטור ואגיש חשבוניות. בתמימותי, עשיתי זאת. לאחר שנגמר הפרוייקט, נשארתי ללא עבודה וללא דמי אבטלה למרות ששילמתי ביטוח לאומי ומס בריאות כל התקופה. אני עדיין מתאוששת מהחודשים שלא עבדתי ולא היתה כל הכנסה וגם לא דמי אבטלה. מי שעומד לפתוח עוסק פטור או מורשה כדאי שידע זאת!
אפרת | 15.08.11
140.
שימו לב לשרה מ28
אלפי נשים בארץ עובדות במשרה מלאה תמורת שכר שאי אפשר לחיות ממנו: במשרדים, במוסכים, בעיתונות, בהוראה. בעלי משרד עורכי הדין שלה ודאי מרויחים יפה מאוד (כי הם חלק מהגילדה), אבל הם יודעים היטב שלשרה אין אופציות אחרות. אלו הם המעסיקים ש"מפרנסים את כולנו". לכאורה הכל בסדר, כי השכר שלה הוא מעל לשכר המינימום, אבל למעשה היא (כמו רבים אחרים) עבד שאין לו יכולת לחיות, רק להתקיים בקושי.
שכר נשים | 14.08.11
139.
שמתם לב שלכל אחד יש איזושהיא הוצאה שהיא יותר גבוהה מהממוצע..?
לכל אחד מהאנשים שמתראיינים בעיתון ישנה איזושהיא הוצאה שהיא מנופחת, פתאום מזון ליחיד עולה 1200 ש"ח בחודש וכדו'. התשובה מצוייה ביובש החמור שנפל על תל אביב בשנתיים האחרונות, מה שגרם למחיר חומרי העישון למיניהם לעלות פלאים. את ההוצאה הנ"ל כל המוראיינים פשוט מגלמים בהוצאות אחרות. הפיתרון לכך הוא להתיר עישון חומרים קלים... תראו שתוך יומיים תעלם המחאה...
יוסי | 13.08.11
138.
איך אתם מגיעים לזה?
אני קורא את התגובות ולא מאמין, אנשים מבקרים את הגברת המסכנה על ״בזבוז״ של גרוש הוצאות מים או טלפון וחומרי ניקוי, כאילו אנחנו בתקופת הצנע. אתם פשוט לא מצליחים להבין שזה מה שבעלי ההון רוצים שתחשבו. על כל שקל הכנסה, אנחנו משלמים ~ 60-80% מס כולל ( מס הכנסה, מעמ, מס קניה, מס רכוש, ועוד מיני תוספות), אז אנחנו אמורים להגרזן בזמן שאין כאן תחרות כלכלית ורמת המחירים כאן גבוהה לאין שיעור מכלל המדינות המתפתחות. תכניסו לעצמכם טוב טוב לראש, עובדים עליכם ואתם חיים בעוני. עד שהתפיסה לא תשתנה אצל כולנו לא יהיה פה שינוי. ותעשו לי טובה, די עם התירוצים של בטחון, ערבים חרדים.
רונן | 12.08.11
137.
נמאס!!!
יש לי תחושה שאנחנו, מעמד הביניים, אמורים להתנצל כל הזמן על "הנהנתנות" ו"הפזרנות" שלנו. על מה בדיוק?! מותר לאכול סושי, מותר לקנות מותגים, מותר ללכת להצגה, מותר לטוס לחו"ל, מותר לקנות גבינות יוקרתית במעדניה, מותר להחזיק סמארטפון. מה התכלית שלנו בעולם הזה? להיות במרדף חולני ופסיכוטי אחרי דירה?! אין שום סיבה בעולם שאנשים שעובדים, מרויחים את לחמם ביושר, משקיעים את כל מרצם וכוחם בעבודה ימנעו מעצמם שום דבר בחיים האלו, פשוט לא נתפס! לכו עשו סיבוב בעולם וראו איך אנשים חיים.
אחד שנמאס לו | 12.08.11
136.
מי שלא מבין בביטוח חיים, שלא ייתן עצות בתחום. עצות שיגרמו לנזק.
הנה מבזק חדשות קצר בתחום הביטוח. ביטוח חיים לא כולל רק "ריסק" (ביטוח למקרה מוות) אלא גם צבירת תגמולים לצורך קצבה עתידית.למעשה, ניתן לבטל כליל את הריסק ולהשאר עם חסכון בלבד. הכותבת היא עצמאית ולכן אין לה מעסיק שמפריש עבורה ביטוח חיים, טוב מאוד שהיא עושה את זה בעצמה, דואגת לימים בהם לא תוכל לעבוד ומקבלת על כך גם הטבות מס. העצות שניתנו לה כאן לבטל את ביטוח החיים כדי לצבור במקומו חסכון שלא יקנה לה הטבות מס מטופשות ומזיקות ואני מקווה שלא תנהג לפיהן. יש לחלק מהישראלים להתנהג כמו פולניה בגיל 95 ולתת עצות מיותרות בתחומים שהם לא מבינים בהם דבר וחצי דבר.
מאיר.  | 12.08.11
132.
פלאפון 500 שקל לחודש? זה נשמע לך הגיוני?
גם אם נדרשות שיחות רבות לצרכי העבודה, (1) אין סיבה לעשות אותן מהנייד אם את בבית או במשרד. (2) אפשר לקבל היום תוכניות עם אלפי דקות כלולות לחודש וכו' וכו' בסביבות 220 שקל לחודש. אין סיבה לשלם יותר. ומצטרף למגיב 2 - בטלי את ביטוח החיים עוד היום. ביטוח חיים עבור מי שאין לו ילדים זה לזרוק כסף לפח. תחשבי על זה. באופן כללי סעיף הביטוחים נשמע מופרז. ביטוח תכולה ~50 לחודש, ביטוח בריאות פרטי ~200 לחודש מקסימום, וזהו בערך.
יובל | 11.08.11
131.
תודה למגיבים התומכים וחומר קריאה למעבירי הביקורת למינם
לתוהים לגבי הוצאותיי ולדרים בפריפריה. דירה בפריפריה פרושה 1500 שקלים אם לא יותר הוצאות נסיעה /אחזקת רכב /קנייתו סכום המשתווה בדיוק אם לא יותר לשכ"ד אותו אני משלמת. העיתונים האינטרנט והתקשורת הם חלק מהוצאות העסק הבסיסיות . יותר מ15 שה עבדתי כעיתונאית . פיתחתי קריירה נאה שילמתי 30 אחוז מס וגרתי בת"א בדירות שכורות ובעולם התקשורת המשכורות מעולם לא היו גבוהות .לא התהוללתי לא ישבתי רגל על רגל ולא שרצתי יום יום בבתי קפה . להפך בניתי קריירה המשמשת אותי מצוין היום כמשרד יח"צ. ואכן אם השתחלתי לעמוד הראשי ב YNET כנראה שאני יחצנית טובה. האמת שאני מעולה , עוסקת בתחום האופנה והלייף סטייל וכולם מוזמנים לבקר בדף העסק שלי http://www.facebook.com/ifatyakobson.pr
יפעת יעקובסון | 11.08.11
130.
מה נסגר?
סליחה אני באמת לא מבין מה זה הבולשיט הזה... ההוצאות שלה מאוד מאוד גבוהות - 8K חודשי לבן אדם אחד מה נסגר ? מה גם שאף אחד לא דרש ממנה להיות עצאמית , אם היא מגיעה להפסדים היא תמיד יכולה להיות שכירה רגילה . היא אמורה לחסוך כל חודש לפחות 2000 ש"ח אם לא יותר - לימים קשים יותר
אבי 30 | 11.08.11
129.
מים מזהב
אני רווקה, גרה בקריות ומשלמת יותר מ- 130ש"ח! אתם יודעים למה? כי לא רק זה שתאגידי המים הם גנבים אלא שבמדינה הזאת שמקדשת זוגיות וילודה אנשים רווקים ללא ילדים משלמים יותר! ככל שיש יותר נפשות בדירה, מחיר המים יהיה יותר נמוך! אז כל מי שמקשקש על בריכות, נזילות ושאר שטויות, זאת התשובה!
יעל | 11.08.11
128.
ללמד כלכלה בסיסית בתיכון
כדי שאנשים יבינו כבר מגיל צעיר מה צפוי להם בחיים, וייערכו לכך בהתאם. שילמדו לחסוך כבר החל מהשחרור מהצבא. שיבינו שאם הם רוצים להקים משפחה בעתיד (אפילו בגיל 30) הם צריכים להגיע לשם מוכנים מבחינה כלכלית, רצוי עם חסכונות ובוודאי שלא עם חובות... ללמד בתיכון על ריבית, אוברדראפט, הלוואות, משכנתא, תוכניות חיסכון ועוד
 | 11.08.11
126.
אף אחד לא מבין את הדורות האחרונים - מומלץ לקרוא
אני רווק בן 35. בשונה מחברים שלי, התחלתי לחסוך בגיל צעיר מאוד (22). אני לא מדבר על חסכון של אלפי שקלים בחודש, אבל זה התחיל עם מאות בודדים (משכורת המינימום לפני 15 שנה היתה 3000 שח בקושי. לעומת החברים שלי, אני לא הוצאתי עשרות אלפי שקלים על טיולים בחול, לא נפשתי באילת כל שבוע ולא בזבזתי את כל כספי בחיי לילה על בסיס יומי. הדור שגדל מאז התקופה שלי, הוא דור מפונק, דור שמחפש את החיים הטובים והקלים, דור שלא חושב על המחר, ודור שבעיקר מבזבז. דיי בכך שרואים בחדשות רשת ביגוד חדשה שנפתחת ותורים ארוכים ללא סוף כאילו נגמרו הבגדים לכולם בארון. והכל חברים מתחיל מחינוך. כל בן אדם צריך לחסוך והחסכון חייב להתחיל מגיל צעיר. ההורים צריכים לחנך את הילדים שלהם להוציא כסף בחוכמה, להנות מהחיים אבל גם לחשוב על המחר. בזכות ההורים שלי שהכריחו אותי לחסוך מגיל צעיר, ובזכות העובדה שעזבתי את הבית בגיל יחסית מבוגר - 27-28, הגעתי בסופו של דבר לסכום יפה שאיפשר לי גם כרווק לקנות דירה. והיום? אני חי עם משכנתא נורמלית, נמוכה יותר מממחירי השכירות, כאשר כ שליש מתקופת המשכנתא כבר עברה וחלפה לה. אני לעומת חברי, לא הלכתי ושכרתי דירה בתל אביב קרוב לים ולמקומות הבילוי, לא בגלל שלא רציתי לבלות, אלא מכיוון שאין שום סיבה בעולם לשלם 3600 שח בחודש על דירה של 50-60 מטר רבוע בתל אביב. אז גרים באזורים הרחוקים 15 דקות מרחק נסיעה מתל אביב, לא קורה שום דבר אם צריך לנסוע קצת בשביל להגיע לאזורי בילוי. נקודה משמעותית שצריך לחשוב עליה היא אחוזי הגרושים במדינה. היום מתגרשים בקלות רבה מידי. חברים יקרים פעם זה לא היה. פעם הסיכוי לבגידה היה נמוך יותר, לעומתו היום הסיכוי גבוה בהרבה. וכל זה בגלל הפיתויים. תסתכלו על האהבה, האחדות והאכפתיות שיש להורים שלכם. בדור של היום זה כמעט ולא קיים למעט % מאוד קטן. קל למשפחות צעירות היום להתחתן, ולהתגרש מהר מידי ואז חיי האמהות החד הוריות הוא בכי רע, כי עם ההוצאות שיש היום על גנים, לימודים, בתי ספר ועוד גבוהים. עדיין כל זה, אינו שולל את העובדה שהמדינה שלנו מקשה את תנאי המחיה שלנו. אם זה במחירי חשמל, דלק, מים, ארנונה, מיסים, דיור ועוד. וצריך לצאת נגד הדיקטטורה של הממשלה, וצריך לעשות זאת בצורה יפה ללא אלימות כמו שנעשתה עד היום. ועל זה מגיע לכולם שאפו. ועוד נקודה למחשבה. בעלי הדירות אינם האוייב. נכון, מחירי הדירות הם מעל לכל פורפורציה היום, כולל מחירי השכירות, אבל אולי גם חלק מאיתנו אשמים שהחל לשכור דירות במחירים מטורפים כבר לפני עשור? ואולי הממשלה שלנו גם לא פחות אשמה שהיא גובה אחוז מס מאוד גבוה על דירות? לסיכום איך שלא נסתכל על המצב הבעיה כיום היא תלכיד של כל האלמנטים דור מפונק מדינה שגונבת כספים מהציבור וחוסך ידע והתנהלות כלכלית. שיהיה לנו בהצלחה בהמשך המאבק
איציק | 11.08.11
125.
תודה יפעת, הכתבה עזרה לי
אמנם יש כמה דברים לא ברורים, למשל איך את מסתדרת בלי אוטו ובלי הוצאות נסיעה? אני מבין שאת עובדת מהבית, אך בכל זאת, לפעמים צריך לנסוע. אני עצמאי וגרוש די טרי והיה לי מאד קשה להעריך את ההוצאות החודשיות שלי. לאלה ששאלו למה היא עצמאית ואין לה חסכונות בגיל 43: אז אפשר להבין שמה שהיא צברה כשכירה, השקיעה בעסק ויש לקוות שהיא תצליח!
ii | 11.08.11
124.
מי ההזויים פה שמצליחים להאכיל זוג (או היה פה גם זוג+ילד) ב-800 ש"ח?
מה אתם אוכלים בדיוק? לחם עם מרגרינה?? אני לא מצליח להחליט אם התגובות האלה הן תגובות ממומנות שמטרתן להסיט את דעת הציבור, או תגובות של אנשים קטנים במצוקה קשה שמרגישים טוב עם עצמם רק כשהם תופסים תחת על אנשים אחרים בדיוק כמוהם.
גיל | 11.08.11
123.
החישוב מדויק מידי...שכחת (או לא? ) את אגרת הטלויזיה....
אם כבר את דקדקנית (ומחשבת כל גרוש - מה שרובינו לא ) על השקל.... והחישוב יצא בול !!! הכנסה מול הוצאה... אבל האגרה ! למרות שהיא מיותרת, היא מקוממת ... וטורפת את כל החישוב .... ואם פשוט שכחת... ממרומי גילך , רטרו , לא יתרום לנושא...
מגיב 17 שמט הקרקע מהטיעון | 11.08.11
122.
אין לך אופציות אחרות.
זה נחמד מאוד שהדדברים יתנהלו כמו שאתה כותב, הכל טוב ויפה. הייתי בהחלט מסכימה שיהיה לי יותר קל ונעים. אבל זה לא אז מה נעשה? ניסתובב עשרים שנה עם שלטים ?(ולא נגיע לכלום). ניצעק עשרים שנה "המדינה צריכה לתת ל, לעזור לי, להקל עליי"? (ולא נגיע לכלום) לכן, כן, צריכים לסבול קצת , כדי שכן נגיע למשהו. (ואכן מגיעים- עובדה !) אין שום אופציות אחרות, אלא אם כן אתה באמת עוזב למדינה אחרת .
תגובה 53 ל-87 | 11.08.11
121.
ל - 78 - בהחלט חשבתי
נגיד שהנסיעה ברכבת מאשקלון לרחובות היא 35 דקות. קח עוד 10-25 דקות איחור ממוצע של רכבת ישראל, קח עוד 15-20 דקות נסיעה מהבית לרכבת (כי תחנת רכבת אשקלון נמצאת בקצה הצפוני של העיר) - ומה קיבלנו - שעה מינימום עד שעה וחצי בכל כוון נסיעה ברכבת שזה פחות או יותר זמן דומה לנסיעה ברכב פרטי.
זה מ 33 | 11.08.11
120.
צר לי מאוד על בעיותייך הכלכליות אבל מה עשית במשך 20 שנה ?
כיצד קורה שאדם שעבד במשך 20 שנה ואינו מטופל בילדים אינו מצליח לחסוך שום דבר ? זה ממש לא הגיוני אלא אם כן בילית כל הזמן הזה או לחלופין השקעת הכל בעסק שזה כבר החלטה כלכלית שלך ולא בהכרח חכמה. זה קשור לא רק ליוקר המחייה אלא גם לתכנון לטווח ארוך שמאוד חסר אצל אנשים בארץ. חיים בלי חשבון ואז מתעוררים בגיל 40 ובוכים. אני לא נסעתי לטיול במזרח אלא התחלתי ללמוד חודש אחרי השחרור מהקבע כי ידעתי שהורי לא יוכלו לעזור לי וככה הייתי עם מקצוע ביד בגיל 25. זה עניין של בחירות ואי אפשר לרקוד על כל החתונות. כל הלימודים חייתי כמו כלב כי השקעתי בעתיד שלי.
אמא | 11.08.11
119.
חלק מהאשמה - מחירי הדלק והמיסוי על הרכב
המצב בארץ לא קל. הכל יקר מאד, והשכר נמוך. לשם השוואה, מדינות אירופה, ארה"ב וכ"ד - עלות הרכב והדלק (כל נושא התחבורה) עולה חצי או שליש מבישראל, בנוסף, השכר כמעט כפול. במצב כמו זה, בחו"ל, יוקר המחיה הרבה יותר נמוך מבארץ. הכל נע סביב הדלק - תחבורה, שינוע מטענים, הפעלת סוכני מכירות, רכבים לעובדים ועוד ועוד.... מה שמאלץ את היצרנים / מעסיקים וכ"ד לגבות הרבה כסף על סחורות ומוצרים, ולקצץ בשכר. אילו רכב היה עולה 53,000 במקום 119,000, והדלק היה עולה חצי, עלות ההשכרה בליסינג תפעולי ועלות החזקת הרכב ע"י מעסיק היה יורד ביותר מחצי! השכר היה עולה משמעותית ועוד.... (לא נזכיר חלילה את המס על רכב מהעבודה! שלחלק גדול מהעובדים, הרכב הזה הוא כלי עבודה) יוקר המחיה, אנחנו משפחה בת 5 נפשות. מרוויחים יחד 17,000 נטו. וזה לא מספיק! פשוט לא מספיק והחובות גדלים מחודש לחודש.... וקצת במספרים: (הוצאות לחודש) תחבורה 5000 ש"ח (אנחנו עם שני רכבים, לא חדשים בכלל, כיוון שצריכים להגיע לעבודה ולסידורים, ואין תחבורה ציבורית זמינה לא לעבודה ולא באזור הבית) ארנונה 450 מים 150 חשמל 400 משכנתא 4,000 (אחרי מיחזור ואחרי שכבר הורדנו וצמצמנו) מצרכי מזון 2000 (ואנחנו לא קונים מותרות ולא שטויות!) בילויים 800 (לא לשכוח, יש ילדים, והם יוצאים לקניון או לקנות גלידה וכ"ד, סרט פעם בחודש....) תרופות 900 ש"ח (אחד הילדים חייב תרופות שלא בסל, וזה עולה 900 שח לחודש) ביגוד, וכ"ד 700 הוצאות בית 1000 (ועד, מוצרי ניקוי, תיקון מכשירים פה ושם) תקשורת 1200 (אינטרנט, טלויזיה, טלפונים סלולארים, בזק, וכ"ד) בי"ס ולימודים: 800 (ספרי לימוד, מורה פרטית, חוגים) ולא הזכרתי הרבה הוצ' נוספות שצריך לקחת בחשבון..... וכבר עברנו את ההכנסה החודשית של שנינו! המצב קטסטרופה. אין אפשרות להתקדם לשום מקום. הכל תקוע, ורק חובות וחובות וחובות. אנחנו קורעים את התחת בעבודה, עובדים שעות נוספות, ופשוט כלום לא זז. הארץ הזו צריכה לעבור טלטלה רצינית, מהפיכה, שינויי סדר עדיפויות רציני! נשבר לי לממן אוכלסיה שלמה של אוכלי חינם, שלא עבדו דקה אחת מימי חייהם! גם אני רוצה ללמוד כל היום ולקבל כסף! לא יתכן שבלוק של גבינה צהובה יעלה בארץ פי 2 מאשר בארה"ב !!! מדובר באותו יצרן ובאותה הגבינה ! למה ? השינוע לארה"ב זול יותר מאשר לסופר שליד הבית ? זה הכל מסתכם בקרטלים. בשוק שתופאותנו בביצים כיוון שהכל תחת אותה חברה ואותו אדם שמחזיק את אותנו אצלו בכיס. אם היה לי אפשרות, הייתי כותב כאן ספר....
אבי | 11.08.11
117.
מכירה את המצב מקרוב
כל הכבוד לך שפתח את נושא הרווקים המבוגרים. יש בארץ לא מעט כאלה וגם אני חלק מהם. לאחר שנים של היותי שכירה פוטרתי ובחרתי ללמוד תחום חדש (בגלל מגבלות) כיום לאחר מספר שני אני עצמאית ועובדת בעבודה נוספת כשכירה ועיין זה לא מאפשר לחיות בכבוד. אני חיה ממעט כסף כדי לא להכנס למינוס. אין לי כבר שנים טלוויזיה שחררתי אותה לשלום וכך חסכתי סכום שהולך למטרות חשובות יותר, אני רוכשת ביגוד בשוק או ביד שנייה או בסוף עונה. מצמצמת בהוצאות נוספות, אבל עדיין יש רכב (לעסק) וההוצאות רבות, ביטוחים, קצת אוכל, בריאות ומיסים שונים. על חופשה כבר חולמת הרבה זמן. לשמחתי/צערי רכשתי דירה לפני שנים רבות אבל כיום עם התחלפות התושבים משכונה של זוגות צעירים היא הפכה לשכונה בעייתית ולכן במצבי כיום לא רואה איך אוכל לצאת מהשכונה הזו ללא אפשרות לחסוך וכרגע אין ממה. עזרה כספית אין לי מההורים לעיתים רחוקות יש סכומים קטנים ואני גם לא מבקשת. לרווקים אין נקודות במס הכנסה, משלמים מיסים (ארנונה) ממשכורת אחת ולא הכל חצי ממה שזוג משלם כי מים בחודש זה קרוב ל100 ש"ח ואוכל+חומרי ניקוי יכול להגיע ל-1000 ש"ח בחודש.
שלי | 11.08.11
115.
שאני אבין
הבחירה שלך במקצוע, הבחירה שלך בחיים הללו. ואת רוצה שאני אממן אותך מהמיסים שלי שיעלו כדי שהממשלה תממן לך דיור ? כלומר אני יעבוד כמו חמור כל החיים ישלם 60-70 אחוז מיסים (כולל עקיפים) ואחרי כל זה יבואו ויעלו לי עוד את המיסים כדי לממן את החיים שלך ? יש איזשהוא גבול. אני רוצה שהמיסים שלי ילכו לרפואה, חינוך, ביטחון ולא למימון דיור או חרדים או חברי כנסת או מועצות דתיות או רשות שידור או כל עלוקה אחרת. רק להזכיר לכולם, לממשלה אין איזה אוצר עם מיליארדים שרק מחכים שניקח אותם. המימון לכל הדברים הללו יבוא רק ממיסים. כולנו יודעים שאין הרבה סיכוי שיקרה הדבר הנכון וחלוקת התקציב תשתנה.
פה | 11.08.11
111.
מצטער יפעת אבל אני חייב לדאוג להפנות מאות מיליארדים להתנחלויות ולמגזר החרדי פרזיטי
את ומעמד הביניים לא ממש מענינים אותי,,,לפני הבחירות אני אוריד בכאילו קצת את המיסים ואפריח כמה סיסמאות פופוליסטיות ואז בטח יבחרו בי שוב. כי פראירים לא מתים-הם פשוט הולכים לקלפי ובוחרים בי שוב.
ביבי | 11.08.11
109.
המחוקק מצפה כי גברת בת 43 תיהיה נשואה+ 3 ילדים
ולכן עצתי כי המדינה תממן חתונות בבנין הכנסת ולא בבית הכנסת יש שם את הרבנים ועוד חברי כנסת שקבלו 4000 ש"ח ביגוד ולידיעתכם הרבה עם חבר הכנסת רוצה לשהות בירושלים זכאי הוא לחדר בבית מלון בירושלים מחיר חשכ"ל ללילה 630 ש"ח במקום 1200 15000 שח אשראי? אני אבא ל6 ילדים עם משכורת 5200 ש"ח הבנק מאשר לי רק 6300 אשראי !!! גברת יקרה חיזרי לבית הוריך תחיי על חשבונם וחכי לגבר חלומותיך על החתום : רבי חנוכה בן משה הלוי מירושלים
הגבר שמחכה לך  | 11.08.11
103.
הפעם עצבנתם לגמרי - חוצפנית
התחלתי לקרוא ובאמת לא הבנתי למה את פה ולמה כותבים עליך ואז הגיע ציטוט המחץ שלח " אני לא חושבת שאני מעמד ביניים. בתכלס אני ענייה. אין לי חסכונות, אין לי רכוש. לא ברור לי למה אין הקלות לרווקים מבוגרים? לנטולי דירה? לנטולי רכוש? למה אין הקלות במס הכנסה ובביטוח לאומי?". יא חתיכת בטלנית מטונפת שכמותך - איפה היית עד גיל 42 ? , איפה הכסף ? את ושכמותך הם המפגין המצוי ובגלל זה 50 % מהעם מזלזל בכם ובבכי שלכם . את בעצם אומרת במפורש , עד גיל 42 חייתי והתהוללתי לי , ועכשיו המדינה צריכה לבוא לקראתי ולעזור לי בסיבסוד - על חשבון מי ? על חשבוני כמובן זה שמגיל 20 עובד ולומד וכן הצליח להשיג משהו בחייו בעוד את שתית קפה ב 20 ש"ח בפלורנטין וקנית לחם ב 20 ש"ח ב AM PM. כנראה התבגרת מאוחר מדי ,, אמנם יש לך עסק אבל אני בטוח שאת לא יודעת לאזן את כלכלת הבית שלך בשיט . קחי עזרה דחוף ותקווי שאף לקוח שלח לא קורא את הכתבה .
אחד שעובד ולא מתבכיין | 11.08.11
102.
תגובה לכל המגיבים
ל1 - וואלה?להיות זוג זה כיף? איזה כיף שעדכנת אותי כי לא ידעתי. תודה. ודרך אגב - אין לי מושג איך זוג עושה קניות בסופר לחודש ב-800 ש"ח שכולל בשר, ירקות, חומרי ניקוי ושמפואים. 800 ש"ח בחודש לזוג? כנראה שאתם מאוד רזים. אבל העיקר שיש לך זוגיות, כי זוג זה כיף. טוב, עכשיו ל-7,11 וכל השאר שטוענים שאין זכות להתלונן שאין לנו כסף ואיך אנו מעיזים מידי פעם להוציא כסף על ארוחה במסעדה או חלילה שירותי לווין או חופשה שנתית: למה שלא נתלונן? אנשים לומדים באוניברסיטה, עובדים קשה ומתפרנסים בכבוד - ונאלצים לחיות כמו עניים! אני ובעלי אנשי הייטק, מרוויחים משכורות כיביכול נאות, 3 ילדים (בת 5 ותאומים בני 1.8) ו ל א מ צ ל י ח י ם ל ג מ ו ר א ת ה ח ו ד ש !!!!! אז אני צריכה להתפשר על דירה קומה ד' בלי מעלית כי המדינה עושקת אותי? אני לא עובדת מספיק קשה בשביל לצפות לחיות במעט רווחה?מעט רווחה, לא מבקשת להיות עשירה, מבקשת פעם בשנה להיות מסוגלת ללכת עם הילדים לבית מלון או להרשות לעצמי להזמין את בעלי למסעדה ביום הנישואין. ולא, אני לא יכולה להרשות לעצמי ואני מוצאת את עצמי מחשבת כל שקל ולא מבינה למה זה צריך להיות ככה? בכל מדינה מתוקנת מעמד הביניים מצליח להתפרנס בכבוד, פה מעמד הביניים הוא עני! וזה לא שלמדינה אין כסף, יש פה הרבה כסף שהולך למקומות הלא נכונים (הטייקונים מקבלים סיבסודים ומענקים מהמדינה) ומנסים לסנוור אותנו עם המצב הבטחוני ומסיחים את דעתינו אבל אנשים אל תשכחו שבארה"ב גבינה של עמק (כן, עמק, של תנובה) עולה 11 ש"ח אחרי דמי ייבוא, תיווך וכו וכאן בארץ היא עולה 18 ש"ח - למה? כי מששתינים עלינו בקשת ואנחנו אוכלים הכל!!!!!!!
מיטל | 11.08.11
100.
אני....
בן 22, מרוויח 7 וחצי אלף שקל נטו (9 וחצי ברוטו) משלם שכר דירה של 2500 שקל (כולל חשמל ומים), אין לי כבלים/לווין, משלם 120 שקל על אינטרנט, משלם 140 שקל על פלאפון, מוציא 2000 שקל על אוכל והוצאות שונות לאורך כל החודש ו.... בכל זאת מסוגל לחסוך 2300 שקל כל חודש. אה אין לי מכונית, אין לי חסכונות מעל ל6 אלף שקל ואני לא לוקח אגורה מההורים שלי. אה אגב, אני גר בכלל באירופה ואני גר לא בעיר גדולה אלא בעיירה כשעה נסיעה מהעיר הגדולה... לא מצליח להבין את הבכיינות, לא מצליח להבין איך אנשים מסוגלים כל הזמן לקחת כסף מההורים (למרות שמבין שלפעמים המצב לא קל ויש הוצאות לא צפויות - אבל תחסכו כדי שיהיה לכם כסף להוצאות לא צפויות) ושאנשים לא יגידו לי שבאירופה יותר זול ושקל לי לדבר כאשר אני קונה בחודש אוכל לאדם אחד בעלות של משפחה שלמה בישראל. בקיצור תפסיקו להיות חסרי אחריות שלא יודעים לתעדף את ההוצאות שלכם.
גל | 11.08.11
96.
אתם לא נורמלים!
ההוצאות שלה הן מזעריות! זה לא אמור להיות ככה. בגלל שאתם רגילים לחיות בעוני נדמה לכם שהיא בזבזנית, אבל יחסית לכספים שרצים במדינה הזו אצל כל מיני אוכלי חינם, הבחורה הזו חסכנית ממדרגה ראשונה. גם מי שגר מחוץ לתא לאביב ויש לו אוטו משלם אותם מחירים כמו מי שגר בתל אביב ואין לו אוטו. זה מתקזז. אין שום סיבה לאישה עם עסק עצמאי לחיות מהיד לפה. זו לא אמורה להיות הנורמה. המדינה צריכה לעודד עסקים עצמאיים וזוגות צעירים ובודדים. אלה הכספים שלנו שהולכים לקיבינימט ולא אלינו.
ענת | 11.08.11
94.
האתר שלה לא פעיל מאז דצמבר 2010
http://ifatyakobson.blogspot.com/ אני מצטער מאוד לומר לך גברת יעקובסון, אבל אני חושש שהבעיה היא במקצוע שלך, כמו שאמרו לך זה סוג של לופטגישפטן (עסקי אויר בתרגום לעברית) ונכון שמי שמצליח בזה עושה הון, אבל מי שלא מצליח יתקשה מאוד לגמור את החודש. גם אני התחלתי במקצוע שרק הכוכבים יכולים להרויח בו בכבוד, ולקראת סוף שנות העשרים כשראיתי שכוכב אני כבר לא אהיה חזרתי לבית הורי לשנתיים, למדתי מקצוע אחר וכיום אני מתפרנס די טוב
יוסי | 11.08.11
93.
אני יודעת שחצי פה ירצחו אותי במילים אבל....
חברה הבעיה הגדולה שלכם זה שאתם לא יודעים לנהל כסף אני נקראת מהמעמד הנמוך זוג + 3 שכר של 8000 נכון שאין לי חיסכון עדיין אבל אני מסיימת את החודש יופי ולא חסר כלום אז הדירה קצת קטנה ואין רכב אבל חוץ מזה לא חסר לי כלום לא לי ולא לילדים אה אני גרה בחולון כי פה אני יכולה להשכיר דירת 3 חדרים ב 3100 ולא ב4500 כבר חיסכון של 1400 שקל פשוט תלמדו לחיות ממה שיש לא ממה שאין
לילך | 11.08.11
88.
לכל הטוקביסטים בתשלום
אני חייב להזכיר לכם שגם לכם אין פנסיה בעבודה שלכם, שגם לכם אין קביעות במקום בעבודה שלכם, ושגם לכם יש מינוס בבנק ואם יש לכם דירה אז יש לכם גם משכנתה שלא תיגמר לעולם. יש רגעים בחיים של אדם שהוא לא חייב לעבוד במקום שהוא עובד בו, יש עבודות מכובדות ואין הדבר קשור כלל לדעות פוליטיות, משום שהמלב הכלכלי הדפוק הוא בכל העם ולא בחלק ממנו.
עידו | 11.08.11
87.
לתגובה מספר 53
מה שאת כותבת מאוד עצוב, עצוב שאת חושבת שכך צריכים להתנהל חיים של אנשים, אנשים לא צריכים לחיות בדירי אשפה, הסיבה שגרת שם היא שהמדינה לא בונה דירות קטנות. לפי מה שאת כותבת כל אדם צריך לחיות 20 שנה בתת תנאים על מנת שיום אחד הוא יוכל לעבוד ולגור בדירה קצת יוצר נורמלית אז אני אציין שהאזרח הוא חלק מהמדינה, ולמדינה יש אחריות כלפי אזרחיה, ועליה לדאוג שארחים יחיו חיים של כבוד, לא עברנו 60 שנים בשביל לחיות בכלוב.
עידו | 11.08.11
85.
אסור לך להשתמש במילה ענייה - עניים יש בהודו, באפריקה
את לא ענייה, ותוציאי לעצמך את המילה הזו מהלקסיקון. כן, קשה לך לגמור את החודש, אין לך חסכונות ונכסים, אך זה לא הופך אותך לענייה. קצת פרופורציות בחיים. אני עובדת קשה, אפילו קשה מאוד ולא חסר לי כלום! לא קיבלתי שקל מההורים שלי ואני לא רוצה טובות מאף אחד. זה שהסטטוס שלך הוא רווקה לא הופך אותך למסכנה בעיניי, זו בחירה שלך בלבד! בהצלחה וקצת יותר אופטימיות בבקשה. החיים יפים וקצרים, לא לוקחים איתו לקבר שום דבר.
הדסו | 11.08.11
80.
לתגובה מספר 1
לא יכול להיות שאת צורכת 400 שקלים אוכל בחודש וזה כולל חומרי נקיון, אין שום אפשרות, גם אם את אוכלת כל יום רק לחם + גבינה מדובר ב10 שקלים הוצאה ליום מה שאומר 300 שקלים בחודש, קשה לי לאמים שאת חייה על לחם וגבינה. חוץ מזה אני מסכים - חייבים לבצע שינוי מקיף בכל מבנה המס בישראל
עידו | 11.08.11
79.
תמונת מצב - ישראל 2011
קראתי כמה מן התגובות. חלקן אמפטיות, חלקן פחות או בכלל לא. גם אני רווק, בן 42, שכיר. עבדתי בעבודות שונות, כשכיר, עצמאי ופרילנס. השורה התחתונה, מבלי להיכנס לכל הפרטים הקטנים (כן, אפשר לחסוך פה ולשלם פחות שם) - כמעט בלתי אפשרי להתפרנס בכבוד במדינה הזו! מכל כיוון קורעים לך את הצורה במחירים, במיסים, בתכסיסים (כמו החיובים לכל מיני חברות חיצוניות ששולחות אס אם אסים לנייד וגובות על כל הודעה 15 ש"ח אבל יש עוד הרבה דוגמאות). אז נכון, חלק מן הבעיה היא הגידול הטבעי של האוכלוסיה והיצע וביקוש, בעיקר בת"א. אבל כירושלמי, גם במקומות אחרים המצב כמעט בלתי אפשרי. היום זוג צעיר עם שני ילדים, שמרוויחים יחד 20000 ש"ח או אפילו 25000 ש"ח לא גומרים את החודש וזה בלי פינוקים, טיסות לחו"ל, חוגים ובילויים. מה כבר אסור לבני אדם לנשום אוויר במדינה הזו?! משהו חייב להשתנות מן היסוד. מעמד ביניים קורס תחת נטל = מדינה קורסת.
אודי | 11.08.11
77.
גם אני במצב דומה, אך ההוצאות גדולות יותר
חשמל עולה יותר, הארנונה שלי גבוהה יותר. את העסק רק התחלתי ואני חוששת מסוף השנה אחרי מס הכנסה +מע"מ+ ביטוח לאומי. חייבים לתקן את מצבנו כי עוד 20 שנה אנחנו נהפוך לנטל על המדינה. הצעירים עוד 20 שנה יהיו אנחנו. אה, לי אין חשבון הורים להסתמך עליו.
מצב דומה | 11.08.11
76.
צודקת במאה אחוז
חלק גדול מהתגובות פה מטומטמות ומתעלמות מהמציאות. פיקוח על שכ"ד הוא הכרחי, כי דיור הוא מוצר בסיסי. השכ"ד בת"א עלה ב- 150% בעשור האחרון, בזמן שהשכר המממוצע כמעט לא עלה. וזה לא קשור לעלייה במחירי הדירות לקנייה, כי רוב הדירות המושכרות לא נקנו בעשור האחרון. עליית השכ"ד היא זהה לעליית מוצרים אחרים בכל התחומים במשק. היא נובעת מחזירות וסחטנות של בעלי הדירות, שמשתוללים בלי שום הגבלה. זה לא שוק חופשי, זה שוק שמבוסס על סחיטה של אלו שאין בבעלותם נכס. הדיבור על ביקוש והיצע הוא אדיוטי, כי אנשים חייבים דיור, אין אפשרות להמנע מדיור. ואת זה בעלי הדירות מנצלים. ועליית המחירים היא לא רק בת"א, אלא גם בכל סביבותיה, ובפריפריה. לכן יש הכרח בפיקוח על שוק השכירות. זו כרגע התשובה המיידית היחידה.
קורא | 11.08.11
75.
כמה שזה נכון
אני בן 70. נשוי באושר. לא אני ולא אשתי (65) לא יוצאים לפנסיה. ממשיכים לעבוד, עד שנמאס על המעסיקים שלנו. למרות שבשמחה היינו פורשים. יש לנו 3 ילדים, 6 נכדים (בנתיים) ואבא בן 92. הכי מעציב אותי הוא מצבה של ילדי. לדוגמא הצעירה (34), נשואה + 1, בני הזוג עובדים שניהם. הבעיה היא שעליהם להיות קרובים לתל-אביב, מסיבות העבודה. שכר דירה - באורווה בחצר של מושבניק, 1000 דולר. הבעל הבית עוד עושה להם טובה כי הביקוש מעלה את המחירים מעלה מעלה. 1. הפתרון לבעיית הדיור הוא דירות ממשלתיות או פרטיות בפיקוח להשכרה. יזמים יבנו דירות שכאלה, שיתחייבו לשכ"ד בפיקוח ל30 שנה, יקבלו קרקע במחיר מופחת הדירות יהיו בסטנדרט נמוך. מי שרוצה לשכור בסטנדרט גבוה - שישלם מה שהמשכיר יבקש. זה יאפשר לצעירים לגור במחיר סביר , 1500-2000 שקל לחודש והיזם עוד ירוויח. 2. המחירים שהתאגידים לוקחים, ראה תנובה, שטראוס וכו' שכחו מזמן מהפיקוח. התחרות האמיתית היא מי מעלה יותר את המחיר. אם לא יהיה פיקוח על הקרטלים הללו ועל השת"פ בינם - כל האגדות על תחרות בשוק מתנצפות אל פני המציאות. והדוגמא של מחיר הקוטג' עוד מהדהדת באוזני, כמו שאמרה מנכ"ל תנובה הגב' זהבית כהן כשהורידה בלחץ הציבור את המחיר מ8 שקלים ל5 - זהו המחיר הנכון. אז איפה שמת את 3 השקלים שגסלת מאיתנו מאז שהופסק הפיקוח? 3. מוצרי מזון בסיסיים, תחבורה, וכאמור לדיור מוגן, חייבים להיות בפיקוח. גבינה 5 אחוז חייבת בפיקוח. זה הרוצה לקנות גבינה עם עובש ישלם את המחיר ה"תחרותי". הקונה לחם אחיד, חלב, נוסע בתחבורה ציבורית וכו', עליו המדינה חייבת להגן. 4. המשכורות של מנהלים. לפני הרבה שנים החל עיתון אחד במדינה להדפיס אחת לשבוע את המשכורות של אלה המרויחים למעלה ממליון שקלים (של אז) בשנה. המטרה היתה שעל מנת להמנע מתדמית שלילית הם יפחיתו ממשכורתם. בפועל התוצאה היתה הפוכה. מנהלים רבים ברמות ניהול שונות לחצו להעלות את משכורתם אף הם, והיום חזיון נפוץ הוא של מנהלים המרויחים לא מליון בשנה אלא מליון בחודש. ולכן יש להחזיר את מדרגות מס ההכנסה למרויחים סכומי עתק לרמות גבוהות יותר מהמקובלות היום. בקיצור - אני מתגעגע למדינה סוציאליסטית, שעם כל חלייה היא עדיפה על מצבינו היום.
ברוך | 11.08.11
73.
לכל ה"צנועים": אשה בת 43 בעלת עסק לא צריכה להתקיים על לחם ומים!
כל נותני העצות למיניהם: אדם שרכש תואר אקדמאי (או שניים), שיש לו קריירה, מגיע לו לחיות טוב! ולא בחסכנות כמו בשנות הצנע. מה היא כתבה פה? מסעדות? נסיעות לחו"ל? מנוי לתיאטרון? גם אלו דברים שמגיע לאדם תרבותי להנות מהם ולא רק למאיון העליון. ואנשים פה מתקרצצים איתה על הוצאות האוכל. סביר להניח שאחרי יום עבודה היא מגיעה הביתה בשעה מאוחרת ואולי היא קונה גם אוכל מוכן כי אין לה זמן וכוח לבשל. והוצאות עיתונים? היא עוסקת ביחסי ציבור וחייבת להיות מעודכנת בכל העיתונים. אבל זו אכן הוצאה עיסקית. ומי שכתב לה שהיא עוסקת בלופט גשפטען - מצטערת, לא כולם במדינה צריכים להיות פועלי ייצור. במדינה דמוקרטית יש חופש עיסוק וכל אחד זכאי לעבוד בתחום שהוא אוהב ושבו הוא טוב. ועל זה אנו נלחמים - על הזכות לחיות חיים נורמליים ולא רק על האפשרות לשרוד.
ליאת | 11.08.11
72.
שום דבר חדש מתחת לשמש !!!
לפני עשר שנים אשתי ואני השתכרנו 16000 שקל לחודש, יחד עם זואת היה לנו רכבים של מקומות העבודה, עבדתי עד גיל 50 הילדים גדלו והלכו לדרכם , מה עשינו אשתי ואני עד גיל50 גידלנו את ילדנו ובנינו בית במושב, בגיל 50 יצאתי לפנסיה והתחלתי לעבוד בארצות הברית. בתי הקטנה ביקשה להוציא רשיון נהיגה לקראת גיוסה לצה"ל , עלות הרשיון בארצות הברית עלתה 24$ ,לעומת שלושת ילדי שהוציאו רישיון בארץ.כאשר עלות הרישיון היתה 1000$ לכל ילד, זה ההבדל בין ישראל לעולם המערבי . וזה בא לביטוי בכל דבר ודבר בישראל, פוליטקאים בארץ אינם שליחי ציבור ,,,,הם קוסמים, דאגתם הבילעדית הוא הכיסא מעבר לכך הכל בלוף . ומידי פעם בועת האויר מתפוצצת, אין שום סיכוי למצוקות למינהם עד אשר לא תהיה חוקה בישראל , וכולם יהיו שווים בפני החוק . עד אז ימרחו אותכם בכל מיני סוגי אגדות , לא יתכן מה הם גבולות המדינה ?? למתנחלים חוק משלהם . לקיבוצים חוק משלהם ולחרדים חוק משלהם ,, אומנם זו מדינה יהודית אבל כל סקטור מושך לכיון שנוח לו , מפה לשם תמונתיהם של בן גוריון ומנחם בגין הינם פוסטרים במשרדי ממשלה מעבר לכך מדינת ישראל היא למעשה גדרה --- חדרה בדרום הבדואים חוגגים ובצפון ערבי הגליל מתרבים, והכל קרחנה לצערי הרב ,, הגיליוטינה בשדרות רוטשליד זועקת לשמים לא לפחד כלל . אם הפוליטקים לא עובדים כמו שצריך ,ניתן להחליף אותם מאחל לכל בית ישראל שבת שלום !!!
שלמה הששובב | 11.08.11
67.
מבינה ללבך - לא מבינה מדוע מציעים לרכוש דירה
כדי לרכוש דירה צריך 40 אחוז מערך הדירה, היא ציינה שאין לה חסכונות , גם אני בגילה ובאותו מצב, דיור זה משהו בסיסי , זאת זכותנו הטבעית מלידה, וכל אלה שישאלו למה לא חסכת 20 שנה, אז ככה היה צריך לשלם את האוניברסיטה תואר ראשון ושני, אין הורים שישלמו על זה, היה צריך לשלם במקביל שכ"ד ומה לעשות במקביל צריך לצאת ולבלות וגם זה עולה, אז למה לא מבינים שכן יכול להיות אנשים בני 40 שאין להם חסכונות. הכל הלך על יוקר המחיה של ה- 20 שנה האחרונות .. קאפיש
שמחה | 11.08.11
66.
טיפים
1. אין שום הצדקה שבעולם לשלם 3500 שח לחודש שכירות. אז לא גרים בבנין חדש ששם המחיר מטבעו גבוע. לא גרים בשכונת פלורנטין, ולא חייבים גם לגור בתל אביב. את יכולה לשכור דירה של 2 חדרים בסביבות ה 2000-2500 שח לחודש. 2. 1200 שח הוצאות אוכל וחומרי ניקוי? לבן אדם בודד זה נשמע מטורף, בטח להוצאות של חומרי ניקוי לדירה של 35 מטר רבוע !!! לפי מה שנשמע לי, הוצאות האוכל שלך כוללות המון ארוחות מחוץ לבית. 3. תקשורת,אינטרנט וכבלים. לא חייבים לשלם לחברות הכבלים 230 שח לחודש + להוסיף על בזק ואינטרנט כ 200 שח נוספים. ניתן בהחלט לרכוש ממיר המאפשר צפיה ב 5 ערוצי בסיס - השקעה חד פעמית של כ 300 שח בערך. אפשר לרכוש לווין כבלים המכיל כ 500-600 ערוצים בעלות של כ 2000 שח כולל התקנה. אין תשלום חודשי יותר. תוך חצי שנה המחיר שאת משלמת לכבלים ילך עבור הלווין הפרטי, ותוכלי לחסוך עוד 240 שח לחודש. בנושא אינטרנט - יש כיום לבזק מבצעים עם התחייבות לשנה הכוללים תשתית + טלפון + אינטרנט במהירות טובה שיכול לחסוך לך בהוצאות מ 200 שח לחודש ל סביבות ה 100 בלבד. מנקודת מבט שלי (בלי לגעת בהוצאות חשמל, מים גז שהם חיוניים ובד"כ דיי קבועים ומשתנים בעיקר בחודשי הקיץ החמים שבהם מתקלחים פעמיים - שלוש ביום. את יכולה לחסוך כ 400-500 שח על אוכל + כ 1500 שח על שכירות + 150-300 לחודש את תקשורת ובידור. זה יתן לך בין 2000-2500 שח פנויים שתוכלי לחסוך חלק מהם, לצאת יותר, לפנק את עצמך יותר, וגם לחיות בצורה יותר נכונה וטובה.
איציק | 11.08.11
63.
קולהשל אמא (יחידנית)
יפעת יקרה! כואב כמה שאת צודקת. גם אנחנו האמהות היחידניות המקוטלגות איכשהו במעמד הביניים סובלות בשקט: אף אחד לא סופר אותנו וזולת הנחה קטנה בארנונה אנחנו לא מקבלות כלום: אנחנו לא מספיק מסכנות כנראה. רק שוכחים שבתור אמהות אין לנו אפשרות לעבוד מליון שעות או ליתר דיוק משרה מלאה עם ש"נ (כלומר משרה וחצי) ולכן אנחנו חיות ממשכורת נמוכה יחסית ומנסות לשרוד איכשהו. מאז שבתי נולדה - כיום בת 3.5 לא יצאתי לחופש. אני בודקת מחירי בתי מלון ומתחלחלת. פה ושם אני לוקחת יום חופש מהעבודה וזה כמעט הבילוי היחיד שלי. אני ושכמותי אומנם בעלות דירה ולפעמים גם רכב אבל הללו למרבה הצער בלתי אכילים בעליל. והנה בלי שהתכוונו אנחנו סקטור דפוק בעליל. החזיקי מעמד פתחי את העסק וקווי לטוב (כמוני).
סיגל | 11.08.11
61.
ומה עם גרושים/ת שאיבדו את רכושם
מקבל את דברייך בשלמותם, אך בבקשה מה עם גרושים וגרושות שפירקו בית איבדו כל רכושם ואת עולמם הזוגי. וצריכים להתחיל מ א' לפעמים בגיל 50 ו60 ויותר - הם צרכים לגור בחושות באוהלים, ? ילדי שואלים לפעמים אבא מה תעשה ? (הרבה פעמים מפטרים אותך בגילאים האלה - כי אתה כבר זקן, ויכל להיות ,מבחינה שיכלית ,רק שומר ללא תנאים ובשכר מינימום כמובן). אני עונה להם בצחוק אשדוד בנק ואם אתפס תהיה לי קןרת גג ומזון בטוח.
אבי  | 11.08.11
60.
נכון שאת עובדת, ושבגילך אמורים להיות לך רכוש וחסכונות, אבל...
אני מבינה שהבעיות שלך מפריעות לך, זה טבעי, אבל סליחה, קצת פרופורציות! "אין לי חסכונות ואין לי רכוש" זה לא להיות ענייה, בטח שלא כשהתקציב החודשי שלך לבד עומד על יותר מ-8000 שקל, וכולל הוצאות על שירותי לוויין ובילויים, וכן, גם דירה בפלורנטין. דירה מחוץ לפלורנטין, או אפילו מוחץ לת"א, רמנא- ליצלן, זה לא תת- תנאים. והאינטרנט מאפשר לך גישה להכל, כך ששירותי לוויין ומנויים לעיתונים הם לא בגדר הכרח, אפילו בשביל העבודה, בעיקר כשזה בלשון רבים. האופן שבו את מציגה את הדברים הוא ממש חוצפה! אנשים כמוך הם הסיבה שמבקרי המחאה מבטלים אותה בטענה שזאת מחאה של ילדי שמנת מפונקים. למה שתהיינה הקלות במס הכנסה ובביטוח לאומי לאנשים כמוך? למה שתהיינה הקלות לרווקים שאינם סטודנטים או זוגות צעירים? סטודנטים וזוגות צעירים נמצאים בתחילת דרכם, ויש להם הוצאות עצומות, שלרווקים אין, וזו הסיבה שהם זוכים להקלות. מה מצדיק הקלות עבור מבוגרים, שהיה להם זמן להתבסס כלכלית, ולרווקים, שאין להם הוצאות של סטודנטים וזוגות צעירים?
נטלי | 11.08.11
58.
חד הורית אחרי גיל 50 עובדת מקבלת שכר מינימום בלי בית בלי עזרה
חד הורית עובדת מקבלת שכר מינימום גיל 55 עם שעות נוספות 4800 ברוטו אין לי דירה יש לי ילד אחד משרד השיכון לא מכיר באנשים שעובדים ומקבלים משכורת שכר מינימום ואמא לילד אחד אחרי גיל 18 חיה בשכירות בלי הנחה בארנונה היל עזרה בכלום איך אפשר לחיות עם משכורת נמוכה לשלם רגיל ארנונה
חלי | 11.08.11
57.
לכל הגרים לבד..
מכיוון שההוצאות הקבועות הן ההוצאות הגדולות (חשמל, מים, גז, ארנונה,שכירות ביטוחי רכב וכד') יותר משתלם לחיות כזוג/זוג+1, וככל שעולה מספר הילדים העלות לאדם פוחתת (מקרר עולה ל-4 אנשים כמו שהוא עולה לשניים). ואלו נתונים שבנק ישראל מפרסם. אז מה? בכך שהמדינה (אנחנו האזרחים) לא "מסייעים" לבוחרים לחיות לבד, זה הופך את המדינה למעודדת זוגיות וילדים? יפעת, את בוחרת בחיים יקרים, עם כל האמפטיה והרצון לבוא לקראתך. כולנו רוצים שהמדינה תעזור - רק אל נשכח שהמדינה זה אנחנו. יפעת אולי תכירי את מס' 4 ואולי לא תחיו בזוגיות אבל אם תוכלולחיות כזוג זה יחסוך ..
עדי | 11.08.11
56.
תסתכלו על עצמכם
כל התגובות של תחסכי פה 100 ש"ח ושם 200 ש"ח... נראה לכם? ברור שאפשר לחיות בפחות... אפשר לגור גם 200 ק"מ מתל אביב ולשלם חצי שכירות... ואפשר גם לאכול כל יום חצי כוס אורז... ואפשר ואפשר ואפשר... אבל בשביל מה אנחנו עובדים? זאת כל הצעקה של המחאה הזאת... אז נעבוד ונקרע את התחת בשביל לגור בקופסת גפרורים ולהשאר בבית בלי טלויזיה בלי אינטרנט ובלי כבלים? אז נכון, שלא נמות ברעב ותהיה איזשהי קורת גג... אבל מה עם לחיות קצת? כן, גם לצאת ולאכול סושי מדיי פעם זאת לא בושה... יפעת, אני איתך! את צודקת! שיהיה המון הצלחה עם זוגיות ופרנסה
נועה | 11.08.11
55.
את עשירה
בואי תביני מה זאת עניה. אני נולדתי וגדלתי בתל אביב. אני גרה היום בבאר שבע רחוקה מהמשפחה גרושה עם שני ילדים בני 6. ביטוח לאומי אמרו לי: הגרוש שלך לא משלם מזונות? אנחנו נשלם לך עד 3000, אבל אם תצאי לעבוד לא תראי שקל. זאת אומרת שאני היום עובדת בשכר של 4000 שקל צריכה להשכיר דירה ב3000 שקל לשלם מיסים, ארנונה, אוכל לילדים, ביגוד, כלכלה, בתי ספר, נסיעות, צ ה ר ו נ י ם שאוכל לעבוד. אני לא לא גומרת את החודש אני לא מתחילה אותו. החיים שלי הם מלחמת הישרדות כי ביבי קבע חוק שידאג שהמשפחות החד הוריות ישארו תמיד עם הראש מתחת למים, קבע חוק ואמר על החיים ועל המוות. אין לי אפילו את הנתוני פתיחה של המפגינים. אז תברכי על מה שיש.
אנונימית | 11.08.11
53.
אויייייי !
אני קוראת כל פעם מחדש "אתכם" ולא מצליחה להבין איך אתם לא מבינים למה אין לכם כלום. וגם לא אוהבת להגיד "אני" אבל אין לי ברירה, אני פשוט חייבת להעמיד אתכם (שלא מצליחים להגיע לבית ולחסכונות) גם אני נישאתי מאוד מאוד מאוחר, קרוב לגיל ארבעים. אבל....וכאן אבל גדול, תמיד הייתי מחושבת, עבדתי בכל מיני עבודות מזדמנות בנוסף לעבודה קבועה באחת העיריות כמזכירה. בגיל 28 לקחתי הלוואה קטנה ממקום עבודתי , לקחתי משכנתא לרווקים, ורכשתי לעצמי דירת חדר במקום מגעיל , שכניםשבחלקם היו בני דודינו, שכן אחד נרקומן , ועוד ועוד שכאלו., בנין מוזנח בן אלף שנה, בקומה רביעית , שהיא בעצם חמישית כי הבנין היה על עמודים, ללא מעלית כמובן, קצת שיפצתי ועשיתי אותו נעים . אפילו דלת לשירותים לא היתה לי . ולא ארונות מיטבח, לאחר עוד שנתיים שלוש, (המשכתי לעבוד גם במקום הקבוע וגם בעבודות מגעילות שבהחלט לא לרמה שלי כגון משק בית, ניקיון חדרי מדרגות, ביביסיטרים וכו' ) ואז השתדרגתי לבית מעט יותר טוב. אבל רק מעט. עדיין לא משהו אידיאלי. אבל סביבה יותר סימפטית ומעט ירק מסביב. חייתי בצניעות, ובכל זאת יכולתי להנות מידי פעם סרט עם חברות, בית קפה עם חברות, ים עם חברות, טיולי טבע עם חברים, היו לי חיים לא רק עבודה. רוצה לציין שבשום שלב לא קיבלתי אגורה מהוריי. כלום. גורנישט. בקיצור בשורה התחתונה לקראת גיל ארבעים הכרתי את מי שהוא כיום בעלי, היו לו מעט חסכונות , לא היתה לו דירה, גר בשכירות גם כן בדירה מאוד צנועה, לי היתה הדירה המצ'וקמקת אבל בכל זאת ניתן היה להוציא ממנה כסף בשביל להשתדרג שוב, בחסכונות שלו , כיוון שגם הוא היה בחור צנוע, היו לו די על מנת לסגור את המשכנתא לרווקים שלי ואז קנינו דירה במקום שאז היה פחות יקר, פתח תקווה. לאחר שכל השנים חיינו בדיוק כפי יכולתינו ולא מעבר לכך, יכולנו שוב לשדרג , הפעם כבר יכולנו לרכוש בית גדול עם גינה וחצר . נקי, נעים וחם. (עברנו לצפון) פלוס שני ילדים. מה שאני רוצה להגיד לך פה, שכל הבסיס שלך שגוי ובזבזני גם ההתחלה ואני רואה שעד היום לפי מה שרשמת פה. זה כל הסוד. אנשים לא רוצים להפנים . אבל בהחלט ניתן להגיע לכל מה שרוצים גם בלי עזרה מהורים וגם בלי להיות במעמד עליון.
רחלי | 11.08.11
52.
מעניין למה זה מוכר לי ??????
לא נכנסתי לפרטים , זה כל כך מוכר גם ללא הפרטים הקטנים. אני רוצה רק לגלות לך משהו , גם אם היית מרוויחה כפליים או יותר לא היית גומרת את החודש.,.. אני עצמאי "מצליח" כבר 20 שנה . מעסיק 16 עובדים. מעולם לא עמדתי לפני פשיטת רגל ולא בפני עיקוליםץ אני נורמטיבי לחלוטין. אני לא מבין , מדוע אחרי 25 שנה של עבודה , לא הצלחתי לצבור חסכון משמעותי . שדרגנו את הבית שקבלנו מההורים וגדלנו משפחה אבל לא התקדמנו מעבר ליד לפה. כן , גם אני משכיל , גם אישתי עובדת כל השנים , ואני לא גר בתל אביב. אני חושב שאני לא פחות מוכשר מהרבה אנשים ולא פחות אמין ... אז למה המדינה המטופשת והבנקים מאמינים רק למי שבסופו של דבר עושה הסדרי חוב?????? מדוע לתת את כל הכסף לטייקונים ולא לפזר השקעות בין אזרחים רבים ומוכשרים שמסוגלים לנהל את הכסף טוב יותר??? אני בשנים האחרונות נמצא פעם בשבועיים בגרמניה, את יודעת, כדי לעשות כסף סוף סוף .... שם הבנק פורס בפניי שטיח אדום כי אני שווה , לא כי אני טייקון .. כי אני מחזיר הלוואות בזמן.. כי אני לא ממונף עד מעבר לראש.. כי אני לא חמדן... כי כי כי ..... רק כאן נותנים לכמה אנשים לא מוכשרים במיוחד , לנהל את כל ההון של המדינה... והשאר ,,, בשוליים...
אלון | 11.08.11
51.
גם לרווקים/ות קשה!!!
אני בת 34, רווקה, שכירה, מרוויחה שכר ממוצע (פלוס מינוס, עם תנודות בשכר בדר"כ לסכום הנמצא מעט מתחת לממוצע). גרה בשכירות מזה כ-8 שנים, לבד. אמנם שכ"ד לא מגיע לסכומים המטורפים של 3000-3500 ש"ח לחודש, אך עם כל ההוצאות הנילוות לדירה אני בהחלט מגיעה ל-3500 ש"ח לחודש (ארנונה מטורפת, ועד, מים וחשמל), רק על הוצאות הדירה. אם נוסיף לזה הוצאות רכב (בגלל סגנון העבודה שלי אני חייבת רכב), מזון בקלות עברתי כבר את ה-5000 ש"ח. בחודש טוב אולי אני מצליחה לחסוך 500 ש"ח. כמה שנים אצטרך לעבוד כדי להגיע לסכום התחלתי שבכלל אוכל לחלום על דירה ? זה מטורףףף!!! ואני טיפוס לא פזרן, לא בזבזן, לא יוצאת כמעט לחופשות, בילויים צנועים, לא משלמת כבלים (ממיר 5 ערוצים), חשבון הטלפון שלי נמוך מאד (חזרתי לימי השימוש בטלפון קווי..מומלץ! )ובכל זאת המצב לא טוב בכלל, והמחירים רק עולים ועולים!! אני חושבת שהמחאה בהחלט מוצדקת על כל תחומיה! סדרי העדיפויות חייבים להשתנות. בתור התחלה הפחתה של מוצרי יסוד (מים, מזון, דלק (!!!), חשמל) . אין ספק שחיים בזוג טובים וכלכליים יותר..אך מה לעשות... זה המצב..
שיר | 11.08.11
50.
כל הכבוד על החשיפה - אבל
ההוצאות על פניו נשמעות סבירות אבל - נכון שיש בעיות ויוקר מחיה וזה לא יפתר מחר מה את עושה עד אז ? 8054 שקלים ליחיד זה הרבה מאד כסף שווה לקחת יעוץ כלכלי כמו של פעמונים או ארגון אחר ופתאום מגלים שאולי אפשר לחסוך עוד 1000 שקלים וגם לגור עם שותפה זה לא בהכרח מלה גסה זה יכול לחסוך כ 1500 שקל
nils | 11.08.11
49.
יפעת, עתידך מזהיר!
יפעת היקרה, אם הצלחת להשתחל לכלכליסט, ועוד בכותרת המופיעה בעמוד הבית של YNET כנראה שאת אשת יחסי ציבור מוכשרת ואני בטוח בעתידך המזהיר. מצבך אינו שונה בהרבה משל המוני אנשים סביבך, ופשוט נפלת לתוך מלכודת הדבש התל אביבית שעליה את ממשלמת עכשיו, וגם זה לא במחיר גבוה מדי. סחטיין על ההקרבה למען העסק. יובל
יובל | 11.08.11
48.
מצטער - אין לי אמפטיה בגרוש אליך.
שימי לב לרמת החיים שלך, אותי לימדו שאיך שאני מסדר את המיטה ככה אני ישן עליה, ולימדו אותי גם לחסוך, סבא שלי עליו השלום, לימד אותי שאדם שמרוויח 100 יוציא 120, ואם ירוויח 1,000 יוציא 1,200 אין גבול להוצאות. כולם רוצים ביטוח חיים, לבטח במקיף, לפתוח את כל ערוצי יס, קו מהיר באינטרנט, דירה בבזל, לשבת לאכול במסעדה כל יום, לצאת לבלות 3 פעמים בשבוע, לטוס לחו"ל 3 פעמים בשנה, לקחת סוף שבוע אחת לחודש, לנסוע במכונית חדשה, לעשות מנוי ל-2 עיתונים ולמנטה ולאישה ואולי לעוד שבועון. כל אדם צריך לחשב את ההתנהלות הכלכלית שלו, לחשוב לטווח רחוק, אז אולי הוא יגיע למשהו. את בחרת לנהל משק בית של אדם אחד, אני אומר לך! זה לא פשוט אבל אפשרי כל עוד תסתכלי בצלחת שלך ולא של אחרים.
סמי | 11.08.11
46.
מאד שמחתי לקרוא את הכתבה של יפעת
מי שם אתכם להעביר ביקורת על הוצאות של אדם? החיים של הרווקה הם הרבה פשרות ומעט בחירות. חוץ מלהתנצל יום ולילה על כך שנשארת רווקה, אין לך שקט נפשי של בן זוג תומך כלכלית, ומי החצוף שכותב שבגיל 43 בושה לקחת מההורים? למה? אם יש להם דירה והם מסודרים ורוצים שיהיה לך טוב? מאד קל לשפוט ולתת עצות (במיוחד אם זו אשה), פשוט תקשיבו לה. החיים שלה הם החיים של רבות מאיתנו.
דליה | 11.08.11
45.
האמנם?
1) אם אין כסף, לא גרים בפלורנטין. אני חושב שזה מאוד ברור לכולם. 2)מים? את ממלאת בריכה בבית כל חודש? אנחנו 3 נפשות מוציאים פחות מחצי 3)שירותי לווין? את בוכה שאין לך חסכונות אבל זורקת מאות שקלים על איזה ייס מחורבן 4)מנוי לעיתונים+דברים אחרים של העסק: יש החזרי מע"מ על הדברים האלה. 5) 1200 שקל מזון? זה סכום שאולי הגיוני לזוג+שני ילדים. וגם לא בטוח. סה"כ, את צריכה ללמוד לחסוך. זה שיש "בעיות" בממשלה או מיסים גבוהים, לא אומר שיש לגיטימציה להוצאות שלך. כל ההוצאות הקשורות במיסי מדינה הן הכי נמוכות אצלך. 200 שקל ארנונה אנשים מתפללים בשביל זה, כשאפילו בפ"ת (כמו שמישהו הזכיר), דירות של 60 מ"ר באזור "לא משהו" הארנונה מגיעה ל400.
דימה גרין | 11.08.11
44.
אני בן 32 עורך דין ובדיוק באותו מצב
אני בן 32 - עורך דין - ובדיוק באותו מצב. אלא, שההורים שלי לא במצב כזה שהם יכולים לסייע לי, ככה שאני נאלץ לעשות הכל כדי לגמור את החודש ולא לעבור מסגרת אשראי. בגלל הלוואות (רבות) שלקחתי בתקופת הלימודים וההתמחות, אני נאבק כבר כמה שנים להחזיק את הראש מעל המים, מבלי לקחת הלוואות נוספות (שבכלל לא בטוח שיתנו לי). לאחרונה אני מתקיים מ-100 ש"ח בשבוע - קונה מצרכים - מבשל לשבוע ואוכל את אותו אוכל פחות או יותר (מבשל ל-3 ימים, ואז ל-3 ימים נוספים). אפשר להסתדר אם רק רוצים... אגב, גם לי יש יס ואוטו - בתקופה הזאת זה לא מותרות - אדם שלמד ועובד במשרה מלאה של 12 שעות עבודה ביום לא צריך להתכלב ...
בן 32 | 11.08.11
43.
הוצאות
ההוצאה על כבלים בישראל מוגזמת. למה אין פיקוח על המחיר שגובים מאתנו חב התקשורת ולמה מכריחים אותנו לרכוש חבילה במינימום 220 שח לחודש ואין אפשרות לרכוש פחות ערוצים בפחות כסף כנ"ל לגבי מחירי המים: הממשלה הזו לא מרשה לנו לשמור על הנקיון עם מחירי המים הנהוגים היום- התחלנו לחשב כמה מכונות כביסה לעשות בחודש כדי לא להגיע לחשבון מים מטורף. באשר להוצאות האוכל-הפתרון הוא לקנות מה שבמבצע- יש בארץ מוצרי יבוא שעולים פי 3 לעומת בחול ואף אחד לא מפקח עלהיבואנים , שלא לדבר על מה שמיוצר בארץ שהנו במחירים מאד גבוהים הבעיה היא חוסר רצון הממשלה לפקח על מחירים -היא רוצה שתנאי השוק יכתיבו מחירים, אבל כשהכול כל כך יקר, משהו צריך לאכול, ז קונים גם במחירי עתק בלית ברירה. במקביל הממשלה הזו מורידה כל הזמן מיסים כך שהיצרנים, התעשינים, היבואנים, משכירי הדירות מרוויחים עוד ועוד: למה אין מס על משכיר דירה מעל 2000 שח לחודש? כך יורידו גם שכר דירה
ci | 11.08.11
42.
15, צר לי לומר לך, "צריכים להרוויח" תגיד למעסיקים
שבכלל יסכימו להעסיק קודם כל ואח"כ גם לשלם את המשכורות שאתה מציע על פי גיל, השכלה וניסיון. בפועל זה לא תמיד ככה ותמצא גם אקדמאים עם תארים מתקדמים בגילאים מתקדמים משתכרים סביב ה5k לחודש. אז אנא ממך, חסוך מאיתנו את הטפת המוסר שלך. זה שהסתדרת בחיים לא אומר שכולם כך. ולעניין הכתבה, צודקת וראו איפה היא חיה. בדיוק לשם אני מכוון, אם ה3500 שהיא משלמת היו הולכים למשכנתא על דירת חדר. ואיפה אפשר לקנות כאלה? הגיע הזמן שיהיה אפשר. ולא רק אצל דוד המפצל.
המובטל בטיטו | 11.08.11
41.
תבדקי את חשבון המים שלך, 130 ש"ח לחודש לבן-אדם זה מוגזם
כנראה שתאגיד המים מנפח לך מחירים כמו להרבה אחרים, או שיש לך נזילה. תבדקי גם איזה ביטוחים יש לך ואיזה מהם אפשר לבטל. 500 ש"ח לחודש ביטוחים בלי רכב זה גם מוגזם. תבחני גם אפשרות לעבור לגור בדירה שכורה מחוץ לת"א בערי הפרברים: ר"ג, גבעתיים, פ"ת - שם שכ"ד זול יותר.
יועץ כלכלי | 11.08.11
39.
אשרייך שיש לך הורים תומכים לי אין ואני בחובות עצומים וגם אין לי עבודה כי המעסיקים לא רוצים נשים.
מה אני אגיד. אני נשואה עם 2 ילדים ואין לי דירה המשכורת של בעלי בקושי מספיקה לשכירות וארנונה מה עם יתר ההוצאות ואוכל ובכלל עם יש משהו חריג כמו טיפולי שיניים או משקפיים שאין כסף לזה אף פעם. אנו שקועים בהלוואות מהבנק כי לנו אין הורים (בעלי יתום ואמי סיעודית ואני מגיל 3 גדלה ללא אב). סבלנו מקאסמים ונפגענו בגוף וכלכלית. ואני אקדמאית שילמתי בדמי על הלימודים בכדי שיהיה לי מקצוע ופרנסה אך המעסיקים לא מוכנים להעסיק אמהות והרבה מקומות זה רק דרך פרוטקציה. בעבר עבדתי בכל מיני עבודות אבל אף עבודה לא הייתה קבועה כי המקומות פשטו רגל או שהייתי זמנית. הממשלה צריכה לעזור לזוגות כמונו אך היא מתעלמת מאיתנו ולא אוכפת חוקים של העסקות לא חוקיות. יוקר המחיה רק עולה כל חודש בחודשו וכל חודש יש גזירות חדשות לרעת הציבור הנזקק.
אלה | 11.08.11
38.
מעמד ביניים
לא אספר לך סיפורים .את צודקת הנני גם מהדבר שנקרא מעמד בינים.לשמחתי יש לי בית אבל....יש לי 2 בנות ועוד 5 נכדים לשני הזוגות אין בית גרים בשכירות.ולצערי אם לא אעזור להם ב40 אחוז משכרי שזה.9000 שח' .ילדי לא שורדים ונזרקים לרחוב כי הם עובדים גם בכבוד אבל לא מסוגלים לגמור את החודש .כי העלויות הפכו למכת המדינה.והשכר לא משיג עלויות אלה.יוקר מחיה ומחירי מזון .ושרותים כולל מיסי עיריה מים וכו'.הגענו למצב שאנו מעמד הבנים נהפוך לנצרכים באה שלב בעתיד לצערי הרב.אנו נושאים הכול על כתפנו מיסי אמת עובדים ''משמנים את השוק'' והנני שואל לאן נגיע תנו לחיות מכבוד.תודה
rambo | 11.08.11
34.
אלק... נגמרה האמפתיה...
בעלת עסק ??? סליחה, אבל זה שהחלטת שבא לך להיות עצמאית זה לא מספיק לשבת במשרד יחסי ציבור,נו באמת, כמו שאומרים לופטגשפט.. רוצה לחסוך ? תורידי 600 שח עיתונים, תוותרי על הכבלים המטופשים, תתקיני לווין, 1500 שח הוצאה חד פעמית מיים 150 שח ? תבדקי נזילות אין הצדקה לכזה מחיר, אלא אם יש לך נטייה לשבע מקלחות ביום ו/או גידולים חקלאיים
ליאת | 11.08.11
33.
אז אני אתאר את מצבי
גם אני רווק, באמצע שנות ה 30. אני עובד בעבודה שהשכר (ברוטו) בערך כפול מהשכר הממוצע במשק. אני לא יוצא הרבה (או כמעט בכלל) לחופשות, ולא קונה הרבה מותרות / בגדים / שטויות אחרות, חוסך חשמל ומים, ומצליח לחסוך בערך 7000 ש"ח בחודש. ובכלזאת - בגילי המופלג - אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות דירה במקום שהוא במרחק סביר ממקום העבודה שלי, ומכוון שמקום העבודה שלי הוא באיזור רחובות - חיפשתי דירה גם באיזור אשדוד, (חיפשתי גם באיזור אשקלון - אבל - נסיעה מאיזור רחובות לאשקלון היא יותר משעה, בכל כוון בשעות העומס, וזה לא סביר, ולא הגיוני), ולא מצאתי משהו שאני יכול לקנות עם משכנתא סבירה. וב "משכנתא סבירה" אני מתכוון ללא יותר מ 400K - שכן - בתחום התעסוקה שלי (היי-טק), אין ביטחון תעסוקתי, ואני לא רואה את עצמי לוקח משכנתא גבוהה יותר, כי יש סיכוי שלא אוכל להצליח לעמוד בהחזרים.
 | 11.08.11
30.
באו ונעשה סדר עולמי
הכל מאוד מאוד יקר.אף אחד לא מצליח להגיע לדירה בלי לוותר על משהו אחר.או שההורים קונים.אף אחד מכם לא מוכן לגור אצל ההורים יום.הוריכם עוזרים לכם בשושו.אבל אתם אסור לכם 5 דקות לשרת את הוריכם.הוריכם שמזדקנים וזקוקים לעזרה.בכוחניות פונים לאותו אחד או אותה אחת שכבר מטפלת בזוג הוריה. בחוצפה שאנחנו לא יכולים להפריע לילדים שלנו.והילדים שלהם זבל אנושי תת רמה שלא יוצאים מהמיטה שלא ימותו.חצי שנה פה חצי שנה לונדון ואמריקה. טפילים ועלוקות לא מתים . וזה כולל את המיגזר הדתי. אפרופו עדי טלמור אולי היה ערירי. אבל משפחות יש להם 8 ילדים שגוססים כמוהו .שולחים אותו ילדיהם שיש לו 8 או 10 ילדים וגיס פרופסור .שולחים אותו למשפחה הכי אומללה גם ככה.לארץ ארץ חודשיים לא אכל ולא התקלח מסריח מוות ותשוש ועצבני.את החולני והתשישות על המשפחה הזאת....נבלות.
רוברטס | 11.08.11
29.
ל-14, אם יהיה דיור ציבורי ברמה סבירה ובמכירים זולים ובכמות גדולה אנשים יעדיפו לגור שם
ואז דירות שלוקחים עליהן שכ"ד גבוהה ישארו ריקות והשכ"ד ירד, זה מה שנקרא "היצע וביקוש" המחירים עולים כי יש ביקוש ואין היצע. למשל אתמול הייתה כתבה על הביניינים הנטושים ברחבי ת"א, תאר לך שיקימו שם מספר רבי קומות עם דירות 2-3 חדרים. והדירות יוצאו להשכרה במכיר של 2000 ש"ח, כאשר מעבר לרחוב על דירת חצי חדר משלמים 3000 ש"ח ויותר. נראה לי שימלאו אותם תוך יום, ובעל הדירה של חצי חדר לא יוכל לגבות יותר מ-1500 שקל, כי אף אחד לא יסכים לשלם מחיר גבוהה מזה. כרגע לאנשים אין את האופציה הזולה...
כתום | 11.08.11
28.
עוני
שמי שרה, בת 60 רווקה ללא ילדים. משפחתי ירדה מארץ בשנת 1955 לברזיל ואני חזרתי בשנת 1992. יש לי תואר ראשון במנהל עסקים. עובדת כמזכירה במשרד עורכי דין ומשתכרת 5,065 ש"ח נטו לחודש, אין לי פנסיה, אין לי רכוש . מתגוררת בשכירות עם אחותי וגיסי. אני מרגישה עניה, בלי הווה ובלי עתיד.
שרה מנדיל | 11.08.11
27.
להתפרנס בכבוד ולחיות בשקט
לפחות יש לך עסק משלך ותחזיקי אותו בכל ידייך. אני עבדתי כל חיי עבור אחרים שהתפרנסו ממשכורות עתק לעומתי שנאלצתי להסתפק בפירורים ובנוסף בגיל 52 פוטרתי ע"י בוס בעל אישיות כוחנית בפני שלא סבל אנשים כנים וישרים. עד היום גרתי בשכירות עם הלוואות ומינוס ענק בבנק. לצערי הרב היום אני עוזבת את ת"א ועוברת לגור עם הורי בבית של "מטר על מטר" ומתפללת למציאת עבודה חדשה במהירות הבזק.
מיואשת מהחיים | 11.08.11
25.
לעצמאים אין בכלל זכויות מהמדינה. כל עוד העסק מתפקד - לא מגיע להם כלום
בתור עובדת סוציאלית אני רוצה להדגיש כמה רע מצבם של העצמאים. הם העבדים האמיתיים. אם חלילה הם חולים הם לא יכולים לקבל שום דבר מהמדינה- כי העסק עובד. גם שהוא מפסיד. והם משלמים המון לביטוח לאומי. כשהם חולים קשה להם לסגור את העסק- שזה השם השני שלהם. ולכן גם אם העסק מפסיד -לא מגיע להם כלום. אלא אם הם עשו ביטוחים פרטיים- ולרובם אין. זו שכבה שלמה שמתגלגלת מהיד לפה כדי להחזיק עסק. מגיע להם מענה סוציאלי כמו כולם. ואין להם. אני לא אומרת את זה מתוך אינטרס אלא מתצפית על אלפי משפחות של עצמאים .. אין לנו יכולת ממשית לעזור להם כי לכאורה יש להם רכוש. במסגרת הרפורמות- יש לשים דגש גם עליהם. כל אחד מתחרה בשני, בלי זכויות, השוק החופשי במיטבו.. ביב בטח מרוצה..
עובדת סוציאלית במערכת הבריאות | 11.08.11
19.
כמה שאני מבין לליבך
גם אני 51 עצמאי בלי גרוש שחוק על הטף שכר דירה אחרי שנים של עצמאות נשארתי בלי כלום חשבתי שזה אני אך מתברר לי שזה אצל כולם גם שרברבים כמוני . וכולם אומרים שאינסטלטורים מרוויחים המון כסף חחחחחחח בדיחה טובה פעם בחודש או שבועיים נכנסת עבודה או לפעמים כל כמה חודשים כבר אין לך חשק לקום בבוקר ולקוחות מעצבנים שחושבים שאתה גוזר עליהם קופה ומתעשר על חשבונם אילו היו יודעים שזו העבודה הראשונה החודש ואילולא היתה לי את קצבת הנכות מביטוח לאומי הייתי גר ברחוב דיי נמאסלי המצב הזה שכל השחורים מסודן ואריתראה הפכו להיות אנסטלטורים מדופלמים והישראלי המטומטם שחסך 50 מאה או אלף שקל ישלם על זה ובגדול בנזילות לשכנים או בהתחשמלות או סתם נזק למבנה טובזה מה יש ועם זה נתמודד
אלוני איתי | 11.08.11
18.
יש מאות אלפי רווקים, גרושים וזוגות לא נשואים במצב של יפעת
אני מזדהה עם הכותבת, ומבחינת העלויות הן נראות סבירות ואפילו נמוכות. להחזיק משק בית ורכב עולה אותו כמעט הדבר לבודד או למשפחה (לפני עלויות מזון וביגוד) כי רוב ההוצאות קבועות - שכירות, אינטרנט, כבלים, ארנונה, תשלום קבוע לחשמל, אגרת טלויזיה, טסט לרכב, ביטוח רכב, מימון הרכב וכו. בודדים צריכים לממן הכל ממשכורת אחת ובעצם הם האוכלוסיה הכי מנוצלת במדינה.
רווק בן 39 | 11.08.11
15.
לא בדיוק ברור
הרי חלק מההוצאות הן של העסק שלך. 500 שח לסלולרי בקלות אפשר לזקוף לטובת העסק, 600 שקל לעיתונים זה גם לטובת העסק, "קניות לבית ולעסק 500 ש"ח" נגיד 250 זה לעסק - 1,350 ש"ח לעסק. תכל'ס את מוציאה 6,700 ש"ח בחודש. מה את רוצה, שיהיו לך עוד הנחות מעבר להוצאה הזו? זה די מינימאלי. הפתרון הוא לא תמיד בהנחות, אלא בהגדלת הכנסות. בגיל 42, צר לי לומר, צריכים להרוויח 6,700 ש"ח בחודש, וגם לחסוך יפה. לא נראה לי שאת "מעמד הביניים" הרגיל. את יותר כמו איזה מקרה קיצון.
מיכאל | 11.08.11
14.
מה זה פיקוח על שכר דירה..??
היית רוצה שיהיה פיקוח על המחיר שאת גובה לשעת עבודה במשרד יחסי הציבור שלך?? אי אפשר לפקח על מחיר השכרה של רכוש פרטי, ולא משנה מה המצב. שייצרו דיור ציבורי בפיקוח - זה לגיטימי. (ונראה מי ירצה לגור שם בכלל..אבל זה לא קשור כרגע) מה פתאום פיקוח על מחיר השכרה של דירות פרטיות?
יוסי | 11.08.11
13.
השאלה הגדולה היא האם גובה ההכנסות שלך תואם להוצאות
יפה שאת עצמאית, יפה שיש לך משרד פירסום אך האם יש לך עבודה? האם יש הכנסות קבועות? לא כל עצמאי הוא ריווחי ולכן התאמת ההוצאות להכנסות זה בגדר חובה! 1200 שקל למזון וחומרי ניקוי זה פשוט סכום מופרז! אני גם רווק ולא חוסך בקניות אבל בחיים לא הגעתי לסכומים כאלה!! אני לא מתגורר במרכז אלה מסביבו (כפ"ס) ושכירות כולל ארנונה זה 2200 ש"ח לבית קרקע 45 מטר רבוע עם גינה וחניה....
dudo | 11.08.11
1.
לא הצלחתי לגייס את כל האמפתיה.. אבל כן מבינה לליבך
עברת לדירה חדשה בשכירות כי התפתחת בחיים. זה נהדר! זה פנטסטי. אבל אדם אחד עם רכישות של 1,200 ש"ח לחודש בסופרמרקט זה המון! אנחנו זוג (בקרוב אצלך, זה כיף!) ואנחנו מוציאים 800-1000 ש"ח גג כולל חומרי ניקוי ושמפו וכו'... אבל אני כן מבינה לליבך, לגמרי הבעיה היא לא בדירה שאת גרה בה, אלא בהוצאות היומיומיות שגומרות לך ולכולנו את חשבון הבנק. ככל שהמחאה הזו מתגברת אני מבינה שהבעיה הנדל"נית רחוקה מפתרון, והיומיום הוא המחסל העיקרי.. המים, הארנונה (שעולה כל פעם בלי שנשים לב), החשמל שעכשיו התייקר... כל אלו עולים ובמקביל גם גורמים לעוד עליה של מוצרי המזון היעדר התחרות לא מאפשר לנו למצוא אלטרנטיבה.. ולא מחייב את השוק להתייעל בקיצור- פירוק הקרטלים, והפחתת מיסים עקיפים. זה מה שיקל על החיים שלך ושלי באופן מיידי.
ציפציף | 11.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת