אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": 90% מהמכוניות שבייבוא אישי הובאו באמצעות מתווכים; 60% יוחזרו לחו"ל

51 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
איך מגייסים פקידי ממשלה רעים וקנאים
יש אדם אחד בעולם שיכול להסביר לי למה אי אפשר לייבא מרצדס מארה"ב ? למה אני חייב להביא אותה בגרמניה ? אם ממשלת ארה"ב היתה יודעת שלא מרשים לקנות מהם רכבים ? נו נו נו לממשלה למי זה איכפת ? חוץ מפקידי ממשלה משועממים וקנאים ורעים !!!
אבטליון | 26.08.11
44.
עד שלא יחשפו את הקשרים של היבואנים "הרישמיים" עם משרד התחבורה
אנחנו העם הפריאר והמטומטם נמשיך להעשיר את אותם יבואנים בסכומים שגם היצרנים לא מרווחים המשפחות העשירות במדינה אלו יבואני הרכב מה גם שאני בטוח שהם בעצמם מזייפים מסמכי יבוא ומעבירים סכומים עצומים לחו"ל במסווה של "מחיר הרכב" וכך מעבירם הצידה לחשבונם הפרטי כספים בלי שהמדינה יודעת ואולי כן "ידעת " ומשתתפים עלומים בכספים האלו אולי "שרים" אולי אנשי משרד התחבורה שתקועים במשרדים שנים ארוכות רק חקיקרה מקיפה תברר את האובססיה של השמירה על היבואנים בהצלחה לכל
בונזו | 14.08.11
39.
הבנת הנקרא. בלי פאניקה מיותרת
בלי פאניקה לא מחזירים רכבי שאושרו שולם עליהם המס והם נוסעים, למי שלא הבין מתוך כל השימועים שנעשו הגיעו למסקנה ש90 אחוזים הגיעו עי מתווכים ו60 % מקרב אותם אלה שהגיעו לשימוע ( מדובר בכמה עשרות אם לא בודדים) משרד החבורה לא יתן להם אישור לשחרר את הרכב . מכאן מה המסקנה ש90 אחוזים מהאזרחים שהחליטו על יבוא אישי בחרו לעשות זאת עי מקצוענים. אחרת היו נתונים לחסדי האל והמדינה שהתהליך הזה היה עובר בשלום
יוסי  | 14.08.11
38.
3-במכס אין שום בעיה.
אם אתה מביא את כל הניירת בצורה מסודרת-אז מקסימום תוך יומיים-שלושה-כולל בדיקת הרכב אתה מקבל אותו. כל הסיפור הוא לפני המכס-כלומר במשרד התחבורה.לא מדברים ולא מקבלים קהל.רק במחשב אתה יכול לדבר איתם.זה לא נורמלי שאין קבלת קהל במשרד ממשלתי "שאמור" לתת שרות לקהל.
הבורקס של פאדי החתן | 13.08.11
33.
הממשלה למען קרטל יבואני הרכב
במקום שהממשלה תתמוך בתחרות-משקיעים אנרגיה וכסף בהערמת קשיים על היבוא האישי. בן אדם פרטי לא יכול לעמוד בסבך הניירת , הקשיים ווהגבלות שמערים משרד התחבורה והמכס. אותם הפקידים יושבים במחלקת יבוא רכב משנות ה-90 המוקדמות ומתנהגים למבקשי השרות כאל מטרד, שמפריע להם להעביר את היום. צרות עין ואטימות. שווה מחאה.
אבי | 12.08.11
32.
חברה בואו נקים קבוצת הגירה לארה"ב בפייסבוק ונבוא עם הנתונים לשגרירות
האמריקאית וככה ניצור מומנטום של קבוצה איכותית הנרדפת תחת עול השלטון ונעזוב את הארץ אני בטוח שהשלטון שלנו יערים בעיות ויבקש מהאמריקאים לא לאשר את ההגירה כפי שעשו עם הגרמנים אודות יוצאי ברית המועצות אבל אנחנו בסך הכול עבדים ונדמה לנו שאנו חיים בדמוקרטיה אבל אם זוהי לא עבדות אז תסבירו לי מהי עבדות ואני יודע מבפנים כי התקשר בכיר ממשרד התחבורה לאיים על עמיל מכס שעזר להביא מכוניות ביבוא אישי ואיים עליו שלא ינפיק ויעזור לייבא רכב מחול כי הוא רוצה למרר את החיים לכל אלו שרוצים להביא מכוניות ביבוא אישי חברה בואו נתארגן סליחה אני מפסיק כעת היות ושבת נכנסת נמשיך לאחר צאת השבת שבת שלום לכולכם
מאיר רוט | 12.08.11
29.
תחרות זה נחמד, אבל יש כללים גם לזה
אם הכל יהיה חופשי ופתו יגיעו לכאן כלי רכב הרוסים ומסוכנים אחרי תאונות, כלי רכב גנובים שהרישיונות שלהם זויפו, ואין סוף קומבינות. גם עכשיו זה קיים, אבל יש מי שמנסה להשגיח. לא סתם שרוב המאכערים של היבוא האישי נראים כמו שהם נראים, ואני לא רוצה להשתמש כאן במילים חריפות. אבל כל הקומבינה הזאת מנהלת על גבול העבריינות אם לא מעבר לזה, וכולם יודעים מזה. טוב שיש פיקוח, טוב שיש חוקים, חשוב שיהיה יבוא אישי אבל בתנאים מסודרים.
ערן | 12.08.11
26.
למה שומרים על הקרטים ותיקונים עוד נותנים להם מענקים.
וכל הדפוקים שמאיכילים אותם שהכל כסף שהלם הולך לדתיים והנתחליות--- תתעררור!!!! זה הולך למקומות אחרים. דתייים רובם עובדים. בתנחליות עובדים. כולל חקלאות. וזה שפינו אותם רק העלה את מחיר הקרקע ומחיר הדירות כולל שכירות וכולל כל דבר תתעררו!! לא צריך לקנות כל דבר שמאיכילים אותנו בעלי ההון שמפעילים לחץ על הממשלה. הממשלה צריכה גיבוי מהעם לפעול נגד הקרטים ונגד התיקונים ששנים ממצנו את דמה כי לא היה עם ולא היה לעם דרך להביא את עצמו חוץ מהבחינות פעם ב 4 שנים. עכשיו יש קצת שינוי בגלל האינטרנט אנשים מתחברים. אבל הקרטלים (סלולר,רכב, היפר, מזון) עושים הרבה בשביל להמשיך את המצב ולהצגיע על אשמים אחרים.. לא לקנות את זה אגב כולם בארץ משלמים מיסים כולל ערבים שעובדים בשחור - מע"מ הם משלמים על הקניות מזון לפחות. וזה קשה להתחמק מתשלום מעמ
אלכס | 12.08.11
25.
ישראל כץ, בבחירות נזכור אותך וולט נבחר
כבוד השר, תסתכל על השר כחלון בתקשורת ותבין מה צריך לעשות אל תהיה שפוט של בעליי הממון. תתבייש. ולאלו שהביאו רכבים אל תודו כי השתמשם במתווך, השתמשו בעו״ד והגישו עתירה מנהלית נגד משרד התחבורה , זו פגיעה קניינית והם יצטרכו לתת את הדין לפני כל פעולה מעוותת שכזו נמאס מבממשלת אוכלי חינם הזו נמאס
גיל | 12.08.11
23.
ל-18 ול-19
18 - אם אתה רוצה למחות, למה לא תשרוף את הרכב עכשיו? איזו מן מחאה זו אם אתה מחכה שיעלו עליך קודם? אגב, אם זה היה תלוי בי, הייתי קונס אותך גם על זיהום אויר בשל שריפת הרכב. חוק זה חוק, ואין לך או לאף אחד אחר זכות להחליט לאיזה חוק אתה בוחר לציית. אם המצב לא נראה לך, אתה יכול לפעול כדי לשנות אותו, אבל בדרכים חוקיות! 19 - לא טעית שלמדת כאן. תמיד הדשא של השכן נראה ירוק יותר, אבל זה לעיתים רחוקות מאד כך. מחיר שנת לימוד בארה"ב הוא 40 אלף דולר. לשנה. אתה חושב שהיית עומד בזה? תסתכל על חצי הכוס המלאה לפני שאתה בוחר לעזוב למקום אחר.
מיכה | 12.08.11
21.
הסיפור של כולם הוא רק חצי מהתמונה!
אני עורך דין בהשכלתי ומבין ברכבים. לצורך עבודה התגוררתי מספר חודשים בארצות הברית ורציתי לרכוש למשפחה טויוטה סיאנה חדשה. בגלל שרציתי חדש לא רציתי גם לרשום לוחית זיהוי מקומית שכן אז יש גם לשלם מס רכישה . המחוקק בארצות הברית אין לט בעיה שתקנה שם רכב ותוציא לו ביל אוף לידין כלומר מסמך שאומר שהרכב אסור לו לגעת בארץויש להעלות אותו על פלטה וליצר אותו. הבעיה שמאוד קשה להשיג לבד סוחר רכב שמוכן לעשות כזה דבר ולמכור לך רכב!! וגם יותר קשה להבין את כל הבירוקרטיה . בקיצור לבד זה אפשרי רק לבעלי הרבה כסף ויכולת אנגלית מאוד גבוהה ואומץ. זה אומר שרוב האנשים לא מסוגלים והקראת הישראלי ניצח ובגדול. מגעיל אותי לחיות כאן. אני עוזב ברגע הראשון שיהיה לי משהו טוב להתפרנס ממנו בחול. טעיתי שהלכתי ל4 שנות צבא, טעיתי שהלכתי לקורס קצינים, וטעיתי שלמדתי משפטים. חרא של מדינה שאוכלת את יושביה!
 | 11.08.11
19.
אני אשרוף את הרכב מול המצלמות ולא אחזיר אותו
אם בתום הבדיקות של משרד התחבורה אני אצטרך להחזיר את הרכב סופית. אז הנה אני מודיע כאן קבל עם ועדה. הרכב יעלה באש באמצע המגרש של המושב שלי. אני אזמין את נציגי העיתונות שיבואו ויראו איזה מדינת קומבינה זאת. מדינה של סרסורים וזו.... מדינה שבה הפוליטיקה היא לא יותר מקרש קפיצה להתעשרות למי שזכה להבחר לכנסת. בשביל מה צריך לוביסטים. הח"כים והשרים עצמם הם הלוביסטים הכי נאמנים ומוכשרים שבעלי ההון יכולים לבקש. גם כשסוף סוף יש לך איזה סיכוי לקנות רכב בהוזלה כלשהיא (שזה עדיין רחוק פי שניים מהמחיר בארה"ב - ותאמינו לי שהסוחרים שם עדיין מרוויחים כסף טוב) העין הצרה שלהם לא נותנת להם מנוח והם יבואו לתפוס את ה"גנבים". תגידו לי פחדנים מוגי לב שכמותכם, אני 40 שנה עובד בשדות קורע את התחת, יש לי בעזרת ה' מאיפה לקנות את הרכב. אבל לעומת זאת כל האברג'לים והאבוטבולים וריקו שירזי למיניהם נוסעים בג'יפים של ב.מ.וו ומרצדס ורכבים הכי הכי יקרים שיש ואף שרץ לא מסוגל לבוא אליהם ולהגיד להם מאיפה שיהיה לכם דבר כזה, לא עבדתם יום אחד שחוק בחייכם. אין לכם ולו תלוש משכורת אחד חוקי לישועה. והם לא סופרים או דופקים חשבון אפילו למפכ'ל המשטרה. רק על אנשי חוק ומשלמי מיסים הם יודעים לבוא ולהרוס. תרשמו לפניכם ג'יפ גרנד שירוקו שנת 2011 חדש מפואר מיבוא פחות מ 10000 ק"מ הולך לעלות באש. זאת תהיה המחמאה האישית שלי ושהמדינה הזאת תלך לאלף עזאזל.
סימון סינוואני | 11.08.11
18.
מדינה שדואגת לטייקונים
אם משלמים מסים כחוק והרכב עומד בתבחינים אז מה זה משנה שהיבוא נעשה באמצעות סוכן? פשוט מאוד המדינה רוצה לשמור על האגלופול של היבואנים ולדפוק את העם אם רכב ביבוא אישי זול כל כך הרי שהיבואנים דופקים חזק את העם.ברור שהם קונים את הרכב במחיר יותר זול מהיבוא האישי.וברור שהיבואנים רוצים לנקנק את העם כמה שיותר אבל למה הממשלה משתפת פעולה
אלי | 11.08.11
17.
עוקב אחר הנעשה בארץ..יש פלא ש300 אלף יצאו לרחוב?
אז מה אם מביאים רכב דרך מתווך שעוזר להוזיל המחירים בהשוואה ליבןאנים. למה המדינה צריכה להגן עליהם? יש זיופים? בשביל זה יש משטרה. מפלגת הליכוד נתנה לטייקונים את המדינה במתנה. כמובן שהם חותכים קופון. אני עושה פה חיים ומפרנס את המשפחה בכבוד. הייתי מת לחזור.. fuck,בשביל מה?
רוני מלוס אנג'לס | 11.08.11
14.
מדינת משטרה - פושעים בשם ה"קריטוריונים"
לא יאומן, לא מספיק שהמדינה מקויחה כ117% אחוז מיסים על כל רכב שזה עושק גמור שאין אותה בשום מדינה עם רמת שכר זהה - שלא לדבר על ארה"ב ועוד מדינות שמרכיב המיסים ממש שולי - אבל אפילו בסקדינביה וחלק מהמדינות באירופה שיש מיסוי גבוה (כמובן לא בהיקף כמו בארץ) מדובר במדינות שהשכר הממוצע הוא יותר מפי שניים, ויש שם סובסידיות על מזון ואוניברסיטה וכו'. ופה המדינה גם עוזרת ליבואנים המרויחים ריווחי עתק. בושה
אחד העם | 11.08.11
12.
דיכאון, אני כל כך אוהב את המדינה הזאת אבל בא לי לעזוב
עם כמות השעות שאני עובד וסכום הכסף שאני מכניס, לא רק שלא הייתי צריך לחיות בקושי מאוזן כל חודש - אלא הייתי יכול לצאת לחופשה ולרכוש ב.מ.וו סדרה 3 בכל מדינה נורמלית. חבל שמקשים עלינו כאן בכל פרט בחיים שקשור להנאה מהחיים ולא רק עבדות להוצאות המחיה ולגידול הילדים בכבוד. דיכאון.
רונן | 11.08.11
8.
כל יבואני הרכב הינם מיליארדרים, קבלו רשיון מהמשלה לעשוק את האזרחים
למה ההגנה הנמרצת על המונופולים... בנוסף למיסים הכי גבוהים בעולם לרכבים פרטים, אנו צריכים לשאת על גבנו את הרווחי ענק של גילדת יבואני הרכב וגם את תרגלי המחיר וההנחות של חברות הליסינג.... די למסחטת הכספים של ממשלת ישראל !!!! למעמד הביניים מגיע רכב משפחתי טוב במחיר שפוי של 70-80 אלף ₪. לפתוח את שוק הרכב לתחרות חופשית מכל הכיוונים ומידית, לעודד עוד יבואני רכב, להרבות מתווכים, לקדם ולהקל ביבוא אישי להעניש יצרנים בחו"ל שמונעים יבוא מקבלי.....
 | 11.08.11
6.
בושה וחרפה
למה לא לתת תחרות ליבואנים הרישמיים? (ואין צורך לחזור על פערי המחירים בין הארץ לפני מיסים לבין המחירים בחו"ל). בשנתיים האחרונות הורידו את מס הקניה, שערי המטבעות קרסו ורק מחירי המכוניו עלו. מה זה משנה עם מתווך עזר ברכישת הרכב (כול עוד לא זויף כלום)? האם אדם מהישוב מסוגל ליבא רכב ביבוא אישי עם כל הבירוקרטיה של המכס, משרד התחבורה ומשרד הרישוי? אם רוצים להוריד מחירים בארץ הזאת, צריך להגביר את התחרות. יותר הגיוני היה לעשות בחינות רישוי ולתת רישיון ליועצי יבוא אישי מאשר להתעלל בלקוחות שלהם.
א | 11.08.11
5.
רציתי לייבא טויוטה סיינה מארה"ב - הרכב הכי טוב למשפחות גדולות
מזל שלא עשיתי זאת. למרות שאני לא מבין את ההחלטה. מה זה משנה אם יש מתווך אם לאו. השאלה היחידה שצריכה להיות חשובה היא האם אני הזמנתי את היבוא. אם כן, אז מה הבעיה? יש אנשים שלא יכולים להבין את הבירוקרטיה ויש כאלה שמתקשים ברכישת הרכב בחו"ל. אלינו בשכונה עשו ערב ובו מספר רב של אנשים הזמינו טויוטה סיינה דרך מתווך. אני מקווה שהם יהיו בסדר, כי אין כל היגיון בגזירה הזו.
מזל | 11.08.11
4.
מדוע כבוד השר ישראל כץ לא פותח את שוק הרכבים לייבוא אישי חופשי
מארה"ב ???!!! כיום יש מספר תקנות שדואגות שלא יהיה כדאי לייבא באופן אישי. תקנות אלה באו בעקבות לחץ של הלוביסטיים של היבואנים, והן למעשה דואגת שלא יהיה משתלם לעשות יבוא אישי לכלי רכב. אני פונה לשר כץ: פתח את השוק לייבוא אישי מארה"ב (שם העסק יותר זול), בלי תלות היכן מיוצר הרכב.
מוטי | 11.08.11
3.
אם המדינה לא היתה מערימה הרים של קשיים ,לא היינו צריכים מעאכרים "מתווכים"
היינו יכולים ללחוץ על כפתור "הוסף לסל " באיביי לשלם בפייפל והמכונית היתה נוחתת לנו ליד הבית. המדינה יוצרת סבך של תקנות,חוקים וביורוקרטיות שרק מעאכרים או מקורבים יכולים להיחלץ ממנו ,ואז הציבור ,שבוחר לא להסתכן מעדיף לקחת "מומחים" שייעצו לו ויפתרו את הפלונטר. למדינה כמובן זה נוח, ליבואנים זה נותן גושפנקה למחירי הגזל וכך המערכת עובדת.
שמעון | 11.08.11
2.
למה נדמה לי שכל המחאה הזאת בארץ, עוברת ליד האוזן לקובעי מדיניות?
הרי מדובר על פתיחת השוק לתחרות, כדי להוריד מחירים. אז אם אדם נעזר במתווך כזה או אחר לייבא את הרכב , מה כל כך פסול. הרי היבואנים הרשמיים שבארץ הם גם סןג של מתווך בין היצרן לקונה. מה שחשוב לבדוק זה, שהאוטו כשיר לנסיעה ולא טרנטה שמסוכן לציבור. מעבר לזה שוק חופשי. אתם מתארים לעצמכם כמה כסף יפסידו הייבואנים? רוצים להתערב, שהממשלה תדאג לאינטרסים של הייבואנים על חשבון האזרח? העיקר שיש 250000 מפגינים, זה מזיז להם את ה....
אלי | 11.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת