אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צדק משפטי על הכביש

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
קצת סדר בדברים
ראשית נציין שיש בילבול רב אצל המגיבים כאן, לא כל כביש בין עירוני הוא כביש מהיר. כביש מהיר הוא כביש שהוגדר כך ויש לו מאפיינים שונים (אין רמזורים, בעל מחלפים, מהירות הנסיעה בו גבוהה וכד'), בכביש מהיר לעולם לא תמצאו רוכבי אופניים מקצועיים. רכיבת אופניים מול כוון התנועה מנוגדת לחוק ומסכנת את הנוהגים ברכב ממונע. רכיבה מול נוהג רכב שמהירותו גבוהה עלולה לפגום בצורה משמעותית בשדה ראייתו המרחבית וירידה בקצב פיענוח הנתונים על ידי המוח. אסור בתכלית האיסור לרכוב כנגד זרימת התנועה. החוק מחייב למעשה את רוכבי האופניים לרכב בתוך הכביש ולא בשוליים, כן זו קביעת החוק המפורשת. לשמחתי הרבה רוכבי האופניים עצמם והמשטרה אימצו נוהג של רכיבה בשוליים וזו החלטה נבונה. רוכבי אופניים הרוכבים בקבוצה (דבוקה בלשונם) אמורים לרכב בטור, האחד אחרי השני למעט במקרה של עקיפה וגם אז חלים עליהם כללי העקיפה בדומה לנהג. אין חובה לקבוצת רוכבים להשתמש ברכב מלווה מאחור. קיים ויכוח אם רכב כזה תורם לבטיחות הרוכבים או חלילה עלול לתרום בעצמו להתרחושתה של תאונת דרכים מעצם נסיעתו האיטית ופגימה ביכלת הערכת מהירות ומרחק של הנוהג מאחור. לסיום. הכביש (דרך עפ"י הגדרת החוק) שייך לכלל משתמשיו, כפי שמצויין על גביו באמצעות מערכת התמרורים. והוא כולל סוגי רכב ממונע (רכב כבד, רכב משא, רכב פרטי, אופנועים וקטנועים) ורכב שאינו ממונע ובראשם האופניים. מקווה שתרמתי קצת להבהרת הדברים, נסיעה ורכיבה בטוחה לכולם, והכי חשוב! סבלנות והתחשבות על הכביש
זוהר | 17.08.11
11.
איזה רעיון מטומטם לדווח לאפליקציה על רוכבי אופניים
כשמדווחים על מכמונת או משהו דומה אומרים שבמקום X יש מכמונת. רוכב אופניים לעומת זאת, מעצם היותו רוכב אופניים, לא עומד במקום X. הוא רוכב על הכביש, ודי מהר... דהההה! אז מה תרצו שנמדוד באיזה קצב הוא רוכב ונדווח ש"רוכב אופניים יוצא מהנקודה X בשעה Y ונע דרומה במהירות Z"?? או אולי ניסה ביחד איתו כדי לדווח מתי הוא עוצר להפסקה, או פונה שמאלה בצומת? נו באמת זה לא ישים לחלוטין.
אנדרויד | 16.08.11
10.
איזה זכויות? איזה שותפים? אתם השתגעתם?
אין לרוכבי אופניים מקום על כביש מהיר, מילא שיסכנו את החיים של עצמם אבל שלא יסכנו את החיים של נהגים על הכביש. ובטח שלא בלילה במקומות כמו כביש הערבה שברובו אין רמזורים... בדיוק כמו שהוציאו את המעשנים מאזורים ציבוריים כי הם פוגעים בבריאות של אנשים לא מעשנים, ככה בדיוק צריכים להוציא את המפגע של רוכבי האופניים מהכביש.
נהגוס | 16.08.11
9.
בהחלט קשור בתרבות נהיגה!!
נהיגה זהירה ומתחשבת היא כרגע שם גנאי (פרייאר) בישראל- יש הרבה מקום לחינוך הנהגים ואכיפה קפדנית של חוקי התנועה. תוריד את הרוכבים ואת הולכי הרגל ואת הקטנועים ואת הרכבים האיטיים... ומי עוד? - אם יוגדרו "כבישי שיתוף" הנהג יידע שהוא נכנס לכביש בו הוא עשוי לפגוש רוכבי אופניים בשוליים וייצטרך לשמור על עירנות מירבית. - אם יוגדר בחוק שנהג חייב לשמור מרחק של מטר וחצי מרוכב- הנהג יתכנן את העקיפה כבר כשיראה את הרוכב מרחוק - אם הרוכבים יילבשו ביגוד בולט יותר- הנהגים ייתכוננו לעקיפה טוב יותר זה לא יבטיח אותנו בפני מסוממים, שיכורים ועייפים- אולי המשטרה תצליח להרתיע בעונשים קשים ולעצור אותם לפני מעשה? הרי הם הורגים ללא אבחנה גם נהגים אחרים ולא רק רוכבי אופניים!
אבנר רשף | 16.08.11
8.
אופניים זה הדבר
מתוך סיור במדינות אירופה חזרתי מלא התפעלות על כיבוד וכמות רוכבי אופניים גם אצלנו אפשר ויותר מכך חייב נתניה התחילה לסלולו שבילי אופניים אך חשיבה לא השתנתה , צריך לתת עדיפות לכך מדוע ירידה לים במעלית אינה מתאפשרת עם אופניים בנתניה ? בחול כל תחבורה ציבורית מאפשרת הובלת אופניים , תחשבו על כך
עמוס | 16.08.11
5.
מה ה'קשר בין "תרבות נהיגה" לתאונות האלה?
שום דבר לא קושר בין "תרבות נהיגה" לבין התאונות. פעם נהג נרדם, נהג אחר היה שתוי, מה זה קשור לתרבות נהיגה? זה קורה כל יום, לרוב נהגים כאלה פוגעים בנהגים אחרים או עפים מהכביש. אם במקרה יש שם אופניים - אז הם חוטפים את זה, ובדיוק בגלל זה לא צריכים להרשות לאופניים להימצא על כבישים המיועדים למכוניות. שום דבר כאן לא קשור ל"תרבות".
רוני | 16.08.11
4.
סגירת כבישים זה רעיון מצוין
רכיבת כביש זה ספורט מצויין חבל שהמכורים לדבר צריכים לסכן את החיים בשבילו ואחרים לא מצטרפים מהפחד. סגירת כבישים בשעות מסויימות לטובת רוכבי אופניים יכולה לקדם את הספורט בישראל בצורה מדהימה. זה יכול להיות ממש הפנינג לכל המשפחה עם חינוך ספורטיבי לילדים (הרי היום אף הורה אחראי לא ייתן לילד שלו להתקרב לכביש באופניים חוץ מביום כיפור). אני לא מבינה למה לא עושים את זה, זה לא כך כך קשה. במקביל צריך לעשות שבילי אופניים לצד כבישים עם הפרדה על ידי מגן.
 | 16.08.11
2.
לדעתי הפיתרון צריך להיות משולב
מיצד אחד איסור גורף על רכיבה בכבישים בין עירוניים. ומצד שני להגיע להסכמה עם המשטרה על סגירת כבישים מסויימים בשבתות (בצפון מרכז ודרום הארץ) בשעות מסויימות. בדיוק כמו שמבוצע בטריאטלון ומרוצי מרתון. בצורה זו הרוכבים יקריבו משהוא (חופש לרכב בכול זמן ומסלול שרוצים )- אבל הם ומשפחותיהם יקבלו שקט נפשי. עצוב לי על הנאיביות של הרוכבים. הצפיפות בכבישים רק גדלה עם השנים.
ארז | 16.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת