אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"לא מוכנה לקחת משכנתה ולגלות בגיל 60 שלא חייתי"

114 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

114.
איזה חיים צריך ???
את מציינת את מריווחה טוב וחיה טוב ,הדבר שמשך את תשומת ליבי הוא עלות שכ"ד שלך 3600 אם תתרחקי ממדינת תל אביב בטוחני כי איכות חייך תעלה ועלות שכ"ד תרד .אופציה שאת מבטלת והיא רכישת דירה באותו סכון את יכולה לקחת משכנתא ,את זורקת כל י חודש כסף לשווא .ומה בעתיד ,כל חייך תגורי בדירות שכורות .שנית האם חדר הכושר כל כך חשוב יש דרכים רבות לעשות כושר ללא שקל הוצאה .הדבר הזול היחיד זה עלות ביטוח הרכב שלך .
בני תושב הנגב | 24.08.11
113.
מעמד בינים שמרגיש מרומה שנעשק
גם אני מגדיר עצמי מעמד ביניים אני מרוויח טוב ולא לא נסעתי לחול מזה אולי 30 שנה כן תתפלאו וכן יש לי בית משלי אוטו משלי ובכל זאת כל חיי עברו לידי !!! חי בין מינוס אחד לשני בין הטיפות על חבל דק של הבנק והכל למה? למה? מה כבר רציתי? / רוצים? לחיות מעט מעל המים להרגיש קצת שחיים? אנחנו אומנם במזרח התיכון אבל לא מדינה מפגרת וכן יש לנו ציפיות וחלומות והם לא בשמיים כמו לעזור לילדים שלנו לחינוך טוב לרפואה סבירה ליחס טוב שלהמדינה לנו כעמוד השידרה של המדינה ובמקום זה קבלנו במשך השנים מדינה מסועבת עלק מדינה עם כלכלה חופשית ששיכת ל אולי 20 משפחות שמלוות כספים אחת לשניה ומסדרות לנו הידיוטים את סדר היום הציבורי ווראשי מדינה מ ו ש ח תי ם שמוכרים את אמא שלהם !!! בשביל כיסא מרופד בעור צבי ושכחו מי שלך אותם ובשביל מה ואנחנו המפגרים!! עוד מצביעים להם כל שנתיים!! אני בן 59 כן ורוצה למחות ולצעוק אני רומתי במשך כל חיי, פה עשקו אותי ואת ילדי ואני רוצה שכולם יצאו ויזעקו כן אתם משרתים אותי מניאקים!!! ולא אני אתכם!! וכן כל ילדיי וילדי ישראל של אז שהיום יוצאעים בשמנו לרחובות רוצים שייתיחסו אליהם אל כולנו בכבוד הראוי!! של משרתים את המדינה והמדינה חייבת גם לשרת אותנו ולא את המשתמטים למיניהם!! עמוד השידרה של המדינה עובר פריצת דיסק והגיע הזמן לניתוח עמוק!! וכן עושה גברת לאופר שלא רוצה להגיע לגיל 60 ושהחיים עברו לידה זה לא מגיע לה ו לאף אחד, לאף אחד !!! כל הכבוד לך גב לאופר יישר כח
פורר מריו | 24.08.11
112.
תגובה
גם אני בעד שיבטלו את הקיצבת ילדים שהמדינה לא תשלם לנו את זה ותוציא לנו את זה מהכיס השני בכפול, אני בעד לקחת משכנתא אבל בהחזרים נוחים עד 2500 לחודש ולא יותר מזה כי זה עדיף משכירות ולא חייב לישכור או לקנות באיזורי פוזה כמו ת"א רמת השרון הרצליה רעננה וכו', לגבי מוצרי תינוקות ופעוטונים גם בזה צריך הרבה מאוד התחשבות כי זה יקר מאוד בקיצור ההכנסות שלי ושל אישתי 10000 שקל לחודש 3600 משכנתא 2500 פעוטון ומה שנשאר זה למיחייה ויש לי ילד אחד בן שנה וזה בלי הרבה להנות ובלי בעל חיים ובלי חדר כושר והדלק שהמחיר שלו מעל ל7 שקל לליטר בקיצור צריך שינוי דרסטי להמשך חיים נורמלים ולא בלחצים מאיפה נשיג עוד הכנסה ולא לקחת הלוואות כי זה לא הפיתרון
יוסי | 23.08.11
110.
נתניהו ושטייניץ מסרבים כביכול לפתוח את הברזים בתקופת האי-וודאות
הגלובלית. לא צריך !!! במקום זה תחזירו מה שגזלתם מאתנו מלפני 3 שנים : קרי החזרת הרווחה למעמד הבינים שגזלתם מאתנו ! לעשירונים התחתונים חיים יותר טוב מהמעמד הבינוני , כיצד ? לאלה הממקומים מתחת למעדד הביניים, יש להם את כל הסיוע: עזרה סוציאלית מקיר לקיר, הנחות בכל מקום, איפה לא? וגם סיוע אישי בלמודים לילדיהם . כל זה לא ניתן למעמד הביניים שמוציאים הכל מכיסם הפרטי ולכן שום הכנסה אינה מסקיפה דייה לגמור את החודש!. אולי באמת משתלם יותר להיות עני בישראל ,הה ?
נילי | 22.08.11
109.
זהירות חפירה.
חדר כושר וכלב, שווים 719 ש"ח בחודש, סכום כזה בקופת חיסכון של ילד עד אחרי השחרור יכול להביא למצב שבגיל 21 יש לה מאה אלף ש"ח ביד (כולל מענק שחרור). גילוי נאות - הייתה לי כלבה במשך 13 שנים ולמרות האהבה הגדולה שלי לחיות אני לא מתכוון להביא כלב חדש עד שלא יהיו לי רזרבות כלכליות להחזיק אחד מבלי לגרוע מהמשפחה שלי, לגבי חדר כושר, יותר זול להתאמן בבית. את בוודאי יודעת שהחיים דורשים ויתורים בעיקר בשביל שיהיה קצת יותר טוב לדור הבא, הילדים לפני הכל. לגבי סך כל התשלומים, גם אם יש מזונות של בערך 1500 ש"ח לחודש,עדיין מדובר בהוצאות חודשיות גבוהות וכדי להשאיר חסכונות את צריכה להרוויח בערך 15000 ש"ח לחודש וזה קשה מאוד ללא ספק. מאחל לך בהצלחה במציאת בן זוג חדש/ישן, זה ללא ספק יהיה הצעד הכי מועיל לעתידך ועתיד בתך, שמעתי שהמבחר בחוץ ממש לא משהו אבל אולי פשוט צריך להתחיל לחפש בבן זוג דברים קצת יותר בסיסיים ולהיות מוכנה לויתורים קצת יותר גדולים ושינוי גישה בכדי להתאים למצב החדש, זה קשה מאוד אבל אפשרי בהחלט והכל זה שאלה של רצון.
אלברט קיוסו | 23.08.11
105.
לכל המגיבים המבוגרים שמספרים איך הם הצליחו לעשות את זה....
כל הכבוד לכם, אבל אל תשכחו שלחיות כלכלית בשנות השישים עד סוף שנות השמונים היה הרבה יותר פשוט. מאז המשכורות עלו בשיעור נמוך בהרבה מעליית יוקר המחייה. התהליך הזה כולל את כל תחומי המחייה, גם הבסיסיים ביותר. הכי פשוט וקל לטעון שהצעירים של היום נהנתנים, לא בטוח שזה כל כך נכון!
גיא | 22.08.11
104.
לסבא טוביה היקר
הלוואי והזמנים היו כמו בזמן שאתה עבדת. אם בעלי ואני עובדים שנינו במשרות מלאות ולא גומרים את החודש, הרבה השתנה. לא עכשוויזם, לא הדוניזם ולא נעליים. המציאות העכשווית לא מאפשרת לאנשים להתקיים בכבוד, פשוט לא. (אלא אם הם עובדים בהייטק, למשל, ומה לעשות שיש אנשים שצריכים לעבוד גם בחינוך)
מציאותית | 22.08.11
94.
ל-44 , ממש ממש לא נכון.
דווקא ביבי הוא שהוריד את קצבת הילדים שכרגע היא כזו: 169 ש"ח לילד הראשון. לכל אחד מהילדים הבאים עד הרביעי (שני שלישי ורביעי) 252 ש"ח ולילד החמישי ואילך- שוב פעם 169 ש"ח בלבד. אם היו לך ילדים, היית יודע שההוצאות על ילד בכל מקרה יהיו הרבה יותר מ- 169 ש"ח, כך שהטענה שקצבת הילדים משמשת כ"משכורת נוספת" לחרדים ולערבים היא פשוט דמגוגיה ורשעות. נכון, בעבר הקצבאות אכן היו גבוהות מאד, ואנשים אשכרה חיו מהם, אבל מאז שביבי שינה את זה בתקופתו כשר האוצר, הדבר השתנה באופן דרסטי, מה שהוריד הרבה משפחות ברוכות ילדים לעוני ממש ובהחלט עודד את היציאה לעבודה.
שלומי | 22.08.11
92.
עדיף להיות בגיל 60 עם נכס שסיימת לשלם עליו
שתוכלי להחליט מה לעשות איתו, למכור אותו או להשכיר.. תוכלי להרויח ממנו ואפילו לעזור לביתך שתהיה כבר בוגרת בזמן הזה.. המשכנתא על הבית המתפורר שלנו תיגמר כשאהיה ב52 (2030), אבל היתרון אצלנו שהבית המתפורר הקשיש שלנו יקבל החייאה על ידי פרוייקט פינוי בינוי.. השקעה לטווח ארוך, כך נקבל בית חדש ואם נרצה למכור אותו יהיה לנו רווח בהחלט משמעותי.
דוכיפת | 22.08.11
90.
לגבי מים וחשמל
אני תמיד נדהם לשמוע על אנשים שמוציאים 1000 ש"ח בחודש על חשמל או מאות ש"ח על מים (אלא אם כן יש להם גינה). אנו משפחה של 4 נפשות - כולל 2 תינוקות - זה אומר המון כביסות, ומדיח כלים וכו' - יוצא 80 ש"ח מים בחודשיים. לגבי חשמל - יש לנו 4 מחשבים, טלוויזיה, מזגן מיני מרכזי וכל מה שצריך - 360 ש"ח בחודשיים. ואישתי עובדת מהבית - כלומר החשמל פועל כל הזמן. אולי אתם בזבזנים מאוד ולא יודעים לנהל את הצריכה שלכם ?
בני | 22.08.11
88.
משכנתה זאת שטות גדולה
כשקונים דירה עם משכנתה משלמים יחד עם סכום הקרן סכומי ריבית והצמדה כאלה שעד גמר תשלום המשכנתה שילמתם כפול משווי הדירה. לא כדאי. בנוסף לזה - מי שאומר שדירה היא משענת לתקופת הזיקנה הוא ממש טועה. מי מוכר את דירתו בתקופת הזיקנה? הכי טוב לחסוך בדרך אחרת ולהישאר נזיל. אנשים מצטמצמים, משלמים המון ריבית והצמדה, מגיעים לדירה אחרי 30 שנה ואז מתים בלי לחיות מקודם.
רותי | 22.08.11
82.
המצב שלה מעולה!!!מה זה הקשקוש הזה???
אני אמא ל5 אני משלמת שכירות 3000 באור עקיבא לא ב''רעננה''!אין מצב שאני משלמת חוגים לילדים!אפילו לא ל 1 מהם!שלא נדבר על חדר כושר לעצמי!ארנונה 740ש''ח חשמל 900 ש''ח גז 180 ש''ח מים 200 ש''ח טלפון בבית 60ש''ח אינטרנט 120 ש''ח גנים בתי ספר אוכל 3000 אין לי כלב למזלי!דלק 1200 רק בעיר וכל זה עם משכורת אחת של 6500!אז מה זה התלונות האלו בכלל??העיקר יש לה ביטוח חיים!
אני | 22.08.11
80.
גם אני מתחרט שעשיתי צבא, את הילדים שלי אני אחנך להתחיל לעבוד מגיל 18
צבא זה למסכנים כמוני שנתנו מעצמם למדינה ואוכלים חרה כל החיים. צבא זה לא רק 3 שנים זה עוד שנתיים הלם אחרי הצבא, עד שנכנסים לראש האזרחי. ומילואים מעיקים שמפריעים ללימודים, עבודה וזוגיות. חברים שלי שהתחילו ליצור את ההון שלהם כבר בגיל 18 ולא התגייסו מחזיקים כבר שתי דירות להשקעה.
רמי | 22.08.11
77.
מיכל הנחמדה שלום
לצערי הרב כל החישובים שלך במקרה הטוב לא מדוייקים. לדוגמא: הוצאות הרכב והטלפון בסך 6,200 ש"ח מוקרים במס הכנסה כהוצאות עסק. את מקבלת החזר ממע"מ בסך 800 ש"ח וממס הכנסה 2,400. אי לכך את משלמת כ 3,000 ש"ח בלבד. ההוצאה הכללית שלך אם כך הינה לכל היותר 9,500 ש"ח. בכבוד רב בן
בן | 22.08.11
76.
לא מבינה למה לא לקחת את ה- 3800 משכירות ולשלם משכנתא.. מה ההבדל??
נכון זה לא בהכרח אומר שתהיה לך דירה בעוד 60 שנה אבל יש לך נכס שהוא "שלך" ואת יכולה למכור אם המצב מסתבך.. אם כבר משלמים 3500 לשכירות עדיף לגייס הון התחלתי ולקחת משכנתא וכך לפחות יש לך מקום שאת קוראת לו בית ויש נכס להעביר הלאה. המחשבה קדימה יכולה להיות גם חיובית לא רק שלילית ומלחיצה.. כמובן בהנחה שיש חסכונות להון התחלתי.. בחורה חמודה שהלוואי והרבה היו חולקים את האני מאמין שלה בהצלחה!!!!
ורד | 22.08.11
75.
חייה חיי מותרות ובוכה
הוצאות: שכר דירה: 3,600 שקל לחודש. ארנונה: 723 שקל לחודשיים. מים: 60 שקל לחודשיים. חשמל: 300 שקל לחודשיים. גז: 80 שקל לחודשיים. טלוויזיה בלוויין: 247 שקל לחודש. טלפונים (נייח ונייד): 700 שקל ("זה כלי עבודה בעסק"). חדר כושר: 369 שקל לחודש (את יכולה לוותר). חוגים לילדה: 590 שקל לחודש (שלושה חוגים) (שלוש חוגים זה לא נראה לך קצת מוגזם אחד זה מפסיק למי שאין כסף) . ביטוחי חיים: 173 שקל לחודש. אוכל וחומרי ניקוי: 3,000 שקל לחודש ("כבר אין לי עוזרת, אני מנקה בעצמי") (את רוצה פרס חצי מדינה מתקיימת ככה), בילויים: 500 שקל לחודש (תוציא חצי מי זה). כלב: 250 שקל לחודש. דלק: 2,500 לחודש ("יוצא לי הרבה בגלל סוג העבודה שלי"). ביטוחי רכב: 3,000 שקל לשנה (לחודש זה 250 שקל). סך הכל: 12,760.5 שקל לחודש. בקיצור את חייה חיי מותרות ואת בוכה חצי מדינה לא יכולה לממן חצי מהדברים האלו עלהם אני מרחם עליך ממש לא .
 | 22.08.11
74.
169 ש''ח קצבת ילדים = 36,504 ש''ח אחרי 18 שנה= שכר לימוד באוניברסיטה ל -3 שנים
הדס שלום, 169 ש''ח שאת מקבלת מהמדינה יכולים להפוך לחסכון להשכלה גבוהה עבור בתך. אם היא תלמד במכללה תצטרכי להשקיע 100,000 לפחות אבל לשכר לימוד באוניברסיטה אמור להספיק. לא כולל הוצאות מחייה כמובן - עד אז היא כבר תעבוד ותלמד ותהפוך לסטודנטית שממנת את עצמה אבל תוכלי לפרגן לה את שכר הלימוד. בתור בעלת תואר שני את יודעת כמה יקרה היא ההשכלה הגבוהה בכל המובנים.
אמא טריה | 22.08.11
73.
אני דתיה - חרדיה ועדין לא יכולה לחיות!!
יש לי ילדה אחת אני נשואה בעלי לומד בכולל אני מרויחה 5250 בחודש מקבלת קיצבת ילדים 169 אני משלמת משכנתא 3000 ש"ח בחודש בעלי לא מקבל כלוםםםםםםםם מהמדינה אני משלמת ארנונה 4500 ש"ח בשנה עירית ירושלים מטפלת לבת שלי כי אני עובדת עד 4 1000 ש"ח ואז תגידו שהחרדים חיים על חשבונכם?????????????? ואין לנו עזרה מההורים אז בבקשה לא להסיט!
מרים | 22.08.11
72.
אנשים מרגיזים!!
תפסיקו לכתוב שעדיף לשלם משכתנא על שכירות!!!!! אתם לא מבינים שכדי לקנות בית "ולזכות" לשלם משכנתא במקום שכירות צריך את הדבר הקטן שנקרא "ה-ו-ן ע-צ-מ-י!!!!!!!!" ומי שרוצה להמשיך להתגורר במקום שהוא גר בו כל חייו , ( השרון למשל) הוא צריך הון עצמי של לפחות 400 אלף שח כדי לקנות דירה נורמלית ( אפילו לא בטוח שתהיה מעלית בדירה הזו) ובנוסף לקחת משכתנא של מליון שקל. מאיפה נביא את ה400 אלף האלו??? מאיפה אנחנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים שנוכל להחזיר את המשכנתא?? אגב החזר חודשי עבור משכנתא של 1 מיליון שח הוא הרבה יותר מ3600 ש"ח
האגי | 22.08.11
71.
תגובה ל44, ואת בתור משכילה ואקדמאית
ממש מצליחה לעשות חישובים מטמתיים ראויים לשמם. אני יצטט אותך, ילד ראשון מקבל 169שח וילד עשירי מקבל 361 אז איך את מכפילה 10*361. הרי את מסבירה שיש מדרגות לחישוב הקצבה. אם היית חושבת פעמיים היית בודקת באתר של בט"ל ורואה שאין אפשרות להגיע לסכומים שרשמת. במיוחד שלפי נתוני הלמס האחרונים מספר ילדים ממצוע במשפחות חרדיות לשנת 2011 עומד על6.9 במקביל לאוכלסויה הכללית שעומדת על 4.5 היום מקבלים על כל ילד חמישי ואילך 169שח אז בממצוע הם מקבלים עוד 500שח כקצבת ילדים רק לשלוח ילד ללימודים עולה יותר מהסכום הזה... חומר למחשבה ולהגיון מחשבתי - נא לא לזרוק נתונים בלי לבדוק קודם
 | 22.08.11
69.
אני ממש לא מאלה שבאים להגיד שאת סתם קוטרית, כי את לא
אבל בחיאת רבאק, 370 ש"ח בחודש על חדר כושר? אולי הולמס פלייס עולה ככה. אני מנויה לחדר כושר איכותי מאוד ונחשב, במקום מגוריי בשרון, ועולה לי 269 ש"ח לחודש, וזה עוד מנוי יקר יחסית כי זה לחצי שנה ולא שנה. סתם ממליצה לך לבדוק ואולי להחליף חד"כ, או ללחוץ עליהם לקבל הנחה, כי הסכום הזה קצת גבוה ואת יכולה לחסוך ככה 100 ש"ח לחודש ויותר.
מישהי | 22.08.11
67.
אני מחכה לראות
אני מחכה לראות שביבי נתניהו יקים וועדה שתפקח על כל אלה שיש להם דירות של פרזות או עמידר לראות עם בכלל הם זקוקים לזה לא יתכן שאנשים יקבלו דירות מהמדינה שהם בריאים ויכולים לעבוד, ואחרים ישלמו משכנתא או שכירות גבוהה. ויתחיל לעזור לאנשים שעובדים משלמים משכנתא וחיים בכבוד ולא בחסד.
ש | 22.08.11
66.
ל-45
החרדים לא חיים כמונו הם מביאים הרבה ילדים לא עובדים מקבלים קצבאות ומשכורת מהישיבה שלהם ותמיכה מהמדינה. הבתים שלהם הם של פרזות/עמידר אין להם משכנתא ולא שכירות הם לא משלמים תשלומים על הילדים שלהם כמו שאנחנו. הם כל היום עסוקים באיך לקבל חבילות מכל מיני עמותות.
איה | 22.08.11
65.
למיכל כנסי
אני בת 40 נשואה +3 משלמת משכנתא של 4,000 ש"ח לחודש +תשלומי ביה"ס +גן וצהרון לבני הקטן ותשלומים שותפים כמו מיים, חשמל, וכו.. ועוד ההוצאות מסביב אוכל שתייה ביגוד וכו... זה נורא קשה אבל, רציתי להגיד לך שלא תאבדי תקווה אולי כן כדאי שתהיה לך משכנתא כדי שתוכלי לרכוש בית משלך שאחר כך יהיה גם נכס לבת שלך. גם אני לא מתלוננת ברוך השם לא חסר לנו כלום הילדים שלי גדלים בצורה טובה ומכובדת וגם הולכים לחוגים ועוד. למרות שאני שומעת על אנשים שיכולים לעבוד ולא עובדים ומקבלים תמיכה בהמדינה שלא בצדק. וזה מרגיז מאוד, אבל אני לפחות יודעת שאני לא כמוהם ואני מתפרנסת בכבוד ומשקיע בילדים שלי שזה מאוד חשוב. אני רוצה להגיד לך שתיהי גאה בעצמך שאת מצליחה לגדל את הבת שלך ולשלוח אותה לחוגים ולטפח אותה כי אחרים לא עושים את זה תמיד.
ליאת | 22.08.11
63.
צריך ללמוד להתנהל נכון
נכון שזה נישמע טריויאלי עדיין 70% מהמשפחות חיות במינוס סך החובות וההתחייבות של כל משפחה לבנק וחב' האשראי ענקיות כל אחד חושב "אני לא זקוק שיגידו לי" עד שהבנק עוצר אותך וכונס הנכסים דופק על דלתך. רוצים להצליח>>>>תלמדו להתנהל נכון במסגרת היכולת
אריק נופים יועץ לכלכלת משפחה | 22.08.11
62.
שימו לב לדינמיקה
מישהו נחשף בכתבה, ומכניס את כל העולם לכיס שלו. בתגובות שמלוות את הכתבה, מתנפלים עליו כולם ומעבירים ביקורת על הדרך שבו הוא מנהל את חייו ואת כספיו. כולל ביקורות הזויות: למה אתה גר שם ולא כאן, למה אתה מתקלח פעמיים ביום ולא פעם אחת, עדיף לקחת משכנתא על כלב וכו' קדימה, להסתער על מושא הכתבה.... אחריי!
ליאור | 22.08.11
59.
אני גרה בשכירות במרכז, אבל קניתי
דירה להשקעה בחיפה כי לא יכולתי להרשות לעצמי לקנות דירה במרכז. השכירות משלמת את החזרי המשכתנא, כך שזה מתאזן. רק הייתי צריכה הון ראשוני קטן והשאר - מינוף מהבנק. המטרה היא שבגיל הפנסיה אסיים עם תשלומי המשכנתא ותהיה לי דירה משלי, אמנם משהו צנוע, אך עדיין זה יאפשר לי לחיות קצת יותר טוב ולהוריש משהו הלאה. הלוואי ובמהלך השנים תתאפשר לי לקנות דירה במרכז, אבל בינתיים זה מה יש וזה עדיף מכלום.
שירי | 22.08.11
58.
לכל מי שמציע לה לקנות דירה....
נכון,אפשר לשלם משכנתא כמו השכירות שהיא משלמת,רק שכחתם פרט שולי...שהיא צריכה "להתארגן" על איזה חצי מיליון ש"ח כדי שבכלל יתנו לה משכנתא! ואל תשלחו אותה לגור בג'האנם,אין לה שם עבודה!! המחאה התעוררה עכשיו ולא קודם (לכל הגאונים הגדולים שמספרים שהם בגיל 60 כבר עם 2 דירות...) כי לפני 6-10 שנים באמת יכולת לקנות דירה במחיר נורמלי,מ-350 אלף בפריפרייה ואולי 600-700 אלף במרכז,אבל היום,דירה בפחות ממיליון ש"ח לא תמצא כמעט בשום מקום,בטח לא במרכז,ואם תמצא,אז זו חורבה שממילא צריך לשים עליה עוד 500 אלף וחזרנו לאותה נקודה! היום מחירי הדירות והשכירויות,פשוט גבוהים מדי ביחס להכנסות! לבני מעמד הביניים כמעט ואין אפשרות לחסוך מספיק כסף בזמן סבירכדי להתחיל משכנתא,נגיד 10 שנים,כדי לקנות דירה.אני חשבתי שאני אצליח לחסוך איזה חצי מיליון בעשר שנים,עד שגיליתי ששילמתי לגנים פרטיים מעל 300 אלף עד ששני הילדים שלי הגיעו לחינוך הממלכתי,ואז גם מחירי הדירות יצאו מפרופורציות ונשארתי עם ה..ביד!
אורית | 22.08.11
55.
איך שכ"ד ל3 חדרים ברעננה 3600? ככה משלמים באשדוד!
לגבי קבצאת הילדים,את מוזמנת לתת לי אותה.יהיה לי עוד לחסוך לילדה שלי שלה כן תהיה דירה בלי להחנק. ותכלס,את מרוויחה טוב וחיה טוב. הלוואי עלי מנוי חדר כושר, הוצאות על הכלב??? כנראה יש לי כלבה מיוחדת. 100 שח בונזו לחודש ופעםבשנה כלבת 100 שח. לעומת זאת חשבון מים וחשמל... סחטיין עליך.אכן לא בבית כנראה
סכ | 22.08.11
53.
33-את כנראה לא לוקחת בחשבון שלא לכולם יש הון עצמי ראשוני כדי לרכוש דירה
מה את רוצה שאנשים יקחו 100 אחוז משכנתא??? ומי יתן את זה בדיוק?? גם כדי לקחת משכנתא צריך שיהיה משהו. ואם לא עבדת מגיל 13 כל החיים, או קיבלת תמיכה מההורים או מישהו אחר, את לא יכולה להגיע לזה עם משכורת שהיא סביב 4-5K בחודש. ולא כולם מרוויחים יותר.תתפלאי. גם עם תואר שני יש כאלו שעדיין מרווחיחם שכר מינימום. כי זה האבסורד במדינה שלנו.
טלי | 22.08.11
50.
יקירה-את מרויחה-המון!!!!
אני חד הורית,שכירה,מרוויחה חצי ממך והוצאותיי כמו שלך בדיוק למעט הכלב עם הכנסה כמו שלך יכולתי להיות מלכת העולם אני מניחה שאת מקבלת גם מזונות לא רק שאין לך סיבה לנגוס בחסכונות,אני חושבת שאת בהחלט יכולה לשים בצד כמה מאות שקלים בחודש לא יודעת... קשה לי להזדהות..
אורית | 22.08.11
49.
ל-39 ועוד קצת
39 - אתה גאון הא? במקום לדבר שטויות (250 ש"ח הוצאות על כלב לעומת משכנתא של 3700 ש"ח - ממש השוואה נכונה). במקום לדבר שטויות קח כלב ותהיה מאושר. לא סתם קוראים לדירה נכס. זה בדיוק מה שזה. נכון שהיום קשה לקבל משכנתא, וקשהב למצוא דירה סבירה למשפחה במחיר שיתבטא במשכנתא הגיונית, אבל לדעתי כל אחד צריך שתהיה לו דירה לו ולמשפחתו. נכס זה משהו שלרוב מעלה את ערכו. יש גם מקרים שלא, אך הם מעטים. העניין הוא לא אם לקנות או לא, כעקרון, אלא האם אפשר כרגע לקנות או לא. בכדי שנוכל לבוא עוד 10 שנים ולראות שעדיין אנחנו כאן, השלטון חייב להתעורר ולהתחיל לזוז ולהזיז דברים שישפרו את המאזן של מעמד הביניים. שיהיה לנו בהצלחה.
צור | 22.08.11
46.
אם קצבת ילדים כל כך קטנה, אז למה מסיתים נגד החרדים? די לשנאה!
אכן קצבת הילדים כל כך קטנה, והאמת שהמיסים העקיפים בקניות שקונים החרדים לילדיהם, כמו חיתולים אוכל ועוד ועוד, הם פי כמה מכל הקצבאות שהם מקבלים. אבל למה לבלבל את המסיתים, ולהוכיח להם מה המציאות האמיתית. שהחרדים תורמים מיסם, פי כמה ממה שהם מקבלים. אז למה מסיתים נגד החרדים? די לשנאה!
טלי | 22.08.11
45.
קצבאות הילדים נועדו להטיב עם משפחות מוכות ילדים (חרדים/ערבים)
משפחה מוכת ילדים מקבלת הרבה יותר על כל ילד לדוגמא : אם על הילד הראשון מקבלים 169 ש"ח, על הילד העשירי מקבלים 316 ש"ח כלומר משפחה בת 10 ילדים תקבל 3160 ש"ח בקצבאות ילדים + מענק לימודים שניתן למשפחות בעלות 4 ילדים ומעלה. קצבאות הילדים מעוותות את המציאות כי אחרי הכל עלויות הילד השני נמוכות מהראשון וכן הלאה. הקצבאות הללו נועדו לתת צ'ופר לחרדים. זה האתנן שממשלות ישראל לדורותיהן משלמות בתמורה לחימום הכיסא.
מיקי | 22.08.11
44.
למיכל - בתור יוצרת משחקים את יוצרת תודעה לילדים
תמציאי משחקים של שיתוף פעולה ופחות תחרות, משחקים שהדגש בהם הוא שכולם יצליחו במשימה המשותפת. יש משחק מעולה - כל הילדים עומדים על כסאות וצריכים לעבור מצד אחד של החדר לצידו השני. הם צריכים להצטופף על הכסאות וכל פעם להעביר כסא לצד השני כדי להגיע יחד ליעדם. משחקים מהסוג הזה ממחישים את היותנו חברה אחת שצריכה לעשות יחד את המסע של החיים האלו. אפילו שאני לא קונה הרבה משחקים אלא מקבלת מחליפה מעבירה.. אם תפתחי ליין של משחקי שיתוף פעולה לילדים צעירים אני אקנה בשמחה!
א | 22.08.11
42.
רבותיי 3600 ש"ח לדירת שלושה חדרים ברעננה! זה הון תועפות! ולא מדובר פה בת"א.
מחוץ לת"א אי אפשר לזוז בלי רכב לשום מקום. אז בחישוב פשוט עם תוצאה עגומה החיים מחוץ לת"א (בהנחה שבשני המקרים גרים גג בדירת 3 חדרים) או יותר יקרים, או יקרים באותה המידה. אז אנא מכם לכולנו יקר, בת"א ומחוצה לה. רדו מהתל אביבים!!!!! תגורו איפה שבא לכם לכולנו הבעיה היא אותה הבעיה.
גלי | 22.08.11
35.
את עושה טעות כלכלית חמורה!
נכון שהמשכנתה תכביד מאד אבל בתור גרושה עצמאית את צריכה לדעת שהדירה היא הביטוח זקנה שלך. כשיגיע היום - והוא יגיע כמה שננסה להדחיק אותו - שנצטרך סיוע בזקנתנו הדירה היא מקור הכסף שיאפשר לנו לחיות בצורה נסבלת את שנותינו האחרונות מבלי ליפול לנטל על ילדינו. בנוסף הערה קטנה - סכום ביטוחי החיים שלך נראה לי מאד נמוך. נראה לי שיש לך רק ביטוח ריסק. שווה גם מבחינת החזרי מס וזיכויים לשקול לעשות ביטוח שכולל מרכיב חסכון
בן 52, גרוש | 22.08.11
34.
לא מבינה מה ההבדל? את חיה ותחיי בשכירות כל חייך נכון? אז היית קונה דירה ומחזירה את
אותו הסכום כמשכנתא...לפחות תשאירי משהו לבת שלך, שלא תחייה בשכירות כל חייה. וחבל שאת מזלזלת ב- 169 ש"ח, נכון , אולי זה סכום נמוך אבל לפחות זה מחסה לך את אחד מהחוגים של הילדה. דרך אגב.....אנחנו 6 נפשות וההוצאות שלנו מסתכמות ב- 13,000-14,000 ש"ח בחודש... ומסתדרים יפה...
אמא ל-4 | 22.08.11
31.
מסכימה עם 14...
שעם הזמן תשלומים על המשכנתא שאומנם גדלים, אבל משתווים לשכ"ד ולפעמים אף נמוכים ממנה. הבעיה היא שאנחנו למשל 2 אקדמאים עם תינוק, אם נקח משכנתא שנצליח לעמוד בה מידי חודש וגם לאכול (בלי מותרויות), לא נצליח לקנות דירה כי פשוט אין דירות במחירים האלה...
סטודנטית... | 22.08.11
30.
הסוד הגדול...
אני בן 75, עד גיל 67 עבדתי 7 ימים בשבוע, 5 ימים שכיר 2 ימים עצמאי כל יום 10 שעות. בגיל 67 חדלתי לעבוד. אני בריא כמו שד צעיר. ואין לי תסביכים של מי אני מה אני, למה אני? יש לי דירה שלי, קניתי 3 דירות לילדים שלי ועוד 8 דירות לנכדים שלי. בינתים עד שיגדלו אני משכיר את הדירות ואפילו אני 5 חודשים בחו'ל כל שנה, וגם משמן את הנכדים. ויש לי במה לגמור את החודש, = הסוד?.. עבודה, וחסכון. לא מוציא גרוש על שטויות.
קתו הזקן | 22.08.11
27.
הכל יפה אך דבר אחד בכל זאת לא ברור : איך את משלמת 60 ש"ח מים לחודשיים ?
אני מתקלח רק פעם בשבוע ומצחצח שיניים בערך פעם בעשרה ימים ועדיין חשבון המים שלי לחודשיים הינו על סך 190 ש"ח ( אין לי דליפות מים, הצנרת חדשה ). וגם על הכלב לא ברור לי איך את מוציאה עליו רק 250 לחודש ? גם לי יש כלב ( קטן ) וכל פעם שאני ניגש עמו לוטרינר זה נגמר בחשבון שמן במיוחד (על כמה עולים החיסונים שאני מקבל אני כבר לא מדבר ). אודה לך על התייחסותך. בברכה. דפקטור ממונה.
דפקטור ממונה | 22.08.11
21.
קצבת ילדים
נכון, ממבט ראשון 169 ש"ח לחודש נראה כמו סכום שניתן לוותר עליו ולתת לנזקקים, אך אם את אותו כסף תעבירי לתוענית חיסכון בבנק לטובת חיסכון תראי שכשביתך תהיה בת 18 יהיו שם, בהנחה ובתך היום בת 10, סך של 16,224 ש"ח. אם את אותם 169 ש"ח היית מעבירה החל מיום הולדת הבת אזי בגיל 18 היו לה כ- 36,500 ש"ח- 3 שנות לימודים באוניברסיטה ואפילו עודף. זאת הצעתי לכל הורה.
שגיא | 22.08.11
19.
ל 6 ול 14, הכנסו להסבר פשוט :
בשביל לשלם משכנתה בגובה שכ"ד שלה (3600 שקל) צריך לקחת לא יותר מ-500 אלף שקל ל-20 שנה. אם מעריכים תקופת משכנתה ל-25 שנה (ואיך היא תחזיר אותה בגיל 65 ???) אזי מגיעים לסכום של כ-600 אלף שקל מקסימום. זה אומר שצריך הון עצמי של 1M,בהנחה שדירת 3-3.5 חד' ממוצעת ברעננה בבנין טוב עולה כ-1.5 מיליון שקל (תבדקו ביד 2) ב-1.3 מציעים חרבה לשיפוץ טוטלי בקומות אחרונות. נוסיף לזה עלויות עו"ד, מעבר, אולי שיפוצים, בקיצור הסכום הדרוש יותר ממיליון שקלים. ועכשיו השאלה : למי במדינה הזאת יש מיליון שקל בחשבון הבנק ? בטוח לא למעמד ביניים ! (נ.ב. אתם בטח תגידו לא כל אחד חייב לגור ברעננה, נכון, אתם מוזמנים לעבור לנגב !)
Homeless | 22.08.11
14.
מיכל היקרה
אני בטוח שאת יודעת היטב איך לנהל את חייך והמבט המאושר של בתך מעיד על כך. יחד עם זאת אולי תחשבי שנית מה את מורישה לבתך שהוריך לא נתנו לך. יש לפנייך עוד 25 שנות עבודה. ובתקווה שתמשיכי להצליח הרי שתוכלי לרכוש דירה במחיר סביב המיליון ש'ח באחד הישובים המרוחק שעה מרעננה. בגיל 65 יהיה לך את הבטחון של קורת גג ולא תצטרכי ליפול למעמסה על בתך. אל תתנהגי כמו שכבות המצוקה שמגדלות דור שלישי של נתמכים כי איבדו תקווה. גם בגילי (62) החיים בעמק יזרעאל מחייכים ואין סיבה להרים דגל לבן. שיהיה לך רק טוב
המזדהה | 22.08.11
13.
העכשוויזם במיטבו
אני בן 60 ויש לי דירה. כל חייי עבדתי כדי לעשות חיים (ועשיתי חיים!) וחלק מחיי שילמתי משכנתא, גידלתי ילדים ועשיתי מילואים (והרבה), שילמתי מיסים כדין והרבה. תמיד אמרו שאי אפשר לחיות מעבודה. כנראה שכן, עובדה (אני הייתי שכיר כל חיי)! לצערנו חלק רחב בדור הביינים (בני ה-40) והדור הצעיר בני העשרים רוצה הדוניזם מתמשך ורואה עד קצה אפו. דירה היא עוגן כלכלי תוכנית חסכון לטווח ארוך. הרי יבוא יום שבו נרצה להפסיק לעבוד בנוסף לחסכונות ולפרוטות שמקבלים מהביטוח האומי טוב שיש נכס שניתן לממש. לאורך כל הדורות דירה היתה קשה להשגה אבל לא בלתי אפשרית. יחד עם זה תמיד היה (וכנראה תמיד יהיה) סוג של עיוות במשק ותמיד צריך לחתור ולשפר.
סבא טוביה | 22.08.11
6.
המחשבה שלה נכונה בתיאוריה, בפועל בגיל 60 לא תהיה לה דירה,ו יהיה לה קשה לעמוד בשכ"ד
מיכל, תחשבי על העתיד שלך ושל הבת שלך.. תקני דירה, ובעוד 20-25 שנה המשכנתא תיגמר.. אל תעשי את הטעות שהרבה אנשים עושים ובסוף תישארי בלי דירה ובלי חסכונות.. לא תמיד תוכלי לעבוד בעסק באותה עוצמה, אני לא בטוח דיש לך פנסיה מסודרת.. תחשבי על כל זה.. אני לא מאלה שנכנסים להוצאות שלך ואומרים איפה אפשר לחסוך ואיפה לא.. ושיהיה רק בהצלחה.
נשוי+ילדה מתוקה | 22.08.11
5.
ל2
איך ולמי בדיוק היא תשלח מייל?? אתה מצפה שהיא תשאיר מייל כתגובה? ואיך אתה תדע שזאת היא ולא איזה שמוק שרוצה להפגיז אותך בספאם? יותר פשוט שתאתר את החברה שלה, תרים טלפון ותגיד לה בדיוק את מה שרשמת בטוקבק. אני לא כותב כירידה עליך, אני לא ציני. אני פשוט חושב שזה משהו שצריך להגיד לך. שיהיה בהצלחה :)
 | 22.08.11
4.
"לא מוכנה לקחת משכנתה ולגלות בגיל 60 שלא חייתי"
ומה אם אלה שמשרתים בצבא 3 שנים ואח"כ מגלים שהמדינה מעדיפה להשקיע באלה שלא משרתים ? "לא מוכן לשרת ולגלות בגיל 30 שאחרים חיים טוב יותר ממני על חשבוני" או כמו שביבי אומר , יתנו יקבלו , לא יתנו לא יקבלו . אני נתתי , אני רוצה לקבל . החרדי והערבי לא נותן ומצידי שיקבלו לחם , מרגרינה ומים .
משה | 22.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת