אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ירון זליכה יגבש המלצות לפתיחת ענף הרכב לתחרות

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
מאוד פשוט - אישור להביא כל רכב ביבוא אישי בתנאי שעמד בטסט כשנכנס לארץ
אם מכונית עמדה בקריטריונים של טסט סימן שהיא רשאית לנוע בארץ בדיוק כמו כל מכונית שהביא היבואן הרישמי! אז למה כל הבירוקרטיה המטורפת? תנו להביא מכוניות בקלות ככה יעלם גם שוק המעאכרים. נקנה מכונית באיביי, נשיט אותה לארץ ניגש למכס נשלם מכס, ניסע לטסט, עברה? יכולה לנסוע בישראל! זו התחרות הכי טובה כנגד היבואנים. האמינו לי הם יחתכו מחירים חופשי. הם הכי מפחדים מהיבוא אישי.
ירון | 26.08.11
31.
רוצים תחרות? תפרידו בין יבואן לדילר
אם היבואן והדילרים (מוכר המכוניות) גופים שונים לגמרי, זה יצור תחרות אדירה בין כל הדילרים. יבוא מארה"ב (או כל מדינה) זה קוץ בתחת עם לובי כנגד. התחרות היא לא בין מאזדה לטויטה ויונדאי, היא צריכה להיות בין מאזדה למאזדה, יונדאי ליונדאי וטויוטה לטויוטה. אם ברדיוס של 3 קילומטרים יהיו 3 אנשים שמוכרים מאזדה, והם גופים עצמאיים ללא קשר ליבואן ואחד לשני - הם יתחילו להוזיל מחירים בשביל שיקנו מהם ולא מדילר אחר. אם היבואן ימשיך למכור עדיין יהיה מונופול לכל מותג - וזה מה שחשוב. צריך שהתחרות תהיה ברמת הדילרים ואז אם יש נתח רווח של 20 אלף שקל על רכב, הדילרים יתחילו לקצץ בשביל שיקנו דווקא מהם ולא מדילר אחר. שהחלפים לא יהיו תלויים רק ביבואן אלא בתקינה, עם הפחתה מוחלטת של מכס (כי כבר "שילמנו" עליהם בקניית הרכב) ואז כל אחד יוכל לייבא משהו שיש לו תקינה לרכב באישור היצרן או גוף כלשהו שאחראי על תחבורה במדינה בה הרכב נמכר (כלומר אם רכב נמכר גם בישראל וגם בצרפת, תקינה של גוף צרפתי מספיק טובה). שהאחריות תהיה תלויית יבואן + אפשרות לתת לדילרים להשיג דילים על אחריות מורחבת (לא במקום! היבואן חייב לתת שירות X שנים) מחברות ביטוח מתאימות. לתת לגוף ממשלתי סמכות על מי הוא מוסך מורשה ומי לא בנוסף ליבואן. כך אם מוסך לא קשור ליבואן אבל הוא עומד בתקינה, הוא מוסך מורשה של מדינת ישראל (במקום של יבואן טויטה). פה הורדנו את חסם חוסר התחרות פר מותג (דילר), הורדנו עלויות חלפים (הורדת מכס, אישור יבוא על ידי תקינה מתאימה של כל גוף שמכיר בחלפים לרכב), יצרנו תחרות בין המוסכים ונתנו אפשרות להגדלת האחריות.
רוצה תחרות | 24.08.11
28.
אם לא יהיו הטבות לליסינג והענף הזה ייעלם, תראו איזו תחרות תהיה כאן
ברגע שלא יהיה כדאי יותר לקחת מכונית בליסינג, ברגע שכל הענף הזה, שכולו בנוי על בועה אחת גדולה של אשראי על אשראי על אשראי על שווי מנופח של מכוניות ללא בסיס, ייעלם, ברגע שהיבואנים לא ייאלצו למכור לחברות הליסינג ב-90 אלף שקל מכונית שללקוח הפרטי נמכרת ב-120, אז תראו איזו תחרות תהיה כאן, ולא צריך בשביל זה שום ועדות ושום רפורמה. פשוט להפוך את הסדרי הליסינג ללא כדאיים לחלוטין.
סמי | 24.08.11
26.
ענף זגגות הרכב
ראשית אני שמחה מאוד שיש גם לענף הרכב התייחסות בנושא ריכוזיות. החברה שלי עוסקת בענף זגגות הרכב, מזה 8 שנים הענף בשליטת שתי משפחות בשיתוף עם חברות הביטוח, דבר הגורם למונופול וריכוזיות בלתי נסבלת בענף עד כדי סגירת העסק. אשמח לשתף פעולה ככל הנדרש. בברכה..
א.ב. רם גלס זגגות רכב בעמ | 24.08.11
19.
מצחיק שהמדינה אומרת שהמחיר יקר ושצריך להתערב
כשהיא בעצמה הבעיה עם המס העצום שגובים פה על הרכבים אם היו מורידים אותו למחיר שפוי כמו במדינות נורמליות ,המחיר היה צונח משמעותית אז יש לי חדשות בשבילכם אתם הבעיה ורק אולי אח"כ החברות!!!!!!! ממשיכים להקים צוותים ולחרטט במקום להגיד הגזמנו עם המסים להוריד ולהתייעל פשוט חלם
אייל | 24.08.11
18.
לא עדיף לקדם את התחבורה הציבורית
נכון ש-80% מס זה שערוריה, אבל מצד שני אם המכוניות יוזלו תהיה עליה בכמותן על הכביש, ותשתית הכבישים אינה ערוכה לקלוט עוד מכוניות. אני אפילו לא מתחיל לדבר על בעיית זיהום האוויר. אולי עדיף שמשרד התחבורה יתחיל להתייחס ברצינות לתחבורה הציבורית, ויתרכז בבניית תשתית שתאפשר לחיות כאן עם קצת פחות מכוניות. נכון זה קשה יותר ויקר יותר מלהקים עוד ועדה של מומחים, אבל בשביל זה יש משרד תחבורה ובשביל זה מינו שר תחבורה...
ספקן | 24.08.11
17.
כץ נוהג בשיטת ביבי ועדות ומבזבז כסף של הציבור
ועדה להסדרת יבוא אישי הוא כבר הקים לפני שנתיים שהגישה המלצות והוא לא עשה כלום. זליכה עם כל הכבוד מנערי האוצר ועוד היה ראש אגף תקציבים שהוא זה שגנב מאיתנו בחסות החוק אז מה הקטע? שהחתול ישמור על השמנת? ברור שלא יצא כלום ולא ישתנה כלום. מה שצריך לעשות זה ברור ואין צורף בוועדות. כמו בדיור כמו בדלק מי שלוקח יותר מ50% מהתמורה זה המדינה שלא נונת כלום בחזקה. לוקחת רק כדי להעשיר את הטייקונים וכאן אלו הם יבואני הרכב ואת נוחי ושת והמון להתנחלויות ולדוסים שלא עושים שום דבר. הכל קשקוש וכל התרגיל שעולה לנו כסף, זה כדי להשתיק אותנו. כץ אתה פשוט איש שלא יודע לבצע ולהחליט ובטוח שאתן לא יודע לתכנן
מתקשה להאמין | 24.08.11
13.
אם זליכה אחראי אני מאמין שיש סיכוי
השאלה היא אם כץ המושחת יישם את ההמלצות, המצב האידיאלי הוא שכל אחד יכול להזמין רכב ב EBAY שקיים בארץ בלי כל השטויות, כול רכב מכל שנה ללא שום הגבלה, יהיה צורך להציג את הרישיון, עם הבעלויות, וכך כל אחד יוכל להביא את הרכב, המחיר שממנו ייגזר המס ממחיר הקניה עם זו חשבונית או המודעה בEBAY והתשלום בPAYPAL ששולם בפועל... במידה ויהיה חשד לרמאות הרכב יועקב ועל בעל הרכב הלא ישר יהיה להוכיח את התשלום כולל מעקב בפעולות החשבון בנק וכד'... דבר שני לחשוף את המחיר הסיטונאי שהרכבים נמכרים ושלפי זה יחושב בשווי שימוש האמתי של הרכב
דן | 24.08.11
11.
כל הועדות למיניהם, הם כסת"ח לאינטרסים, מטרות וקיבעון של השר \ ראש הממשלה הממנה, אין בהם כלום
היגע הזמן לשינוי,על הממשלה ושריה להפנים כי נדרש שינוי וזאת העת לחלטות אמיצות ולפעולות, בלי כל הועדות שתפקידן להעביר זמן, למסמס את העניין ולאפשר לשרים להתחמק מתפקידם.
ישראל | 24.08.11
2.
הדבר החשוב ביותר: פתיחת שוק הרכב ליבוא אישי מארה"ב - ללא תלות היכן מיוצר הרכב.
לפני מספר שנים, זה היה המצב. מארה"ב יובאו מכוניות ואופנועים, במחירים זולים במיוחד, עד כדי עשרות אחוזים. ליבואנים זא כמובן לא התאים, ובמדינת העולם שלישי בה אנו חיים, הם הצליחו בעזרת לוביסטיים, לסגור את הייבוא האישי מארה"ב. מצב מעוות זה חייב להשתנות. אגב, אל תתבלבלו עם הרפורמה החדשה בנוגע ליבוא מארה"ב, שכן היא עוסקת אך ורק ברכבים שמיוצרים בארה"ב. זה ממש לא מספיק. רכבים יפניים ואירופאים, נמכרים בארה"ב במחיר הרבה הרבה יותר זול מאשר בארץ המוצא שלהם, ואין סיבה שלא נוכל לייבא אישית משם.
ניסן | 24.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת