אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מדוע המחאה החברתית לא מעניינת את יבואני הרכב?

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
תעלו את שווי השימוש לרמה ריאלית (שזה עוד 25 אחוז). כל השוק יסתדר אחרת
ברגע ששווי השימוש יהיה ריאלי, שוק הליסינג יתכווץ בתוך שנתיים-שלוש לממדים טבעיים, שזה אומר 20-25 אחוז משוק הרכב, ואז תתחיל תחרות אמיתית בין היבואנים. לא צריך לסבך הכל עם היתרי יבוא, ועדות, העלאות והורדות מיסוי וכו'.
מומו | 28.08.11
15.
להרחיב את השוק כמה שיותר ולצמצם תהליכים- הצעה
מה הבעיה לאפשר למתווכים ויועצים לייבא מכוניות?? הקונה הישראלי מספיק חכם להבין מה טוב לו. שיבחר שילמד שישלם, לא צריך אח גדול. מדוע תהליך רישויי לרכב בייבוא לוקח חודשיים? הרכב מותר ביבוא, מגיע לארץ, באותו היום מגיעים למשרד שחרורים בנמל ( הכולל נציג תחבורה, נציג תקינה, נציג מכס) ותוך שעה שעתיים יוצאים עם טסט, תקינה, רישויי, תשלום, אישורים ..... הכל. לא מגישים טפסים ליפני לא מתקשרים ליועצים לא פונים לעמיל מכס, פשוט וקל. מי שלא עומד בתנאים שיחזור לסוף התור ויבוא מוכן. ומדוע המיסויי כל כך גבוהה?? פחות מיסויי, תהליכים פשוטים ויעילים ( ראה למעלה) יותר מכוניות חדשות ובטוחות, יותר כסף מגביית מיסים נ מ ו כ י ם. ובונוס פחות תאונות דרכים. ולמה היבואן הרשמי עושה מה שבא לו? להקים וועדה שתבחן הגבלות על היבואן, כמו איזה רמת גימור להציע, מכסת מכוניות שמותר לו למכור בשנה, אחוז ריבית וכו וכו וכו זו רפורמה אמיתית וצודקת.
ג | 26.08.11
12.
המהפכה השקטה
פספסת נושא חשוב מאוד והוא נושא הרכבים הזולים (70 אלף ומטה). היום כ - 10% מהרכבים החדשים הנמכרים הם בקטגוריה הזו שהתאפשרה בעקבות רפורמת המיסוי הירוק. היום אפשרי בהחלט לקנות רכב מיני ב 60 אלף שקל, שהוא מחיר די סביר. כמובן שעדיין יקר הרבה יותר מארה"ב, אבל מצד שני צריך לזכור שהעלות העקיפה של רכבים (סלילת, כבישים, חניה, תשתיות וכו') היא יקרה מאוד, ובסך הכל הגיוני שבעלי הרכבים יממנו אותה ולא הציבור הרחב.
אוהד  | 26.08.11
9.
המרוויחה העיקרית מקניית רכב חדש זה המדינה כנסו ותילמדו
המרוויחה העיקרית מקניית רכב חדש היא המדינה שלוקחת בין 113 אחוז 128 אחוז מס על הקניה של הרכב שזה המס הכי גבוה בעולם לכן הרכבים הם כל כך יקרים אם המדינה תוריד את מס זה לאחוזים יותר נמוכים נוכל כולנו לקנות רכבים חדשים ולחסוך עשרות אלפים בקניית רכב שכסף זה יופנה לדיור ומחיה והכי חשוב רכב חדש יותר בטיחותי ויותר חסכוני בדלק
י | 26.08.11
7.
המיסוי הירוק לא רק הוריד מחירים, אלא בעיקר העלה !
מתוך הכתוב עולה כאילו המיסוי הירוק רק הוריד את מחירן של המכוניות. ולא כך הוא. מהפכת המיסוי הירוק היא עלה התאנה, שאיפשר להעלות את מחירן של רוב המכוניות. משך שנים, בוצעה הורדה הדרגתית של המס על המכוניות, מאזור ה - 90% לאזור ה - 70%. כל פעם, הורידו עוד כמה אחוזים. בא בנימין נתניהו, העלה את המס חזרה לאזור ה - 90%, ונתן הנחות למכוניות הקטנות והזולות במיוחד, באמתלה שהן חסכוניות בדלק ומזהמות פחות. עובדתית, בעת הפעלת המיסוי הירוק, מחירן של רוב המכוניות דווקא עלה. לכן, מחירי רוב המשפחתיות, שאינן צדיקות גדולות מבחינת פליטת מזהמים, לא רק שלא ירד, אלא טיפה עלה. ולא רק כי היבואנים לא העבירו את ההנחה לצרכן הפרטי, מה שתמיד נכון. הם לא מוזילים את המכוניות כשהמיסוי יורד, הם לא מוזילים את המכוניות כששערי המטבע משתנים לטובתם, הם לא מוזילים את המכוניות, נקודה. הם רק מרוויחים יותר כסף. את ההנחות הם מעבירים רק לציי הליסינג. אולי, אם הצרכנים הפרטיים יטילו עליהם חרם, כמו במקרה הקוטג', גם זה ישתנה. ואולי, אם העם יחליף את השלטון, בשלטון שאינו רואה באזרחים רק פרות-חולבות, ובבעלי-הרכב פרות מניבות במיוחד, וביבואני-הרכב את אנשי-שלומנו, את בעלי-ההון שאותם יש רק להוקיר ולטפח, אולי אז המיסוי שוב ירד. בסוף, הכל רק פוליטיקה. והדרך היחידה שלנו לשנות דברים, היא בקלפי, ביום-הבחירות. תזכרו את זה ביום הבחירות, כשאתם עומדים בקלפיות, כשאנשי המפלגות שוב מאיימים עליכם עם הטיל הגרעיני האיראני.
ישראל | 26.08.11
1.
הפתרון ייבוא אישי חופשי. כל אוטו שיגיע לארץ ויעבור טסט רשאי לנוע בכביש
לו יתנו לנו להביא מכנויות לבד ובקלות, לא נצטרך מעכרים. העניין הוא שכרגיל במדינה הזו הכל הפוך, בגלל המעכרים מקשים יותר ויותר להביא מכוניות בייבוא אישי ואז האדם הפשוט חייב מעכר כדי לייבא אחרת הוא לא ייצא מסבך היברוקרטיה המטורף. הפתרון הקלאסי להורדת המסים הוא לגרום ליבוא האישי להיות קל ופשוט. הבאת מכונית? קח אותה לטסט, עברה? מזל טוב לך לדלפק תשלום המסים שלם את המיסים קבל מספר ישראלי וסע לשלום. למה זה לא יכול להיות כל כך פשוט ? למה הכל בארץ מסובך?
ירון | 26.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת