אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נשיא וריפון ישראל מזהיר: "לא נוכל לוותר על טורקיה"

195 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

192.
תנו לליברמן ולביבי הבובה שלו עוד כמה חודשים הם יעשו מלחמה עם איסלנד ועם החלל החיצון
אנחנו עם של מטומטמים ולכן מגיעים לנו מנהיגים כל כך מטומטמים. ביבי שפוט של ליברמן כמו שהוא שפוט של שרה. חסר חוט שדרה ולא מסוגל להחליט שום דבר ולכן כולנו משלמים על זה. עם כל הכבוד לוחמי השייטת הרגו אזרחים של מדינה זרה (כן כן רעים פויה תומכי פלסטינים) במים בינלאומיים. פעולה מטומטמת של הנהגה מטומטמת ועכשיו כולנו משלמים את המחיר על זה
עם של מטומטמים | 07.09.11
191.
תוציא את הראש מהישבן, הם מדרדרים את היחסים במתכוון לא אנחנו
פשוט מדהים הצורך המטופש הזה להאשים את עצמינו בכל הרעות החולות בעולם ובמיוחד את ממשלת נתניהו. גם אם זהבה גלאון הייתה רוה"מ התורכים היו מנתקים את היחסים. זאת החלטה אסטרטגית שלהם לפנות מזרחה בגלל הכתף הקפואה שקיבלו מהמערב והדרך הכי טובה לפנות לעולם הערבי היא להתבטא נגד ישראל. הגיע הזמן שתבין ששום דבר שנעשה לא יחזיר את המצב לקדמותו אפילו לחץ אמריקאי לא ממש עוזר. תורכיה החיטה להפוך לראש לשועלים ולא ציצת זנב לאריות וחברות יצטרכו פשוט למצוא שווקים חדשים כי החאפלה התורכית הסתיימה או שעומדת להסתיים
רונן | 07.09.11
190.
לא זו הסיבה
מר לייזי יקר ההתקוממות שלך בצדק אך לא לכתובת הנכונה. הטורקים זה זמן מה רוצים לנתק את היחסים הדיפלומטיים איתנו, ומצאו עילה. גם אם היינו מתנצלים, לא היו עוברים לסדר היום אלא מנתקים את הקשרים.אכן התעשיות נפגעות אבל זה נכפה עלינו . כך הטורקים רוצים אפילו אם נתנצל השכם וערב
שלמה | 07.09.11
187.
צודק , לפטיש כל בעיה היא מסמר , אנו יהירים וולא מחוברים.
אז יכול להיות שיש לנו את כל הצידוקים בעולם , במבחן התוצאה נכשלו טוטאלית אם אתה נותן ללוחם קומנדו לטפל במחאה אגרסיבית ובמצב פוליטי עדין - זאת כנראה התוצאה. אנו מדינה מכובדת והינו צריכים לטפל במשבר הזה באופן מכובד , מה יותר פשוט מלהציב ספינת משמר חופים - לא גדולה על הגבול המים הטריטורייאלים . אבל לא , זה לא מספיק יצירתי וחכם למפקד חייל הים , צריך מבצע צבאי מסוכן עם תוצאות הרסניות. ולכל המתלהמים - תחשבו מה אתם הייתם עושים אם שוטר היה נותן לך נבוט בראש כי דיברת לא יפה. מבחינת הטורקים (וכמעט כל העולם ) אנו פעלנו באגרסיביות מיותרת ומוגזמת , היה צריך לתת להם לבצע עבירה ראשונים ורק אז לפעול. אז מבחינת החוק היבש יצאנו בשן ובעיין , מבחינתי יצאנו טיפשים
ישראלי לא מתלהם  | 06.09.11
185.
אנחנו יודעים שאנו הולכים להינזק קשה מאד מהסכסוך איתם, אבל הגורם הוא שינוי כיוון טורקי
אולי הבוחר הטורקי לא בוחר בארדואן בגלל הגישה המדינית שלו אלה מתוך עניני פנים אבל כמו כל מפלגה ומנהיג זה עסקת חבילה פנימה הוא מדבר שוויון ועזרה לעני החוצה יש לו אמביציות של מעצמה גם אנו בוחרים בממשלה צריכים לתת ניקוד או לעניני הפנים או לחוץ הרבה פעמים אנחנו מחליטים על משהו אחד אבל סובלים מהחלק השני של עסקת החבילה כך שלמדינת ישראל באמת אין יד אמיתי בענין אולי התנהלות מקצועית יותר היתה יכולה לעקב קצת את הבלתי נמנע, ולצערינו השינוי נובע משינו ממשלתי ממשלה איסלמית לעומת לאומית חילונית ויש לה אג'נדה שונה שאיך שלא נתפתל בסופו של דבר יביא לקריסה של מערכת היחסים המצוינת שהיתה בין ישראל וטורקיה
האזרח | 06.09.11
184.
ווריפון זו לא מדינת ישראל
ואני לא מבין כיצד מנכ"ל כמוך כל שעיניו רואות היא גיזרה צרה של עסקים ורווח. תפסיק להיתמם איש יקר, ישראל עשתה כל שביכולתה להימנע מהעימות, אךהטורקים מבקשים עימות בכל מחיר. לא נוכל להימנע מעימות, אלא אם האמריקאים יתערבו...וככל הניראה הם לא ממש יתערבו...נצטרך להמתין ולהשתדל להיות רגועים ושקולים...אך בטח לא להשקיף רק דרך משקפת העסקים...כי מדינה זה משהו רחב ועמוק יותר ודו"ח רווח והפסד של ווריפון
יאיר | 06.09.11
182.
בשביל כסף אנחנו לא נוותר על הכבוד הלאומי
ובטח ובטח שלא נוציא את הרשע צודק. בשביל כסף אנחנו שוקלים אם להתנצל או לא. אם נתנצל ארדואן ישלח כל חודש משט כדי להוציא אותנו סמרטוטים. כי אם התנצלנו על המשט הראשון למרות שפצעו לנו חיילי קומנדו איך זה הגיוני שלא נתנצל על כל משט. אולי נתנצל שהמדינה קיימת גם
אופיר מרקוס | 05.09.11
177.
שוב האטימות המרושעת הזו לעובדות פשוטות. ליזי, טוקקיה מתאסלמת
מול עינינו. ארדואן דורש, אם רק תטרח להקשיב לשם שינוי, לא רק התנצלות אלא גם נסיגה מכל השטחים ופיצוי לפישטינאים ולטורקיה. מול עיניך הם מתאסלמים, ואתה רואה עדיין רק את ההתנצלות הישראלית כמפתח לכל זה?!? יש לך הסבר?
גל א | 05.09.11
173.
וכך נראה מנכ"ל מצליח היום - פשיטת רגל לערכים ולמוסר, רק כסף
וזה אומר האדם שכל תפקידו בחיים להביא כסף לבעלי המניות שלו גם במחיר של פיטורי כל העובדים שלו בארץ, גם במחיר של יריקה בערכי המדינה, אדם חסר מוסר לחלוטין, פשוט גועל נפש, http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3394440,00.html "וריפון, אחת משתי היצרניות הגדולות בעולם של מסופים אלקטרוניים לקריאת כרטיסי אשראי, השלימה בימים אלה את חיסול פעילות הייצור שלה בישראל. 30%-40% מכ-400 עובדי הייצור שהועסקו על ידי וריפון בארץ כבר אינם עובדי החברה, ומועסקים כעת על ידי חברת קבלנות משנה ישראלית בשם סנמינה. רוב העובדים פוטרו כחלק מגל הקיצוצים הנרחב שבו פתחה וריפון בשנה האחרונה. "
2FAST2FURY | 05.09.11
168.
הבחור חי בסרט.. לא מבין שארדואן יוזם המשבר ושום דבר לא יעזור
המפלגה האיסלמית בטורקיה תעשה כל דבר כדי שהתוצאה בסוף תהייה ניתוק הקשר עם ישראל........ מדובר בהחלטה אסטרטגית שכדי להיות "בסדר" מול אירופה והאמריקאים זה נעשה בשלבים כאשר המטרה הסופית ברורה... בדיוק כמו החיסול השיטתי של צמרת הצבא הטורקי החילוני........ אפשר להמשך לברבר עד מחר ולהמשיך בהלקאה העצמית המגוחכת אך זה לא ישנה את העובדות.
בת יענה מודל 2011 | 05.09.11
166.
טורקיה מייצאת לישראל בשווי 4 מיליארד דולר - הוא לא מבין כלום
ישראל מייצאת לטורקיה בשווי 1.5 מיליארד דולר אבל מייבאת בשווי 4 מיליארד דולר !!!! אז טורקיה באמת לא צריכה אותנו? משום מה הוא לא ציין את זה אבל רק מסתכל על הכיס הקטן שלו!!!!!!!! כדאי שהמנכ"ל הזה יעשה שיעורי בית יותר טובים אחרת גם העסק שלו יראה כמו הכתבה הזאת......
ישראלי | 05.09.11
160.
חוצפה ישראלית וחוסר אכפתיות
מר ינאי אולי תחדול לחשוב רק על הכיס שלך ומה הנזק שלך יהיה מכך הטורקים תמיד לא אהבו אותנו במדינתם רק לנו היה נוח לסגור עין ולנפוש שם בבתי מלון בגלל המחירים אז רד מהעץ ותתבייש לך על החשיבה האגואיסטית... לא הכול מתחיל ונגמר בכסף! ואולי אתה זה שצריך למצוא מקור אחר לעסקייך.
אורלי | 05.09.11
154.
מסתבר שיש עבודה במדינה
אמנם טוקבקיסט בתשלום, שכל תפקידו הוא לתת ציונים לתגוביות של אחרים זו מי יודע מה עבודה,אבל בכל זאת להקיש מאות פעמים על מקש ה+ או ה(-) -לפי הכיוון של התגובית הספציפית יש צורך בכושר הבחנה למה מתכוון הטוקבקיסט המקורי. מספר ה+ וה(-) בתגוביות הראשונות מעורר מחשבה לאן מוכן הימין הסיפוחיסטי (זה ששומר על הכבוד) להוביל את העם? לדעתי עברנו כבר את נקודת האל-חזור וקרב היום שבו גם הדמוקרטיה כפי שהתפארנו בה תעלם. ולמר לייזי ינאי ההסבר לשאלתך כה פשוט: את המדינה מנהלת קואליציה של: 1. לאומנים שהתחנכו על ברכי ארץ ישראל השלמה ועדיף גם את עבר הירדן המזרחי (ראה סמל "חירות" ) ושבתכם מתגלגלים כמה צבועים ,אופורטוניסטים וליצנים, 2.דתיים תאבי ממון שהנושא הלאומני לא מעניין אותם כלל רק שמוסדותיהם יחלבו את אוצר המדינה יותר (ס"ש וכל האגודות), 3. מהגרים ממדינה שבה כח שלטוני עריץ הוא האידאל (העליה של שנות ה90 מרוסיה) , 4. אנשי אמונה דתית בכל רגב של "ארץ ישראל התנכ"ית" (מפד"ל והאיחוד הלאומי). והם יחדיו הורסים את התשתית המדינית פוליטית עליה הוקמה המדינה-כך שניתוק יחסים עם טורקיה רק משרת את הקו שהם דוגלים בו.
דיוגנס | 05.09.11
151.
העגל רוצה לינוק,הפרה לא רוצה להניק,,,,
יותר משהעגל רוצה לינוק,יותר הפרה לא רוצה להניק, מה לא מובן לאדון יקר לייזי ינאי, טורקיה סימנה אותנו,ולא משנה עם נעשן מרלבורו,קנט,או שלא נחבוש כובע,את הכפא המתוכננת היא תתן לנו בכל מקרה, כל כך שקוף------התמצאות מינימלית במפה מראה שישראל לא צד בעיניין הזה,וזוהי החלטה טורקית להתנתק כל קשר עם ישראל, אולי להגיש את הלחי השלישית לסטירה מצלצלת במרכז הפנים???????????????
מאירוביץ | 05.09.11
150.
הוא ממש חצוף הלייזי הזה!
כמה חשיבות עצמית יש למנכ"ל היקר! מה קרה, אתה חייב לעשות עסקים עם הטורקים? תמצא אפיקים חדשים. מה כל כך טיפשי, לא קשה להסתבך עם מחבלים בעלי חשיבה ערבית. ישראל לא רק שלא צריכה להתנצל, אלה ההפך לדרוש שיתנצלו בפינה. כל מה שמעניין את אנשי העסקים, לעשות יותר כסף.
תמר | 05.09.11
127.
תגובה ל-92
כנראה שלא למדת היסטוריה: ליפני ההשמדה ההמונית של יהודי אירופה , הכריחו אותם ללכת עם טלאי (אתה יודע, רק כדי להבדיל אותם מהשאר),והיהודים אמרו טוב,יותר גרוע מזה כבר לא יהיה. אחר כך שמו אותם בגטו (אוליי לחלק זה היה "שיפור בדיור"),וגם זה היה "בסדר". בהמשך אמרו היהודים, כדי להציל את עצמינו "נהיה יעילים" ונעבוד בשבילם וכך נציל את עצמינו (הרי ליעילות איין תחליף). התוצאה היתה ידועה מראש, המוות רדף אותם בלי שום קשר , גם אם הם היתנצרו,גם אם הם היו נשואים לגרמנים ארים. התוצאה פה גם ידועה מראש, הדם שלנו יישפך בלי שום קשר להתנצלות, והוא יישפך אם זה בידי התורכים ואם זה בידי מישהוא אחר. הגיע הזמן להיות עם חזק ולעמוד על זכותינו הבסיסית להתקיים בעולם הזה ולהוכיח לכולם שיש גבול למה שהעם היהודי יכול ליספוג!!!! אם אנחנו נירצה, כעם, אנחנו יכולים ליפגוע בכלכלתם כמו שהם רוצים ליפגוע בנו. יש 6 מיליון יהודים נוספים בחו"ל, וכוח קניה בילתי מבוטל בארה"ב, מספיק חרם כלכלי של עם ישראל כדיי לדגדג גם להם איפה שכואב. אל תהיה נאיבי, היום אתה מסובב את הלחי השניה לעוד מכה, מחר יערפו לך את הראש!!!
ציפור דרור | 05.09.11
125.
תגיד התחרפנתם ? באיזה קטע טורקיה נהייתה מדינה כל כך חשובה לנו? סתם מדינה עלובה שצריכה לקנות
מאיתנו טכנולוגיות עילית כי עם כל השמונים מיליון איש שלהם הם לא מצליחים להגיע לקרסוליים שלנו. אז כן יש ייצוא ענף לטורקיה אז? אז נחליף את זה בשווקים אחרים, יוון למשל. ברור כשמש שהם לא רוצים אותנו ולא בגלל שלא רצינו להתנצל אלא בגלל שהם שינו כיוון. סתם מדינה עלובה טורקיה , מנסה להחזיר לעצמה את האגו שנפגע מהאיחוד האירופי על חשבון שק החבטות של העולם - ישראל.
יואב | 05.09.11
123.
טורקיה והיחסים הבינלאומיים !!
מאחר וטורקיה הינה בכל זאת חברה בנטו ונכס אסטרטגי עבור ארה"ב והמערב , לעת עתה, אנו נפעל פרטנית מולם לאור הבעייה הפרטנית שלנו : א. יש להכיר מיידית בעם הארמני ולתת הכרה פומבית לטבח שהטורקים ביצעו בעם זה; ב. יש להדק את הקשרים הצבאיים , הכלכלים (למרות שהמצב די עצוב) ,החקלאיים והתיירותיים עם י ו ו ן , כולל כל האיים שלה - קורפס, כרתים , רודוס ושאר המקומות , אפילו קפריסין היוונית ; ג. יש לעבוד "הפוך" על "הפוך" , תרתי משמע , מול התורכים , ולהדק את כל סוגי הקשרים עם מצריים וירדן ; המוח היהודי ימצי לנו כבר "פטנטים" גם לרעה חולה זו - לא אלמן ישראל- עברנו את פרעה, נעבור גם את זה !!!!!!!!!
אחד מהעם  | 05.09.11
122.
אתה אמנם מנהל גדול, אבל יש דברים שאתה פשוט לא מבין.... כנס ותבין.....
אני מתפלא כיצד אנשים שאמורים להיות בעלי הבנה מעמיקה ותפיסת עולם רחבה יוצאים הצהרות טפשיות כאלה. טורקיה היא אמנם שוק חשוב מאוד לישראל, ואם הסחר עם טורקיה יפגע אנו ניפגע יותר מהטורקים. אבל הבעיה כאן איננה אירוע בדיד כזה או אחר. הרוחות הנושבות באנקרה כבר חודשים רבים, הרבה לפני אירועי המרמרה, הן של עויינות קיצונית לישראל. האם שכחנו את ההתבטאויות הקיצוניות של ארדואן הרבה לפני המשט? האם שכחנו את ההשתלחות הפומבית שלו בנשיא פרס?אירועי המרמרה הם אך ורק התירוץ הרשמי שאותו חיפשו הטורקים כדי לדרדר את היחסים עם ישראל. מי שחושב שהתנצלות ישראלית היתה משיבה את היחסים למסלולם התקין טועה. אף התנצלות לא תשנה את ארדואן משונא ישראל לאוהד ישראל.הטורקים היו מנסים להשפיל אותנו שוב בהזדמנויות אחרות, והיו מוצאים סיבה אחרת לדרדר את היחסים.
יוני | 05.09.11
119.
אתה לא חושב שהברית היפה שאנקרה כרתה עם טהרן ועם דמשק לא מסוכנת לעסקים?
נכון שעכשיו הם מסוכסכים עם האיראנים בגלל ההתנגדות למה שקורה בסוריה אבל אתה לא רואה שלפניך עומד נשיא מגלומן שמנסה להחיות מחדש את האימפריה העות'מאנית? נכון שזה יפגע בעסקים אבל תחשוב כמה נזק בטחוני ותדמיתי (שבסופו של דבר מתורגמים להשלכות כלכליות) ייווצר אם ישראל תתכופף בפני תורכיה. את הטענות האלה צריך לשטוח בפני התורכים שדרך אגב כן צריכים את ישראל כיצרנית נשק וטכנולוגיה. למי אכפת בכלל מהתיירות?!
ערן | 05.09.11
105.
אתה כנראה באמת לא מבין
שלא משנה מה ישראל הייתה עושה. מדובר במדיניות שהחלה לפני כעשור, עם עליית נמפלגה המוסלמית. סדר היום שלה שונה משל קודמותיה והפעולות מתוכננות היטב, גם אם חלקן באות מהבטן.אתה ועוד כמה פוליטיקאים אינכם מבינים מזרח תיכון לחלוטין וזה עצוב להתנהל באזור, שמנהיגך ומובילי הכלכלה אינם מבינים אותו כלל וכלל.
רון | 05.09.11
104.
הרי לא מדובר רק על התנצלות
הרי ארדואן לא רק רוצה התנצלות הוא גם רוצה שנסוג גם מהמצור על עזה ומחר ירצה שניסוג מרמת הגולן ועוד ועוד לכן אם היה מדובר רק בהתנצלות ביבי מזמן היה מתקפל בשביל חבריו קרי ממניו אז כל יפה הנפש שמקום מושבם בין ת"א לניו יורק אל תטיפו לנו מוסר בבקשה
איציק | 05.09.11
100.
אני מבין שאתה חושש לעסקיך, אבל חבל שאתה לא מבין שזה לא תלוי בישראל
להרכין את הראש ולהושיט את הלחי השנייה לא יעזרו כאן. היום הם רוצים התנצלות ומחר ישלחו מרמרה חדשה ויצפו (לאור ההתנצלות) שלא נעצור אותה. ואם לא נעצור אותה, אז הם ישלחו הרבה מרמרות שבחלק מהם יהיה נשק: טילים, טנקים ועוד. עם כל הכבוד ל100 מיליון דולר עסקים שלך עם טורקיה, הביטחון הלאומי של ישראל קצת יותר חשוב!
עלי באבא | 05.09.11
99.
תמימות
מר לייזי הנכבד יש מושג שנקרא כבוד לאומי , גם בעסקים,אין כל סיבה להתנצל בפני הטורקים מלכתכילה הכל כאן נובע ממניפולציה איסלאמית רדיקאלית .להגיד לא או לעמוד על דעתך ברוב המקרים מתפרשת כחוזק גם בעסקים , ולא צריך תמיד לצאת בהלקאה עצמית,אני בטוח מר לייזי שאם אחד מבניך היה מבין הלוחמים האמיצים לא היית טוען את אותו הטיעון.
דויד | 05.09.11
91.
הממשלה מטומטמת יחד עם כל האזרחים. חכם אחד היה מתנצל מזמן
לא מבינים שנהרגו להם 9 תורקים? לא הפשיטו אותם, הרגו אותם. אי אפשר להשתתף בצערם? והשעטת? ההפך עכשיו ירדוף אותם בית הדין בהאג כפושעי מלחמה במקום הסכם שישכיח הכל. מדינה של דפקטיבים של ילדים בגיל 3 לכל ניותר. כשיהרגו פה אנשים במלחמה עם תורכיה אל תשכחו לספר על הכבוד הלאומי שלנו.
שלומיאל | 05.09.11
90.
חוסר ההתנצלות - זה המטופש
הוא לא מתכוון לפגיעה בחיילים. אפשר למצוא נוסח שיתאים לכולם וירגיע את הרוחות ואפשר להמשיך להתלהם. בסוף היום מה שהוא אומר זה שישראל תפגע כלכלית יותר מטורקיה ולכן לנו אינטרס חזק יותר שזה יפתר. ראו ערך מצריים, באיזו מהירות ישראל הגיבה כדי לפתור משבר, שגם שם לא מאמין שנהגנו לא בסדר. אבל זאת דיפלומטיה ופליטיקה בין מדינות, וצריכים לשחק את המשחק אם רוצים להישאר רלוונטים.
 | 05.09.11
89.
הטעות הבסיסית של מר ינאי
בועידת דאבוס, שהיתה הרבה לפני שהמשט אפילו נהגה, ארדואן פגע במדינת ישראל במפגיע, באופן בוטה וללא כל התגרות או סיבה. הנשיא פרס נאלץ לעזוב את המקום מיד - וכך עשה. ההצגה של דני איילון מול שגריר טורקיה בארץ, היתה, ללא ספק אחד המעשים המטומטמים והמזיקים ביותר שנעשו ע"י משרד חוץ או בעל משרה ממלכתית כלשהו, אי פעם. אין כל ספק, שהמשט נעשה בידיעה - וכנראה יותר מזה - של השלטון באנקרה. גם כאשר ארדואן ניסה לחלץ התנצלות מישראל, הוא לא אמר שהתנצלות תביא לנורמליזציה. הוא אמר רק, ש"ללא התנצלות לא תהיה נורמליזציה". זו אמירה ממש לא מחייבת. לארדואן יש אג'נדה אנטי ישראלית ואולי אף אנטישמית ברורה מאד. נציג של עולי טורקיה בישראל, שלמד איתו באוניברסיטה, תיאר אותו הבוקר ברדיו כ"בריון שכונתי". התנצלות ישראלית על המשט היתה מנוצלת על ידי ארדואן להשפלת מדינת ישראל. טורקיה אבודה מבחינתנו - ומזה זמן רב. צריך, פשוט, לדעת לקרא תהליכים.
אמיר | 05.09.11
88.
אתה צודק, אבל!!!!
אתה צודק בהחלט,אבל אסור לנו להתנצל על משהוא שלא פשענו ולא חטאנו בו!!!! אסור לתת פתח/פירצה להתנצלויות רק כדי ל"החליק" את המצב הדיפלומטי ביין המדינות רק כדי שהכלכלה תשגשג!!! אתמול הם דרשו התנצלות, היום הם דורשים מדינה פלסטינית, מחר הם יידרשו שנעוף מהמדינה לכל הרוחות ושלא נצייץ בכלל על זה שהם מבקשים זאת!!! יש להם מנהיג פאנאט,והם מפנימים את זה לאט לאט, בעזרת ה' לא תהיה לו עוד קדנציה,בדרך הזו הם לעולם לא יהיו באיחוד האירופי.
ציפור דרור | 05.09.11
81.
מה אתה לא מבין???
מה אתה לא מבין???אדם במעמדך ובתפקידך קשה לו להבין??? האם רק הכסף מדבר מגרונך?איפה החינוך?איפה הכבוד הלאומי? בגלל אמירות כמו שלך אנחנו מוחלשים בעולם ובגלל אמירות כמו שלך נוצרה פה המחאה החברתית כי כל מה שעניין אותך ואת חבריך זה איך לעשות יותר כסף ולא משנה אם הוא תורכי,מצרי,איראני,מדובאי ,דרא"מ או אחר... החוסן שלנו הוא באחידות ובאחדות מול מי שלא רוצה אותנו,החוזק שלנו הוא גם בכבוד שלנו ובשמירה על חיילינו ואזרחינו. יש גבול !!!באנו יותר מידיי לקראת מר ארדואן . תאנמין לי שהפגיעה בענף התיירות היא אנושה אף יותר מהרבה תעשיות אחרות ועדיין הלקוחות מצביעים ברגליים אבל בעיקר עם הלב.
יהודה זפרני | 05.09.11
80.
כלכליסט תעלו אל תשמיטו
אני מצטער להגיד שהגענו למצב שהיינו בו לפני יותר מ60 שנה בתפוצות העולם "היהודי-החזיר" איך אתה בתור "ישראלי" ככה אתה רושם פה.. יכול להגיד דברים כאלה? הכללה יותר חשובה מהכל? הכסף יותר חשוב? בגלל אנשים דומים לך מאות אלפי ישראלים יצאו לרחובות! להגיד לאנשים כמוך שכל זמן שאתם עושים כסף אתם הורגים אותנו! אני מאמין שגם ה400 עובדים שלך מסכימים איתי.. זה לא עניין של אגו... ואני לא אמשיך תחשוב קצת בעצמך..
קובי | 05.09.11
79.
מדינה נישענת בראש ובראשונה על כבודה ציביונה ערכיה וההגנה על ריבונותה .ללא כל תנאי
ואם מישהא סבור שבעבור האינטרס הכספי אפשר לוותר על הכבוד הלאומי לוותר ולהתרפס ועוד להיתנצל .על זה שהגנו על עצמנו מפני טרורסיטים צמאי דם.שלא ביקשו שלום כי אם לרצוח.האם בעבור הכסף כסף בסף נוותר על טובי לוחמינו שחרפו נפשם בהגנה על המולדת.עדיף לאכול פת חרבה מאשר להתנצל בפני.אלה שמבקשים להשפילנו ולרמוס את מורשתנו כבודנו ערכינו ופשטותנו.כעם שמבקש לחיות בבטחון ושלום עם יתר עמי תבל.
 | 05.09.11
75.
זה היה קורנ בכל מקרה
אומנם הכותב מנכ"ל של חברה מכובדת, אבל חכם הוא לא. לא רואה מעבר לעף. הסכסוך עם טורקיה היה פורץ בכל מקרה. זה היה על סדר היום מהיום הראשון בו ארדואן ומפלגתו נבחרו להנהיג את טורקיה. ארדואן חיפש תירוץ ואנו רק סיפקנו אותו. אילו לא היה משט זה, היה משהו אחר. בזמן אחר. צריך להבין שהאיסמיזציה של טורקיה וזניחת עקרונות החילוניות של אתהטורק מובילים בהכרח לגישה אנטי ישראלית כי אנחנו המדינה לא מוסלמית בכל האזור. פשוט.
אבי | 05.09.11
64.
...גם אתה כנראה לא החכם הגדול בשכונה...אולי אינטרסנט גדול אבל לא בדיוק ממש חכם...
...נושא המשט הוא שטויות...אם לא זה היו מוצאים משהו אחר... לאחר שלא נתקבלו לאיחוד האירופי התורכים פונים להשפעה והנהגה אזורית.. הדרך לבצע זאת זה להוביל קו נוקשה כלפי ישראל ולהנהיג את העולם הערבי המתפורר... נראה שכדאי שתחפש משרדים אחרים לחברה...
דני | 05.09.11
57.
לגאון מתגובה 35
תורכיה כבר לא שותפה אסטרטגית שלנו כמה שנים, אתה חושב שאם נתנצל אז טורקיה תחזור להיות כזאת? אתה חושב שתורכיה תאפשר למטוסי חיל האוויר לעבור דרך שטחה בדרך לאיראן?! לא עכשיו וגם לא לפני 5 שנים תרחיש כזה היה סביר אז תוציא את הראש מהתחת ותתחיל להשתמש בו.
יהונתן | 05.09.11
55.
ומה וריפון עשו בשנתיים האחרונות?
ומה וריפון עשו בשנתיים האחרונות כשהיחסים בין ישראל וטורקיה התקררו? האם הכנתם תוכנית עבודה להעביר את מרכז התמיכה של דרום ומזרח אירופה למדינה אחרת? האם הכעס של לייזי ינאי על ישראל נובע מכך שהוא לא קרא את המפה והכין את וריפון למצב? פסיכולוגים קוראים לזה השלכה
משקיע | 05.09.11
50.
אוי כמה שהאיש הזה נאיבי.
הארדואן הזה נותן לך את כל הסימנים שהוא רוצה עימות עם מדינת ישראל כדי להעלות את קרנו בקרב האיסלמיסטים כדי להחזיר את עטרת הממלכה העותמנית לגדולתה מן העבר. אין גב שיותר יעיל כדי לרמוס אותו בשביל להגיע לתוצאה שהוא חותר אליה. שים לב שהוא ביקש לא רק התנצלות ופיצויים כי אם הסרת הסגר הביטחוני מממלכת עזה הטירוריסטית. אז על מה אתה מדבר אדון וריפון.
צור | 05.09.11
48.
עצה חברית למר ינאי: קפל את העסקים שלך משם וחפש מקום אחר לפני שיהיה מאוחר מדי.
אם אתה באמת איש עסקים, אתה צריך לראות את הנולד. והתחזית לעתיד היא רעה. רעה מאוד. כל עוד זה אפשרי בלי הפסדים גדולים מדי, תתחיל מהלך של צמצום הפעילות שם, ולבסוף תסגור אותה לגמרי. מדיניות החוץ של ישראל (שאתה מתוך הפוזיציה קורא לה מטופשת) לא מכוונת לפי הצרכים העסקיים שלך. ואל תשלה את עצמך שאי פעם זה יהיה אחרת. אם חלילה תהיה התנגשות צבאית איתם, הקופות הרושמות שלך לא יעניינו אף אחד. אם יש לך שכל, ברח משם.
איש עסקים | 05.09.11
47.
משל קטן לישראלי העצבני.
אתם נוסעים בכביש ,אתם מקדימה ,המשפחה כולה מאחור ובמושב הנהג אביגדור ליברמן. לפתע ממול מגיחה משאית ונכנסת לנתיב בו אתם נוסעים. מה עושים ? אוקי , אתם צודקים ,היא נכנסה למסלול שלכם , אתם נוסעים על פי חוק במסלול שלכם , הכל סבבה , רק שאם תמשיכו ,לא היא ולא אתם תשרדו את התאונה . אבל אין ספק ,אתם תצאו צודקים .אחוש שקשוקה צודקים .אבל מתים. אז שיהיה בהצלחה , מי שמפקיד את מפתחות הרכב שלו לליברמן שלא יתפלא אם יתעורר יום אחד צודק אבל במצב אנוש . (עם רופאים עובדים זרים מהודו או אפריקה שיטפלו בו). האמת זה לא מפתיע ,כמו כל אחד שנוסע הרבה בכבישי ארצנו , אין משהו יותר ישראלי מהרצון לדפוק את מי שדפק אותך ,גם אם אין בזה שום דבר מעבר לנקמה פרימיטיבית.
ישראל ישראלי | 05.09.11
46.
ינאי, אתה איש קטן.
מאוד קטן. בדיוק כמו שאר אנשי העסקים הקטנים בארץ, הם בדיוק הבעיה שלנו. הם מעודדים כמה שיותר "לצאת בסדר" כי הם מסתכלים דרך החור שבגרוש. מדינת ישראל לא "התחילה" שום דבר, חבר. המצב הנוכחי בין שתי המדינות הוא פועל יוצא של ממשלה דתית וקיצונית שעלתה בטורקיה לשלטון בבחירות האחרונות,. הממשלה שם מנסה בדרכים חתרניות לקומם עלינו את שאר מדינות המזרח התיכון שמסביב. אנחנו לא אשמים בכלום. אולי בכך שניסינו להגן על בני עמנו ועל הכבוד הלאומי שלנו.
רז | 05.09.11
45.
לא מבין מה אתה לא מבין ?איש מתמם או תמים. התורקיסט ארדואן רוצה רמפה להיסטוריה
הטיפש המוסלמי רוצה לעשות את מה שאחרון צוררנו לא הצליח לעשות .הוא מחפש בכל דרך להתעמת ולא חשוב בכלל על מה .ןתקשיב טוב טוב מה אני אומר אולי תאשים אותי בתמהונות אבל רק .ורק ימים יגידו ...הוא עשה בסתר יד אחת נגדנו עם השטן מאירן .ואני אומר לך לא הוא ולא מיליון כמוהו לא יצליחו..!!.ואתה .אתה רוצה לומר בסוגריים שאתה לא מבין כאילו אנחנו הם האשמים פה .האשמה חמורה אבל אין לך מספיק אומץ לומר אותה , תאוות בצע היא לא מתכון לאורך חיים של מדינה .למדינה חוץ מכסף יש גם מעט כבוד עצמי .אני לא רוצה פה האושויץ שניה ואת העסקים שלנו נעשה אם האחרים אל תיפול בפיק בירכיים אני מקווה שהכפופים לך חכמים ממך ..אהיה שלום איש אתה דוגמא רעה להשגת מטרות
ציוני גאה  | 05.09.11
40.
מי אמר שמחר לא נרוויח בטורקיה פי 2?
לא ברור לו שהטורקים לוחצים על ישראל כי הם בטוחים שנבחר בכסף ולא בצדק? אם נניח לא נקנה מכוניות ומכשירי חשמל ועד לחיתולים הוא לא חושב שיש לישראל קצת יותר כוח (קניה זה כוח ולא רק מכירה..) אם נניח לא נשדרג להם מערכות צבאיות וימותו להם חיילים כמו זבובים זה לא חשוב? אם נפסיק לקנות מהם ונשמש דוגמא למדינות שכן מסכימות איתנו, זה לא נחשב? אם נמשיך להיות מוקד חיכוך עבור העם הטורקי, זה לא יפריע לתוכנית שלהם להיות מעצמה אזורית? אקיצר - נותנים לבעל תפקיד לדבר מהכיס ולא מהראש..
טל | 05.09.11
38.
טורקיה
מדובר על מדינה / מעצמה שהולכת אסטרטגית על כיוון של הנהגת העולם הערבי מוסלמי. ככל שנכנע יותר, נושפל יותר. מטרת הטורקים להשפיל אותנו מול הערבים ועל חשבון הכבוד הרמוס שלנו להפוך למעצמה אזורית. צריך לשמור על גב זקוף ולשלוח את ארדואן לכל הרוחות. רק בדרך זאת אולי נרוויח עוד כמה נקודות זכות מול שאר האומות הערביות שמסביב. ברומא התנהג כרומאי ! כדי לשרוד במזרח התיכון עליך להתנהג עפ"י כללי ההתנהגות של הערבים המוסלמים, כל התנהגות עפ"י התרבות האירופאית ו"הנימוס הפולני" יובילו אותנו אל הקבר....
יוסי מ-חיפה | 05.09.11
36.
מגיב 35 טורקיה חברה טובה של טהרן
וספק שנכנסו דרך טורקיה לבצע את הדבר. תקיפה באירן רצו לעשות דרך טורקיה והם הערימו המלון קשיים. אמרו זאת נכון הטורקים רוצים להיות האימפריה המוסלמית הבאה הם רק לא מבינים שלמרות שארצות הברית מרגישה להם חלשה היא המעצמה היחידה כאן לא סין ולא שום מקום אחר כי טכנולוגיה אתה מוצא בארצות הברית היא המרכז . כמו תמיד המלחמות בעולם הם בגלל השקפות שונות נקווה שלמדו מהמלחמות הקודומות כמה נזק יכול להגרם. חח נסחפתי
עדי | 05.09.11
35.
עם כל הכבוד לגאווה הלאומית
הפעם, עם כל הכבוד לכל הכותבים שהם נציגי הגאווה הישראלית, זה בדיוק הזמן להיות חכם ולא רק צודק. היחסים עם טורקיה זה לא רק כלכלה. למשל, כשתקפנו (על פי מקורות זרים) את הכור בסוריה, טורקיה איפשרה למטוסינו לעבור דרכה. אם נרצה, חס וחלילה, להגיע לטהרן, טורקיה היא ציר תנועה הכרחי. טורקיה כשותפה אסטרטגית לישראל, חשובה לקיומנו. אז ידידיי הגאים, קחו צעד אחד אחורה, תראו את כל התמונה. זה לטובת כולנו.
ישראלי | 05.09.11
32.
רק כסף אתה רואה!!
אדוני היקר,ארדואן קיבל כבר מרשית כהונתו החלטה זו,זוהיא האגנדה שלו,וזהו האיסלאם הרדיקלי בהוויתו!! אין שום סיבה לכך מלבד רצונו שכך יהיה.תורכיה היא כרגע מקבילה למהפכה האירנית רק בשלבים מוקדמים עדיין!! ההמשך יהיה קשה הרבה יותר ולא אנו האחראים לכך,וזאת חשוב להבין!!
guy | 05.09.11
31.
איך נהיית מנכל? אין לך שום ראייה אסטרטגית,היסטורית,רחבה כלשהיא
אתה באמת חושב שארדואן היה משנה את הנתיב בו הוא צועד בשביל התנצלות? זה האסטרטגיה הטורקית נכון להיום ואין הרבה מה לעשות. הפגנת חולשה תדרדר אותנו גם מול מדינות נוספות,למשל יוון,מצרים ועוד. תחשוב קצת מעבר לאינטרסים הצרים שלך.
איתי | 05.09.11
28.
הוא דואג לכיס שלו ויגיד הכל כדי להציל את השקעתו.....אם ישראל תעשה חרם נגדי
על התורכים (מכוניות, מוצרי חשמל, תיירות) התורכים ירגישו את זה טוב, טוב !! רק אם יאסרו ליבא מכוניות מתורכיה (כי אין יחסים....) זה יביא לסגירת קווי ייצור בתורכיה. תראה, מר ינאי, איזה מאמצים עשו בשנה האחרונה להחזיר תיירים ישראלים לתורכיה. והכי חזק יהיה אם ישראל תפעיל את הלובי היהודי בארה"ב שיחרים את הכלכלה התורכית ואז ארדואן יתחפש לחתלתולה ויבוא על ארבע
גאווה לאומית זה לא דולרים | 05.09.11
21.
המשבר הוא יציר כפיו של ארדואן עוד מ-2008 אחרי שביצע "רפורמות" שישאירו אותו בשלטון הוא תכנן את זה
למי שעיוור או בעל זכרון חלש תבינו שהמשט הזה רק היווה עבורו תירוץ. את הפנייה שלו לעבר אירן ביצעו עוד ב-2006 אחרי מלחמת לבנון כשהם הבינו שחזבאללה לא הושמד ומתחמש מחדש. אולמרט קירקר אחרי ארדואן שיתווך ביננו לבין סוריה, הייתם מאמינים? הם צחקו לנו בפרצוף כבר אז. יש להם הזיות על אימפריה נאו-עותמנית וכל מיני קשקושים לאומניים מטורפים. צריך לשכוח מטורקיה, נקודה. בכל מחיר. חבל שברק ובן אליעזר שני הסריסים של התעשייה הבטחונית הלכו להתחנן להמשיך לחמש את הטורקים.. אבל זה לא הבזיון היחיד של ברק ובן אליעזר. כשכל המתחנפים והמתרפסים ינוקו מההנהגה אצלנו אולי סוף סוף תהיה לנו מדיניות חוץ אחידה ואיתנה.
אייל | 05.09.11
19.
כסף זה לא הכל בחיים ! אנו נמצאים במיזרח התיכון ואיננו יכולים להתנהג כרומאים.
אף אחד לא יאמר שלא חשוב המסחר עם הטורקים. זה טוב לכולם אבל זה בתנאי שכל מדינה שומרת על כבודה של רעותה. נכון שעם כבוד לא הולכים למכולת למשל, אבל אם תוותר על הכבוד שלך כמדינה - ההידרדרות תהיה דרסטית יותר מצד כל המדינות המקיפות אותנו ומביטות על אופן התנהלותנו. לא רוצה שתפסיד כסף אבל אני בטח מתנגד לקבל יריקה בפנים. בכח אי אפשר לעשות כלום ולכן כדאי לך ולחברתך להערך לימים רעים יותר תוך חיפוש שווקים חדשים.
פישלזון | 05.09.11
17.
פגיעה בחיילי השייטת ממש דבר כזה מטופש
אתה אל תוותר אנחנו וזה הרוב כן מוותרים רק כסף בראש שלך עדיף שהמסחר יפסק לחלוטין מאשר לוותר על פגיעה בחייל שייטת אחד תסתכל על תמונות חיילי השייטת שנפגעו תדמיין שאחד מהם בנך ונראה איך תגיב טורקיה צריכה אותנו לא פחות ממה שישראל צריכה אותה לא הכל רק תיירות שאתה מנפנף ב0.3 אחוז יש מעבר לכך
דבר כזה מטופש | 05.09.11
15.
אז מה אאתה אומר פה?להתנצל להתכופף ולירוק בפני השייטת?הלו, למד כבוד לפני כסף
מה קרה לעולם רק חומר מדבר אליו?כבודו של האדם לפני הכל.די למכור את הכבוד בשביל כסף מלוכלך מטורקיה שהיא מדינת אוייב.ולא לשכוח פרנסה היא משמיים ובורא העולם קובע הכל.ישתבח שמו לעד.אבא שבשמיים אוהבים אותך.
אביה תל אביב | 05.09.11
9.
אתה לא קורא את המפה נכון!!!!!!!!!! .הם לא רוצים אותנו!!
מה שהם כן רוצים זה לחזור אחורה בזמן 120שנה ..ולהיות האימפריה הטורקית ששולטת על כל האיזור!!! אורדואן הוא מוסלמי שיקח את טורקיה לקיצוניות מוסלמית ..בשביל זה הוא פירק את הצבא החילוני שלו ועכשיו הוא בונה צבא מוסלמי.תתעורר
ני חושב | 05.09.11
7.
יקירי החכם - הם יצרו את המשבר ולא אנחנו, גם לכסף יש גאווה
תפתח קצת את העינים ואל תסתכל רק על עצמך. גם לי יש עסקים בטורקיה, אבל לי בניגוד אליך יש גם קצת ציונות וכבוד. לא את הכל מוכרים בתמורה לכסף. לפי הגישה שלך , ובהתאם לרוח הדברים בספר- מילכוד 22, בוא נמכור קטיושות לחיזבאללה או יותר טוב נירה אותם על עצמנו ונגיע למצב של WIN -WIN.
האדום מר"ג | 05.09.11
5.
על דבר כזה מטופש?
אתה מטופש. להגן על החיילים שיצאו להגן עליך מפני מטורפים אכולי קנאה, זה מטופש? אחת ההתבטאויות המטופשות והמכעיסות ששמעתי ועוד שתי הערות: א. הטורקים חיפשו משבר איתנו בכל דרך. זה מעלה את ערכם כרגע. כך שהמשט הוא רק תירוץ. ב. כשזה מגיע למערכות הנשק שהם רצו לקבל ולא יקבלו, אז אנחנו כבר לא כזה שחקן קטן. אתה אולי קטן.
לא הכל זה כסף | 05.09.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת