אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משרד התחבורה קבע את חברי הוועדה לתחרותיות בענף הרכב

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הוזלה למי?
אני חושב שעל הועדה תחילה לחלק את השוק לקבוצות ולדון בכל קבוצה לחוד ואז בשוק יחד. קיים ניגוד אינטרסים קודם כל בין הקבוצות למשל ברור שהוזלה לצרכן הפרטי תבוא על חשבון העלאה לליסינג שגם בסופו של דבר יעלה מחיר למשתמש קרי לצרכני הליסינג. ישנן גם כמובן קבוצות בתוך כל קבוצה למשל יש הבדל בין רכבי יוקרה לרכבים עממיים. כלומר יש לבדוק מהם הרווחים של היבואנים, האם ניתן להקטינם (זו המטרה לא?) ואז למי וכיצד לחלק את ההקטנה. יכול להיות שיהיה צורך בחקיקה ופיקוח (למשל קביעת רווח מקסימלי לצרכן הפרטי ורווח מקסימלי לליסינג) או חלוקת השוק - יבואן לפרטיים, יבואן לליסינג וכד' בחקיקה או ע"י יצירת תחרות כמו למשל התרת אמת של יבוא אישי גם בעזרת סוכנים ו/או ע"י פישוט ועידוד של יבוא אישי ולא העמדת חסמים ובירוקרטיה רבה ליבוא זה.
אבי | 06.09.11
3.
אל תיתן ללוביסטים לעבוד עליך
דר' זליכה הנכבד,אני בטוח שאתה מנוסה אבל הלוביסטים של הסוכנויות מתוחכמים להפליא אל תיתן להם לעבוד עליך. הם יציגו את הפתרונות שלך כקריסת הענף וילללו עם דמעות תנין. נהג כלפיהם ככאלו שסחטו את השוק בישראל עשרות שנים וכעת הגיע הזמן לעשות סדר. חייבים להפסיק עם עניין הליסינג שבגללו האזרח הפשוט משלם עשרות אחוזים יקר יותר, חייבים לפתוח את השוק ולהקל. השליטה של הסוכנויות היא ממש עריצות מונופוליסטית. תכנס לסוכנויות רכב אנונימי ותראה איך לא שמים עליך. תנסה לקבל הנחה של שקל אחד יצפצפו עליך לאורך כל הדרך וישלחו אותך לחפש את החברים שלך ועד....... בהצלחה חיים
חיים | 06.09.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת