63. תקווה בקשר לרכבת בת"א אני רוצה לקוות שכאשר הרכבת הקלה בת"א תתחיל לפעול, היא לא תהיה תקלה כמו בירושלים. בנוסף, שלא ייתנו לה כל כך הרבה כוח ומונופול כמו שקורה בירושלים. אלמוני | 16.05.12 (ל"ת)
61. בקרוב אצלכם...סבל מתמשך!!! "בירושלים הושקה לפני כחודש הרכבת העירונית הראשונה בישראל. לאחר שמונה שנות תכנון וביצוע וכשש שנות בנייה, יכולים תושבי העיר לחצות אותה בקלות ובנוחות יחסית תוך ויתור על עמידה בפקקים עם הרכב הפרטי, מציאת מקומות חניה או בזבוז דלק. נותר רק לראות מתי בתל אביב הרכבת באמת תעלה על המסלול." האומנם??? טעות חמורה בידך!! חבל שלא עשית תחקיר על מה באמת הולך בירושלים... דנה | 16.05.12 (ל"ת)
60. רכבת קלה זה לא אומר שהיא לא תחתית-חלקה תחתית וחלקה עילית הקו האדום , הראשון יהיה תחתית ברמת גן תלאביב וצפון יפו, ועילי בפתח תקווה מרכז/דרום יפו ובת ים אין צורך שהכל יהיה תחתית , זה יקר מ אד. גם בברלין לא הכל תחתית, העיקר שיהיה יעיל ומהיר א | 26.09.11 (ל"ת)
59. שאפו לישראל כץ הוא הבולדוזר של הממשלה בתקופתו פרויקטים תקועים מתחילים לזוז ובהיקף גרנדזיוני תתחילו לפרגן למי שמגיע זה פוליטיקה חיובית אני מתפלא שאין הד לבולדוזר הזה כי פשוט עבודות הרכבת וכלל מיזמי התחבורה נמצאים היום בתנופה אדירה ללא תקדים הייתי ממליץ למשרד התחבורה להפיק חוברת שתתן סקירה על הפרויקטים עם תיארוך ותימחור שידעו האזרחים גם על פעילות חיובית ישראל | 25.09.11 (ל"ת)
58. אשרי המאמין אשרי המאמין שזה קורה אם אני הצלחתי להכניס את פוזה לקיקה גם הרכבת תצא לאור שנה טובה,אבי אבי אברהם | 24.09.11 (ל"ת)
57. שילמדו להפסיק להפריט ולהתחיל להלאים בכל המדינות שבהם יש תחבורה ציבורית מוצלחת, החברה שמפעילה את התחבורה הציבורית היא עירונית ובבעלות הרשות המקומית. ולא פרטית. ככה לראש העיר יש תמריץ לדאוג שהתחב"צ תהיה טובה כי אחרת הוא לא ייבחר. מה אכפת לרון חולדאי אם הרכבת תהיה מחורבנת? זה לא אחריות שלו ממילא. אחריות של איזה פקיד שבחר במשרד חברה פרטית שכל מטרתה להרוויח מקסימום כסף וממש לא להפחית את העומס בדרכים ולהגביר את הנוחיות של הנוסעים. עמית | 22.09.11 (ל"ת)
56. ממה שהיה כתוב בכתבה האחרונה- הרכבת התחתית תהיה רק מתחת לתל אביב ורמת גן. בפ"ת ובת ים מדובר ברכבת עילית. בכל מקרה זו יוזמה מבורכת ואם יסיימו ב 2017 נוכל להיות מרוצים וזה ישביח מאוד את ערך הנכסים באיזור תוואי הרכבת (במרחק עד 1 ק"מ ברכבת תהיה עליה של לפחות 10 אחוזים במחיר הנכסים). אורי | 22.09.11 (ל"ת)
55. טעות שהיא בכיה לדורות לא מדובר ברכבת תחתית כי אם ברכבת קלה. שחלק מקוויה הם תת קרקעיים. לרכבת קלה יש הרבה פחות קיבולת מאשר ברכבת תחתית (והיא גם יותר זולה). נשאלת השאלה לחכמי חלם שנמצאים באוצר, אלו שחשבו שהשוק הפרטי יוכל לממן כזה פרויקט וגרמו לדחייתו בשנים רבות. אם כבר השקענו כל כך הרבה כסף , אם כבר אנחנו גורמים לתושבי גוש דן כל כך הרבה סבל, מדוע לא נבנה כבר רכבת תחתית כמו שצריך ונפתור את בעיות התחבורה של גוש דן ל 50 שנה הקרובות??? גבריאל | 21.09.11 (ל"ת)
53. הלו הלו רוני מילוא-ראש עיריית ת"א 1996 שלחת אז פרוספקט יפה (נייר כרומו מהודר) לתושבים שאוטוטו מגיעה הרכבת התחתית. נו? מה קורה? תתעורר, היא עדיין לא הגיעה. זאבי | 21.09.11 (ל"ת)
52. תשימו לב שבישראל פוחדים לקחת פרויקטים ארוכי טווח מקסימום פרויקט של שנה שנתיים שאח"כ יוכלו להגיד "אנחנו בנינו את זה ולא הממשלה שלאחרינו" ככה שעד שכבר מוציאים פרוייקט לדרך אז נא למחוא כפיים גם עם רובנו לא נזכה לראות אותו מפאת העובדה שזה יקח 70 שנה לבנות אותו. גיא | 21.09.11 (ל"ת)
51. ב 1996 שביבי ראש הממשלה ורוני מילוא ראש העיר בת"א חנכו בטקס גדול את הרכבת הקלה..... גם לנינים שלי לא תהייה רכבת קלה...... גד | 21.09.11 (ל"ת)
49. בראש העין בונים עכשיו עוד 15 אלף יחידות דיור! כך שהעיר תמנה קרוב לוודאי למעלה ממאה אלף תושבים בתוך עשור, שלא לדבר על איזורי התעשייה העצומים שיש שם! למה לא מחברים אותה גם??? לא חושבים על העובדים שם (סיוט לנסוע בכביש 5 בשעות השיא) או התושבים?? | 21.09.11 (ל"ת)
47. לכל החולמים פה שרכבת קלה היא רכבת תחתית אנא הסתכלו בתמונה שבכתבה בצד ימין "הדמיה של הרכבת הקלה " אתם רואים רכבת תחתית?? | 21.09.11 (ל"ת)
46. ל-5 - שתי הערות 1. הרכבת הקלה בתל אביב תהיה ברובה רכבת תחתית, שלא עומדת ברמזורים. 2. בירושלים זמן הנסיעה אמור להתקצר בחצי, אחרי שסוף סוף יפעילו את מערכת קדימות הרמזורים שאמורה לגרום לכך שהרמזור יתחלף לירוק באופן אוטומטי כשהרכבת מתקרבת. אלון | 21.09.11 (ל"ת)
45. הרכבת הקלה בתל אביב אני כבר יודע מתי תחל הנסיעה הראשונה של הרכבת הזו התשובה שנת 2030. לב ירוק | 21.09.11 (ל"ת)
42. אפשר לקנות כרטיס ולהשאיר אותו ירושה לנין שלי שיהיה הראשון לעלות על הרכבת ולעשות היסטוריה? אורי לוי | 21.09.11 (ל"ת)
41. למה קשה לכם להבין שזו רכבת תחתית??? בשביל מה חופרים היום 3 פירים אנכיים בעומק 25 מטר??? תשובה: בכדי להכניס את מכונות החפירה שיחפרו את המנהרות לרכבת. בשביל רכבת קלה עילית לא צריך להכניס שום מכונות חפירה. מה לא ברור?? נחמואלי | 21.09.11 (ל"ת)
39. למה מרכז הבקרה מול רכבת מרכז? למה לקחת נדל"ן כל כך יקר לטובת דבר כזה במקום לטובת בנייה רוויה למגורים\משרדים? את מרכז העצבים של התחבורה בגוש דן אפשר טכנולוגית לשים גם באילת, אבל לא צריך להגזים. מספיק לשים אותו באחד הקצוות הפחות יקרים - נתניה או ראשל"צ שיש בהם שטחים פתוחים לתעשייה ומסחר בהרבה פחות כסף. | 21.09.11 (ל"ת)
38. מישהו נתן דעתו להסדיר מרכז מטרופולי לפיקוח התחבורה באחד המקומות הכי יקרים בארץ? מי נתן את ההוראה? המרכז הזה יכול להיות ברמלה, לוד, רחובות, נתניה ולא בלב ת"א שבו השטחים הכי יקרים ועלויות התיפעול גבוהות! מעניין מי המקורב שגזר קופון על המהלך הזה.... MOMO | 21.09.11 (ל"ת)
37. במדינה הזאת תהיה בגוש דן רכבת קלה אולי בשנת 2020, רכבת תחתית בשנת 2100 אם בכלל... מדינת העסקנים הפוליטים | 21.09.11 (ל"ת)
33. רכבת תחתית- בעיה בישראל!!! לכל החוכמולוגים מהתגובות: רכבת תחתית בעיה לחפור בישראל, כל מקום שחופרים קצת מתחת לפני השטח ישר מוצאים קברים או עתיקות. האיזור שלנו רווי היסטוריה ומבחינת רכבת תחתית זה בעיה. ליה | 21.09.11 (ל"ת)
26. אני מחזיק אצבעות שלעולם לא תהיה רכבת קלה. אם תהיה, יקרה כאן אסון של ממש!!! רק תחתית! או שהקלה תהפוך לקללה ישראלי | 21.09.11 (ל"ת)
21. לעז לא אינטיליגנטי - הרכבת היא קלה - ולא תחתית. רק חלק קטן ממנה יהי מתחת לשטח טעות ענקית!! נכון - זה לא כלכלי לבנות תחתית בכמות האנשים שיסעו בה. אבל אין טעם לבנות - רק "לשם הבניה". צריך משהו פרקטי שאנשים יסעו בו - וזה רק תחתית. איתי | 21.09.11 (ל"ת)
19. לכל העיזים כאן, רכבת קלה הכוונה, רכבת תחתית יאללה כמה אהבלים יכולים להיות עז אינטיליגנטי | 21.09.11 (ל"ת)
17. הרכבת הקלה -מוד הזמן המתוכנן לסיון ארוך מידי יש להתכווץ ולקצרו חכינו מספיק זמן. לקצר את מועד הסיום להפעלתה של הרכבת הקלה עכשיו זה תלוי במבצעים. ציון | 21.09.11 (ל"ת)
16. כל העולם עבר לתחתית רק בארץ עם תרבות נהיגה ודרכים של בבונים רוצים לעשות רכבת קלה זה מתכון לאסון כי היא תיהיה איטית כמו צב היות ויהיו הרבה תאונות אנשים פה לא מכונכים אז מה עשו בדיוק יותר פקקים. שעושים רכבת תחתית מפנים נטיבים לא לוקחים נטיבים ומורידים מהעומס לא מוסיפים עומס. מוח יהודי מסתבר רק בחול עובד בארץ רק טעויות עושים!!!! מוטי | 21.09.11 (ל"ת)
13. חיבור ראש העין השנה 2011 -למה לא חושבים לחבר את ראש העין לאזור התחנות אולי יאריכו את קו האדום לראש העין שצפויה להיות אחד הערים הגדולות בגוש המיזרחי ... הגיע הזמן שמישהו יתעורר ...כי כבר היום הפיתרון של רכבת ישראל לא מספק והוא כשלון חרוץ. אולי ערייית ראש העין ומי שעומד בראשה יתעורר לזעקת הצרכים של התושבים. שמוליק | 21.09.11 (ל"ת)
12. צעד טפשי שלא צופה פני העתיד!! עדיף רכבת תחתית! יחסוך מקום בארצינו הקטנה ויהיה יעיל ומהיר הרבה יותר!! הרי בשביל לבנות רכבת קלה יפקיעו חלקים מהכבישים!! אז מה עשו בזה??? הרכבת הקלה איטית ומגושמת ומסכנת הולכי רגל בדיוק כמו רכבים על הכבישים! בניית רכבת תחתית יכפיל את שטח המסחר כי הרי מתחת לאדמה יקימו עסקים קיוסקים יהיה שטח פרסום גדול יותר ומקומות עבודה רבים! בוב | 21.09.11 (ל"ת)
11. מוטב מאוחר מאשר אף פעם... אבל אני מנסה להיות חיובי, ולהשאיר את הציניות בצד, אבל קשה לי... למה רק עכשיו? איך לא הצליחו להזיז את זה כבר מזמן? יכול להיות שהיה כאן מחדל? למה לא הקימו ועדת חקירה? למה המרוויחים הגדולים הם לבייב ושות? ברמן | 21.09.11 (ל"ת)
10. אני חייב לציין שהרכבת בירושלים מתחילה להראות כמה היא חשובה לעיר זה פשוט כיף לעלות על הרכת בתחנה המרכזית ובתוך דקות להיות במרכז העיר. אני כבר מחכה שיתחילו את בניית המסילה לכיוון עין כרם ולקמפוסים .... חלום ורוד אני הייתי מציע לבנות בתל אביב יותר תחנות תת קרקעיות ופחות על פני הקרקע.... רועי | 21.09.11 (ל"ת)
7. מדינת עולם שלישי השנה 1926, אנתוני גאודי נדרס למוות בברצלונה ע"י רכבת קלה. השנה 2011, רכבת קלה בת"א זה עדיין חלום שרחוק מלהתגשם. מדינה חלמאית. אייל | 21.09.11 (ל"ת)
6. מה עם חיבור הפריפריה למרכז? כמובן שיחשבו על דרכים להקל על תושבי המרכז... למה שלא יחשבו להקל על תושבי הפריפריה? מה עם רכבת מקרית שמונה שתחבר את תושבי האיזור למרכז בלי לבזבז חצי יום על נסיעות? עדי | 21.09.11 (ל"ת)
5. למה לא לומדים מטעויות?! הרכבת הקלה בירושלים בירושלים לא מביאה שום נוחות מיוחדת. כל הפרוייקט הוא בזבוז כסף אדיר, בזבוז חשמל והכי חשוב זה בזבוז זמן לכל התושבים. היא כל כך איטית שזה משגע! יש לה נתיב משלה והיא נוסעת כאילו היא בפקק... צריך ללמוד מטעויות, רכבת קלה זאת טעות ממדרגה ראשונה! במקום לחפור ולבצע עבודות שיקחו שנים כדי לסיים אותם, כל מה שצריך לעשות זה לסלול נתיבים רק לאוטובוסים ארוכים. לא יהיו להם פקקים והם יהיו יעילים ומהירים יותר מרכבת עילית. כמובן שאין צורך להסביר שזמן הביצוע של סלילת נתיב יהיה עשירית מהזמן שבו יסיימו לבנות את הקו הראשון של הרכבת הקלה. אלון | 21.09.11 (ל"ת)
3. לפני 75 שנה כתב המשורר באמצע שנות ה-30, כאשר אוכלוסייתה של תל אביב הגיעה ל-150,000 נפש, עלה הרעיון של רכבת תחתית בעיר, אך נגנז. המשורר נתן אלתרמן הביע אכזבתו בשיר: שוב הושיט לנו אצבע קטנה העתיד ושוב התחמק, הנבל! כבר זכינו כמעט לרכבת תחתית והנה אכזבה... חבל... – נתן אלתרמן, "הרכבת התחתית", הארץ, 21 בינואר 1936 היכונו להופעת שלטים בהם יתנוסס שמו של שר התחבורה כץ, המשבח את עצמו... יעקב ל | 21.09.11 (ל"ת)
1. קחו טיפ מירושלמי הדרך הכי טובה לבנות רכבת קלה היא להתחיל הכי חזק שלך ולאט לאט להגביר. צפויים לכם ימים לא קלים בזכות שיטת החציבה Cut & Cover. נתנחם בבניית ציון.... ד.נזז | 21.09.11 (ל"ת)
מי היה מאמין: היום מתחילים לחפור את הרכבת בתל אביב
63 תגובות לכתיבת תגובה