אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חודש הרחמים והסליחות

135 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

133.
מחוזה להוזה...
חבל שאדם בעל חזון שקידם את העולם כולו עם המצאת ופיתוח הדיסק און קי, מנסה לקדם את עצמו בנתיבים הזויים. שיבדוק מר מודן מה המניעים האמיתיים של מי שנתן לו להאמין שדיעותיו הלא טכנולוגיות מעניינות אותנו. הרקורד המוכתם של מי שחשב שנוקיה קטנה עליו לא יעמוד בביקורת הציבורית על הדיעות הללו. יש מי שיגידו על זה שצניעות אינה ממעלותיו של האיש, ושמפלתו העסקית מקנה לו זכות להפוך לפוליטיקאי... הזובור שיעבור בעולם הפןליטי עם דיעות כאלו הוא כאיין וכאפס לעומת מה שכתבו על התהללותו עם הקמת מודו.... עבורי דב מודן הוא מהיום דמות מוקצית ודוגמא לגל חורבות עשן של מה שיכול היה להיות אגדה...
יוסי | 25.09.11
129.
לא מגיע להם... אבל
אני לא חושב שלטורקים מגיעה התנצלות, אבל בכל זאת צריך לבקש מהם סליחה, כי זה יכול להוביל לחרם כלכלי שלהם עלינו ועלול לגרום להם להיות אפילו יותר עוינים כלפינו... איזה דבר רע כבר יכול להיגרם מהתנצלות? האם הגאווה הזאת באמת שווה את הנזק שיכול להגרם? נכון שלא מגיע להם, אבל להתנצלות אין שום משמעות משפטית, וזה לא יכול להזיק...
גבי | 24.09.11
125.
המטוס הלובי ניסה להימלט חזרה למצרים ?
הכותב מתאר את תקרית המטוס הלובי כהשוואה למקרה משט המרמרה ומטעה את הקוראים [ אני מקווה שלא המכוון ]. המטוס הלובי לא הראה שום סימן שהוא הבין את אזהרת טייסי הפאנטום שלנו ולא " ניסה להימלט " ולא " ניסה לחזור מערבה " ורק כאשר מפקד המבנה שלנו רס"ן יפתח זמר , דיווח שהמטוס ממשיך לטוס לכיוון הנגב ולא " מתרגש" מצרור כדורים שנורו כאזהרה לכיוונו , אז אישר הרמטכ"ל אלעזר להפילו , מחשש סביר שמנסה להתרסק במכוון על עיר ישראלית.
שלמה הכהן | 23.09.11
124.
יש לך חוסר הבנה בסיסי בניסוי של דן אריאלי
בניסוי שהצגתה הסוקר זלזל באנשים והיה צריך להתנצל . במקרה של ישראל תורכיה, הזלזול בא מצד התורכי , בכך שדחפו בכח את המשט למרות הפניות הרבות של ישראל למנוע את הפרובוקציה שפוגעת בביטחוננו (ואגב זה זכותינו החוקית לפי החוק הבינלאומי ולא רק אנחנו קבענו את זה). לכן טוב שהתורכים יקראו את ספרו של אריאלי. ואתה צריך למצוא ניסוי יותר מתאים לביסוס טענותיך שנובעים מדרך החשיבה הפוליטית שלך ולא מסכנה חדשה שהופיעה לאחר קריאת ספר זה או אחר. ודרך אגב להתנצל על כך שזלזלת באינטלגנציה של הקוראים ( לפי המחקר).
שי | 23.09.11
123.
די להתלהמות
איזה קשר יש בין הביוגרפיה העיסקית של מר מורן לבין זכותו להביע (באופן רהוט ומכובד) את דעתו בעיניין אנושי כלכך. אהבתו לארץ אינה מוטלת בספק, מי שעקב אחר מעשיו ופועלו מבין זאת, אבל גם אם לא היה ציוני רב פעלים, עדיין היה לעצותו משקל. ללמוד אנחנו יכולים מאוהבינו ומשונאינו. ותמיד יש לנו מה ללמוד. לצערנו ההתנהלות של ההנהגה הידראלית לא מוכיחה חשיבה מראש ותכנון, היא גם לא מוכיחה יכולת בצוע מרשימה. ייטב למתלהמים - חלקם בשליחות- שיביטו במראה וינסו לדמיין איך היו הם חשים אם היו בצד השני של המטרס.
חנן | 23.09.11
121.
סליחה לארדואן
ארדואן היקר, אנו מתנצלים על כך שהחלטת להוציא משט שיפר את השקט במזרח התיכון, אנו מתנצלים על כך שלא השכלת לטפל בגורמים האיסלמים הקיצונים בארצך, אנו מתנצלים על כך שיושבי המרמרה ביקשו מהחיילים לחזור לאשוויץ, אנו מתנצלים על כך שיושבי המרמרה תקפו את חיילינו ולא רצו להיות מטופלים בבית חולים בישראל, אנו מתנצלים על כל הנשק שנמצאו בבטן אוניית המרמרה, אנו מתנצלים על החיילים הפצועים שהוחזקו ע"י יושבי המרמרה בהסגר, אנו מתנצלים על כל אחת מההתבטאויות האנטי-ישראליות שלך לאחרונה ובמיוחד על פגישותיך עם צמרת העולם הערבי במטרה לחמם את האיזור. אנו מתנצלים על כך שאנחנו חיים במדינת ישראל, אני אישית מתנצלת על כך שנולדתי כאן, אנחנו מתנצלים על כך שארצך במשך תקופה ארוכה עוסקת בפעילות אנטי-ישראלית ומנסה להשחיר את דמותינו בעולם, אנו מתנצלים במיוחד על כך שאתה לא עושה עם זה כלום. בקיצור, ארדואן היקר, אנו מתנצלים על כך שאנחנו חיים. במחילה וסליחה. אזרחית ישראלית.
מירי | 23.09.11
119.
בחיים לא ראיתי כל כך הרבה תגובות מתלהמות...
אני לא יודע אם השמאל בארץ היה כל כך להוט לבקש סליחה מהתורכים, אם הימין בארץ לא היה עובר תהליך כל כך מעייף של ליברמניזציה... חבל על כל טיפת מאמץ, עוד כמה שנים כשהשמאל יהיה בשלטון כל הטוקבקיסטים ישילו מחדש את עורם והתגובות למאמרי דעה חוצי קונצנזוס יישארו אותן תגובות אנטגוניסטיות רק בשינוי אדרת.
ג'ימי קרטר | 23.09.11
117.
תגובה
אכן ניתן לומר מי שאנו מבקשים סליחה... הצד שכנגד יכול לסלוח... להבין... לקבל וכיוצא באלה. יחד עם זאת סליחה איננה זילות באינטיליגנציה, הרגשה ומחשבה. אילו זה היה כך הרי על כל עניין, כל משמעות, כל טעות, כל משגה, מכשלה וכדומה.... היינו מבקשים סליחה וכמו במטה קסם הדבר/הדברים היו נעלמים ונשכחים... אך כמה היה לנו קל במצב כזה. על פי הרגשתי... סליחה דורשת שיקול דעת והבנה מעמיקה... מדוע לומר סליחה... על מה ומה אנו מבקשים להשיג באמצעות הסליחה. כמובן שהסליחה איננה מטבע עובר לסוחר וגם לא אמורה להיות כך. יחד עם זאת יש מקרים מיוחדים שבהם יש לשקול מה ערך הסליחה. בנוגע לכל מה שקורה עם טורקיה... ניתן לטעון את משפט החכמה: אל תהייה צודק, הייה חכם. יחד עם זאת... על מה אנו אמורים לבקש סליחה? על כך שטורקיה השתמשה באמצעים פרובוקטיביים כדי לעודד את בני האדם כי ניתן לדרוך עלינו וכי ניתן לאלץ אותנו לדרישות לא הגיוניות? על מה אנחנו אמורים לבקש סליחה? אילו ארדואן היה מתנצל על עשייתו על תוקפנותו, על חוסר האמינות והיושרה... ניתן היה להבין את דרישתו כי נתנצל אנו על כל אשר התרחש על סיפון הספינה. אך כאשר מר ארדואן ממשיך לאחוז בקו של אלימות מילולית ונותן ביטוי לאגרסיות שלו וגם לשנאה שלו.... מדוע עלינו להתנצל ולבקש סליחה? מכיוון שאפשר לטעון כי בשל מעשינו העלינו לו את הדם לראש? נו אז מה? מדוע אנו הישראלים כל הזמן יוצרים את עצמינו מתנצלים בכלל על עצם קיומינו? מדוע אנחנו מרכינים ראש ומבקשים ולא משנה ממי להצדיק את היותנו מדינה שרירה וקיימת. מתנהג לו מר ארדואן כמות שמתנהג ואנחנו צריכים לשלם את המחיר? לא ולא. הגיעה העת שבה אנחנו נהייה שלמים עם היותנו קיימים, מתקיימים ונוכחים במציאות. הגיעה העת שאנחנו נסכים לשלם מחירים על מעשינו בין אם מוצדקים הם או לאו. הגיעה העת שבה נהייה אנו גאים על עצם היותנו מי שאנו ולא נתנצל על כל שטות וכל חרחור של מי מבני האדם בעולם הזה בין אם הוא נשיא מדינה כל שהיא או אדם מהרחוב. סליחה מקבל בן אדם או מדינה לצורך הדיון כאן, מי אשר מסוגל להבין את ערכה והוא זה הראשון אשר מושיט יד אל מהותה. סליחה אין לתת למי שדורש אותה באלימות, בשנאה, בכוחנות ובשפלות רוח. יהיה מר ארדואן עוד בטרם בא הוא בטענות אל ממשלת ישראל, בודק את התנהגותו ואת נהליו האישיים. ומעבר לכך... הגיעה העת שגם אנו הישראלים נבדוק את עצמנו ואת מי שאנו כלפי עצמנו, המדינה ושאר העולם. אנחנו לא טלית שכולה תכלת ולא חפים מכל פשע. הגיעה העת לבדק בית הבודק מסד וטפחות גם יחד. שתהייה לנו שנה טובה ונפלאה
הר-אל | 23.09.11
114.
נדבקו לקטע של הסליחה. נוח לשכוח שחוץ מזה הוא דורש גם את הסרת המחסום על עזה.
ולא משנה כמה ארדואן חוזר על שלושת התנאים, (התנצלות, פיצויים והסרת המחסום), כל מה ששומעים מהישראלים הוא "נו אז מה כבר אם נבקש סליחה?" אז זהו שלא. תכירו במציאות, ותתייחסו לכל שלושת התנאים. ארדואן יודע גם שישראל לעולם לא תסיר את המצור בגללו - ולכן התנאי הזה. הוא לא באמת רוצה את ההתנצלות שלנו. הוא רוצה עימות.
גיא | 23.09.11
111.
המילה סליחה טומנת בחובה משמעות גדולה
אמירת סליחה הבעת התנצלות תעשה כאשר יש סיבהמוצדקת. לא נכנעים ללחצים כאלה ואחרים המגיעים מרודנים אנטישמיים שהשתן עלה להם לראש והם מבקשים לנהוג כ"עבד כי ימלוך". לא מתנצלים כדי להאדיר כוחו וגאוותו של אנטישמי ששלח ועודד משט טרוריסטים לעזה. ארדואן ידע בדיוק מי נמצא על המשט - IHH זה לא ארגון שפניו לשלום, אלא להיפך - ט ר ו ר י ס ט י ם, ואת זה כדאי מאד שכל "יפי הנפש" יבינוו ויפנימו. לא מתנצלים סתם רק כדי לרצות את ארדואן ולעודד אותו במסע האימפריאליסטי שלו. לא מתנצלים על כך שחיילי צה"ל נאלצו להתקל במחבלים שביקשו להרוג אותם ועל כך שהם עשו עבודתם נאמנה, עצרו את המשט הטרוריסטי והגנו על הגבולות ועל עצמם. כן צריך להתנצל ארדואן ששיתף פעולה עם ה-ihhותמך בשליחת המשט. אל נהיה תמימים אם לא המשט הוא היה כבר מוצא סיבות אחרות ומשיג את המטרה אליה הוא חותר. משט זה רק טריגר.
סליחה היא לא סתם מילה | 23.09.11
100.
זאת הבעיה רק רווחים מענינים אותכם- כסף כסף כסף
על מה תתנצל? על שהטורקים הוציאו משטחם רוצחים? שהייתה ילד אני בטוח שאתה זוכר סיטואציה של ילד לא מקובל שתמיד התעללו בו והוא תמיד הוריד את הראש על מנת להיות עם החברה ושלא ינדו אותו. הבעיה שההתנהגות של הילד, ההתרפסות שלו רק כדי שיהיה מקובל גרמו לסביבה לא להעריך אותו. הגיע הזמן שנעמוד על שלנו אם ברצוננו להמשיך ולשרוד בגוב האריות. יש לשדר עוצמה- אל תתעסקו איתנו ולא רפיסות. נראה לכאורה שהלקקנות שלך היא שהביאה לך להצליח בעסקים . אם כל מה שאתה רואה לנגד עיניך הוא כסף אז מה שיש לי להגיד לך שאני מרחם עליך חג שמח ושנה טובה לכל עם ישראל
יצחק | 23.09.11
98.
ואיך תסתכל בעיניים של לוחמי השייטת שלחמו ונפצעו שם?
ואיך תשלח אותם שוב בעתיד לעצור את המרמרה הבאה שכמובן עוד תהייה אם תתנצל בפני הטורקים? אם תתנצל אתה מודה בטעות ,הודאה בטעות יש לה מחיר זה לא רק לבקש סליחה וזהו ,זה לשלם פיצויים למשפחות החללים וזה התחייבות עתידית שהמעשה לא יחזור על עצמו וזה בעצם לאפשר למרמרה הבאה לשבור את המצור. התנצלות היא כמו הודאה בביצוע פשע מלחמה ויהיו לה השלכות חמורות ליכולת עתידית של מדינת ישראל להלחם בטרור הרי אתה לא יכול להתנצל ולהמשיך להתנהג כאילו לא אירע דבר אתה חייב להוכיח שההתנצלות היא לא רק בפה אלא גם במעשים. יכול להיות שאפשר היה למצוא ניסוח כלשהו של מעין הבעת צער ולא הודאה בטעות אך אני בספק אם הטורקים היו מוכנים להסתפק בזה.
יוסי | 23.09.11
96.
לא צריך לבקש מחילה או סליחה ממישהו כאשר הדברים נעשו לפי חוק ובצדק רב.
אילו היו רוצים לעלות לספינה ולרצוח שם- התוצאות היו עשרות הרוגים. אלו שנהרגו הם אלו שתקפו את חיילי צה"ל. מאחר וצה"ל עלה על הספינה ממש לפי החוק הבינ"ל, הרי שההשתלטות היתה מוצדקת - ואכן ועדה של האו"מ אישרה שההשתלטות היתה מוצדקת. מי שצריך לבקש סליחה הוא אתה, הכותב, אשר מעוות את המציאות.
א | 23.09.11
93.
כלפי יריב עסקי היית אומר סליחה?
כול אנשי השמאל העשירים הם אותו הדבר: אם היה מדובר ביריב עיסקי או עובד שצריך לפטר אותו לדב מורן לא הייתה סבלנות או אורך רוח או רוח פייסנית. העשירים בישראל למדו להטיף מוסר לאחרים בעוד הם עצמם אגרסיבים, כוחנים, מלאי תחבולות, ובודאי שלא נוחים להפייס. ( אולי הם מרגישים שבגלל שיש להם כסף הם יודעים טוב יותר מכולם) ארדוואן הוא כמו היטלר, הוא מייצר פרובוקציות והולך על הסף, ומנהיג כזה אסור לפייס אלא חייבים להתייצב מולו.
אלון פלג | 23.09.11
91.
ארודן לא ילד קטן, ההחלטה לנתק קשרים עם ישראל היא אסטרטגית, התנצלות שלנו תהייה פשוט
בונוס בשבילו, אם היה כדאי לו לשמור על היחסים איתנו המשט לא היה קורה ועכשיו שהוא דאג שיהיה לו תירוץ טוב לניתוק היחסים להשפיל אותנו ולסחוט התנצלות זה יכול להיות עוד צעד בחיזוק מעמדו בעולם הערבי כגיבור. לומר שלהגיד סליחה זה לא סיפור ולא חשוב הכבוד זה טיעון ילדותי שלמעשה מזלזל בארודן, ראש ממשלה לא מנתק קשרים עם מדינה ידידותית כי הם נעלבו. אם נבקש סליחה והיחסים יחזרו לאן שהם היו אני ההייה מאד מופתע, אתה כנראה באמת נאיבי...
רועי | 23.09.11
90.
ארדואן צריך לבקש סליחה על האנטשמיות ועל שליחת המרמרה ועל רדיפת ישראל
והיה וישראל תבקש סליחה מטורקיה זאת תהיה ההתחלה של הסוף שלנו כי כל העולם ידע שניתן לדרוך עלנו ולהשמיד אותנו כמו שעשו הנאצים וארודאן הוא עוד נאצי כמו נשיא אירן אחמד שסובלים מטרוף של צורך בלתי נשלט להשמיד יהודים בדיוק כמו להיטלר
משה מילמן | 23.09.11
88.
כשקראתי לפני כמה שבועות שיושבים טוקבקיסטים במשרדי הממשלה ומגנים את מפגיני המחאה החברתית
לא האמנתי שישנם פקידונים שיושבים על המשכורת שאני משלם להם ובמקום לעשות את העבודה שלהם הם יושבים ומהללים את הבוסים שלהם מהבוקר עד הערב באינטרנט. לאט לאט אני מתחיל להאמין שזה נכון. הרי העם היושב בציון לא מטומטם עד כדי כך שהוא חושב שליברמן הברייון בעשר אגורות והבובה שלו ביבי שמשחקים פה באש מול כל העולם כל הזמן צודקים וצודקים ומי זה האיש הזה והאיש ההוא שיתנו להם עצות. בקיצור קוראים יקרים כאשר אתם קוראים את התגובות תבינו: זה טוקבקיסטים ב-1.20 ש"ח לתגובה או יותר גרוע מזה - פקידונים קטנים שיושבים במשרדי הממשלה וחושבים שהם מנהלים את החיים שלנו. יום הדין מתקרב פקידונים.
לא האמנתי | 23.09.11
82.
אסור להתנצל בשום פנים ואופן
כל התנצלות תגרור אחריה עוד ועוד דרישות ורק השפלה, ההתנצלות לא תעזור, רק תזיק, אסור להתנצל נקודה, זכותה של מדינת ישראל לשמור על ביטחונה. גם על חשבון אזרחים ההרוגים של התרוכים. יגיעו עוד פעם לגבולה של ישראל גם אז הם חייבים לקחת בחשבון שיחזרו בארונות קבורה. על ארדואן להתנצל שהוא מנסה לפגוע בביטחונה של מדינה ריבונית, דיי להתרפסות בפני התורכי שהשנאה לישראל יוקדת בדמו .
אלכס לוין | 23.09.11
74.
מה עדיף?
אם ביבי יבקש סליחה הוא יצטרך לבקש סליחה באופן אישי מעשרות חיילי השייטת ומשפחותיהם שהקריבו חיים חזרו עם שברים בכל הגוף (מהיכרות אישית) ולבסוף ראו את ראש הממשלה שלהם מתרפס ומתקפל. שזה בדיוק מה שאתה וחברך מהשמאל עושים כבר שנים ולכן הגענו למציאות העגומה של היום. אז ממי עדיף לביבי לבקש סליחה ? ותפסיק להשתמש ביהדות לשם הצגת עמדה. פתאום נוח לשמאל להשען על עקרונות היהדות? מעניין.... איפה הייתם בעקירת שטחים, פגיעה בריבונות וכו... ?  
אלירן | 23.09.11
72.
טמטום
חוכמה לא קונים בשוק ולא בלימודים אקדמיים לבקש סליחה מטורקיה היא הדבר האידיוטי ביותר ששמעתי.צער על הנפגעים כן וכבר נתן. התנצלות לא תעזור בלי הסרת הסגר מעל גוף טרוריסטי שפרושו חימוש הטרור ופגיעה עתידית בתושבי ישראל שסביר להניח שהמציע אינו גר בסביבה המסוכנת
אילן מנדלזון | 23.09.11
71.
כל הכבוד. אתה צודק. כל המוצלחים שכותבים פה, מה עשיתם בחייכם?
הביקורת שלכם על בן אדם דיי ודאי הצליח ועשה משהו בחיים שלו אינה במקום ולא ראוייה להתייחסות עניינית. אני בטוח שאם הייתם מקבלים הצעת עבודה מאדון מורן, הייתם כנראה מדברים אחרת. הריי כולם שותפים להצלחה ובכישלון טוב הלב שלנו והפרגון הם רק הוכחה לכלומכים שאתם. שכירים בכלוב שברוב המקרים רצים במרוץ העכברים לסגור את המינוסים שלכם. תתביישו ותתנצלו
אפי | 23.09.11
64.
צודק לגמרי, והמגיבים כאן לעולם לא יבקשו סליחה אמיתית מאיש , כולם צדיקים גמורים,
הרגנו אנשים? יש להם משפחות? כואב להם? אז נבקש סליחה ונביע תנחומים. זאת הבעיה שלנו. את הבעיות שלהם שיפתרו בעצמם. ואם לא נקבל נקמת דם ואז ננקום וכו הלאה כמו שאנחנו יודעים לעשות מצוין עם הפלשתינים.
אני | 23.09.11
60.
הטורקים
ראה איש יקר מדינת ישראל מסרה הרבה סודות טכנולוגיים לתעשיות הצבאיות של טורקיה וכל זה כעת יהיה מופנה נגדנו ההחלטה האסטרטגית של ארדואן היא לשבור את הכלים ולרמוס את ההסכמים ברגל גסה, אל תדאג אם יש לך משהוא שהוא בנושאי הבטחון הטורקים ישמחו לקבל ממך מה זו ההלקאה העצמית הזו די נמאס מכל המלקים העצמיים למינחיהם אתם ושכמוכם נותנים רוח גבית לכל מה שקורא כעת אני נמצא במדינה שמחצית הוכלוסיה שלה היא מוסלמית ובפגישותי הרבים מטיחים בי " איפה הכבוד העצמי שלכם במזרח התיכון זה המפתח " אז אנא ממך פתור אותנו מעונשו של זה או ו שלך שתהיה לנו שנה טובה
ישראל ו | 23.09.11
59.
אתה צודק,אבל לא כאן.כנראה שאתה לא מבין.ישראל לא צריכה להתנצל שהיא מגינה על חיי חייליה
אזרחיה וריבונותה. מי שמנסה לפלוש למים הטריטורייאלים של ישראל, ולא משנה מאיזו סיבה, ותוקף את חיילי צה"ל במטרה לפגוע ולהרוג, (יש צילומים ברורים). אין לה על מה להתנצל!!!! אם כבר אדואן הדביל הזה צריך להתנצל שהאזרחים שלו מבצעים פרובוקציות בשטחי ישראל!!!
אביחן | 23.09.11
53.
יש משהו במה שדובי אומר.
היהירות וטימטום הם לא ערך עליון. אפילו מלכת אנגליה ביקשה סליחה מהאירים. שם מתו הרבה יותר מתשעה איש. לבקש סליחה עבורינו, כשהאש היתה יותר נמוכה, היה חוסך הרבה כאב ראש. עכשיו שהיגענו לרמות כאלה של בלאגן, זה משפיל ולא יעזור. החוכמה זה העיתוי. יש לנו בעיה רצינית בדמות ליברמן. הוא לא דיפלומט ולא פוליטיקאי. יש בעיה לקחת שומר בארים ולהפוך אותו לשר החוץ של מדינה מתוקנת. (שמא יום אחד חלילה יהיה ראש הממשלה?). כך שבשם הדמוקרטיה הישראלית ונבחריה, עלינו לאכול את הדייסה שבישלנו לנו. אנו בחרנו בחרטא ועלינו לשלם את המחיר (אולי גם בדם לצערינו). ודבל'ה, אין מה לעשות, אתה חי בעם שלא יודע לפרגן לאנשיה. זה פשוט לא יעזור. גם אם תהיה נהג מונית עכשיו, תמצא מי שיגדף אותך ברמזור. יישר כוח ואל ייאוש. אתה מלך!!
בורקס טורקי | 23.09.11
52.
מורן צודק בכל מילה,למרות שארדואן קיצוני וסביר להניח שהתנצלות לא היתה משנה דבר
ואולי גם נותנת לגיטימציה לקיצוניות שלו - ראה התנהלותו מול קפריסין ובכלל. ארדואן מסוכן למזרח התיכון ולעולם, הוא ערמומי קיצוני מאוד ששם חליפה ונוהג כבן תרבות כדי להונות את המערב. חבל לי על התורכים, מצד שני אנו תקועים עם ביבי ואיווט כך שמצבנו גם לא מי יודע מה. מצד שלישי, גן לפי התגובות פה ברור במי העם תומך, בדיוק כמו התורכים וכשהעם עיוור ונבער, שישלם את המחיר.
ד | 23.09.11
51.
אין קשר בין הדברים
התורכי חולה נפש ,עם תוכנית סדורה מראש לריב איתנו ,ולהפוך לראיס של אגן הים התיכון ,ואסור לתת לזה להתהוות,זה מסוכן מאד למדינת ישראל הוא ערבי מוסלמי שנידחה ע"י האירופים ,פגוע נפשית לא רוצים את התורכים בשוק המשותף,לא רוצים עוד מוסלמים זאת האמירה ,זאת הכתובת הברורה על הקיר, ולכן הכי קל להכות או לנסות להכות ביהודים ,הוא ורק הוא שלח טרוריסטים,למרות שניתבקש לא לשלוח,אבל למען הפוליטיקה שלו,שלח. צריך להראות לעולם שישראל מדינה קיימת ואף אחד כולל המגלומן הזה לא יכתיב לנו את השמירה על הגבולות שלנו, ושישלח אוניות הם לא יחזרו הביתה ואז יבין
yurgnn | 23.09.11
48.
תרשה לי לא להסכים איתך.
כאן מדובר במשחקים של גדולים. באיזור שבו אנחנו חיים לא קיים המושג רציונליות, יש מושג של כבוד. הרבה כבוד והשפלה. אם אני השפלתי את האוייב שלי אני החזק, לא משנה שהעם שלי סובל, לא משנה מה יגידו שחקני זירה אחרים (כמו אירופה, ארה"ב וכ'). העיקר זה הכבוד. לצערי, המושג של "איפוק זה כוח" לא מתאים לכאן. דרך אגב, זה לא משנה אם אנחנו נתנצל או לא. לא זו הנקודה. הרי ארדואן כרגע מחפש קונפליקט על מנת להוכיח למדינות ערב שעוברות מהפכות "תיראו, אנחנו החזקים החדשים! אנחנו אלה שנוכל לגרום לישראל לעשות את מה שאנחנו נגיד. תבואו אילינו, אנחנו הצד החזק עכשיו". את זה מוכיחה גם התנהגותו כלפי קפריסין. .ככה שאין מקום להתרפסות, ואל תנסו לשכנע אותנו להרגיש רגשי אשם כמו שמרגישה אישה לאחר אונס. רק עמידה איתנה ובלתי מתפשרת על העמדות והאינטרסים שלנו יחזירו לנו את הכבוד האבוד.
מיקי | 23.09.11
47.
אפשר לבקש הרבה סליחות
סליחה על זכות קיומנו, סליחה שהקמנו את צה"ל, ושלא נשחטנו ב-1948 מה שארדואן רוצה אינו סליחה. לא התנצלות. הוא רוצה להוריד את ישראל לברכיים. ומי שחושב שבדרך זאת ניתן לקיים מדינה, עם אזרחים שמתנדבים ליחידות מובחרות, ומגנים עליה, לדעתי טועה. אני לפחות לא רוצה לחיות במדינה כזאת. אפשר גם לארוז ולעבור לארה"ב. ארדואן יהיה גאה בנו, ויצטער על אלה שימותו בדרך. נתניהו צודק ב- 100%, הנושא אינו גאווה מטופשת אלא זכות קיום. זכות הגנה עצמית. הזכות לחופש. הזכות של דב מורן, מלח הארץ שבנה דברים גדולים ומוצלחים, לאמר שאנחנו צריכים לכרוע ברך לארדואן.
אזרח | 23.09.11
46.
אני רוצה להאמין שאתה איש נבון
ולכן בטח תבין לבד את ההבדלים בין דוגמת הפלת המטוס לאירועי המשט. ובגלל שאני מכבד אותך לא אשב ואסביר בפרוטרוט כמו שמסבירים לאדם מוגבל את ההבדלים בין המקרים. מעבר לזה, אני מאמין שאתה לבד מבין את טענותיך חסרות השחר.(ואם לא תקרא שוב מה שכתבת). ההסבר שלי לכתבה הזאת, ולמעשה טענותיי כלפיך הן, שאתה מוכן להקריב את מטרות מדינתך הלאומיות למען מטרותיך האישיות. וזה מבחינתי מעשה נתעב.
אלי | 23.09.11
43.
דב היקר - עד עתה הערכתי אותך
ראיתי בך מנהיג אמיתי לפי איך שנהגת במודו בשעות קשות והראית דוגמה אמיתית כיצד בעל שליטה צריך להתנהג, מנהל אמיתי וכן ירבו כמוך. בהמשך קראתי את מה שפירסמת בדה מארקר בנושאים החברתיים ואז הערכתי אליך אף גברה ! אך כעת הכל ירד לטמיון... אמנם זו דעתך, אבל למה לך להכניס את עצמך לפינה הזו - כשאתה יודע שרוב העם חולק עליך... יהיה זה הישג להיי טק אם תישאר בהיי טק, ויהיה זה הישג לחברה אם תבחר לפעול בנושאים חברתיים. אך בפוליטיקה אולי עדיף שלא תגע. תודה
אחד שהעריך אותך | 23.09.11
41.
אדון מורן, אם כל פעם שיבואו לכפכף אותנו אנחנו נתכופף, בסוף נהיה מדינת כאפות
אדון מורן, אל תהיה נאיבי ועיוור למציאות כמו השמאל הישראלי. צדקת הדרך שלנו היא החשובה. שנים אנחנו בוכים על איך שאנחנו נכשלים עם ההסברה בעולם. אנחנו נכשלים בגלל אנשים כמוך, מבפנים, שמציגים אותנו כאנשים הרעים. עדיף שנשלם היום את ה-1000 ש"ח הללו כביכול, ולא נשלם מחיר גבוה יותר בעתיד.
אריאל | 23.09.11
40.
סליחה לבד לא תעזור
הם רוצים גם פיצוי וגם הסרת הסגר על עזה (שנמצא מוצדק גם ע"י האו"ם) ארדואן מתנהג כמו מלך העולם ומציג דרישות חצופות....גם אם נבקש סליחה,נפתח את הסגר ונשלם פיצויים זה לא ישנה את דרכו של הטורקי..טורקיה בראשות ארדואן עשתה תפנית אסטרטגית חריפה ביותר לכיוון האיסלם הקיצוני...בדיוק כמו התפנית של איראן לפני כשלושה עשורים..כך ששום סליחה לא תעזור במקרה זה,לצערי
מיקיג | 23.09.11
37.
יהודי גלותי
כשהייתי ילד והייתי בין האנטישמיים הם נהגו לשלוח ילד חלשלוש להציק ליהודי וכאשר זה מנפנף אותו היו מתארגנים בקבוצה ודורשים התנצלות. כשאתה, דב היזם, פונה למנהיגים ומפיר בהם להתנצל אתה מפגין גמישות של לחי השנייה וחוסר עמוד שדרה. העם הזה שרד לא בגלל אנשים כמוך אלא בגלל אנשים שהיו מוכנים לרע לכל ולעמוד על עקרונותיהם ויהדותם. צר לי שלך אין כאלה. אתה גם כל כך נאיבי לחשוב שאחמינג'ד הקטן יחזיר את טורקיה להיות ידידה כבעבר רק אם תתנצל.
אבי | 23.09.11
36.
ןהכסף יענה את הכל
דב מורן, כרוב אנשי העסקים,עשו את הכסף בשל חוכמם. את הכבוד הם שואבים מהכסף. לנו יש מדינה וצבא שכבודם הוא כבודנו ואנו נגן עליו. אל תתנו לנו עצות בדברים שאינכם מבינים או עצות שמאחורהם אינטרסים כלכלים. ברור,שרובכם תעזבו את המדינה אם היא תקלע למשברים מתגלגלים כתוצאה מעצותכם
גבריאל | 23.09.11
33.
שום סליחה!!!! לעשות חרם כללי על טורקיה!!!!!! ואתה בנאדם חלש ומטומטם!!!
אחרי הדברים שאמרו שטורקים עלינו אתה רוצה לבקש סליחה!!! אתה לא מתבייש!! הוא רוצה לשלוח לכאן את הספינות שלו לכאן בכדי "לשמור" על עזה!!! זה כמו הכרזת מלחמה... כל מדינה נורמלית בעולם בחיים לא תעשה את זה!!! בגלל האנשים כמוך ושעוד נותנים להם במה לכתוב דעות כאלה כל העולם חושב שאנחנו חלשים...!
יורי | 23.09.11
31.
אתה קצת חצוף
מי אתה שתבחר לפנות לראש הממשלה שיתנצל בפני הערבים הפושעים הללו?? להתנצל על מה בדיוק? אין כאן עניין של חזק או חלש, יש כאן עניין של צדק ובמקרה הזה הטורקים הם כמחבלים, פעלו בלא הגיון על בסיס הדווקא נראה להם הישראלים. כך שמי שצריך להתנצל הם הטורקים אם כבר. אם כבר התחלת בהתנצלויות, נדמה לי שיש עובדים שלא קיבלו פיצויים ממך לכן הגיע הזמן שתשלם להם, את המגיע. תתחיל אתה בלשמש דוגמה ומופת בעם ישראל אדוני.
תמר | 23.09.11
29.
התנצלות ישראל על אובדן חיי אדם.
דב הנכבד, אתה כנראה לא מבין,או מתעלם ממהות העניין... ארדואן עם בחירתו החליט לשנות כיוון ומדניות באזור לטובת המוסלמים בוחריו. תמיכה במדינות ובריתות עם הגוש המוסלמי ע"ח הקשר עם מדינת ישראל ויצרת גוש ערבי מוסלמי חוסם, כנגד ישראל והמערב-חזרה להשפעה ודומיננטיות והגמוניה באזור המזרח התיכון. הוא וממשלתו תמכו במשט ובקבוצת הבריונים שהשתתפו בהפלגה.. לדעתו הסגר הימי על עזה לא חוקי...למרות שוועדה באו"ם קבעה אחרת!! הוא ארדואן הבריון השכונתי, מפזר איומים למדינות שלא פועלות בהתאם לרצונו(קפריסין, גוש האירו,ישראל) לפיכך גם התנצלות של ממשלת ישראל,לא תשפר את היחסים עם טורקיה כל עוד הוא נמצא בשלטון. ראה גם את צעדיו כנגד בכירים בצבא הטורקי והגבלת צעדיהם.. לדעתי הכיוון של ארדואן הוא הקצנה ושינוי המגמה של שליטת החילוניות במדינה.
אבנר | 23.09.11
26.
תבקש סליחה גם מהמחבל המתפוצץ שתפסנו ולא נתנו
לו להרוג כמה יהודים, תבקש סליחה שהקמנו פה מדינה יהודית, תבקש סליחה מהנאצים שלא נתנו להם לסיים את מלאכתם, תבקש סליחה מכולם (רק מיהודים שגרשת מבתיהם אתה לא תבקש סליחה) אתה איש עסקים מצליח (נדמה לי) אז אתה לא אדם טיפש, מענין אם גם בעסקים אתה מפגין כזאת רככויות ומוותר לכולם?
גל | 23.09.11
24.
הוי, כמה שאתה תמים ונאיבי
ארדואן לא מחפש התנצלות או בקשת סליחה, הוא שונא אותנו עוד מאז שהיה סטודנט והפיק סרטים אנטישמיים דרך ההתנפלות שלו על איש השלום שמעון פרס בדאבוס הרבה לפני שביבי היה ראש ממשלה ועד משלוח קבוצת הטרור על המרמרה כדי לפגוע בנו. יש למגאלומן הזה שגעון גדלות - חלום להיות המנהיג האזורי וכמיטב המסורת הוא משתמש בכלל של "הכו ביהודים והצילו את גרמניה" "משנאיך נשאו ראש" - הוא יודע מה שידעו רבים ורעים לפניו כי השנאה מוציאה מההמון את כל הכוחות החבויים את כל היצרים האפלים - את כולם השנאה מדליקה הרבה - והוא עושה בה שימוש ללא הפוגה. אם נקבל את הצעתך לבקש סליחה, נקבל את השלב הבא - בה הוא ינופף לכל העולם הערבי - הנה אני הורדתי את הישראלים על הברכיים, ואז רשימת הדרישות שלו תלך ותגדל. עיון קצר בערך צ'מברלין והסכם השלום המדומה עם היטלר שהוליד את מלחמת העולם השניה ילמד אותנו שיש סוג מסוים של אנשים שאסור לבקש מהם סליחה, אם נבקש ממנו סליחה נצטרך אח"כ לבקש סליחה מהרבה מאוד ישראלים..
יוני | 23.09.11
23.
דב מורן - איש ענק
דב, מילים כדורבנות!! למרות דעותיי הימניות אני מסכים עם כל מילה שלך, למרות שאני חושב שארדואן חיפש כל דרך להשפיל אותנו עדיין לא צריך להוסיף לנו אויבים חדשים, מצבנו לא מאפשר זאת וההיסטוריה לדעתי תוכיח שביבי טעה ואתה צודק - חג שמח ושנה טובה לך איש יקר ולכל עם ישראל. למה שלא תרוץ לראשות הממשלה?
שי | 23.09.11
17.
מתי ארדואן יבקש סליחה מפרס על ההשפלה בדאבוס ?
ארדואן החל את מסכת ההשפלות כאשר הוא השפיל את הנשיא פרס בכנס הכלכלי בדאבוס ועדיין לא התנצל על כך. החיילים במשט דווקא כן ניסו לרדת לספינה עם רובי פיינטבול לא קטלניים, אבל הם היו חייבים להשתמש בנשק חם כדי להינצל מלינצ' וכדי לשחרר את החיילים שנחטפו אל בטן האוניה. עובדה שבכל שאר הספינות במשט שלא התנגדו בצורה אלימה, לא היו כלל נפגעים.
יריב | 23.09.11
13.
קשקוש אחד גדול. לסליחה פה יש משמעויות משפטיות, זה לא ילדים בגן
שאחד זרק על השני קקי. סליחה כאן משמעותה הודאה באיזושהיא אשמה, שישראל לא צריכה לשאת. סליחה כאן משמעותה תביעות בבית הדין בהאג, גם לחיילים ולקצינים שכמעט נהרגו שם ומנעו מהסגר (החוקי, להזכירך) להיפרץ. סליחה כאן משמעותה לאומות ערב "אנחנו שטיח, בואו תדרכו עלינו". והם ידרכו אם הם יראו שאפשר. אתה עיוור אם אתה חושב שההתנצלות הזאת תשנה משהו. ארדואן החליט לשבור את הכלים בכל מקרה ולהצטרף לאיראן ושאר הפונדמנטליסטים. אז תפסיק לשחק אותה איש גדול ולהטיף לנו להפנות את הלחי השנייה.
שירי | 23.09.11
12.
צודק.מי שמפקיר את גלעד בשבי בשביל הכיסא שלו,יפקיר מדינה ואזרחיה בשם הכבוד האבוד שאין לו
זה מה שקורה לחסרי הכבוד העצמי, שמחפשים את כבודם העצמי אצל אחרים-כאילו יש חיה כזו בטבע. את מחיר המקופחים שקופחו מסכנים בנסיבות חייהם, אנו אוכלים. מקופחים מקפחים- הם האסון הכי גדול, כי הם לא מסוגלים לצאת ממעגל נקם, שממנו הם מצפים לגאולה; בלי לדעת, שזה אסונם. ואנחנו השפויים- הפכנו מיעוט בתוך גל שאם בשנים קודמות היה בשוליים, הפך למרכזי, וכצונאמי הוא עובד. זה הימין, מאז ימי המחתרות. ולא יעזרו שום שקרים, או ניכוסי הסטוריה כאלה ואחרים שהם מנסים בכוח להטמיע, לפני שיועפו מהשלטון.
שומר חוק | 23.09.11
10.
אתה מעצבן אותי אש,,,,לא מאמין
למה שכתבת פה ,אז אני אקח את מה שכתבת פה עוד צעד אחד הלאה ואוסיף גם מצטערים שלקחנו לכם את תל אביב,את יפו ,את רמת גן,את חיפה,מצטערים כן אז תתארגנו אנחנו נמצא מדינה אחרת שתקבל את היהודים,,כן סליחה ואייי עם של מתרוממים חסרי עמוד שידרה שכל גיבורי התרבות שלו לקוחים מתוכניות ריאליטי שאפשר כבר להקיא מהם. ומה שכתבת פה זה התוצר.אתה תבקש סליחה מהחברים אבל מנהיג חושב אחרת מתנהג אחרת ומרשה לעצמו אחר ממה שאתה כי אצלך מקסימום החבר יכעס עליך אבל אצל מנהיג כל העם על כתפיו וזה ההבדל תפנים אותו אם תוכל.אם הערבים ישלטו פה ולו רגע אחד אתה תהיה עד למראות שהערבים יבצעו בנו שאתה תשתגע רק מהמחשבה שזה בדרך אליך. אם צריך נאחז חרב, ומה ששלנו שלנו ,ומי שיפרוץ את גבולינו דמו בראשו ,,נקודה! ככה עם צריך לחשוב ולהתנהג....!
שייקה | 23.09.11
8.
אח דובי דובי....
מכרת חברה אחת לאמריקאים ומיד אחר כך שרפת 150 מליון דולר והנה הגיגך ומשנתך מתחילים להופיע חדשות לבקרים...ועוד התחלת עם סיפורי נוסטלגיה קורעי לב..."דמעה בזווית העין"... אח! ארץ ישראל הישנה והטובה...מפא"י והקיבוצים וההטרדות המיניות של קציני צה"ל ובזיזת העתיקות והכיבוש והיהירות וההתעמרות בעדות המזרח.... אח! איזו ארץ נהדרת היתה לנו..... כמו הרבה אנשים, אתה מתרכז במיקרו ולא במקרו. בקשת הסליחה היא לא העניין פה ואם עדיין לא הבנת את מהלכי הטורקים זה רק בגלל שאתה שאתה לא רוצה לראות את האמת שמונחת מתחת לחוטמך. האם איומי ארדואן כלפי הקפריסאים לא הבהירו לך את המצב לאשורו ואת כוונותיהם האמיתיות? האם אתה חושב שבקשת סליחה היתה פותרת משהו? ואולי היתה מחמירה אותה? עשה טובה לעצמך, למשפחתך ולכל בני ישראל: תתרכז במה שאתה (אולי) יודע ותנסה לבנות חברת היי טק מצליחה.
התוהה | 23.09.11
6.
אדון דב מורן אתה לא מבין אתה יכול לשקר לעצמך כמה שתרצה כמו שאר חבריך מהשמאל
אך אם הייתה מבין קצת ביחסים בין מדינות במזרח התיכון כמו שאתה מתיימר להבין בהייטק אז לא הייתה כותב את האיוולת הזאת . הם לא רוצים שתבקש סליחה הם מחפשים כל דרך להראות לעולם הערבי איך הם משפילים אותנו
שמעון | 23.09.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת