אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נחוצה רשות לפיזור אוכלוסייה

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
הנה פתרון זול ומהיר: העברת מרכז הכובד מת"א. ראו:
למה להצטופף? למה לבנות עוד רכבת? לצופף עוד יותר? ואז יגיעו עוד עובדים לת"א? ויצטרכו רכבת תת-תת-קרקעית? ועוד רכבת עילית? צריך להוציא -ומהר- את משרדי הממשלה מת"א. אם לא רוצים לפריפריה - מספיק כמה קילומטרים מזרחה, למרחב שבין ראש העין לשהם. יש שם שטחים פתוחים, ניתן לבנות תשתית תחבורה כשהשטח עוד פנוי (כמו בדוגמא שהכותב הביא מסין. בנו במהירות רכבת חדשה - אבל בשטח פתוח). בניית תשתיות תחבורה בשטח פתוח זולה הרבה יותר (קווי אוטובוסים מהירים, רכבת עירונית, מגרשי חניה, מסלולי רכבים דו-גלגליים). בסך הכל צריך להחליט - ומעבירים את כל משרדי הממשלה למיקום חדש. ההעברה תגרור אחריה את כל הנלווים (והטפילים...): משרדי עו"ד, רו"ח וכו' וכו'. כך בבת אחת יפחת העומס מת"א - וגם תתאפשר נגישות ציבורית רחבה.
 | 10.10.11
13.
אין לסינים בג"צ שמפריע
וגם לא ארגונים ליברלים אחרים שתוקעים כל דבר וגם לא מאות אלפי עו"ד שצריכים פרנסה וגם לא הסתדרות שמשביתה כל דבר וגם לא ועד שיסגור את הרכבת מתי שמתחשק לו ויש להם ממשלה שעושה במקום לדבר כנהוג במערב ויש להם עם שעובד ולא צריך עובדים זרים שיעשו כל דבר יצרני ומועיל.
אאא | 07.10.11
11.
הפתרון הוא הגדלת הזכויות בתמ"א 38 למאות אחוזים ולא לשווק עןד קרקעות !!!
יחידות דיור נבנות על קרקע - הקרקע היא מס שהמדינה מנסה להוציא שוב מהאזרח/יזם/קבלן באמצעות שיווק מוגבל ולפי חלוקה לאיזורים. ישראל לא משופעת בשטח וגם לא בתשתיות היכולות לשאת תנועה גדולה של נוסעים ממקום למקום. מה שכן ישראל משופעת בו הוא - בעלי בתים ובעלי קרקע - כל אחד שבבעלותו דירה בבנין שנבנה לפני 1980 שאני מניח כי מעל 50% מהציבור הוא זה יכול ליזום ולהרוויח יחד עם המדינה אם ורק אם יתנו להוסיף זכויות לפי תמ"א 38. תמ"א 38 שבאה לפתור את בעיית הבטיחות מרעידות אדמה יש בה כדי ליצור חידוש העיור בישראל למנוע הזדקנות הערים ולגרום לחלוקה יותר שיוויונית של ההון - בכך שנותנים יותר זכויות לפי תמ"א למעשה תעניק המדינה לכל אחד שקנה בעבר דירה זכויות לבניית דירות נוספות. ההון הזה - הזכויות הוא סחיר הוא יחזק את מעמד הביניים - לא יזמים או קבלנים או חברות ציבוריות יבנו אלא כל משפחה/בניין משותף פתאום יוכל להפוך לבניין רב קומות. כל בעל דירה יהפך לבעל נכסים וישפר את מעמד והכלכלי בבנקים ויוכל לקבל הלוואה לבנייה על סמך החלק שלו בזכויות - לא קומה אחת שמתחלקת בין 8 דיירים כי אם הכפלת ושילוש מספר הקומות משמע במקום דירה אחת בבניין שרכשת בעבר פתאום באפשרותך להיות בעלים של שתיים או שלוש אם תממש את זכויותיך. הבניין הישן יהרס ובמקומו נקבל בניין חדש עדכני עמיד ברעידות אדמה ובשכונה שבה גדלת - ללא העתקת מקום המגורים. הגדלת זכויות זו יכולה להתלוות להתחייבות להשכרת היחידות הנוספות במחיר מסויים או במחירה במחיר מסויים העייריות יכולות להתפרנס וכו.
אדם הכהן | 06.10.11
6.
כל מילה בסלע!
אתה כל כך צודק אמן שזה יקרה אבל בתל אביב חייבים רק רכבת תחתית עם לא יהיה ותהייה עילית יהיה בלאגן יותר מהיום אז הממשלה הזאת צריכה להביא חברה סינית גדולה לקבוע לה תאריך לסיים הפרויקט של הרכבת התחתית בתל אביב ובגוש דן נגיד 3 שנים לכל הקווים הכול יפעל כמו שעון יהיה מוכן בדיוק בתאריך ככה צריך לעבוד אותו דבר עם הרכבת לאילת ועם השדה תעופה בתמנע! פשוט חייב וגם לבנות לגובה בתל אביב עם פינוי ובינוי לבנות לגבהים של 50 -60 קומות בשכונות מסוימות ובשכונות אחרות להגביה את הבניינים באיזה עשר קומות בנוסף לפתח את המטרופולין ולפתור סוף סוף את בעיית הדיור הכל תלוי בתחבורה ציבורית!!
יונתן  | 06.10.11
4.
עברנו לקיבוץ בפריפריה ומצטערים על כך
עברנו להרחבה בקיבוץ ברור חיל בדרום. התברר שחוץ מקאסמים וגני ילדים לא ממוגנים, בכל ערב שוררת בהרחבה צחנה עזה שמקורה בקומפלקס לולים סמוך. כל ערב משעה 8 החלונות בבתים סגורים וכולם בעוצר עד הבוקר. תבדקו טוב טוב לאיפה אתם עוברים בפריפריה. יש מקומות מסריחים תרתי משמע.
תרנגול כפרות | 06.10.11
1.
זה מצער מאוד שנושא התחבורה הציבורית לא עלה מספיק במחאה
לדעתי חלק גדול מדרישות המחאה הן אוטופיות. בריאות וחינוך חינם מגיל 0 זה פנטסטי, אבל ספק אם המוחים יהיו באמת מוכנים לשלם את החשבון על זה (במיסים). תחבורה ציבורית זה משהו שבאמת אפשר לעשות, קיים בעל העולם (יש רכבת תחתית אפילו בטהרן ובקהיר), ופותר חלק גדול מהבעיה. חבל חבל חבל שהמחאה לא נתנה לזה יותר משקל.
אריאל | 06.10.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת