אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": ועדת זליכה תבחן יבוא מכוניות משומשות מחו"ל

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
הארלי דוידסון מדגם Iron 883 משומש בחו"ל עם 2,000 מייל
סתם לידעתם, כדי שתבינו מה זה "משומש"... הארלי דוידסון מדגם Iron 883 משומש (שנת 2010) בחו"ל עם 2,000 מייל עולה $7,000 עם משלוח מחירו מגיע ללא יותר מ $8,000 על זה בתוספת מיסים (116%) קיבלנו $16,000 כלומר קרוב ל 60,000 ש"ח (בשער דולר של 3.7 כלומר שער די גבוה) עכשיו לכו להשוות למחיר של כלי חדש בארץ... יש כלים, שפשוט אין בהם אופציה לרכישת משומש בארץ, בגלל היצע נמוך...
האח הגדול | 09.11.11
22.
מכוניות משומשות מחו"ל - איזה רעיון כביר
אכן מהלך חכם מאד, איך לא חשבו על זה קודם. רק לפני מספר שבועות הודיע יו"ר אירגון חברות ההשכרה והליסינג מר מוני בר, שצפוי מחסור ברכבים נשומשים בגלל המשבר שהיה בענף הרכב ב-2009 והרי לכם הפיתרון, "יש לייבא ובדחיפות רכבים משומשים מחו"ל, כי המגרשעם ריקים" מר מוני בר - ראית כמה זה פשוט....בתוך שניה נפתרה הבעיה, יש להאחיב את מגרשי המכוניות המשומשות בדחיפות, על מנת לפנות מקום לעוד כמה מכוניות והפעם מחו"ל.
 | 09.11.11
18.
הנפגע העיקרי יהיה ירון זליכה שהוועדה שלו מייצרת כותרות מופרכות
כל גורמי הכוח החזקים במדינת ישראל, משרד האוצר, היבואנים וחברות הליסינג רוצים בהמשך המצב הקיים במקרה הטוב, ובמקרה הרע בהכבדה נוספת של עול המיסים על המשתמשים ברכב. לכן כל שיפור של המצב לטובת הציבור הרחב ייגנז. עכשיו פתאום אני חושד שמינו את זליכה דווקא בשביל המלצות שיכבידו על בעלי הרכב.
ב.ק. | 09.11.11
14.
עוד ספין וקשקוש שלא יתן לנו דבר
כמעט אי אפשר למכור כיום מכונית משומשת במדינת ישראל, אפילו אם קוראים לה מאזדה 3 או יונדאי אי 30, ובפועל, מחירי המשומשות נמוכים ב-30-20 אחוז לפחות ממה שכתוב במחירון ההוא של לוי יצחק (שכיום מודפס רק לצורך גביית הפוליסות של חברות הביטוח). זה אומר, שמכונית משומשת בישראל זולה בשליש ממה שכתוב במחירון, כלומר - המכוניות כבר די זולות. איזה משומשות יביאו לכאן, שיהיו זולות עוד פחות? גרוטאות אחרי תאונות? מכוניות שלא נמכרו בשווקים של יוון, רומניה ובולגריה? הרי יהיה מדובר בזבל לא בטיחותי, חמור מי שמאמין שאיזו ועדה תביא כאן להוזלת מחירים.
מומו | 08.11.11
9.
אני נדהם כל פעם מחדש מיכולת הניתוח המעמיקה
נגיד סמי וסוסו תכננו לקנות מרצדס, ובא מישהו ומציע להם את אותה מרצדס בעשרות אלפי שקלים פחות, אבל עם שלושים אלף ק"מ על השעון. מה הם יעשו? סמי יישאר עם המרצדס החדשה, וסוסו יקנה משומשת. עכשיו קחו את סמי וסוסו ותכפילו אותם בכל שוק הרכב - אם תהייה אפשרות לרכוש מכוניות בנות שנתיים חלק מהאנשים יקנו מכוניות "עם ניילונים", וחלק יקנו משומשות מסקנה - הנפגעות העיקריות יהיו יבואני הרכב ולא חברות הליסינג. המכה תהיה גדולה יותר ככל שהרכב יותר יקר. הליסינג יפגע במעגל המשני
בנצי | 08.11.11
8.
ושוב עובדים עלינו בעיניים
אני לא מאמין שדבר זה יקרה ולו רק בגלל האפשרות הביתי סבירה שהמדינה תפסיד מיסים. הרי ידוע לכל בר דעת כמה מס יש על מכונית בישראל, הגבוה ביותר בעולם למי ששכח. הרעיון על פניו נראה טוב, השאלה היא איך ואם בכלל הוא ייושם. מדוע להגביל את גיל הרכב רק לשנתיים? אם כך צריך באותה מידה להוריד מהכביש כל רכב מעל שנתיים, כי הוא כבר לא בטיחותי. מה שצריך לעשות הוא לאפשר לכל אחד להביא רכב מכל גיל ובתנאי שיעבור טסט עם קבלת המספר הישראלי. חבר שלי קנה רכב פרטי מסוג אינפיניטי G37 מודל 2002 ב-1200 דולר, בארה"ב כמובן, וזאת רק בגלל שהיגיע ל-100 אלף מייל (160 אלף ק"מ). הרכב נראה ונוסע כמו חדש (בטוח שהרבה יותר טוב מכל רכב חדש משפחתי שנמכר כאן ב-130 אלף ש"ח). אז למה רכב כזה לא יתאים לייבוא? גם אם כן מחירו יהיה כאן 100 אלף ש"ח כשכל ההפרש יהיה מס. המדינה מרוויחה מספיק מהמיסוי של הדלק, לא יקרה שום דבר אם ישחררו אותנו מהמס הנוראי על הרכב, זאת הדרך היחידה להביא לשינוי מהותי בענף הרכב. שלא לדבר על הפערים והמחירים בחלקי החילוף (אנחנו משלמים בסופו של דבר פי 6-8 יותר ממה שהחלק עולה בחו"ל - הייתה תוכנית על כך הכלבוטק לפני כשנה). אם המחיר ירד גם המס ירד, פשוט עד כדי כך. זה מזכיר לי את המצב שהיה לפני כ-20 שנה כאשר מזגנים עלו הון תועפות (מזגן ריצפתי 2.5 כ"ס עלה מעל 3000 ש"ח= היום זה כמו 6000 ויותר) והמתקינים חגגו גם הם כאשר כל התקנה עלתה בין 700 ל-1200 ש"ח. היום לעומת זאת אפשר לקנות מזגן עילי ב-1200 ש"ח כולל התקנה. איך זה קורה? הרי העבודה הינה אותה עבודה בדיוק. פשוט מאוד, אם מזגן עולה 1000 ש"ח אי אפשר לקחת עוד 1000 רק להתקנה. ותחשבו על זה!!!
דני | 08.11.11
5.
זליכה - ד"ר לספינולוגיה. אדיוט שלא מבין על מה הוא מדבר.
ייבוא של מכוניות מיד שנייה יהפוך את ישראל למגרש גרוטאות של ארה"ב ואירופה. צריך להבין שאין שום סיכוי שמחירי המכוניות ירדו כי לממשלה אין אינטרס שזה יקרה. משמעות של ירידת מחירי המכוניות היא עומס בלתי נסבל על התשתית הרעועה ממילא של המדינה, פקקים אינסופיים (חשבתם שהיום יש פקקים מה?), אבדן תוצר ועוד. הוא צריך להתרכז בתחום של הוזלת עלויות טיפולים, אחזקה וחלקי חילוף.
צ'יטי בנג בנג | 08.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת