אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אגסי מקדם את בטר פלייס לקראת הנפקה לציבור: גייסה 200 מיליון דולר

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
דברים שבטר פלייס לא רוצים שנדע
ראשית חשוב להבין כי בטר פלייס אינה חברה למכוניות חשמליות, אלא חברה שמגדירה את עצמה כחברה לתשתיות חשמל (למכוניות חשמליות). זה חשוב לדעת, שכן זהו מקור כוחה. כיום ממוסה בעולם הדלק למכוניות בשיעור של בין 30% ל 50%. החשמל, לעומת זאת אינו ממוסה כל כך בכבדות. עם התגברות הטרנד החשמלי, המדינה עלולה לאבד הכנסה עצומה זו, או לחילופין להעלות את רמת המיסוי על החשמל – להטיל עונש קולקטיבי על כולם (אף ממשלה לא רוצה להיות זו שתעלה מיסים על חשמל – רובם). כאן נכנס המיזם של שי אגסי – הוא מציע תשתית "חכמה" שכל מטרתה לדעת להבחין בין חשמל לבית/תעשיה ובין חשמל למכוניות. באמצעות תשתית זו מציעה בטר פלייס לממשלות אפשרות למסות את החשמל למכוניות חשמליות ולא לאבד את ההכנסות הללו. מעין "מס בלו" לחשמל מכוניות. הוא בעצם מפריד בין חשמל רגיל לחשמל מכוניות. מאחר וזהו מקור כוחה של החברה, לא ממש משנה לו המכונית. נכון שמכונית אינה חסכנית כפי שהבטיחו, ונכון שמכונית אינה זולה כפי שהבטיחו אבל מבחינת אגסי זה לא משנה כלל – שכן דגמי המכוניות בין כה וכה משתנים ומשתכללים. מה שחשוב לו זה המונופול זו הסיבה שהוא מנסה ומצליח לרתום למיזם את השלטון וההון כאחד בכל המקומות. זהו אינטרס משותף לממשלות ולחברות וגופים מסוימים – בניגוד גמור לאינטרס של האזרח הלא מקושר, שנהוג גם לקרוא לו האזרח הקטן. וזאת מבלי להיכנס לעובדה שרכב היברידי חסכוני הרבה יותר (במיוחד בישראל), ושבמבחני הביצועים שנערכו בפורטוגל המכונית הפגינה ביצועים ירודים יחסית להבטחות של בטר פלייס. לא ניכנס לזאת, שכן אילו הפרטים הקטנים, הפחות חשובים. מה שיותר חשוב זה התהוות מונופול עוצמתי נוסף, שיוכל לחלוב את האזרחים במקום להציע שיפור. שלא תגידו שלא הזהרנו אתכם
שם חם ויפת | 14.11.11
28.
לא מפרסמים
שש הסיבות העיקריות לאי-הצלחת מיזם אגסי כול גיוס הוא סיבה למסיבה, אך גם הפעם כמו בעבר אין התייחסות עניינית למכלול הבעיות שב "שיטת אגסי". אם מי מקוראיו מהטוקבקיסטים הממומנים יענה על אלו שאפרט, אני רץ מחר לקנות אזו פלואנס חשמלית! 1. אין פחות זיהום – בטח לא בארץ חוק שימור האנרגיה תמיד נכון על-פני כדור הארץ, 100 וואט הספק של דלק במיכל יוחלפו ב 100 וואט חשמל שייוצר בחברת החשמל. תכפילו במאות אלפי מכוניות, ותקבלו זיהו מרידינג שתגרום לפינוי כל תושבי צפון תל-אביב. 2. אני תקוע לכול החיים עם אגסי רכשתי פלואנס – המצבר לא שלי, הוא של אגסי. אני טוען או מחליף (זו השיטה) ואני תקוע. מה קורה אם אני רוצה רכב אחר (פיגו' או פורד) אני שבוי של אגסי לכול החיים. את המכונית לא אוכל למכור לעולם 3. טכנולוגיה חדשה באה לעולם – ואני תקוע עם מצבר 2010 עוד שנה שנתיים מפתחים טכנולוגיה חדשה של מצברים (קלים יותר, יעילים יותר וכו'). מה אני עושה עם האגסי הזה. 250 קילו בבאגז' לעולם ועד. איך אתקדם לטכנולוגיה החדשה? 4. פלואנס מודל 2015? מי תוקע לידי שבעוד 4-5 שנים יהיה רכב חדש (אני מחליף כל 3-4 שנים) תואם מצבר אגסי? מה אני תקוע עם אגסי מודל 2012 לכול חיי? 5. מבחני ריסוק?! האם התקיימו מבחני ריסוק לרכב עם 250 קילו תקועים בבאגז'? 6. אגסי פושט רגל – הלוואי שלא כי אם זה קורה, הרי שהפלואנס שלי הפכה לאג"ח שאף אחד לא מוכן לשלם בעבורה. אני תקוע עם המצבר שלו, תחנת ההחלפה שלו – הלך עלי! הלך האוטו!
gfhfgh | 13.11.11
27.
התרסקות החשמלית
ייתכן ששי אגסי הוא גאון, ייתכן שרמת המשכל שלו עולה על מנת המשכל של דיירי בניין שלם. אבל, המיזם הזה שהוא דוחף בכל הכוח באמצעות פוליטיקאים, טייקונים ועוד שלל הוזים והזויים - הוא קשקוש חסר תוחלת. האם הסוללות ייטענו מעצמן? האם יהיה פחות זיהום סביבתי (מה עושים עם הסוללות וכל יתר הפסולת)? האם ההשקעה האדירה הזו בתשתיות ונקודות טעינה והחלפת סוללות מוצדקת? חוץ מיחסי ציבור ופרצוף יפה אין כאן דבר. בקיצור, בועה...שהאויר יתרוקן ממנה בבת אחת בפרצופנו. והטוקבקיסטים של "בטר פלייס" לא ישכנעו אותנו אחרת. מאד מקווה שהמוסדיים נזהרים היטב מהשקעה בקשקוש המקושקש הזה.
אחד שיודע | 13.11.11
21.
מנוע חשמלי עם אפס תחזוקה
אין יותר רדיאטור /קרבורטור/אינגקטור/סטרטור/אלטרנאטור קלץ גיר טיימינג פילטר שמן פילטר דלק פילטר אויר החלפת שמנים / נזילות מים / החלפת ראש מנוע / עשן שחור. אין יותר בעיות מנוע במוסך ! לא רק חברות הדלק יפסידו. גם יבואני חלקי חילוף לרכב. תהיה אבטלה בקרב המכונאים ירידה בגביית מס הבלו. מחלקות שלמות בבתי החולים ייסגרו עקב ירידה בתחלואה בגין זיהום אויר ועצבים. בקיצור שום דבר טוב לא יצא למדינה מהמעבר לחשמלי ... רק האזרחים יקטינו את עלויות אחזקה.. כתגובת נגד - שר התחבורה מעלה את מחירי הקנסות כדי להיתמודד עם החור בתקציב
צדק | 13.11.11
20.
כמה טיפשות יש למקטרגים. האדם הנדיר הזה (אגסי) מוביל תהליך של שינוי עולמי
שמתחיל כאן בארצנו ומתוכנו ומה שהם יודעים לעשות זה להכפיש. במקום לתת קצת אמונה שבאה מתוך רצון אמיתי שאמור לנבוע מתוך כל אחד מאיתנו בישראל, אנשים עושים בדיוק ההיפך. באשר לתחנות ההחלפה (מישהו הזכיר כביש 6?): עוד יהיו מספר תחנות החלפה בכביש 6 ובלי קשר עוד יהיו די ויותר תחנות בארצנו הקטנה, שיספיקו לנסיעה רציפה מכל מקום לכל מקום. רומא לא נבנתה ביום אחד ומהלכים גדולים מתחילים בצעדים קטנים (אם כי יש לציין שחברת בטר פלייס מובילה בצעדי ענק לשינוי עולמי). נקודה למחשבה - זוכרים איך הסלולארי הראשון נראה פעם? ואיך הוא היום?... שבוע טוב לכולנו.
איתמר | 12.11.11
17.
חולמים בהקיץ... נועד לכישלון... לא ישים וגם יקר מדי
טווח הנסיעה לא מספיק... הפתרון הכי הגיוני זה מכוניות היברידיות כשלב ביניים עד שיפתחו סוללות מספיק חזקות קלות וזולות וגם אז תמיד צריך להיות מנוע בנזין קטן לטעון את הסוללות בדרך או לשעת חירום כשנגמרת הבטריה באמצע הדרך...
יוסי צ. | 12.11.11
14.
מי הם המשקיעים? ומה הם יודעים שאנחנו לא יודעים?
האם גם חשמל אפשר למכור במחיר פי 100 יותר גבוה ממחירו לצרכן הביתי? במים זה עובד. מחיר המים ה"מינרליים" ובברים למינהם יקר עשרת מונים ממחיר מי ברז שהם לא פחות טובים בישראל ממים מנרליים. איך עושים את הנס הזה בשוק הרכב בלי עזרת הממשלה? מעניין אם זליכה יתיחס לכך בדו"ח עליו הוא עובד.
דוד | 12.11.11
6.
המחירים שלהם פשוט יקרים מדי בארץ.
יש פחות אפשרויות טעינה של בטר פלייס לעומת אפשרויות תדלוק של רכב בנזין. הזמינות של הרכב יותר נמוכה משל רכב בנזין כי טעינה לוקחת זמן. אני בעד אוויר נקי וחופש מנפט אבל זה יוצא יותר יקר מלהחזיק רכב בנזין, עם מחירים כאלה זה פשוט לא יצליח.
לירון | 12.11.11
2.
מה אפשר לעשות עם רכב שלא ניתן לנסוע בו בכביש 6 ?
טווח הפעולה של המכונית החשמלית של בטח פלייס לא מאפשר נסיעה נטולת דאגות דרך כביש 6 מכיוון שיהיה צורך לבצע החלפת סוללה בכל נסיעה אם לוקחים בחשבון גם את הנסיעות אל כביש 6 וממנו. מה שיחייב תכנון קפדני מאוד של הנסיעה ועיקוף גדול מאוד כדי להגיע לתחנה להחלפת סוללות מחוץ לכביש 6. עד שלא תהיה תחנה להחלפת סוללות בכביש 6, הרכב של בטר פלייס לא יוכל להוות תחליף אמיתי ומלא לרכב מונע בבנזין.
יריב | 12.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת