אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": יבואני הרכב מתקשים למכור ונמל אשדוד מייקר את האחסון

74 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
לא נורא שיבואני הרכב יפסידו קצת
פעם הדולר היה 4.5 שקל והאירו היה 5.9 וכשירד המטבע לעומת השקל הם לא יצאו בהנחות מרחיקות לכת ועדיין נשארו עם מחיר של 120000 שח לרכב חדש אז הפעם שהם יוציאו קצת כסף מהכיס שלהם לא יקרהכלום וחוץ מזה לאידיוט שמדבר על הפרטה של הנמל תיהיה בטוח שאם הנמל יופרט המחירים יעלו פי 3 ולא ב50% כי אם יש לך עסק שמרויח 10 שח ממכולה ואתה יכול להעמיד 10 מכולות במקום של מכונית אחת גם אתה תעלה את המחיר של המכוניות
אשדודי | 15.11.11
53.
לכל מחשבני החישובים
נראה לכם שהיבואני פראיירים? כן כל החישובים שלכם נכונים לפי הנתונים בכתבה וההתייקרות היא כ 20 ש"ח, אם נהיה מה זה לארג'ים נגיד 50 ש"ח להערכתי הצנועה היבואנים יעלו את מחיר הרכב במאות שקלים ואולי אפילו באלפי שקלים חזירות כבר אמרנו? אם אפשר לקחת למה לא לקחת?
המפטי דמתי | 15.11.11
51.
יבואנים - הצחקתם אותנו. תעלו עוד את המחירים - נקנה פחות! תתקעו ותמכרו בזיל הזול מודל ישן.
גם ככה רכבים שנתקעים אצלכם שנה אתם צרכים להעביר בעלות ולמכור כיד שניה. על מי אתם מאיימים? אתם יכולים לדרוש על מזדה 3 גם 300,000 ש"ח. אף אחד לא יקנה. איזו תשובה מטומטמת של נציג היבואנים. לא יאמן. מי שרוצה לקנות רכב שימתין לסוף דצמבר. היבואנים יהיו בלחץ שלא יתקעו עם רכב חדש שנרשם כיד שניה ויורידו מחיר ב10 עד 20 אלף ש"ח!! לא סתם יש עכשיו הרבה "ימי מכירות" של היצרנים. ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם-!
אבנר הנודניק | 15.11.11
47.
יבואניות הרכב ממשיכות לייבא מכוניות בכמויות שהשוק לא יקנה אותם .וזאת מהסיבה שתם עידן
תגיד גק תקבל צק.ורוץ לרכוש רכב חדש.הימים ההם תמו וככל הניראה לא ישובו עוד.כאשר הבועה של חברות הליסינג רכישות רכבים עבור העובדים במסגרת תוכנית הליסינג.בוטלה ובצדק על ידי האוצר.תמה חגיגת ההתעשרות שבסופו של דבר היא הייתה על חשבון משלם המיסים.התשובה איך לא לשלם המון כסף על אחסנה בנמל היא פשוטה לא לייבא כמויות גדולות של מכוניות.אלא ליבא כמה שנדרש וכל זאת יעשה על ידי הערכות סטטיסטיות.יבואני הרכב צריכים להבין.לא כל יום פורים.
 | 15.11.11
45.
תגובה נכונה ולגיטימית של נמל אשדוד- אני ממש לא מרחם על יבואני הרכב ה"מסכנים".
העלו להם את התעריף ליום איחסון מ- 2.5 ש"ח ל- 3.75 ש"ח לגבי רכב שהם מוכרים אותו ב- 130,000-500,000 ש"ח, והם מתלוננים כאילו דרשו מהם אלף ש"ח ליום. ב"עדכון שער" פיקטיבי אחד הם מעלים את מחירי הרכבים בהרבה יותר. התוספת שלהם לרכב, נמוכה מהתוספת שנהג משלם למיכל דלק אחד שהוא ממלא ברכבו אחרי כל העלאת מחירים. על זה הם מתלוננים, ומנפנפים בכך שמדובר בעליה בשווי "מיליונים" שהם יגלגלו על הצרכן. הם רק שכחו להזכיר שמול המיליונים הנוספים שהם ישלמו, הם ירוויחו מילארדים.
בוב | 15.11.11
44.
איזה קשקשנים
התעריף הנוכחי: 2.5 ש"ח ליום העליה: 50% - כלומר שקל ורבע האחסנה "שבועיים ויותר" - - - כלומר ההבדל בעלות לרכב - 20 שקל. גם אם נניח ששבועיים ויותר זה מילות קוד לחודשיים מדובר בתוספת של פחות מ 100 שקל. איזה עלות בדיוק אתם רוצים לגלגל על הצרכן? מה יש, לא מרוויחים מספיק יבואני הרכב? 20 אלף שקל רווח למכונית זה לא מספיק? גם עמישראל נהיה מטומטם, כל אחד רוצה פה מכונית חדשה - שלא לומר ג'יפ במחיר של חצי משכנתא. אחר כך אומרים שלא נשאר כסף לדברים החשובים באמת.
אייל | 15.11.11
41.
הבעייה היא ביבואנים ש..
מזמינים כמות גדולה של מכוניות מעבר לצפי של המכירות..כי הם גם מחוייבים בהזמנת מינימום בשביל משלוח לארץ... כך שיש יותר היצע מביקוש..ומספיק לראות את מגרשי המכוניות באתרי המסירה של היבואנים...שעמוסים מאוד...ולא נראה שיש מסירה של איזה רכב כלשהו שם. מי שעובר באשקלון בכניסה לעיר יכול לראות את מגרש האחסנה של דייהטסו סירייון...ורכבים עומדים באותו מקום חודשים לא שבועות. הפעם אני מסכים עם הנמל....הוא לא מגרש אחסנה של היבואנים ושטחו מוגבל. יש להודיע ליבואנים שכל רכב שישאר מעבר ל שבוע...המחיר יעלה מהיום השמיני. וחס וחלילה שהיבואן יקזז את העלות החדשה שתהיה בגובה של שקלים בודדים..(בהנחה שהממוצע עומד על 5-6 ימי אחסנה) מרווחיו.
סתם 1 | 15.11.11
37.
עלק "ברור שהצרכנים ישלמו על זה". אל תאיימו עלינו, גנבים עלובים. גם ככה אתם על הרצפה
עוד מילה אחת נעשה מיכם שטיח. תתקעו עם הסחורה שלכם, גנבים. רווח של 100 אחוז הם לוקחים הגנבים המסריחים הללו, "היבואנים". בארה"ב המחירים חצי ממה שכאן. אל תהלכו עלינו אימים עם המשפט "ברור שהצרכן ישלם". אנחנו לא נשלם לכם שקל אחד יותר. עוד מילה אחת, ותתחננו שנקנה את הסחורה המתבלה שלכם בחצי מחיר.
אורן | 15.11.11
35.
לא לקנות מכוניות חדשות. נקודה.
תנו להם להיתקע עם כל הסחורה הזאת עד שיפול האסימון. לא הגיוני שמחירי הרכב בארץ יקרים במאה אחוז מארה"ב ואירופה, זה טירוף! אין שום סיבה שיונדאי\מאזדה\קאיה\טויוטה חדשות יעלו 120 אלף שקל, הן לא עשויות מזהב! תתעוררו אנשים, אל תתנו ליבואנים ולמשרד האוצר לעשות עליכם קופה.
בוב | 15.11.11
23.
הפעם הנמל צודק
שטחים בצמוד לנמל הם דבר יקר ונדיר. הרי הפתרון של נמל אשדוד כדי לאחסן יותר רכבים מבלי להעלות את המחיר זה "לפנות לחברת נמלי ישראל לבקש עוד שטחי אחסנה" האם אנחנו רוצים עוד ועוד שטחים לאחסון בקרבת הים באזור אשדוד? שטחי אחסון ליד הים צריכים להיות תחנת ביניים בלבד כדי לא לבזבז שטחים. אם ליבואנים יש עודף מכוניות, שיאחסנו אותם במקום אחר בארץ, לא ליד הים
די ברור | 15.11.11
9.
העלאת המחירים לצרכן
בואו נניח שעכשיו יבואני הרכב משלמים בממוצע עבור חודשיים עד שחרור מהנמל ונניח שבמקום 2.5 ש"ח ישלמו 3.75 ש"ח ליום. אז עבור העליה של 1.25 X שישים יום = > יבואני הרכב רוצים להעלות את המחיר לצרכן הסופי בואו ננחש בכמה : א. ב - 75 ש"ח ב. ב - 300 ש"ח ג. ב - 750 ש"ח מומלץ כחומר למחשבה
יואב | 15.11.11
8.
על מי הם מאיימים? הצרכן רק ירוויח!
אם יהיה להם יותר יקר לאחסן מכוניות הם יאלצו להוריד מחירים ולמכור יותר. אולי זאת לא מחאה מאורגנת בפייסבוק, אבל ברגע שהצרכנים קונים פחות ולא מוכנים לשלם מחירים מופקעים יבואני הרכב יבינו שהמסיבה נגמרה ויתחילו למכור מכוניות במחירים שפויים.
שפינוזה | 15.11.11
4.
בואו נעשה חישוב קל כנגד תגובת יבואנים:
""עלויות האחסנה עלו במיליוני שקלים", מסביר יבואן רכב, "ברור שבסופו של דבר הצרכן יסבול מעליית מחיר"" המחיר כרגע 2.50 ש"ח ליום למכונית. מעלים ב50% - העלאה של 1.25 ש"ח ליום. מכוניות מאוחסנות שם עד שבועים, כלומר חלק מאוחסן גם פחות. נקח מקרה קיצון שכולם מאוחסנות שבועיים - סה"כ 17.5 ש"ח לרכב. עכשיו נעבור לדברי היבואן - "ברור שבסופו של דבר הצרכן יסבול מעליית מחיר". כלומר, הצרכן יסבול מעליית מחיר של 17.5 ש"ח + מע"מ בקניית רכב חדש. יתכן שנוכל לעמוד בזה... גם יתכן שהיבואן, שעושה רווח של בין 30,000 ש"ח לרכב קטן ו 100,000 ש"ח לרכב שטח מפואר יוכל לספוג את העלות...
האנליסט | 15.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת