72. אני בטוח שאם המחיר היה יורד ב 50% , לא היינו שומעים מאותו יבואן שהצרכנים בסופו של דבר יהנו מההוזלה ערן | 15.11.11 (ל"ת)
71. אחסון בנמל מזיק למכוניות האחסון בנמל גורם נזק למכניות ולצבע שלהן עקב אווירה ימית קורוזיבית ועקב גרגרגי אשלג שנישאים באוויר הנמל, מתיישבים על הצבע ומאכלים אותו. רון | 15.11.11 (ל"ת)
70. חרם על היבואנים לא לקנות. בקרוב נראה קריסה של מספר חברות רכב וליסינג. רכב חדש מפסיד 70,000 ש"ח ב 3 שנים המוביל | 15.11.11 (ל"ת)
69. עם משכורות כמו בנמל, לא פלא שמעלים מחירים, צריך למצוא מימון.כמובן שבסוף הצרכן הקטן ישלם --מ-- | 15.11.11 (ל"ת)
68. קריאה דחופה ליבואני הרכב !!!!!! לא לדאוג אם יש בעיה אני גר בבית קרקע ,אתם יכולים להכניס אצלי בחצר 6 רכבים ,רצוי מפוארים ,רכב בשבילי,רכב אחד לאישתי, ועוד ארבעה רכבים לילדים שלי, לילד החמישי יש כבר רכב אז אין צורך לתת לו. אז הנה פתרתי לכם חלק מהבעיה. אפי | 15.11.11 (ל"ת)
67. פשוט לא לקנות!! תגובה חצופה! הצרכן לא יספוג יותר!! אם המחירים ירדו היבואנים לא יתקעו עם אספקה בנמלים.. העם עומר את דברו בפה מלא!! משה פ | 15.11.11 (ל"ת)
66. גם אני רוצה גם אני יכול לקבל דטח אחסון בנמל בגודל מכונית ב שקל ורבע ליום? המחסן הכי זול בארץ! מר מאני | 15.11.11 (ל"ת)
65. יש לי פטנט מגדל חניה תופס שטח קטן אפשרות החניית 500 מכוניות עלות יצור זולה מאוד.ניתן לשנע | 15.11.11 (ל"ת)
64. היבואנים!! הצרכן יספוג את עליית המחיר-אתם חיים בסרט,אנחנו צרכנים חכמים יותר אחרי הקיץ האחרון איך אומרים בעברית צחה??? יבואני הרכב חפשו מי שינענע אתכם!!!!!!!!!!!!!!!! אייל | 15.11.11 (ל"ת)
62. במקום להפתר המלאי הם מגלגלים עלויות של חוסר יעילות שלהם על הצרכן הסופי, אם זה היה רכב של יבוא אישי זה היה עולה אשרות ש"ח ליום, שישלמו או שיעבירו למרכזי הפצה בארץ והפתרו מהמלאי דרך מבצעים arie | 15.11.11 (ל"ת)
60. לא נורא שיבואני הרכב יפסידו קצת פעם הדולר היה 4.5 שקל והאירו היה 5.9 וכשירד המטבע לעומת השקל הם לא יצאו בהנחות מרחיקות לכת ועדיין נשארו עם מחיר של 120000 שח לרכב חדש אז הפעם שהם יוציאו קצת כסף מהכיס שלהם לא יקרהכלום וחוץ מזה לאידיוט שמדבר על הפרטה של הנמל תיהיה בטוח שאם הנמל יופרט המחירים יעלו פי 3 ולא ב50% כי אם יש לך עסק שמרויח 10 שח ממכולה ואתה יכול להעמיד 10 מכולות במקום של מכונית אחת גם אתה תעלה את המחיר של המכוניות אשדודי | 15.11.11 (ל"ת)
59. רכבים שווים 2.5 מליארד שקל והם בוכים על 1.4 מליון שקל דמי איחסון לפי חישוב הנתונים הזמינים באתר 25 אלף רכבים לשבועיים אחסנה ב4 שקל ליום שחר2 | 15.11.11 (ל"ת)
56. ולמה כשהיין , היורו והדולר ירדו לא גלגלתם את ההנחה ללקוח ?! יודעים רק להעלות מה ? משה | 15.11.11 (ל"ת)
55. חשבון פשוט.. אם היבואנים החזירים היו מוכרים מכוניות במחירים שפויים הם לא היו נתקעים עם מלאי גדול בנמל. אבל חזירים נשארים חזירים no matter what... עופר | 15.11.11 (ל"ת)
53. לכל מחשבני החישובים נראה לכם שהיבואני פראיירים? כן כל החישובים שלכם נכונים לפי הנתונים בכתבה וההתייקרות היא כ 20 ש"ח, אם נהיה מה זה לארג'ים נגיד 50 ש"ח להערכתי הצנועה היבואנים יעלו את מחיר הרכב במאות שקלים ואולי אפילו באלפי שקלים חזירות כבר אמרנו? אם אפשר לקחת למה לא לקחת? המפטי דמתי | 15.11.11 (ל"ת)
51. יבואנים - הצחקתם אותנו. תעלו עוד את המחירים - נקנה פחות! תתקעו ותמכרו בזיל הזול מודל ישן. גם ככה רכבים שנתקעים אצלכם שנה אתם צרכים להעביר בעלות ולמכור כיד שניה. על מי אתם מאיימים? אתם יכולים לדרוש על מזדה 3 גם 300,000 ש"ח. אף אחד לא יקנה. איזו תשובה מטומטמת של נציג היבואנים. לא יאמן. מי שרוצה לקנות רכב שימתין לסוף דצמבר. היבואנים יהיו בלחץ שלא יתקעו עם רכב חדש שנרשם כיד שניה ויורידו מחיר ב10 עד 20 אלף ש"ח!! לא סתם יש עכשיו הרבה "ימי מכירות" של היצרנים. ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם-! אבנר הנודניק | 15.11.11 (ל"ת)
50. 2 כנופיות קרטלים רבים אחד עם השני ובסוף האזרח הקטן משלם תודה ביבי ... על זה שאתה רואה ואינו נראה. אפטו | 15.11.11 (ל"ת)
49. תגובת היבואנים האוטומטית מראה את צורת החשיבה שלהם לא משנה מה קרה - אם זה לרעתם אז כמובן שהלקוח יספוג אם זה לטובתם אנחנו לא נשמע על זה בכלל רון | 15.11.11 (ל"ת)
48. אתם מעיזים לאיים על התייקרות?! סבבה! מהיום לא קונים מכוניות חדשות עד להודעה חדשה. נראה אתכם אוכלים את זה. אנשים אל תשכחו כמה כוח עצום יש לנו הצרכנים בידיים. אנחנו אלה המניעים את הכלכלה. ונוכל לעצור אותה אם רק נרצה. הישמרו לכם היבואנים פן תושמדו המודיע | 15.11.11 (ל"ת)
47. יבואניות הרכב ממשיכות לייבא מכוניות בכמויות שהשוק לא יקנה אותם .וזאת מהסיבה שתם עידן תגיד גק תקבל צק.ורוץ לרכוש רכב חדש.הימים ההם תמו וככל הניראה לא ישובו עוד.כאשר הבועה של חברות הליסינג רכישות רכבים עבור העובדים במסגרת תוכנית הליסינג.בוטלה ובצדק על ידי האוצר.תמה חגיגת ההתעשרות שבסופו של דבר היא הייתה על חשבון משלם המיסים.התשובה איך לא לשלם המון כסף על אחסנה בנמל היא פשוטה לא לייבא כמויות גדולות של מכוניות.אלא ליבא כמה שנדרש וכל זאת יעשה על ידי הערכות סטטיסטיות.יבואני הרכב צריכים להבין.לא כל יום פורים. | 15.11.11 (ל"ת)
46. לא ברור לי איך יש מחיר אחיד לכל קבוצת מכוניות?????????? מזדה 3 קורולה ועוד מספר דגמים עולים אותו הדבר?????? נראה מאוד מוזר ולא אמין אם להשתמש בשפה עדינה ומנומסת!!!!!!!!!!!! בפועל יש כאן תיאום מחירים וקרטל.................. אזרח | 15.11.11 (ל"ת)
45. תגובה נכונה ולגיטימית של נמל אשדוד- אני ממש לא מרחם על יבואני הרכב ה"מסכנים". העלו להם את התעריף ליום איחסון מ- 2.5 ש"ח ל- 3.75 ש"ח לגבי רכב שהם מוכרים אותו ב- 130,000-500,000 ש"ח, והם מתלוננים כאילו דרשו מהם אלף ש"ח ליום. ב"עדכון שער" פיקטיבי אחד הם מעלים את מחירי הרכבים בהרבה יותר. התוספת שלהם לרכב, נמוכה מהתוספת שנהג משלם למיכל דלק אחד שהוא ממלא ברכבו אחרי כל העלאת מחירים. על זה הם מתלוננים, ומנפנפים בכך שמדובר בעליה בשווי "מיליונים" שהם יגלגלו על הצרכן. הם רק שכחו להזכיר שמול המיליונים הנוספים שהם ישלמו, הם ירוויחו מילארדים. בוב | 15.11.11 (ל"ת)
44. איזה קשקשנים התעריף הנוכחי: 2.5 ש"ח ליום העליה: 50% - כלומר שקל ורבע האחסנה "שבועיים ויותר" - - - כלומר ההבדל בעלות לרכב - 20 שקל. גם אם נניח ששבועיים ויותר זה מילות קוד לחודשיים מדובר בתוספת של פחות מ 100 שקל. איזה עלות בדיוק אתם רוצים לגלגל על הצרכן? מה יש, לא מרוויחים מספיק יבואני הרכב? 20 אלף שקל רווח למכונית זה לא מספיק? גם עמישראל נהיה מטומטם, כל אחד רוצה פה מכונית חדשה - שלא לומר ג'יפ במחיר של חצי משכנתא. אחר כך אומרים שלא נשאר כסף לדברים החשובים באמת. אייל | 15.11.11 (ל"ת)
42. נגלגל על הציבור? 95% מהשוק זה ליסינג!!! אין כאן שוק פרטי, בחסות הממשלה ומשרד התחבורה מ"מתקדם" שלנו | 15.11.11 (ל"ת)
41. הבעייה היא ביבואנים ש.. מזמינים כמות גדולה של מכוניות מעבר לצפי של המכירות..כי הם גם מחוייבים בהזמנת מינימום בשביל משלוח לארץ... כך שיש יותר היצע מביקוש..ומספיק לראות את מגרשי המכוניות באתרי המסירה של היבואנים...שעמוסים מאוד...ולא נראה שיש מסירה של איזה רכב כלשהו שם. מי שעובר באשקלון בכניסה לעיר יכול לראות את מגרש האחסנה של דייהטסו סירייון...ורכבים עומדים באותו מקום חודשים לא שבועות. הפעם אני מסכים עם הנמל....הוא לא מגרש אחסנה של היבואנים ושטחו מוגבל. יש להודיע ליבואנים שכל רכב שישאר מעבר ל שבוע...המחיר יעלה מהיום השמיני. וחס וחלילה שהיבואן יקזז את העלות החדשה שתהיה בגובה של שקלים בודדים..(בהנחה שהממוצע עומד על 5-6 ימי אחסנה) מרווחיו. סתם 1 | 15.11.11 (ל"ת)
38. הכתבה ממחישה בדיוק את היחס של היבואנים לצרכנים. שמים עלינו פס!!! ולא רק יבואני הרכב מה זאת אומרת "הצרכן יסבול מעליית מחיר"? כל עלות קטנה כגדולה הצרכן נושא בה וכל הוזלה בעלות היבואן מרוויח ולא מגלגל לצרכנים. ככה זה כשכל צרכן בודד בטוח שהוא מלך הקומבינה חיים א | 15.11.11 (ל"ת)
37. עלק "ברור שהצרכנים ישלמו על זה". אל תאיימו עלינו, גנבים עלובים. גם ככה אתם על הרצפה עוד מילה אחת נעשה מיכם שטיח. תתקעו עם הסחורה שלכם, גנבים. רווח של 100 אחוז הם לוקחים הגנבים המסריחים הללו, "היבואנים". בארה"ב המחירים חצי ממה שכאן. אל תהלכו עלינו אימים עם המשפט "ברור שהצרכן ישלם". אנחנו לא נשלם לכם שקל אחד יותר. עוד מילה אחת, ותתחננו שנקנה את הסחורה המתבלה שלכם בחצי מחיר. אורן | 15.11.11 (ל"ת)
36. מי שמאיים כך אומר בעצם: "אני יכול להעלות מחיר כרצוני" = שוק עם 0 תחרות וביקוש קשיח לחלוטין ישראל כץ מאכיל אותנו מרור - נאכיל אותו בפריימריז בחזרה | 15.11.11 (ל"ת)
35. לא לקנות מכוניות חדשות. נקודה. תנו להם להיתקע עם כל הסחורה הזאת עד שיפול האסימון. לא הגיוני שמחירי הרכב בארץ יקרים במאה אחוז מארה"ב ואירופה, זה טירוף! אין שום סיבה שיונדאי\מאזדה\קאיה\טויוטה חדשות יעלו 120 אלף שקל, הן לא עשויות מזהב! תתעוררו אנשים, אל תתנו ליבואנים ולמשרד האוצר לעשות עליכם קופה. בוב | 15.11.11 (ל"ת)
34. נהפוך הוא. היבואן יהיה חייב להוריד מחירים אם אנשים לא מוכנים לקנות במחירים שיש עכשיו אנשים גם לא יקנו במחירים יותר יקרים - דבר שיפגעעוד יותר ביבואנים. הם יהיו חייבים להוריד מחירים אלכס | 15.11.11 (ל"ת)
33. למנהלי הנמל:תעלו ב150% תגרמו להם לפשוט יד ורגל ואז נקנה בזול אבל זה רק הצעה... :-> | 15.11.11 (ל"ת)
32. ממש ליבי ליבי על היבואנים ה"מסכנים" ששנים חוגגים על חשבוננו. שישלשו להם את המחיר ולא, אני לא עובד נמל אשדוד, וכן, גם הנמלים הם גופים מושחתים בטירוף. ממש גזלן גוזל מגזלן | 15.11.11 (ל"ת)
31. יעלו מחירים - לא קונים. שלא יהלכו עלינו איימים. להפך - אם היבואים יתקעו ימכרו במחירי הפסד צרכן חכם | 15.11.11 (ל"ת)
30. זה הזמן להוריד מחירים! ריווחי היבואנים גובלים בעושק הצרכנים! יש גבול לתאוות בצע! איש | 15.11.11 (ל"ת)
28. מעולה! לעצור את השוק! רק חצי שנה תחזיקו בלי לקנות רכב חדש ותראו איך מקבלים אותו כמעט בחינם! חצי שנה תחזיקו מעמד והם שורפים את כלללל הרווחים שלהם שעשו עלינו כל השנים! אלון | 15.11.11 (ל"ת)
26. זה כבר ממש לחיות בהכחשה ה"צרכן" לא קונה ממכם סחורה, אתם נתקעים עם מלאי ומאיימים ש"הצרכן" ישלם יותר על מה שהיום הוא לא מוכן לקנות אפילו בפחות... אלדו | 15.11.11 (ל"ת)
24. שיפסיקו לאיים שהצרכן יסבול לאחר ההעלאה, מחיר האיחסון לחודש כולל מע"מ יעמוד על 135 ש"ח לעומת 90 ש"ח כיום. סה"כ הפרש של 45 ש"ח. רונן | 15.11.11 (ל"ת)
23. הפעם הנמל צודק שטחים בצמוד לנמל הם דבר יקר ונדיר. הרי הפתרון של נמל אשדוד כדי לאחסן יותר רכבים מבלי להעלות את המחיר זה "לפנות לחברת נמלי ישראל לבקש עוד שטחי אחסנה" האם אנחנו רוצים עוד ועוד שטחים לאחסון בקרבת הים באזור אשדוד? שטחי אחסון ליד הים צריכים להיות תחנת ביניים בלבד כדי לא לבזבז שטחים. אם ליבואנים יש עודף מכוניות, שיאחסנו אותם במקום אחר בארץ, לא ליד הים די ברור | 15.11.11 (ל"ת)
22. 2.5 שח כפול שבועיים זה פחות מ50 שח, שיפסיקו לבכות היבואנים מחפשים תירוץ זול להעלות מחירים באלפי שקלים על כל התייקרות שולית. נגמרה פה הבושה. דן חסכן | 15.11.11 (ל"ת)
19. לעשות ליבואנים מה שעושים לתנובה ולקבלנים ליבש להם את הבאר ושינסו לצאת ממנו ע"י הורדת מחירים Nיקי | 15.11.11 (ל"ת)
17. שיורידו מחירים, כמו לליסניג אז אנשים יקנו, או שנגמר הכסף נתחיל לראות פה יבואנים פושטי רגל כמו שמגיע להם באמת... si | 15.11.11 (ל"ת)
13. הקרטל שמעוור את גובי הדמי לא יחרץ !!!!!!!!!!! לאנשי הקרטל לא מעניין כלום, רק בצע כסף כדי שיוכלו לתת לעובדי הנמל עוד הטבות בוז לכם, גנבים יואל | 15.11.11 (ל"ת)
12. איך הציבור יספוג את המחיר אם כבר היבואנים מתקשים למכור? לאיים במדינה הזאת זה ספורט לאומי, אם הם כבר מתקשים למכור מכוניות, אז יעלו מחירים? זה לא הגיוני אבל לאיים תמיד אפשר נחום | 15.11.11 (ל"ת)
11. מאוד קשה לי לרחם על יבואני הרכב שעושקים את העם עם מחירים הזויים היקרים בעשרות מונים ממקומות אחרים בעולם והפכו מכוניות שהן ממוצעות לחלוטין בשאר העולם לרכבי שרד בישראל ושלא יספרו שזה רק מכסים ומיסי יבוא כיוון שהיבואנים גרפו במשך שנים רווחי עתק. | 15.11.11 (ל"ת)
10. רכב אני מה אכפת לי אין לי כסף למכונית חדשה תדפקו את העשרים אבל הם ידפקו את העניים . ביבי מה נעשההההההההההההה מאיר | 15.11.11 (ל"ת)
9. העלאת המחירים לצרכן בואו נניח שעכשיו יבואני הרכב משלמים בממוצע עבור חודשיים עד שחרור מהנמל ונניח שבמקום 2.5 ש"ח ישלמו 3.75 ש"ח ליום. אז עבור העליה של 1.25 X שישים יום = > יבואני הרכב רוצים להעלות את המחיר לצרכן הסופי בואו ננחש בכמה : א. ב - 75 ש"ח ב. ב - 300 ש"ח ג. ב - 750 ש"ח מומלץ כחומר למחשבה יואב | 15.11.11 (ל"ת)
8. על מי הם מאיימים? הצרכן רק ירוויח! אם יהיה להם יותר יקר לאחסן מכוניות הם יאלצו להוריד מחירים ולמכור יותר. אולי זאת לא מחאה מאורגנת בפייסבוק, אבל ברגע שהצרכנים קונים פחות ולא מוכנים לשלם מחירים מופקעים יבואני הרכב יבינו שהמסיבה נגמרה ויתחילו למכור מכוניות במחירים שפויים. שפינוזה | 15.11.11 (ל"ת)
7. כלומר זה יעלה עכשיו עוד 1.25 ש"ח ליום אז מחיר מכונית יעלה בעוד 20 שקל?? זה מכונה עליית מחיר לצרכן? או שפיספתי משהו? יש לי אוטו | 15.11.11 (ל"ת)
6. מ-62 אש"ח ביום ל-94 אש"ח (לפני מע"מ) לכלל הרכבים בנמל. לא רע. היבואנים מן הסתם שיפילו את זה על "גב הצרכן". במקום לעודד את הצרכן לרכוש, ע"י הורדת מחיר - הם מעלים אותו, העיקר לא להתגמש אל מול הצרכן (שבסוף הוא זה שנותן להם את הכסף). חלאות אדם ורודפי בצע כסף. אתם והמדינה גם יחד. | 15.11.11 (ל"ת)
4. בואו נעשה חישוב קל כנגד תגובת יבואנים: ""עלויות האחסנה עלו במיליוני שקלים", מסביר יבואן רכב, "ברור שבסופו של דבר הצרכן יסבול מעליית מחיר"" המחיר כרגע 2.50 ש"ח ליום למכונית. מעלים ב50% - העלאה של 1.25 ש"ח ליום. מכוניות מאוחסנות שם עד שבועים, כלומר חלק מאוחסן גם פחות. נקח מקרה קיצון שכולם מאוחסנות שבועיים - סה"כ 17.5 ש"ח לרכב. עכשיו נעבור לדברי היבואן - "ברור שבסופו של דבר הצרכן יסבול מעליית מחיר". כלומר, הצרכן יסבול מעליית מחיר של 17.5 ש"ח + מע"מ בקניית רכב חדש. יתכן שנוכל לעמוד בזה... גם יתכן שהיבואן, שעושה רווח של בין 30,000 ש"ח לרכב קטן ו 100,000 ש"ח לרכב שטח מפואר יוכל לספוג את העלות... האנליסט | 15.11.11 (ל"ת)
3. לא יודע בסוף כולנו נשלם יותר הנמל ורויח והיבואנים לא יפסידו האזרח הקטן משלם בגדול | 15.11.11 (ל"ת)
2. במצב הנוכחי בארץ האזרחים קונים פחות מכוניות ולכן היבואנים צריכים למצוא פתרון על יבואני הרכב למצא להם מגרשים לאחסן את בלי הרכב ולא לתת לנמל אשדוד להרויח מכלום שוקי מרלה | 15.11.11 (ל"ת)
בלעדי ל"כלכליסט": יבואני הרכב מתקשים למכור ונמל אשדוד מייקר את האחסון
74 תגובות לכתיבת תגובה