אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

היצרנים הקטנים מחכים לוועדת קדמי: "ליצרן קטן אין סיכוי לשרוד בשוק המזון הישראלי"

103 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

99.
זעקת האזרח הקטן
כמי שמשתמש במוצריו הקומפקטיים, החסכוניים והטעימים של מפעל 'פוגל ריבות' הן בבית והן במקום העבודה, מצאתי לנכון להעיד מכלי ראשון כי אני נהנה מהמחיר ומהאיכות שלא מצאתי במוצרים דומים של חברות אחרות. החזירות, החוצפה והניסיון לדכא יצרנים קטנים פוגעים לא רק במשפחות העובדים במפעלים הקטנים שעתידים לפטר עובדים בשל אותה חזירות של הטייקונים, הם גם פוגעים בצרכן הממוצע, המעוניין לרכוש סל מוצרים במחיר סביר ובאיכות גבוהה. היכן היא הרשות להגבלים עיסקיים שאמורה להגן ולטפח את היצרן הקטן ולמנוע מענקים כמו יוניליוור להיות מונופול שבסופו של דבר יפגע, כמו תמיד, בכיסו של האזרח הקטן?! כבר ראינו על המדפים מוצרים של יוניליוור שיקרים בעשרות אחוזים ממוצרים דומים של חברות שיוניליוור איננה אחראית על הפצתם... אם צריך נוכל גם אנחנו, בעידן הטכנולוגי ההולך ומתפתח, לקרוא להחרמה גורפת של מוצרים המסופקים על ידי יוניליוור וכבר היו דברים מעולם!!! האם גם ברשות להגבלים עיסקיים יוניליוור שולטת? האם גם לכם ישנם "יעדים" שעליכם לעמוד בהם? האם יוניליוור אחראית לכך שאינכם מסייעים למאבק של העכבר מול הפיל?? אזרח שאכפת לו
מוטי לוי | 02.12.11
97.
עברתי אתמול ליד חנות מכולת וראיתי דווקא מתחרים חדשים
קרמבו של מותג לא מוכר (40 יחידות ב-17 שקל), דגנים של מותג לא מוכר (700 גרם ב-10 שקל) אני קורא לצרכנים להפגין מודעות ולרכוש דווקא את המותגים האלה, לפעמים האיכות לא משתווה, אבל בדרך כלל אין הבדל באיכות והמחיר הוא כמעט חצי, זה יחזק את היצרנים הקטנים ויביא למלחמת מחירים אמיתית
אורי לוי | 02.12.11
94.
,תודה לכל הכותבים
שמח אני כי רבים חושבים כמוני אני אמשיך בסדרת כתבות בה תראו איך הפחנו למסחטת כסף לענקי המזון ,778 מוכר על המדף בין 0.80 ל 0.90א"ג ל20 גרם משוקלל לצנצנת ועומת 0.25 א"ג למנה אישית בשוק המוסדי למה? ,זאת רק דוגצא אחת ממני רבים שתופיע בהמשך,כל מה שרוצים היצרנים הקטנים זה צדק מסחרי !!!!! כל הרוצה לצור קשר אני או במייל הרשום מעלה או בפיסבוק
יוסי פוגל | 01.12.11
90.
יצרנים קטנים
רגוואן יצרן הבית של קפה לסופרסל ולרמי לוי ושותפיו בשם "המותג" אין לי ספק כמעט שגם שאר הרשתות הגדולות משתמשות בשרותיו ליצור קפה בשמות המותג שלהם ולעניות דעתי ולטעמי האיכות שלו ואפילו תחת כל שמות המותגים עדיין רחוקה מה-100 גרם המיטולוגי של עלית כמו כן ולטעמי ומידי פעם שאני קונה פסטות וכדו אני חייב לציין שאיכות המוצר ירודה מהאיכות של היצרנים הגדולים אוסם ,עלית ,תלמה ועוד ובמוצרי חלב ומאפה תנובה שטראום ואנגל
 | 01.12.11
89.
אדון פוגל צודק
כל דרך שתבחרו לאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להתחרות בחברות הענק ימצאו את הדרך לקרקע זאות . אין ולא תהיה תחרות הוגנת מאחר ואת ההטבות והבונוס השנתי לא מגלגלים ללקוח הסופי אלה ממריצים את הקנינים לבחור במוצר לא בגלל טיבו או מחירו אלה בגלל ההטבה או הבונוס הישיר לקניין. וגם ברשתות השיווק וגם אצל סיטונאים בכל תחום המזון ההעדפה ניתנת למי שיכול לספוג את האשראי המטורף שחברות הענק מאפשרות לקניניים ולסיטונאים לשלם וחברה קטנה ובינונית לא תשרוד אשראי כזה. כך שכסף הולך לכסף ואין חדש  
שלום דבוש | 01.12.11
88.
כמה באמת עולה קפה ומה האמת.....
הערה מקדימה -- אני מתמחה בפיתוח צור קפסולות קפה שהן העתיד האמיתי בתחום זה אינני עובדבישראל אלא בחול והידע שלי מבוסס מאד ואוביקטיבי ( אני איש פרטי ואני לא עובד עם אף חברת ענק ) אם אתה קונה את פולי קפה הערביקה ( בהנחה שהם איכותיים !!! ) שלך בכמויות ובמקום איכותי תשלם לא פחות מ-5 דולר לקילו לאחר קליה זה יעלה 6 דולר לקילו !!! אפשר להוסיף קפה רובוסטה זול על מנת לנפח את הקפה ולהוריד חזק את העלויות אם אתה מוכר קפה איכותי והרווח הצנוע שלך הוא 50% זה אומר 9 דולר לקילו שהם בערך 3 שקלים למאה גרם חברות גדולות קונות קפה במחירי שוק עולמיים כמו שקונים ברזל או זהב לעומתך -- יש להם שרשרת מזון גדולה של לפחות 2 ידים עד שהמוצר מגיע ללקוח הסופי וכן עלות פרסום שלך אין......ולכן הן יותר יקרות אתה זול יותר כי אין לך עלויות פרסום יקרות !. מה מונע ממך לפרסם את המוצרים שלך ולהעמיס את העלויות על המוצר ????? לאור כל האמור לעיל עלות קפה של מערכות גדולות כמו יוניליבר יקרה יותר משלך ובצדק אשמח לענות על שאלותיכם
אסי | 01.12.11
86.
הרשתות לא מבינות שאותי הן הפסידו בגלל זה
אצל רמי לוי, יוחננוף, כמעט חינם ודומיהם יש מוצרים מצויינים של יצרנים קטנים במחירים מצויינים. דגנים של אלומה (או גלומה?), B&D ויצרנים נוספים - כדורים קטנים (כמו קוקו-פופס) בחצי מחיר מתלמה והילדים אוהבים בדיוק אותו הדבר. כנ"ל פסטות שברשתות מוכרים אוסם וברילה ואצל הקטנים יש יבוא בחצי מחיר. כנ"ל ממרחים (בוטנים) וריבות שיש המון יצרנים קטנים מצויינים וזולים שאין ברשתות הגדולות. כמובן מרגע שהלכתי לקטנים גיליתי שרוב המוצרים יותר זולים וכבר נשארתי שם. אחרי זה שופרסל בוכים שנפגעו מהמחאה. לא! הם נפגעו מהחזירות ומהקומבינה עם היצרנים הגדולים. ואגב, מוצרי המותג הפרטי זהרשתות לפעמים כן קונות מהקטנים נמכרים במחירים שערוריתיים. בכל העולם מותג פרטי לפחות שליש פחות במחיר. בארץ אולי 10% פחות ולפעמים אף יותר...
הצרכן הנבון | 01.12.11
85.
Fogel's וקפה רג'ואן מכירים את כללי המשחק- אבל בקיץ 2011 המשחק משתנה
העם דורש צדק חברתי.....ובצדק. 1. פוגל ידיד, זוכר את הימים שעבדנו יחד עם יעדים, ומתנות למי שעומד ביעדים ( הלקוחות ) וסופר פרמיה בסוף שנה וכו'. יש לכך מחיר שאותו תמיד משלם בסוף הצרכן. 2. רגו'אן. האם לא מכרת פעם את הקפה דרך ויסוצקי ולקוחות ויסוצקי קיבלו סופר בונוס וכו' ? אז הכל ידוע והכל מוכר. אבל כללי המשחק שהצרכן של 2011 דורש, השתנו. ולכן חשובה ועדת קדמי וחשוב גם הממונה על ההגבלים העסקיים. אם יהיו שיניים למסקנות הועדה נוכל לקנות כל מוצר בזול יותר כי היצרנים הגדולים יצטרכו להתחרות על מחיר, חידושים, איכות מוצר ושרות ולא על מי חזק יותר ( ראה הסכסוך בין חצי חינם לאסם ). ובאשר לממונה. חשוב שיצא מהכורסא ויתחיל לחקור כמו שצריך בלי לחשוב על מה יהיה עתידו לאחר שיסיים הקדנציה ( מי זוכר שיורם טורבוביץ היה הממונה על ההגבלים העסקיים ובסיום תפקידו היה עו"ד של חברות שנחקרו ע"י הממונה שבא אחריו ). למי שלא שם לב משהוא השתנה אצל הצרכן הישראלי בקיץ האחרון ועל כן גם קפה בזול, מנות אישיות של ריבה או דבש הזול ועוד, הן דרישה צרכנית לגיטימית וצודקת....אמרנו כבא העם דורש צדק חברתי
דני | 01.12.11
81.
הסיפור הוא לא מהיום
כל היצרנים הגדולים יתגמלו לפי יעדים את הלקוחות שלהם גם הקימעונאי הקטן וגם רשת יודעים להוציא מהיצרן את הבונוס וההנחות יצרן הקטן אין לו מאיפה ללטף את .... כמה גדול ככה חזק. חברים זה כבר שנים לא חדש . יש יצרנים קטנים או מפצים קטנים אם מוצרים מצוינים אך הדלת סגורה או אולי פתח קטן בקושי.
נתי | 01.12.11
80.
קפה ברומא ביורו
עכשיו חזרתי מרומא, ישבתי בבתי הקפה הכי מרכזיים בעיר, וקפה הפוך עלה יורו אחד (חמישה שקלים), לא ברור לי איך בארץ מחיר הקפה קופץ ל - 12 - 16 ש"ח... הכל, אבל הכל, פה יותר יקר מאירופה ועוד יותר מארה"ב, מי שימצא משהו אחד שיותר זול בישראל מאירופה/ארה"ב שיקום...
אין עתיד | 01.12.11
76.
פעם יכולתי לקנות...
אמא שלי אמרה לי שהיא לא קונה פירורי לחם. פשוט מגרדת בפומציה לחם ישן ויבש. אני לעומתה מכין עם הלחם הישן "פרנצ' טוסט". בגלל שלא נשאר לי לחם קשה, נהגתי לקנות ב- 1.20 ש"ח פירורי לחם פשוטים. אבל יום אחד ראיתי שגם אלה נעלמו מהמדפים ונשאר רק פירורי לחם ב-3.40, 5.20 והיעד עוד נטויה. פירורי זהב, בטעמים עם פטרוזיליה, אבקת שום ועוד ועוד... ואני רק רציתי פירורי לחם פשוטים של המפעל המשפחתי הפשוטטטטטט. אותו דבר קרה עם השבולת שועל שהיום קונים אותה ב- 18 ש"ח לקילו ובחנויות הטבע עדיין נמכרת ב- 6.90. למה? למה נתנו לחברות הגדולות לקנות להרוס את המפעלים המשפחתיים? למה הרשתות הגדולות פגעו פגיעה אנושה ביצרנים הקטנים שהתפרנסו בכבוד? למה בניהם של בעלי מפעלים ובתי מלאכה הפכו לפקידים וזבנים של הרתות הגדולות? רק אל תגידו לי שמדובר בתהליך טבעי - זה היה מהלך מתוכנן לאורך שנים: בסופרמרקטים פשוט סגרו להם את המדפים וזה גרם להם להפסדים עצומים ובגלל זה מכרו את בתי המלאכה. במדינות אחרות שומרים על היצרנים הקטנים. הם עצמם הם מעמד הביניים האמיתי, הם מספקים עבודה ולא הופכים למפלצות שמייצרות על בסיס חומרים פסולים, כי פשוט אין להם מרכזי פיתוח מתוחכמים. בארץ פשוט חסלו אותם. חבל מאד.
אני עני אני? | 01.12.11
75.
נגיד והם יקימו אתר מכירות מה אני יגיד לו תשלח לי 5 קפה
ו4 מרק ונגיד עוד כמה מוצרים איך בדיוק הוא ירויח בכמה כבר תסתכם מכירה נגיד שבמקרה הטוב 100 שקל יש לו פה במחיר הזה 30 אחוז רווח שזה 30 שקל ברוטו ומה עם תפפעול האתר משלוח מיישלם את זה {רמז זה לא הלקוח) אז לפני שאתם מציעים לפתוח אתר ולהתחיל לשווק תחשבו קצת כולם חכמים בבעיות של אחרים נ ב אני קמעונאי קטן ושיטת המכירות של הגדולים(יוניליוור אסם שטראוס עלית) לא נותנות סיכוי לקטנים לשרוד אני לא מדבר על להתפרנס בכבוד
דוד | 01.12.11
68.
המדינה יכולה לצאת כאן גדולה
אם תקום רשות לאומית לצרכנות, אשר תפעיל סניפים של רשת שיווק בפיקוח ובה ימכרו בהגדרה רק מוצרים של יצרנים מקומיים קטנים, אשר יעמדו גם בהגבלות מחירים קפדניות, אפשר יהיה לעודד את פריחתם, לצד המשך קיום הרשתות הקיימות כרשתות מותגים (דוגמת הרשתות האורגניות וטיב טעם שפועלות כיום) שמי שמעוניין לקנות בהן, מודע לכך שהמחירים שם גבוהים יותר.
המבין | 01.12.11
66.
לכן פה בקנדה כמעט ואין "סתם מכולת שכונתית" אלא יש "רשת מכולות" שכל אחת שייכת לזכיין אחר!
וככה יש סופרים רבים כרשתות ויש מכולות (3 רשתות זכיינות שונות) וכך כולם מקבלים במה והתחרות הינה בריאה במקרה זה...וכל מי שיש לו כסף לקנות זכיינות כזו (בסביבות המאה אלף דולר, אפשר גם לקחת הלוואות) מסודר מהר מאוד כי יש פיקוח על הכל כולל הכל!!!
רומן | 01.12.11
65.
מה שהיה, הוא שיהיה... ואין חדש תחת השמש.
הנוסחה היא פשוטה - בדרך כלל, אם יש לך הרבה כסף, אתה יכול להרוויח הרבה כסף ואתם חייבים להודות ששיטות השחקנים הגדולים להשתלט על השוק הן יפות בפשטותן. מעבר לכך - הן בהחלט דמוקרטיות. זוהי זכות בסיסית של כל יצרן להציע תמריצים ללקוחותיו ע"מ שיקנו את מוצריו. כך חנויות בגדים עורכות סיילים. כך רשתות שיווק מציעות מבצעים של 1+1. כך יצרני מוצרי חשמל מציעים לכם לקבל מכונת כביסה אם תקנו מקרר. אבל כל אלה בסדר כי הם באים (לכאורה) לטובתו של הצרכן, נכון? אם כך, מדוע אנו מעוניינים להגביל יצרן מזון כלשהו מלהציע את מוצריו בהנחה או בתוספת תמריצים ע"מ שיקנו אותם ולא של המתחרים? פה נכנסת השאלה עד כמה אנו מעוניינים לוותר על חופש הפרט לטובת השוואת תנאי הכלל (מה שנקרא בעגה פשוטה סוציאליזם). והשאלה הנוספת שצריכה להשאל היא האין דרך אחרת להלחם בתופעה הזו מבלי לוותר על חופש הפרט? אנו בתור ציבור צרכני שוכח שבידינו יש את כל הכח לעשות כן - גבירותי ורבותי אנו יכולים פשוט להפסיק לקנות את מוצרי היצרנים הגדולים ולחפש בעצמינו את המוצרים הקטנים. היצרנים הקטנים יכולים לטרוח ולדווח לציבור מעל דפי האינטרנט היכן ניתן למצוא את מוצריו. הוא אפילו יכול לשווק ללקוחותיו בעצמו את המוצרים בעזרת חברות שילוח כאשר קניה של כמות תכסה את עלות המשלוח (וגם אם לא - במקרים רבים מחיר המוצר בתוספת משלוח יהיה זול יותר ממחיר המוצר של היצרן הגדול ברשתות השיווק הגדולות). מה שנקרא "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם". שלא תבינו אותי לא נכון - מצידי שירמסו את היצרנים הגדולים ואת הרשתות הגדולות עד אבק. אבל בואו נעשה את זה בכוחנו לבחור, בחופש שלנו - ומבלי לוותר על חופש הפרט. מה שאתם בעצם אומרים פה זה "אנחנו נתונים למתקפת שיווק אגרסיבית, אז אין לנו את היכולת לבחור בעצמנו את האלטרנטיבה השפויה והזולה יותר". באמת? אתם עד כדי כך חלשי אופי ומטומטמים? מי שרוצה למצוא את המוצרים של היצרנים הקטנים יותר - יכול. ויצרן קטן שרוצה לידע את ציבור לקוחותיו הפוטנציאלים - גם יכול. קחו את הכח לידיים גבירותי ורבותי ופשוט אל תכנעו לפרסום.
קהלת | 01.12.11
60.
עדיין למשווק קטן יש אתגרים לא קטנים בעידן הזה
משווק קטן צריך מוניטין קודם כל ובתור עסק חדש יחסית זה קשה. אך יש שיטות שיווק ופרסום חינמיות שמושכות לקוחות תמיד אפשר להיעזר ברשתות חברתיות וליצור איזו תחרות קטנה כדי לעודד מודעות ולשפר חשיפה, בנוסף לא חייבים לנסות ולהתברג ברשתות ישנם מספיק ספקים ועסקים קטנים שירכשו ממך
משה | 01.12.11
57.
הבריונות של החברות הגדולות חייבת להסתיים !
לא יכול להיות שהחברות הגדולות והעשירות ישימו רגליים לעסקים הקטנים שמנסים לגדול ולהיות איתנים. אני מסכים לחלוטין עם מר פוגל שכל יום הוא מלחמה על ההתקיימות של העסק שלך כאשר אתה נלחם מול טייקונים גדולים, ואני רוצה למסור משהו לסיטונאים : בבקשה, תפסיקו לחשוב רק על הכסף של יוניליוור, חייבים להפסיק לתת להם לשלוט לנו בשוק, תקנו לפי האיכות !! בהצלחה למר פוגל ומר רג'ואן בהמשך דרככם.
אלי | 01.12.11
54.
זו בדיוק הסיבה למה יש מותגים פרטיים...
שופרסל תחת המותג שלה מוכרת תוצרת של יצרנים קטנים בפחות כסף מהיצרנים הגדולים. תחת המותג "המותג" יש מאות מוצרים של יצרנים קטנים. יש גם את פרימייר קלאב, ועוד. יצרן קטן לבד לא יכול להתחרות נגד יוניליוור. אבל הרבה יצרנים קטנים שיכולים לייצר מותג משל עצמם (הוא לא חייב להיות קשור לרשת מסוימת) כן יכולים להתחרות ביוניליוור ועושים את זה מדי יום בהצלחה. מכיוון שאף אחד לא מכיר את מר פוגל, אבל כן מכיר את "המותג" לא יזיק לו להוסיף חצי שקל לקפה שלו ולמכור עדין במחיר משמעותית יותר זול מהגדולים. "המותג" לא מתאים? מר פוגל חופשי לייצר מותג משל עצמו שצרכנים יכירו ויעיריכו. הדרך לכיס שלי עוברת רק דרך הכרות. מותג שמורכב מיצרנים קטנים יכול גם להשתמש בדיוק באותן שיטות דורסניות של מותג גדול. בסופו של דבר הצרכן לא מטומטם, והשוק עובד. רק אל תכשירו את הקרקע לפוליטיקאים להכנס לתחום. איפה שהם נמצאים תמיד יש מונופולים ממשלתיים.
דביל | 01.12.11
53.
סופר-פארם אותו דבר!
יבואן/יצרן קטן שרוצה להכניס מוצר לסופר-פארם נדרש לתת להם בלעדיות (לא למכור למאות בתי המרקחת האחרים), מחיר בריצפה, בונוס לרשת בסוף השנה, להתחייב להשתתף בפעילות קידום מכירות (כמובן בתשלום לרשת) ועוד ועוד. הצרכן כמובן משלם מחיר אסטרונומי עבור המוצר והרשת מחייכת כל הדרך אל הבנק.
גיל | 01.12.11
52.
איך משה בדש (פיקנטי) צעק את זה לפני שנים וכולנו העדפנו להתעלם.
פתאום כל העיתונים הגדולים מדברים על המאפיה של הספקים הגדולים, כאילו זה דבר חדש. אבל כשהוא מפיקנטי צרח את זה התייחסו אליו כמו אל תמהוני. לא רק העיתונות, גם כל העם. כנראה שלפעמים לא רוצים להתעמת עם האמת. אני לא קשור אליו ולא טוקבקיסט מטעמו (גם לא יודע איפה הוא ומה הוא עושה) אבל דבר אחד אני זוכר: הוא הסתבך עד מעל הצוואר עם כל ספקי המזון בגלל שחשף את האמת. קרעו אותו במשפטים יקרים והתקשורת שיתפה פעולה והציגה אותו כמין דמגוג תמהוני. גם אחרי שזכה במשפט מול מס הכנסה והוכיח שהם מאפיה בפני עצמה לא שינו את הייחס אליו. כנראה בישראל קל יותר לנצח את מס הכנסה מאשר את הטייקונים.
גיל ג | 01.12.11
50.
הצעות להוזלת מחירים יש עד אין סוף. זאת לא הבעיה. אם הממשלה תציב לנגדה את טובת האזרח אז היא תמצא...
הצעות להוזלת מחירים יש עד אין סוף. זאת לא הבעיה. אם הממשלה תציב לנגדה את טובת האזרח אז היא תמצא את הדרך. הבעיה שכולם מושחתים (טוב אולי פה ושם יש צדיק או שניים..) ובעלי אינטרסים אישיים. "שרייך סוררים וחברייך גנבים.." כך אמר הנביא לא אני. נא לא להגיש תביעת דיבה. תודה
חיים | 01.12.11
46.
פערים עצומים בפירות יבשים.....
גם בתחום הפירות היבשים, התבלינים וכד', ניתן למצוא פערים גדולים בין הרשתות לחנויות היעודיות לתחום, כגון בשוק לוינסקי בת"א, פיצוחי גן עדן/כהנא בירושליים, ניסן/קדושים/פרידמן ודומיהם בב"ב, שזיפרון/ זארובי באזור הצפון, למה לשלם על שזיף 40-50 ש"ח כשניתן לרכוש אותו בצפון ב 20, למה?!!!. קניה נבונה לכולם
שלמה בודק מחירים | 01.12.11
44.
עוד כתבת בכיינות
בעצם, מר פוגל מתלונן על זה שחברה גדולה יכולה לתת יותר בונוסים והנחות למשווקים שלה בהשוואה לחברה קטנה. כך היה מאז ומעולם, וזה המצב בכל העולם. אם היה אחרת, מר פוגל היה כובש את השוק והופך ליוניליוור בעצמו - האם אז הוא היה מפנה את השוק לטובת הצלחת יצרנים קטנים, או שגם הוא היה נלחם על כל ערוץ שיווק? יצרנים קטנים לא יכולים להצליח בללכת "ראש בראש" מול יצרנים גדולים. גם אם תהיה רגולציה מפה ועד הודעה חדשה, תמיד תהיה דרך ליצרן גדול לעודד את המשווקים לעבוד איתו ולא עם יצרנים קטנים. כדי להצליח, יצרנים קטנים צריכים לעשות דברים שהגדולים לא יכולים לעשות - לנצל את יתרון הקוטן מול חסרון הגודל. למשל: - לשווק ישירות ללקוחות פרטיים, באמצעות אתר אינטרנט ומשלוח בדואר. - להציע מוצרים מותאמים לדרישות הלקוח (למשל בשקיות הקטנות במקום מיונז רגיל, לתת מיונז מופחת קלוריות, או מיונז מתובל). - לפנות למשווקים שלא עובדים עם היצרנים הגדולים, ורוצים לשווק מוצרים מתחרים. רק ככה אפשר להצליח - יצירתיות, גמישות, ניצול נישות.
ZE | 01.12.11
43.
דורסנות לשמה!
יוניליוור פשוט פועלת כמכונה משומנת חסרת רחמים ! היא יוצרת תחרות מסוג השמדה, מביאה את מתחרייה הקטנים למצב של פשיטת רגל בכך שהיא מורידה מחירים למחירי הפסד וברגע שכל מתחרייה כבר נסגרו ובחובות היא מעלה את המחירים שוב למחיריי שחיטה והצרכן הסופי משלם את המחיר הגבוה ביותר. אני לא אומר שאין לרשתות השיווק גם חלק גדול ברווחים אך ההתנהלות של יוניליוור מול הרשתות היא גם התנהלות אכזרית ואין לרשתות השיווק ברירה אחרת... הממשלה חייבת לעשות משהו נגד חברות ענק כגון יוניליוור ולגרום לה להחזיר את המותגים הזולים אשר מכרה כגון מותגיי תלמה (מרקים רטבים וכ"ו) . ד"א לפני שיוניליוור קנתה את תלמה המחירים היו נוחים לכלל השוק, רק כאשר נקנתה תלמה עד ידיי יוניליוור , נזרק לצד המותג תלמה ונכנס קנור במחירי שיא.
רונן | 01.12.11
42.
תחרות זה הורוד החדש
אם יש משהו שמתחיל לחלחל בתודעה בזמן האחרון זה כמה פעמים אמרו לנו תחרות חשובה ודפקו אותנו התשובה של יוניליוור צינית במובן הזה מכיוון אחר, יכול לבוא האדם ולומר, החזק שורד ולכן זה בסדר שיש המון בעלי חיים בסכנת הכחדה זה אחלה שאתם חזקים ותחרות באמת חשובה אבל צריך לדעת גם לייצר איזון שישמר תחרות אמיתית. לפי התיאור בכתבה אין זו תחרות אמיתית וחוץ ממספר מצומצם של אנשים, הרוב נדפק לראיה, גלי המחאה בכל העולם
חיים | 01.12.11
35.
אחד עשיר ומאות אלפים עניים
ככל שהממשלה דואגת להתעשרות יתר לבעלי השליטה הכלכלית, אזי שהעם בצורה כללית שואף לציר העוני. ביליונר שווה לאלף מיליונרים מבחינת חישוב דוגמא לכך :- 1000000000 = 1000000 *1000 = 4100 (שכר מינימום ) *243902 כלומר ביליונר אחד שווה מבחינה כלכלית למאתיים אלף ארבעים ושלושה אלפים ותשע מאות ושניים מקבלי שכר מינימום .
עיריית רהט | 01.12.11
34.
קבלת מידע מהיצרנים הקטנים
שלום, אשמח אם היצרנים המוזכרים בכתבה ישלחו לי קישור לאתר שלהם אם יש או ישלחו לי למייל קטלוג מוצרים ומחירים. אמנם אני קונה רק עבור ביתי, אך אם אוכל אזמין מהם בשמחה ואנסה לשכנע עוד אנשים בסביבתי. (אני מחיפה, אגב). כבר עשיתי הזמנות כאלו בעבר ואשמח לעשות עוד. בבקשה, תעבירו להם את זה (מי מוכר קפה בפחות משלוש שקל? אשמח לדעת). יום טוב לכולם!!
ירדן | 01.12.11
29.
פשוט אי פאשר למצוא מתחרים קטנים בסופר
בפעם האחרונה עשיתי 3 סיבובים ליד מקרר מוצרי החלב - חיפשתי חמאה לא של תנובה. היה רק חמאה דנית/צרפתית יקרה פי 3. בסך הכל רציתי חמאה פשוטה בפיקוח, אבל לא של תנובה. חלב של מתחרים - בדרך כלל יש רק מועשר/בטעם/חרטא יקר אחר. ביצים רגילות יש רק של תנובה. אני מחרים את תנובה מתי שאני יכול, אבל אני לא הולך לשלם יותר בשביל החרם. המתחרים רוצים להצליח - שייצרו יותר וישימו את המוצרים שלהם על המדפים.
רומן | 01.12.11
28.
לחלק מהטענות אין בכלל מקום בעולם העסקים.
למשל שהיצרן הגדול מעניק הטבות כספיות וטיסות לחו"ל. זו זכותו המלאה. הבעיה נוצרת במצב שיצרני המזון הגדולים מאיימים על הספקים שלא לרכוש כלל מוצרים מהיצרנים הקטנים ולא להקצות להם מקום במדפים. בין לבין יש תחרות חדשה ועזה בין היצרנים הגדולים לספקים עצמם. כל רשתות השיווק הכניסו "מותגי בית" משלהם והם נוגסים בנתח משמעותי מרווחי היצרנים הגדולים.
י.ש | 01.12.11
26.
מכל הטענות שלו לא הבנתי מה לא בסדר, רק אכלו לי שתו לי.
יש יצרן גדול וחזק שנלחם בגזרת המחיר? חשבת במקום פשוט לייצר את אותם המוצרים להביא רעיון קצת חדש ? אולי אריזות יותר טובות? אולי מגוון מוצרים מיוחד יותר. אם תתחרה עם היצרן הגדול על אותו דבר ברור שהוא ינצח אותך יש לו יותר משאבים. אם תביא חדשנות ולא רק תיקח מכונה ותחכה שהמדינה תעזור לך, אז לאן אתה רוצה להגיע? זה נכון לכל שוק, לכל מוצר ולכל חברה. דרך אגב, אני את כל הקניות הגדולות שלי עושה באושר עד בסניף רמת גן ושם אני קונה תמיד מוצרים של פרי ניר. אז כנראה שאפשר אם רוצים.
חיים | 01.12.11
22.
זה נשמע כמו ישראלי ממוצע
אני כמו כולם רוצה שאנחנו נתפרנס בכבוד אבל עסקים קטנים נוטים לבכות וזה לא תמיד מוצדק אם העסק שלך לא מצליח למכור או להיתחרות אז הבעיה עם כל הצער היא שלך או שהמוצר לא מספיק טוב או שהפירסום לא הכי טוב בכל אופן אני חושב שהבעיה היא אצל היצרן נ.ב-בדרך כלל
אמנון | 01.12.11
17.
רג'ואן מייצר את הקפה למותג הבית של שופרסל - כנסו שווה בדיקה
כתוב בחלק האחורי של האריזה, תחת שם היצרן שהוא מייצר אותו: אם הוא מוכר ליצרן ב 2.6, אז לשופרסל הוא בטח מוכר ב 1.5-2 ש"ח. אתמול ראיתי את הקפה הזה (ממותג הבית של שופרסל) במחיר של 5 ש"ח כלומר שהם מרוויחים למעלה ממאה אחוז על מותג הבית שאמור להיות זול יותר. ואנחנו הפראיירים נמשיך לשלם!!!!!
אהרון  | 01.12.11
15.
בשיטת השוק "הפתוח" של ביבי, החזק גובר תמיד, העסקים הקטנים נעלמים....
מישהו אמר צדק חברתי...? בשיטת השוק "הפתוח" של ביבי, החזק גובר תמיד, העסקים הקטנים נעלמים, המונופולים רק מתחזקים, אין פיקוח אמיתי מטעם המדינה, והקרטלים שולטים וישלטו עלינו כל החיים בכל שטחי החיים- וכמובן שכל זה בחסות החוק!!! איך לא? ואני שוב שואל, מי הפושע שהמציא את דיני החברות [קורס תאגידים] ?
יוני | 01.12.11
13.
ניסיתי את הקפה של רג'ואן
רציתי לתמוך ביצרן "קטן" וגם לשלם פחות,לכן קניתי את הקפה השחור של רג'ואן. (נדמה לי שבסניף "מיסטר זול" בירושלים). המחיר בזמנו היה כ-2 ש"ח פחות מהקפה השחור המוכר של עלית. טעמתי פעם ועוד אחת.. הקפה פשוט לא היה טעים, קצת הזכיר לי את הקפה ששתיתי מזמן בחדר האוכל הצה"לי :-) התאכזבתי.
נועה | 01.12.11
10.
למה יוניליוור צריכים לאהוב תחרות? הם רוצים להרוויח וזאת מטרתם וזה בסדר!
גם מר פוגל רוצה להרוויח וזה בסדר. עניין אחר הוא הגבלים עסקיים וכאן אין מה לצפות מהממונה כמו שלא ציפיתי מקודמיו, מדובר באנשים שלא באמת עושים משהו חוץ מלהחזיק בתואר הממונה על ההגבלים העסקיים..
אני | 01.12.11
2.
מסכים, עקרון הכלכלה הנוכחית הינו דורסנות כלפי מתחרים והולכת שולל את הלקוחות
יש להגן עם עסקים קטנים מהדורסנות של קונגלומרטים, אשר משתמשים בכסף ציבורי (ע"ע מוסדיים קרנות קופות-גמל וכיו"ב), לדרוס את המתחרים הקטנים. הפירמות הקטנות הם הם הקטר והקרונות של המשק (מעסיקים 95% מכוח העבודה בישראל). לפירמות הגדולות יש נגישות לכסף גדול משום ש... יש בעלויות צולבות / יש שמור-לי-ואשמור-לך / קרטלים / יוצרים חלוקת שוק ועוד עיוותים לטובתם.
גבי | 01.12.11
1.
לחזירות אין התחלה וסוף - היא כמו ענן שתוצאותיו רובצות מעל כולנו
צודק האדון פוגל: רשתות השיווק מתנהגות בכוחניות ובאופן דורסני כלפי כל ספק שהן יכולות, הן קובעות מועדי תשלום הזויים (שוטף פלוס 180, כלומר תספק עכשיו ותקבל כסף בעוד חצי שנה), מושכות מועדי תשלום כשמגיע זמן הפרעון, מגלגלות את עלויות שקיות הניילון על הספקים ועוד ועוד ועוד. התנהלות כוחנית זו מצד הרשתות, פוגעת מאד בנו, הצרכנים שבסוף, כי זה אומר שלא משנה עד כמה המחיר של הספק הקטן יהיה נוח לרשת, כל שהרשת עושה הוא לקחת מחיר מקסימלי, כזה הדומה למחיר של הספק הגדול, ואז הלקוח עומד מול שתי הבחירות, ומה יבחר? כמובן, בזו המפורסמת יותר. עכשיו, עם הרווח הענק שהרשת עושה על הספק הקטן, היא יכולה להסתפק ברווח קטן יותר ממי שמהתל בה, בתורו: הספק הגדול, שמוריד אותה על הברכיים. וכך, בחלם חיה לה מדינה כוחנית, שבה גם עולם העסקים מתנהל על פי "כל דאלים גבר", ולנו מראים כיצד מתעללים בנו, אך אנו כאותו כלב פבלובי, מסרבים להתנתק ממכונת הרוע. אני כבר מזה זמן קונה במכולת השכונתית. בחלק מהמוצרים המחירים נוחים יותר, בחלק יקרים יותר, ואין לי בעיה שבעל המכולת ירוויח כך שיוכל לחיות, כלומר, לשלם לו מעט יותר על המוצרים, אבל לפחות אני עומד מאחורי התובנה שלי ומתנהג באופן בוגר: לא קונה יותר ברשתות, אלא אם כן ממש אין ברירה. אני בעד לחזק את הקטנים: את הרו"ח הקטן, העו"ד הקטן, המכולת השכונתית, חנות הבגדים הקטנה וכן הלאה. נמאסה התנהגותם הכוחנית של הגדולים!!! שיהיה לכולנו יום נעים.
אבישלי | 01.12.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת