אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מאה אלף נשים

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
תגובה ל-49 - חרדית מרצון..מעניין...
את גם אקדמאית, ומעיזה לומר ש- "בסך הכל היו כאלה שרצו לצאת מההופעה. למה זה אסור??" נראה לי שאת לא מבינה לאן זה מוביל את המדינה... בקיצור, לא אעשה לך נו נו נו, פשוט תשבי איפה שאת רוצה: מאחורה, על הפגוש האחורי, נאחזת מהצד של האוטובוס כשאת על אופניים...רק אל תגידי לאחרים ובכלל למדינה שלמה איפה הם צריכים לשבת. ואם את אקדמאית, את צריכה להסתכל אחורה עם קצת חוכמה ולהסביר איפה כל זה היה לפני 20 שנה, הרי הכל המצאות של אנשים חשוכים, ורבנים בכירים רבים כבר יצאו נגד המנהג הזה. מה יש לך לומר לרבנים האלה?
אייל | 22.12.11
52.
רעיון מדליק
מהטמה גאנדי לא היה יכול לחשוב את זה טוב יותר. צריך רק לחשוב איך לשווק. רעיונות? למשל: כל אחד מפיץ הכתבה מהאתר בכל הפייס בוק שלו, ומ-ב-ק-ש להמשיך ולהפיץ לכל הפייסבוק שלהם לדורותיהם. מי לא יבוא? זה יהיה כמו בצופים רק עם דמויות חלופיות עוד למשל: שמים תגי שם מפלסטיק "רוזה פארקס שובית" וכו'.
שובית מלמד | 22.12.11
51.
לכל המתלהמים והמתלהבים מהנושא החברתי החדש: מה שאתם עושים זו כפיה דתית.
כמו שאנחנו לא רוצים שהם יכפו עלינו, גם אנחנו לא יכולים לכפות עליהם. אם נשים חרדיות היו חושבות שנעשה להן עוול, הן לא היו צריכות אותנו כדי למחות בשמן. אבל הן לא חושבות שיש פסול בהפרדה, כי כך הן רגילות וחושבות. וגם אם מיעוט מתוכן חושב אחרת, הן מכבדות את המקום שבו הן חיות ואת מנהגיו. טניה רוזנבליט היא לא אישה אמיצה. היא אישה שאינה סובלנית לדרך חיים שאינה מתאימה להשקפותיה והיא חסרת הבנה מינימלית ביהדות. ההשוואות שנעשו בינה לבין רוזה פארקס הם נואלים ומהווים עלבון לרוזה פארקס ולמאבקה, שהוא שונה לחלוטין ממאבק החילונים בחרדים. אם לא היתה לה ברירה אלא רק לעלות לאוטובוס של "מהדרין", היה עליה לכבד את ציבור הנוסעים בקו.
יעל | 22.12.11
50.
אתה ממש מסית וטועה
אני אקדמאית - מרצון אני חרדית - מרצון אני מפרנסת - מרצון ומאפשרת לבעלי ללמוד - מרצון (כפי שעשיתי כשהוא עשה את הדוקטורט שלו, לפני שחזרנו בתשובה) ומרצון אני מעדיפה לשבת מאחור בתחבורה הציבורית, לא כי נעשתה לי שטיפת מח אלא מפני שהאוטובוסים כאן כ"כ עמוסים, שכבודי נרמס כשכל מיני גברים זרים נאלצים להידבק אלי מחוסר מקום. מה זה ענינכם??? תמשיכו לנסוע איך שנח לכם, מה אתם מתערבים? לנו טוב ככה, האם תכפו עלינו תערובת וצפיפות שאיננו רוצים בה? מה גם שנח לנו, הנשים, שבעלינו ובנינו לא יתחככו עם כל מיני נשים זרות, חצי ערומות. נח לנו, הנשים ,שבעלינו וילדינו ישמרו על עיניהם (למרות שאצלכם זה לא מקובל) הניחו לנו ואל תתערבו,ואל תחשבו שאתם עוזרים לנו, הנשים. אם אישה עולה על אוטובוס מלא גברים, ומבקשים ממנה לעבור, מה כ"כ נורא בכך??? למה אתם כ"כ מרושעים??? בשמחה היינו מקימים קווי תחבורה עצמאיים, בתנאים שנוחים לנו (יש לנו אפילו תורמים) אבל מה לעשות שאגד לא מאפשרת, חוקי המדינה הנאורה לא נותנים, אי אפשר!!! חוץ מזה מי אמר שלנשים אסור לשיר??? בסך הכל היו כאלה שרצו לצאת מההופעה. למה זה אסור?? לולי הרעש התיקשורתי הזמרת לא היתה יודעת על כך ולא היתה נפגעת, אז מה כל כך נורא?? להכריח להשתתף בארוע תרבותי שאינו מקובל עלי לא נקרא כפיה???
567E | 22.12.11
46.
עוד על דמוקרטיה ישראלית
בימים אלו,שהדרת נשים היא באופנה היה עוד נושא אקטואלי למרבית הצער עסקו בו הרבה פחות ולא היה כל דיון ציבורי בנושא אני מתכוון להעלאת גיל הפנסיה לנשים למה בחוק הישראלי(הדמוקרטי,להזכירכם) טבועה אפלייה לטובת נשים שהן יוצאות לפנסיה בגיל 62 בעוד גבר צריך להמשיך בנטל עד גיל 67? היכן עקרון השויון בין המינים? גם טניה לא התייצבה אצל המעביד ודרשה שלא לצאת לפנסיה אלא בגיל 67 ממש כמו הגבר שעובד לצדה-לא היא ולא שום ארגון נשים ולא שום פמיניסטית אחרת למה מפגינים רק כאשר נוח להפגין ולא על עקרונות?
נתנאל פנטילט | 22.12.11
44.
רוזה הכושית
שלום חברים אם כושית קטנה בארצות הברית של אמריקה-בתקופה של המהומות נגד הכושים בעת ש6 תלמידים כושים לוו בשוטרים כדי ללמוד בביס- הצליחה-לשבת בקדמת האוטובוס. מה הבעיה שלנו נגד החרדים - בואו נעשה מעשים -ראו -ראש ממשלת ארהב הוא כושי.......... מוכנה לתרום כל מאמץ אל תשכח את רוזה מארהב מילי וינשטיין
מילי וינשטיין | 22.12.11
42.
תגובה ל-18
אם זו תגובתך, אתה באמת לא מבין שהבעיה היא לא שהנשים יושבות מאחור, אלא שכופים על נשים שלא מעוניינות בכך לשבת במקום מוגדר כשמדובר בתחבורה ציבורית, ונקבע כבר שההפרדה לא חוקית, אלא רצונית. ז"א שברגע שאישה יושבת מקדימה, ואתה ניגש אליה ומבקש שתעבור לאחורה כי שם מקומה, אתה כבר הולך לא רק נגד החוק, אלא נגד כל כללי האנושיות. באותה מידה, תחשוב, אני יכול לבקש ממך לא להתפלל ברכבת כי הרכבת היא תחבורה ציבורית ולא בית כנסת. נכון, זה כבר קורה...וזה יהיה הקרב הבא של החילוניים...אתם תתפללו, כי ככה אתם רוצים, וחילוניים ישימו מוזיקה ונשים יסתובבו לכם בין הרגליים. אז לפני שזה יקרה...תפילות בבית הכנסת, ששם מקומן, וחופש תנועה במקומות ששיכים לכולנו, לא לחרדיים.
אייל | 22.12.11
41.
ל-18 - נו באמת, אם אין לך מה לומר, לפחות מלא את פיך מים
אין כל קשר לשום דבר שכתבת. ברור שיש אפליה, אין כאן ספק בכלל. גם מדבריך ניתן לגזור את אותה אפליה שאתה טוען שלא קיימת. תבין - עצם ההפרדה שאתה עושה בין נשים וגברים כנוסעים באוטובוס היא האפליה. אף אחד לא טוען שישיבה מאחורה פחות "שווה" (לדבריך) כי הכסאות שם פחות נוחים, אלא עצם העובדה שמישהו קובע למישהו אחר היכן לשבת. עצם העובדה שלא מקובל כי אישה תשב מקדימה, בניגוד לגבר שיכול לשבת היכן שיחפוץ, היא המפלה. לדוגמא שהעלת מראה בדיוק עד כמה תפיסתך אנכרוניסטית ומוטה - אם אשתך בוחרת ללבוש כיסוי ראש - זו זכותה המלאה, בדיוק כמו שתבחר לשבת בקדמת האוטובוס. אם מישהו מכריח אותה להוריד את כיסוי הראש, כלומר כופה עליה משהו, פה יש אפליה, בדיוק כפי שמישהו כופה עליה לשבת בחלק מסוים של האוטובוס. למעשה הוכחת את מה שאמרת.
צחי | 22.12.11
39.
ל 18
במדינת ישראל יש חפש לכל אחד (ואחת) לשב (ת) באשר יחפוץ (תחפוץ) בתחבורה ציבורית רוצה אתה שתשב משהיא מאחור , על הגג , רק בימין , תלויה על הפגוש מאחור או אולי נוסעת רק בניגרר מאחורי הרכב - במטוטא ממך הקם חברה פרטית שתיתן שרותי נסיעה שמצינים את התנאים לנסיעה - ושא ברכה. אף אחד לא יצווה על אישתך להסיר כיסוי ראש - אבל - נא אל תדרוש מאף אחת (חוץ מאישתך ) שתלך עם כיסוי ראש בבת הכנסת - ובכן כוון שהוא נבנה לקהילה שהפרדה היא חלק מממנה - אזי אל לה לשבת בעזרת גברים, אבל אם יש בית כנסת שבו אין הפרדה - תשב באשר תשב. ואחרון - אם מאחור או לפנים אין זה משנה - אזי למה לא חלק מקוי מהדרין ישבו גברים לפנים ונשים מאחור וחלק אחר ההפך? רבים מהרבנים כבר דחו מכל וכל את ההפרדה הזו - האם באוטובוס או רכבת או מטוס או כלי אחר יש גם להחיל הפרדה זו?
אחד | 22.12.11
38.
אוטובוס זה לא בית כנסת , והמקומות הראשונים מיועדים לנכים גברים או נשים
1. אוטובס אינו בית כנסת, יהודים מעולם לא הפרידו בין נשים לגברים במרחב הציבורי. כל אחד יכול להחמיר על עצמו אבל לא להעיר לזולתו. 2. המקומות הראשונים מיועדים לנכים , מי שמכם להפקיע אותם רק לטובת גברים. 3. מה קורה אם אין מקום פנוי מאחור , האם האישה צריכה לעמוד? 4. בית המשפט העליון (השופט אליקים רובינשטיין) פסק שהערה לנוסע על מקום ישיבתו יכולה להוות עבירה פלילית. 5. למה שאם ובן , אב ובתו בעל ואשתו לא יוכלו לשבת יחד ולבר בינהם בשעת הנסיעה, מה חוסר הצניעות שבזה - סליחה אבל לא הבנתי.
לא פחות דתיה מחגי | 22.12.11
34.
אתם כאלה שקרנים שמעדיפים לחיות בשקר! אולי זה כי אתם מקנאים ?
מקנאים ? במה !? בחרדים ! אתם יודעים מה עזבו את המילה חרדים נקרא להם שומרי התורה ! עם היינו קצת פותחים את הראש לנסות להבין את ציבור שומרי התורה והיינו מסתכלים על הקווי מהדרין מהזווית שלהם ! אזי כבר היינו משתכנעים כמו שאני השתכנעתי למה לקרוא לזה הדרה ?! אולי לקרוא לזה צניעות !!! אין חילוניה בארץ שחיה יותר טוב מבנות ישראל הצנועות ! הן יותר צנועות יותר מנומסות יותר מכובדות ! ובעיקר הן לא פרוצות ! שומרים על מסורת של 5000 שנה מאבותינו הקדושים ! ובמקום זה יצרנו לעצמו איזה שהוא בועה, שאנחנו אלה שבסדר וכל מה שאנחנו מחפשים זה להתייפות בעייני הגויים מעולם לא פתחנו את העיניים לראות, על זה נאמר "היש משכיל דורש את ה'" לדעתי קוי מהדרין זה צניעות ולא הדרה ככה חיו אמותינו וסבותינו והאיך נאיז להפר את מסורת התורה ושומרי המצוות, בגלל שאנחנו רוצים לחיות בהפקרות? בלי התבוננות ? ללא הסתכלות ?! ללכת כמו עיוור שוטה ותועה בדרך ? אזי לאן נגיע ?<! ועובדה ! תיראו איך הבנות שלנו לבושות היום ! איך מתנהגים הבנים, מה עשינו טוב בארץ שלנו ?! ניסינו להתייפות בעיניי הגויים ?! מה הרווחנו ספרו לי ?! ומדוע נילך כעיוור באפלה, עם אנחנו אלו שטועים אז מדוע אנחנו הולכים ומנסים להחליט ולהשפיע על ציבור שומרי התורה גם הרי שום דבר לא יעזור לנו בורא עולם נמצא איתם ! התורה תגן על כל מי שינסה ללכת נגדה ויום יבוא ביום הדין מה נגיד ?! מה נגיד ?! מהההההההההה ?!!??! לא יהיה לנו מה להגיד אנחנו נוריד את הראש לפני בורא עולם ונלך להישרף על עצם העובדה שרצינו לחיות בשקר ! שרצינו ללכת אחרי התקשורת ! שהעדפנו ללכת אחרי הפריצות והתאווה ! אני כאדם ממוצע אומר לכולם ! דעו לכם יש דין ויש דיין ! בשביל לשמור תורה ומצוות לא צריך להיות חרדי עם זקן ! אלה לכבד תלמידי חכמים ! ולשמור על צניעות הבנות ! לחיות בקדושה ובאהבה ולזכות לשלום בית ! שלא כמו החילונים שכל זוג שני מתגרש אפשר להקים חיים נורמליים ! בשמחה באהבה בלי דאגה ! ולזכות לעולם הבא הצפון לצדיקים ושומרי התורה לסיכום ? מי שבאמת קרא את כל זה ! שידע דבר ! אם אתה לא בעד צניעות וקדושה אפילו לא מינימלית וכל מה שאתה רוצה לחיות זה בפריצות בשקר לסגור את העיניים וללכת אחרי התאווה והניאוף אז תעשה זאת בשקט ואל תכנס לציבור שומרי התורה לווריד ! כי תדע שאתה משחק באש ! והקדוש ברוך הוא לא מוותר ! חיה ! ותן לחיות ! כל טוב !
א.א | 22.12.11
33.
אני מוכן לשלם 100 שקל ל 15 נשים שיעלו על קו מהדרין
כל אחת שתעלה על אוטובוס מהדרין, תצלם את עצמה במושב הקדמי של האוטובוס ותעלה לפייסבוק תקבל ממני 100 שקל! זו לא בדיחה, אני מוכן להשקיע 1500 שקל, כלומר - 15 נשים, 15 תמונות שיקבלו תפוצה! אפשר למצוא אותי דרך הפייסבוק אם יש למישהו שאלות.
נתנאל | 22.12.11
31.
חגי היקר
השירות הוא כאמור להגיע ליעד ולקבל כיסא. הכוונה היא לכל כיסא, מלבד הנהג ולא רק כיסא בחלק מסוים של האוטובוס. חברת אגד היא חברה ציבורית, או לפחות מספקת שירות ציבורי חשוב שהרבה אנשים תלויים בו בין היתר לפרנסתו. חברת אגד, ככזו מחוייבת לספק את שירותיה באופן שיוויני, לפי חוקי המדינה, ללא כל מיני התחכמויות כמו אנשים מעל 1.80 יעמוד באמצע, אשכנזים ישבו בצד השמאלי וכל הגברים התימנים בין גיל 45 ל46 ישבו בכיסא הפינתי בסוף מצד שמאל ומצד שמאל בלבד. בית כנסת, גם אם הוא מוסד ציבורי, אף אחד לא תלוי בו לפרנסתו(למעט הרב או הגבאי), ישנן הרבה בתי כנסת אחרים שניתן לבחור בהם. בית הכנסת מופעל ברוח חוקי ההלכה היהודית ועל כן מי שרוצה להכנס בשעריו חייב לקבל את חוקיו וכלליו. לא זכור לי שצריך לעמוד בתנאים מיוחדים כדי להכנס לאגד, למעט תשלום הכרטיס. אי לכך ובהתאם לזאת, תעזבו אותנו מכל החוקים והתקנות שלכם. רוצים לנוסע באופן מופרד תקימו חברת הסעות משלכם, אני בטוח שחברי הכנסת הדתיין יכולים לסדר תא זה
שמן 9105 | 22.12.11
29.
מגיב 18 מתחסד ומגלגל עיניים
אין קשר לשמאל. כל מקום שמורה לנשים לנהוג בשונה מהגברים הוא אפלייה. אם גבר רוצה - הוא יכול לשבת קדימה או אחורה. אישה חייבת לשבת אחורה. זאת אפלייה. במתחם הציבורי בישראל יש לנהוג לפי חוקי המדינה, לא השריעה. לידיעתכם - חסידי הבור לובש השמלות.
אחד העם | 22.12.11
26.
כבר אני באה
אחרי שגמרתי 2 תארים, אחרי שהבאתי 2 ילדים, אחרי שאני מתחזקת 2 משרות מלאות (במשרד עד שש ובבית משש), אחרי שצעדתי בהפגנות הצדק החברתי, אחרי שחיפשתי דקה לנשום ואולי להפגש עם חברה או לצפות בטלווזיה או לעשות ספורט, אחרי הכל אני צריכה גם לעלות על האוטובוס בשם מחאה? לא!!!!! לא בא לי יותר. עכשיו תעבדו אתם בשבילי! תתכבדו כל החילוניים, המסורתיים, הדתיים לייט, הדתלשים, החרדים שלא מאמינים בהפרדה וכל מי שיש לו IQ מעל 50 ותעלו אתם על האוטובוסים. זו המדינה של כולנו. זה המאבק של כולנו. לא של הנשים. של כ ו ל נ ו. ואוי ואבוי למי שיצביע לכל מפלגה, חבר כנסת ושר שתמך או לא יצא בלשון חריפה נגד התופעה המזעזעת הזו.
 | 22.12.11
24.
למס' 18
מי שמברבר כאן זה אתה. אף אחד לא רוצה להכניס בחורה בביקיני לתוך מאה שערים, וטניה רוזנבליט לא רצתה להיכנס לבית כנסת לאזור של הגברים. אבל לי נשבר מזה שאני לא יכול לקחת אוטובוס לים בשבת כי לחרדים זה מפריע. אם מפריע להם - שלא יעלו. אם מפריע להם נשים באוטובוסים - שלא יעלו או יארגנו לעצמם הסעות על חשבונם. אחרי שלא מוכנים לשרת בצבא, מכריחים אותנו באמצעות לשון המאזניים לשלם להם על לימודים וקובעים לנו את שעון הקיץ והחורף, גם את התחבורה?? אתה דמגוג ומסכן, שמנסה להסיט את תשומת הלב לנושא השמאל-ימין. לפחות בממשלות השמאל כל הגועל נפש הזה לא קורה. צריך להחזיר הנה מפלגה כמו "שינוי" שלפחות היה להם אומץ להגיד לבורים כמוך את האמת בפנים.
אורי | 22.12.11
21.
זו הדרך?
מה זה בדיוק ישיג? אני ממש נגד האפליה הזאת באוטובוסים, שהגיעה בחודשים האחרונים יחד עם עוד מטעמים כמו איסור שירת נשים בצה"ל וכד', ואני לא רואה שום סיבה שתהיה הפרדה בין גברים לנשים בנושאים כאלה (צניעות?). אבל נניח ומאה אלף נשים יעלו עכשיו על אוטובוסים למאה שערים, מה זה בדיוק אמור להשיג חוץ מלעשות פרובוקציות? מכל הדברים זה יהיה הסיכוי לדמוקרטיה ישראלית? מחאה המונית זה טוב ויפה, אבל לא כל מחאה מצילה את הדמוקרטיה. זו סתם ירידה לאותה רמה עלובה של "ככה?! אז נראה להם מה זה!" ונניח לרגע שהמחאה המרהיבה הזאת תצליח, ומאה אלף נשים יצליחו לשבת בקדמת האוטובוס כאחרון הגברים, מה אז? יגייסו מאה אלף נשים לשיר בטקס סיום מסלול בנח"ל החרדי? מאה אלף נשים יתפשטו במרכז מאה שערים?
י | 22.12.11
18.
לא הייתה ואין שום אפליה
איני בעד קווי המהדרין , אבל לטעון שיש שם אפליה זו שטות מוחלטת. הנשים באוטובוס מקבלות מאגד את אותו שירות כמו הגברים - ליסוע ליעד ולשבת בכיסא. אין "כסא שווה" יותר מכסא אחר באוטובוס. מי החליט שלשבת מאחורה זה יותר גרוע מלשבת מקדימה? אם לא היו מעדיפים שיעלו יותר גברים מנשים - זו היתה אפליה. אם היו מעדיפים שהנשים יעמדו והגברים ישבו - זו היתה אפליה. אם הנשים היו משלמות יותר - זו היתה אפליה. אז נא להפסיק לברבר. אני מניח שבשלב הבא טניה רוזנבליט תיכנס אלי לבית הכנסת בשבת ותשב בעזרת גברים יחד עם כולם , כי בא לה? אולי עוד מעט יצוו על אישתי להוריד את הכיסוי ראש שלה , בשם שוויון הזכויות? והכל כמובן בשם הדמוקרטיה , מילה שכבר מזמן סולפה ושינתה משמעות מבחינתכם , חסידי השמאל.
חגי , דתי לאומי | 22.12.11
1.
זה ללא ספק יציל את התחבורה הציבורית
שננטשה על ידי הרוב החילוני, לאחר שהמשלה ייבשה את התחבורה הציבורית, כמו שעושה להרבה דברים, הותירה אותה למי שאין לו ברירה, כולל החרדים, ואם באמת החילונים יעלו על אוטובוסים, אפילו בשביל המחאה, זה מעשה שיציל את התחבורה הציבורית.
אביהו דנון | 22.12.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת