אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בין "השורה התחתונה" ל"מבחן התוצאה"

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
אחלה דיון מסכים עם הכותב והמגיבים...
כאוהד הפועל ב"ש כבר 30 שנה וגודל האכזבות הם כגודל ואורך השנים בליגה הנמוכה ובליגת העל ולא נוסיף את הדיבור. אני כל הזמן נדהם מהתרבות שלנו האוהדים . לא סוד שמי שהחליף מאמנים כמו גרביים, באשמת האוהדים, זה הפועל ב"ש!!! ורק מהלך אמיץ של אלונה לאחר האלימות על גיא עזורי ,קצת שינה את האוירה, אבל נשאלת השאלה למה, מדוע מה קרה לא שמענו שזה רק ספורט. האוהדים לא מבינים שהם מחנכים ילדים שלא תמיד מבינים מה הגבולות אם זה קונצרט או פאב או שמה אלימות רק במגרשי הכדורגל? מה שחשוב שנבין מהכתבה החשובה הזו שהכדורגל הוא משל לכל החברה הישראלית האלימות נמצאת בכל מקום בכבישים, בבתי הספר, ברחוב, בתור לסופר ועוד. ולכן המחשבה שהכל יהיה בסדר, שהשורה התחתונה היא הנכונה זה המסר שיש להשנות, זה לא עובד כך ורק עידוד לאורך זמן וחינוך ארוך טווח, רק הוא מה שיצור את העמידה במטרות בכל דבר בחיים, תשאלו את המבוגרים שלעיתים מזלזלים בהם ואז שמתבגרים לא מבינים איך הצעירים לא מקשיבים. שנה אזרחית טובה לכולם. תודה על הכתבה.
גבי | 01.01.12
10.
תפסיקו להתנהג כאילו באים לראות קונצרט-זה כדורגל.
"בשורה התחתונה", "בתכלס", "את הכסף סופרים במדרגות" כל אלה מונחים ששגורים בחברה ובתרבות הישראלית, אני לא מבין למה הכותב מתפלא שמשתמשים במשפטים אלה, הרי התרבות שלנו מבוססת על "כאן ועכשיו" לא רק לגבי כדורגל אלא לגבי כל דבר בכל תחום. אני לא מסכים עם הגישה של רועי שרואה באוהדים כלקוחות, כשאתה אומר שאתה לקוח אתה מתכוון לזה שאתה בוחר את הקבוצה שנותנת לך את השירותים הטובים ביותר ואתה יודע שלא כך המצב, כי גם אם מכבי חיפה תפסיד 50 משחקים ברצף אתה לא תעבור לאהוד קרית שמונה או רחמנא לצלן הפועל ת"א, אין לך בחירה אתה שקוע לנצח במשחק. אין ספק שלאוהדים יש את מלוא הזכויות למחוא כנגד קבוצתם, כנגד שחקן ספציפי או המנהל הטכני של הקבוצה זה לגיטמי לחלוטין, כמובן שמי שמתנהג באלימות צריך להרחיק אותו אבל עד לאן הגענו? אם אנחנו לא נשרוק בוז ולא נכאב שהקבוצה מפסידה אז אין טעם למשחק וצריך לסגור את הליגה. גם בקבוצות שהן בבעלות האוהדים יש לעיתים קריאות בוז לקבוצה ובסוף המשחק כולם מתחבקים, זה כלי לגיטימי לחלוטין במיוחד בהעדר כל דרך אחרת לבטא את רחשי הקהל בפני בעלי המועדון. אגב לגבי מכבי חיפה אני רוצה להאיר את עיני הקוראים ולספר שיש להם שיר מיוחד שמתחילים לשיר בשעת צרה "לא לעולם לא נשבר, האהבה לא תגמר" רק במקרי קיצון קורים דברים יותר משמעותיים מזה.
אסף | 31.12.11
9.
לסופרודי
קודם כל, אחלה טוקבקים ואחלה דיון יש כאן אז כן ירבו :-) אתה טוען שלא עודדנו כל המשחק זאת זכותך אבל זה כמובן לא נכון. (אנקדוטה קטנה, בדרך חזרה הביתה פגשנו אוהד הפועל שמשתייך לשדים האדומים והוא פירגן לנו על הניהול, העידוד והצבעוניות). בכל מקרה, לצערי היו לנו שתי השפלות קשות בשנתיים האחרונות בבלומפילד. אז כן, השנה עודדנו בסוף בטירוף (ודרך אגב, זה היה אינסטנקטיבי)כי באנו להגיד אנחנו מכבי חיפה! אותנו לא יבזו ויש לנו כבוד!!! עכשיו אתה מבין שאחרי זה שלא בעטנו לשער, איבדנו כדורים, ושיחקנו נרפה. לרוב השחקנים אין שום כבוד ושום לחימה ושום דרך..... היחידי שידע לגשת לקהל, להתנצל ולהגיד יהיה בסדר דברים ישתנו היה בוקולי. (ולא בפעם הראשונה) כולם כמו שפנים ברחו למקלחות ויאללה למועדון הקרוב.... בעיניי יש בארץ קהל נפלא, עם כל התת תנאים שיש בארץ בכדורגל (אני למשל נמנע כבר שנים מללכת למשחקים של נבחרת ישראל או אפילו גמר גביע רק בגלל שזה שייך להתאחדות...) חבל שאנחנו לא מסוגלים לעשות עוד קפיצת מדרגה משמעותית בכל יחסי קבוצה- קהל- תקשורת.
רועי | 31.12.11
8.
לרועי וגם לקופל
רועי, בתור אוהד הפועל שיושב ב-5 נראה לי שמחאתן כפיים אחרי הרביעייה שקיבלתם מאיתנו בבלומפילד כי שרנו לכם שאתם קהל גרוע. לא עודדתם לאורך כל המשחק ואני לאבא לשפוט, רק מדייק את דבריך. לא עודדתם את השחקנים בסוף לשם עידודם, אלא כדי להראות לנו שאתם יודעים להפסיד בכבוד. קופל, אחלה כתבה. מסכים איתך במרבית הטקסט.
superudi | 30.12.11
7.
לגיא
רציתי להגיד לך אדון גיא היקר שזה לגיטימי להניף שלטים נגד שחקנים שאני חושב שלא ראויים לשחק בקבוצה שלי ושמזלזלים בכל המועדון ואם אתה רוצה לדעת עוד משהו אם המועדון עצמו אומר שהם הביאו שחקנים שלא ראויים לשחק בקבוצה שלי אז אל תתפלא ממה שהקהל עושה גם בתקשורת פרשנים אומרים שישנם שחקנים שלא ראויים ללבוש את החולצה של מכבי חיפה אז אל תבוא ותאשים את הקהל אין תרבות ספורט כללית במדינה שלנו ולא הקהל הוא לא הבעיה היחידה גם בקבוצות קטנות אין תרבות ספורט של קהל פשוט לא שומעים על זה כי זה לא מעניין אף אחד אז מספיק להטיף לכל האוהדים של הקבוצות הגדולות
השד האדום | 31.12.11
6.
לגיא.
קודם כל, על הדרך שהגבת והתעניינת זה יפה ומכובד כן ירבו. אז קבל שאפו :-) דבר שני, תן לי לשתף אותך ב"סוד העניינים" של מה קורה ביציע ג'. אני בן 33 ורואה כדורגל כבר למעלה מ-20 שנה. הקהל מאוד השתנה ב-10 השנים האחרונות ולראיה מי שזוכר את חגיגות האליפות בשנות ה-90 של כל הקבוצות שבו הקהל היה עומד כבר בדקה ה-80 סביב המגרש. כשהחליטו להוריד את הגדרות כבר היו נבואות זעם על מה שיהיה וכלום לא קרה. (וכן אני יודע שיש אלימות, לא נתעלם ממנה אבל היא לא כמו שמספרים או סיפרו לנו). באמת שאף אחד לא מלין על התוצאות אנחנו מסתכלים על הקבוצה ושומעים ששחקנים יוצאים לבלות אחרי הפסדים (אחרי ההשפלה להפועל ת"א הגעתי הביתה ב01:30 בלילה ולא עצמתי עין ולמחרת במשרד לא היה לי חשק לכלום. האם אחד השחקנים חש כמוני והיה לו קשה????). החוסר מחוייבות, החוסר זהות, חילופים הזויים, הרכבים שלא מובנים מאין ההיגיון ואיפה הרציונל. על זה האוהדים מתלוננים! וכן גם עכשיו אני אומר יש שחקנים שלא ראויים ללבוש את החולצה הירוקה. רוצה דוגמאות??? טווטאחה- הבחור כשרוני אין ספק, הוא קיבל אהבה אין סופית מהיציע וחולצת הרכב קבועה. תשאל את עצמך איך ילד שלא עשה יותר מדי בכדורגל מרשה לעצמו להתבטא כמו שהוא התבטא ולדרוש עוד ועוד משכורת. משומר- העלית את הטענה בתגובתך, שחקן שמספר ההרמות המדוייקות שלו בחמש השנים האחרונות אפשר לספור על אצבעות יד אחת. יושב על הספסל (סליחה, נמק על הספסל) מי שהיה המגן הימני הכי טוב בארץ ולא רואה דשא והרשימה ארוכה כמו הרכבים הזויים, חילופים לא מובנים, רכש ועוד ועוד.... הארכתי אבל תן לי משפט קטן לסיום: הקהל הוא לקוח, והוא משלם ממיטב כספו וזמנו ומותר לו להביע את דעתו (בבוז, בשקט, בשלטי מחאה ,הפגנות וכו'....לא אלימות) אנחנו מדינה פלורליסטית ואנחנו (האוהדים) מכבי חיפה. גם אם אנחנו טועים עדיין אנחנו הלקוח ואנחנו אלו שמשלמים ומגיעים ולוקחים ללב וכואבים.... ואתה כעיתונאי שחושב שאנחנו טועים ולכתוב על זה זאת זכותך אבל תהיה הוגן, תכתוב גם כשאנחנו מריעים. ממלאים את ר"ג (השנוא), טסים לאירופה עם הקבוצה. מקשטים שרים ונותנים את הלב והגרון. וגם על שחקנים אשר חוטאים למקצוע, אשר יוצאים לבלות אחרי הפסדים, לא רציניים באימונים ובמשחקים וכן הלאה....
רועי | 30.12.11
5.
לרועי
היי רועי, אם תקרא שוב את הכתבה תראה שלא הלנתי על האוהד הספיציפי, אלא על התופעה בכללותה. אני לא אוהד מכבי חיפה. אני אוהד קבוצה הרבה פחות גדולה, הרבה פחות מצליחה ובטח ובטח הרבה פחות מוצלחת. ועדיין, אני מוצא את עצמי המום מול גילויי השנאה והכעס המגיעים מהקהל של מכבי חיפה. אני בהחלט מאמין שאתה לא נמנה על הבעייתיים, אבל בשורה התחתונה - הקהל מטריף את הקבוצה וזאת בנוסף להתבטאויות נוראיות כלפי המאמן והשחקנים גם בפייסבוק וגופים כמעין אלה. כן. לטעמי יש פה כפיות טובה כלפי אלה שהביאו לקבוצה את כל האליפויות, למרות המאבק מול קבוצה אפילו עדיפה כמו הפועל תל אביב. כבר קראתי איך המאמן ששמו בישראל הוא "הפטריה" בטח מרכיב את משומר כי שניהם נוסעים ביחד באוטו וכן האלה. דברים מפגרים לגמרי בעיני. אין מה לעשות - השכחה הגיעה די מהר. ובכל זאת, אני חושב שכפיות הטובה נובעת מהדרך בה הקהל הזה "מחונך" והדרך בה הוא למד ולומד לראות את המועדון. אתה מעודד וזה טוב ויפה - אבל לפחות במבט של אוהד אובייקטיבי מהצד - אתה במיעוט. השלטים שהרימו על כך שהשחקנים לא ראויים ללבוש את מדי מכבי חיפה?! זה דבר נוראי שלא משנה כמה אתה תמחא כפיים, תשיר ותתלהב - לא תוכל לבטל את הנזק העצום ששלטים כאלה גורמים.
גיא קופל | 30.12.11
4.
ל 2-3
אני מסכים שיש כל כך הרבה דברים לשנות. אבל אני זוכר תקופות שחורות יותר. של חוסר עידוד כללי, חוסר צבעוניות וכן הלאה... היום הדברים יותר מאורגנים יותר מסודרים וכו'.. ברור שצריך ליצור אינטגרציה כללית בין הקבוצה על כל רבדיה לקהל (בוודאי למנויים). היום הקהל מאוד השתנה ואנחנו רואים כמו שציינתי מקודם יותר עידוד גם בסוף משחק. יותר שירים ויותר זהות. אבל עדיין יש מעגל שאיכשהו שתמיד בו האוהדים אשמים. שחקנים מאמנים הנהלה שמצפים שאנשים ישלמו ממיטב כספם יעמדו ללא קורת גג תחת השמש\ גשם\רוח. בלי תנאים בלי חניה ויחזרו הביתה מאוחר בלילה. ואז התקשורת שאמורה להגן, אמורה לפחות להיות הוגנת מגינה על כל החברים שלה. אם זה שחקן ואם זה מאמן (כאשר השחקן\מאמן הוא זר תקראו את תגובות הפרשנים). והכל ברכות בעדינות וכמובן שוב אנחנו אשמים....
רועי | 30.12.11
3.
צודק!!
קראתי והייתי חייב להגיב לכתבה.. זה נכון מאוד!! אני יכול לומר לך שאת האוהדים היותר רציניים אפשר למצוא דווקא בקבוצות הקטנות!! בקשר לתגובה של רועי.. אני חושב ששוב אתה אולי מתוך כמה אוהדים מתנהג בצורה חיובית.. אבל מבחן התוצאה כמובן מראה שאכן כן מזלזלים בקבוצה.. נכון שהכסף שכל שחקן מקבל לא ראוי לאף אחד מהם.. בצדק!!! אבל בסך הכל.. הרמה של האוהדים בארץ היא פשוט בושה!! כל קבוצה!!
שלומי, השדים האדומים! | 30.12.11
1.
אתה חוצפן!!!!!
מי אתה שתטיף לי אמות מוסר מהן???? הרי בשם אותו "פרשן" שיודע הכל שאונס את דעתו על אחרים אתה משתמש בכתבה זו. מתי פעם היית בקרית אליעזר? מתי שילמת ממיטב כספך עבור כרטיס למשחק ליגה זניח? מתי עמדת בתור או שעתיים באתר האינטרנט בתקווה שהוא לא יקרוס ולו רק בשביל לקנות את אותו כרטיס מיוחל???? וכן ניחשת נכון אני מנוי ב-ג' שאתה משמיץ כאן וכן גם אני שרקתי בוז כשהיה קשה. אבל באותה מידה עודדתי כל המשחק ואפילו אחרי הפסדים עמדתי ומחאתי כפיים ואמרתי תודה רבה. על הלחימה על הנחישות על הרצון ועל כל רגעי החסד....האם אז כתבת על זה??? האם כתבת אחרי ה- 4:1 נגד הפועל ת"א שעמדנו ומחאנו כפיים??? אחרי ה-1:1 נגד בני יהודה שהפסדנו אליפות להזכירך מחאנו כפיים??? מעניין שאז התקשורת המהוללת שלנו לא מסבירה את זה לא בטור לא בפסקה לא בשורה וגם לא במילה. ואז אתה כותב כאן בעזות מצח שאנחנו שורקים בוז החל מהדקה הראשונה. לא היה ולא נברא. תכתוב על שחקנים שמרוויחים מאות אלפים (לא שקלים. יורו!!!) ולא מצדיקים אחוז בודד משכרם...(רק יכולת לא תוצאות). תכתוב על שחקנים שמזלזלים לא בקהל זה עוד נסבל כנראה בעינך. אלא בעיני המאמן שלהם בעיני הבוס והמנהל. אבל אתה וכל חבר מרעך פשוט מגינים עליהם ולא מעיזים לכתוב אפילו לא שורת ביקורת אחת. אז פלא שאנחנו נראים כמו שאנחנו נראים???? ומילה קטנה לסיום. אתה יודע למה כל מה שקורה בכל שאר הקבוצות קורה ואתם (כאילו) מתפלאים???? you may fool for some people for some time but you cant fool all the people all the time... אתה הבנת את זה?????
רועי | 29.12.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת