35. תחרות אדון זליכה למה לא היתיחסה לתחרות יותר , שם המפתח לכל הבעיה , המדינה לא תוותר על ריוחי יבוא הרכב , אך התחרות ויבוא אישי יכולים לגרום להוזלת מחירים , סימן טוב | 21.01.12 (ל"ת)
34. לכל סיפור טוב יש מתחתיו סיפור לא פחות טוב אני מאד מאמין בזליכה ואין לי ספק שהוא לא פריאר כמו טרטנברג. ההמלצות שלו יישומו במלואן כי נתניהו רוצה להראות שהוא עושה משהו וזה הדבר הכי קל לביצוע מול מלחמה עם הטייקונים , להסתכסך עם קופות הגמל או חלילה וחס לריב עם הבנקים יואל | 19.01.12 (ל"ת)
33. מי שמבין קצת בכלכלה והשיטות בישראל זה ימית את חברות הליסינג הקימות ויקומו תחתם חברות ליסינג של היבואנים שימכרו להם בהנחה של 5% בלבד כך חברת הליסינג לא תרויח הרבה ואילו היבואן יתעשר. ללקוח המחיר לא ירד ושלום על ישראל כלכלן מעשי | 20.01.12 (ל"ת)
32. ההמלצות גאוניות ! אהבתי במיוחד שיבואן שיש לו מעל 8% מהשוק לא יוכל להחזיק יותר ממותג אחד, יהיו יותר יבואנים, יותר מקומות עבודה והרבה יותר תחרות. ככה לא יוכלו להרוג מותגים טובים כמו שעשו לאופל ב-20 שנה האחרונות. אייל | 20.01.12 (ל"ת)
31. אני מוכן לחתום על רבע מההמלצות מי ייתן וכל ההמלצות ימומ שו חזון אחרית הימים תומר | 19.01.12 (ל"ת)
27. אפשר להסתפק בהמלצה אחת ? כל ההמלצות טובות , אבל אם צריך לבחור אחת זה לקבל את ההנחה שמקבלת חברת הליסינג פחות 5% ונאמר דיינו . ההמלצה הזאת לבדה , תוזיל מכוניות בעשרות אחוזים ותפתח את השוק לתחרות שבה המחירים לצרכן יהיו שונים בין יבואן ליבואן בניגוד להיום . אם היא תתקבל ומתי תיושם , זוהי כבר שאלה אחרת . אני רק שאלה | 19.01.12 (ל"ת)
25. מה עם כלי רכב מסחריים, מה עם מוניות, מה עם אופנועים וקטנועים? למה וועדה שהתכנסה ודנה במשך חודשים לא נתנה את הדעת על מגזרים כה רחבים בשוק? מה איתך פרופסור זליכה הנכבד? שלטון והון | 19.01.12 (ל"ת)
24. כמה זמן לוקח בממוצע ממסירת דוח ועדה, למעבר חוק בכנסת? זה יהיה מדד מעניין ליעילות הממשלה. | 19.01.12 (ל"ת)
23. מה לגבי הוזלת מס הרכב הצמוד לתושבי הפריפריה? רכב הליסינג הינו נצרך ביותר בפריפריה איפה שאין תחבורה ציבורית נאותה. מס הרכב הצמוד הינו מוגזם לגמרי והעלאתו פוגעת עוד יותר בתושבי הפריפריה. ירון | 19.01.12 (ל"ת)
22. ל 15 קודם כל המחרים שלי לא מובקעים,ושתים ראה איזה פלא על המיסים שהמדינה גובה אין שום מילה,ואם נוריד את המיסם בפי שאמרתי אז באמת יהיה טוב יותר גם לי וגם לך,אין הגייון במיסים של 98אחוז על הרכבים וכמו כן שיורידו את המיסוי על חלקי החילוף ואז תראה שהכול מסתדר,עלות שעת עבודה כיום של עובד גבוהה מאוד אם הוא רוצה לקנות דירה ולקחת משכנתא. המוסכניק | 19.01.12 (ל"ת)
18. על פניו נראה נהדר אבל... עד שיגיע לחקיקה והצבעה ההצעה תעבור כול כך הרבה שינויים והכול יתמוסס ויבוא אישי יתבטא רק למגבים ונורות. וחוצמזה כניראה שהשרים החרדים יגבילו את כול העסק הזה רק למכוניות שלא נוסעות בשבתות וחגים... :) יוסי צפוני | 19.01.12 (ל"ת)
17. האם יתכן שזליכה יעשה לשוק הרכב את מה שכחלון עשה בשוק הסלולר...? מדובר על הליבה של | 19.01.12 (ל"ת)
16. זליכה, אף מילה על מיסי הרכב המטורפים ?!!! למה הקימו בכלל את הועדה ??!!! רק הורדת מיסים על רכב תביא להוזלת מחירים ! לא יכול להיות שיתקיימו בישראל גם מיסי רכב גבוהים מאוד וגם מיסי דלר גבוהים מאוד !!! בכל מדינה בעולם בוחרים באחד מהשניים. לבחור במיסוי של שניהם פירושו לדפוק את הנהגים סתם כי זה קל !!! אין מדיניות ואין חשיבה על בטיחות הרכבים. הכל סביב כמה ירוויחו היבואנים והליסינג - וזו לא הנקודה בכלל !!!! דודו | 19.01.12 (ל"ת)
15. עוד ועוד רגולציה נחיה ונראה אם זה יעזור או לא.. היה הרבה יותר קל ופשוט ולהוריד לחלוטין את המכס על רכב דו-גלגלי. מהלך עם כל כך מעט עלות למדינה היה טורף פה הרבה קלפים. פיטר | 19.01.12 (ל"ת)
14. ל 13 המוסכניק אם הדרך יהחידה שבה תוכל להרוויח זה לעשוק את הלקוחות שלך ולגבות מחירים מופעקים על העבודה שלך, אולי באמת כדאי שתסגור את העסק. מוטי | 19.01.12 (ל"ת)
13. שתי הערות 1. לדעתי היה צריך לכלול את כל תחומי הרכב בדו"ח ולהציע פתרון יותר כולל באופן שיטפל בעוולות, שחיתויות ועושק של הציבור מצד אחד ושיאפשר לכל בעל עסק שמתפרנס (ומפרנס) מהתחום קיום מכובד מצד שני. כך לדוגמה צודק בעל המוסך מאחת התגובות למעלה שלא ניתנה התייחסות למוסכים והייתי רוצה לראות גם התייחסות לכל תחום ביטוח הרכב. 2. איך אוכפים את כל מה שהומלץ? איך מוודאים שלא יהיו קומבינות של ה"ממונה על המחירים"? איך מוודאים שלא יהיה מחירון "צללים" למחירון הרשמי לחברות הליסינג (שממנו ייגזר המחיר לצרכן)? וכו' וכו'... בתחום הרכב יש כסף גדול ולכן גם כוחות חזקים ומכאן שצריך בקרה חזקה עוד יותר. HarCo | 19.01.12 (ל"ת)
12. למר זליכה אם הלקוחות יביאו את החלקים למוסך שעת עבודה במוסך תעלה ללקוח 1000 שח לפחות,הרווח של המוסך בנוי מחלקים ועבודה,כאשר אני אומר לך שבעלי המוסכים בקושי מתקימים היום,אם כל דרישות היבואנים,ועם כל המיסים שהמדינה שלך ממציע ארנונה ,ביטוחים כאלה ואחרים,,דרישות מטופשות של איכית סביבה,דרישות מטופשות של מכון תקנים תדרשות מכבאי אש ועוד.... ואתה מצפה שהמוסכים עוד יחיזיקו מעמד ולזה כמובן בלי מס הכנסה ומעמ שכנראה לא נשלם כלא יהיה רווח למוסכים.אם אתה מסכים אני יבוא לעבוד אצלך אני סוגר את המוסך ושולח למדינה עוד עשרים מובטלים בזכות ההצעות הנבונות שלך.אבל רק אם אתה מסכים. מוסכניק | 19.01.12 (ל"ת)
11. ההמלצות שיחסלו את ענף הרכב זליכה מכין את הקרקע לישראל כץ לפריימריז לליכוד- על חשבון העם. בהצלחה סתם אחד | 19.01.12 (ל"ת)
8. השורה הכי חשובה שאם תאומץ תעשה מהפך של ממש: והייבואנים יהיו חייבים להעניק הנחה בשיעור זהה, פחות 5% ללקוחות פרטיים אשר יהיו מעוניינים לרכוש את אותו הדגם שנמכר לחברות הליסינג. יאר | 19.01.12 (ל"ת)
5. ההמלצות הנ"ל יקברו במשרד התחבורה ודבר לא ישתנה בשוק הרכב הישראלי. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. ביבי עושק ישראל | 18.01.12 (ל"ת)
4. היבואנים מרווחים על חלקי חילוף אלפי (לא מאות) אחוזים!!!!!!!! יש לי את כל ההוכחות לכך בכתב. חתיכת פלסטיק למיצובישי מגנום עולה בארץ כולל הרכבה, פרזול ומע"מ 900שח. קניתי את החלק (כולל פרזול) בחו"ל עלה לי כ-5$ לקח לי ל15 דקות להרכיב את זה לבד. אם זה לא שוד אני לא יודע שוד מהו?! תירס חם | 19.01.12 (ל"ת)
3. מישהו יכול להסביר לי למה התכוון המשורר שאמר שיבואן יצטרך לתת הנחה זהה פחות חמישה אחוז ללקוח פרטי מהמחיר שמקבלים בליסינג??????? אני לא ראובן | 19.01.12 (ל"ת)
2. זליכה אני אוהב אותך הלוואי ויכולתי לנשק אותך איזה בחור הלוואי והיו לנו עוד בחורים כמוך דור | 19.01.12 (ל"ת)
פרסום ראשון: ועדת זליכה ממליצה: יבוא רכב ללא רישיון מיוחד יהיה בלתי חוקי
35 תגובות לכתיבת תגובה