אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אין פתרון פשוט ומיידי לבעיית הבטיחות של רוכבי הכביש"

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
סכנת נפשות בכביש יקום-שפיים
מדי בוקר וכמובן בסופי שבוע הכביש הצר בין יקום לשפיים עמוס ברוכבי אופניים. זהו כביש דו סיטרי עם קו לבן לכל אורכו וללא שוליים. רוכבי האופניים בכביש גורמים לנהגי המכוניות לחצות קו הפרדה בצורה לא חוקית כדי להימנע מתאונה ובכך לסכן את בטיחותם ובטיחות הרכב שבא מולם. יתרה מכך לעיתים קרובות רוכבי האופנים רוכבים בזוגות כתף אל כתף ואף ילד ליד מבוגר בצורה שמסכנת חיי ילדים. רובי אופניים יקרים - די עם הטיפשות. די עם הזלזול בחיי אדם. זהו כביש עבור מכוניות. הוא נסלל עבור מכוניות. רכבו בשטחים הצמודים, בדרכי העפר הסמוכים לשדות. אפילו בכביש החוף מוטב שתרכבו רק לא בכביש השירות הצר הזה. חבל על חיי אדם. הן של רוכבי האופניים והן של נהגים. אני משוכנע שכמו כביש זה ישנם כבישים רבים בארץ שבצורה גסה תוך זלזול על החוק וזלזול בחיי אדם נלקחו בכוח על ידי רוכבי האופניים להנאתם.
אביב | 23.01.12
14.
10 ו 12, שניכם לא מכירים בכלל את החוק
אין שום התייחסות ל-50 סמק או לרכב מנועי בכלל. יש מעט (ודגש על מעט) כבישים שבהם אין כניסה לרכבים שנוסעים מתחת ל-55 קמ"ש, סוסים, אופנים והולכי רגל. אף אחד מהכבישים האלה לא משמש לרכיבת אופניים המונית (פה ושם לעובדים זרים וזהו). הכביש נועד לכלי רכב ואופניים לפי החוק הישראלי היום הינם כלי רכב שמורשה לעלות על הכביש. יתרה מכך, לפי חוק הם צרכים לסוע בתוך הנתיב הימני, אסור להם לסוע לא בשוליים ולא על המדרכה. אגב, לפי החוק מותר לשוטר לפרק ונטיל לאופניים שנוסעים בשוליים במקום בנתיב. כל נהג סביר שמסתכל על הדרך ורוכב אופניים סביר שלא מתפרץ בהפתעה לכביש או שרוכבים אחד על יד השני בתוך נתיב בכביש צר (ראו ערך רוכבי אופניים בכביש של בית אורן) לא מסכנים אחד את השני. הבעיה היא שהנהגים הפוגעים הם לא נהגים סבירים.
מ | 23.01.12
11.
כביש הנחש -חוצפה .ככה מרחיבים כביש בישראל
כביש הנחש זהוא הכביש המקשר בין קריית השרון לאזור תעשיה נתניה . לאחרונה עיריית נתניה הרחיבה את הכביש . למה לא חשבו על מדרכות ?למה לא חשבו על רוכבי אופנ יים שעובדים באזור התעשיה וגרים בקריית השרון -יש מאות כאלה . כול יום היציאה והחזרה בין קריית השרון לאזור התעשיה זה עונש של 40 דקות כיוון .לעשות מדרכה רחבה ומהר שתשרת את רוכבי האופניים והולכי הרגל .יותר מפעם אחת אני רואה הולכי רגל שהולכים על הכביש כי המתכננים לא חשבו לתכנן כמו שצריך .
יוסי | 23.01.12
10.
מבחינת חוקית - אסורה הנסיעה בכביש בין עירוני לכל רכב שמתחת ל-50 סמ"ק !
לפי חוקי התנועה, כל נהגי האופניים שנוסעים בכבישים בין עירוניים אמורים לקבל שלילה ! מאחר וכל חוקי התנועה חלים על כל בעלי הרישיון, ולפי החוקים הנלמדים בשעורי הנהיגה המונעת - אסור לרוכבי האופניים לעלות לכבישים בין עירוניים מאחר והם כלי רכב מתחת ל-50 סמ"ק. תעשו טובה לכולנו ובמיוחד לכל רוכבי האופניים, שלא יהיה עוד נפגעים על הכבישים מדברים שהם צפויים לנו. - תורידו את רוכבי האופניים מהכבישים הבין עירוניים !!! שמשטרת ישראל תתחיל לאכוף את החוקים שצריך במקום לרדוף נהגים על דברים פחות חשובים !!!
דרומי | 23.01.12
9.
קצת נשמע כמו טחינת מים
הנחיות לרכיבה בקבוצה כבר קיימות, רכיבה בכביש פתוח מחייבת מבנה מסודר, רוכבים חסרי ידע ונסיון לא צריכים לרכוב בקבוצה, מומלץ למי שרוצה לרכוב בקבוצה להצטרף לקבוצה מסודרת ולפעול בהתאם להנחיות מארגני הקבוצה. כל זה כלל לא רלוונטי לבעיה שעומדת על הפרק, כמעט כל הרוכבים שנפגעו רכבו לבד ובשולי הדרך, הנהגים שפגעו בהם סטו לשוליים באופן שמעיד על חוסר שליטה וחוסר מיומנות שנדרשים מנהג סביר (לעתים ללא סיבה, לעתים עם סיבה - בלתי מוצדקת בעליל... אף לא אחד בגלל מה שנוהגים לכנות "מקרה חרום"). גם במקרי הפגיעה בקבוצה - הנהג סטה לתוך קבוצה מסודרת בשוליים ולא "עדר" כמתואר כאן. בקיצור - לועדה ככל הנראה אין מה לחדש. הגברת אכיפה על הרוכבים - לא יזיק, אבל גם הרבה לא יועיל (עוד כסף לקופת המדינה, ורוכבים זהירים יותר). מה לגבי הנחיות לנהגים - עזוב, המדינה מזמן התייאשה מזה.
איציק הימן | 23.01.12
8.
ציניקן - האם אתה נוסע על הכדורסל שלך לעבודה? או מטייל עליו?
אופנים הם קודם כל כלי תחבורה ורק אחר כך ספורט. רבים מהרוכבים כלל לא "מתאמנים" כי אם מנצלים את הנסיעה היומית שלהם לצורך פעילות גופנית, או מטיילים בסוף השבוע ממש כמו כל שאר עם ישראל, רק ברכיבה. הכביש פתוח לכל משתמשי הדרך, למעט קטעים מוגבלים ביותר המוגדרים כמהירים ולהם יש חלופות בשפע. הנהגים לא רוכשים את הכביש, למרות שהם אכן נדרשים למיסוי מטורף, זה אינו תשלום עבור שימוש בכביש כי אם תשלום עבור שימוש ברכב. הכביש הוא שטח ציבורי ופתוח לכל משתמש, גם לאופנים. יש בעיה בטיחותית - צריך לפתור אותה, הרחקת הרוכבים לא תפתור אותה, כי - נהג סביר ורוכב זהיר לא יפגשו לעולם, אין תקדים לתאונת אופנים שאחד המעורבים בה לפחות לא נהג באופן בלתי סביר בעליל. הנה שני חוקים שלא נאכפים שנהג סביר אמור לקיים: * אסור לחרוג מהפס הצהוב (אל תספר לי על מקרי חרום, שום מקרה חרום לא היה מעורב במקרים האלו, אלא אם להתכופף להרים את הטלפון נחשב חרום). * יש לשמור מרחק בזמן עקיפת רכב דו גלגלי. אתה מקפיד עליהם? אז אין סיבה שתדרוס רוכב אופנים לעולם.
איציק הימן | 23.01.12
7.
אני לא הפסקתי עם רכיבת הכביש בעקבות התאונות
יתרה מזאת, יצאתי לרכיבת המחאה בלטרון, וגם לשם ובחזרה רכבתי על אופניים מאזור השרון. הדרך לשם היתה מלאה ברוכבים, ולא זכור לי שהיתה תאונה אחת עם אופניים, אז במקום לחשוב על רולטות רוסיות, בבקשה לחשוב על כל הרוכבים שחזרו בשלום. יש לראות את החצי המלא של הכוס, ותאמינו לי יש הרבה יותר מחצי. האופניים הם גם תחליף ראוי לדבר הפרימיטיבי הזה שקוראים לו פקק תנועה. השתמשתי בו פעם כשהוזמנתי לתערוכה בגבעתיים, ולא בא לי לנסוע לשם בפקקים, אז רכבתי לשם על כביש 4 מצומת רעננה עד אלוף שדה בכיף.
כוח לרוכבי האופניים | 23.01.12
2.
לדניאלה, השאלה היא האם רוכבי האופניים ישתמשו בכביש הייעודי והאם הם ישלמו אליו?
כשאני וחברי רוצים לשחק כדורסל אנחנו צריכים לשכור אולם מהמועצה ב1000 ש"ח לחודש לשעה אחת בשבוע. גם רוכבי האופניים יצטרכו לשלם על הכביש, אלא שבעוד שאנחנו משתמשים באולם בית-ספר שנבנה עבור ילדי בית-הספר, הכביש הייעודי יבנה במיוחד ובלעדית לרוכבי האופניים והם ייצטרכו לשאת במלוא המחיר שיכול להגיע למאות מיליוני שקלים. הבעיה היא שרוכבי האופניי כביש אוהבים לנסוע בכבישים יפים ומגוונים ולא יסתפקו בכביש בודד, גם אם הוא יהיה בנוף יפה, כך שגם לא יהיה כיסוי כספי לבניית הכביש וגם הרוכבים ימשיכו לרכב בכבישי המכוניות ולהידרס.
ציניקן | 23.01.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת