אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עיר ובלבה רמונט: התוכנית המלאה לשיפוץ מרכז ירושלים נחשפת

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
פיתוח בלי מעוף
בפיתוח מרכז העיר ובהפיכתן למרכז קניות בילויים ותיירות שכחו בעיריה לתכנן את הנקיון ברחוב ההסתדרות מול בתי קפה ומסעדות וברחוב מאיר שחם וברחוב הלל 37 ליד מעלית הזמן בה מבקרים עשרות אלפי בליינים ותיירים,מתגאה עירית ירושלים ב"צפרדעי זבל" ענקיים הפתוחים לחתולים למחפשי בקבוקים למיחזור ,מפיצי צחנה וזבל העף ברוח להנאת התיירים הבליינים והתושבים הגרים במרכז. אשמח לתגובה ובמיוחד של מתכנני מרכז העיר וראש העיריה
משה מילנר | 02.02.12
39.
הבעיה של האנשים כאן היא שהם רוצים גם וגם וגם וגם.בקיצור ילדים.אני מגיע למרכז העיר----
בתחבורה ציבורית.לא מבזבז זמן בחיפוש אחרי חניה.הרכבת הקלה הולכת ומשתפרת.עומדת פחות ברמזורים.המחיר הוא זול-יחסית.כאחד שגר בחול אני אומר לכם שכדאי שתשנו את ההרגלים שלכם-תשאירו את המכוניות שלכם בבית-ואם לא תעשו זאת-תפקידה של העיריה לדאוג שזה יקרה
אבי | 02.02.12
33.
חצי מהמגיבים פה הם תל אביבים חסרי חיים
בתל אביב יש חנייה? מרכז העיר תל אביב ,ע"ע דיזינגוף ואלנבי הפכו ממזמן לסניף של התחנה המרכזית המצליחה שלכם , רוב המהגרים לתל אביב הם סודנים ואריתראים , מקומות הבילוי בתל אביב הם קטנים ומלאים בערסים לעומת מקומות הבילוי בירושלים , וכן מדרחוב יפו והמדרחובים הסובבים אותו הם פיאצה שוקקת חיים ,אני טיילתי בהרבה מקומות בחיי ומעולם לא ראיתי עיר יפה כירושלים .
ערן  | 02.02.12
30.
העיר הזו פשטה את הרגל..
כשהולכים ברחוב יפו (הלכתי שם לאחרונה) מוצאים בניינים חדשים שנראים, במקרה הטוב, כמו מורסה על גופה החטוב של דוגמנית. חיבורים חסרי כל הגיון בין בתים ישנים שמגדילים אותם (תוך כדי שימור) לגבהים מפלצתיים, לבניינים חדשניים (כמו משתנת בנק הפועלים בכיכר ציון) ומשהו בלתי מוסבר בכלל (בנייני המגורים החדשים שצצים שם). כאילו משיהו התעקש לקחת תשעה קבין של יופי שלא קשורים אחד לשני ולדחוף את כולם בבת אחרת לאותו מקום. מה שקרוי בשפה המקצועית מכוער להפליא! העיר ירושלים הפסידה את עצמה לטובת חוסר הסובלתנו החרדית. כל השאר זה משל הטיח...
אליהו | 02.02.12
24.
העיר מאבדת את מיטב בניה וברקת מתעסק בקוסמטיקה
מר ברקת! מתי סוף סוף תפנים שאתה עומד בראש עיר שאוכלוסייתה נחשלת ומיטב כוחותיה הפרודוקטיביים נוטשים אותה לאבדון? רוצה לחרות את נוכחותך בהיסטוריה של ירושלים לפני שתהפוך לגוויה אורבנית? תעשה רק דבר אחד: תקים אוהל מול משרד רה"מ ותצהיר שעד שהממשלה לא מאשרת תוכנית חירום דרמטית להצלת ירושלים - אתה לא זז משם. הצלת ירושלים זה להניא את בוגרי י"ב ומשוחררי צה"ל לעוף מעירם אל המחוזות השפויים של ת"א ושות'. תתקצב להם 3 שנות לימודים חינם באוניברסיטה ומענק של רבע מיליון שקל לרכישת דירה עם נישואיהם. זה המון כסף, אבל זו הדרך היחידה למנוע את התסריט המתרגש עלינו - עיר חשוכה ומפגרת שרוב אוכלוסייתה נבערת ואינה מייצרת צמיחה. אגב, לארבעת הילדים שלי זה כבר יהיה מאוחר - כולם נטשו לת"א אחרי השירות הצבאי. אחד מנהל היום חברת סטרט-אפ מתוקשרת, השני משפטן מצליח, השלישית מרצה באוניברסיטת ת"א והרביעית סטודנטית בבית צבי. כל מפעלותיך הארכיטקטוניים בטלים בשישים מול המשימה המחוייבת הזאת ונועדים בעיקר למשוך תיירות חוץ. תיירות זה חשוב, אבל לשמר את הנוער הירושלמי הנוטש זו כבר שאלת חיים או מוות מבחינתה של ירושלים.
חיים ה. | 02.02.12
23.
הצעה
אני מציע להרוס את המבנה הנטוש והמכוער ברח' קינג ג'ורג' (הזה שדומה לקולנוע, מול קק"ל), ובמקומו לבנות חניון ציבורי רב קומות. בעיקר תת-קרקעי, אבל גם משהו יפה ומיוחד מבחינה סביבתית. שהתושבים יכלו לחנות במקום מסודר במחיר שווה לכל. המבנה הזה ועוד במרכז ירושלים - זה בושה. לא נשאר קצט כסף מגשר המיתרים?
ъ | 02.02.12
17.
ירושלמים יקרים -תשובה למספר 1 - גם במרכזי ערים גדולות אחרות - אין חניה
גרתי בחו"ל...אין חניה במרכזי ערים גדולות..זה נתון.. אבל שם התחבורה הציבורית -יותר מוצלחת... יש לרכבת הזו סיכוי..תנו להם זמן וילמדו , ואז תהיה פריחה. רחוב יפו והשוק יפיפיים...בתי האבן והקרונות היפים (אך לא נוחים - אין רזים כישראל והכסאות ברכבת צרים) אני מגיעה באוטובוס מהיר (40 דקות) מראשל"צ לי-ם , ועם הרכבת הקלה והאיטית -למרכז.. קצת תאיצו בה...ויהיה יופי...
זהבה | 02.02.12
16.
אין חניה. אין חניה. אין חניה.
מתי כבר תתחילו לטפל בבעיה הזאת? אני לא מעוניין להגיע למרכז העיר עם רכבת מלאה בצעירים שצועקים ומשגעים את השכל. יש לי רכב ואני רוצה להשתמש בו. למה אני צריך לשלם 20 ש"ח לחניונים פרטיים על כל גיחה שלי למרכז העיר. שהעיריה תרכוש פעם אחת חניון גדול עם עלויות סבירות ותפתור את הבעיה פעם אחת ולתמיד. מאד קל להציג את הצדדים היפים ותמונות של הרכבת נוסעת במרכז העיר.
עידו | 02.02.12
15.
צריך לעשות כל הזמן
מרכז העיר ירושלים עבר ניתוח מורכב במהלך השנים האחרונות. כמו כל חולה אחרי ניתוח הוא לא בידיוק מתהלך מיד ומתחיל לרוץ, נדרש זמן , סבלנות , כוחות ועזרה..אך האם המצב שמצטייר לאחר הניתוח בא להעיד העיקר?? להשאיר אותו גוסס? לכן, אל תיהיו קטני אמונה..רוצים להתגייס לעשיה ..? לכו על זה ועד הסוף..כי אין כמו ירושלים..!!
אחד | 02.02.12
13.
מגיב 1 רשמת אוסף של שטויות
הרכבת לא משרתת שכונות חרדיות, היא נוסעת בצירים הראשיים של ירושלים, וכך היא משרתת את כולם, כי ניתן להחליף אוטובוסים, מרכז העיר מתחיל לפרוח,לאחר שרכבת הקלה החלה לפעןל, שאל את בעלי החנויות, ותגיע לעיר בתחבורה ציבורית, לא חייבים להגיע עם רכב לכל מקום
אלי | 02.02.12
12.
מרכז העיר גוסס
ברקת אוהב לציין את מספר העסקים החדשים שנפתחו, אבל לא אומר מילה על כל אלו שנסגרים כל יום. מרכז העיר עדיין מאוד מאוד מוזנח. פרויקטים כמו מיני מדרחוב בהלל משמש בעיקר הומלסים נוספים, אבל העירייה רואה חשיבות גדולה בלהוריד עוד 20 מקומות חנייה ולבטל את המעבר לרחוב ההסתדרות. בעלי העסקים החדשים שפותחים במרכז העיר הם הרפתקנים שרובם לא ישרדו 3 שנים. החלוקה למילים יפות כמו אשכולות- ביגוד הלבשה והנעלה (שזה בעצם אותו הדבר) גורם להכל להשמע יוזמתי ומתקדם בפועל מה שנפתח במע"ר זה חנויות בזאר של 19.99 לפריט. המקום היחידי שנראה לי מצליח באזור המע"ר זה קניון ממילא- פרויקט פרטי שמשקף איך היה הכל אמור להיראות (נקי אחיד נגיש- לא לתחבורה ציבורית אלא לבעלי רכב ותיירים שיש להם גם קצת כסף להוציא) בקיצור שהעירייה תקדם יודאיקה במקום פעילות כלכלית אמיתית אני עוד כמה שנים אהיה בתל אביב.
אורי | 02.02.12
11.
רחוב יפו מדהים רק צריך לשמר את המבנים לצידו והוא נראה כמו מדרחוב מכובד
שיכול להיות בכל עיר אירופאית גדולה כל הכבוד ירושלים צריכה לשאוף להראות כמו עירים אירופיות שזה אומר נקייה עם תחבורה ציבורית יעליה (שזה עומר לבנות עוד 3 קווים של רכבת קלה במקום האוטובוסים ) מדרחובים חזויות של בניינים משופצים ועוד כל הכבוד ראש העירייה!!
יונתן  | 02.02.12
9.
הבעיה בירושלים היא חוסר הסובלנות כלפי האחר.רק אם הסובלנות תחזור ירושלים תהיה עיר אלוהית.
מה שמיחד את ירושלים זה המגוון התרבותי שלה והמשיכה הלא מוסברת אבל מופלאה של אנשים לעיר הזו. כשהסובלנו תחזור ותהיה ערך עליון ותתיפס כערך עליון, ירושלים תהיה עיר אלוהית. מרכז אמיתי רוחני (וגם גשמי) עד אז השקעה בתשתיות בבחינת כוסות רוח למת.
גבי | 02.02.12
4.
יופי, עכשיו שכל משרדי הממשלה לשכות השרים וח"כ יעלו חזרה לירושליים
מצויין עכשיו לירושליים יש מרכז עיר מתפקד ואורבני מהשורה הראשונה, מה שאני לא רוצה לראות יותר זה טורים של אלפי מכוניות בעליות מוצא ו443 של תושבי המרכז ומודיעין שבאים להתפרנס בעיר אך לא מוציאים בה שקל או תורמים להתפתחותה. אני גם לא רוצה לראות משרדי ממשלה ומטות של חברות ממשלתיות מחוץ לירושליים. מספיק עם ההפקרות, שכל הממשלה תעלה חזרה לירושליים, אחרי הממשלה יעלו חזרה לעיר גם משרדי עו"ד, רו"ח, בנקאים, לוביסטים, שמאים, אדריכלים ושאר נותני שירותים שמשרתים את הממשלה. כשתגיע לעיר עוד מסה קריטת של 30,000 מקצוענים, שמשתכרים, גרים, לומדים וצורכים בירושליים יעצר התהליך של הפיכתה לעיר עניה של אנשים שלא עובדים. במקום ה30,000 האלו יהיה טוב אם יעזבו את העיר 30,000 בטלנים חרדים לפריפריה שם הם יצטרכו להתחיל ללמוד עבודה מהי, ובא לציון גואל.
אסף | 02.02.12
3.
ירושלים על הקנטים
כתבה מקושקשת. כל הכבוד ליחצן של ברקת. האמת קצת שונה. את התוכניות לשיקום הפיזי של מרכז ירושלים הוכנו לפני 10-15 שנה. התוכנית כוללת את מערך היסעים המוני שהקו הנוכחי של הרכבת הקלה הוא חלק ממנו. זה כלל החלפת תשתיות תקשורת אנרגיה ניקוז וכו וזה כולל שיקום פיזי - מדרחובים חדשים שיקום חזיתות בתים וכו. כאמור כל התוכנית אושרו וקיבלה מימון לפני שנים רבות וכעת היא נמצאת בשלבים אחרונים של ביצוע. ראשי הערים לופוליאנסקי וברקת היא אמורים לפעול ליציקת תוכן לתוך הפוטנציאל החדש שנוצר במרכז העיר. למרבה הצער זה לא קרה עדיין. בצלאל שהיה אמור לעבור למרכז העיר תקוע. קרית בתי המשפט שהיתה אמורה להיבנות במתחם בית הספר הניסויי לא יצאה לפועל. מוזיאון הסובלנות תקוע. למעט מלון אחד לא הוקמו תשתיות תירות (המלון באגרון) ולמעט חנות אחת , המשביר החדש, לא באו עסקים רצינים וכו וכו. מה שכן ברקת האויל מפריח שלל סיסמאות נבובות. להתבונן בו לבכות על חורבנה של העיר שהוא מוכר ככזו נמרצות לחרדים.
עכברתול עם פוני | 02.02.12
1.
אין סיבה להגיע למרכז העיר
אין חניה, אין חניה, אין חניה רחובות שלמים שפעם היו הלב הפועם של ירושלים הפכו למוזנחים וריקים מחנויות... עסקים שנחשבו עד לפני עשור כמוסדות של ממש, והתקיימו עשרות רבות של שנים, פשטו רגל או עברו למקום אחר. החזון של מישהו מהעירייה היה להפוך את מרכז ירושלים למדרחוב בסגנון הרובע הגותי בברצלונה, או בסגנון אמסטרדם... לכן מתנהל כבר כעשור תהליך זוחל של מחיקת כבישים ומקומות חניה. הרעיון הזה אמנם נחמד, אבל הביצוע... הביצוע... כושל בן כושל. התחבורה הציבורית על הפנים (נכון, יש רכבת, אבל היא משרתת רק תושבי שכונות ספורות, חלקן חרדיות)... הרחובות מוזנחים מאד... העסקים קרסו מזמן... המראה לא אירופי קלאסי שמור ומטופח, אלא מזרח תיכוני מבולגן ומלוכלך... רצו אירופה, וקיבלו את הקווסאן בתאילנד. בתור ירושלמי חילוני, רדיוס הבילויים שלי מצטמצם לשוק מחנה יהודה, המושבה הגרמנית, רחוב עזה, וכשחייבים לקנות משהו אז הולכים לקניון מלחה (המגעיל מרוב צפיפותו). אולמרט, לופוליאנסקי, ברקת - מחריבי ירושלים !!
חשמואל | 02.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת