אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עכשיו זה רשמי: טעינת מכונית חשמלית תתבצע רק מעמדה קבועה ונייחת

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

56.
אז איך ולמי תעדיף לשלם? נקודה מעניינת.
לאזרח צריכה להיות הבחירה מהיכן יעדיף להטעין את רכבו החשמלי, מהבית או ממתקני טעינה נייחים. לפי הנאמר בכתבה, אפשר להבין שהטעינה באופן פרטי לא תהייה חוקית,אלה רק באמצעות מתקנים המיועדים לכך שמצטיירים מהכתבה כמו משהו הדומה לתחנת דלק. הרי ברור לנו שגם טעינה שנעשית לדוגמה משקע ביתי או ממתקן פרטי תעלה כסף גם כן, הרי החשמל לצריכה הביתית להזכירכם לא מגיע בחינם,ובוודאי עם יתאפשר סוג כזה של טעינה זה יעלה לנו במס בכל אופן. אין פה עניין של "כיצד נשלם פחות?", הרי בסופו של דבר, בכל החלטה שתעשה ע"י המשרד האזרח בוודאי ישלם מס כלשהו, וכנראה שנוח ומשתלם מדי הוא לא יהיה. נשללת פה רק הבחירה שלנו מהיכן נעדיף להטעין את הרכב ואיזה סוג של מס נעדיף לשלם: מס חשמל לטעינה פרטית או מס עבור טעינה מעמדה מסודרת. הרווח בעבור טעינה בתחנה מסודרת הוא כמובן של התאגידים והממשלה, ממש לא של האזרח. ובעניין הבטיחות, נו באמת, הישראלי הממוצע, גם הפשוט ביותר אילו היה מוכר רכב חשמלי בעל אפשרות טעינה פרטית היה מחתים את הלקוח על מסמך המעביר את כל האחריות הבטיחותית על הלקוח. מה גם תמיד יכולים להיעשות חוקים ברורים ומסודרים בעלי דגשי בטיחות בענייני טעינה, חוקים המלווים בקנסות על טעינה לא בטיחותית ותקינות הכבלים. בסופו של דבר טעינה שלא באופן פרטי פותחת דלת לחברות עתק ובינהן חברת החשמל היקרה לנו בכל מובן ,את האופציה לגדול ולהתפתח, אינטרס כלכלי שהממשלה שקלה בכובד ראש, אינטרס אחר שלא שקלה , כמובן הוא משתלם פחות הוא טובת האזרח.אז ביניינו, רכב חשמלי יחסוך לנו בעלויות דלק ובוודאי בזיהום האוויר, אבל לא באמת יעלה פחות, לא נשלם על דלק -נשלם על חשמל.
אלה | 16.02.12
40.
עשיתי את החישוב פעם ויצא שמכונית חשמלית עולה בערך כמו היברידית לתחזק
עשיתי את זה לפי הקטלוג של בטר פלייס והוא כנראה גם ישן. הם כנראה בונים על עליה במחירי הנפט. אבל מה שיפה בעליה של מחירי הנפט היא שאז גם מחירי החשמל עולים. לי יש כרגע אותו חברה ואין לי יותר מדי תמריצים לקחת מכונית היברידית אלא אם אני קונה את האותו אחרי זה. בקרוב אותו המחיר של מכונית היברידית אני יכול לקחת משפחתית יותר גדולה ונוחה ולא משנה מה הצריכת דלק שלה כי המחיר של הדלק הוא חלק מהמחיר של הליסינג. לפי דעתי אם החברה שלי רצתה לחסוך כסף היא היתה יכולה להכריח את כולם לקחת מכוניות היברידיות כי הן חוסכות הרבה בפקקים, בתוך העיר ובעצירה. כנראה שההיברידיות עדיין יקרות מדי כדי להצדיק את עצמן כלכלית אז הם נותנים לנו פחות או יותר יד חופשית
מישהו | 05.02.12
36.
מס חשמל
ואתם חשבתם שהחשמל יסבסד את המכוניות הירוקות? 'צחקתהוני! תמיד יזין הג'דג'ט הישראלי המכונה "רכב פרטי" את אברי המציצה של העיניים הגדולות של הגוף המכונה אצלנו: "ממשל", ובמזון זה, עם מזון מצלמות ה"סתאאאם" בכבישים הראשיים, שממילא אינם הולכים לגופי אכיפה ופיקוח, יוכל לסבסד את כל הקרטלים והמונופולים של הפאודאלים נותני החסות, שאנו, הוסאלים נמכרים להם בלא תמורה (לנו). זוכרים את "קנס" הסולר?
אני עצמי ואנוכי | 05.02.12
32.
עוד חוק שהציבור לא יעמוד בו , אנו כבר רגילים להפר חוקים אז יהיה עוד אחד
כמו החוק שאוסר להשקות גינות...פחחחחח חוק איסור מסחר בבשר חזיר ... פחחחחח אגרת הרדיו והטמבלויזיה .... שרק פראיירים משמלים. ככלל שירבו חוקים כאלה כך ירבו המפרים אותם וכך הציבור בארץ מתרגל להפר את החוקים והברדק חוגג.
אבי | 05.02.12
29.
לפחות מתפתח פה דיאלוג נחמד...
כנראה שלא כולם קוראים את כול הכתבה, אבל אם קוראים את כול הטוקבקים אפשר לקבל תמונה רחבה יותר...ואכן, אף אחד לא אמר שבטר פלייס תהיה זו שתתקין את העמדות... בסה"כ אמרו שזה ייתן לה יתרון יחסי, כי שם חשבו על זה עד הסוף. תכל'ס, מה ייעשה אדם שגר בקומה שלישית?... נגיד אני?...לא נראה ששי אגסי החליט למכור רכבים רק לבעלי בתים פרטיים, הוא פשוט חשב מה לעשות כדי שכולם יוכלו לקנות. תפסיקו להתבכיין, סופסופ מישהו מנסה לעשות משהו כמו שצריך במדינה הזו.
איילת | 05.02.12
27.
במקום לנבוח נסו להבין את ההחלטה!
למען הסר ספק איני תומך או מאמין בבטר פלייס, ואם תתעמקו בהחלטה במקום לירות ואחר כך לשאול, תבינו שזה לטובתנו! הרי לא יעלה על הדעת, שנתחיל לשלשל כבלים חשמליים מהקומה ה-3 (או אחרת) למכונית החונה בחניה. ומה אם המכונית בחניון פנימי? הסכנה (מעידה על כבל, התחשמלות, פגעי מזג אוויר) גדולה מאוד.
פאבלוב | 05.02.12
22.
תשתיות נגד מכון התקנים
חשבתי שכולם כל הזמן אמרו שמכון התקנים בעד בטר פלייס בגלל זיוה פתיר... בסוף מסתבר שהם לא היו בעדם??? ומשרד התשתיות רוצה לשמור על בטיחות האזרח...וואלה שקשוקאיות...ומסתבר שבשני המקרים גובים מס אותו דבר, ככה שאין פה הון שלטון... למה לא להפסיק לרדת על בטר פלייס שבנו משהו בטוח מהתחלה ולתת להם קצת כבוד שחשבו על דברים מראש להבדיל מיבואני החאפרים...
אפסים | 05.02.12
19.
זה מה שקורה שלא קוראים עד הסוף
הדברים שאומר משרד האנרגיה הגיוניים לחלוטין. אף אחד לא אומר שיהיה חייב להטעין מבטר פלייס, אומרים שהמערכת חייבת להיות מתוחזקת על ידיי מישהו מוסמך, ולא כל ישראבלוף שבטוח שהוא יודע מה שהוא עושה ואחר כך רואים את האנשים בוכים עליו בחדשות.
 | 05.02.12
5.
פראייר מי שרוכש רכב חשמלי, ההסבר בפנים.
היום עדיין אין מס על החשמל לרכב אבל ברור לחלוטין שאם הרכב החשמלי יהפוך לנפוץ אזי משרד האוצר יטיל מס היום יש מס בלו על הבנזין ובעתיד יהיה מס על החשמל לרכב. כמו כן כבר היום זה בקושי משתלם אז להיקשר מרצוני הטוב למונופול ? זה כמו המכשירים של סודה סטרים שהגז לסודה עולה ביוקר.
היי טק | 05.02.12
3.
וככה יצרנו לנו עוד מונופול - בטר פלייס.
במקום לעודד תחרות, השר המתחיק לנדאו מעודד עוד מונופול - בטר פלייס. למי זה בטר פלייס? לחברה לישראל ולשי אגסי. לנו זה ממש לא בטר. בכל העולם אתה יכול לטעון מכל שקע, ואין שום חשש בטיחותי. רק כאן פתאום לנדאו דואג לאזרח... בטח לאזרח - בתנאי ששמו עידן עופר......
טרכטנברגוס | 05.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת