25. כן בטח, לכרמיאל( 20ק"מ) מספרים סיפור דומה על רכבת כבר 15 שנה (אותם אנשים) רוצה לגור בכרמיאל | 06.02.12 (ל"ת)
24. לרכבת אין סיכוי להצליח אחד מתנאי ההקמה וההפעלה שפורסמו קובע כי למרות שהקו לאילת יופעל על ידי חברה פרטית הוא לא יפעל בשבתות וחגים!!! בתנאים אלו אין סיכוי שהקו יצליח. אסף | 05.02.12 (ל"ת)
22. אין ספק שפרויקט קו רכבת לאילת נחוץ ביותר. הקו יהיה כלכלי אם יסעו בו כל השנה גם בסופי שבוע, וחגים. גשר יבשתי למטענים בטוח שיהיה אטרקטיבי . אפשר יהיה לשנע אשלג לנמל אילת וליצא למזרח הרחוק במקום ההובלה עם המשאיות. מי שכתב שלא צריך רכבת, אלא רק אוטובוסים לא יודע מה הוא שח. הרכבת הרבה יותר גדולה ומעבירה כמות נוסעים פי 50- 100 יותר הרבה מאוטובוסים. וזיהום האויר פחות. ביצוע הפרויקט עם חברה סינית יכול לקצר את זמן העבודה - ראה מנהרות הכרמל בחיפה. עמי מעוז | 05.02.12 (ל"ת)
21. לכל המתנגדים, מעבר מכולה בסואץ עולה עשרות עד מאות אלפי דולרים לספינה סביר להניח שיהיו כאלה שירצו לחסוך עלות זאת, ויעשו זאת ביבשה. יתרה מכך, המעבר הוא פרוצדורה בפני עצמה שגובה זמן, אותו זמן שניתן לחסוך באמצעים יבשתיים. הזמן יעשה את שלו, וישראל תמצא את הלקוחות הקבועים שיעדיפו את הדרך היבשתית. יתרה מכך, זה יחליש את השפעתה של מצרים, אינטרס ישראלי מובהק. שיחזק את מעמדה של ישראל באזור בתור אזור מעבר חופשי שלא נשלט על ידי רודנים. רמי | 05.02.12 (ל"ת)
20. רעיון גרוע אין שום סיבה לסלול פסי רכבת לאילת. כמו שרשמו לפני רכבות מטען לא יהיו כלכליות וכמובן שרכבות נוסעים לא יהיו כלכליות. בכלל, הרכבת לא כלכלית בשום צורה שהיא. צריך לשמור על הרכבת שתקשר בין ערי המרכז במישור החוף וזהו. לא צריך לירושלים ולא צריך לאילת. באותה מידה אפשר לסלול כבישים מיוחדים רק לאוטובוסים ציבוריים. הנסיעה תהיה ללא פקקים והתשתית הרבה יותר זולה מפסי רכבת. בכלל בשביל מה מרחיבים את פסי הרכבת? הרי הועד שם קובע הכל ואין שליטה על מה שקורה שם. לפני שמרחיבים את הפריסה של הרכבת צריך להשתלט שם על הועד. אהוד | 05.02.12 (ל"ת)
19. צוחקים עלינו כל ממשלות ישראל אואים באזרח אדיוט שאפשר להאכיל אותו לוקשים כל פעם שיש בחירות אבל כנראה שזה עובד עם ישראל אוכל הכל כל השקרים כבר בילדותי שמעתי את הסיפור של רכבת לאילת וכנראה גם הנכדים שלי לא יסעו ברכבת כזו הצחקתם אותי simon istvan | 05.02.12 (ל"ת)
18. רכבות משא מי שהיה בהקי הרוקיס הקנדיים וודאי ראה את רכבות המשא עם 200 קרונות שבכל קרון יש 2 מכולות - בשתי קומות !! הרכבות נוסעות בין נמל וונקובר שהוא קצת יותר גדול מנמל אילת וחוצות את ההרים דרך מנהרות ונתיבים עקלקלים. תדירות הרכבות האלו היא גבוהה ביותר - מספר רכבות בשעה !!כאשר בתחנות מסוימות המשמשות לשינוע וכדומה יש במקביל 6-10 מסילות באורך המספיק לקלוט רכבת של 200 קרונות דהיינו 400 מכולות. אם אצל הקנדים זה עובד אז אם "קצת" עזרה מבחוץ זה יוכל לעבוד גם פה. במהרה בינינו !! כל הנל ראיתי לפני פחות מחצי שנה . ערן בן שמואל | 05.02.12 (ל"ת)
17. רכבת צעצוע אוניית מכולות לא גדולה נושאת לפחות 3000 מכולות 20 פיט . אוניות צובר קטנה נושאת לפחות 50,000 טון . יש לכם מושג כמה רכבות צריך ע"מ לשנע משהוא כזה ????? אין תחליף להובלה ימית . אין מצב לרכבת להחליף אפילו בטיפונת הובלה ימית . גל הצגה אחרת של הדברים היא לה לה לנד . הלוואי שרכבת משא היתה יכולה להוות ולו קצה קצהו של תחליף מאיר | 05.02.12 (ל"ת)
15. רכבת לאילת,מדהים איזה כיף יהיה לנכד שלי כשיסיימו לבנות אותה, מעניין כמה חרדים יהיו אז במדינה. לה לה לנד- בן 20 | 05.02.12 (ל"ת)
13. כול הכבוד הגיע הזמן יפה מאוד החלטה שחיכינו ה הרבה זמן השאלה מה יהיה מחיר כרטיס ברכבת ורצוי שיהיה הנחה לתושב אילת . סימה סוסן | 05.02.12 (ל"ת)
12. מעניין אם גוף בלתי תלוי חשב כדאיות/יתכנות כלכלית השאלה היא רק כמה כלכלי זה יהיה, (אני מקווה שלמכתחילה יהיו שם שתי מסילות אם רוציםלהוות תחרות לתעלת סואץ) אזרח פשוט | 05.02.12 (ל"ת)
9. עם חברה סינית תבנה את זה זה ייקח 3 שנים למה שלא יבנו גם רכבת תחתית בתל אביב? למה שלא יבנו כבר 3 קווים של רכבת תחתית בתל אביב בנוסף לרכבת הקלה וככה תוך 5 שנים גוש דן מרושת ברכבות קלות ובתל אביב יש רכבת תחתית סוף סוף! יונתן | 05.02.12 (ל"ת)
7. אין ספק שיש חשיבות עליונה לפרויקט זה, אבל יש כל כך הרבה מקומות בפריפריה שחשוב לדעתי לחבר למרכז, ויש להתחיל בכך שניתן יהיה להגיע מחיפה לת"א בחצי שעה. לא עדיף לשפר משמעותית את זמני ההגעה של הרכבת מחיפה לת"א, נניח או מירושלים לת"א? חיפה-ת"א לוקח כשעה, ואין שום סיבה שרכבות לא ינועו במהירות 230 קמ"ש בקו מישורי זה. ספקני | 05.02.12 (ל"ת)
6. החברה שתיבחר תתחייב להעסיק מחוסרי עבודה ישראלים וגם פליטים, זה יכול לפתור בעית תעסוקה למשך שנות הבניה. ברית | 05.02.12 (ל"ת)
5. רכבת ללא מטענים.... אנית מכולות מעבירה 4,000-16,000 מכולות.... אניה כזאת עוברת בסואץ ונפרקת במסלול המשך בפחות מ- 24 שעות.... ויש כמה כאלה ביום... מי שחושב שבעלי האניות ישתמשו בנמל אילת וישטענו יבשתית לאשדוד/חיפה חי בלה-לה-לנד... ולא מבין כלום בנושאי לוגיסטיקה ימית. כמו כן, נמל אילת חונק את התפתחות אילת לדרום ולא יכול לגדול.. בקיצור רכבת צעצוע... לוגי לוגיסטי | 05.02.12 (ל"ת)
3. רק שלא ישכחו להוסיף... סעיף שמתנה תשלום אם הכבודה תסתיים בתוך שלוש שנים לכל היותר, ושקברים עתיקים הם לא פונקציה. אחרת יבואו השחורים האלה ושוב יהרסו את החיים לרוב השפוי. סחבק | 05.02.12 (ל"ת)
הממשלה אישרה הקמת קו רכבת בין תל אביב לאילת
25 תגובות לכתיבת תגובה