אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הממשלה אישרה הקמת קו רכבת בין תל אביב לאילת

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
אין ספק שפרויקט קו רכבת לאילת נחוץ ביותר. הקו יהיה כלכלי אם יסעו בו כל השנה
גם בסופי שבוע, וחגים. גשר יבשתי למטענים בטוח שיהיה אטרקטיבי . אפשר יהיה לשנע אשלג לנמל אילת וליצא למזרח הרחוק במקום ההובלה עם המשאיות. מי שכתב שלא צריך רכבת, אלא רק אוטובוסים לא יודע מה הוא שח. הרכבת הרבה יותר גדולה ומעבירה כמות נוסעים פי 50- 100 יותר הרבה מאוטובוסים. וזיהום האויר פחות. ביצוע הפרויקט עם חברה סינית יכול לקצר את זמן העבודה - ראה מנהרות הכרמל בחיפה.
עמי מעוז | 05.02.12
21.
לכל המתנגדים, מעבר מכולה בסואץ עולה עשרות עד מאות אלפי דולרים לספינה
סביר להניח שיהיו כאלה שירצו לחסוך עלות זאת, ויעשו זאת ביבשה. יתרה מכך, המעבר הוא פרוצדורה בפני עצמה שגובה זמן, אותו זמן שניתן לחסוך באמצעים יבשתיים. הזמן יעשה את שלו, וישראל תמצא את הלקוחות הקבועים שיעדיפו את הדרך היבשתית. יתרה מכך, זה יחליש את השפעתה של מצרים, אינטרס ישראלי מובהק. שיחזק את מעמדה של ישראל באזור בתור אזור מעבר חופשי שלא נשלט על ידי רודנים.
רמי | 05.02.12
20.
רעיון גרוע
אין שום סיבה לסלול פסי רכבת לאילת. כמו שרשמו לפני רכבות מטען לא יהיו כלכליות וכמובן שרכבות נוסעים לא יהיו כלכליות. בכלל, הרכבת לא כלכלית בשום צורה שהיא. צריך לשמור על הרכבת שתקשר בין ערי המרכז במישור החוף וזהו. לא צריך לירושלים ולא צריך לאילת. באותה מידה אפשר לסלול כבישים מיוחדים רק לאוטובוסים ציבוריים. הנסיעה תהיה ללא פקקים והתשתית הרבה יותר זולה מפסי רכבת. בכלל בשביל מה מרחיבים את פסי הרכבת? הרי הועד שם קובע הכל ואין שליטה על מה שקורה שם. לפני שמרחיבים את הפריסה של הרכבת צריך להשתלט שם על הועד.
אהוד | 05.02.12
18.
רכבות משא
מי שהיה בהקי הרוקיס הקנדיים וודאי ראה את רכבות המשא עם 200 קרונות שבכל קרון יש 2 מכולות - בשתי קומות !! הרכבות נוסעות בין נמל וונקובר שהוא קצת יותר גדול מנמל אילת וחוצות את ההרים דרך מנהרות ונתיבים עקלקלים. תדירות הרכבות האלו היא גבוהה ביותר - מספר רכבות בשעה !!כאשר בתחנות מסוימות המשמשות לשינוע וכדומה יש במקביל 6-10 מסילות באורך המספיק לקלוט רכבת של 200 קרונות דהיינו 400 מכולות. אם אצל הקנדים זה עובד אז אם "קצת" עזרה מבחוץ זה יוכל לעבוד גם פה. במהרה בינינו !! כל הנל ראיתי לפני פחות מחצי שנה .
ערן בן שמואל | 05.02.12
17.
רכבת צעצוע
אוניית מכולות לא גדולה נושאת לפחות 3000 מכולות 20 פיט . אוניות צובר קטנה נושאת לפחות 50,000 טון . יש לכם מושג כמה רכבות צריך ע"מ לשנע משהוא כזה ????? אין תחליף להובלה ימית . אין מצב לרכבת להחליף אפילו בטיפונת הובלה ימית . גל הצגה אחרת של הדברים היא לה לה לנד . הלוואי שרכבת משא היתה יכולה להוות ולו קצה קצהו של תחליף
מאיר | 05.02.12
7.
אין ספק שיש חשיבות עליונה לפרויקט זה, אבל
יש כל כך הרבה מקומות בפריפריה שחשוב לדעתי לחבר למרכז, ויש להתחיל בכך שניתן יהיה להגיע מחיפה לת"א בחצי שעה. לא עדיף לשפר משמעותית את זמני ההגעה של הרכבת מחיפה לת"א, נניח או מירושלים לת"א? חיפה-ת"א לוקח כשעה, ואין שום סיבה שרכבות לא ינועו במהירות 230 קמ"ש בקו מישורי זה.
ספקני | 05.02.12
5.
רכבת ללא מטענים....
אנית מכולות מעבירה 4,000-16,000 מכולות.... אניה כזאת עוברת בסואץ ונפרקת במסלול המשך בפחות מ- 24 שעות.... ויש כמה כאלה ביום... מי שחושב שבעלי האניות ישתמשו בנמל אילת וישטענו יבשתית לאשדוד/חיפה חי בלה-לה-לנד... ולא מבין כלום בנושאי לוגיסטיקה ימית. כמו כן, נמל אילת חונק את התפתחות אילת לדרום ולא יכול לגדול.. בקיצור רכבת צעצוע...
לוגי לוגיסטי | 05.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת