אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עמלה סודית בהחלט

47 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

47.
הזמינו רק דרך דואר ישראל
הזמנתי את אותו מוצר דרך דואר ישראל ופדקס ישראל והפלא ופלא קיבלתי אותו דרך דואר ישראל תוך שבוע ובפדקס התחילו עם החיובים הנוספים, שחרור משרד התקשורת ( לשלט ), כל יום אחסון 14 ש"ח עמילות מכס כמה מאות שקלים וכו....... אל תתפתו לפדקס !!!!! תהיו סבלנים ותקבלו את המוצר בהרבה פחות כסף ובמהירות.
איתן | 02.05.16
39.
יישר כל על הכתבה
אני מזמין מחו"ל כבר כמה שנים ומכיר את ה"הפתעות" שמוזכרות בכתבה. גם אני נאלצתי לא אחת לשלם ל-UPS מאות שקלים בנוסף לדמי המשלוח והמיסים. עם פדקס הניסיון חיובי יותר. מקווה שהכתבה תתניע תהליך חקיקה שישים סוף לעושק האזרחים על ידי חברות השילוח. בינתיים אני חוזר על המלצתם של הכותבים האחרים להשתמש אך ורק בדואר אוויר! במשלוחים מארה"ב השתמשו ב-USPS First Class (דואר אוויר ללא מעקב) או USPS Priority (דואר אוויר עם אישור מסירה ואמינות גבוהה יותר). בשילוח מבריטניה השתמשו ב-Royal Mail Airmail (מקביל ל-First Class) או Royal Mail Signed-For (מקביל ל-Priority). הימנעו מ-EMS, UPS, פדקס, TNT וחבריהם.
יהודה | 10.02.12
37.
לירון מתגובה 11
"מה עם זה שהכסף הישראלי הולך לאתרים סינים במקום עסקים מקומיים" מתי פעם אחרונה מישהו בארץ יצר כיסוי לטלפון או סוללה? כשאני מזמין מחול אני פשוט חוסך את העמלת גניבה של האתרים הישראלים. אין לי בעיה לשלם 5-10% יותר. אבל פי 2?? כשתבינו את זה אשים יקנו ממכם ולא מחו"ל.
משה | 10.02.12
36.
עלוב
הכל במדינת ישראל עקום בדיוק כמו הקניות באתרי אינטרנט מחו"ל, הכל מסובך ואיפה שאפשר לדפוק אותך ולגזור עליך קופון עושים את זה. אני גר בלונדון ואני מזמין באופן שוטף וקבוע מוצרים מ ebay ו- amazon הכל מגיע צ'יק צ'ק בלי עמלות ובלי סיבוכים, בלי מכס ובלי כל מיני בירוקרטיות מסובכות. דרך הייסורים שאתה עובר בארץ לקבל מוצר שרכשת באתר בחו"ל מסמלת יותר מכל למה החיים בישראל בלתי נסבלים ולמה זו ארץ אוכלת יושביה.
אורן | 10.02.12
32.
השבוע היה פורום בYNET עם נציגה מטעם רשות המסים.
אני יכול לומר לכם שמרבית התשובות היו מתחמקות. במיוחד בעניין הכלת עלות המשלוח בעלות המוצר. במילים אחרות, מי שמזמין מוצר ב$100+$20 משלוח ישלם מס קניה ומס ייבוא על כל הסכום. הטענה שלהם שכך זה עובד במגזר העסקי. אבל ראבק אנו לא עסקים אלא אזרחים שפעם ביובל רוצים לחסוך כמה שקלים.
נסו לקבל תשובות.... | 10.02.12
31.
לירון (11)
בחו"ל (ארה"ב לדוגמא) עלות הייצור גבוהה מזו של ישראל (שכר העובדים בארה"ב גבוה משכר העובדים במדינת ישראל) ושערי החליפין הגבוהים ביחס דולר/שקל . למרות זאת, הזמנת מוצר כלשהו מארה"ב , גם לאחר רווח הקמעונאי ממנו רכשת את המוצר, עלות המשלוח לארץ, מע"מ, מכס אם נדרש ושאר מיסים ועמלות - עדיין משתלם יותר ברובם המכריע של המקרים להזמין את המוצר מחו"ל . ברוב המקרים הפער נע סביב 100% בין מחיר המוצר ללקוח בארץ ובין הזמנת מוצר זהה בחו"ל . בתרגום חופשי לעברית , רוב היבואנים גובים פי 2 מעלות המוצר עבורם ומשלשלים לכיסם את הרווח . אני יכול לדבר בשם עצמי בלבד , אבל אם פערי המחירים היו כאלה שיבואנים בארץ מרוויחים "רק" 25% מערך המוצר ללקוח בחו"ל לא הייתי אפילו טורח להזמין מחו"ל מטעמי טרחה/הפרשי זמן אספקה/סולידאריות לעסקים בישראל וכו' . בפועל, אם ליבואן הישראלי אין רגשי "סולידאריות" כלפי הלקוח הישראלי באופן שמאפשר לו לגבות מעל 100% רווח במצפון שקט אין שום סיבה שאני כלקוח אתחשב ביבואן הישראלי . אם המצפון שלי ממש ממש מייסר אותי אני תמיד יכול לקחת את ההפרש בין מחיר המוצר בחו"ל למחיר אותו הייתי משלם בארץ ולתרום את הסכום הזה לצדקה. אלטרנטיבה עדיפה בעיני על פני ריפוד נוסף של כיסי היבואנים . הבעיה העיקרית במדינה הזו היא שבמקום למכור הרבה ברווח קטן יש העדפה בולטת למכירה מצומצמת ברווח גבוה . באפשרות הראשונה הן הלקוח והן המוכר מרוויחים, בשניה רק האחרון. אחרי ההסבר הזה , אתה עדיין רוצה לדבר על סולידאריות צרכנית לכחול-לבן ?
גלעד | 10.02.12
30.
יש שיטה העוקפת את הגזלנים האלו
אם המשלוח מארה"ב תשלחו אותו דרך MUSTOP משלוח בתוך ארה"ב הינו זול מאד. משם לארץ הם מחייבים לפי 6 דולר לחצי קילו ותשלום סימלי של 15 דולר על שחרור. בארץ משלמים רק מע"מ. למוצרים מתחת ל- 75 דולר תשלחו דרך הדואר ותבקדו שיצהירו את הערך על המעטפה וידביקו את החשבון במעטפה חיצונית. אז אין לדואר תירוץ לפתוח את החבילה לבדוק והם לא גובים דבר. אני מייבא כך דברים מעל 10 שנים ואין שום בעיה עם זה.
אבי | 10.02.12
29.
מדינת בושה אני עד עכשיו לא מאמין שרשמו לי "עמלת העברת ניירת לפקיד"! כנסו
יש לי אחריות בינלאומית של חברת אפל על האייפון 4S שלי ושלחתי אותו לתיקון בארה"ב... כשהוא חזרתי נדרשתי לבוא לשחרר אותו מהמכס, הבאתי איתי קבלות תיקונים ואישור מהדואר ששלחתי את המוצר לחו"ל אך במכס נלחמו עד הסוף, נאלצתי ללכת לפתוח את המוצר ולהוכיח שהוא משומש כאשר הפקיד מכס החליט שכמה שריטות לא נחשבות למשומש, משמע אם תרצו לשלוח את האייפון שלכם לתיקון בחו"ל תדאגו להרוס אותו כמה שיותר לפני, אחרי שכנועים רבים הוא הסכים לאשר שהוא משומש. לאחר מכן הגעתי לפקידה שדרשה מיסים שונים ומשונים רק על העובדה שהם ביזבזו לי יום עבודה והטריחו אותי להגיע לשם, המס המדהים ביותר "עמלת העברת ניירת לפקיד" הרג אותי סופית... תביאי אני אעביר לו את הניירת תחסכי ממני 70 שקל! בקיצור שלחתי את האייפון לתיקון ובחזור נאלצתי לשלם כ250 שקל מיסים למכס רק השם יודע למה כיוון שטובין שחוזרים מתיקון אינם חייבים במכס... היה יותר שווה לתקן בארץ ולוותר על האחריות.... המכס האלה מזכירים במקצת את הסופרנוס למי ששם לב...
רון | 10.02.12
27.
ירון (תגובה 11) כנראה שאתה לא בעל עסק מוצלח- משום שאתה צריך לדעת שהצרכן הוא החשוב ביותר ולא אתה
אתה רוצה להרוויח- מובן וברור, אבל הצרכן לא רוצה להפסיד. זכור שהכסף שאתה רוצה להרוויח שייך לצרכן, והצרכן אם יהיה לו יקר מדי- לא ירכוש. אלא שאתה ושכמוך התרגלתם לעולם שבו אתם (העסקים) קובעים את המחיר, תתרגל לעולם החדש והפתוח או ש"תחזור לעצים".. מי שלא מתרגל- נופל. דבר נוסף: ה"אתרים הסיניים" שאתה מדבר עליהם- הרי מדובר באותם מוצרי אלקטרוניקה שאתה בתור סוחר מיבא.. אז לאן בדיוק הולך הכסף שאתה משלם להם? לישראל? הרי המוצרים לא מיוצרים בישראל. ההפרשים הלכו לכיס שלך ושל כמוך, ובהרבה מהמקרים מתח הרווחים היה גבוה מאד- וזאת אנחנו יודעים עקב המחירים הגבוהים שגם כיום עם העמלות השונות והמשונות, עדיין לצרכן זולים משמעותית מאלו שיקבלו כאן מסוחרים כמוך בארץ. שוב אחזור: הכסף הוא של הציבור והוא זה שיחליט איך להוציא אותו. אתה בתור סוחר מייצר מקומות עבודה שאינם ייצרניים, ולכן החשיבות של מקומות עבודה אלו נמוכה משמעותית מאשר מקומות עבודה יצרניים, כך שהדברים שרשמת אינם רלוונטיים עבור הציבור. בתור בעל עסק, וגם צרכן אני יודע שאם לא משנים את הגישה, נופלים- שנה את הגישה ובמקום להלחם באינטרנט תעשה גם אתה עסקים באינטרנט, ואתה תתוגמל כמובן רק אם תהייה ישר וטוב מספיק כדי להתחרות בשוק שמחוץ לישראל.
א | 10.02.12
25.
לירון - מס' 11
אם היינו חיים בברית המועצות אולי היינו צריכים לחשוב כמוך. מזה שנים ברור שפתיחת השוק לתחרות עושה טוב לכולם. מכסי ההגנה בארץ ירדו מאוד בשנים האחרונות (לצערנו לא על הכל), והעסקים שצעקו וצרחו וניסו למנוע את זה לא רק שלא הפסידו, אלא נאלצו להתייעל והפכו רווחיים יותר. במקום להגן על העסקים המקומיים (ומי שמשלם את זה זה כל אזרחי המדינה שמשלמים מחירים מופקעים), צריך לתת לעסקים האלה להתחרות בשוק חופשי. אם אתם לא מסוגלים להתחרות - או שאתם לא יודעים לנהל עסק, או שלעסק שלכם אין זכות קיום. כל השאר זה בלבולי ביצים. תפנים את זה. אנחנו יודעים שאתה רוצה להרוויח הרבה בלי להתאמץ. אנחנו לעומתך לא רוצים להתאמץ עבורך ולשלם מחירים גבוהים כדי שאתה תחיה בנוחות. בהצלחה
אילן | 10.02.12
18.
אל תזמינו דרך חברות שילוח! רק בדואר אויר
אני מזמין יחסית הרבה מוצרים דרך האיביי וניסיתי פעם משלוח עם חברת שילוח בכדי שיגיע מהר יותר. בפועל גבו ממני 95$ במקום 50$ על המשלוח מהספק(שחויב יותר ממה שציפה והתנצל על כך)+300 ש"ח בארץ על כל מיני אגרות של חברת השילוח שלא הבנתי מדוע התשלום הנוסף הזה(מעבר למע"מ) היום תמיד אני מזמין בדואר אויר - זול הרבה יותר ובמקום שבוע הגעה, לוקח שבועיים שלושה,
2fast2fury | 10.02.12
16.
כמה פתרונות לכוווולם
אני מזמין כבר 15 שנה ממקומות שונים ומשונים ברשת. כל עוד המוצר נשלח מאמריקה בUSPS priority, הוא יגיע דרך דואר אוויר ולא דרך EMS. במקרה זה לא יהיו עמלות כל עוד שווי המוצר הוא עד 75 דולר. לא בטוחים מה שיטת המשלוח של המוכר? שלחו אליו מכתב מנומס ויפה ובקשו את המידע. במקרה הצורך, שאלו האם הוא מוכן לשלוח בשרותי דואר אוויר של אותה מהמדינה. עשו זאת לפני ההזמנה. מה שלא יהיה, המנעו מEMS, UPS פדקס וכל השאר. יקרים ללא סיבה. איש עוד לא מת מהמתנה לחבילה שבועיים.
שוקי | 10.02.12
14.
EMS זהירות!
הדואר אוהב להציג את EMS כשירות דואר שליחים "זול" של הדואר. יש לי הרבה ניסיון איתם ואני נזהר לא להתקרב אליהם. חברות שליחים רגילות עושות הכל כדי לאתר אותך. יתקשרו לטלפון שעל החבילה כדי לוודא מה הכתובת שלך, יבררו באיזה שעות יש מישהו כדי לקבל את החבילה ומה הוראות ההגעה ויוודאו שהחבילה מגיעה. במקרים נדירים החבילה תוחזר לשולח. EMS לעומת זאת ישלחו פתק בדואר מסוג "הגיעה עבורך חבילה, נא לגשת או להתקשר כדי לאסוף אותה". את ההודעה הוורודה הזאת שגודלה כגודל פתקה של 3M ישימו לך בתיבת דואר, או ליד הדלת או סתם יזרקו ביאזה מקום. לרוב היא לא תגיע אליך. וכאן מגיע הקטע המעניין. במידה ולא תאספו אותה אחרי זמן מה (לא זוכר בדיוק כמה) החבילה תוחזר לחו"ל עם הסיבה "כתובת לא אותרה" או "לא נאסף" וכו'. השולח בחו"ל יקבל אותה בחזרה אחרי חודש או חודשיים. הדואר לא ייתקשר אליך או ינסה לאתר אותך. לכן זה לא בלדרות אלה דואר רגיל ואפילו יותר גרוע מדואר רגיל כי ההודעה יותר קטנה ממכתב. בכל פעם שמישהו אומר לי שישלח לי חבילה בדואר אני מזהיר אותו שלא ישתמש ב EMS. זה עובד אולי באירופה אבל לא כאן.
שירות רע | 10.02.12
11.
למה אף אחד לא חושב על הפגיעה בעסקים המקומיים, העיקר שהצרכן ישלם פחות??????
מה עם כל כך הרבה עסקים שמעסיקים כל כך הרבה עובדים שנפגעים כתוצאה מזה שהצרכן קונה בחו"ל??? מה עם זה שהכסף הישראלי הולך לאתרים סינים במקום עסקים מקומיים??? למה באף כתבה בנושא הנקודה הזאת אינה מוזכרת? זה מקומם! לא העובדה שיש עוד כמה עמלות! פשוט נראה שכל מי שמתעסק בזה, השקפתו וראייתו צרה ופופוליסטית! כל הטרנד הזה של קניות בחו"ל פוגע אנושות בעסקים מקומיים שצריכים להתפרנס, עסקים שמעסיקים עובדים! עובדים שקונים בארץ מוצרים באמצעות המשכורת שהם מקבלים מאותם עסקים. הטרנד הזה יהרוס את השרשרת הזאת וייצור פגיעה קשה באבטלה! ולמה???? כדי שכמה הייטקיבטים יקנו מוצרי אלקטרוניקה (מותרות) במחיר נמוך יותר? פשוט איוולת!
ירון | 10.02.12
9.
חברות השילוב שודדים
קניתי מוצר באי ביי, המוצר הגיע ל- TNT. מדובר בחלק לרכב, שלמתי 150 רשימון יבוא! שלמתי 104 מס קניה ומעמ, חיכיתי 40 דקות בשביל שהתשלום יגיע ויאושר! בסופו של דבר הייתי צריך מפקח שיבדוק את החלק, אבל הוא לא נמצא היום...הלך... בסוף הייתי צריך לנסוע אחרי שעתיים מבוזבזות. בינתיים החלק יושב באחסנה והשלום כגבר הגיע ל- 160 ש"ח ועדיין אני קרוב להוציא את החלק גם בזכות השביתה. פשוט מגעיל. רק לרשום את זה ויש לי בחילה
ברוך | 10.02.12
8.
גם לי זה קרה!
זה נכון, לפני כמה שבועות הזמנתי חולצה באינטרנט בדואר רגיל ואז פתאום הגיע לי שליח שביקש כסף על המשלוח! כשהתקשרתי לשאול בדואר מה זה, אמרו לי באמת שזה EMS ושהאתר ממנו הזמנתי כנראה שולח ככה אוטומטית למרות שזה אתר בריטי ומן הסתם זה לא כתוב שם. המחיר היה כמו של משלוח רגיל, הם כנראה רצו "לצ'פר" אותי, רק שזה יצא על חשבוני.
גלית | 10.02.12
3.
השיטה היא שמקבל החיוב לא יבין את פרטי החיוב,
מתוך הנחה שאף אחד לא יתעסק ב"כסף הקטן" שעבור החברות הגדולות הוא הרבה פעמים "קטן" עושה אחד גדול מאד, הדואר EMS רוצה להרויח כמו החברות הפרטיות רק צריך להבין שהתמורה צריכה ליהיות שרות כפי שנותנות החברות הפרטיות. האמת יש שיפור גדול אבל יש להם גם הרבה לאן להתקדם.
-מ- | 10.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת