אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: הרנו החשמלית של בטר פלייס עולה על הכביש

82 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

81.
חישוב פשוט מראה שמדובר בחיסכון של כ-400 עד 600 שקל בחודש. וואלה?? האמת בפנים!
בוא אדוני הכתבתב מטעם, ותציג לי את החישוב הפשוט הזה. לי, אפעס, יצא שבמקרה הטוב מדובר כן בשוויון ולעיתים אף בהפסד. אני בניגוד לך אתן חישוב, אז ככה: אני נוהג ברכב משפחתי סטנדרטי המקובל בליסנג שצריכת הדלק הממוצעת שלו בחיי היום-יום היא 1:10 (מה לעשות, לא כולם נוסעים רק מראש העין לירושליים. יש כאלו שנוסעים בעיקר בעיר). אני נוסע כ-16000 ק"מ בשנה (1300 בחודש) - קרוב לממוצע השנתי שהוא 17000 ק"מ בשנה. צריכת הדלק החודשית: 133 ליטר. הוצאה חודשית על דלק (לפי 7.5 ש"ח לליטר, אבל אפשר למצוא תחנות או הסכמים זולים יותר): 7.5X133 שהם בדיוק 1000 ש"ח. במסלול של עד 20000 ק"מ הפסדתי 90 ש"ח. אם הייתי מנצל את מלוא 20000 ה-ק"מ זה היה עולה לי 1250 ש"ח ואז הייתי חוסך 140 ש"ח. אי אפשר להגיע לחיסכון של 400-600 אלא אם כן עברתי מהאמר לרנו של בטר פלייס. אגב, אם בטעות הייתי חורג בקילומטר אחד ומגיע ל-20001 ק"מ, הייתי משלם כבר קנסות, או עובר לחבילה הבאה - אחלה חיסכון.
רונן ש. | 16.02.12
74.
זה מה שנקרא "אסטרטגיית יחסי ציבור"
בהתחלה לא מגיבים - ואז מכניסים תגובות סותרות קיצוניות, במטרה לחשוף את ה"לא מפרגנים" - וכך יוצרים שיח חברתי מאוזן בטוקבקים. אך הפעם יש בעיה, הכתב חשף את פרצופם של המגיבים עוד בכתבה ולכן הטיפול, מבחינת משרד יחסי הציבור, מאוד בעייתי בכתבה כזו וגם בכתבות מקבילות. לתומר הדר-שאפו ענק!!!! גם על הכתבה, שבניגוד לעיתונים אחרים באמת דנה הן בנושא השיח החברתי והן בנושא העלויות הכלכליות (משום מה בעיתונים אחרים חושבים ש80 קילומטר זה טווח נסיעה מצוין) וגם כל חוסר ההסכמה להתכופף בפני טייקונים ובלי אינטרסים. ולמגיבים של אגסי - עזבו, הפסדתם, הנזק כבר נגרם, תסגרו את דלתות המשרד ורדו לאכול משהו, לא חסרות מסעדות טובות, ככה בסביבות רחוב הארבעה בתל אביב, באזור הסינמטק, חלאס. הפסדתם.
סתם אחד מהביזנס | 12.02.12
71.
רנו פלואנס ZE = לייזר דיסק
למי שזוכר הלייזר דיסק יצא ליפני dvd אבל היה יקר ולא ממש שימושי אבל זו היתה מדרגה שחייבים לעבור בשביל להגיע ל dvd כנ"ל פה אוטו חשמלי זה לא העתיד סליחה עדיין יש זיהום (לא באוטו אבל בתחנת כוח ) טווח שולי וזמן טעינה לא סביר נגמרה הסוללה 13 שעות טעינה העתיד הוא במנועי מיימן אבל אנחנו עוד רחוקים מזה
z4 | 12.02.12
68.
נקודה למחשבה
מי שרוצה לסגור סקאלה שלא יתפלא שהרכב שלו נתקע, הוא לא שומר על הרכב שלו וסופו הוא כמי שאוכל המבורגרים כל חייו ולא שומר על גופו - מוריד לו שנים מהחיים. הטענות טווח הנסיעה לא רלוונטיות כי הן מתבססות על כך שיהיה כאן אוטובאן והנהג הישראלי יודע איך זה לנהוג 200 מבלי להתקע בעץ. לא כך המצב.
נהג זהיר | 12.02.12
64.
איך הצליחו להוציא את החברה לישראל נקיה מכל העסק הזה???
הנוסחה היא כדלקמן: ההון של האחים עופר, השלטון תומך באמצעות שמעון פרס, איש המכירות הוא אגסי-ועוד כמה שנים-כשמדינה שלמה תדבר על השתלטות האחים עופר על משק החשמל לרכב -אז יהיה מאוחר מדי. זוכרים את ים המלח? פעם היה כאן ים כזה.היום יש ים שקשוקה
המום | 11.02.12
63.
זמן שווה כסף - ולכן אין כאן היגיון
בבטר פלייס אומרים שהטווח לא מוגבל בגלל תחנות ההחלפה- אבל כמו ש52 כתב-זמן שווה כסף. למה להיכנס לתחנת החלפה כל חצי שעה? אם בודקים את פריסת התחנות יוצא שבסך הכול-להגיע לתחנה-להחליף בטריה-ולצאת - זה רבע שעה כולל ירידה מהמסלול המתוכנן והגעה לתחנה. אז....נסיעה ביום קיץ מחיפה לתל אביב תהפוך מנסיעה של שעה ורבע בערך לנסיעה של קרוב לשעתיים? איפה ההיגיון כאן?
מוטי | 11.02.12
62.
יותר מדי שאלות פתוחות
מה אם אני נוסע פחות מהטווח ששילתי חבילה-אני מקבל זיכוי? מ קרה אם ימציאו סוללה שתיתן 300 קילומטר? אני אקבל אותה ללא תוספת תשלום? מה עם טרייד אין? זה הרכב היחיד בכל העולם שיש לו בטריה כזאת - מה עם השוק שלו עוד שנה? ואם זה ליסינג- מה בעצם שווה לי לקחת אותו בשביל עוד 300-500 שקל הטבה? נחכה כמה שנים לדור הבא.....
צפוני | 11.02.12
61.
האם לא היה נכון להציג את הנתונים אחרת?
הגאונות של שי אגסי היא בזה שהוא הצליח לשנות את השיח. במקום לחשב כמה פלוני היה משלם עבור מרחקי החבילה בבנזין לעומת בטר פלייס, למה הכתב לא משווה את מחירי הטעינה מרשת ביתית? את זה בטר פלייס לא רוצה להציג לנו!ֿ במקום לבוא לבלבל לנו את המציאות בסיפורים ירוקים האמת היא שבמקום להטעין בשקע ביתי רגיל כמו שחלק מייצרניות הרכב רוצות בטר פלייס דחפה לובי לחקיקה ואף הצליחה למנוע מאתנו אפשרות זאת. על זה כולם כועסים. לא על מכונית חשמלית שבמידה ותענה על הצרכים כולם ישמחו לרכוש במחיר שפוי. זאת הנקודה כתב ידידי. נ.ב. לא מי שלא מבין המכונה המשומנת של בטר פליים מרוויחה הון על ההפרש של מחיר החשמל עבור צריכה ביתית רגילה לצריכה "לטעינה".
כתב יקר | 10.02.12
60.
נהניתי, סוף סוף קול השפיות נשמע בקרב עיתונאי הרכב - אבל.....
כתבה מאוד עיניינית ואינפורמטיבית, עם הרבה הומור ותובנות. סוף סוף בא מישהו שמנתח מכונית לא רק על סמך מידת הפידבק שההגה נותן במהירות 290 קמ"ש, אלא גם ברמת כדאיות כלכלית וברמת תופעה תרבותית. סחתיין. מה שכן, לא צויין נושא המיסוי שמוטל על הרכב-10% בלבד לעומת 83% על כל המכוניות בישראל. זה שיעור מס שמעלה הרבה שאלות-לאור העובדה שהמכונית נמכרת בלי הסוללה, שהיא החלק היקר - ואחת השאלות העיקריות היא למה בעצם מכונית שמוטל עליה רק 10% מס קניה-שנמכרת ללא הרכיב היקר-הבטריה - צריכה לעלות כמו רנו כמעט מקבילה עם מנוע בנזין. זה לא הגיוני ומעלה לא מעט תהיות.
בועז. ס | 10.02.12
59.
מפתיע שלא צוין בכתבה כמה אחוז מס משלם אגסי על כל הפלואנס
בניגוד ל-70% מס שמשלמים למכונית רגילה, בטר פלייס קונה כל מכונית ב-10% מס בלבד! אני מההתחלה הייתי בעד הפרויקט. אך אם כל הכבוד המחיר גבוה מדי. ב-10% מס המחיר לא אמור להיות גבוה מ-100 אלף שקלים. זאת ועוד כדי למשוך קונים פוטנציאלים.
עמית | 10.02.12
54.
~~~ הנה השקר הגדול שלא מספרים לכם !!! ~~~~
שכחו לספר לכם בכתבה כיצד אתם משלמים על הדברים , אגאסי וצוות מרעיו מנסים להסתיר זאת עד לדקה האחרונה על מנת ללחוץ על הלקוח ולעורר סקרנות. למעט התשלום שתשלמו על הרכב בצורה חד פעמית ( בסביבות ה 123,000 ש"ח ) אתם תצטרכו גם לרכוש גם חבילת ק"מ כלומר: חבילה לשנה ע"ס המרחק שאתם נוסעים. מה רע בזה אתם שואלים ? בואו נשאל שאלה אחרת יותר פשוטה על מנת להדגים זאת : מה יקרה במידה ורכשתם חבילה של 20,000 ק"מ לשנה ונסעתם פחות ? מה תקבלו החזר ? ( נראה לכם ?? ) ומה יקרה במידה ותיסעו באותה שנה 21,000 ק"מ ( ברור שתיקנסו ותשלמו יותר ) אז זוהי בדיוק הנקודה פה ! יתרה מכך מי ירצה לרכוש רכב כזה לאחר שלוש שנים ממכם ??
מיקו זאמברי | 10.02.12
52.
העובדות היבשות בשטח-ללא התלהמות מיותרת
הרכב של בטר פלייס עולה 123. אך גם רנו זהה עם מנוע בנזין עולה 123. רוב המכוניות האלה הן יהיו בליסינג.אז נגיד שהמעסיק שלי יתן לי הטבה של עוד 500 שקלים על זה שלקחתי רכב חשמלי.אבל זה בברוטו. ושווי השימוש שלי עדיין זהה. וגם אם שווי השימוש ירד-אז חסכתי עוד 200 שקל בנטו-שזה כלום כסף. אז בעצם אני מרוויח משהו כמו 500 שקל בחודש מזה שאני לוקח אוטו-שהוא בדיוק כמו רנו רגיל-אבל תא המטען שלו קטן, הוא פחות נוח והמהירות שלו מוגבלת????? אני נוסע שלוש פעמים בשבוע בכביש שש. אני נוסע דרך כביש שש כדי להגיע מהר ללקוחות. כולם בכביש שש טסים. אז בעצם מה שאתם אומרים זה שאני צריך לנסוע יותר לאט ממה שאני רגיל וגם לעצור כל חצי שעה כדי להחליף בטריה?? הזמן שלי שווה כסף. רק הזמן שאני מאבד בגלל שאני צריך להחליף בטריה כל חצי שעה והזמן שאני אאבד בגלל שאני אסע לאט שווים יותר מה500 שקל חיסכון שהאוטו הזה מציע.אין כאן היגיון, פרט כמובן לעובדה שאין להקל בה ראש-שמדובר ברכב ידידותי לסביבה. מדובר בנושא שאני מאוד מכבד-אבל בסופו של יום, כמו שכתבו בכתבה, אני אחד ממעמד הביניים. לפני שאני אציל את כדור הארץ אני אדאג לכיס של המשפחה שלי. שאפו לאגסי על החזון, אבל אני אחכה כמה שנים לרכב יותר מתקדם
מנחם ניסים | 10.02.12
51.
ל-19
זהו הבעיה הכי גדולה כי על המכונית החשמלית יש מיסויי נוראה נמוך(יחסית לארץ) כ50% ממחיר המכונית שלא כמו מכונית "מזהמות" שעליהן יש כמעת 110% מס אז אין סיבה מוצדקת למיחר הזה חוץ מרצון של שי אגסי להחזיר אתה ההשקעה מהר. וכניראה שהוא יחזיר אותה מהר כי רוב בעלי חברות הליסינג מושקעים בפרוייקט הזה ואין שום סיבה שהם לא ינסו לעזור לפרוייקט הזה להיתרומם. אני אישילא חושב על קנייה של רכב כזה בגלל טווח הנסיעה הקצר יחסית והמחוייבות לחברה אחת שאם והמיזים יתפוס הם ישלטו בכל בעלי הרכבים האלו לבינתיים עדיף שברולט וולט או דגם האחות של אופל גם כמעט ולא אוכל דלק וגם בעל טווח נסיעה נורמלי החיסרון הייחיד שלו הוא המחיר
מור | 10.02.12
43.
ומה יקרה אם החברה לא תשרוד בעוד כמה שנים?
שכחו בעיה אחת. מי שקונה את המכונית לא קונה את הסוללה שלה. הסוללה שייכת לחברה. ומה יקרה אם החברה לא תעמוד בציפיות ולא תצליח? מה יעשה מי שקנה את המכונית מכספו (123000 ש"ח) ולא יכול למכור אותה או אפילו להשתמש בה? כרגע כנראה שהם מכוונים רק לליסינג וכנראה שהליסינג מיועד רק לעובדים בחברות של האחים עופר, בעלי הפרויקט, שיאלצו לקחת את הרכב החשמלי. האחרים יחכו בסבלנות עד שתהיה מהפכה אמיתית בתחום הסוללות ואולי גם למבחן רכב אמיתי שבו יקבל הבוחן את הרכב לשבוע או יותר של נסיעת מבחן.
משה | 10.02.12
40.
האם אנשי בטר פלייס כבר נוהגים רק במכוניות חשמליות
בנוסף לעחל איפה כל מחזור הסוללות, שריפת סולר ומזוט כשאיו גז וכמובן להיות שבו י בידי אנשי שיווק מעולים שאלק דואגים לרשת החשמל אולם דואגים לכיסם ברגע שילכו להנפיק את החברה ולכן דאגו שהמדינה לא תאפשר לאנשים להטעיו משק ביתי כמו שאפשרי בחברות שונות שמייצרות רכבים חשמליים כטויוטה מיצובישי וכו'
diamond | 09.02.12
39.
התיחסות למחיר הרכב
מבלי לפגוע בשום יצרן מר אגסי מוכר קופסא עם 4 גלגלים ומנוע חשמלי במחיר מכונית קונבנציונלית .עם מנוע תמסורת אוטןמטית וכדומה. אולי כדאי ליצרני הרכב האחרים להציע גם מתווה של מכירת רכב ללא מנוע עםמסוי של 10 אחוז מאחר ואינו מזהם .על הקונה להתקשר ליחצן תורן או פרוטקסיונר ולקנות ממנו מנוע או להשתמש בשיטת השכר
עדי | 09.02.12
36.
איך בדיוק הגעתם לחיסכון של 400-600 ש"ח בחודש
נהג שנוסע 23000 בשנה = 1916 ק"מ בחודש ברכב נורמלי (יונאי 35 וכמותו) שעושה בממוצע 12 ק"מ לליטר ייצרוך כ 160 ליטר בחודש ולפי 7.4 ש"ח לליטר ישלם על דלק כ 1181 ש"ח לחודש !! אותו נהג שיסע באגסי מוביל ישלם 1300 ש"ח לחודש ! כלומר יפסיד 120 ש"ח כל חודש, יפסיד ולא ירוויח ובטח שלא 400-600 ש"ח. הוא גם יצתרך לתכנן כל נסיעה (כך שלא יתקע בלי חשמל) ולא לדבר על זה שאם הוא יסע קצת פחות, נניח רק 21000 ק"מ בשנה הוא לא יחסוך כלום בעוד עמיתו שורף הדלק יחסוך 10% מעלויות הדלק שלו. ועוד קצת - אחרי 3-4 שנים אותו נהג שרוצה להחליף את רכבו (שעלה לו 123 אלף ש"ח) עשוי למצוא עצמו תקוע ללא קונים או לחלופין למכור במכיר רצפה. אין שום הגיון כלכלי בתמחור המצחיק של אגסי - היחידים שיקנו הם מחבקי עצים שאין להם בעיות כלכליות או כאלו שיקבלו הנחות עתק ושהמחירים הנ"ל ממש לא רלוונטים עבורם. לכל השאר התרחקו כמו מאש עד ש"בטר פלייס" יתפקחו ואכן יתנו מחירים שחוסכים 600 ש"ח בחודש, ללא כל התחייבות ועל פי צריכה אמיתית בלבד.
ג'וני | 09.02.12
32.
עסקה איומה כרכב פרטי
1) המכונית כבולה לנצח לבטר פלייס. מי שיקנה מכם את המכונית חייב גם הוא לשלם דמי מנוי חודשיים לחברה, מה שאומר שלא יהיו הרבה קונים. 2) מדובר בדמי מנוי כי זה מחיר מינימום. נסעתם פחות? שילמתם את אותו הסכום. 3) החשמל עולה חלקיק ממחיר דלק. אין שום סיבה אמיתית לקחת על הרכב עצמו 123000 ועוד 1100 בחודש לחשמל שעולה בפועל אולי 200. עדיף להמתין שמשרד התשתיות יפרק את ברית האינטרסים שלו עם החברה ויתיר יבוא רכבים חשמליים שאפשר לטעון עצמאית.
לא מתרשם | 09.02.12
30.
אני משתגע!
איך יכול להיות שמדברים על החדשנות של בטר פלייס כשבעולם מסתובבות מכוניות כמו שברולט וולט וניסאן ליף, שלא מצריכות עמדות טעינה מטופשות? איך? אומנם המחיר שלהן גבוה יותר , אבל דחיל ראבק- אפילו המכונית להדגמה לא מסוגלת לעשות נסיעה אחת נורמאלית. מה, כל נסיעה נצטרך לתדלק ועוד בתחנה? כל נסיעה?! נסיעה לצפון או לאילת עם 2-3 עצירות תדלוק בדרך? הרי ברור שזה לא ייתכן. מילא אפשר היה להטעין בלילה בבית, אז יש שימושיות לרכב כזה כשני במשפחה שמשמש להלוך חזור לעבודה... גם זה בקושי. אם זה מה שיש לעולם המכונויות החשמליות להציע, אז כדאי לכולנו לחכות לאיזה מחולל אנרגיה גרעיני סטייל בחזרה לעתיד. עד אז אני נוסע במכונית שמסוגלת לנסוע ברציפות 300 ק"מ.
קובי המשוגע | 09.02.12
23.
אחד הפלופים הגדולים ביותר בהיסטוריה
הסיבה העיקרית להחזיק רכב - היא נסיעות הסופ"ש הארוכות. האם אהיה מוכן לקחת סיכון שהרכב יתקע בלי חשמל באמצע הכביש בדרך לצפון או לאילת או סתם לתל אביב? האם אהיה מוכן להיות משועבד לחברת בטר-פלייס לאורך כל ימי אחזקתי ברכב? הרי הם בטח גם ירצו "דמי מכירה" כשארצה למכור את רכבי. והכי חשוב - למה מנסים לגזור עלינו קופן בכל דרך אפשרית? הרי על הרכב הנ"ל אין מיסים בכלל, ומיסים הם הרי מעל ל-50% ממחיר הרכב. אז מכאן ניתן להבין שההפרש הולך ל.... כיסי משפחת עופר. והחשמל - למה הם מנסים לכפות עלינו להשתמש בעמדות שלהם במקום לתת לנו את האפשרות לטעון לבד את הרכב ולשלם מחיר חשמל רגיל? למה גם שם לגזור עלינו קופון? בקיצור - זהו הסדר החוב של עוד שנתיים. בערך כמו מודו של דב מורן.
moshebs | 09.02.12
13.
בליסינג לוקחים את זללנית הדלק הכי מרווחת והכי זולה. המכוניות החשמליות/היברידיות יקרות
יקר לקנות מכונית ירוקה ואם המחיר של האוטו כולל את הדלק אז מסתכלים על הסך הכל. מה אכפת לי איזה אוטו יש לי כל עוד הוא עושה 500 ~ ק"מ על מיכל. אבל אם יש לו טווח של 100 ק"מ אומר שאני צריך לתדלק כל יומיים וגם לחכות יותר זמן בתדלוק .
מישהו | 09.02.12
12.
קצת תרבות דיון
שלום. קודם כל, לכל חברה גדולה יש משרד יח"צ, וכנראה גם טוקבקיסטים בתשלום. ככה זה, וצריך להשלים עם זה. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהעובדה שחברת בטר פלייס בשיתוף עם רנו, הגיעו להישג מאוד מרשים בזמן קצר, אם כי ממש לא חף מחסרונות. לגופו של ענין, בישראל כנראה שאי אפשר להשיק מכונית חשמלית בהצלחה, פשוט כי מחירי הרכבים מאוד יקרים, והמשכורות לא כל כך גבוהות, מה שלא מותיר מספיק כסף ל"רכישות מצפוניות" כגון טויוטה פריוס, או רנו חשמלית, כנהוג בצפון אירופה או בארה"ב. אנחנו עסוקים בהשוואה כספית נטו. לגבי איכות הסביבה, שוב אותה בעיה. בישראל החשמל מופק בחומרים יחסית מזהמים ולכן אין שיפור אמיתי באיכות הסביבה ממעבר לרכב חשמלי. זאת בניגוד למדינות המייצרות חשמל מגרעין (צרפת) או אנרגיה מתחדשת (דנמרק) שם יש לכך השלכות רציניות. בכל זאת, כיף להיות מגרש המשחקים של טכנולוגיה חדשה. לא חייבים לרוץ לקנות. ותשמרו על תרבות דיון. הרבה יותר כיף ככה. יום טוב.
שי | 09.02.12
5.
כל הכבוד על הדיווח האובייקטיבי
המכונית היא תחליף מושלם לרכב שני במשפחה. שני. לא ראשון. מקסימום רכב עירוני לכאלה שלא יוצאים מגבול גדרה חדרה. אם היו ממתגים אותו ככה זה היה שוס. כתחליף אחד לאחד לרכב משפחתי זה עוד לא שם. אבל שאפו על היוזמה. ושאפו לכתב שלא הסתנוור מהיח״צנים
מוני | 09.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת