אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מחקר: יותר משתלם לחיות בשכירות

73 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

68.
ל-44 הכסיל
עם מליון שח עם ריבית של 5% בשנה (כ-4200 שח בחודש) אפשר לשכור דירת שלושה וחצי חדרים ברמת השרון. עם מיליון שח מזומנים שמושקעים בדירה, אפשר לקנות דירת חדר וחצי ברמת השרון. הבנת את זה ברוך? כרגע התשואה משכירות היא בשפל הסטורי, ואפשר לשכור דירה בתל אביב למשל שנותנת לבעליה תשואה אפסית של 2.5%. זו שטות מבחינה כלכלית נטו לקנות דירה כזאת
יורם | 19.02.12
66.
מתמטיקה ,רבותיי,מתמטיקה.....אם אין לך את כל הסכום במזומן פשוט אל תקנה!
לפני יותר מעשור עשיתי חישוב: אז נניח ואקח מהבנק סכום X לקניית דירה,אשלם עליו ריבית שתכפיל את הסכום שאחזיר לבנק ואף יותר מזה.אחיה בפחד מתמיד 28 שנה ובוסף אשאר עם דירה ישנה ורקובה שעלתה לי כפול מהמחיר שלה. אחרי זה לקחתי את הסכום הזה ,כולל ריבית וחילקתי למחיר השכירות החודשים ויצא שיספיק לי ל65 שנה בערך לשלם שכירות.עם כל הכבוד לברכות "עד 120" ליום הולדת - אני כבר לא אהיה כאן בעוד כל כך הרבה שנים. ואז נשאלת השאלה - בשביל מה לקנות?בשביל מה להשתעבד לבנק ולתת לו לחלוב את כספי כמעט 30 שנה? וכל זה עוד לפני השקעות שותפות לשיפוצים ,תיקונים ושאר הדברים שדורש בית כשהוא הוא שלי.למה שאעשה לעצמי דבר כזה? לקנות אפשר רק אם זוכים בלוטו ומקבלים ירושה שמנה ויש את כל הסכום במזומן ,או נגיד 80-85 אחוז.כוון שלרוב האנשים אין סכוי לא לזה ולא לזה - שכירות זה הכי! ואל תגידו שמחירי השכירות גם עלו- בשנת 2000 שילמתי 1900 שח ,היום ב2012 רק 2200.ההבדל לא כזה דרמטי, מה אפשר לקנות בסכום שהחזר החודשי של משכנתא יהיה כל כך נמוך -סביב 2000 שח? התשובה היא - שום דבר. כדי לקנות היום את הדירה שאני שוכרת הייתי צריכה להחזיר לבנק יותר מ5000 שח לחודש- סכום לא הגיוני בכל קנה מידה.
גרה בשכירות  | 18.02.12
65.
לא צריך להיות כלכלן כדי להבין דבר פשוט ביותר...
עדיף לשלם 4000 ש"ח על משכנתא ולאחר 20 שנה להיות בעל נכס נקי לעת זקנה מאשר: לשלם 4000 ש"ח לשכירות כל החיים ,להיות נתון להלך שוק שכירות לא יציב, להשאר בלי כלום לאחר 20 שנה ולהמשיך לשלם שכירות גם שאתה פנסיונר זקן וחלש עם 50% הכנסה במקרה הטוב (פנסיה) בלי נכס ובלי להוריש דבר, ועם אפשרות סבירה שתזרק לרחוב, או שתהווה נטל על הילדים. כדי להבין דבר כל כך פשוט מהחיים, אני לא צריך לשמוע חוות דעת של כלכלן או פרופסור לכלכלה
אורי | 18.02.12
64.
שכירות = בזבוז
זוג צעיר כבני 28 עומדים בפני החלטה, לקנות או לשכור. אם שניהם בעלי בעמד ביניים שהצליחו לחסוך כ 200-300 אלף ש״ח ויקבלו עזרה של כ 150 אלף ש״ ח משני ההורים אזי בגיל 50 הם מסודרים עם דירה ללא משכנתה והכנסה פנויה להמשך החיים וזאת בזכות חיסכון קבוע בדמות משכנתה. אבל אם שניהם חפצים בחיי נוחות בעודם צעירים שכוללים יציאות רבות ונסיעות לחו״ל, אזי בגיל 50 הם ימצאו את עצמם נאבקים על מקום מגורים בשכירות אל מול זוג צעיר שרק עכשיו התחתן
רוני לוי | 18.02.12
61.
כן מגיב 27 חכמולוג, עשיתי הרגע חישוב באקסל,
והרווח לאחר 20 שנה מ-600 אלף ב-5% כמו שכתבת, הוא רק 75 אלף, שזה כלום לעומת שווי הנכס, אז אל תבלבל ת'מוח. מה שמדהים פה הוא שנראה שרוב המגיבים כאן או שהתחלקו על השכל במקרה הטוב, או אינטרסנטים במקרה הרע! זוהי כתבה שאין לה שום קשר לתנאים ולאי-אכיפת החוקים בארצנו, ולא צריך להיות פרופסור בשביל לעשות חישוב באקסל שלוקח דקה וחצי. כן, יש רווח כלשהו מלשים את הכסף בבורסה, ואכן זה נחמד לחיות בלי לחשוב שאתה משועבד למשהו כמו משכנתא, אבל לך תחייה חיים שלמים עם ילדים ואישה שכל שנה מרחפת מעליך חרב פיפיות בדמות בעל בית שיכול על דעת עצמו להעיף אותך כאוות נפשו. מה גם שלא חסר בעלי בית חזירים (בין השאר כי אין חוק שמגביל אותם) שמבחינתם כל תיקון יהיה על הדייר. גם רצוי להוסיף למשוואה את העובדה שבארץ דמי השכירות רק ימשיכו לעלות כי אין למעמד הביניים השחוק יכולת לרכוש דירה והעשירים ימשיכו להתעשר באמצעות קניית עוד ועוד נכסים תוך כדי שהם אומרים לכולם כמה זה לא כדאי....
ערן | 17.02.12
59.
נכון לארה"ב ולחו"ל בכלל. בארץ, כלום לא משתלם.
לא לשכור ולא לקנות. מה שלא תעשה, יעשקו אותך. חוצמזה, פה בארץ, מי שאין לו בית והגיע לגיל פנסיה, הכי משתלם לו למות. כי אנחנו מצליחים להתקיים רק כאשר אנחנו עובדים. לא נכנסת משכורת - ממה נחיה? מ 1200 ש"ח ביטוח לאומי? איך אפשר לשלם שכ"ד מהבדיחה הזו? או חלילה להתפנק ולאכול משהו? אם היה לי כסף לדירה, הייתי קונה אחת. בחו"ל כמובן.
. | 17.02.12
58.
לאנשים פה במדינה לא מתאימה שכירות
חוץ מההבדלים שדובר עליהם פה בין הארץ לארה"ב ואירופה שם אפשר לחיות בשכירות בצורה נורמלית בלי כל הגחמות של בעל הבית, יש את הקטע של חוסר משמעת בחסכון. אנשים פה בארץ לא יודעים לחסוך. האלטרנטיבה הראויה והכלכלית ביותר היא לקחת את ההון העצמי ובנוסף להוסיף עוד נגיד 1500 -2000 שקל מדי חודש ולהשקיע בתעודות סל על מדדי המניות (מי שמפחד יכול גם לשבת על אגחים ממשלתיים צמודים), הקניה הזאת מדי חודשת שממצעת את התנודות בבורסה תביא לתשואת ריבית דריבית גבוהה מאוד אחרי 20- 30 שנה ואפשר יהיה בכסף הזה לקנות דירה במזומן ועוד להשאר עם עודף וכל זה בלי ששילמנו כל השנים ריבית לבנק על המשכנתא. אבל מעטים האנשים פה במדינה שמסוגלים לעשות כזה דבר מעשית, פה יהיו פיטורים, פה יהיה גן לילד, פה יהיה טיול לחו"ל שממש רוצים ואז במקום כל חודש להוסיף לחסכון אנשים יתחילו לאכול את הקרן המקורית ואז באמת יגיעו למצב שבגיל 60 גם יהיו בלי דירה וגם בלי כסף. לכן בשורה התחתונה לעמחה הייתי פשוט ממליץ לקנות דירה ולהיות משועבדים לבנקים ולפחות יהיה מי שיכריח אותם לחיות בחסכון, רק ככה מבינים פה בארץ.
דדי | 17.02.12
55.
ל 5
אתה צודק. והדירה עוד תעלה יותר. הבורסה היא בועה או הסכם בין נוכלים. הצעד הכי טוב שעשית שסילקת את המשכנתה ולא נתת לבנקים להרוויח עליך. באמריקה יש להם חוקים משלהם בארץ זה שונה בכל העולם ההשקעה הכי בטוחה זה נדלן. כל המגיבים לא חשבו על הילדים שגרים בבית או מקבלים ירושה ומחיר הדירה עוד 35 שנה . ושהישראלים חיים הרבה ולפעמים יש אבטלה או מחלה. ואי יכולת לעבוד.
אין על 5 אתה 10 | 17.02.12
52.
מחקר לא רלוונטי לארץ ישראל שלנו
היהודים והישראלים רוצים דירה משלהם בעיקר מתוך צורך פסיכולוגי /אמוציונאלי ולא כלכלי גרידא. לטעמי ברצון זה אין שום דבר פסול. לדוגמא אם בגיל 25 רכשתי דירה במיליון מאתיים ש"ח .השקעתי הון עצמי של 40000 ש"ח. ולקחתי משכנתא ל -25 שנים בממוצע,אזי שילמתי + - משכנתא כמו שכירות, צמוד מדד ,כלומר אם תעלנה המשכנתא אזי גם השכירות תעלה ,סביר להניח. אז בואו נמנה החסרונות : 1. אני מתחזק בעצמי הדירה לעומת שכירות 2. בכל זאת פסיכולגית לקחתי משכנתא ,וכלכלית עדיין אני יחזיר כ 220 % ממה שלקחתי. היתרונות ,שלטעמי עולים על החסרונות: 1. פסיכולוגית אני רגוע יותר שאני יודע שהדירה היא שלי ואף משכיר לא יגיע ,יכפיל לי השכ"ד או יזרוק אותי על דעת עצמו לרחוב. 2. הדירה תהיה נטו שלי בסופו של דבר : א. מגיל 50 בערך אני לא אשלם משכנתא יותר ומי שישכיר ימשיך לשלם. ב. יהיה לי נכס להוריש לילדי ולא חסכון שהתפטתי למשוך ממנו כספים לבזבז. לשיקולכם
בור בכיס ועם הארץ | 17.02.12
51.
לא רלוונטי לישראל
בארץ בעלי דירות לא משקיעים שקל בדירה מבחינתם שכל יתפורר רק שהכסף יכנס לכיס גרתי בדירה של בעל בית כזה בחיפה הבנתי שזה לא פתרון וקניתי דירה משלם משכנתא בגובה שכר דירה ואני יכול לעשות מה שאני רוצה בדירה ולא לחכות לאיזה נבלה שלא רוצה לתקן כלום בדירה הדפוקה שלו
משה | 17.02.12
49.
יש הבל מהותי בין ישראל לארה"ב שמשנה את כל המשוואה.
בארה"ב המסים (ארנונה) באחריות בעל הנכס. הלוואי וכך זה היה בישראל. אם רכישת בית הנה עסקה כל כך טובה, מדוע על השוכר לשלם את המסים על הדירה? שבעל הנכס יישא בה! אבל הדבר הנכון יותר הוא לבוא לקראת קבלנים ויזמים, על מנת שיקימו מגורים לשכירות איכותית וארוכת טווח. אבל כל עוד ממשלת ישראל נגד האזרח זה לא יקרה.
יוד | 17.02.12
48.
תגובה למגיבים למספר 5
תמיד תהיה מחלוקת בין המעדיפים להשקיע בנדל"ן לאלה שמעדיפים את שוק ההון. ההבדל הוא בסיכון. בנדל"ן יש הרבה פחות סיכון במיוחד לטווח ארוך. דוגמא: אדם א יקנה היום דירה שניה להשקעה - השכירות תכסה את המשכנתא (נניח שיש הון ראשוני) ובעוד 15-20 שנה יש לו הכנסה נוספת לפנסיה של 3000-4000 ש"ח. אדם ב' ישקיע את אותו הון ראשוני בבורסה. אם הבורסה תתנהג יפה הוא אכן עשוי לקבל תוספת נאה לפנסיה אבל - וזה אבל גדול מאוד, יום לפני שהוא יוצא לפנסיה יש קריסה כלכלית עולמית וההשקעה שלו נפלה ב-60% או יותר... אלא אם כן המציאו עד אז מכונת זמן שבה הוא יכול לחזור אחורה ולתקן את הבחירה שלו בדיעבד - כבר לא נשאר לו מה לעשות. לעומת זאת גם בקריסה כלכלית, אנשים עדין יצטרכו לשכור דירות.. תחשבו על זה, ואל תמהרו להמר על החיים שלכם, במיוחד לא בבורסה הישראלית שבה הטיקונים משחקים אתכם וצוחקים. הבורסה הישראל היא לא אמיתית והתשואות בה נקבעות ע"י הטיקונים והתספורות שלהם.
כלכלן | 17.02.12
47.
מיקרה לא נדיר שקרה לי בארה"ב
גרתי שנתיים שכירות בארה"ב. באיזה קיץ עם לחות גבוה וטמפ' גבוהה והמזגן אז בדיוק התקלקל. בעלי הבית הציעו ביוזמתם שהם יקנו מזגן נייד עד שהמזגן יתוקן. סרבתי בנימוס המזגן (בלי קשר) תוקן תוך כשבוע. דבר כזה לא היה קורה בארץ ואני עוד ,למזלי הרב, תמיד,אבל תמיד נופל על בעלי בית מאד הוגנים. מה שבארצות הבית זו התנהגות ממוצעת,בארץ זו התנהגות של "אדם נשמה-מקסים". חומר להשוואה.
יוני | 17.02.12
44.
ל-10 רק לקנות
כדי לממן שכירות מריבית סולידית אתה צריך לפחות מיליון שקל שתשקיע נגיד באג''ח מדינה ותקבל 5.5% בשנה. אחרי 10 שנים של שכירות אתה נשארת עם מיליון של הקרן. לאומת לקנות דירה במיליון שתעלה עשרות אחוזים ב10 שנים. יצאת עם נכס הרבה יותר יקר. אפילו על יבש אתה טועה בגדול.
שמוליק | 17.02.12
42.
דירה למגורים.
דירה למגורים היא לא לגמרי השקעה, היא התחייבות שאנחנו לוקחים על עצמנו בגלל שאנחנו רוצים. (בית משלנו, ביטחון ועוד הרבה דברים כאלה.) אני אישית בעד. מה שהוא אומר זה (וראיתי את זה אצל ההורים.) כשאתם קונים בית משלכם אתם נוטים להוציא הרבה מאוד כסף. ריהוט יקר (רהיטים ישנים בבית החדש? ) מוצרי חשמל, שיפוץ למטבח וכו וכו. לעבור דירה הופך למייק אובר רציני. בנוסף יש כל מיני הוצאות על מימון ועל החזקת דירה. עכשיו האלטרנטיבה היא לא לזרוק את כל הכסף לריק. היא לחסוך את הכסף שהייתם משלמים במשכנתא ולהשקיע אותו במקום אחר. כמובן מי שיגיד שאם לא היה קונה דירה לא היה חוסך כלום, אין לי ויכוח איתו, אבל הטענה מעידה יותר על האופי שלו ופחות על הכדאיות הכלכלית של העסקה.
גיל | 17.02.12
41.
זה מחקר אמריקאי
פה המציאות שונה. הארנב ארנונה לא משלם שוכר והבניין להשכרה כל ההצאות כמעט על חשבון הבעלים מהחלפת נורת. וגינון וטיפול בבריכה ואף תחזוקת המקרר ובתנור בנוסף. כל התרגילים שמציעים. לחסוך במד במקום ריבית על המשכנתאות. ובעתיד לבנות מרווחי הון זה יופי על הנייר. מרביתנו מתאימים את ההוצאות שלנו להכנסות כל שלא ניתן לסמוך על כך שנצליח להתמיד לשמור על בחסכון. לי יש משכנתא ועוד עשר שנים אני ח אשמח חא משכנתא ולא שכירות. זה עדיף מאשר להתקע בגיל שישים מחוסר דיור
יובל | 17.02.12
40.
לכל הגאונים ש"ממליצים" לקנות דירה
אתם בוודאי קופצים משמחה, אבל יש פקטור קטן שיש להתחשב בו: המחיר עצמו, כל טמבל שגמר כיתה ג' יכול להגיד לכם שכדי לעשות עסקה טובה אתה צריך לקנות בזול ולמכור ביוקר, המחירים בארץ משקפים מחירי בועה - כל מי שאומר שהמחירים לא יירדו פשוט לא מבין, אין מצב שהמחירים יעלו כאשר ההכנסה הפנויה הממוצעת לא עולה....פשוט אין מי שישלם ואין מאיפה !!! עכשיו תראו מה קורה בארה"ב סטודנטים תפרנים לקחו הלוואות בלתי הגיוניות כדי לשלם שכ"ל הזוי לאוניברסיטאות בתקווה שהם יחזירו את הכסף,,,,,שוב ההכנסה הפנויה לא עומדת בקצב ועוד מעט מאד יהיה לנו סאב פריים מספר 2. כדי שהמחירים יעלו "באמת" ולא וירטואלית, ויהפכו עם שלם לעם של קבצנים, המחירים חייבים להתאים לרמה האמיתית של הרוכש הממוצע, לא ייתכן שכדי לקנות דירה, נצטרך לשלם 120 משכורות, זה הזוי. עכשיו לתכלס...בשוק כמו של היום דווקא צריך להימנע מלרכוש, המדינה חייבת לבנות במקום הקבלנים והיא חייבת להיות זו שתוריד את המחיר ע"י יצירת היצע במחיר הוגן ולא הזוי כמו שהקבלנים רוצים - רווח 2000% כשזה יקרה המחאה תשכח...אם לא אני מניח שהמחאה תהפוך לאלימה.
אוסטרלי | 17.02.12
39.
באמריקה לא בישראל
השקעה בדירה היא גם ענין של גיאוגרפיה, בארה״ב יש הוצאות שנופלות על בעל הדירה שבישראל נופלות על הדייר, בנוסף קנית דירה ותשלום משכנתא גבוהה מכניס את הרוכש למשמעת תקציבית, עוד עובדה מענינת היא שרכישת דירה עוזרת לאנשים צעירים ללחוץ על ההורים לעזור יותר מאשר בשכ״ד כלל אצבע שלי אומר שהרכישה כדאית אם יש לך לפחות חצי מהכסף
דוד מל | 17.02.12
37.
28 תקרא את 27 ואולי תבין קצת יותר טוב.
הישראלי מחשב את מחיר הדירה לפי מחיר ששילם למוכר. חוץ מ27 לא ראיתי בתשובות מישהו שהביא בחשבון את עלות המשכנתא שמייקרת בלפחות 50% את מחיר הדירה. כלומר דירה שנרכשה במליון ש'ח כאשר 80% ממחיר הדירה הוא משכנתא ל 20-25 שנה, בריבית משתנה, מכפילה את מחיר הדירה. עשרות בעלי דירות פונו מבתיהם כי לא עמדו בתשלומי המשכנתא לאורך השנים. היחידים שמרוויחים מקניית דירה הם הבנקים.
טל | 17.02.12
35.
ערימה של שטויות מפי כאלו שיש להם עתיד מובטח וכמה מאות אלפי דולרים בבנק!
כל הכלכלנים המדופלמים האלו יודעים להציג מספרים אבל לא להתייחס לשתי עובדות פשוטות: האדם הממוצע (לא מרצה בהרווארד או בעל חברת השקעות) בעידן המודרני מתחיל את פרק העבודה המכניסה (כלומר לא התמחויות וכו') רק בגיל 28-30. בגיל כזה הוא מתחיל את עקומת ההכנסה שלו, שמתחילה נמוך, תהיה גבוהה בערך בגיל 40 ואח"כ תרד בחדות עקב פיטורין, יציאה מוקדמת לפנסיה וכו'. כמו שכולנו יודעים, סיכויי ההתקבלות לעבודה חדשה מעבר לגיל 45 הם נמוכים מאד כמעט בכל מגזרי שוק העבודה. מי שכבר רכש דירה בגיל 30 נניח, יסיים לשלם עבורה בגיל 50. סביר להניח שאם הוא אדם מחושב, הוא ישאיר לעצמו חסכונות שישמרו על יכולת החזר המשכנתא במידה והוא יהיה מחוסר עבודה מגיל 45 והלאה, או שירוויח הרבה פחות ממה שהיה רגיל. כלומר בגיל 50 הוא יהיה בעל דירה נקיה משיעבוד, ויוכל להקדיש את משכורתו למחייה נטו. לעומת אדם שמשכיר דירה כל חייו, ויכול למצוא עצמו בגיל 60, עדיין נאלץ לשלם שכ"ד אפילו ללא הכנסה משמעותית! וזה מבלי לדבר על עלויות של תרופות ובריאות שבגילאים מתקדמים מהווים נתח נכבד מההוצאה החודשית. אז אולי קניית דירה אינה משתלמת במספרים כלכליים מדעיים, אבל ישנם דברים בחיים שחשוב להשקיע בהם ללא מטרת רווח, ולו על מנת שיבטיחו איכות חיים סבירה בגיל זקנה...
רן נדל"ן | 17.02.12
34.
אני זוכר את הימים שבעל הבית היה משלם ארנונה.. איך התהפכו יוצרות במשך השנים.
זוכר שתיווך היה נגמר במשא ומתן בריא ולא " 2% ויש על מה לדבר (רק תראה התלהבות ואני קורע אותך)" ולחיצת יד. בגרמניה שכר הדירה קבוע לתמיד, תחת פיקוח ןהגנה לשוכר. אם הפרמטרים הנ"ל היו תקפים בארץ, הכתבה הייתה תקפה גם היא.
ראובן | 17.02.12
33.
הבעיה בארץ היא הפטור ממס
על השכירות-אנשים מנצלים ז\את להשקעה מניבה וקורעים את השוכרים שמממנים להם העלות של המשכנתא. רק ואך ורק מס הכנסה מלא על שכירות יציל את הארץ וזאת למרות שבתחילה ינסו להפחיד אותנו מהפלת העלות על השוכרים -בטווח הבינוני ואף מהר מכך יאלצו הרבה משכירים להיפטר חהגיבנת של המס ויצאו הרבה דירות לשוק. נכון שעדיין יהיו חזקים שכבר שילמו להם את המשכנתא שיפילו על השוכרים חלק מהמס אבל המכה שתיפול על השוק המעוות (יש המון אנשים בארץ עם מספר לא מועט של דירות השקעה שממומנות על ידי השוכרים)תעזור להוריד משמעותית את המחירים!!!! העיוות נוצר עם העליה מברית המועצות כאשר היה צורך לשכן משפחות ויצרו תמריץ שאין בו צורך היום!!!!!
יגאל | 17.02.12
30.
ל-5 ולשאר המשיבים לו וקצת ל28
תנסו היום לקבל יותר מ 3% על מיליון שקל פיקדון בבנק רק אם אתם עובדים בבנק גילון\מקמ-2.6% ברוטו אגח שקליעם מחמ בינוני -אולי 3.5%-4% ברוטו כך שאם מגיב 5 הרויח לטענתו 7% ב-12 שנים האחרונות זה לא רע בכלל, הפנסיה שלי הרויחה ב-10 השנים האחרונות פחות מ 2.5% לשנה, קופ"ג הרויחה 2.7% בשנה תוכלו גם לראות תשואות בגמל נט לאורך 10 שנים אחרונות רק אנליסט וד"ש הצליחו לעבור את 7% בשנה(חלק לא היו קיימים אז) כמובן ש מגיב 5 לא כולל הוצאות נוספות על משכנתא, שיפוצים ושידרוגים, ואני מעדיף לא לקנות דירה בדר"כ, ל28- אם יש משכנתא על הדירה ובדר"כ עושים גם ביטוח חיים, אם האדם לקח משכנתא ונפטר הביטוח מכסה את המשכנתא(לצערי מנסיון), אבל אם האדם הופך נכה, ולא משלם משכנתא, הבנק לוקח את הבית וגם רוצה הכסף(גששים)
נעם | 17.02.12
29.
תגובה ל-5 הכלכלן
קודם כל החישוב שלך לא נכון: אם המחיר עלה פי 4 תוך 16 שנה, זה תשואה של 9% לשנה. תשואה מחושבת כריבית דריבית (אתה טוען שאתה כלכלן). גם 9% לשנה זה יפה. אבל: הכל מתבסס על הפינוי בינוי - ומה לעשות ש-99% מהדירות לא יעשו פינוי בינוי. לכן התשואה הנורמלית היא פי 2 במשך 12 שנה: 6% לשנה - נומינלי. בערך 3-4% ריאלי (בניכוי האינפלציה) פחות משתלם מאשר השקעה בבורסה.
 | 17.02.12
28.
קניית דירה
מי שחושב שלשכור דירה זה יותר טוב מלקנות אותה - חושב רק על עצמו! מה עם הילדים ? אם יקרה לך משהו, ואתה גר בשכר דירה, והילדים (בני פחות מ18) שלא יכולים להרוויח כסף למחייה, ישארו בחוץ כי אין להם כסף לשכר דירה לעומת זאת, אם הבית בבעלותך, גם אם יש עליו משכנתא - הוא שלך!!! אף אחד לא יכול לבוא ולהגיד "שלום , יש לך חודש לעוף, יש לי תוכניות אחרות לדירה הזו"
mor | 16.02.12
27.
גם אתה צודק
כמו בכל דבר, אם קנית בזול ומכר ביוקר ההשקעה היתה טובה. אם נצא מכמה הנחות יסוד ניתן לבצע חישוב. בהנחה שדירה עולה 1,000,000 ש"ח ויש לך 500,000 פנויים וחצי מיליון אתה לוקח משכנתא. חצי המיליון שהם משכנתא הם למעשה מיליון (כולל הריבית) בערך, כלומר הבית עלה לך 1,500,000 ש"ח. אכן יש עלויות אחזקה (נמוכות יחסית לארה"ב) אבל ביחס לשאר הדברים, כמו ביטוח וארנונה, אין הבדל אם אתה שוכר או משכיר. לעומת זאת אם אתה שוכר דירה ב- 4,000 ש"ח לחודש אתה צריך לשלם 375 חודשים שכירות בכדי להגיע לעלות של 1.5 מיליון דהיינו 31 שנים. אבל יש לך עדיין חצי מיליון בבנק ועם הריבית היא 3% שנתית (זהו בערך הממוצע בעשורים רבים) אתה מגיע בערך ל- 1.5 מיליון. כמו שווי הבית שהיית קונה. לך יש או כסף או בית.
כולם צודקים | 16.02.12
26.
למגיב 16 רוצה תשובה?
נניח שקנית דירה בהיותך בן 30 ונניח שמחיר הדירה 2 מליון שקל ונניח ששילמת 30% מזומן שהם 600 אלף שקל ונניח ששכר הדירה שאתה משלם 30 שנה שווה לסכום החודשי של המשכנתא ופשוט במקום לקנות את הדירה היית משקיע את ה600 אלף בתוכנית טובה ל30 שנה אתה יודע איזה אחלה פנסיה היית מקבל בגיל 60? יש לך מושג לאיזה סכום אתה מגיע אם תשקיע 600 אלף ל30 שנה בריבית צנועה של 5% בשנה???? אתה יודע כמה כסף הייה לך היום אם היית משקיע 600 אלף שקל לפני 30שנה בבורסה? באגרות חוב? או באלף תןכניות ללא סיכון?
רואה חשבון | 16.02.12
25.
ברור, זה מאד כלכלי להעשיר בעלי נכסים, ולהוריש אפס לילדים. זה גם נהדר לזרוק כסף
בלי שניתן לשנות בדירה דברים לנוחותנו (למשל לשבור קירות), לקנות תמיד רהיטים זולים, כי הם מתקלקלים במעברי הדירות, להיות נתונים לחסדיו של בעל הבית באשר למשך המגורים באותו מקום ובאשר לגובה שכר הדירה, לא להיות יכולים לתכנן פיננסית לטווח ארוך - כי לא ידוע איזה חלק מהמשכורת נצטרך להפריש לטובת קורת הגג. זו איכות חיים נפלאה. בטח שזה כלכלי - בשביל בעלי הנכסים, הרכוש וההון. די לעבוד עלינו.
מישהי | 16.02.12
24.
זה תלוי מאוד בנסיבות
קודם כל, זה תלוי ביחס הנוכחי (ולאורך כמה שנים אחרונות) בין מחירי השוק של שכירות וקניה: אם אפשר לקנות בית במחיר של מעט יחסית חודשי שכירות, זה כדאי. שנית, זה תלוי בהון העצמי: מי שיש לו 30% ממחיר הבית, עדיף שישכור. חבל על הריבית המטורפת שישלם לבנק (גם אם הריבית נמוכה יחסית, זה הרבה מאוד כסף לאורך השנים). לעומת זאת, מי שיש לו 90% ממחיר הבית, אין ספק שעדיף לו לקנות. נכון שעלול להיות מיתון שבו מחיר הבית יירד (ויכול להיות גם ההפך, אבל כמובן לא במחירים המטורפים שיש היום בישראל, שכבר הגיעו מעבר לתקרה ומשם יכולים רק לרדת) - אבל מה שחשוב לאדם הוא הרכוש עצמו, שנועד לשימוש (חשוב לזכור שבית זה מוצר חיוני!). בעלות על בית מבטיחה הגנה מפני אינפלציה כללית ומפני פשיטות רגל של חברות בהן השקעת כמפלט מהאינפלציה, וזה חשוב הרבה יותר.
יבגני | 16.02.12
23.
לכלכלן ממספר 5
קנית דירה לפני 12 שנים, כמה שילמת אפ פרונט? ואיזה משכנתא לקחת וכמה יצא לך להחזיר לבנק? בקיצר בתכלס שילמת לפחות 700 אלף על הדירה שעלתה חצי מליון בגלל שלקחת משכנתא והיום הדירה שווה לטענתך מליון שקל, אני מניח שאתה מגזים והיא בטח שווה יותר בכוון של 850-900 אלף. בקיצר אתה מורווח 200-300 אלף שקל במקרה הטוב על חצי מליון לאחר 12 שנה. אחלה השקעה שלא תבין לא נכון רק לא רווח של 300% ב-16 שנה. לא צריך להגזים ולהטעות
mor | 16.02.12
22.
בישראל מי שלא קונה דירה למגורים עלול להפוך להומלס
ישראל היא לא אמריקה שבה יש מסורת של מגורים בשכירות עם שוק שכירות משוכלל. בארה"ב (וגם באירופה) מחירי השכירות כמעט לא משתנים במשך השנים ואף בעל בית (כמעט) לא יחליף אותך עם דייר אחר בגלל כמה שקלים. בישראל המצב שונה בתכלית. בניגוד למשכנתא שהיא קבועה ואתה יכול לתכנן את חייך הכלכליים בעתיד, בשכירות אתה לא יודע מה יהייה המחיר בעוד שנה ואם בכלל תוכל לגור באותו איזור. לכן, אם אתה שוכר דירה אתה לא יכול לתכנן לזמן ארוך מקום עבודה, גן ובית-ספר לילדים וכיוצ"ב. בקיצור אתה לא יכול לתכנן שום דבר ואתה עלול להפך לנע ונד אם לא להומלס. יש גם את העיניין הפסיכולוגי שהוא כה חשוב בכלכלת הבית. כשאתה קונה דירה אתה מכריח את עצמך לחסוך ובסופו של דבר יש לך רכוש כלשהוא (הדירה). מניסיון, רוב אלה שגרים בשכירות, אחרי 30 שנה, אין להם כלום.
שמואל | 16.02.12
20.
מי שאומר את זה הוא אמריקאי, כששוק הנדל"ן בארה"ב בשפל. אצלנו מחירי הנדל"ן קרובים לשיאם
ב-30 השנים האחרונות, מחיר דירה בתל אביב עלה בכמעט פי 10 דולרית. דירה בתל אביב שעלתה ב-1981 כ-50 אלף דולרים, הגיעה בשיא ב-2011 לכחצי מיליון דולר. למי שמכיר, מדובר בדירה צנועה ביותר. מאד היה כדאי לעשות את המאמץ ולרכוש דירה, ולזרום על גל ההתייקרויות, מאשר להזדנב אחר השוק ההולך ומתייקר. מה יהיה בעתיד? קשה לנבא. אבל בקשר לנתוני עבר, בישראל השתלם מאד לקנות דירה בעשרות השנים האחרונות.
מכיר את המספרים | 16.02.12
18.
ל-5 ה"כלכלן": מדובר בתשואה נומינאלית של כ- 9% לשנה
בהנחה שהמספרים נכונים, ולא מופרזים! בנוסף, יש לקחת בחשבון הוצאות מימון (משכנתא), השקעות שביצעת בדירה לאורך השנים, עלויות קנייה / מכירה, ומיסוי. מצד שני, באלטרנטיבה של מגורים בשכירות יש לשלם שכר דירה, אותו למעשה "חסכת" במשך השנים. כתלות במקום המגורים, מדובר בתוספת שנתית ממוצעת של כ- 4% ממחיר הדירה בכל רגע נתון, ולכן מדובר בתשואה נומינאלית של כ- 13% לשנה, לפני הוצאות. לא רע, לא מדהים, וזה כולל תקופה סינגולרית שלא תחזור עוד הרבה שנים, לדעתי, בה מחירי הנדל"ן הכפילו את עצמם בזמן קצר מאוד, ובנוסף נסיבות מיוחדות של פינוי-בינוי. בקיצור, סולידי.
יודע חשבון | 16.02.12
15.
עגבניות! אני בטוח שאותו פרופסור חי בדירה משל עצמו..
לעצם העניין,אין תחליף לדירה שהיא שלכם.העובדה שאתם יכולים לשנות את הבית,לשפץ אותו בדמותכם זה דבר שבדירה שכורה רק תחלמו עליו,מקסימום ירשו לכם לצבוע את הקירות.. שנים גרתי בשכירות,והיום בדירה משלי,ואין מה להשוות.
שטויות במיץ | 16.02.12
11.
כוונתו שאנשים מוציאים יותר על עיצוב ותחזוקת הבית כשזה שלהם
בבית שכור לא מחליפים מטבח, מוותרים על קניית רהיטים חדשים לפעמים, מתפשרים על עיצוב או על השקעה בצמחים חדשים בגינה... אפשר לקנות דירה להשקעה ועדין לגור בבית / דירה שכורה, זה לא סותר. בתור משקיע, גם לא תחליף מטבח כל חמש שנים ולא תסייד כל פסח...
עושה גם וגם | 16.02.12
10.
לקנות דירה ? לא חבל על ההון העצמי ?
רק מלחשוב שאצטרך לשפוך את כל הוני העצמי (ועוד לקחת משכנתא) כדי לקנות דירה ואני מקבל צמרמורת. עם הון של 400K אפשר בעזרת קצת השקעה להגיע לתשואה בטוחה של 4-5 אחוז בשנה, בלי להסתכן, ולכסות יותר ממחצית מעלות השכירות. מעבר לזה תמיד יש מזומן נזיל, לכל צרה שלא תבוא. לא מבין את הישראלים שמרגישים "יציבות" - עם 0 הון עצמי וחוב של 600K לבנק.
שחר | 16.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת