אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - תוכנית "יום הדין" של הממשלה לרכבת ישראל: הפעלה על ידי חברת ואוליה

113 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

113.
אני עצמאי, אבל אני מאחל לכל אלו שרוצים בחורבן עובדי הרכבת, שיקרה להם אותו הדבר במקום העבודה שלהם.
לכל עובדי המשק. תשבתו באופן מוחלט לאות סולידריות לעובדי הרכבת. אם זה יצליח לאנטיפט ממשרד התחבורה, מחר יעשו את זה לכל עובדי המדינה. בית המשפט יהיה חסר אונים אם כל המשק ישבות, ולא יוכלו לעשות כלום. זיכרו, כל האזרחים/עובדים חזקים הרבה יותר מכל שלטון ו/או בירוקרט. חייבים ללמד לקח את שר התחבורה של מה שמעניין אותו זה להכניס עוד כסף לקופת המדינה, לעשות את האזרחים עניים יותר, ובכך יצטרכו האזרחים את השלטון. קשה להסביר את זה בכמה שורות, אבל לפי ההתלהבות של כץ להתקנת מצלמות מהירות שלא מונעות כלום אלא משמשות כמס חדש על אזרחי המדינה, חייבים לעשות סוף לשלטון זה. יש לזכור, השלטון חייב לפעול למען האזרחים ולא להיפך. נראה כי אזרחי המדינה שכחו זאת. זאת ועוד, מגעיל אותי חוסר הסולידריות שמפגינים אזרחים, וחושבים שמה שמפרסמים אנשי יחסי ציבור מטעם, זה האמת.
שלמה | 20.02.12
110.
לכל מי שבעד לסגור את הרכבת, בקרוב גם יסגרו אתכם. אני בעל עסק, הי טק ובעד עובדי הרכבת
על אף התנהגותם הביזיונית. בסך הכל די ברור היוםף בגלל שלא ניתן ליצר תחרות ברכבת, מה שיקרה עם הפרטה הוא שהמחירים יעלו ומי שיגרוף את כל הרווח (מהכיס שלנו) זה איזה טייקון, שמראש לווה את הכסף ממני כדי לרכוש את הרכבת.
עפר | 20.02.12
103.
צריך לפטר את כץ וכל עובדי הרכבת
צריך לפטר את השר כץ כי הוא נכשל בתפקידו ומעולם לא התאים לתפקיד. שר שמגיע לשביתות וגורם נזקים למשק לא ראוי להיות שר אפילו לא חבר כבסת. לנהל את משרד התחבורה זה לא ליכוד. לפטר לאלתר את כל עובדי הרכבת במידית להפריט את הרכבת במידית. אף חברת רכבת בעולם איננה רווחית . מוזר שנתנו לויאוליה לנהל דבר כזה אנחנו מריחים שחיתות הון שלטון וסרחון. קונקס לא מסוגלת לנהל גם את עצמה. כאשר הרכבת תופרט לחלוטין ותהיה חברה בפני עצמה יש להעסיק עובדים בחוזה אישי ולא דרך קבלן. המדינה צריכה להחזיר בתשתיות בלבד . לקבוע מחיר קבוע וחברות פרטיות ינהלו את הרכבת צריך לתת לחברות גדולות בתחום מחול לנהל את הרכבת ולבנות את הרכבת והמסילה ולתת להם זכיות לניהול הרכבת ל 20 או 30 שנה לתת להם זכיות בניה ליד הרכבת ככה שירוויחו כסף ויהיה להם רווחים בעתיד ככה הרכבת תתפתח במהירות גבוהה יותר ותהיה לנו תשתית בכל הארץ ובכל עיר .למחשב את כל המערך חובה אינטרנט בכל רכבת . להוציא מכרזים לחנויות במתחם הרכבת .אפשר גםלבנות קניונים בתחנות הרכבת הגדולות כמו בחול . להגדיל באופן משמעותי את התקציב של הרכבת יש להקים רכבת מהירה כמו ביפן ושתפעל באמצעות חשמל לא דיזל כי זה איבוד אנרגיה וזיהום אוויר . אל תקחו דוגמא מצרפת זה כשלון בתחום העסקת עובדים אומנם בצרפת זה מפותח כמו ביפן אבל יפן היא מודל יותר מתקדם. ברכבות אסור שיהיו ועדי עובדים בכלל היא תחבורה ציבורית אסור לשבות אפילו דקה. אי אפשר לדפוק עם שלם בשביל להרוויח באופן אישי. את הכסף צריך לפטר באופן דחוף כי הוא נכשל והוא היה מהתחלה כשלון. הוא לא מתאים לתפקיד ומעולם לא הוכי שהוא הצליח לבצע משהו בכלל בקריירה שלו. נתנו לו להיות שר ובסוף גם בזה נכשל הוא חושב שהוא בליכוד את התחבורה צריכים לנהל אנשי מקצוע ולא שרים . מעולם לא נעשו תוכניות לתווך ארוך אף פעם. הרכבת זקוקה לתקציה של 50 מיליארד ש"ח לפחות ובמידי . במקום להשקיע במלחמות תשקיעו ברכבת . אל תקימו יותר כבישים תקימו רכבות מהירות וזולות. כמו שיש כביש 6 צריכים להיות הרבה קווים כאלה פרטים למשך 20 שנה ולאחר מכן הכול יעבור לבעלות המדינה ולעולם אן למכור את הדברים האלה כל תשתית התקשורת במדינה צריכה להיות בבעלות המדינה לאחר 20 שנה התשתית של בזק ,הוט ,וכל חברות הסלולאר צריכה להיות בבעלות המדינה 20 שנים לאחר הקמת התשתיות. אסור למדינה להשקיע ש"ח מי שצריך להשקיע זה היזמים שמקימים את הפרויקטים ב 20 שנה אפשר להרוויח הרבה כסף דוגמא טובה כביש 6 לאחר 20 שנה הכביש חוזר לבעלות המדינה תוציאו למכרז 1000 כבישים ו1000 מסילות רכבת עם לוח זמנים והוכחת השקעה תוך כמה שנים הכול יתבצע ויזוז עדיף שתשאירו את העבודה בישראל ולא לסינים ולא למדינות אחרות לתת עבודה לישראלים ככה גם יהיה פחות אבטלה יש גם צורך לתת אינטרנט חינם בכל הארץ זה משאב לאומי שיקדם את המדינה ב 30 שנה קדימה האינטרנט מיצר מיליוני מקומות עבודה בכל מדינה בישראל רק חברות HIGHTECH כאשר עובדים באינטרנט ניתן לעבוד מכל מקום בלי רכבות בלי כבישים מהבית אפשר למכור בסין או בכל מקום בעולם תתעוררו אנשים אנחנו ב 2012 ההסתדרות זה מת מזמן אם להסתדרות היה שכל היא היתה מתאימה את עצמה לקדמה כאשר שובתים זה אומר שכולם נכשלו גם ההסתדרות והעובדים צריך לדאוג לעובדים שיהיו זכיות תנאים ומשכורת נורמלית ולא להחייבים להעשיר עשירים וריכוזיות לא חייבים לרוץ ל 20 משפחות ששולטות בארץ הזאת ולהציע להם את זה מי בכלל שמע על ויאוליה VEOLIA בסוף בעוד שנה נשמע על חקירה בנושא רוצים להציע משהו תוציאו מכרז נמאס מקובינות הון שלטון ושחיתות פוליטית צריך גם לאסור בחוק ששר חבר כנסת או ראש ממשלה או נשיא לא יעבוד בחברה כלשהו במשל שנתים לפחות ככה יהיו פחות קומבינות ושלא נשמע על כל המנהלים שהולכים לעבוד בחברות שזוכים בפרויקטים זאת דוגמא לשחיתות צריך לחקור את הקשרים האלה וכל העסקאות ולהכניס אנשים לכלא . רק ככה זה נגמור את השחיתות קנסות צריך לתת לחברות במאות מיליונים כמו בחול לא 10000 ש"ח ולא 100000 ככה כולם יפעלו כמו שצריך ואם צריך להכניס את מנכלים ויושבי ראש ובעלי המניות לכלא על החלק באחריותם אז מכניסים על השרים להיות נקיים לחלוטין ושקופים עלהם לפרסם כל מה שהם עושים באתר שלהם או במקרה דנן באתר משר התחבורה כל החלטה יש להקליט את כל המשא ומתן ולשדר בוידאו ללא עריכה ככה הציבור ידע וישמע אך מתנהלים הסכמים חוזים והחלטות על מכרזים על הכול להיות מולקט בוידאו ומשודר ככה שלא יהיה לאף אחד מה לטעון בנושא
MOSHE COHEN | 20.02.12
100.
החלטה על סגירת הרקבת כבר התקבלה, התזמון = בהשבתה הראשונה
הגיעה לסיום דרכה אחת החברות היותר גרועות שידע המשק, אולי הגרועה שבהן. הסגירה של רקבת השחיטות כבר עברה לפס הביצוע, איך ומתי תפתח חברה חדשה לא ברור. בכל מקרה גם אם מפעילים סודנים יפעילו אותה הם יעשו את זה טוב יותר מאסופת המפגרים הרצחניים שעובדים כיום ברקבת, ובעלות נמוכה בהרבה. לכן, אין מה להפסיד, הרקבת מתה ורקבונה פושת למרחקים.
מיכאל | 20.02.12
88.
קראתי את כל התגובות, ממליץ לקרוא את תגובות 37 ו-40
כרגיל מי שמשלם כסף ויש לו אינטרסים, מופיע בתגובות הראשונות. רוב אלו שטורחים לקרוא, קוראים את התגובות הראשונות. אני בטוח שיש ברכבת ישראל גם אוכלי חינם ומינויי מקורבים וקומבינות כמו שיש בטח בחברת החשמל, במקורות ובנמלים (הכל לכאורה, כמובן). אבל יש שם (בכל החברות) גם אנשים טובים שעובדים קשה ומפרנסים משפחות ותורמים למדינה. אם רוצים לייעל את הרכבת אפשר לייעל אותה בלי להפריט. צריך לייעל את השירות ואת הבטיחות ולא את חשבון הבנק של הרעבים לעוד כסף שמנצלים מצבים כאלה.
ממ | 20.02.12
87.
גם לעובדי הרכבת יש את הזכות לעבוד!
כל אלה שמגיבים כאן נגד עובדי הרכבת לא היו שמחים אם המעסיק שלהם היה מתכנן לתת את העבודה שלהם לקבלן פרטי. ומזה עובדי הרכבת מפחדים. הממשלה רוצה להפריט את הרכבת ואז לעובדי הרכבת תינתן רק שתי אפשרויות. להמשיך לעבוד במשכורת רעב או ללכת הביתה. אני תומך במאבקם כי גם אני שכיר וגם במקום העבודה שלי יש עובדי קבלן שהמעביד שלי לא מעונין לקלוט כעובדים מין המנין. במקום לכעוס על עובדי הרכבת אתם צריכים לכעוס על הממשלה שמעונינת שכולנו נהיה עובדי קבלן ללא תנאים סוציאלים ובשכר רעב.
סתם שכיר | 20.02.12
86.
כץ אל תפחד הציבור איתך
בתור נוסע קבוע ברכבת ששוב נדפק החודש בעשרות שקלים בגלל הועד המטורף אני קורא לישראל כץ ולאוצר לבצע את התכנית הזאת כמה שיותר מהר אניי מאמין שעשרות אלפי נוסעים כמוני מוכנים לספוג כמה חודשים של שיבושים כדי לפתור את הבעיה הממארת הזו אחת ולתמיד ועד העובדים של הרכבת זרע רוח וצריך לקצור סופה, בושה וחרפה שחבורת בריונים חסרי כל יכולת וכישורים השתלטה על אחד מגופי התשתית החשובים והגדולים בארץ אסור שבחברה החדשה יהיה ועד עובדים!!! אל תפחדו מעיני וחבר המושחתים שלו הגיע הזמן לשבור את קרטל הועדים המושחת והבריוני
נוסע ברכבת | 20.02.12
83.
אתם לא מבינים ככה זה כשיש וועד עובדים הם לא מתאמצים לעבוד כי לא יפטרו אותם
אלא חברות עים אוכלוסיה זקנה עייפה ולא רוצה לעבוד בגלל שאף אחד לא יגע בהם. לכן צריך להפריט את כל החברות האלה .אבל לעיני לא יהיה גו'ב כזה באף מקום . למה הוא דואג לעובדי קבלן כי העובדים הקבועים לא עובדים רק עובדי קבלן עובדים . בסך הכל יש חוק שבעל החברה צריך לאכוף ושם המדינה צריכה ללחוץ על בעלי החברות לתת את כל מה שמגיע לעובד
שולמית | 20.02.12
79.
אין לעיני ברירה להשבית את המדינה ועכשיו!
אין זה סוד שהמדינה שואפת להפריט כל ארגון שנמנה על מוסדותיה ולקצץ בתנאים! ועכשיו יש שיטה חדשה שנקראת" פתיחה סגירה" שתוכל לעקוף בקלות את הכוח ההגנה שיש לעובדים ולא תאפשר לעובדים למחות ! ולכן על עופר עיני להשבית את כל המדינה כמו שעשה עם עובדי הקבלן וכך לטרפד כל נסיון מחטף עתידי !
סוציאליסט | 20.02.12
73.
למרות שהנדפק הישיר מהמהלך יהיה אני, אני תומך נלהב ברעיון!
וכל מי שיגיד שההסתדרות נלחמת בתופעת עובדי הקבלן, היא היא הגורם המרכזי להקמת עולם 'עובדי הקבלן'. כיושבת ראש העובדים חושבת שהיא 'אחראית על הרכבת', ושמה .. על בית המשפט.. כשהיא מתנגדת למינוי מנהל תחנת יבנה, כי הוא לא מקורב אליה.. מזכיר לי את שיאני השכר בחברת החשמל ובנמלים. ות'אמת, אני במקומה הייתי עושה בדיוק אותו הדבר! כהרבה כסף מושקע ויושקע ברכבת, ויש לה הכוח להחזיק את כולנו בביצים, ברור שהיא תרצה שחלק מהכסף ילך ישירות אליה. אדם עם השכלה של כיתה ג', שמצליח ככה.. כמו החבר עיני.. למה לא? הגיע הזמן שאנשים בעלי 'איכויות' כאלה יעבדו במקום הראוי להם (אני הייתי מזמין ממנה פיצה..), ולא ינהלו את המדינה!
אהרון | 20.02.12
64.
העובדים הביאו את זה על עצמם!!
בכל החברות ה"לאומיות",ישבו ויושבים אלפי עובדים על התחת שלהם ולא עושים כלום,שמים את מבטחם ב"קביעות" שלהם ויודעים שאי אפשר לפטר אותם...אז אתם לא עושים כלום כל היום,הציבור לא מקבל את השירות שאתם אמורים לתת ואז הפיתרון היחיד שנשאר זה לסגור את החברה,כדי שיהיה אפשר לפטר אתכם,ולפתוח חדשה...עם הרבה פחות בטלנים!! צר לי על העובדים שיפוטרו,אבל האמת,מגיע לכם!! אני רק מקווה שהחברה החדשה שתוקם להפעלת הרכבת תחזיק קצר את העובדים שלה ותדרוש מהם ..לעבוד... אגב,בדואר ישראל המופרט,עשו טעות,השאירו את העובדים הישנים,שלא באמת עבדו איזה 20 שנים ועכשיו מתפלאים למה הדואר ממשיל להיות חרא של עסק ועוד דורשים מהמדינה/מאיתנו לכסות על ההפסדים שלהם!
אורית | 20.02.12
52.
חייבים לעשות בדק בית ברכבת
שביתה פראית שפוגעת באלפי נוסעים לא מקובל בכלל. לא מקובל שועד עובדים יאיים על הנהלת רכבת והעומד בראשה תוך ביזוי בית משפט בישראל. להצחיל לעשות שם בדק בית ונקיון בית מי שנכנס כמקורב של זה או אחר שילך ללשכת אבטלה הרי רובם לא מוכשרים לעבוד שם והם מקבלים שכר שלא מצדיק את הידע וההכשרה המקצועית אם בכלל קיימת אצלהם. להתחיל לגייס עובדים בעלי כישורים אינטילגנטים משכילים תרבותיים ולא ברברים.
שייקה | 20.02.12
44.
אזרחים ישראליים להכנס ולקרוא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לפני שבועיים נתקלתי בסיפור הזוי!! מאז אני לא מפסיק להפיץ!! במדינת ישראל קיימים מעל 15 מיליארד שקל! של אזרחי המדינה שבכלל לא מודעים. לצערנו מעל 30% נפטרים,אבל חלקם הגדול בחיים. אנשים שלא מודעים לכסף שהופרש להם מהמשכורת לחברות ביטוח,קופות גמל,מלוות מדינה ושאר גופים. לאף גורם אין שום אינטרסט לספר לנו על רשימה של מעל 200000 אזרחים שיש להם כסף(במקרה הנורא גם נכס) שלא מודעים אליו,ועלתה לאויר לפני כחצי שנה. להכנס כולם לגוגל וללחוץ: החברה הארצית לאיתור ומימוש זכויות ונכסים. תקישו את שמכם,אבא,אמא,דודים,הכל!!! הכבעיה המטרידה באתר זה שיש לם סיכוי על פי שם המשפחה או שסתם אתם מעוניינים לאתר כסף שאולי יש לכם,אתם נאלצים לשלם 47 ש"ח אגרה!בדקתי..בכל מקרה אני מאחל בהצלחה מכל הלב לכולם!!! לא לוותר!
אלי רונן | 20.02.12
40.
לא למדו לקח מאנגליה
אין ספק שועד הרכבת הכשיר את הקרקע לבלגן באמצעות ההתנהלות שלהם (למרות שמי שנלחם על החיים שלו אין לו הרבה ברירה). אך אם יעשו את זה ישפכו את התינוק עם המים. אני מת לראות את כל אלו שתומכים בהפרטה מדברים כאשר יתחילו תאונות על ימין ועל שמאל והרוגים בגלל חסכון בציוד ותחזוקה. באנגליה עשו את זה ולאחר כמה שנים ועשרות הרוגים הלאימו מחדש את כל המערכת בעלות של מיליארדים. רכבת ותחבורה ציבורית לא יכולים להתנהל כעסק רווחי משום שתחבורה ציבורית יעילה וזולה לא יכולה להיות רווחית. המדינה חייבת לסבסד אותה. בהפרטה אנו נשלם הרבה יותר על הכרטיסים, נקבל שירות עלוב ובטיחות גרועה. מי שחושב שעכשיו המצב גרוע (והוא ממש לא גרוע משום שברוב המקרים שאני משתמש ברכבת היא בסדר גמור) שיחכה לראות מה מבשלים לנו במשרד התחבורה עם אדם כמו אלכס לנגר שפקידי אוצר בני 24 משפיטים אותו.
yuda | 20.02.12
37.
הצחקתם אותי הרכבת הקלה תפעיל את רכבת ישראל מישהו על כדורים
ההסתדרות תסגור את המשק , איזה כישורים יש למפעיל חשמלי ברכבות דיזל מישהו לקח ג'וינט הערב. תראו את הקטסטרופה של הרכבת הקלה שבמקום באויר נוסעת על הקרקע בגלל הגאוניות של האוצר ומשרד התחבורה. ממתי מר כץ מבין בתחבורה ההתמחות שלו זה מינויים פוליטיים ומרכז הליכוד. בכל העולם ההפרטה נכשלה תראו בבריטניה . אז מה אתם מאיימים בקשקשת. רכבת זה שרות ציבורי צריך להעיף את כל חברי הליכוד מהרכבת כדיי שתתחיל לפעול וכחל הנפוטיסטים למיניהם. . אז אולי תהייה פה חברה מסודרת. השחיתות ברכבת ממסדית לא רק בוועד אלא בחלונות הגבוהים תבדקו איך נעשים שם מכרזים תופתעו כולל הקשר בין הסוכנים למרכזי מפלגות. . נמאס מהשחיתות ונמאס ממפלגת המושחתים בע"מ הליכוד.
זאב | 20.02.12
30.
מצצו לציבור את הדם
אם צריך הוכחה למי שהורס את שמם של עובדי השרות הציבורי הרי לכם עובדה מובהקת עופר עייני שמשתמש בשם עובדי המדינה לנהל מאבק לכול סקטור צודק או לא פשוט נימאס על עובדי המדינה להפריט את הרכבת מיד (רקבת)עובדי הרכבת לו מבינים איזה נזק עושה להם יו"ר הועד המפוקפקת שעומדת בראש ארגונם אסור לנו כעובדי מדינה לתמוך הפעם בעופר עייני האיש חושב שאנו בובות מריונטה שלו כואב הלב על מה שעושים עובדי הרכבת לציבור הנוסעים צריך לתמוך בשר התחבורה שסוף סוף יש למישהו ביצים לעשות סדר אנו עובדי המדינה באנו לשרת את הציבור ולא להתעמר בו חדשות לבקרים אני מתבייש שעייני מיצג אותי כעובד מדינה שרירותי ולא סופר אותנו ציבור העובדים בסקטור הציבורי שרק נזק הוא גורם לנו להפריט מיד את הרכבת ולתת לעובדים תנאים נאותים יום נפלא לעם ישראל
עובד מדינה  | 20.02.12
24.
זה לא נשק יום הדין - זה מוצא היחיד להפקרות ברכבת
אני הפסקתי להשתמש ברכבת , אתה לא יכול לתכנן כלום אם אתה תלוי ברכבת ישראל. וזה בגלל ההפקרות שם - שביתות - לא מגיעה בזמן - לפעמים מורידה אותך באמצע הדרך ללא סיבה (לא יאומן אבל אמיתי) - עמוסה בטירוף , מי חושב על לשבת ... - לפעמים גם לא עוצרת בטוח שיש עוד סיבות, פשוט הזוי, מקוה שזה יעשה סדר ברכבת סוף סוף כמו כמו כל מדינה מתוקנת.
אייל | 20.02.12
19.
שר עלוב
שימו נא לב לדברי ויז'ניצר: "הגעתי עם ההסתדרות להסכם. נפגשתי עם עופר עיני". זה המהנדס. השר, הפוליטיקאי, חושב אחרת:} מו"מ שמום. את עופר עיני נשפיל. את ארגון העובדים נפרק. נהפוך אותם לעובדי קבלן. וזה בסדר: בית המשפט לימיננו. וכל זה משום שלשר לא איכפת מהאזרחים, ולאזרחים, ראו הכותיבם למעלה ובודאי גם למטה, רוצים לראות שלאחרים רע. אז זו השיטה, תפנימו: את השירותים נפריט, כמו למשל עם שירותי העובדים הסוציאליים. את אירגוני העובדים נפרק, כדי שלא יהיה להם כוח להגן על העובדים. עובדי קבלן לא מאורגנים הם הדבר הכי טוב. עובדים אחרים לא מאורגנים זה הרע במיעוטו. והכי רע זה עובדים שיודעים להגן על זכויותיהם. ואחר כך כולנו נבכה על מחיר הפסק זמן. מה איכפת לנו? למי יש כסף לזה? אבל ככה זה: העובדים - כל אחד לבד. הטייקונים כולם יחד, ויחד עם השלטון. אינני עובד ברכבת. אבל אני רואה איך פוגעים בעובדים ויודע שזה יגיע גם אלי, במקום שאני עובד בו.
יאיר | 20.02.12
12.
שמחה שתגמר בעצב
כל השמחים לאידם של עובדי הרכבת זכרו שכאשר יפריטו אתכם או שתהפכו לעובדי קבלן תכרו את הפרטת הרכבת. הפרטת הרכבת בבריטניה בסגנון שמתואר כאן פגעה לא רק בעובדי הרכבתאלא בנוסעים וגם בממשלה שהייתה צריכה לממן את הכשלים של השוק אותו אתם מעריצים. אולי כאשר ה יקרה שר התחבורה יקח אתכם טרמפ בקדילק שלו.
יצחק | 20.02.12
4.
וכמה שיותר מהר, יותר טוב! הגיע הזמן!
אדוני שר התחבורה, אל תשבר, הפעל את התכנית בהקדם!!! אין לעובדי הרכבת כל תמיכה ציבורית. מהלך כזה יחסוך למשלם המיסים מליוני שקלים בכל שנה, ויפטור אותנו מעוד ועד עובדים שחושב שמקום העבודה הציבורי שלו הוא רכושו הפרטי. הציבור יהיה איתך במהלך כזה!
אורן | 20.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת