אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרס ניחומים? נוקיה הפכה לחברת הווינדוס פון המובילה תוך רבעון

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
"והוי זנב לאריות, ואל תהי ראש לשועלים" מסכת אבות פרק ד משנה טו. נוקיה בחרה להיות ראש לשועלים
במשנה זו יש להבין: מדוע משלב התנא בדבריו שני עניינים שאין לכאורה כל קשר ביניהם – 'קדימות השלום' והיות 'זנב לאריות'? ועוד: מדוע נקט דווקא 'ראש לשועלים' – אין זו נראית הקבלה מתאימה. השועלים ידועים כבעלי חיים חכמים, ואף שאין זה עומד לטובתם מול האריות, שחזקים מהם, עדיין אין רע כל כך בלהיות ראש ללהקה חכמה אך חלשה...? מדוע לא נקט דוגמה משאר חיות: אלה החזקים מן השועלים ועדיין אינם כאריות, או אלה שאין להם את פקחות השועלים? והנה, בעיקר דברי המשנה הקשה מהר"ל: מדוע בכלל עדיף להיות 'זנב לאריות'? הרי הזנב – בטל הוא אצל האריה, ואילו אצל השועל אף אם כוחו חלש, הראש עדיין עובד טוב יותר, ומדוע עדיף להיות 'זנב' מאשר 'ראש'? נראה שהתנא בא ללמדנו שה'סוג' הוא הקובע, ולא האיבר. איבר של מנגנון איכותי, שורה עליו האיכות, ואילו איבר של מנגנון נחות – הוא נחות. האיכות היא ענין של סוג, ולא של נתח מן הסוג. כל מה ששיך לאריה – שם אריה עליו, וכל מה ששייך לשועלים – שם שועל עליו. לראש השועל יש פוטנציאל, אך הולך הוא אחר עיקרו, וכיוון שהגוף חלש, העובדה שיש לו ראש חכם – לרעה הוא לו, כיוון שהראש יעבוד בשרות הגוף. וכן אצל האריה: אף שהזנב אינו מביא תועלת רבה, כיוון שהוא 'של האריה' זוכה הוא בכל מנעמי החיים, ובכל זכויות האריה.
חז"ל צדקו-שיעור לנווקיה | 26.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת