אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"לאמץ את מיסוי התחבורה האירופי"

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

45.
70 אחוז נוסעים על רכבי חברה וליסינג******************
כך שמי שנושא במלוא הנטל הכספי אלו אותם אזרחים שהסכום יוצא מכיסם, עם הייתר ה"פאזומאט" עובד חופשי יש לשים גבול לאותה שערוריה, גם בזיהום ייתר של האוויר לא שמעתם על בעל ליסינג נוסיע 100 ק"מ כדי להשיג את הההמורגר החביב עליו? יש אלפים כמותו
מומי | 04.03.12
42.
אנחנו מרוויחים כמו באירופה? יש מערכת תחבורה כמו באירופה? השוואה אווילית
באמת עדיף לחיות באירופה, סוחטים אותך כמו לימון 3 שנים סדיר, מילואים, מסיים אוניברסיטה בגיל 28, מחירי דירות ושכירות של מנהטן, מטפלת 3000 שקל ארנונה מים חשמל וממנים עשרות אלפי תלמידי ישיבה מקבליםושערות לבנות מקריחים מדאגה
שי | 01.03.12
40.
במידה ומשווים לאירופה יש להשוות בכל המדדים ולא רק הנוחים
לדוגמה משכורת ממוצעת ויחסה לליטר בנזין , ממשלה זו תיזכר בהיסטוריה כממשלה ששמרה על תקציב המדינה והובילה לדיכוי כלכלי של מרבית האזרחים. אבל אני מאמין שהם יבחרו שוב, הזכרון של חלשי האוכלוסיה נעלם למראה ׳העצם׳ התורנית.
חלב ודבש? | 01.03.12
38.
יש הבדל משמעותי בנינו לבין אירופה - שם השכר מינימום גבוה יותר!!!
באירופה, היהודים החרדים כן עובדים! באירופה, השכר מינימום גבוה ביותר מ 25 אחוז מאשר בארץ!!! באירופה יש תחבורה ציבורית רחבה, טובה וזולה! באירופה, נשים חד הוריות יוצאות לעבוד! (ילד זה לא מחלה!!!) באירופה - שם אני רוצה לחיות ! באירופה - יותר טוב מבישראל ! באירופה - שטייניץ לא שר האוצר ! באירופה - אין ביבי נתניהו ! באירופה - יודעים לצאת ולהפגין ולא רק דיבורים !!!!!
ליאב | 01.03.12
33.
מנותק מהמציאות
I read this and I think, who are these people? Do they live in a different country that we do? So long as public transportation does not exist as a proper substitute to private vehicles, demand for gas will be inelastic. That means, price will have little effect on people's need to buy it. What's worse is that this tax effects the mid-lower class. An additional 200 NIS at the gas pump each month is food off the table for far too many people. How do you explain economic efficiency if I have to add 4 hours daily to my commute to work daily by taking 2 buses and a train each way ? Who's going to pick up my kids from the kindergarten if I am back home at 2100? What other choice do I have??? How does our system allow people like Prof.
תומר | 01.03.12
31.
לא חייבים לנסוע סולו, זה מוריד מהיוקרה אבל חוסך, לא צריך רכב זולל דלק*מה יגידו......
בקיצור לא יזיק קצת חיסכון ופחות נוחות ויוקרה - ומה שבחו"ל טוב אז נע לגור שם.....אבל גם שם לא טוב......חזירות יש שם גם וגם אגויסטים .....אבל הם גויים וכאן כולם יהודים.
אחרי הפסקת העוני הרעב*הדלק להוריד | 01.03.12
30.
ההשוואה עם אירופה
נמאס כבר מההשוואות חסרות התוחלת עם אירופה - משווים מחירים שקל מול שקל, מבלי להתחשב בגובה המשכורות שם ואצלנו ומבלי לקחת בחשבון את יוקר המחייה הכולל - שעל פי כל הנתונים שמתפרסמים לאחרונה, אצלנו הוא בין הגבוהים במדינות המפותחות, עם רמת שרותים של עולם שלישי.
עופר | 01.03.12
29.
נראה ש"המומחים" לא חשבו בהגיון...
מס הבלו נועד להחזיר אך ורק את נזקי הזיהום - הוא לא נועד לחנך, והוא גם לא נועד לממן את עלויות אחזקת הכבישים (אחרת למה משלמים אגרת רישוי שנתית??). מס הקניה הוא פשוט מיותר - גם כי אין בו שום הגיון, וגם כי בפועל הוא פוגע ביכולת של אזרח ממוצע לרכוש רכב חדש, שהוא גם בד"כ פחות מזהם. מה שצריך הוא מס בלו של כ- 1.7-1.8 ש"ח לליטר (במקום 2.95 כיום), כתקציב סגור למימון של נזקי הזיהום; מס נסועה שנתי שיחליף את אגרת הרישוי ויתחשב באורך ומשקל של הרכב (ולא במחירו או בגילו - אלו הרי פרמטרים שאינם רלוונטיים בשום צורה לשימוש בתשתית!!), כתקציב סגור למימון אחזקת והרחבת תשתית הכבישים. וזהו. שום מס מיוחד מעבר לזה לא צריך להתקיים על תחום הרכב. התחבורה הציבורית לא צריכה להיות מסובסדת בכלל, אבל באותה מידה יש גם להסיר את כל הרגולציה המיותרת עליה. אם יש חברת אוטובוסים המעוניינת לפעול בשבתות וחגים כי יש לה סיבה להניח שיש לזה ביקוש - שתעשה את זה ללא הפרעה. הוצאות כלליות יש לממן ממיסים כלליים - מס הכנסה, מס חברות, מע"מ. באופן כללי, סך נטל המס בישראל הוא גבוה מדיי. המע"מ צריך להיות לכל היותר 15%; מס ההכנסה במדרגה המקסימלית צריך להיות 33.33% (10% מס שולי ברמת השכר הממוצע), ולכלול כבסיס מס אחד את כל סוגי ההכנסות ולא להבדיל בין המקורות שלהן כמו היום; מס חברות צריך להיות איפשהו בסביבות 20-21% בשביל שנהיה תחרותיים יחסית לעולם. את ההוצאות יש לחתוך דרסטית - ובמיוחד את הכמות האדירה של הפקידים הפרזיטים ואת מערכת ה"רווחה" המופקרת שרק מעודדת בטלנות; אין גם סיבה לממן תרבות ודת - מי שרוצה שישלם על זה מחיר מלא.
יבגני | 01.03.12
28.
שכחתם דבר אחד קטן אבל חשוב - מס בלו
המטרה של מס בלו זה לגרום לצריכה מופחתת של המוצר אליו הוא מוטל (כגון דלק, סיגריות וכולי). מה שקורה בארץ זה אפסורד הגובל בהפרה של החוקים. נוצר פה מצב של ניגוד אינטרסים כאשר מצד אחד המס בלו שמוטל על הדלק אמור לגרום להפחת בשימוש אבל מצד שני המדינה "בונה" על ההכנסה ממס בלו לקופת המדינה ובכך יש לה אינטרס רב בכך שאנשים ישמשיכו להישתמש ברכב פרטי. בכל מדינה אחרת כבר מזמן היו מנהלים חקירה פלילית נגד שר האוצר.
ישראל | 01.03.12
27.
מה האלטרנטיבה שהממשלה מציעה, להפסיק לעבוד????
נכון שעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית על פני נסיעה ברכב פרטי ונכון שזה תפקידה של המדינה לדאוג שהאזרחים יעברו לתחבורה ציבורית ונכון שאחת הדרכים היא העלאת מיסים על הדלק אבל!!!! המדינה צריכה להפוך את התחבורה הציבורית לנגישה!!! אם לוקח לי להגיע לעבודה חצי שעה במכונית ולמעלה משעתיים בתחבורה הציבורית, אז הממשלה נכשלה!!! ולכן יש לבטל את המיסים על הדלק עד לרגע שהממשלה תתן חלופות אמיתיות לשימוש במכונית.
 | 01.03.12
20.
ומה על שימוש ברכב ככלי עבודה? האם אני צריך לייקר את הנסיעה ברכב שלי בהתאם?
העלאת המחיר של הדלק מאלצת אותי להעלות מחיר על השימוש ברכב, כמובן שזה מתגלגל על הצרכן הסופי, אי לכך הצרכן ישקול את עניין המחיר ומן הסתם ימעיט את השימוש בגלל המחיר, מכאן שההכנסות שלי יקטנו ומס הכנסה יגבה ממני פחות מס. אז מה התועלת בהעלאת המחיר של הדלק שכ - 54% ממנו הולך למיסים? יד אחת גובה ויד שנייה מפסידה.
א טל | 01.03.12
18.
יש ויש ....אז כך...
מדינת ישראל חובקת/אוהבת/מחבבת . . . מיסים. לא משנה היכן תפנה המס יגיע אלייך במספר דרכים. גובה המיסוי על הדלק יוצא מכלל פרופורציה ! לאור הנתונים שמציגים כלכלנים ואנשי "אני מבין מה קורה"....באמת חלה פה עליית מדרגה בתשלום מיסים למדינה. בהשוואה למדינות אחרות מחיר הדלק (במאקרו) "אינו" שונה ממדינות אחרות אלא, (המיקרו) משכורתם של המועסקים במדינות אחרות גבוהה מאשר של אלה אשר בארץ, משמע, בוא נאמר שהיחס הינו אותו יחס בדומה לישראל אך, ההוצאה הכספית הינה אחוז נמוך יותר ! לגביי הרכבים: המיסוי לגביי הרכבים בארץ הינו חזירות !!! המחירים בשמיים שלא לדבר שוב על המיסוי ! אופנוע לדוגמה בארץ שעלותו 65,000 ש"ח בארה"ב עולה כ 36,000 אבסורד !! SILVER WING 2011 יש עוד ועוד ...........העיקר הכסף נלקח לבטחון...... דרוש שינוי !!!!!!!
Rose10 | 01.03.12
16.
העם מטומטם ולכן העם ישלם
עושים מאיתנו צחוק. הרי מחיר הדלק מושפע בראש ובראשונה ממחירו בעולם. כ ל ו מ ר - מה היה עושה האוצר ומה הייתה עושה הממשלה אם מחיר הדלק לא היה עולה החודש בשווקי העולם? האם אז היינו צריכים לחשוב שהם היו מעלים את המס בכל במקרה בכ - 30 אג' על מנת ל"אזן את התקציב"? מאיפה אז היו מכסים את החסר? שיעשו זאת בהנחה שמחיר הדלק לא השתנה. ומה צריך לחשוב אם מחירי הדלק ירדו? האם ביבי יוזם מתיחות מדומה עם אירן ע"מ שהתקציב יסתדר ויכוסה ממיסי הדלק? לכו לשאלות ומצב הבסיס. עובדים עלינו עבודה עברית (או שמה עבודה אירנית)
משה | 01.03.12
12.
הפיתרון הוא הכרה בדלק לצורכי מס
אם אני שכיר ומבזבז 1000 ש"ח על דלק כדי להגיע למקום העבודה שלי אני מצפה שעל ה 1000 ש"ח לא אשלם מיסים. המדינה צריכה לעלות את מחיר הדלק כדי להחזיר לעצמה את הפסד ממס ההכנסה. תוצעה סופית: ציבור השכירים לא יפסיד,ישלם יותר על הדלק אבל שכר הנטו יגדל. מי שלא משלם מיסים יפסיד וישלם יותר על הדלק. לציבור השכירים נמאס שחולבים אותו.
 | 01.03.12
10.
המס הוא אולי טוב אבל........
ברגע שיש למעלה מ 350,000 אנשים במדינה עם רכב צמוד שלא משלמים בעבור הדלק ולא מעניין אותם חיסכון או זיהום אויר כי זה לא יוצא מכיסם אז נטל המס נופל על שאר האזרחים שמשלמים מכיסם. לו היו מבטלים לחלוטין את עניין הרכב הצמוד וממירים אותו בכסף אז ניתן היה להצדיק את המס. מה לעשות, במדינה "הנאורה" שלנו תמיד ישנם את הפריירים שמשלמים בעבור אחרים (טייקונים, חרדים, שירות צבאי ועוד.)
מאיר | 01.03.12
7.
המס על הדלק הוא טוב
בהרכב אוכלוסיה מיוחד כמו בישראל, רצוי שרוב המס יהיו עקיפים כדי למנוע אי תשלום בקרב אוכלוסיה שגביית ההמס שם בעייתית, אבל היה מצופה שמס לשכירים המרוויחים עד כ200k בשנה ברוטו ועצמאים עד מחזור של 3m שקל ישלמו מס נמוך במיוחד (עד 5%) במקום זה רוב הטבות המס הולכות לחבות ענק.
סקינסי  | 01.03.12
2.
המומחים צודקים יחד עם זאת צריך לתת אלטרנטיבה
אין ספק כי מחיר הדלק צריך להשאר גבוה בגין העלויות הבריאותיות והסביבתיות משריפת דלק. אבל - המדינה והרשויות המקומיות לא מספקות אלטרנטיבה: תחבורה ציבורית לא מספיק יעילה, אין תחבורה ציבורית בשבת, אין שבילי אופניים למעט בתל אביב. אם המדינה תחייב את הרשויות לספק תשתית חליפית לרכב הפרטי היקר, המזהם, המפקק והמצופף כולנו נרוויח.
נדב, רו"ח  | 01.03.12
1.
אנחנו לא אירופה!
1. התחבורה הציבורית זוועתית - הרכבות מאחרות אם בכלל הן פועלות, והתקלות והבטיחות על הפנים. האוטובוסים תקועים בפקקים כמו כולם, ופריסת הקווים רעה מאוד. בנסיעות ארוכות לרוב צריך 2 אוטובסים ויותר, בתוך העיר בדרך כלל עדיף ללכת ברגל. וכמובן שבשבת התחבורה מושבתת. 2. מחירי הדירות והשכירויות דוחפים אנשים לפריפריה, והתחבורה הציבורית כאמור זוועה. אנשים יכולים לחסוך 2000 ש"ח בשכר דירה, אבל יצטרכו להוציא 3000 ש"ח על אחזקת רכב. ככה שאין כאן שום חיסכון. כמו כן, מי שלא מחזיק רכב בתל אביב חייב לקנות בסופרים מקומיים, מה שמעלה את עלות הרכישה. 3. הדלק משפיע על כלל המשק, כיוון שהוא חלק מההוצאות של החברות המייצרות. ייקור הדלק = ייקור הכל. 4. המשכורות באירופה גבוהות יותר. אני חייתי 6 שנים בהונג קונג, ולא הייתי צריך רכב. התחבורה הציבורית הייתה נוחה, מהירה, זולה וזמינה. בארץ הקודש אני גר 4 ק"מ מהעבודה, ומשתמש באופניים כשאפשר, כשאי אפשר (בימים כמו היום), אין לי שום אופציה תחבורתית. בשביל להגיע לאוטובוס אני צריך ללכת 2 ק"מ, ועדיף לי כבר ללכת לעבודה. אם אני רוצה לבקר את המשפחה אני חייב 2 אוטובוסים, 2 רכבות (להחליף רכבת), ו1.5+ לכל כיוון, כשברכב לוקח לי כ40 דקות לכיוון. התחבורה הציבורית בארץ זו בדיחה.
שגיא | 01.03.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת