אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": שחקן ראשון נכנס לשוק היבוא המקביל בענף הרכב

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
,תרגעו, כמו כל חברה שמתווספת, הם משווים מחירים, כמו שאר המונופולים, שנתונים בכמה משפחות
הייתי שמח מאוד, אם יתווספו עוד יותר יבואני רכב, או מוצרים אחרים, שכמובן בארץ נתונים בידי מס' קטן של כמה משפחות, שמחזיקות "גם בחברות היבוא" פרט לשאר החברות הגדולות במדינה. יבואן חדש אולי יוזיל את מחיר המכוניות בהתחלה,, יקבל גיבוי ויאסוף לקוחות, ואז כמו כולן,, יעלה את המחיר,, ושווה מחיר, (כי כמובן מה שמענין זה ה"כסף") אבל אני מקווה שיבואנים רבים ירכבו על הגל,וכמובן שיותר מותגים.
שימי | 18.03.12
8.
אולי היבואן החדש יביא סוף סוף גם מכוניות היברידיות של פורד !
כיום נמכרות בארה"ב מכוניות היברידיות של פורד (המערכת ההיברידית של טויוטה פריוס) כאשר מתוכן שתיים עשויות להיות אטרקטיביות לשוק הישראלי:- 1. פורד פיוז'ן - למעשה פורד מונדאו עם מערכת היברידית. 2. פורד אסקייפ - SUV עם מערכת כנ"ל.
איתמר | 18.03.12
5.
תורידו מכס וזהו!
לא מבין מה הקטע של המכס הגבוה על מכוניות. אין לנו כאן יצרני רכב אז אין מה לעודד ייצור מקומי ולהגביל ייבוא. המכס הגבוה רק מגדיל את הגרוטאות על הכביש - מקטין את הבטיחות. מחירים גבוהים - ביטוחים גבוהים, חברות הביטוח חוגגות עלינו. המדינה עוד משלמת לאנשים כסף לגרוס מכוניות מעל 20 שנה - אף אחד לא היה מחזיק מכונית כזאת אם היו מבטלים את המכס. הורדת מכס לא תגרום לאנשים לקנות יותר מכוניות, זה בכל זאת לא מוצר זול, אלא תאפשר לאנשים לקנות מכוניות חדשות יותר.
משה | 18.03.12
4.
תחרות אמיתית
בתחום התקשורת מנעו מבזק את היכולת לסגור את השוק לכניסת המפעילות המקבילות כיוון שהיתה מונופול. צריך להקל על המתחרים החדשים דרך הקלה במס עד לנקודת שיווי משקל שתאפשר הוזלת מחירים. אם יצרני הרכב נותנים הנחה על הרכב, יתן משרד התחבורה הנחה על המס. או שהכול בלבול מוח שמכסה על עושק היבואנים
כלומניק | 18.03.12
1.
אולי אם המדינה לא היתה מתערבת בשוק הרכב ?
יש היום בשוק הרכב כל כך הרבה תקנות ומכשולים בפני מי שרוצה להכנס שקשה למתחרים חדשים להכנס , ולראייה אין יבואנים חדשים . הכל באשמת המדינה שהתערבה בשוק הרכב מלכתחילה כאשר קבעה שלכל יצרן יהיה יבואן בלעדי אחד , למה ? התירוצים של בטיחות , תקינות והגנה על הצרכן מגוכחים שהרי אנחנו לא ילדים . נניח שליבואן חדש אין מוסכים , האם לא נמצא מוסכים חלופיים כולל של היבואן הרשמי ? האם מדובר בטכנולגייה לא מוכרת מהחלל החיצון ? כנ"ל לגבי תקנות ומגבלות הנוגעות לאחראיות , ערבויות ושאר ירקות. אנחנו לא צריכים אותן שכן השוק החופשי ובעיקר המחיר יפתרו את כל הבעיות. מכונית חדשה עם אחראיות ל 0 שנים במקום 3 , אבל בחצי מחיר ? תארזו לי שתיים בבקשה.
אני רק שאלה | 18.03.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת