אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דו"ח טכנולוגי: חברת אמזון גאה להציג - הרובוט שפיטר אותי

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
לכל המגיבים העוקצניים- אני לא מבין אותכם.
אני אמנם איני ניאו-לודיסט ואני מבין שקידמה טכנולוגית אי אפשר לעצור ועדיף להיות זה שמביא אותה אחרת מישהו אחר יעשה זאת במקומך- אבל לפחות לפתוח צוהר ולהציץ לעתיד הלא מאוד רחוק- אפשר כבר עכשיו. והעתיד הוא שהרובוטים מחליפים יותר ויותר סוגי עבודה, הן עבודות פיזיות פשוטות והן עבודות הדורשות מעט הכשרה אינטלקטואלית. זה קל לומר שהעובדים יעברו לעבודות אחרות- אבל לאלו עבודות הם יעברו אם הכל נתפס ע"י רובוטים? בניגוד לתקופות הקודמות שבהן לצד סגירת תחומים מסוימים נפתחו תחומים חדשים הדורשים מעט הכשרה- אילו תחומים חדשים אתם רואים כעת? יכול להיות שאני כמובן טועה ומשהו לפתע יבליח, אבל אני בספק. האזורים היחידים שבנתיים מיחשוב תוכנה לא יכלוים להיכנס אליהם זה אזורי הAI, אינטליגנציה מלאכותית אם תהיה, אז בעוד זמן ארוך יותר. וזה אומר שכל אותם אנשים שהיום עובדים בעבודות ה"נמוכות" יותר יצטרכו להיכנס לתחומים הללו. אז מעבר לעובדה שזה כמובן אומר אינפלציה בתחומים חשיבתיים (שתקרה בכל מקרה בגלל העולם השלישי שמתחיל להתעורר)- זה גם בכלל בלתי אפשרי. למישהו נדמה שאותו אחד שהלך להיות מחסנאי או מזכירה- יכול לפתע להפוך למהנדס? אנחנו מדברים על שכבה רחבה של אנשים שמה לעשות? לא כולם יכולים להיכנס לתחומים שדורשים הרבה השכלה. והתוצאה הרבה אנשים שאין להם מה לעשות. איך יחיו? יש לנו את דרום אמריקה לענות על כך. יהיו 2 שכבות באוכלוסיה העשירים-אלו שהרובוטים באמת משפרים את חייהם והופכים מוצרים לזולים יותר וה... ככל הנראה שודדים שיקחו מהעשירים ויגררו אותם להסתגרות בשכונות מגודרות. וקראתי מישהו טוען שיווצרו משרות חדשות כי רובוטים צריכים תמיכה ולכן יווצרו דווקא משרושת שמשלמות יותר. אותו אחד כנראה או שלא יודע חשבון או שלא יודע להסתכל על התמונה הרחבה. אם מעסיק משלם X כסף ל10 אנשים, הסיבה היחידה שלו לעבור למיכון היא כיוון שעכשיו העלויות שלו יהיו X-Y. וזה להכל כולל הכל. זה יהיה טיפשי מצידו לרכוש רובוטים ולשלם יותר מX לטכנאים החדשים. כך שהכסף שמגיע לאנשים יהיה קטן יותר. באופן מציאותי כנראה ש 6 מתוך אותם אנשים יפוטרו לחלוטין ו 4 הטכנאים יקבלו העלאה במשכורת. התסריט האופטימלי ביותר הוא ש: אם רובוט יחליף 10 אנשים ו 4 מתוכם יהפכו לטכנאים, המוצר ירד בעלות לצרכן והצרכן יכול בהפרש לקנות עוד מוצרים (מה שידרוש עוד רובוטים ועוד תומכים). אבל הבעיה היא שההוזלה הזו במקרה הטוב ביותר (ומקרים כאלו לא קורים) תהיה בשיעור של העלות של 10 עובדים מינוס עלות הרובוט מינוס עלות הטכנאים החדשים(בעלי המשכורות הגבוהות)= כסף שיכול לקיים אולי חלק מהמפוטרים. תסריט כזה הוא אמנם לא אפוקליפטי אבל בהחלט חמור ומבהיל. מדובר בעליות עצומות באבטלה. אנחנו מדברים כאן על רוב העבודות שהיום מרוויחים באזורי ה8-9 אלף.
 | 27.03.12
21.
ל-9-לגבי המחשב- אני בתור קמצן מושבע וזבלן לא קטן יכול להצר על כך אבל גם להעיד שאתה טועה.
הצרכים שלי לא השתנו מאז שנת 2005, אבל היום כדי לקבל את אותו הדבר אני צריך מחשב מודרני ויחסית חזק. דף שנותן את אותה התפוקה שנתן ב 2005 היום צורך נדמה פי איזה 6 יותר משאבים. היום כדי להריץ 30 טאבים בו זמנית בפיירפוקס (מה שפעם עשיתי באקספלורר 6) בלי שום תוספות ופייסבוק ועוד כמה תוכנות מאוד קלות, אני צריך 4GB זיכרון ומעבד מרובע ליבה. כדי שהוינדוס יעבוד בצורה סבירה. את הדבר הזה עשיתי ב 2005 עם הפנטיום 4 שלי, זה נהיה יותר ויותר גרוע עד שלפני שלוש -ארבע שנים כבר לא ניתן היה לעבוד בכלל! בלית ברירה שידרגתי וכיום נראה שאני צריך לשדרג שוב. בשביל אותן הפעולות בדיוק שהיו זמינות לי לפני 9 שנים!
 | 27.03.12
17.
תגובה ל-14
בטווח של 3 שנים, אתה צודק: אין סיבה לקנות רכב חדש. בטווח של 10 שנים, השיפורים הם כבר משמעותיים מאוד. רכב שתקנה היום יהיה ב-20-30 אחוז יותר חסכוני בדלק מרכב דומה מלפני 10 שנים, הוא גם יהיה יותר בטוח (6 כריות אוויר לדוגמה), ופחות מזהם (עקב שיפורים במנוע והקשחת התקן של הפליטה). ובעוד 5-7 שנים כבר יהיו רכבים חשמליים נוחים וחסכוניים עם אפס פליטה מהמנוע, ללא רעש, ועם עלויות תחזוקה נמוכות.
 | 27.03.12
15.
במקום להילחם בקדמה - לאמץ אותה
באיזשהו שלב כשיהיו מספיק מובטלים בעולם, במימדים יותר מידי גדולים. העולם יבין שהוא צריך רובוטים שגם יגדלו אוכל, יבנו בתים...לשחרר את האנושות מהצרכים הבסיסיים שלנו. לתת משכורת שרידות לאנשים שגם תאלץ אותם לעבוד טיפה... כל מותרות הכי קטנות כמו אינטרנט, טלויזיה, נסיעות,טיולים, גאדג'טים..ידרש כסף ואנשים יצטרכו לעבוד בשביל זה.
עומרי | 26.03.12
14.
ל-10: אז זהו, שלא צריך לשפר רכבים, צריך רק לתחזק אותם כמו שצריך:
ולתחזק אותם כמו שצריך עולה הרבה פחות מלרכוש רכב חדש - ואפילו פחות מהריבית שתשלם על הלוואה לרכב חדש. ובכל מקרה, רכב חדש (באותה רמת מחיר) לא הווה שיפור דרסטי לעומת רכב ישן: הוא לא ייסע יותר מהר, הוא לא יסחוב יותר נוסעים או מטען, הוא לא יהיה ממש יותר נוח, יותר בטוח, יותר חסכוני. ההבדלים יהיו מינוריים למדי, ולא יצדיקו את ההשקעה ברכב חדש. די הרבה גורמים היו רוצים שנאמין שרכב חדש הוא "יותר טוב" בכל הנתונים שהזכרתי, אבל זה לא נכון: זה שחברות הרכב עושות זאת זה ברור. חברות הביטוח גובות משום מה יותר כסף עבור רכבים ישנים, כי הם "פחות בטיחותיים". המדינה רוצה שיירכשו רכבים חדשים כי כך תרוויח ותר מיסים (שרובם, כמובן, לא יוחזרו חזרה לכבישים). כולן טועות, כמובן. כל הגימיקים לא יהפכו רכב חדש ליותר טוב - אולי יותר מבריק.
דרום לבנון | 26.03.12
13.
מה הבעיה?
כל העובדים שיפוטרו יכולים לעלות ארצה ולבחור אחת מהחלופות: לעבוד בחברת חשמל ולהצטרף ל2000 מובטלים בשכר לעבוד ברשות השידור ( אותו סידור) לעבוד ברכבת, או יותר נכון לשבות ברכבת ולהנות משכר מלא או לחילופין, למתקשים לעמוד, להצטרף לישיבה. אין צורך לעבוד, ההכנסה מובטחת
ירחמיאל | 26.03.12
12.
הפעם יוסי צודק
גם אצלנו רובוטים גרמו לקיצוצי כח אדם, פעם באחד המפעלים שלנו היו 10 מחסנאים, כשעברו לרובוטים נשארו 2.5 (החצי רק לתגבור). נכון שרצים לקדמה, אבל השאלה היא האם העולם מסתגל לקצב הקידמה? מה יעשו כל ההייטקיסטים כאשר האבטלה בקרב השכבות הנמוכות תגדל ויהיו הפגנות אלימות בחוץ (רק לפני כמה חודשים ביוון) שיחתכו את החוטים, ולא יהיה להם אינטרנט כשיתחבאו בבית? ישחקו מטקות עם הטאבלט....... באיזהשהו שלב (ואנחנו מאוד קרובים אליו) העולם צריך לעצור ולבחון מה קורה סביבו, ואם צריך, גם לעכב את הקדמה, אחרת הכל יקרוס ואז לא תהיה קדמה ולא תהיה חברה !
משה | 26.03.12
11.
גורביץ מחליף את תסמין הבעיה בשורשה
יש בעיות בחברת הצריכה ויש בעיות עם אי שיוויון בחברה, אב למה הקשר לרובוטים. האם יש בעיה בכך שחלקים נרחבים מהאוכלוסיה יוחלפו על ידי רובוטים וישארו ללא עבודה, כסף או רווחה? בוודאי. האם יש משהו רע בכך שרובוטים יעשו את העבודות שלנו כך שאנחנו נוכל להתפנות לדברים אחרי םחשובים יותר מנהיגה במוניות? שום בעיה. אני בטוח שגם נהגי המוניות היו שמחים לבטל על משרתם אם היו מבטיחים להם שימשיכו לקבל תשלום זהה תמורת איזושהי עבודה אחרת שתועיל לחברה. מסקנה, הבעיה לא ברובוטים אלא במבנה החברתי.
עידו | 26.03.12
9.
צריכת היתר הפכה לבעיה מרכזית בעולם. הרובטים הם תסמונת לבעיה האמיתית:
ראשית, תזכורת: סטיב ג'ובס מת. תפסיק להאשים אותו בכל דבר. צריכת היתר - עצם העובדה שמדבר על "צרכנים" - כלומר אנשים שצורכים - היא אחת הבעיות הגדולות בעולם היום: אנשים צורכים יותר מדי משאבים. ארה"ב מהווה כחמישה אחוז מהאוכלוסיה העולמית, אבל צורכת 20 אחוזים ממשאבי העולם. אם כל מדינה היתה צורכת כמו ארה"ב, היינו צריכים חמישה כדורי הארץ ולא רק אחד. וזה רק קצה הקרחון. הקרחון עצמו היא שרוב המדינות בעולם רוצות להיות כמו ארה"ב... קחו כלי רכב למשל: למה צריך להחליף כלי רכב כל 3 שנים? מה קרה לרכב הישן - הוא לא בסדר? אי-אפשר לתקן אותו? כמה יעלה לתקן אותו? האם הרכב החדש שווה את הכסף? האם הוא עדיף על הרכב הישן? לא: יש לו בערך את אותם ביצועים, בערך את אותה בטיחות, והוא חסכוני בערך כמו הישן. השיפורים הם מינוריים למדי. תעשיית הרכב (ותעשיית הביטוח) היו רוצות שתאמינו אחרת - אבל זו האמת: קחו רכב מודל 2012 והשוו לרכב מודל 2005 (שתוחזק הייטב) - השיפורים הם מקטנים למדי, ועלות התחזוקה והביטוח נמוכות בהרבה מעלותו של רכב חדש. באלקטרוניקה זה קצת אחרת: קצב הפיתוח והשיפורים הם באמת גבוהים. אבל עדיין: אם כל מה שאתם עושים הוא גלישה באינטרנט, צפיה ביו-טיוב, בדיקת מייל ועבודה עם אופיס: למה צריך מחשב חדש? גם מחשב בן 5 שנים יעשה את העבודה - אם רק תתחזקו אותו כמו שצריך. עם סלולריים זה קצת שונה: פה קצב הפיתוח הוא הגבוה ביותר, וסלולורי חדש הוא טוב בהרבה מסלולרי בן 3 שנים. האומנם? מה הוא בעצם עושה יותר טוב? שומעים בו יותר טוב? מסמסים בו יותר טוב? לא. אבל הוא מריץ אפליקציות... ויש לו מצלמה... ויש לו ג'יפיאס... האמת שלסמארטפון יש ייתרון גדול - הוא יכול להחליף כמה מכשירים ישנים באחד - סלולרי, ג'יפיאס, מצלמה, נגן מוזיקה, פנקס רשימות - דווקא עם טלפון סלולרי יש תועלת רבה. הוא אפילו צורך, בסופו של דבר, פחות חשמל מכל המכשירים אותם הוא מחליף. אבל האאם בעוד 3 שנים האיפון 6 (או 5S או איך שיקראו לו) ודומיו יהיו באמת יותר טובים מהמכשירים הנוכחיים?
דרום לבנון | 26.03.12
8.
שקרים קומוניסטים וכו'
מה שיוסי גורביץ' מפספס הוא שצמצום העלויות של חברות באמצעות רובוטיקה וכן, פיטורים, מתגלגל למוצרים זולים יותר. ההכנסה שמתפנה אצל הצרכן בגלל ההוזלה - הוא יקנה בכסף הזה מוצרים אחרים שכדי ליצר אותם - יועסקו עובדים חדשים. אוטומציה לא יוצרת אבטלה אבל כן מעלה את רמת החיים.
קובי | 26.03.12
6.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, יותר אנשים עוברים לעסוק בתרבות הפנאי ושירותים
פעם 100% מהאנשים עסקו בחקלאות. הטכנולוגיה התקדמה, ואז עברו הרבה לעסוק בתעשיה. בימינו גם בתעשיה לא עוסקים כל כך הרבה אנשים, יש הרבה מאוד בתחום של השירותים והמסחר. ככה זה, אנשים לא ישארו משועממים. תמיד נמצא להם מה לעשות, והאנושות רק מרוויחה מהקידמה.
שלומי | 26.03.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת