אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כסף זה אופי

81 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

81.
רק אין יראת אלוקים במקום הזה
כך נראית החברה האנושית כאשר האדם חי בהרגשה של "אני ואפסי עוד". מי שיודע שיש מישהו מעליו שבבוא היום יצטרך לתת לפניו דין וחשבון, ושאם חלילה גזל, אפילו פרוטה, הוא יחזור בגילגול כדי להחזיר, לא יעשה זאת. תלכו לבני ברק ותראו מודעות על השבת אבידה. שיעשו את הניסויים הללו בחברה דתית ויבדקו מה התוצאות אז. יש ברוך השם לא מעט עשירים שתורמים המון. והמון אירגונים של עזרה לזולת וגמ"חים בכל תחום. אבל ללא יראת אלוקים, אפשר להיות גרוע יותר מבעלי חיים
משה | 31.05.12
79.
מהפיסקה הזאת במאמר:
ואין כאן בעיה של ביצה ותרנגולת, מה קדם למה - ההתנהגות או הכסף? "אכן אפשר לשאול אם זה שאתה ממעמד גבוה אומר שתרמה, או שמשום שאתה לא מוסרי מראש הסיכוי שלך להתעשר גבוה יותר. הרבה מהנבדקים שלנו הם סטודנטים, אלה לא אנשים שהתעשרו". "ועשינו ניסוי נוסף: אמרנו, בואו נביא אנשים למעבדה, גם אנשים עניים, נעשה מניפולציה שתגרום להם להרגיש עשירים ונראה איך זה גורם להם להתנהג. גרמנו להם להרגיש שהם ממעמד גבוה - הצגנו להם סולם שמייצג את המעמדות בחברה, ואמרנו להם להשוות את עצמם לאנשים בתחתית, אלו עם הכי פחות כסף, העבודות הכי גרועות וההשכלה הכי נמוכה. זה מיד גורם לרוב האנשים להרגיש שהם ממוקמים די גבוה בסולם הזה. 20-15 דקות אחר כך הראינו להם במסדרון צנצנת סוכריות ששייכות לילדים. אמרנו להם שהם יכולים לקחת סוכריות אם הם רוצים - אבל גרמנו להם להרגיש שזה קצת לא בסדר כי הסוכריות הרי מיועדות לילדים. אנשים שהרגישו עשירים לקחו פי שניים יותר סוכריות מאלה שהרגישו עניים. בפסיכולוגיה זה הבדל עצום". אפשר להבין שהבעיה מתחילה בתחושה עליונות ולא בהכרח מכסף. אף על פי שכמובן ניתן עדיין להגיד שהרבה כסף מייצר תחושת עליונות.
אלדד | 11.04.12
78.
66 אתה טועה
האנשים שבזכותם הם עשירים(אתה באמת חושב שבאפט עשיר כי הוא חכם מאוד?) דורשים את הטובות בחזרה. פעילות פוליטית - זה חלק מרצון לשלוט אחרי כסף מה שמביא כוח זה דרך פוליטיקה. לגבי הכבדת נטל מס על עשירים - זה לא יפגע בהם: הם הסופר עשירים שהרויחו כספם דרך קשרים ופוליטיקה ומנסים לדרוך על מי שמתחתם בסולם הכלכלי ע"מ שלא ינגסו בהונם.
אלדד | 11.04.12
77.
כתבה חשבה, כל הכבוד לכתבת
נכון שהניסויים האלה לא מספרים לנו משהו שלא חשדנו בו כבר לפני כן, אבל הם הוכחה לזהשהבעיה היא בעיה מובנת - כלומר העשירים לא רעים סתם אלא פשוט בגלל שהם עשירים - כלומר כמו שהחוקר אומר בסוף המצב לא ישתנה אם לא תשתנה השיטה. ולא - אני לא קומוניסט - ובכל זאת בטוח שיש דרך אחרת
רמי | 10.04.12
75.
יש אליטיזם שלא קשור בכסף,אלא בהשכלה,חינוך,ידע. גם אליטיזם כזה משקיף בבוז ובחוסר
יחס ואמפתיה על העוני. מענין מה החוקר פיף היה אומר על כך. באנו מבתים משכילים מאוד, למדנו במוסדות השכלה מכובדים מאוד (ברמה עולמית), עובדים במקומות מכובדים - אנחנו לא עשירים, אבל גם בלי להיות עשירים אנחנו רוצים להסתגר בבועה החברתית שלנו,עם אנשים כמונו. האם רק הכסף הוא אופי? יש לחוקר פיף עוד מה לבדוק.
אלכסיס | 09.04.12
74.
יש הבדל עצום בין קורלאציה לסיבתיות
מחקרים שנערכו בוורטון וב אוניברסיטת פנסילווניה הראו שכאשר אנשים פתרו משוואות מתמטיות ואחר כך התבקשו לתרום לנזקקים, הם תרמו כשני שליש פחות מאשר אנשים שעסקו בהתבוננות בתמונות או בהאזנה למוזיקה במשך אותו פרק זמן. מסקנת החוקרים היא שאנשים המפעילים חשיבה קוגנטיבית כמותית נותים להפגין הרבה פחות אמפתיה וחשיבה על האחר. הדבר הוכח התנהגותית ונבדק בפעילות מ.ר.י. חשיבה על כסף מפעילה את אותו אזור במוח שאחראי לחישוב של משוואות או של תועלת אישית. מה שמתוייג כחוסר מוסריות הוא פשוט ביטוי מוחצן של חישובי תועלת אישית. אנשים עשירים הם לעיתים קרובות. כאלה שנאלצים לבצע כאלה חישובים לעיתים קרובות יותר ויש להם נטיה טבעית לבצע חישובים כאלה טוב יותר ומהר יותר מאחרים. ברוב המיקרים יש כאן עניין באנשים נעלים קוגנטיבית, כאשר הנחותים יותר,אלו שנכשלים בחישובים מהסוג הזה ונשארים עניים בוחרים להתהדר בנוצות מזוייפות של מוסריות תוך התלת רפש באלו שהצליחו יותר מהם. די ליקרוא את התגובות כאן ולהתרטב מהרוק והקצף המשפריץ עם דברי השנאה כלפי עשירים מפי אלו שכשלו בכדי להבין למה הכוונה. להפיץ את הרעל והשנאה הזו ובאותו זמן להתהדר במעטה מזוייף של מוסריות נעלה... כמו כותב המאמר עם המחקר המופרך והפוליטי הזה שמיעד אך ורק לניגוח פוליטי. מסקנות מופרחות על סמך חצאי נתונים נסיבתיים. זו לא עבודה של מדען התנהגותי. בושה. ת
אריק שטרן  | 09.04.12
73.
הפתרון הוא רגולציה ופיקוח מטעם המחוקק
וכיוון שהמחוקק איננו עשיר שמשתייך לשכבה שמפרה את החוקים באופן תדיר, הרגולציה כופה על העשיר התנהגות שמחייבת אותו לציית לחוקים ולתקנות אחרת הוא יוענש באופן שמעל לתועלת שתצמח לו. זו גם המסקנה מהמשבר הפיננסי האחרון. לפקח ככל שניתן יותר ויותר ולקבוע תקנות וחוקים רב ככל שניתן כדי להסיט את העשירים ממסלול הפרת החוק שהם נוטים ללכת בו.
גליליאו | 08.04.12
72.
לצערי הרב זה משקף את רוב החברה
מהיכרותי כעני את החברה אני יכול להגיד שרוב מה שנכתב משקף את כלל החברה רוב האזרחים ירמו ומרמים זה את זה החל משקל וכלה במליון רוב האזרחים לו יכלו לרמות אותך ירמו יגנבו וידפקו אחד נותן לך ציק שיודע מראש שיחזור אחד מבקש הלוואה ולא מחזיר אחד מסכם איתך מחיר ומשלם רק חלק אנשים רושמים במכולת ובורחים אנשים מדווחים שאין להם טלויזיה כדי לחמוק מאגרה אבל יש להם בעלי דירות תמיד ישתדלו להתחמק מאחריות אנשים מרמים על ימין ושמאל היה מחקר שאמר שכל אדם משקר 10 פעמים ביום בממוצע רוצים לבדוק תעשו ככה תלכו ברחוב ותפילו שטר של כסף ותבדקו כמה יחזירו לכם וכמה לא רוב האנשים מבלפים משקרים לכן אל תעמידו אף אחד במבחן ותמיד תהיו עירניים ואל תרדמו בשמירה רקמה בלי להיכנס לפרנויה אבל תשתדלו לא לכעוס כי לצערי זה החיים טבע האדם רע מנעוריו
האמיתי | 08.04.12
71.
למשה - יש משהו בדברייך
אני דווקא קראתי את הכתבה ואני מסכים עמך למרות שאני מניח שאני לא מסכים עם דעותייך. רוב התגובות פה נראות כאילו כתבו אותן בלי לקרוא את הכתבה אלא סתם מהתלהבות. והאמת היא שחבל - כי בריאיון עצמו יש הרבה דברים מעניינים, למשל בניסויים של החוקר הבהאי שמצביעים על כך שזה לא שהעשירים התעשרו בגלל חמדנות אלא שעושר באשר הוא מייצר תאוות בצע. לכל האנשים ששאלו את זה בתגובות - תקראו את הכתבה ותקבלו תשובה
חיים | 07.04.12
70.
העצוב באמת?
העצוב באמת - שנראה מתגובות המטקבקים, שאין להם את היכולת המינימלית של לסיים לקרוא כתבה לפני שהם "מסיקים" מסקנה. "מסיקים" מסקנה על שום מה? כי את ה-"דעה" שלהם הם ידעו לפני הכתבה, ותוכנה (שלא קראו) לא שינה כלום. בורות זה המחסום הראשון במעלה בארץ. כל הדיונים כאן מתנהלים על בסיס של בורות ו-"מה טוב לי" (בין אם מדובר בעשיר ובין אם מדובר בעני).
משה | 07.04.12
69.
מה קדם למה = הביצה לתרנגולת או ההפך
מהכרות אישית עם כמה אנשים עשירים אוכל לומר כי אפשר להבחין בשתי קבוצות של עשירים: - כאלו שכל מרכז הוויתם הוא הכסף, והם מכוונים את כל מעשיהם בכיוון זה, וחלקם משיגים את מטרתם. יש להם מעט מאוד ענין בנושאים אחרים, פרט לכסף, וזה כולל יחס לבני אדם אחרים. הסגידה שלהם לכסף לכשעצמו תגרום להם לנסות להשיג אותו בכל דרך כולל רמיה ועושק,. מרביתם מרוכזים בענפי פיננסים, סלולר, יהלומים וכדומה. - כאלו שפשוט יודעים "לעשות" כסף, בחושים בריאים ובאינטואציה נכונה, ומגיעים לכסף רב. בדרך הם לא מאבדים את התכונות האנושיות שלהם, ומתיחסים באמפטיה לסובב אותם. אני מכיר אישית מספר אנשים כאלו - עשירים מאוד, ישרים, לא מתנשאים, צנועים, פילנטרופים וחביבים.
טוביה | 07.04.12
66.
איך יסביר החוקר את גל המליארדרים
איך יסביר החוקר את גל המולטי-מליונרים ומליארדרים שבצוואתם תורמים את מרבית הונם ולעיתים עושים זאת בעודם בחיים? איך אפשר להסביר קבוצה לא מבוטלת של מליארדרים שחושבים, שהם וחברי מועדון המליון/מליארד לא משלמים מספיק מיסים ואף פועלים פוליטית (זה לא קורה בארץ הקודש, למי שלא הבין) להכבדת נטל המס על העשירים? נראה שבעידן שלנו קמה תנועת נגד, בקרב אותם אלה אשר שפר עליהם מזלם ויש להם הון גדול וטוב שכך.
אבי | 07.04.12
61.
לא צריך בשביל זה מחקרים. די לראות את הבוזשבו מנהלי מפעלים
ומנכ"לים מתיחסים בו לעןבדים, לצרכיהם, לדעותיהם, לנאמנותם. די לראות איך מפעלים נקנים ונמכרים תמורת מיליונים כשהמוכרים - קונים רואים בזה רק דרך להרוויח בלי מאמך עוד כמה מיליונים ועבור העובדים זה מקור לחמם, מקום עבודה שהם נאמנים לו ועמלים עבורו עשרות שנים.
עובד. | 07.04.12
58.
נכון, במיוחד השקרים לעובדים
כשהתקבלתי לעבודה הוסבר לי שבחברה המשכורת נמוכה אבל "יש הרבה הטבות" וכי זו המדיניות כעבור זמן הסתברה לי העובדה ששיקרו לי וניצלו אותי מאז אני לא מאמין לאף מנהל וגם מבין מאוד את העובדים שמסתכלים על השעון ולא נותנים דקה אחת יותר. הכל נובע מהגישה של "השורה התחתונה" כל מנהל רוצה להראות רווח גדול יותר ואז, גם אם החברה טובה ומרוויחה זה לא מספיק ואם אפשר להתעלל בעובדים תמימים ולהראות עוד קצת רווח אז למה לא? ככה יקבל יותר בונוס...
ויפה שעה אחת קודם | 07.04.12
57.
אני יודע את זה כבר הרבה זמן, יש לי שיטת פעולה בעניין
היות ואני יודע שאנשים עשירים הם כאלה - וליתר דיוק, לא רק עשירים. אם תבדוק את ההנחות האלה עם אנשים *יפים* תגיע לאותה מסקנה - אותה מסקנה בדיוק. אנשים עשירים, ואנשים יפים. לכן יש לי שיטת פעולה. ברגע שאני נתקל בבנאדם כזה, עשיר, או יפה במיוחד, הוא מקבל ממני את היחס הכי גרוע, אבל הכי גרוע. אני משפיל נשים יפות, סתם ככה, ברחוב, משפיל גברים חתיכים - ליד החברות והנשים שלהם, גורם להם לרצות לקבור את עצמם באדמה באותו רגע - וכל זה סתם, "בלי סיבה". אני פשוט יודע שבסופו של יום, כל דבר מגעיל שאעשה להם- אכן מגיע להם. ולמקרה שתהיתם - כסף לא חסר לי ואני נראה ממש לא רע בלשון המעטה. וכן, אז עובדה- אני אכן מגעיל. אבל לפחות אני מפנה את הגועל שבי למקומות הנכונים
אמיר | 07.04.12
54.
שחיתות היא נורמה חברתית מאפיינת את רוב המגזרים במשק ואת נבחרי העם!
בישראל של 2012 החיים יקרים מאד ואכזריים,כסף הוא מילת המפתח לכל דבר זה לא רק אוכל בית מכונית וחיים טובים,שני תחומים מאד חשובים בחיים חינוך ובריאות,מה שהמדינה סיפקה פחות או יותר בארבעת העשורים הראשונים לקיומה היא כבר לא מספקת היום,לא פלא שאנשים משתגעים בעיקר מהפערים האיומים בין העשירון העליון לעם עצמו שנאבק יום יום ,ועושים חישובים איך לגמור את ה10 ימים ראשונים בחודש,עשירים מנותקים לגמרי מהעם דורסניים וחסרי רגש מינימאלי ,בשלב מסוים תהפוך המחאה החברתית לאלימה ביותר ויתכן אף להתפוררות החברה בישראל.
שרי עארסון | 07.04.12
51.
הדבר האחרון שתרצו
כל הפטיט סוציאליסטים שמגיבים פה שהקנאה אוכלת להם את הנשמה, ביום בו כל "בעלי ההון" יגידו די, נמאס, מה תעשו? המנכ"ל של תנובה כבר התפטר, ומי ינהל אותה? בסופו של דבר האנשים המוכשרים ימשכו ידיהם מניהול, יצירת מקומות עבודה וביצוע עסקאות. אלו הדברים שיוצרים עושר, שנעים או לא נעים, מטפטף למטה, ומי שלא יצר אותו לא הרוויח אותו. "מי זה ג'ון גאלט" זו אזהרה בשבילכם. אל תנשכו את היד שבנתה את החברה הזו.
טיר | 07.04.12
50.
אפשרות אחרת
בחברה ליברלית שבה אין שום דרך למדוד אדם פרט לכסף (מכיוון שזרקנו את התרבות לפח האשפה של ההיסטוריה), הדרך היחידה של אדם לדעת אם הוא טוב יותר מאחרים היא כסף. הליברלים גילו שהם לא עושים הרבה כסף אז הם המציאו את המוסריות היחסית, אבל עדיין, מי שיש לו יותר כסף מקבל אישור ממדד אוניברסלי ויציב שאומר לו באופן עקבי - אתה טוב יותר מאחרים, הצלחת יותר מהם, וכנראה שגם מגיע לך יותר (כי אתה עדיף). מי שיצר את סולם הערכים הזה הוא ליברלים שמאלנים, לא קפיטליסטים ימניים.
אלטרנטור | 07.04.12
46.
תגובה ל41
בכביש יש שני סוגי נהגים שמהם אני מצפה להתנהגות הכביש הגרועה ביותר ומעט לעולם לא מתאכזב. ואלה נהגי גיפים ונהגי מוניות. שניהם גסים, לא מתחשבים ולא רואים אותך ממטר ואת שניהם תמצא לעתים קרובות חונים בחניה כפולה ומפריעים לתנועה ביחס הרבה יותר גבוה מהאחוז שלהם בכביש.
נהג ותיק | 07.04.12
40.
ביודעי שזה המצב עוד לפני המחקר-כך אני נוהג
משתדל כמיטב יכולתי לא לתת לעשירים להתעשר על גבי וכך אני נוהג: 1. פלאפון נטען בלבד- כך אני מקציב לעצמי 30 ש"ח לחודש,מחייג מהנייח בלבד,מהנייד רק שיחות דחופות,ואני זמין לכל מי שמחפש אותי כמו"כ מכשיר הכי בסיסי. 2. קונה אך ורק מבצעים שהרשת מוכרת במחיר עלות או בהפסד בכמות שתספיק עד המבצע הבא+ מוצרי בסיס. 3. לא נאמן לאף מותג או רשת 4. עובד אך ורק במזומן למעט מקרים של סכום חריג ואז בהמחאה. חוסך כך בעמלות,מקבל הנחת מזומן,וחוסך תשלום ריבית. זה רק מעט ממה שאני נוהג. מצבי הכלכלי מאפשר הוצאה על פלאפון במאות שקלים ובכל זאת כך אני נוהג כי ההתנהגות של חברות הענק עברה כל גבול ואני לא אתן יד לחזירות ולהתבהמות ההולכים וגדלים
מיכאל | 06.04.12
38.
הכל נכון מניסיון אישי
אני מרגיש את אותם התחושות, ואיתי גם ה"חברה" שאני שרוי בתוכם. תחושת העליונות וחוסר האמפתיות זה משהו שחי באוויר, יש הרשאה. הרשאה לעשות מניפולציה עם כל דבר, כסף, רכוש, אנשים, .....ומוסר. הכל הולך ויש מן הרשאה, ומחפשים רק את השוטר שלא יתפוש אותנו בעבירה, הרבה פעמים תפשתי את עצמי "על חם" הרגשה לא טובה לכמה דקות ואז זה עבר, מה לעשות, כסף מרגיע את המצפון, ומהר.
א, כ, | 06.04.12
35.
נקודה מעניינת
הרוב הגדול של האזרחים בעולם המערבי שואפים להרוויח כמה שיותר כסף בקריירה שלהם. לפני שקופצים- כן אני יודע שיש כאלו שכסף לא ממריץ אותם, בדיוק בגלל זה כתבתי רוב ולא כל. ועכשיו אפשר להניח שיש קשר בין ערכים ירודים לסיכויי ההצלחה ולהפך, אז מה זה אומר עלינו?
צבי נגב | 06.04.12
33.
שליטה על החיים שלי זה מצוין
דווקא לסמוך על עצמך ולא להיות תלוי במערכות יחסים זה דבר טוב מאוד. כשתלויים כלכלית באחרים זה מתכון לסבל והשפלות, המון זוגות לא מתגרשים בגלל זה ואז נוצר סבל אדיר לילדים. וכמובן יש ילדים שתלויים בהורים או להיפך, חברים שמלווים כסף ואז יש מריבות, הכי כדאי לדאוג לעצמך קודם כל ואז להיות במערכות יחסים לא מתוך תלות
סומך על עצמי | 06.04.12
31.
קפיטליזם זה ביזיון...
יופי התחלה שווה. בקפיטליזם לא יכול להיות כזה דבר. בקפיטליזם רוסמים את המתחרים בלי אפילו למצמץ. רק להשיג עוד ועוד כסף בלי שבאמת צריך אותו. 1 עם מילארדים והשני בקושי מגיע למשכורת מינימום. מזה מיליונר? לא שמעתי על דבר כזה, אין כזה דבר. אני גם לא מאשים אותם שהם רומסים. אם לא הם ירמסו, שאר חברות גדולות ירמסו אותם, ואז הם ישארו בלי כלום.
זסב | 06.04.12
30.
הוא מוכיח מה שתורת הקבלה אמרה לפני 2000 שנה
יצר לב האדם רע מנעוריו והאגו שולט באדם. מי שיצרו גדול ואגו גדול כך הוא מוכן לדרוס את הזולת למטרותיו. הוא חי כמו תא סרטני בגוף האנושי וממית את עצמו ואת הגוף שהוא חי בו. כל האגוצנטרים האלה צריכים לעבור מהפך על מנת לשנות את יצרם ואת האגו שלהם משירות למען עצמי לשירות למען הזולת... תורת הקבלה מלמדת איך לצאת מהאינטרס האנוכי הצר ולראות את עצמך כחלק ממארג אנושי עולמי!!!!! מציעה לכו...לם ללמוד את תורת הקבלה, שמקור השם זה ללמוד לקבל את ההבנה שאנו כולנו חלק מהשלם וכי תפקיד כולנו לעבוד למען האנושות כולה..!!! כל התנהגות סרטנית - דהיינו - נצול הזולת למען מטרות אישיות - מביאה בסופו של דבר להרס התא הסרטני יחד עם זולתו... לא חבל....???!!!!!!!
דוכיפת | 06.04.12
28.
אם שיקרו בשביל 50$ על אחת כמה וכמה... בולשיט
כן, יש לי כסף מעבר ל ״מהיד לפה״.. וקצת יותר. ונכון, אני רוצה להצליח אפילו יותר בעתיד. שתי נקודות. 1. כשיש לך יותר, הרגישות לסכום מסויים יורדת. כי בסופו של יום הכל יחסי. כלומר 1000$ זה הרבה אם אין לך 1000$. אבל אם יש לך 500,000,000$ אתה פשוט מאבד רגישות ל 1000$. (לא, אין לי 500 מיליון). המבחן צריך להיעשות עם רגישות יחסית לכסף, האם העשיר ישקר על 1,000,000? או האם העני ישקר על 10 אגורות? על פניו המבחן שגוי. 2. כדי להתעשר (ולא מלוטו) צריך מינוף. שעות עבודה לבד לא יהפכו אדם לעשיר בלי מינוף. כלומר, אדם עשיר חייב להסתכל על מערכת עם הרבה פריטים (אנשים, מוצרים, מניות..) ולמצוא את המינוף שבו התרומה האישית שלו, יכולה לנצל את הפוטנציאל ש ״מונח על השולחן״. לכן אין להתפלא שככל שאתה מתעשר, סביר שאתה תראה את התמונה הגדולה, ותהייה מודע יותר למציאות, ודווקא מתוך הידע הזה מגיעה ה״אפתיות״. כי הרי לא ייתכן שתעזור לכל אדם מתוך קבוצת המינוף שלך (כי אז תהייה עני)
יש לי כמה גרושים | 06.04.12
25.
תגובה ל14
בעל המפעל השקיע הרבה מאד כדי להקים את המפעל , לקח הלוואות מהבנק שצריך להחזיר קנה חמרי גלם קנה פרסומת מתאימה וכל זאת בתקווה שהרווחים יכסו את ההשקעה וגם יותירו רווח נאה. עם פרוץ השביתה זרם הכסף הנכנס מגיע לאפס, הלקוחות מוצאים ספקים אחרים הציוד מתקלקל ללא תחזוקה - ואת התחייבויות צריך לקיים - התוצאה העסק מגיע לפשיטת רגל ועבר לכונס נכסים, במקרה הטוב אין ערבות אישית של בעלי המפעל לחובות תסיק את המסקנה בעצמך
מגניבויץ | 06.04.12
23.
זו כתבה מצויינת וחשובה מאוד. אני מניח שאחת הסיבות לכך שעשירים מרמים יותר
היא שהם רימו את דרכם לצמרת. כנראה שכדי להפוך לעשיר צריך להיות גם רמאי. זה חומר למחשבה לכל אלה שחושבים שהשוק החופשי הוגן. יתכן שהעשירים עשירים לא רק כי הם חרוצים, חכמים ובעלי יוזמה אלא (גם) כי הם רמאים.
מיי שהוו | 06.04.12
21.
קפיטליזם זה רע, האמנם?
עם כל הכבוד, לא כל בני האדם נולדו שוים, ואין שום סיבה לחסום בנאדם מבורך יכולות מלהצליח בחיים... אז כדאי לבנות רשת בטחון כלכלית כדי שלכולם באמת תהיה התחלה שווה, אבל זה הכל. אם אדם נהיה עשיר בזכות עצמו, כל הכבוד לו...שירים את האף ויתנהג מגעיל, הכסף עדיין שלו. במקום לקלל את העשירים כל הזמן, אנשים צריכים להזיז את התחת שלהם ולהתקדם בחיים, כי כשחושבים על זה, אם לא מתקדמים, לא מגיעים לשום מקום...
האזרח | 06.04.12
18.
עם כל הכבוד, החביתה קודמת לשניצל
עשירים (ולא מדובר בזוכי לוטו) מגיעים לעושרם בגלל אופי. תחרותיות, עקשנות, יכולת התמודדות עם קשיים וכד. לעניים אין אין זה. אנשים לא נדחפים בפקק בגלל שיש להם יותר כסף, אלא בגלל שהם הישגיים יותר מהקונפורמיסטים שנוסעים לפי החוק. הכסף הוא תוצאה מהאופי/יכולת ולא הגורם. גם הנרקיסיסטים שלא מפסיקים לדבר על עצמם ולשבח את עצמם על חשבון חבריהם, הם לא עושים את זה בגלל יותר כסף בחשבון. נכון שזה סוג של מחלה, אבל ללא המחלה הם לא היו מגיעים בכלל למעמד שיכלו לדבר על עצמם דברים כאלה טובים. אז מבחינתי הכתבה/מחקר היא די שטחית ולא נכונה. היא יוצרת תחושה טובה כי כולנו אוהבים לשנוא את העשירים המגעילים. גם אני.
קובי | 06.04.12
17.
דבר ידוע, הכסף "משחית"
בעסקים אדם ישר, לבסוף מגיע ללשכת הרווחה. יש והאדם נותר עני, בגלל היותו אדם ישר. אחרים מנצלים את היותו אדם ישר ומועלים באימון שהוא נותן בהם. בני אדם לרוב שואפים לצבור כוח, על ידי דריכה על גוויות, אם בתחבלות פיננסיות, בפוליטיקה או כל אמצעי אחר, אשר מקנה להם עמדת כוח השואפים אליה. המתעשרים פועלים בהגדרה של "עבד כי ימלוך". לעתים, האדם נאלץ לנהוג באופן לא מוסרי ונגד ערכים עליהם הוא גדל, מחשש שהאחרים מנסים להכשילו.
 | 06.04.12
16.
מור את חיה בסרט
שקוף שיש לך אג'נדה נסתרת למען העשירים ורוב הסיכויים שאת אפילו מאיזה משרד יחסי ציבור. זה כבר לא עובד עלינו. תמיד אפשר להגיד זה לא יעבוד וזה לא יעבוד. אני אומר לך - חארטה. זה יעבוד. ברגע שכולם עושים את זה, קשה יותר לאדם אחד להיות חסר בושה ולעשות מה שהוא רוצה אל מול חברה שלמה שתמדר אותו החוצה ממנה. אז הוא ירוויח כפול. אבל מה בדיוק הוא יקנה עם הכסף הזה? נגיד והוא הסכים כן למכור לאיש העשיר חלב והאיש העשיר שילם לו 500 ש"ח עבר ליטר וחצי קרטון חלב. עכשיו האיש חסר הבושה הזה צריך להתקיים איכשהו ולקנות דברים עם ה-500 שקל. מי יסכים למכור לו? אולי עוד חסר בושה אחד שדורש 500 ש"ח עבור שרוכים לנעליים. אף אחד אחר לא יסכים למכור לו במחירים נורמלים אם כולם יהיו מעורבים ושותפים למצוקה כאחד. מי שלא מבינה בכלכלה זו את חמודה, אז אל תלכי להטיף שיעורי פיננסים לפני שלקחת כמה בעצמך.
רונן | 06.04.12
14.
תגובה ל6 (רונן)
רואים שאין לך מושג איך מתנהל הכסף בעולם - כשבחדשות אומרים שהשביתה הזאת והזאת עלתה למדינה שלנו ככה וככה כסף, הם באמת מתכוונים לזה! אם כל מעמד הביניים ישבות לו, נחש למי יגיע תלוש בסוף החודש מוקטן? למי יהיה כוח קנייה יותר חלש? למי יהיה יותר קשה לשלם את החשבונות בסוף החודש? למי??? אני רק רוצה לחדד לך - כשאנשים לא הולכים לחנות לקנות מה שזה לא יהיה בעלי החנות יעשו הכל כדי לא להפסיד וזה יכול להגיע לפיטורים, ככה שבעצם רק עשית יותר נזק. טוב אז אני אעזור לך ואלך איתך יד ביד עוד קצת - אז כולנו שבתנו ולא היינו גננות, מוכרים בסופר, מזכירות וכו' למשך יום יומיים אתה באמת חושב שזה מזיז לבעלי ההון? או גרוע מזה - אתה באמת חושב שהפסד בכסף של בעלי ההון יהיה גדול יותר מהכסף שמעמד הביניים יפסיד? מי יסבול יותר בסופו של דבר? ועוד משהו אל תהיה תמים - גם אם כווולם ישבתו, ת-מ-י-ד יהיה את אותו אחד שיסכים לעשות את כל העבודות הקריטיות לבעלי ההון במחיר כפול. הפסד של כסף בעקבות שביתות רק מזיק למדינה הקטנה שלנו - בזמן שאנחנו נפסיד כסף בגלל החלטות לא נכונות במדינות אחרות הכסף ימשיך להתגלגל והן רק יתחזקו. אני חושבת שכדאי שתעמיק ותלמד קצת יותר - אין פתרונות פשוטים, אין פתרונות קצרים, אין תרופת סבתא שיכולה להקל את הכאב תוך יום יומיים. אלו מצבים מאוד מורכבים וזה הדבר הכי פשוט שיש לי להגיד לך :) חג שמח!
מור | 06.04.12
6.
פיף פיף...
עכשיו שסיימת את המחקר הגיע הזמן להתחיל את העבודה האמיתי - להוביל את המהפכה. יש לך הרבה אופציות אבל תן לי לעזור לך בלהציע לך כמה שאולי לא חשבת עליהן : 1. לעודד שביתה כוללת של מעמד הביניים. הרעיון מאוד פשוט- כל העובדים הזוטרים של מכירות, שירות לקוחות, תמיכה טכנית ואדמיניסטרציה פשוט לא מגיעים לעבודה שבועיים עד חודש. ככה כל כמה חודשים עד שהשכר יעלה משמעותית. ואז אפשר גם להתקדם לדברים משמעותיים יותר, כמו קופאים, עובדי מחסנים, סופר, מכולת, חקלאים. הכל בסדר. אנשים ישרדו ורק יצאו מחוזקים ומורווחים בסוף. 2. להתחיל להעביר הרצאות שכל המחאות האחרונות בעולם הן לא על המחירים היקרים, כי בסופו של דבר כולם רוצים הזדמנות שווה להתעשר, והמחירים הם תוצאה של השוק. אז על מה כן המחאה? על שכר עלוב שאי אפשר לקנות איתו כלום. יוקר מחייה... אפשר לברבר על זה עד מחר. תכל'ס מה שמשנה זה אינפלציה ושכר עבודה. לא ייתכן שמנהלים ירוויחו אפילו לא יותר מ-פי 3 מהעובדים שלהם. או אם לאמר את זה בדרך אחרת... אם עכשיו תגידו למישהו צעיר (שיש לו את כל הניסיון המקצועי והתעסוקתי) להיות מנכ"ל בשכר של נניח 20,000 לעומת עבודה של שכר של 9,000 לא רק שהוא יקפוץ על זה הוא אפילו יתאבד על זה. אז איפה פה ההיגיון? שכר תחרותי? אנשים איבדו ת'ראש בגלל פוזה, בדיוק כמו עם סיגריות. זה רעיל וזה הורג וזה מדבק וממכר באותה מידה בדיוק. כל הפאסון של הריצ' פיפל הזה. מה יצא מההרצאות האלה? יותר אנשים יצטרפו למהפכה. 3. ומה יקרה כשמספיק אנשים יהיו חלק מהמפכה? בוא נחשוב על זה רגע, איך אמרת פיף? מבחינה מדעית.... אני אפילו אלך לקראת ואוסיף לך אחוזים ככה שיהיה לך בכיף.... 30% עשירי כל העולם מול 70% מעמד ביניים לשעבר ועניים.... מי ינצח בקרב הזה? וואו. אפילו ילד בגן יכול לענות על זה. ואני אפילו לא מדבר פה על מלחמת משאבים. כי בסופו של יום גם העשיר צריך להזמין אינסטלטור, לקנות חלב במכולת, ולקחת את הילד שלו לגן. אם אף אחד לא יעשה את זה בשבילו הוא יתחיל להיות בבעיה. הבנת את זה ברוך? הפתרון כל-כך פשוט שמדהים אותי איך אנשים לא מסוגלים לראות את זה בצורה כל-כך ברורה. בקיצור קדימה לעבודה. המלאכה עוד רבה. אמרו שבשנת 2012 יהיה אסון בעולם, שבט המאיה, מגנטים קוטביים וכאלה. האסון קרה ועוד קורה. העשירים מבחינתם מעדיפים למות עם הכסף ביד מאשר להציל את האנושות בכספם. אנחנו לא ראויים להינצל מבחינתם.
רונן | 05.04.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת