אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הפילוסופיה של הנדסת החשמל

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
הפרופ' המלומדת הוכיחה את הבנתה כשאמרה שהיי-טק זו "אופנה"
היי-טק זו מחשבים ואוטומציה, ולכן זו תעשיה שלנצח תגדל. גם היום יש מחסור גדול בכמות התוכניתנים והמהנדסים, וזה מחסור שלנצח יהיה: לא פעם תוכניתן מוכשר יפתח חברה שתספק תעסוקה ל-10 נוספים. חוסר היכולת שלה להבין שכך העולם בנוי היום גורם לי לתהות איזו הבנה יש להם של החברה ושל העולם. וכן, גם אני כמו כל מהנדס השתתפתי בקורס מתקדם של מדעי הרוח, בלי לעשות את הקדם, והייתי המצטיין בכיתה.
דן | 13.05.12
32.
תרבות, לא מילה גסה. כדאי ללמוד כדי שיהיה משהו גם אחרי העבודה, במוח, בבית
או כדי שמגיב 13 יזכר ש'כוח הכוח' הוא לא של הגששים, אלא מערכון 'חידון התנ"ך העולמי' של אורי זוהר ואריק איינשטיין (מסידרת תוכניות 'לול'). יש עוד דברים בחיים חוץ מהמחשב בעבודה והיכולת הטכנית לבצע את העבודה. יש ציור, אומנות, ספרות, והיסטוריה של אנשים מעניינים וחשובים, שבזכותם כל מה שיש היום, קיים. קל לבטל את זה כשלא יודעים. מה שכן, ראוי שהאוניב' תבנה קורסי העשרה מעניינים ומרתקים, ולא חומרים משעממים. אפשר לרכז את הכל בקורס 'תרבות המערב' (או מזרח)
עו | 04.05.12
31.
כפייה תשיג את התוצאה ההפוכה ותגרום לזלזול רב עוד יותר במדעי הרוח
אני לא חושבת שזה לעניין לכפות על סטודנטים להנדסה או כלכלה ללמוד משהו שלא מעניין אותם והם לא רוצים. אם היו רוצים, היו עושים זאת מרצונם. אפשר לפתוח עבורם קורסים של מדעי הרוח בתור אופציה למי שמעוניין בנוסף לאפשרויות הבחירה בתוך החוגים שלהם, אבל בשום פנים ואופן לא להכריח. אני לא הלכתי ללמוד מקצועות ריאליים כי אני גרועה בכל מה שקשור למתימטיקה וכו'. אם היו מחייבים אותי עכשיו לקחת קורס בכלכלה או מנהל עסקים, כל מה שהיה יוצא מזה זה כשלון והמון תסכול. אז למה נראה לכם שסטודנט להנדסה, שכבר עשה את הבחירה שלו, ירגיש אחרת? מספיק לקרוא את התגובות כאן כדי להבין לאיזו רמות הגיעה השנאה (כן, ממש שנאה) לאנשים שכל פשעם הוא שהם בחרו ללמוד היסטוריה או ספרות, כאילו שזה פוגע במישהו או מחליש את החברה. גם ככה מתייחסים אלינו בתור פרזיטים בגלל המצב הבעייתי של שוק העבודה, למרות שלא זכור לי שאי פעם ביקשתי מאדם אחר לפרנס אותי. את הבחירה שלי עשיתי וידעתי מראש מה יהיה המחיר שאצטרך לשלם על כך מבחינת תעסוקה ופרנסה. אני לא מטילה את האחריות על כך על אף אדם אחר. אבל ההחלטה לחייב סטודנטים להנדסה ללמוד קורסים של מדעי הרוח מוכיחה לי שהמרצים שלי כנראה לא לוקחים את האחריות לבחירות שעשו: "חסר לנו עבודה כי בחרנו לעסוק בתחומים שאין להם ביקוש, אז נאלץ את החלק של החברה שעוסק במקצועות יותר יצרניים ומכניסים לממן אותנו." ככה זה נשמע וככה זה נתפס בעיני אותם סטודנטים להנדסה. אז מה הפלא שאח"כ קוראים לנו פרזיטים? הרי זה נשמע בדיוק כמו הבעיה עם החרדים - הם בוחרים לעסוק בלימודי תורה שלחברה אין צורך אמיתי בהם, וכדי שיהיה איך לממן את זה באה המדינה ומאלצת את האזרח החילוני, היצרן, לממן זאת בכפייה. וכמו עם נושא החרדים, גם כאן זה מתכון בטוח לשנאה.
סטודנטית למדעי הרוח | 11.04.12
29.
מספיק 12 שנה חירטטו לנו במוח עם היסטוריה ספרות תנך ומקצועות הומניים
מי שהחליט ללמוד הנדסה או כלכלה או... לא רוצה ללמוד היסטוריה וגם לא ספרות. הגיע הזמן שיחלחל לפרופסורים מהמל"ג שאנו חיים בעולם דינאמי. מה שהיה רלוונטי לפני שנים לא רלוונטי עכשיו. תנו לטבע לעשות את שלו. אי אפשר להחיות תחומים שלאף אחד אין עניין בהם. פעם היתה מכונת כתיבה, היום יש מחשב ומדפסת. אף אחד לא חשב להתאמץ להשאיר את מכונת הכתיבה על המדפים. העולם משתנה הגיע הזמן להכיר בזה. ייתכן ויום יגיע ויחזור העניין במדעי הרוח והחברה. שימתינו בסבלנות.
בוגר הנדסה | 10.04.12
26.
הכל טוב ויפה, אבל
מדוע שה"רוחניים" לא ילמדו איזה קורס מדעי או שניים? מדע הוא גם חלק מהתרבות (ויש שיטענו שזו התרומה הגדולה ביותר של תרבות המערב לעולמנו), וראוי שמי שלומדים ספרות ופילוסופיה לא יסיימו את האוניברסיטה מבלי להבין מה **באמת** אומר החוק השני של ניוטון או מהו DNA...
אורן | 10.04.12
21.
כבר עכשיו יש מוקדנים וטלה-מרקטרים עם תארים אקדמיים
זה בלוף אחד גדול. המעסיקים בארץ לא מבינים ולא רואים את התועלת בבוגרי המח"ר (להוציא כלכלנים). עמוס שפירא לא קלט אף בוגר בתפקיד ראוי. הכל קאלאם פאדי. גם הפרופסורים נזכרו לשתף פעולה מאוחר מדי - כאשר הסוסים (הסטודנטים) ברחו מהתחום. טכנאי בעל הכשרה של שנתיים (שלא לדבר על מהנדס אוניבריסטה) הוא בעל פוטנציאל השתכרות בכבוד הרבה יותר גדול מבעל תואר שלישי בהיסטוריה. כל הכבוד למדינת ישראל והמגזר הפרטי שאופקיו צרים כאלה של נמלה.
רוח ושמש | 10.04.12
19.
מה חדש? לפני כ-30 שנה היינו חייבים בכך
למדתי הנדסה באוניברסיטת באר שבע לפני יותר מ- 30 שנה. הינו מחויבים ללמוד 4 שעות שבועיות - לסיום התואר. למדתי: סימפוניות של בטהובן. אמנות ימי הביניים. היסטוריה של עם ישראל בעת החדשה. הלימוד הכללי הוסיף לחווית הלימוד. סיימתי ב- M.Sc.
צביקה | 10.04.12
15.
איפה השוויון וההגינות בהשכלה?!?!
תור סטודנטית שעומדת לסיים תואר בהנדסה וכאחת כזאת שהייתה מחוייבת לקחת שני קורסים במדעי הרוח לצורך השלמת התואר לא מבינה את החוצפה שמנסים לחייב בעוד לימודים הומניים. גם ככה בתארי הנדסה יש ללמוד יותר קורסים ויותר נקודות זכות, הלימודים קשים וארוכים דיים. היכן היא ההגינות שעלינו הסטודנטים להנדסה מנסים להלביש עוד קורסים ואילו על אותם סטודנטים חביבים במדעים הומניים לא ננסים לחייב לקחת כמה קורסי הנדסה לצורך נרחבת אופקים. בעיניי מבוא לפיזיקה או קצת מתמטיקה נחשב גם כן כהשכלה בסיסית וחובת הדעת של הכלל!!!!
עומדת לסיים תואר בהנדסה | 10.04.12
14.
איפה אגודת הסטודנטים?
שכחו לכתוב את התייחסות נציגי הסטודנטים להנדסה. עד הצבא כולם התרשמו מהמקצועות למיניהם, ואח"כ כל אחד בחר מה שהוא רואה לנכון. אין לכפות ע"י הממסד, בטח כשהלימודים בתשלום, שינויים ותוספות, ועוד במסלולים קשים ושוחקים של הנדסה. לא יזיק, כפי שחלק הציעו, שמדעי הדשא ילמדו תכנות, כלכלה, חשמל ודברים פרקטיים לחיים לחילופין, לאפשר להחליף X נקודות זכות בין פקולטות ולא כתוספת. כמובן לכל קורס ולא כאלה שסובלים מתת-ביקוש...
xeneize | 10.04.12
13.
אינדוקטרינציה - לימוד בכפיה
" האח הגדול " זו לא רק תוכנית טלויזיה , זו מציאות - כאן למשל . אנשים בוגרים שעמדו על דעתם והחליטו מה הם רוצים ללמוד , משלמים ממיטב כספם כדי לבנות לעצמם עתיד על פי הבנתם . והנה בא " האח הגדול " ובכוח הכוח ( כמו שאומרים הגששים ) כופה על אנשים בוגרים במסגרת התשלום שהם שילמו , לקבל משהו שהם לא רוצים , לא בחרו , ואף לא אוהבים . אם זו לא כפיה , אז מה זאת ?
בני  | 10.04.12
9.
תעזבו אותנו בשקט
צאו לנו מהלימודים ותנו לנו ללמוד מה שאנחנו רוצים. תבינו שאנשים לא הולכים ללמוד ספרות כי זה מעניין להם את השערות ברגליים למה התכוון מושילה המשורר שהוא כתב את השיר שכתב. שיעור ראשון בספרות בבית הספר :"מטרת הספרות היא קודם כל לגרום הנאה לקורא", איזה הנאה? אני נהנה כשאני לא צריך לנתח את הקרביים של כל פסיק בטקסט.
רז | 10.04.12
8.
לימודים במדעי החברה
סיפור אמיתי.. סיימתי לימודי הנדסה לפני יותר מ - 10 שנים באוניברסיטת ב-גוריון. באמצע הלימודים הוחלט באוניברסיטה כי כל הסטודנטים להנדסה צריכים לקחת 2 קורסים במדעי הרוח/חברה. אבל, במקום שנוכל ללמוד מתוך כל המגוון שיש לפקולטות האילו להציע, נתנו לנו לבחור את הקורסים שאפילו הסטודנטים למדעי החברה והרוח לא רצו ללמוד - כמובן שכמו מהנדס ממושמע ומרובע נרשמתי לשני קורסים בהיסטוריה שם קיבלו כל המהנדסים לעתיד ציונים יותר גבוהים מכל "מדעני" הרוח והחברה. בהמשל הלימודים יצא לי להתרעיין אצל דיקן בסטודנטים שכמובן היה פרופסור להיסטוריה ושאלתי אותו למה "מדעני" הרוח והחברה לא ילמדו 2 קורסים בהנדסה? קצת כימיה, קצת חשמל, קצת מכונות כדי שיוכלו לפחות להחליף איזו נורה בבית. הפרופסור שנעלב עד עמקי נשמתו סיפר לי "בדיחה": 'פעם הוציעו מכרז להעברת צינור מים בצורת משולש מחיפה לבאר-שבע, כמובן שכל המהנדסים הציעו כל מני הצעות אבל לאף אחד מהם לא היית היכולת לשאול למה צינור משולש ולא עגול' חה חה חה. אז עניתי לו שכנראה מי שהציע את המכרז היה "מדען" רוח/חברה שלא יודע בכלל מה זה צינור מים או מה ההבדל בין משולש לעיגול.
מהנדס | 10.04.12
3.
אני לא מבין למה הפתרון הוא להכריח אנשים ללמוד משהו שהם לא רוצים
גם לי היו קורסים טיפשיים כאלו. אני אישית שנאתי אותם וברחתי למתמטיקה. אבל חברים שלי? עשו אותם ונהנו. למה? כי הקורסים קלים, שטחיים וטיפשיים. סתם תירוץ כדי להשאיר את המחלקות האלה בחיים. אם יש לפקולטות זכות קיום - אז שהממשלה תממן אותם (ואני מאמין שזה דבר טוב ד"א). אבל זה טיפשי להפיל תיק כזה על אלפי סטודנטים רק כדי להשאיר את החוגים בחיים. וד"א, בעוד שאני מאמין שמדעי הרוח הוא חוג חשוב, אני בטח שלא מסכים עם המנטרה שלכם ("היחלשות מדעי הרוח פוגעת בחברה"). אני לא רואה אף מקצוע שהיחלשתו פוגעת בחברה. אני חושב שהחברה תרוויח מכך, אבל לא תפסיד מסגירת החוג.
 | 10.04.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת