אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מדוע צריך בכלל מצלמות מהירות?

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
מפת מצלמות המהירות
מכיוון שכל המפות שראיתי בכתבות על מצלמות המהירות לא מאפשרות לראות מיקום מדויק, הרמתי את הכפפה ובניתי אתר שבו ניתן לראות על מפת גוגל את כל מיקומי המצלמות, ולעשות זום כדי לראות מיקום מדויק. https://sites.google.com/site/malkodotmehirut/ קישור מקוצר: http://goo.gl/COeGK תיהנו! (עד כמה שאפשר עם כל המצלמות הללו...)
ירון | 29.04.12
20.
תגובה ל- 1
אני מרבה לנסוע בכבישים מהירים ולא מהר מידי ועדיין מוצא עצמי נאלץ לזגזג (עם איתות כמובן) כי ישנם נהגים רבים (כולל ברכבי משטרה) שנסיעה בנתיב השמאלי במהירות איטית היא דבר תקין מבחינתם, רובם אינם מפנים את הנתיב גם כאשר מאותתים להם וחלקם אפילו כועסים, בארצות הברית הם היו נקנסים על כך שאינם מפנים את הנתיב ונוסעים במהירות איטית וגורמים לעומסים מיותרים. אין אצלנו נהג אחד שנקנס על כך בשנים האחרונות, אם אנשים רק היו מתחשבים זה בזה ולא רק על הכביש הכל היה נראה אצלנו טוב יותר. אנחנו הישראלים חברים זה לזה רק במלחמות.
אריה | 19.04.12
19.
התכנית היא להפוך אותנו לעבריינים ! כך יהפכו אותנו לעבדים אמיתיים וגם ימצצו את כספנו עד תום
ברור כשמש שאין פה איזו מטרה להפחתת תאונות. להיפך, התאונות מביאות פרנסה לחצי מדינה. החל מבתי חולים חברות ביטוח עורכי דין יבואני רכב וחלפים מוסכים ועוד ועוד ש"חיים" מהתאונות. כבר מזמן חוקי התנועה משמשים כמכשיר לגביית כסף מהציבור . ממש כמו במאפיה! אם באמת היו רוצים להפחית את התאונות היו מטפלים בגורם האנושי בצורה שיכולה להניב תוצאות ולא בצורת עונשים וגזרות שמביאים לתוצאה ההפוכה בדיוק צר לי על שמואל אבוהב שכל כך דבק באכיפה אך איננו מבין שעשרות שנים, ככל שאמצעי האכיפה מחמירים ,כך יש יותר תאונות והגלגל חוזר חלילה לעוד דרישה לאמצעי אכיפה שוב ושוב . עשרות שנים אנחנו משפרים את הטעות!!! אולי די??? אולי נצא כבר מהקופסה הזאת?
יעקב חזן | 19.04.12
16.
כמה שאתה צודק
התנהגות המשרד לבטחון פנים מוכיחה פעם אחר פעם שהמטרה הראשונה של הצעדים שהוא נוקט היא להכניס את היד לכיס של האזרח. מקסום התשלום שיתקבל מהדו"חות עצוב ומקומם אבל חיי אדם כבר מזמן הרבה פחות חשובים כאן מכסף אבל זה לא מפריע להם להיות תירוץ ללקיחת כסף המציבור
מירב | 19.04.12
13.
לא מבין על מה כולם מתבכיינים
מצלמות המהירות זה מס נוסף, כמו שהמהירות המותרת פעם היתה 80 בגלל מחיר הדלק, עכשיו מחיר הדלק עולה ושוב צריך למתן את בריחת המט"ח, מאחר ולא ניתן למסות את הדלק בצורה פרוגרסיבית, בד"כ מי שנוסע יותר מהר, משתמש ביותר דלק וכך גם המיסוי בהתאם. עובדה שאין נקודות על פחות מ 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת והקנס נמוך יחסית, במהירות של 120-130 מתחילה להיות השפעה על הבטיחות בדרך וכך גם גובה המס.
 | 19.04.12
12.
סוף סוף כתבה עיניינית ונכונה חוץ מפרמטר אחד - היחס בין הגברים בתאונות ליחסם באוכלוסיה
היחס צריך להיות השוואה בין יחסם של הגברים המעורבים בתאונות ליחסם בקילומטרז' שהם נוהגים בכבישים. אם הנהג הגבר הממוצע נוהג כפול מהנהגת הממוצעת אז היחס של 60% גברים שמעורבים בתאונות מראה שהם הרבה יותר טובים מהנשים, ואם הם היו נוהגים במידה שווה אזי היחס בין המעורבים בתאונות שמראה על שיוויון ברמת הנהיגה היה 66% לגברים ו-33% לנשים. אני בטוח שאם תבוצע בדיקה מעמיקה נקבל שהגבר הממוצע נוהג יותר מכפול מהאישה הממוצעת (למשל ברוב הזוגות הנשואים הגבר הוא זה שינהג בדר"כ למרות שגם לאישה יש רישיון)
אור כתום | 19.04.12
11.
צודקת אבל...
הבעיה אינה רק האכיפה אלא ההתייחסות הסלחנית עדי כדי גיחוך של בתי המשפט לתעבורה לעברייני התנועה. מצטער לאכזב אותך אבל אם הלמ"ס היה בודק את שיעור העבירות של גברים ונשים ביחס לזמן שהותם ליד ההגה ולא ליחס שלהם באוכלוסיה, היתה מתקבלת תמונה שונה לחלוטין וחלקן של הנשים היה גדול משמעותית. אבל זה פחות חשוב, העיקר הוא לייצר קשר בין העבירות גורמות התאונות לבין אמצעי האכיפה הקיימים, קשר כזה לא קיים היום וכל הכבוד לכתבה שמעלה את הנושא. יישר כח.
יהושע | 19.04.12
9.
קנסות של עבירות מהירות
מטרת הקנסות אינה למנוע או אפילו להקטין את מספר תאונות הדרכים, הקנסות נועדו להעשיר את קופת המדינה, סוג של מס על ציבור הנהגים. יותר פשוט ושיוויני לחשב את ההכנסה הצפויה מהקנסות ולהוסיף את הסכום לתשלומי הביטוח הלאומי המע"מ או מס הכנסה. זה ימנע את התאונות שמקורן במכמונות המהירות.
CM | 19.04.12
7.
אולי מהירות איננה הבעייה...
תומר, אולי מהירות איננה הבעייה, אבל פראות וחוסר תרבות הנהיגה היא היא הגורם לזילות חיי אדם על הכביש. אל תיתמם, אתה יודע בדיוק אל אילו נהגים אנחנו מדברים. אלו שעוקפים פס לבן, אלו שעוברים רמזור באור אדום, נוסעים שהם מדברים בפלאפון והם ללא ספק נוסעים גם במהירות מופרזת בעיר ומחוצה לה. אז אתה יודע מה, לא אכפת לי בכלל איך יורידו אותם מהכביש, אם זה בגלל מצלמות מהירות, ניידות סמויות, או שוטרים מסווים בפאבים שתופסים אותם העיקר שיורידו אותם מהכביש ומהר בפעילות משותפת של השוטרים ובתי המשפט. ועוד משהו אם בדרך יפגעו ויקנסו "נהיגים זהירים" שנסעו רק 10 20 קמ"ש מעל המותר, לא אכפת לי בכלל, זה רק יהפוך אותם לזהירים יותר ואם על כל 100 כאלו נוריד מטורף אחד רוצח עם רישיון מהכביש, יכול להיות שהצלנו הרבה אנשים.
צדק חברתי | 19.04.12
5.
השאלה היא לא מה אחוז התאונות
אלא מה אחוז ההרוגים. מהירות מופרזת אולי גורמת רק ל-4% מהתאונות, אבל בתאונה במהירות 130 יש לרוב הרבה נפגעים קשה והרוגים. זה, אגב, לא מצדיק את המצלמות, ולדעתי גם הגיע הזמן שהמהירות המותרת תעלה ל-110/120 כי הכבישים וכלי הרכב של היום מסוגלים לעמוד במהירויות הללו (שנקבעו לפני הרבה שנים ולפני המצאות כמו חגורת הבטיחות, ABS ושאר תוספים)
גל | 19.04.12
4.
"במדינה מתוקנת, שבה חיי אדם מהווים ערך עליון..." אז זהו שלא, ישראל לא מדינה מתוקנת
היא מדינה סחטנית !! קודם כל כסף אחר כך חיי אדם ! להציב מצלמות אוטומטיות בכל רחבי הארץ זה ההכנסה הכי קלה בלי לעבוד קשה - לבנות מעקות ולשפר תשתית כבישים זה הוצאת כספים וכאבי ראש - בשביל מה לעבוד קשה. גם אם המצלמות יקרות הם מכסים את עצמם מהר מאוד ואחר כך הכנסה נטו לקופה. עם זאת יש לציין דבר חשוב שמצלמות בצמתים מרומזרים הם דבר נכון והכרחי - זה סכנת חיים מוחשית. סעו בזהירות , כסף הולך כסף בא, החיים לא !!!!
יעקב | 19.04.12
2.
לישראל כץ
אני זוכר את שהבטחת טרם תחילת הצבת המצלמות,כי מטרתן היא הפחתת נגע התאונות ושהן יוצבו במקומות שמועדים לפורענות בלבד,אז איך קורה שחלק גדול מהן מוצבות בכבישים מהירים טובים ובטוחים(מסחטת מיסים). אתה עושה לעצמך הנחות וכמוך המשטרה בוחרים לחפש מתחת לפנס.
שמואל מ | 19.04.12
1.
התנהגות פרועה של המשתמשים בכביש / דרך
אני כלל לא בטוח שהמהירות היא היא הגורם המרכזי אני נוהג מ1956 על דו גלגלי ורכב מאז ולדעתי חוסר התחשבות נהיגה פרועה זיגזוגים בכביש הם גורמים מסוכנים יותר ממהירות. לדעתי יש צורך רב בשעורי נהיגה ולשותפי תאונות ללמוד כללי נימוס בכביש ובעיקר לא לעבור נתיבים ללא איתות מתאים וצורך-בארצות הברית הגדולה נהגים המזגזגים וחוצי נתבים ללא איתות נקנסים בסכומי עתק והו במקום ולא ניתן להם להמשיך לנהוג עד שלא פודים את הקנס. אולי ילמדו לנהוג כראוי.
צביקה | 19.04.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת