אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יש סלולרי בלי אש: האם באמת מסוכן לדבר בתחנות דלק?

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
גם הרכב לא עומד בתקני סביבה נפיצה,
שטויות במיץ גזר. התקנים הללו לרוב מדברים על ציוד גורם ניצוץ (בעיקר מנועים וסלילים חשמליים, כגון סטרטר, דיסטריבוטור, אלטרנטור, הכזה של הנעילה המרכזית וכיוב'). סוללה שנופלת על הכביש ועושה ניצוץ? תגידו לי אתם חיים בסרט? תחשבו על מה שאומרים לכם לפני שאתם פולטים את זה בחזרה לעולם. האם נפילה של אקדח תדלוק, שעשוי ממתכת, ומכיל דלק, מסוכנת יותר או פחות? מה עם פורקי חשמל סטטי אשר גורמים לניצוצות, ציוד הספק כגון מגברים של מעל 100W, וזה לפני ציוד שיש על כלי רכב שאיתו הם נכנסים לתדלק. ומעבר לכל- האם זה בטיחותי לתת למפעיל הגרוע ביותר בעולם, כלומר האדם הממוצע, להפעיל מתקן מתוחכם ומסוכן לתדלוק מכוניות? אהבתי במיוחד את התגובה של ההוא שהיה בדיון, קל לקבוע תקנה אבל כדי לבטל אותה צריך להוכיח שהיא לא נכונה. כמו חוק הספורט המוטורי. אידיוטים (לא) רק בישראל.
רון | 20.04.12
18.
חוסר הבנה ענק!
מעניין מאוד שאף אחד מהמומחים לא לקח בחשבון את הדבר העקרי והוא שהתנעה של מנוע ע"י הסטרטר מיצרת ניצוצות עצומים ועוד באיזור הכי מסוכן - קרוב לכביש ,ששם יהיו עודפי הדלק שנשפכן. היו צריכים לחייב לא לכבות מנוע ובמיוחד מנועי דיזל שלא מייצרים ניצוצות בזמן פעולתו. במקום זה עושים תקנות מטורפות על סמך שמועות וחוסר הבנה.
עוזי | 20.04.12
14.
הבלים
למרות השלטים והתקנות, ברור שמאות אנשים מדי יום מדברים בזמן השהיה בתחנות דלק. אף אחד לא נמנע מלענות לשיחה שמגיעה אליו רק מפני שהוא בתחנה באותו זמן. בהרבה מכוניות ישנן דיבוריות, ואם הנוסע שליד הנהג מדבר תוך שהנהג נכנס לתדלק - די ברור שהוא לא מפסיק את השיחה. למרות השלטים והתקנות, אילו היתה אמת בסיפור, לפחות עשרות מקרי התפוצצות היו קורים מדי יום (!). כמו שמוסבר בכתבה, המצבר שבכל מכונית הרבה יותר גדול, יותר חשוף ונושא מתח ומטען חשמלי גדולים בכמה סדרי גודל מטלפון סלולארי. האגדה האורבאנית על הצתות דלק מטלפון נייד היא הבל גמור. גם הדרישה לכבות את המנוע היא קשקוש, כי הרי ברור שכל רכב שדומם, יניע מיד אחר כך כדי להמשיך בנסיעתו. אם מנוע פועל היה מסכן תחנות דלק, הן היו מתלקחות בהמוניהן מדי יום.
אמיר | 20.04.12
11.
לאן נעלמו הפסי פלסטיק השחורים האלה שפירקו מטען סטטי ממכוניות?
פעם היו במכוניות פסי פלסטיק שעליהם פס נחושת שהיו פורקים את החשמל הסטטי מהרכבים. הם היו נגררים מתחת לרכבים ושמרו כל הזמן על מגע עם האדמה. אני זוכר את זה בתור ילד קטן. פתאום הם נעלמו מהמכוניות החדשות. למה?!
DISCHARGE | 20.04.12
8.
במקרה הייתי בישיבה שהתקנה אושרה....
במקרה הייתי נוכח בישיבת הועדה בכנסת שעסקה בנושא. בישיבה לא הובעה כל התנגדות לאישור התקנה. מאוחר יותר, כשעלתה הטענה שזו אגדה אורבית, אמר (למיטב זכרוני) ח"כ ששימש כיו"ר הועדה שהוא הסתמך על עמדת משרד התחבורה וכי אין לו כלים לבדוק מקצועית את הנושא. בסקר ספרות שערכתי מאוחר יותר, עצמאית, מצאתי התייחסות לסכנת חשמל סטטי, כשהמקור העקרי הוא... גרבי נילון (כמובן שאי אפשר לתקן תקנה שתאמר שאסור לתדלק עם גרבי ניילון...). כנה בטלפון סלולארי נובעת מניצוץ שעלול להווצר אם הסולל ניתקת מהטלפון כך שמתכת מתחכחת באספלט - אבל יש מקרה מתועד אחד בלבד לנושא (ואין שום אסמכתא לקרינה אלקטרומגנטית מטלפון סלולארי שגרמה להצתה - להבדיל מ"פיצוץ" פופקורן) מאז חלפו שנים (יותר מ-5).
אלי אביבי | 19.04.12
7.
וזאת ההזדמנות לשאול: האם באמת צריך לדומם את הרכב בעת התדלוק?
תמיד היה ברור לי שחייבים לכבות את המנוע כשמתדלקים, כדי שלא יפלט איזה ניצוץ מהמנוע. אני אפילו לא זוכר מתי למדתי את הכלל הזה. מצד שני, אני רואה יותר ויותר אנשים שמתדלקים עם מנוע פועל, ולא מתוך זלזול - הם באמת חושבים שאין חובה לדומם את המנוע. אז מי צודק, צריך לכבות או לא?
ש | 19.04.12
1.
חשמל סטטי סכנה גדולה מאוד!
לי יש תמיד זרם מהאוטו.....כול מי שנוסע איתי מקבל גם.... מנסיוני חייבים לפרוק את החשמל הסטטי לפני שניגשים לתדלק! יצאתי מהאוטו שמתי את היד על גוף המתכת ....חטפתי זרם! מנעתי מכול אחד אחר שהיה באוטו. לצאת ממנו עד יציאה מהתחנה....ואו סיום התידלוק והחזרת הידית למשאבה.... חשמל סטטי זה ממש מסוכן....!
יאיר | 19.04.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת