אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בענף המזון עדיין מתקשים להתמודד עם הצרכן החדש

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
מגה
אחת ההטבות שנהינו ברשת מגה כאזרחים ותיקים, היא הנחה של 7%. באו עכשיו וקיצצו לנו את ההנחה ל-4%. זו הצהרת עוינות לאזרחים הוותיקים. כאשר אין הנחה/העדפה כלשהי, אז אין. כאשר יש ומבטלים/מקטינים, זו הצהרת עוינות. לא רוצה לקנות שוב במגה (קשה לי, יש להם חנות 50 מטר מהבית), מעדיף משהו אחר (לא מגיע לרמי לוי, אבל אני נמצא כל כמה שבועות ברעננה, אז הקניות הגדולות אני עושה ברמה/יינות ביתן.)
אברהם פוקס | 16.05.12
30.
היו היה צרכן לא חכם, ובכיין...
שבכה בכה, וקנה קנה. אמר מנכ"ל אסם בעבר "יקר לכם במבה? קנו שוש או פרפר" אבל אתם תמשיכו לקנות במבה ולממן את שכרם השמן. ולכל מי שחושב שאם הם יורידו מחירים אז יקנו יותר, אני יכול להגיד, גם אתה אדוני\גברתי, לא חכמים, למה להם להוריד מחיר ולמכור 1000 במבות בשעה, כשהם יכולים לייצר ולמכור 3 במבות בשעה ולהרוויח אותו דבר ואף יותר? ואתם תמשיכו לקנות בכל מקרה... הפתרון הכי טוב והכי קשה ליישום, הוא חרם, מוצר אחד ביום, תסתדרו בלי שבוע, והמחיר ירד.
רני | 06.05.12
29.
גם אני לא קונה עדיין תנובה !!! החרם ממשיך. רק שטראוס וטרה..
עברתי לחלב טרה וגם גבינה לבנה + קוטג' שטראוס בעקבות המחאה, לא חזרתי עדיין לתנובה ולא מתכוון לחזור בעתיד הקרוב עד שיתחילו להפנים שאנחנו לא מוכנים שיעשקו אותנו. לא רוצים מבצעים נקודתיים ... רוצים מחירים נמוכים. על כל המוצרים לא רק על הקוטג !!!. שיתחילו להרוויח 50 מליון לרבעון .. ולא 500.
יוסי | 06.05.12
24.
שמתם לב שבגלל יוקר המחיה אנחנו נמנעים מלקנות "כחול לבן"?
כל הזמן מטיפים לנו לקנות "כחול לבן" כדי לחזק את היצרן הישראלי. אבל מאז שגילינו שיצרניות השיווק הגדולות מוכרות מוצרים ביוקר, הצרכן הישראלי מנסה להמנע, עד כמה שניתן במגבלות השוק, לקנות מחו"ל. לדוגמה אפשר לקנות מולר במקום דנונה של שטראוס. חבל חבל. לכן, יצרניות מזון יקרות - תוזילו מחירים כך שהכסף ישאר בסופו של דבר בארץ!
צרכנית נבונה | 06.05.12
16.
הצרכן כבר לא טיפש, הרשתות והיצרנים טרם הפנימו !!!!
הצרכן כבר הבין שדופקים אותו מכל כיוון. כל מי שביקר בסופרמרקט בחו"ל היה עד לעובדה זו, וראה כיצד ניתן למכור במחירים סבירים ולא לייקר כל יום בגלל "תשואות" ועוד תרוצים מצוצים מן האצבע. אין בכל העולם אח ורע לאחוזי הרווח שמשתוללים פה , בודאי שלא כאשר מדובר במזון. הצרנים הישראליים , טובים ככל שיהיו , משלמים משכורות עתק למנהלים שעיקר תפקידם הוא למצוא עוד דרכים לדפוק את הצרכנים. כנ"ל ברשתות השיווק, שגם בהן משרדים מלאים בבעלי תפקידים מיותרים, בכפילויות ניהול, ובמקבלי שכר חינם. ניתן להוריד את מחירי המוצרים בארץ בעשרות אחוזים ועדיין להשאר עם רווח, ודוגמאות יש למכביר. צרכנות חכמה תאלץ את רשתות השיווק להוזיל מחירים במרכזי ערים, על אף התרוץ המטומטם ששם שכה"ד יקר יותר. איזה אחוז מהמחזור מהווה שכ"ד?!!! הסיבה הפשוטה ליוקר המחירים במרכזי הערים היא ששם יש לקוחות שאין להם ברירה, לקוחות "שבויים", קשישים, חסרי רכב וכד'.
יעקב | 06.05.12
13.
הצרכן רוצה הוזלה קבועה ומשמעותית ולא מבצעים נקודתיים, עד אז לא נקנה כמו מוצרי תנובה!
הצרכן יקנה היכן שזול ומתאים לו ואם שוקולד נויר מגרמניה עולה ברשת מסוימת פחות משטראוס אז למה שלא אקנה, מה הסיבה שבשביל פטריוטיות כחול לבן אני ישלם יותר לטייקונים ששולטים בשוק המזון. שמן זית עולה בישראל הרבה יותר מאירופה, כנ"ל הדבש, אלה מוצרים מקומיים בגלל שיש עליהם מכסי מגן כמו הטונה שצריך לבטל. יש לנו תוצרת מקומית טובה מאוד ובמחיר נמוך מהיצרנים הגדולים, אוסם שטראוס ויוניליוור, אשר זוכים לשטח מדף נדיב ברשתות שופר סל ומגה ומוצרים של יצרנים קטנים כמעט שאין למצוא שם, זה ממחיש את השליטה הריכוזית של היצרניות הגדולות והכתבת מחירים גבוהים. אבסורד נוסף בפערי המחירים, לדוגמא, חומץ יכין שמיוצר במפעל זן לכל זול בשני שקלים ושישים וחמש אג' מאותו מוצר שמיוצר באותו מפעל תחת המותג של שופרסל? מדוע? אם בולי של חטיפי העמק זול ב 40% מאוסם אז אני קונה את הזול שהוא טוב בדיוק כמו היקר, כנ"ל עם הקפואים של פרי הגליל, זולים יותר מסנפרוסט, ועוד הרבה יצרנים קטנים, כמו טעמן, יכין, טל, מנמן, פפושדו, אחווה ועוד.
ירון | 06.05.12
11.
מה כל כך קשה להבין? תורידו מחירים, יקנו יותר.
כל יצרן בשלב הראשון מנסה לכסות עלויות והשקעה. בשלב שני למקסם רווחים. אין בעיה שיצרן גם ייהנה מההשקעה שלו, זה רק טבעי. אבל אזרח צרכן שלא יכול לקנות, לא יקנה, וישמור על כספו. לייצרן גדול יותר כדאי למכור פחות ולהרוויח יותר. בשלב מסוים, זה כבר לא יהיה כדאי יותר. אחת הבעיות לדעתי היא המשכורות המנופחות של המנהלים. אין בזה הגיון מבחינת הצרכן, כי הוא משלם זאת. אין צורך בעליית המשכורות, יש צורך בהורדת המחירים. והכי חשוב לדעתי, זה התחרות על הצרכן. כיום יש מספר מצומצם של יצרנים השולט ברוב שוק המזון. אנחנו שבויים שלהם, וזה צריך להשתנות. לפרק את המונופולים, להגביל נתח שוק, להגדיל את חלקם של היצרנים הקטנים על המדף בסופר.
גרינברג משה | 06.05.12
5.
יש דרכים לדפוק את חברות השיווק
חברות השיווק בונות על תמימותו וטיפשותו של הצרכן. צרכן חכם מחליט כמה הוא מוכן לשלם על מוצר מראש לפני שהוא אפילו רואה את המחירים. אצלנו במשפחה לא משלמים מעל 8 שח לק"ג על ירקות ופירות או 5 שח ל-100 גרם קפה טורקי וכו. זה עובד תאמינו לי
תירס חם | 06.05.12
4.
ישראל יקרה לנו, לכן הצרכן הנבון לא יקנה מוצרים יקרים וברשתות יקרות
מי שהפנים את חמשת הדיברות לצרכן הנבון שהם: לא קונים ברשתות גדולות, לא קונים מוצרים של תאגידים גדולים, לא קונים מבצעים של כמות, לא לקנות באופן אימפולסיבי ומשווים מחירים. יחסוך בגדול בקניית מוצרי מזון (בדוק), המחאה הפכה לדרך חיים והצרכן הנבון ימשיך להדיר רגליו מהרשתות ומהיצרנים הגדולים שמעלים מחירים ומוכרים ביוקר!
רובין | 06.05.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת