אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האוטובוסים נוסעים ברשת: הממשלה פרסמה את מאגר התחבורה הציבורית

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
עזבו קווי האוטובוסים זהו סיפור עצוב מאוד
עזבו, קווי האוטובוס בארצינו זהו סיפור עצוב מאוד בםני עצמו. אני כבר לא אומר, מהי חוויה של לקוח תחבורה ציבורית במדינה זו. המדינה לא עושה כלום? לא. היא כו עושה. אבל בקצב איטי ולא מכוון בכלל. האשמה היא בשלב זה רק על שר תחבורה. מהו כבר עושה שאין לא זמן לטפל בבעיות קריטיות!?
 | 13.05.12
11.
כפי שרשם 9, ראוי לתת פתרון גם למוניות השירות
אמנם הודעה זו נכתבת כמה שנים אחרי, אך בהיותי משתמש בתחבורה ציבורית חשוב לי לשתף מניסיוני האישי-היום השירות של מידע בזמן אמת קרס (בחברת אפיקים) ויצאתי במהירות "על עיוור" לתחנה שבה היה לי סיכוי גבוה ביותר למצוא אוטובוס. לשמחתי בדיוק הגיעה מונית שירות והגעתי רבע שעה לפני הזמן. אין תמיד עדיפות לאוטובוסים-במקרים מסוימים דווקא עדיף מונית שירות (למשל-ברגע שמונית שירות מתמלאת אין כמעט עצירות והיא מתמלאת יותר מהר) מצד שני, הכנסת המערכת למוניות יכולה להיות חרב פיפיות-לעיתים רחוקות, אם מונית מתמלאת עד הסוף וכולם יורדים בתחנה האחרונה, הנהג יכול להתגמש (ולחרוג מההוראות) ולקחת את המסלול המהיר יותר (שלוקח לכל היותר עשר דקות-כביש בין עירוני) במקום לנסוע במסלול המוגדר (שיכול להוסיף לפחות עשרים דקות בנסיעה בתוך ערים). זה אינטרס משותף לנהג ולנוסעים אבל מבחינת רגולציה/ביטוח, זה חריגה אסורה. הGPS שכלול במערכת עשוי להרתיע נהגים מלעשות כן. עם קצת יצירתיות (פתרון ביניים הדומה לGetTaxi) אפשר למצוא לכך פתרון בלי עודף נהלים ואיסורים מיותרים שיפגעו בנוסעים. זה גם המקום להצעה נוספת-ראוי לאפשר לנהג לציין מתי האוטובוס מלא ולא יכול לאסוף נוסעים ושהמידע יוצג מראש בתחנה (אופציה רלוונטית למוניות שירות אבל גם לאוטובוסים). אופציה נוספת למידע שימושי-האם מדובר באוטובוס מונגש או לא.
מתחבר | 15.12.15
10.
ה'ריבון' לא ריבוני, אלא מוכתב ע"י הקואופרטיבים
שמעדיפים שהציבור לא ידע היכן הם ברגע נתון. לא רוצים פיקוח או בקרת איכות ושאר דברים שמחייבים סדרי מנהל תקינים, עמידה בלוח זמנים, עבודה אמיתית והוצאות ענייניות. אולי למשל יחס האוכלוסיה מול המקום באוטובוסים? אולי זה שהדגמים החדשים שנקנו ע"י דן ואגד, קטנים יותר מקודמיהם, ושהאוטובוסים האלה דחוסים יותר, חמים יותר (המיזוג עלוב) ופחות נוחים לנסיעה? אולי כי מי שבחר אותם באוטובוס הבא, לא עשה זאת משיקולים ענייניים? שאלות שהם לא היו רוצים שתשאלו.
דטכ | 15.05.12
8.
מה לגבי מידע גיאוגרפי?
המדינה מחזיקה במידע גיאוגרפי מלא של יישובים, רחובות ובנייני ציבור בכל המדינה אך אינה משחררת מידע זה למרחב הציבורי. בשל המחסור, הציבור נאלץ להשתמש במידע קנייני (כמו iGo, mapa.co.il), חינמי אך לא חופשי (waze) או חופשי אך חסר (OpenStreetMap.org). מתי הממשלה תשחרר מידע זה שנאסף ומתוחזק בעזרת כספי הציבור?
משה | 14.05.12
6.
הממשלה צריכה לפתח בעצמה יישומים לטובת הציבור
מה בעצם ההממשלה עושה עם המאגרים הפתוחים האלה? היא מעכשיו לא תייצר אתרים חדשים שנותנים שירות לאזרח. במידה ואזרחים יתלוננו, הם יגידו "יש לכם את המאגרים, תבנו אפליקציות" למה בכלל שבן אדם נורמלי ולא משועמם יבנה אפליקציה לטובת הממשלה? אם הממשלה רוצה שיבנו עבורה אפליקציות, שתשלם כסף והרבה למפתחים. אנחנו לא פרייארים!!!
דן | 13.05.12
5.
רק חבל שהאוטובוס של חברת אפיקים 81 עובר בתחנה בלי לעצור
והנהג מניף ידיו השמיימה, הרי זה מאלוהים שאין מקום, אתה הרי בחור מאמין, לא?! כל יום כמעט. נקווה שהאוטובוס הבא יעצור, עוד שעתיים בערך... לזה שום מאגר מידע לא יעזור, ובטח לא כשפניה למשרד התחבורה מניבה תוצאה מדהימה של מכתב לאחר חצי שנה, חתום ע"י מנהלת פניות הציבור בכבודה ובעצמה, שמודיעה לי שהעניין נבדק ו"עקב מהפיכת התחבורה מעכשיו הכל יהיה בסדר". מאז כבר עברה שנה והמצב רק נהיה גרוע יותר. אז מה אתם שווים בכלל לכל הרוחות?!!!!!!!
סנופקין | 13.05.12
2.
יש עוד הרבה לאן לשאוף
אין ספק שמגיע להם חיזוק חיובי. אבל צריך לזכור שאנחנו עדיין בפיגור של למעלה מעשור אחרי מדינות אירופה (ולא המתקדמות שבהן). הממשלה לא צריכה לחכות למפתחים פרטיים שירימו סטרט אפ שיועיל לציבור. זהו תפקידה. במדינות אירופה ניתן לבדוק בסלולארי את המסלול הכדאי ממקום למקום, תוך כדי דיווחים על אוטובוסים העומדים להגיע (מתעדכן בזמן אמת), כך שאני יכול ללכת לקיוסק ולקבל התרעה לפני שהאוטובוס שלי מגיע לתחנה. הדרך לרמת שירותים סבירה במונחי אירופה עדיין ארוכה.
רן | 13.05.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת