3. המחקר מוטעה אלבומים שדלפו מוקדם לרשת הם אלבומים שהיה בהם ענין לציבור ושהיה סביבם הרבה באזז. לא פלא שהם נמכרו הרבה. לעומת זה אלבומים שלא מענינים אף אחד לא עלו מוקדם לרשת ולא נמכרו. ההוכחה שזה ההסבר האמיתי נמצאת בפיסקה האחרונה בכתבה: "ממצא מפתיע נוסף שעולה מהמחקר הוא שדווקא אמנים מוכרים ומצליחים נהנים מהפיראטיות יותר מאשר יוצרים אלמוניים יחסית". או במילים אחרות אלבום של יוצר לא מוכר שדולף לא גורם לו להימכר הרבה. לעומת זאת אלבום שלא יוצר מוכר שהופץ ברשת נמכר הרבה (כמובן בזכות זה שהוא דלף...) שלום | 20.05.12 (ל"ת)
2. . הוא מדבר על הורדות פיראטיות, לא אייטונס אבל הרבה אומנים התחילו להבין את זה...למשל אייל גולן פירסם את כל האלבום לשמיעה ביוטיוב בחינם גל | 20.05.12 (ל"ת)
1. לא מה אתה מדבר.. יש פה היגיון מאוד בריא למכור דיסק פיזי ב-15$ ולהרוויח עליו 5% רווח נקי (השאר עלות ייצור ועוד) מאשר למכור דיסק דיגיטלי, לאפשר לגולש להעבירו בין כל מכשיריו השונים ולהרוויח עליו 98% מהמכירה רווח נקי. אני לא רואה את הסיבה שבגללה חברות המדיה הגדולות עדיין מתעקשות להישאר כמו שהן.. ירון | 19.05.12 (ל"ת)
מחקר: אלבומי מוזיקה שדולפים לרשת זוכים להצלחה רבה יותר בחנויות
3 תגובות לכתיבת תגובה