30. מה עם התחשבות בשכנים ? כולם היו עולים לשחק פה פוקר. במשך השבוע התקיימו חוגי המוזיקה הידועים, שכללו בכל פעם כ־30 אנשים, והיו שבועות שהחוגים התקיימו גם פעמיים בשבוע, וכל הדברים האלה היו מתקיימים בחדר אחד שהיה צריך לסדר. בשבתות אחר הצהריים היתה דלת פתוחה ואנשים היו מגיעים, תושב העיר | 28.05.12 (ל"ת)
29. זה הזמן לפתוח את התריסים.. לצאת לאור ולנשום אוויר.. חבל שהעברת חייך בעודך נתונה בחשכה, נושמת את עשן הסיגריות המרעיל, מתמודדת עם הצעקות, מארחת המוני זרים, אופה עוגות בגודל של שמיכה וסובלת מברונכיט. עכשיו, כשנרפאת והשתחררת - פתח את התריסים המוגפים, צאי לאור ולאוויר, לעשייה משל עצמך !! זה הזמן שלך ! והערת אגב: כפריקית של אמנות, לא מצאתי ואיני מוצאת באמנותו - לא יופי, לא חן, לא משמעות.. אולי הבעיה ביכולת ההתבוננות שלי.. אוהבת אמנות שיפה באמת | 28.05.12 (ל"ת)
28. עכשיו רק תארו לעצמכם כתבה דומה עם רבנית ונראה את הפירגון ממשיך. למה נדמה לי שאז זו הייתה הופכת לכתבת השמצה קולקטיבית? פיני | 28.05.12 (ל"ת)
27. מורה המורים לאמנות כאמן השפיע על כל סצינת האמנות המקומית. עבר והווה. כמורה למורים, על דרך ההוראה של דורות המורים לאמנות שהיו תלמידיו. אישיות דגולה ומכילה. מורה דרך. אובייקטיבי, כן וחד. התלמידים הגרועים והבינוניים זיהו בכנות ובידע שלו "סירוס" של תלמידיו או תלמידותיו. נכון. לא היתה לא סבלנות לטיפשים, ובכ"ז נותרו רבים מהם בסצינה. אני יודעת שכל מה שאני יודעת בתרבות - רכשתי בזכות הבחנים שבחן אותנו באמנות המאה העשרים (בלי לגרוע מכבודם של מורי המוערכים רן שחורי ויאיר גרבוז) :) ותמיד ידענו שרפי אוהב ומעריך את אילנה. חני ברוכין | 27.05.12 (ל"ת)
26. 0 לביא היה ככל הנראה בעל אישיות משפיעה וכריזמטית בזה מתחיל ונגמר הסיפור שלו . כאמן , כיוצר מקורי ,אין לו שום ערך במקסימום הוא העתיק אמנים אירופאים\אמריקאים בני זמנו וכאן בפרובינציה הקטנה קיבל חשיבות שלא בפרופורציה. מי שלמעשה העלה אותו לגדולה המקומית היא אוצרת אמנות ישראלית במוזיאון תל-אביב שהיתה שפוטה עיוורת שלו וגלריה ידועה ובעלת השפעה במכירות פומביות שדחפה אותו בכל כוחה, בקיצור ,הקליקה המקומית עשתה כמיטב יכולתה. אם הוא באמת אמן גדול- תוכיח רק ההסטוריה-בינתיים זה לא קרה. בנוסף מתברר שרעייתו הכנועה ביטלה את עצמה לחלוטון לצידו מזכיר הערצה עיוורת לדיקטטורים-רודנים. חיים | 27.05.12 (ל"ת)
25. הייתי תלמידתו בבית ספר עממי א.ד.גורדון,כבר אז כילדים הערצנו אותו וקראנו לו זיאוס.היה מורה מ ע ו ל ה כבר אז. יהי זכרו ברוך תלמידה מעממי | 27.05.12 (ל"ת)
21. מפריע לי כאשה, איך נתנה לו להרעיל אותה עם הסיגריות והחושך כל השנים. נשמע לא טוב שרה | 27.05.12 (ל"ת)
20. עצוב שהאמנת שאת לא מיוחדת עצוב לי לקרוא על אנשים ששוכחים שלכל אחד ייחוד משלו לכל אחד אפשרות לתרום מעצמו חבל שאיפשר לך לשרת אותו חבל שלא ראה אותך בהמשך כמו שראה מי את כשהיית צעירה אדם עם נפש רגישה לא היה מעלה על הדעת להינות מניצולו של האחר ייתכן שפספסנו אותך אני מקווה שלא פספסנו נשים אחרות אל תלמדו ממנה תאירו את העולם אל תמנעו מאיתנו את התרומה שלכן די לתת לדברים הלא חשובים של הכנת אוכל והגשת קפה להיות משאת הנפש. עצוב שיש כאלה שמקריבים כך | 27.05.12 (ל"ת)
18. מתי יגלו שהכל בלון נפוח? מסכנה, זה שעושה עצמה לפאטמה לא מוחק את רגשות התיסכול והמרירות שקופצות מכל משפט! ומה הוא? איש יחסי ציבור בחושך, וקהל חסידים שוטים רונה | 27.05.12 (ל"ת)
16. מדינת הלכה ? חחח הצחקתם. מדינת הפקרות אולי, אונס, רצח, הסתננות מהגבולות, משטרה מאוננת, ממשלה מתעלמת מה עוד ? סטונדנט ת"א | 27.05.12 (ל"ת)
15. יש לקוות שהבין בציור יותר מאשר במוסיקה כה אהב להשמיץ את קזלס.את קזלס ימשיכו לשמוע כשאת השם רפי לביא כבר לא יזכרו. מוסיקאי | 27.05.12 (ל"ת)
14. "יצירותיו" של לביא היו קשקושים עלובים וחסרי משמעות. קשה להבין כיצד הפך להיות אייקון כזה משה | 27.05.12 (ל"ת)
13. סליחה, ממה חייתם? את הפסקת לעבוד. הוא כמעט לא מכר והרבה לחלק מתנות. אז ממה חיים? | 27.05.12 (ל"ת)
11. כאישה היא מביישת אותי, אין גאווה בלהיות "פטמה" הגברת, גם אם מגיע ממגדל השן של האומנות, מייצגת דור שלם של נשים , שמה שהשאירו לנו זה לשרת את הגברים שלהן, למחוק את עצמן ועוד לקרוא לזה בכל מיני שמות כמו "פטמות". גברת, לא רק שהוא לא קטף אותך, אלא את החלטת לחיות כמו בדואית וזו לא גאווה אלא משהו ששייך למאה ה 16 לי לא רק שהיה לא נח בקריאת הכתבה אלא הבנתי למה מצב הנשים כה ירוד ורע בארץ, אחרי הכל כ"כ הרבה נשים כמוך היו ומה הן כבר הנחילו לבנותן? להיות פטמות אני מתביישת דנה | 27.05.12 (ל"ת)
8. ל-5: רן מחיפה - תשובה רצינית לשאלתך בוא למוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע ותראה מגוון ציורים של רפי לביא - עם שרבוטים ובלי, ואחד שכולל רישום קלאסי שמראה לך ולאחרים שהוא דוקא "ידע" לצייר "כמו שצריך" אבל בחר לצייר אחרת. בתערוכה יש גם כמה שרבוטים של ציירים ישראלים אחרים, בהם קופפרמן, ניקל, ליפשיץ, גרבוז, מירית כהן ועוד. "צבע מקומי: אמנות ישראלית מאוסף הללה טל" עכשיו במוזאון הנגב לאמנות, רח' העצמאות 60, באר שבע. מוזאון הנגב לאמנות | 25.05.12 (ל"ת)
7. כתבה מביכה. מה מענין? יש ערך המוסף? אין כאן שום תובנה אחת לקחת הביתה. הצהוב מלך. נבוך | 25.05.12 (ל"ת)
6. ל-5, ופיקסו זה לא קשקושים ושרבוטים? יודעי דבר אומרים שהוא גאון. הציורים של פיקסו, מושפעים מאמנות אפריקנית. אמן מוערך, כשחשים את נוכחות הנשמה של הצייר ביצירה. זה יכול להיות שרבוט או יצירה עילאית. | 25.05.12 (ל"ת)
5. אני שואל ברצינות יצא לי יותר מפעם אחת לצפות בעבודותיו ניסיתי להתחבר לסופרלטיבים לאיש שנעו בין מוכשר מאד , לגאון , אבל לא הצלחתי להבין את פשר השרבוטים והקשקושים . מצטער אבל זה נראה לי ציור אינפנטילי וחסר טכניקה. מישהו מוכן פעם אחת ולתמיד , להפנות אותי למקור כלשהו בו אוכל ללמוד ביתר רצינות על עבודתו של לביא, ואולי גם לשנות את דעתי על האיש ? תודה רן | 25.05.12 (ל"ת)
4. אשה מופלאה צייר נהדר זוג שיש רק לקנא בהם על הקשר המיוחד,ההבנה והקרבה,האהבה והאמון ההדדי.איפה יש עוד אנשים כאלה? איפה? שמואל | 25.05.12 (ל"ת)
1. רפי אני זוכר את התערוכות הראשונות בגלריה כץ בדיזנגוף. הוא עוד לא היה רפי ואנשים שאלו מהם הקישקושים האלה. הייתי צעיר מדי ולא יכולתי להרשות לעצמי לקנות. למרות שמצאו חן בעיני. דני לחמן | 24.05.12 (ל"ת)
הייתי פאטמה, מבחירה
30 תגובות לכתיבת תגובה