אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהפכה בצפון: קודם רכבות וכבישים, אחר כך מחירי הבתים

61 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
כוסות רוח למת
כל שנה יהיה כאן קשה יותר ויותר נקבל הרבה פחות עבור הכסף ואשמח להסביר לכם מדוע כל שנה כלכלת המדינה צומחת וככל שהקצב גדול יותר הרי זה משובח אולם מעטים יודעים שכל שקל שנוסף למערכת (צמיחה) הוא שקל מבוסס חוב ולכן ככל שאנחנו צומחים יותר כך נטל החוב של הממשלה גדול יותר ולכן יש להמשיך להעלות מיסים. אם לא נצמח זה יהיה גרוע יותר כיוון שלא יהיה שקלים לשלם את החוב על צמיחה משנים עברו. אנחנו חיים במערכת מוניטרית איומה שבכלל לא פועלת לטובתנו
אורי | 07.06.12
55.
מה זה הטמטום הזה? רכבת קלה בין נצרת לחיפה?
הצחיקו אותי.. רכבת קלה מיועדת לתחבורה בתוך העיר כמו בירושלים, לא בין עיר אחת לעיר אחרת. רכבת קלה היא דבר איטי שמכונית בפקק תשיג, ואם המדינה רק תחשוב על לבנות דבר כזה, כנראה שיושבים בה אנשים שלא מבינים דבר בתחבורה! שיסתכלו על מדינות מערביות אחרות, שם התחבורה בין עיר לעיר מפותחת ומהירה! מחפשים רק את הזול במדינה הזאת, שישקיעו קצת באזרחים ויבנו תח"צ כמו שצריך לעזאזל!
 | 04.06.12
54.
תסלחו לי על חוסר ההתלהבות.
בתור מי שנוסעת בתחבורה ציבורית (רכבת ואוטובוס) בשבע השנים האחרונות... אל תסתמכו עליה. נסיעה בתחבורה ציבורית באיזור המרכז ממקום למקום נמשכת שעה וחצי בממוצע (לפעמים יותר). וזה עוד במקרה שבו הנסיעה ברכב פרטי נמשכת 15-20 דקות, כולל פקקים וחיפוש חנייה. הפער בין המרחק (הזעום) לזמן שלוקח לעבור אותו, הוא בלתי נתפס. אז.. מי שחושב לעבור לפריפריה וחושב לשמור על מקום עבודתו במרכז בזכות התחבורה הציבורית.. שיחשוב שוב. אם אין לך כסף (והרבה) לתחזק רכב צמוד, אם אין לך כוח לעמוד שעות בפקקים בדרך לעבודה, נכונים לך חיי אבטלה וקריסה כלכלית.
. | 02.06.12
52.
ל-42,אלה תכניות מלפני עשור בערך,הממשלה שלך רק מעבירה את הכספים מפיתוח תשתיות לפיתוח ישיבות
אתה חי ממש בסרט, כי לפי הדברים שלך ממש שוויץ פה, מדינת רווחה מה אני אגיד לך. אופק חדש, עוז לתמורה וכל מיני סיסמאות נבובות- כבר הודו בכישלון שלהם. הוד״לים? זה פשוט שם אחר ליצירת מחטפים מבלי לעבור את משרד הפנים ואת המסננות החשובות שלו (כדי שיבנו לך מתחת לאף!). איזה שיפור בשכר הרופאים? לא ראית כמה הם נלחמו ולעומת זאת כמה הם קיבלו?? החינוך שלנו בקאנטים, כנ״ל גם החינוך, הרווחה והבריאות. המדינה על סף קריסה טוטאלית אבל אתה תמשיך להסתכל במשקפי הביבי שקיבלת במתנה. שם הכוווווול ורוד. תענוג. אפשר גם קצת ממה שאתה לוקח?
ריאליסטים | 31.05.12
49.
ל-מספר 40 .
הצחקת אותי אוויר נקי :)חחחחחחחחחח. אחת הקריות המזוהמות ביותר היא ק.אתא צפון מזרחית מבתי הזיקוק , רוח מערבית מהים מביאה את כל הזיהום של חיפה לתוך הקריה , אז על מה אתה מדבר. כתושב קריות לשעבר באמת אין על הקריות מכל הבחינות אבל בקטע של זיהום אוויר זו בעיה רצינית שאין מה לעשות כדי לתקנה. פעם בחודש שאני חוזר לקריות למשפחה אני מרגיש את הזיהום באוויר פשוט מכה. אני לא מבין איך הורים מגדלים שם את הילדים שלהם. אז תחזור בבקשה למציאות!
רמי | 31.05.12
48.
תקראו את 24 שצודק כל הדרך....
רק לפני שבוע נערי(פקידוני) האוצר ....ששולטים ללא עוררין במדינה וכולם שם חיים בת"א ועובדים בירושלים....הודיעו שהקיצוץ של 9 מיליארד ש"ח בתקציב המדינה באוקטובר הקרוב יבוא דבר ראשון מעצירת כלל פרוייקטי התשתיות בארץ (למעט הגז)....כמו שאולמרט ביצע ב 2006 ובגלל זה השמנמן ממשרד התחבורה מפרסם בכל מקום כמה הוא פעיל משום שהוא כבר יודע - אחרי החגים הכל נעצר!
xm | 31.05.12
47.
עברנו לפני 3 שנים מאז שבנינו בית, הכפלנו את הערך
מי שבנה במשגב בטווח של 3-4 שנים אחורה, הכפיל את ערך הבית. נקודה. לא התכוונו להשקיע בנדל"ן אלא באיכות חיים טובה - בחיי. יצא לנו טוב. וגם לכם עוד לא מאוחר לתפוס את הרכבת. המהפיכה התחבורתית שבאמת רואים אותה באזורנו - ואני מדבר רק על כבישים, כי רכבת זה דבר נזיל יותר ממים - מעודדת מאוד. נראה שבאמת בתוך 3-4 שנים ערך הבתים ישולש. כבר היום קשה להשיג בית בפחות מ 2 מליון באזורי משגב המבוקשים. אני זוכר את הנסיעות למרכז דרך הפקק של המוביל, אח"כ הפקק של השומרים, ואח"כ הפקק של צומת מגידו ורק בסוף מתחברים ל- 6. היום, המוביל מחלף פתוח לגמרי, השומרים זורם יפה, התשבי נראה חו"ל וכביש 6 קרוב. דלת לדלת מרכז משגב - כפר סבא זה שעה ורבע, לא יותר. תזכרו שבארה"ב ובאירופה זה מרחקים שנחשבים יותר מסבירים. אז קשה שלא לפרגן למי שחושב טווח ארוך במדינה (ותאמינו לי שאני אחרון המפרגנים). רק בקשה אחת - כיוון שהפריפריה שלא יושבת על הים באמת תלויה תלות מלאה ברכב פרטי, אנא בכל לשון של בקשה תנו עדיפות לחיבור של כביש 6 לסומך ! זהו העורק החי של מי שרוצה לגור בצפון ולשמור על קריירה. אין תחלופה לכביש 6 והוא חייב להתקדם מידית צפונה. גם בתעסוקה יש התפתחות מדהימה, והשמועות מדברות על כניסה משמעותית של חברות מוכרות לפארקים באזור משגב-כרמיאל בטווח של 3 שנים עם חוזים סגורים. בואו לצפון ! הצפון - ישראל החדשה. מי שעוד לא הבין את במגמה הכללית צפונה שמוכתבת בכל משרדי הממשלה ובאופן כללי כאמירה ציונית מובהקת, עיוור. האוויר פה, דרך אגב מדהים. מוזמנים לבוא עם משהו עליון , כי הרוחות מהים בגובה של 300 מטר הם הדבר הכי מצנן ומרענן שיש.
צפוני מרוצה לההחלטה לעבור | 31.05.12
42.
הממשלה הטובה ותר בשלושים שנה האחרונות
במקום למכור סיפורים משיחים על מזרח תיכון חדש עושה דברים בשטח במזרח התיכון הישן צריך להיות עיוור בשביל לא לראות זאת בתמצית : שיפור שכר הרופאים אופק חדש בחינוך וועדת הריכוזיות חוק הוודלים ועוד. חשוב לציין שכל אלו התחילו עוד הרבה לפני שהאנרכיסיטים מרוטשילד התחילו לבכות...
יהודי ישראלי אופטימי | 31.05.12
41.
כחיפאי לשעבר אני יכול להעיד
כחיפאי לשעבר (גולה בהרצליה) אני יכול להעיד שכל עוד יש באיזור זיהום אוויר וקרינה בלתי מייננת, כל עוד משק העבודה מתבסס על תעשייות כבדות ומזהמות (המגנה היא שהן מצתמצמות אבל עדיין יש הרבה) ופחות על מקצועות חופשיים, היטק ומסחר העתיד של מטרופולין חיפה הוא להשאר מאחר וזה אומר הגירה שלישית. איך עיר עם כזה פוטנצאיל נשארת מאחור? איך אף אחד ממנהליה לא מבין את הסיבות? כנראה צריך לעבור לתל אביב כדי לראות את האמת!
עמיר | 31.05.12
40.
העתיד בקרית אתא, ובשאר הקריות.
קרית אתא תתחבר לכביש 6, לרכת הקלה בין חיפה לנצרת עילית, למטרונית ולכביש עוקף קריות. כבר היום קרית אתא מרושתת באוטובוסים של אגד היוצאים ממרכזית המפרץ, קרובה לכביש 4 (אך רחוקה מספיק מהרעש, מהפקקים ומהצפיפות), במרחק נסיעה מתחנות הרכבת של לב המפרץ, חוצות המפרץ וקריית חיים. איזור הקריות מוצף כולו בקניונים: הקריון, עזריאלי בקרית אתא, הסינמול, ביג קרית אתא וחוצות המפרץ, לצד איזורי מסחר תוססים במרכזי הקריות. בקרית אתא הולכים להיבנות: מגה קניון של שרי אריסון, הסניף הצפוני של איקאה, 7000 יחידות דיור בשתי שכונות חדשות במזרח העיר ועוד. מרכז העיר עובר כיום מתיחת פנים. האוויר בקרית אתא נקי כמעט כל השנה (שלא כמו בביאליק), שני יערות שצמודים לעיר (יער קרית אתא, ואחיו הקטן יער ברנדס). קרית אתא היא אחת המובילות באיזור גם בתחום החינוך: אחוזי הבגרות גבוהים, הפשיעה בירידה מתמדת. שווה להשקיע!
תושב | 31.05.12
38.
הרבה בבל"ת. מנהרות הכרמל הן כשלון ענק, רכבל לטכניון יהיה איטי מנסיעה באוטובוס, בשביל מה?
פשוט זורקים (שורפים מילה טובה יותר) מאות מליונים על פרויקטים מיותרים בעוד מליון אנשים גרים בשיכונים בערים מכוערות מוזנחות בלי רווחה בלי תשתיות ראויות בלי תעסוקה ובלי אופק לעתיד. וממשיכים לשפוך על מחלפים וכבישים, כאילו שעם תגבור נורמלי של מערך אוטובוסים לא היו פותרים את בעיית "הפקקים" המדומה שמנסים לצייר לנו כדי לגרום להאמין שצריך את כל המחלפים האלו ש-90 אחוז מהזמן יעמדו ריקים... פשוט בזבוז. כביש 22 הוא מיותר, יהיה ריק לגמרה. גם קו עפולה חיפה, אולי רכבת בשעה תצא משם כי לא יהיה ביקוש. עושים פה דברים הזויים בגלל שכמה "מומח'ס" גורמים לממשלה לזרוק מליארדים על בטון ואספלט במקום על תושבים.
להשקיע באוכלוסיה לא באספלט | 31.05.12
37.
תגובה לאיריס-צ'מנסקי חיפאי לשעבר חוצמזה המשרד שלו במת"מ
אז וואלה טעית יש לו גישה לחיפה ולאזור ובתור מישהו ששיחק עם הבן שלו טניס בחיפה יש לו זיקה לחיפה.אל תצפי שנסיעה במנהרות הכרמל יהיו בחינם הדבר חוסך 30-35 דקות נסיעה מחוף הכרמל לצ'ק פוסט כך שבמקום לשלם על דלק 3 ליטר לפני פקקים את משלמת פחות
אלון | 31.05.12
34.
רק כבישים, רק הרס הנוף והאויר.. אם רק היה עשירית מהתקציב לתחבורה ציבורית כמו במדינות נורמאליות..
אין ספק שבהלת הכבישים פה חולנית, יש לנו שטח מוגבל, די לעודד תחבורה פרטית, כמה כבישים שלא תבנו כך יהיו י-ו-ת-ר פקקים ובעיות חניה וזה מוכח מדעית! אם נשקיע בתחבורה ציבורית.. איזה שינוי, איזו איכות חיים תהיה!
סטודנט לתכנון עירוני | 31.05.12
32.
למה צריך לשלם על מנהרות הכרמל?
לא מצליח להבין את זה. הרי בירושלים יש כבישי מנהרות מפותחים וארוכים - למה בירושלים נוסעים בחינם ובחיפה זה עולה כסף? למה המדינה מפריטה את שטחה הציבורי לקבלנים פרטיים שעושים עלינו קופה? מנהרות הכרמל צריכות להיות חופשיות לנסיעה לכולם ללא תשלום, ממש כמו בירושלים.
חיפה | 31.05.12
30.
מדינה מתאבדת. במקום לפתח את טבריה או עכו כריביירה עם מקומות עבודה זורקים הכל על מחלפים
כמה עוד מחלפים וכבישים מיותרים צריך פה כדי "לחבר את הצפון". מנטרה מטומטמת ויקרה שמטרתה לשפוך עשרות מליארדי שקלים לא על חינוך רווחה תעסוקה ושיפור פני הערים בצפון עם ריביירות ושירותים ברמה גבוהה, אלא "לחבר לתל אביב" כלומר הכל נבנה על בסיס העובדה שהצפון במקרה הטוב יהיה פרבר שינה מרוחק ונחות. השקעה ברצועת המלונות והמרינה הדרומית בעכו הייתה יכולה להביא אלפי מקומות עבודה, מלונות הכל כלול במקום רודוס וכרתים, מרינה חדשה, ולהחיות עיר שלמה למעמד שראוי לה. מה עושים במקום במאות מליונים? עוד מחלפי גישה לעכו, שגם הורסים את הנוף. במקום נמל תעופה בצפון למליוני צליינים ונופשים, אז ממססים את ההחלטה עם נמל באמצע הנגב לשום מקום.. מדינה מתאבדת, נקודה.
פשוט מדיניות הזויה | 31.05.12
27.
לאילן מחיפה
תגיד לי, מה זה "לקבל פרויקט של מיליארדים חינם"? זה לא חינם חביבי, בשביל זה אנחנו משלמים מיסים. ואם מחליטים לעשות חסד עם יזם ולהעניק לו אפשרות לפתח עסק ששווה מיליארדים, אז כדאי מאוד גם לדאוג שהמחיר שאותו יזם ייגבה יהיה ריאלי. חוץ ממקרים בהם אני ממש, ממש ממהר אין סיכוי שאסע במנהרה כי זה יקר מדי (עשיתי חישוב שכולל גם בלאי ודלק). המחיר בו הייתי מוכן לעשות שימוש קבוע במנהרה הוא נמוך בחצי, לפחות. לא לשכוח גם שבניגוד לכביש 6, במנהרות אין הנחות על מינויים. אז בבקשה, תפסיק להיות פתי מאמין לכל ספין ש"המנהה חוסכת כסף".
דוד מחיפה | 31.05.12
26.
למה בכלל הרכבת לנצרת עלית צריכה להיות "קלה"?
נראה לי שהרבה יותר פשוט לחבר את נצרת עילית לרכבת "הרגילה" דרך הקו של רכבת העמק החדשה שיעבור דרך עפולה. המרחק מנצרת עילית לאותו הקו הוא ממש קצר וניתן היה די בקלות להוסיף שלוחה לא-ארוכה שתגיע לנצרת. במקום זאת אנשי התכנון החלמאים שלנו מתכננים קו רכבת קלה לחיפה שההשקעה בה תהיה הרבה יותר כבדה פשוט בגלל שהמרחק לחיפה הוא הרבה יותר ארוך וזאת בלי לומר מילה על השקעות נוספות בתשתית ושל תחנות מיותרות (כי הרי אפשר היה להשתמש בתחנות העתידיות של רכבת העמק) ושל ציוד חדש שחייב יהיה להתאים לרכבת הקלה... כולנו מכירים את האודיסאה שהעבירה אותנו הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן (שעד היום לא נגמרה). רכבת קלה היא כלי שמתאים למרחב אורבני בתוך רחובות העיר אבל כשמדובר בקווי רכבת באיזורים פתוחים בין עיר לעיר צריך להשתמש במסילות ברזל רגילות סטנדרטיות ברכבת רגילה. יש אלף ואחת סיבות למה היא עדיפה על רכבת קלה. אני חושב שראוי להקדיש לעניין הזה מחשבה נוספת ולהעדיף שלוחת רכבת רגילה לנצרת שתתחבר לרכבת העמק.
דן | 31.05.12
20.
לאיריס מחיפה - צריך להיות מליונר כדי להתעלם המנהרות
לא צריך להיות מליונר כדי לנסוע במנהרות - בלי המנהרות את מבזבזת יותר דלק, גם בעלייה וגם בירידה !! גם בפקקים את שורפת דלק. במקרים רבים את מאריכה את הדרך (למי שרוצה לגמרי לעקוף את חיפה). לוץ מזיהום האויר שאת מייצרת - צריך להוסיף גם את עלות הבלאי בעליות וגם בירידות (ברקסים). בסה"כ - החישוב הוא מאוד לטובת המנהרות - צריך פשוט להחליף דיסק בראש. את כנראה מצפה שפרויקט של מליארדים ינתן לך בחינם...
אילן | 31.05.12
17.
כל עוד הרכבת מעפולה לא תיסע לת"א, זה לא עוזר
הפקקים באזור הם בעיקר דרומה, לואדי ערה וכביש 6/החוף לכיוון המרכז. לחיפה אמנם גם יש עומסים אבל אין מה להשוות. רוב תושבי האזור שעובדים מחוץ לו נוסעים למרכז הארץ. רכבת לחיפה זה טוב מאוד, אבל לא מספיק. זו גם חוכמה קטנה מאוד - הקרקע כבר בבעלות הרכבת ותוואי המסילה מוכן, רק צריך להניח פסים ותחנות. רכבת שהיתה משנה לחלוטין את המאזן היתה רכבת למרכז הארץ, דרך ואדי ערה. רכבת כזו היתה מאפשרת מגורים בעמק ועבודה במרכז בטווח הקצר, ובטווח הארוך היתה מביאה עסקים רבים לאזור עפולה, נצרת, בית שאן ועוד. אבל זה כבר עולה כסף רב, ולא באמת חשבנו שמישהו ישקיע אותו בנו.
תושב בלפוריה | 31.05.12
10.
הכל פנטסטי חוץ מהעובדה שתוכניות הרכבת והתשתיות אושרו ונדחו ב20 השנה האחרונות
כך שהשאלה היא מה מכל הטוב הזה יתקיים באמת בעשר השנים הקרובות ומה ישאר בגדר פנטזיה. בדיבורים אנחנו אלופים, במעשים פחות... אגב בהצעת חוק התקציב לשנה הבאה מוקפאות רוב התוכניות לפיתוח הרכבת והתשתיות, האם הכתב טרח לבדוק מה המשמעות של ההקפאה הזו על התוכניות שהוזכרו בכתבה? ובקיצור- מה מכל מה שקראנו הוא למעשה יח"ץ נטול כיסוי של משרדי ממשלה וראשויות מקומיות ומה אמיתי? ההערכה שלי 20-80%...
שמוליק | 31.05.12
9.
עאלק מנהרות הכרמל...
אדון תמיר בן שחר כנראה לא גר באיזור חיפה.. מנהרות הכרמל לא פתרו את בעית העומס בחיפה מכיוון שצריך להיות מיליונר כדי לנסוע בהן. המחירים שגובים בהן הוא שערוריתי ופועל יוצא מכך הוא שהרבה משאיות בעיקר שהיו אמורות לעבור דרכן ובכך להקל על עומס התנועה בצירי חיפה ולהפחית משמעותית את זיהום האויר פשוט לא נוסעות בן...רוב המכוניות שכן עוברות דרכן הן של חברות הייטק שחתמו על הסדרי כספים עם מנהלת המנהרות והן לא רבות מאוד כמו שמצטייר בכתבה. .....אז שלא יעבדו עליכם
איריס | 31.05.12
7.
עפולה ? רובע יזרעאל ????
כבר היום אנשים מנסים למכור את הדירות שלהם ברובע יזרעאל ללא הצלחה. אין עבודה בעפולה,מערכת החינוך מדרדרת משנה לשנה ואין מה לדבר בכלל על חיי חברה ומקומות בילויי (אהה סליחה יש ארומה שכחתי). יש יתרון אחד שעפולה רק 30 דקות מכביש 6 ( בלי פקקים,מחסומים,תאונות וסתם שיפוצים בכביש הסרגל)
ירון | 31.05.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת