25. לחפור רכבת תחתית באבן גבירול לא צריך להפריע החפירה היא תת קרקעית ומבוצעת באמצעות מחפר בעומק של 25 מטר מתחת לרחוב ... המימון יבוא מהכנסות בגין ההשבחה לבניה של 12 קומות בכל הבתים באבן גבירול ... בהנחה שיוסיפו כ- 10,000 דירות ברחוב, ניתן לממן את הפרויקט באמצעות היטל השבחה ע"ס 200,000 שקל לכל דירה חדשה ... לידיעתכם, ההוצאה ע"ס 2,000,000,000 שקל מוגזמת לחלוטין ... במחיר הזה אפשר לבצע מנהרה תת קרקעית עד פתח תיקווה יורם מראשון | 11.06.12 (ל"ת)
24. לא לרכבת הקלה רק לרכבת תחתית רכבת קלה היא בכייה לדורות, ראו את ירושלים. בנוסף לכך רכבת קלה לא מתאימה למטרופולין ענק שצריך לשרת מליוני תושבים. רק רכבת תחתית מהירה שמשנעת נוסעים במהירות יכולה להוות פתרון אמיתי למצוקת התחבורה ולעוולה המשוועת.. מני | 11.06.12 (ל"ת)
23. רק עכשיו סיימו כמה שנים של "עיצוב" רחוב אבן גבירול, בישראל הכבישים עוברים חפירות ושיפוצים בכל פעם שאיזו חברה או גוף מחליט שהוא צריך לשפר את התשתיות שלו. במקום להתארגן ביחד ולחפור רק פעם ביובל, חופרים כל כמה שנים, פעם בשביל בזק, פעם בשביל מים, פעם בשביל חשמל ופעם בשביל בלאומילך ועכשיו בשביל רכבת....קלה אעלק. לא קל לנו בתל אביב וזה עוד יותר מעצבן שכל זה ממומן על ידינו, אנו מממנים את הגחמות של כל השמוקים שיושבים שם למעלה. לפני הבחירות הקודמות, במו עיני ראיתי שיפור של כביש שלא היה זקוק לשיפוץ בצפון תל אביב. הרחוב לפני ואחרי ממה אותו הדבר. אין הבדל רק שיש מי שהרויח מזה. שיטה ישראלית | 11.06.12 (ל"ת)
22. חחח איזה מדינת חלם חוץ מרכבת תחתית לא יהיה שום פתרון בכל העולם בונים רכבות תחתיות מהירות ופה מתעסקים ברכבות קלות שלא יתנו שום פתרון רק בלאגן גדול יהיה . ככה זה במדינת חלם הכל מתנהל בחלמאות הנוקמים מהמכתש | 11.06.12 (ל"ת)
21. תסבירו ליזמים שאם הם ירוויחו יותר מפק"מ יקראו להם חזירים קפיטליסטיים או שיטילו עליהם מס של 80% גילוי נאות כמובן. טל | 11.06.12 (ל"ת)
20. בינתיים אין עמידה בלוח הזמנים...... על הקו האדום של הרכבת הקלה מדברים שנים וכעת המועד למוכנות הוא 2017 בקצב הזה כל הפרוייקט המדובר יקח 20 שנים לפחות-פחות לדבר ויותר לבצע. העבודות באבן גבירול בכריית מנהרה יפגעו קשות באיכות החיים של דיירי הרחוב תקופה ארוכה מאוד בהתחשב בעובדה שהחלפת צנרת ברח בלוך נמשכת חודשים ואולי תארך למעלה משנה. איתמר בן יוסף | 11.06.12 (ל"ת)
19. הנה דוגמא לפיתרון מודרני לבעיות של היום, ולא של לפני 50 שנה http://www.streetfilms.org/bus-rapid-transit-bogota/ הפיתרון הופיע בסרט urbenized, שם מרואיין ראש העיר שאומר שמסילות ברזל, עד שבונים אותם , כבר זז המרכז העירוני. בשיטה של rapis bus transit הכל הרבה יותר גמיש וזול, ומצד שני התחנות הם כמו של subway וממוזגות, ועם כרטיסים חכמים וכולי... עידו | 11.06.12 (ל"ת)
17. בזבוז כסף אני בעד לנסר את הבתים בגבעת האולפנה ב200 מליון שקל ולהעביר לחרדים מיליארדים. מי צריך רכבת בכלל? העיקר שיש לנו את אחינו החרדים שמועילים לנו כל כך. סטודנט להנדסה | 11.06.12 (ל"ת)
16. הבעיה האמתית שוכנת בסוף האדמה.. לצערי מאוד קשה, גם יקר שבעתיים, להעביר קו שלם של רכבות בת"א. בחיפה למשל זה הרבה יותר פשוט.. אדמה סלעית ברובה. בהצלחה. | 11.06.12 (ל"ת)
15. לא הבנתי - למה צריך לבחור בין האופציות? למה לא לממש את כולן? מה קשורה העתקת משרדי הרכבת ובניית מגדלים בארלוזרוב לבניית מגדלים בשאול המלך פינת בגין??? חסרים פרוייקטים אחרים שצריך לממן? שביב | 11.06.12 (ל"ת)
14. תכנית הזויה-מגדלים פורחים באוויר בקצב שבמדינתו מתוכננים פרוייקטים הפרוייקט יקרום עור וגידים מיד עם בוא המשיח על חמור לבן לירושלים. מדוע לא חושבים על רכבת מעופפת? אזרח | 11.06.12 (ל"ת)
12. ואני שואל היכן כל הכסף שניתן לכל המייזמים הקודמים של הרכבת משנות ה 60 אולי הם סופסופ יחזירו את ההשקעה של המדינה? אמיר | 11.06.12 (ל"ת)
11. תתחילו להגיע לעבודה באוטובוסים כבר!! תפסיקו להתפנק! אם זה שיש צפיפות באוטובוסים, או איחורים ברכבת יגרום לכם לחזור לפינה הנוחה של הרכב הפרטי/ליסינג - זה רק יחמיר את הבעיה וידחה את הפתרון לתקופה אחרת. כמות האוכלוסיה גדלה לוגריתמית וכך גם כמות הרכבים. אם השינוי לא יתחיל מכם, אז מאיפה הוא יתחיל? צריך פחות רכבים פרטיים בכביש. אל תרגישו מנוצלים! תדרשו את התחבורה הציבורית הראויה וכך גם תוכלו לגור רחוק יותר ולהגיע מהר יותר לעבודה. רחוק יותר = זול יותר להזכירכם. ועוד לא דיברתי עם זיהום אויר ותחלואה שתרד כתוצאה מכך (שזה גם, בשורה התחתונה פחות כסף שהמדינה תוציא עלינו והכסף יוכל להיות מוקצה לדברים אחרים). במדינת ישראל בכלל, ובגוש דן בפרט התחבורה הציבורית צריכה להיות בעדיפות עליונה, והתשתית צריכה להיות מכוונת אליה ולא להעדיף רכב פרטי. במקום נתיב ציבורי אחד ו 3 פרטיים צריך 2 פרטיים ו 2 ציבוריים. צריך מכרזים למוניות שירות, ולהביא עוד חברות אוטובוסים, וסיבסוד מסוים של עלות כרטיס (גם עכשיו הוא די זול למען האמת). במקום ללכת לצעוק בכיכר - תתחילו את השינוי החברתי אצלכם. כי אם לכם יש אוטו, כל הכבוד, אבל מה עם אלו שנדחסים מאחורי האוטו שלכם באוטובוס ועומדים אתכם בפקק - רק בגלל שהתעצלתם לבדוק איך להגיע בתחבורה ציבורית? קצת מצפון.. חברים. לכותב יש רכב פרטי ומשאיר אותו בבית בכל יום ונוסע לעבודה ב 2 אוטובוסים!!! (מה מפנה זמן לקרוא קצת... אגב, מה שלא תוכלו לעשות באוטו). רונן | 11.06.12 (ל"ת)
9. ועכשיו אנחנו יודעים איפה אסור לשכור דירה כדי לשפץ את רחוב בלוך הם היו צריכים יותר מחצי שנה,כדי להחליף את הריצוף בכיכר רבין (לאותו ריצוף מכוער בדיוק!) הם היו צריכים משהו כמו שנה...אני בכלל לא רוצה לחשוב כמה זמן יסבלו הדיירים של אבן גבירול בגלל ההקמות של הרכבת הקלה. | 11.06.12 (ל"ת)
7. חלמאות - הרי רק עכשיו סיימו שנתיים של שיפוץ כולל של אבן גבירול - כולל החלפת צנרת תת קרקעית | 11.06.12 (ל"ת)
6. יש לי רעיון למימון שיקחו את זה מאותה קופה שממנה לוקחים את הכסף לניסור הבתים בגבעת האולפנה אלי | 11.06.12 (ל"ת)
5. לא להאמין. 5 שנים (2005-10) חפרו את הרחוב הזה, רק בשביל לפתח אותו שוב! הוזה המדינה | 11.06.12 (ל"ת)
2. מזה 2 מיליארד שקל בשביל להוריד את כמות הרכבים הפרטיים בכביש, לצמצם זיהום ובעיקר לאפשר לאנשים להגיע מהר לעבודה יניב | 11.06.12 (ל"ת)
1. תנו לעשירים תנו לעשירים קרקעות לבניית מגורים בתמורה למימון העיניין גם ככה הכל הולך אליהם , לפחות שנהנה אנחנו ממשהו דרור | 11.06.12 (ל"ת)
הרכבת הקלה מגיעה לאבן גבירול בת"א - המדינה מחפשת מימון
27 תגובות לכתיבת תגובה