אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הרכבת הקלה מגיעה לאבן גבירול בת"א - המדינה מחפשת מימון

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
לחפור רכבת תחתית באבן גבירול לא צריך להפריע
החפירה היא תת קרקעית ומבוצעת באמצעות מחפר בעומק של 25 מטר מתחת לרחוב ... המימון יבוא מהכנסות בגין ההשבחה לבניה של 12 קומות בכל הבתים באבן גבירול ... בהנחה שיוסיפו כ- 10,000 דירות ברחוב, ניתן לממן את הפרויקט באמצעות היטל השבחה ע"ס 200,000 שקל לכל דירה חדשה ... לידיעתכם, ההוצאה ע"ס 2,000,000,000 שקל מוגזמת לחלוטין ... במחיר הזה אפשר לבצע מנהרה תת קרקעית עד פתח תיקווה
יורם מראשון | 11.06.12
23.
רק עכשיו סיימו כמה שנים של "עיצוב" רחוב אבן גבירול,
בישראל הכבישים עוברים חפירות ושיפוצים בכל פעם שאיזו חברה או גוף מחליט שהוא צריך לשפר את התשתיות שלו. במקום להתארגן ביחד ולחפור רק פעם ביובל, חופרים כל כמה שנים, פעם בשביל בזק, פעם בשביל מים, פעם בשביל חשמל ופעם בשביל בלאומילך ועכשיו בשביל רכבת....קלה אעלק. לא קל לנו בתל אביב וזה עוד יותר מעצבן שכל זה ממומן על ידינו, אנו מממנים את הגחמות של כל השמוקים שיושבים שם למעלה. לפני הבחירות הקודמות, במו עיני ראיתי שיפור של כביש שלא היה זקוק לשיפוץ בצפון תל אביב. הרחוב לפני ואחרי ממה אותו הדבר. אין הבדל רק שיש מי שהרויח מזה.
שיטה ישראלית | 11.06.12
20.
בינתיים אין עמידה בלוח הזמנים......
על הקו האדום של הרכבת הקלה מדברים שנים וכעת המועד למוכנות הוא 2017 בקצב הזה כל הפרוייקט המדובר יקח 20 שנים לפחות-פחות לדבר ויותר לבצע. העבודות באבן גבירול בכריית מנהרה יפגעו קשות באיכות החיים של דיירי הרחוב תקופה ארוכה מאוד בהתחשב בעובדה שהחלפת צנרת ברח בלוך נמשכת חודשים ואולי תארך למעלה משנה.
איתמר בן יוסף | 11.06.12
19.
הנה דוגמא לפיתרון מודרני לבעיות של היום, ולא של לפני 50 שנה
http://www.streetfilms.org/bus-rapid-transit-bogota/ הפיתרון הופיע בסרט urbenized, שם מרואיין ראש העיר שאומר שמסילות ברזל, עד שבונים אותם , כבר זז המרכז העירוני. בשיטה של rapis bus transit הכל הרבה יותר גמיש וזול, ומצד שני התחנות הם כמו של subway וממוזגות, ועם כרטיסים חכמים וכולי...
עידו | 11.06.12
11.
תתחילו להגיע לעבודה באוטובוסים כבר!! תפסיקו להתפנק!
אם זה שיש צפיפות באוטובוסים, או איחורים ברכבת יגרום לכם לחזור לפינה הנוחה של הרכב הפרטי/ליסינג - זה רק יחמיר את הבעיה וידחה את הפתרון לתקופה אחרת. כמות האוכלוסיה גדלה לוגריתמית וכך גם כמות הרכבים. אם השינוי לא יתחיל מכם, אז מאיפה הוא יתחיל? צריך פחות רכבים פרטיים בכביש. אל תרגישו מנוצלים! תדרשו את התחבורה הציבורית הראויה וכך גם תוכלו לגור רחוק יותר ולהגיע מהר יותר לעבודה. רחוק יותר = זול יותר להזכירכם. ועוד לא דיברתי עם זיהום אויר ותחלואה שתרד כתוצאה מכך (שזה גם, בשורה התחתונה פחות כסף שהמדינה תוציא עלינו והכסף יוכל להיות מוקצה לדברים אחרים). במדינת ישראל בכלל, ובגוש דן בפרט התחבורה הציבורית צריכה להיות בעדיפות עליונה, והתשתית צריכה להיות מכוונת אליה ולא להעדיף רכב פרטי. במקום נתיב ציבורי אחד ו 3 פרטיים צריך 2 פרטיים ו 2 ציבוריים. צריך מכרזים למוניות שירות, ולהביא עוד חברות אוטובוסים, וסיבסוד מסוים של עלות כרטיס (גם עכשיו הוא די זול למען האמת). במקום ללכת לצעוק בכיכר - תתחילו את השינוי החברתי אצלכם. כי אם לכם יש אוטו, כל הכבוד, אבל מה עם אלו שנדחסים מאחורי האוטו שלכם באוטובוס ועומדים אתכם בפקק - רק בגלל שהתעצלתם לבדוק איך להגיע בתחבורה ציבורית? קצת מצפון.. חברים. לכותב יש רכב פרטי ומשאיר אותו בבית בכל יום ונוסע לעבודה ב 2 אוטובוסים!!! (מה מפנה זמן לקרוא קצת... אגב, מה שלא תוכלו לעשות באוטו).
רונן | 11.06.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת