אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חשיפת "כלכליסט": רשת אחת, שתי ערים, פער של 15% במחיר

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
הכתבה לא התייחסה לא למחיר שכ"ד הגבוה הרבה יותר בת"א ובחיפה ולא לשכר החציוני הגבוה הרבה יותר שם
ברור שאני כבעלת רשת אגבה מחירים גבוהים הרבה יותר שם... המחירים באשדוד היו נמוכים הרבה יותר תמיד עוד לפני הצטרפות אושר עד ורמי לוי...ואני אומרת את זה כתושבת אשדוד שעבדה מחוץ לעיר שנים...גם רמי לוי המהולל מתאים את מחיריו לסביבה בה הוא חי.. במילים אחרות הכתבה הזו, לעניות דעתי, לא כתבה מספיק עמוקה או עניינית ומורידה את הכל למימד אחד.. כאמור בעצם זה ששנים כבר אשדוד זולה הרבה יותר מחיפה ותל אביב, הכתבה מאבדת מערכה...
בת-שבע | 14.06.12
36.
אושר עד
רשת אושר עד ׳היא רשת זולה עם מוצרים נחותים מאוד ||| מה שמעניין את הרשת זה לא טובת הצרכן אלה הרווחיות. הגבוהה שהוא יכול למצוץ מהספקים הרשת תמכור ברב הזמן מוצרים. שכמעט לא. נמצאים בשוק ׳ למעט במגזר הערבי והחרדי הנחות ביותר. בנוסף לכך תזכרו שקניה באושר עד מגדילה באופן דרמתי את הסל למרות שאין לכם צורך. במוצרים. זה קורה בגלל שיטת סידור הסחורה בחנות בעיקר הבמות בכניסה בקיצור. תבדקו טוב מה. אתם קונים וכמה אתם קונים ובאיזה מחיר. אל. תתנו להם לעבוד עלכם
gggg | 13.06.12
35.
הצרכן לא מנצל את כוחו
אני קונה בדרך כלל באותה הרשת (לא שופרסל, לא מגה ולא רמי לוי). אתן דוגמה היכן הלקוח לא מנצל את כוחו. קיים מוצר ששמו "אקטיביה" של שטראוס. מחיר המוצר הוא כ-5 ש"ח לגביע. ממול (בדיוק) מוצב מוצר של תנובה (לא מת על תנובה) שמחירו תחת פיקוח. היוגורט הזה בא באריזות של 8 יחידות וכל יחידה עולה 1.39 ש"ח. לקחתי את שני המוצרים והשוותי מה מכיל כל אחד. המוצרים זהים, אחד לאחד, לחלוטין, אותם המרכיבים ואותן הכמויות. ההבדל הוא ש"אקטיביה" בא באריזה מהודרת, עם טעם פירות. השני לא. אני קונה תמיד את השני. מוסיף קצת ממתיק וכמה טיפות תרכיז, וקיבלתי אחלה "אקטיביה" ברבע מחיר. ראיתי שאנשים לוקחים את "אקטיביה" בלי לבדוק, ללא היסוס, בכמויות.זאת דוגמה אחת מתוך רבים שקיימים בשוק. לא חבל?
אורי | 13.06.12
27.
ל6: זה לא מדוייק. הממשלה בהחלט קשורה לזה. לאו דווקא הממשלה הזו, אלא השיטה באופן כללי.
בישראל יש ביורוקרטיה אדירה, לעומת ארה"ב. לכן הרבה יותר קשה לפתוח עסק. מלבד זאת, צריך לבטל את שיטת הרשיונות ולעבור לשיטת זכיונות בכל תחום אפשרי - טלפוניה, טלוויזיה, רדיו, וכל סוגי השירות האפשריים.
יגאל | 13.06.12
24.
רמי לוי- עבודה בעיניים
די, תפסיקו להאמין שרמי לוי ככ זול... בזמן האחרון המחירים שלו רק עולים ועלוים כל הזמן הסניפים שלו תמיד היו מלוכלים, יחס נוראי ועמידה של שעות בתור. פעם הייתי מוכנה לעבור את זה כי המחיר באמת היה שווה, היום זה כבר ממש לא כך. מעדיפה להיכנס למגה שם הכל נקי ונעים, אין כמע תור והמחיר כמעט אותו דבר. חבל על רמי לוי, הקונים לא טיפשים הם פשוט יעזבו לאט לאט והוא יקרוס לצערי
הדס | 13.06.12
16.
המחיר בסניף הוא תמיד המחיר הגבוה ביותר שהצרכן מוכן לשלם
אם שופרסל דיל יורידו את מחיר הקטשופ ל 7 ש"ח, מגה בול יהיו חייב גם להוריד - אחרת הלקוחות לא ייכנסו. א ב ל , אם אף אחד מהם לא מוריד מחירים (תיאום? קרטל?) הלקוחות ימשיכו לשלם. למיטב הבנתי משתלם לתושבי ירוחם לנסוע באוטובוס לבאר שבע לקניה רגילה בסופר, לקניה גדולה משתלם להם לנסוע אפילו במונית. חודש חרם על הסופר המקומי - והמחירים יצנחו.
צרחן | 13.06.12
10.
תגובה ל-6 - ממש לא נכון
בארה"ב יש מבחר רשתות ענק בתחומים שונים (וולמרט, קוסטקו למשל) שנותנות מחירים זולים באותה מידה בכל סניף שהן פותחות ולא מחפשות לעשוק במקומות בהם אין תחרות. אני לא חושב שהצרכן הישראלי הולך לחנויות היקרות אם יש לו אפשרות לבחור במרחק סביר (גם דלק וזמן לנסוע לעיר אחרת זה כסף). השוק כאן הוא שוק קטן ולא תחרותי מספיק, והחזירות של בעלי שופרסל ומגה היא גדולה ולא מאפשרת להם להרוויח רווח הגיוני על המכירה, הם חייבים להתחרות עם הטייקונים האחרים למי יש יותר גדול, ובדרך לא מטריד אותם שהם דורכים על הלקוחות, העובדים והספקים שלהם.
איציק | 13.06.12
9.
אולי אני לא מבין... אבל...
נראה לי שמבחינתינו הצרכנים יותר טוב יהיה אם המחיר בכל הרשתות יחויב להיות ארצי (עד כ5-2% ממחיר המוצר)... בצורה כזו התחרות במרכז תשפיע ישירות על הפריפריה ותוזיל את המחירים שם, ויהיה יותר קשה לעבוד על אנשים במוצרי "הקו השני". בנוסף, לפוליטיקה ושחיתות מקומית יהיה יותר קשה להשפיע על מחיר המוצרים, והתחרות הארצית תהיה קשה כיוון שכל המקומות יהיו חייבים להתישר למחירים הזולים.
זאב | 13.06.12
1.
בחיפה בכרמל זה מונופול מוחלט: 12 סניפי שופרסל, 2 של מגה. כתוצאה מכך המחירים בשמיים.
פשוט לא להאמין מה ששופרסל מעוללים בכרמל. רק כשעשינו השוואות עם חברים שרכשו אותם מוצרים בסניפים אחרים הבנו עד כמה עובדים עלינו. הפערים אדירים והבעיה שהם מתבססים על אוכלוסיה מבוגרת וקרובה שתיכנס בכל מקרה בגלל נוחות, והם פועלים בועדות המקומיות למנוע תחרות ודואגים שלא יאשרו סופרקמרקטים נוספים.
תופעה בעייתית מאד  | 13.06.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת